Klopt. Die jongens kunnen zo bij een callcentre gaan werken zo gewiekst en manipulatief zijn ze. Sommigen geven later ook toe dat ze het voor de drugs doen omdat ze er zo ontzettend slecht uitzien dat meer dan overduidelijk is. Ik ga ook wel eens in gesprek om ze op andere ideeen te brengen. Ze geven dan zelf ook wel toe dat ze verkeerd bezig zijn maar kappen is vanuit hun positie bijna niet te doen vinden ze. Maar geld geven doe ik ze niet. Of negeren of in gesprek maar verder niks.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nogmaals je krijgt waarop je stemt... Uit je artikel:
Geen bedelverbod
Volgens hulpverleners, bewoners en ondernemers is het centrum van Nijmegen relatief aantrekkelijk voor zwervers, mede omdat er gebedeld mag worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Arnhem. Daar geldt al zestien jaar een bedelverbod in centrum en op het station.
Robert Bouwman, supermarktmanager van de Albert Heijn tegenover daklozenopvang MFC, zegt dat het mogen bedelen zelfs dé magneet is voor daklozen. ,,Een vaste dakloze hier voor mijn deur haalt op een goede dag 100 tot 130 euro op door een paar uurtjes hier te staan. Nijmegen is heel begaan met daklozen. Maar ik zeg tegen mijn klanten: geef ze liever een boterham of een appel.”
Een bedelverbod wordt dan ook door velen als een belangrijke bijdrage gezien om de overlast te beteugelen. Ondernemers vragen er al jaren om. In 2012 werd een voorstel van de burgemeester om een bedelverbod in te stellen weggestemd door de gemeenteraad. De gemeente Nijmegen onderzoekt nu opnieuw of zo’n verbod er moet komen.
Het is toch te idioot voor woorden? En mensen die daklozen geld gegeven zijn medeschuldig aan het grote drugsprobleem bij deze mensen.
100-130 euro cash per dag, voor een paar uurtjesquote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen bedelverbod
Volgens hulpverleners, bewoners en ondernemers is het centrum van Nijmegen relatief aantrekkelijk voor zwervers, mede omdat er gebedeld mag worden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Arnhem. Daar geldt al zestien jaar een bedelverbod in centrum en op het station.
Robert Bouwman, supermarktmanager van de Albert Heijn tegenover daklozenopvang MFC, zegt dat het mogen bedelen zelfs dé magneet is voor daklozen. ,,Een vaste dakloze hier voor mijn deur haalt op een goede dag 100 tot 130 euro op door een paar uurtjes hier te staan. Nijmegen is heel begaan met daklozen. Maar ik zeg tegen mijn klanten: geef ze liever een boterham of een appel.”
Een bedelverbod wordt dan ook door velen als een belangrijke bijdrage gezien om de overlast te beteugelen. Ondernemers vragen er al jaren om. In 2012 werd een voorstel van de burgemeester om een bedelverbod in te stellen weggestemd door de gemeenteraad. De gemeente Nijmegen onderzoekt nu opnieuw of zo’n verbod er moet komen.
Het is toch te idioot voor woorden? En mensen die daklozen geld gegeven zijn medeschuldig aan het grote drugsprobleem bij deze mensen.
Klopt, kun je goed geld mee verdienen. Ik had zelf een keer een vergelijkbare act die wat socialer was en waarin je ook wat te bieden had en daar ving ik zo 70 euro in twee uur. Het was wel het meest wat ik scoorde en aan het eind van een periode waarin ik mijn skills redelijk had verfijnd.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
100-130 euro cash per dag, voor een paar uurtjes![]()
Ik trek wat oude kleren aan en ga erbij staan.
Die lui had (of heb je ze daar nog steeds? Ik ben er al jaren niet geweest) je ook op Utrecht CS, maar ik vond het toen maar matige acteurs. Kwam er zo'n heel viezige gozer naar je toe met een lulverhaal over hoe z'n zusje in Almere zwaargewond in het ziekenhuis ligt, maar geen geld voor een kaartje en of jij hem wat kan geven. Yeah right...quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Die jongens kunnen zo bij een callcentre gaan werken zo gewiekst en manipulatief zijn ze. Sommigen geven later ook toe dat ze het voor de drugs doen omdat ze er zo ontzettend slecht uitzien dat meer dan overduidelijk is. Ik ga ook wel eens in gesprek om ze op andere ideeen te brengen. Ze geven dan zelf ook wel toe dat ze verkeerd bezig zijn maar kappen is vanuit hun positie bijna niet te doen vinden ze. Maar geld geven doe ik ze niet. Of negeren of in gesprek maar verder niks.
En die clowns die alleen maar een beetje zielig zitten te doen, met opmerkingen als krank krankdaar heb ik echt een teringhekel aan
![]()
Niet iedereen trapt er in natuurlijk, maar die manipulanten weten gewoon precies wie ze hoe moeten bespelen. Een van de meest opvallende eigenschappen van verslaafden is immers manipulatie.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die lui had (of heb je ze daar nog steeds? Ik ben er al jaren niet geweest) je ook op Utrecht CS, maar ik vond het toen maar matige acteurs. Kwam er zo'n heel viezige gozer naar je toe met een lulverhaal over hoe z'n zusje in Almere zwaargewond in het ziekenhuis ligt, maar geen geld voor een kaartje en of jij hem wat kan geven. Yeah right...
Of ze voorkomen dat de daklozen op minder legale wijze aan geld komen. Een euro die je hebt gebedeld hoef je niet te jatten.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen bedelverbod
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik haat het als fietsen niet extrovert zijn.
Klopt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Niet iedereen trapt er in natuurlijk, maar die manipulanten weten gewoon precies wie ze hoe moeten bespelen. Een van de meest opvallende eigenschappen van verslaafden is immers manipulatie.
Linksom of rechtsom faciliteer je ze in hun drugsgebruik. Als ze de wet overtreden, worden ze uiteindelijk opgepakt en in een cel of kliniek gestopt.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 16:50 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Of ze voorkomen dat de daklozen op minder legale wijze aan geld komen. Een euro die je hebt gebedeld hoef je niet te jatten.
En die drugsverslaving blijft. Of je ze nu wel of geen geld geeft.
Ik ken deze Reza wel, zie hem vaak lopen en ook al wel eens een praatje mee gemaakt, hij is vriendelijk alleen je ziet overduidelijk dat hij een gebruiker en zwerver is.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 12:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Artikel gaat hier verder: https://www.gelderlander.(...)e-overlast~a5de96c0/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |