"Meld je maar als je meer symptomen krijgt" Zoiets denk ik.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe hou je 81947 mensen in de gaten, dat lijkt me nogal een klus.
Ik ken dat verhaal helaas nietquote:Op donderdag 30 januari 2020 01:05 schreef Za het volgende:
[..]
Het verhaal van de man uit Bordeaux klinkt geloofwaardig.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:11 schreef Djnormandy het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er in heel China een dokter tekort is voor 8000 chinezen meer ... Er is echt meer aan de hand .
En bevolking van 1.3 miljard. En geen genoeg dokters om 8000 andere chinezen op te vangen, Lijkt me stug.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Vergeet ook niet dat men ook nog tijd moet hebben voor de 'gewone' zieken en gewonden.Je kan niet elke dokter in het land op het corona virus zetten. Bij lange na niet.
Er is nu al tekort aan alles hoe dan? Als het nu al een tekort is hoe wil je miljoenen straks gaan helpen?
Ik snap het niet helemaal, Jip en Janneke taal voor mij aub?quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:15 schreef syroto het volgende:
Zijn overigens meer mensen die denken dat de huidige lineaire groei van aantal infected mensen in China te maken heeft met een testing bottleneck. De overgang zou anders veel smoother lopen van exponentiele groei naar lineaire groei, dat klapt nu ineens op een redelijk stabiel aantal afgelopen 3 dagen.
Met camera's, overalquote:Op donderdag 30 januari 2020 01:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is best veel moeite voor iets wat veel mensen een griepje noemenquote:Op donderdag 30 januari 2020 01:14 schreef Za het volgende:
Een voorbeeld uit Duitsland:
The suspected case of the corona virus in Bremerhaven has not been confirmed.
After the suspicion became known, Bremerhaven firefighters drove medical samples of the man to the Charité in Berlin so that they could be examined as quickly as possible. The doctors there saw no signs of the virus.
https://www.butenunbinnen(...)entrwarnung-100.html
449 km, de brandweer, met een sample van een mogelijk besmet persoon.
Je kan met de spullen en mensen die je hebt max 1000 mensen per dag testen (gok maar wat)quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:16 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal, Jip en Janneke taal voor mij aub?
Dus dit is nog maar het begin en eigenlijk zijn er veel meer zieken en geinfecteerde?quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je kan met de spullen en mensen die je hebt max 1000 mensen per dag testen (gok maar wat)
dus stijgt het aantal officiele besmettingen maar max 1000 per dag.
Ze moeten thuisblijven, zelf de koorts opmeten, bestellingen aanpakken met masker op, en bij veranderingen in de temperatuur of gezondheid zich melden, zelfquarantaine.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:08 schreef BlaZ het volgende:
Dat zou kunnen, ik weet het niet. Dat is wat hij bedoeld iigquote:Op donderdag 30 januari 2020 01:19 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dus dit is nog maar het begin en eigenlijk zijn er veel meer zieken en geinfecteerde?
Ik gok meer dan dubbbel zoveel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:19 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Dus dit is nog maar het begin en eigenlijk zijn er veel meer zieken en geinfecteerde?
Aantal besmette personen sinds vorig week ging exponentieel omhoog (zie trendlijnen op thewuhanvirus.com bijv.), maar sinds enkele dagen komen er 1000-1500 bij. Dit kan niet gebeuren als het een exponentiele trend zou zijn, de verschillen in toenames zouden dan alleen maar groter moeten worden. Een van de mogelijke verklaringen is dus een limiet op de meetbaarheid van besmettingen, bijvoorbeeld niet genoeg medisch personeel, maar andere onbekende redenen kunnen ook natuurlijk. Dit zou het huidige lineaire verband kunnen verklaren. In het echt als dit proces natuurlijker zou verlopen, zonder spontane grens factor zoals medisch personeel tekort, zou de grafiek geleidelijker aan veranderen naar een constante groei. Er klopt dus iets niet in de getallen die naar buiten komen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:16 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal, Jip en Janneke taal voor mij aub?
Zolang er rijen in het ziekenhuis zijn denk ik idd dat ze hun max bereiken elke dag, en er eigenlijk veel meer mensen besmet zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:20 schreef syroto het volgende:
[..]
Aantal besmette personen sinds vorig week ging exponentieel omhoog (zie trendlijnen op thewuhanvirus.com bijv.), maar sinds enkele dagen komen er 1000-1500 bij. Dit kan niet gebeuren als het een exponentiele trend zou zijn, de verschillen in toenames zouden dan alleen maar groter moeten worden. Een van de mogelijke verklaringen is dus een limiet op de meetbaarheid van besmettingen, bijvoorbeeld niet genoeg medisch personeel, maar andere onbekende redenen kunnen ook natuurlijk. Dit zou het huidige lineaire verband kunnen verklaren. In het echt als dit proces natuurlijker zou verlopen, zonder spontane grens factor zoals medisch personeel tekort, zou de grafiek geleidelijker aan veranderen naar een constante groei. Er klopt dus iets niet in de getallen die naar buiten komen.
Een vliegtuigje met Coronatwitter:MichiyoCNA twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:18:11BREAKING NEWS: 3 who have returned to Haneda from Wuhan on the first government charted flight have been confirmed with new #coronavirus--Japanese TV networks NHK, TV Asahi and Fuji TV flash. reageer retweet
Dit dacht ik gisteren ook al. Ze hebben geen onbeperkte capaciteit om nieuwe besmettingen vast te stellen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:20 schreef syroto het volgende:
[..]
Aantal besmette personen sinds vorig week ging exponentieel omhoog (zie trendlijnen op thewuhanvirus.com bijv.), maar sinds enkele dagen komen er 1000-1500 bij. Dit kan niet gebeuren als het een exponentiele trend zou zijn, de verschillen in toenames zouden dan alleen maar groter moeten worden. Een van de mogelijke verklaringen is dus een limiet op de meetbaarheid van besmettingen, bijvoorbeeld niet genoeg medisch personeel, maar andere onbekende redenen kunnen ook natuurlijk. Dit zou het huidige lineaire verband kunnen verklaren. In het echt als dit proces natuurlijker zou verlopen, zonder spontane grens factor zoals medisch personeel tekort, zou de grafiek geleidelijker aan veranderen naar een constante groei. Er klopt dus iets niet in de getallen die naar buiten komen.
Precies. En ik denk dat de bottleneck zit bij het lab apparatuur.quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dit dacht ik gisteren ook al. Ze hebben geen onbeperkte capaciteit om nieuwe besmettingen vast te stellen.
In China was er deze verwachting, eigenlijk een flauw opgaande lijn, en dan een enorme piek in de maand mei. Wil je het artikel/video?quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:20 schreef syroto het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_slowing_at/ffyczrp/quote:Op donderdag 30 januari 2020 01:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. En ik denk dat de bottleneck zit bij het lab apparatuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |