quote:Rechter te veel op stoel politicus? Baudet en Jetten in debat
quote:Rechters doen uitspraken over gevoelige kwesties. Neem de Urgenda-zaak, waar de rechter bepaalde dat de overheid meer moet doen om de CO2-uitstoot terug te brengen. Of het oordeel van de Raad van State, waardoor de Nederlandse aanpak van stikstof ineens van tafel werd geveegd. Het zijn stuk voor stuk rechtelijke uitspraken, die grote gevolgen hebben voor de politiek.
Vanavond gaan Thierry Baudet (FvD) en Rob Jetten (D66) bij Nieuwsuur met elkaar in debat over de rol van de rechters. Volgens Baudet gaan rechters steeds vaker op de stoel van de politiek zitten. En daar moet een einde aan komen, vindt hij. Rechters in Nederland moeten volgens Baudet minder activistisch zijn. "Rechters ondermijnen de rechtsstaat."
Die oproep vindt D66-fractievoorzitter Rob Jetten gevaarlijk. "Dankzij rechters kunnen burgers beschermd worden tegen allerlei gekke plannen van politici. Dit raakt aan de kern van onze democratie."
Die van Wilders en Agema was nog meer cringe.quote:
Ze kan in ieder geval totaal geen 'debat' leiden.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
ze is nogal vol van zichzelf, althans zo komt ze over altijd
True maar ze is wel goed. Veel beter dan al die OP1 lichtgewichten.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:51 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
ze is nogal vol van zichzelf, althans zo komt ze over altijd
Dit is Jojanneke?quote:
Dit is toch de ex van Balkenende?quote:
Ja ze heeft wel ervaringquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
True maar ze is wel goed. Veel beter dan al die OP1 lichtgewichten.
Klopt. Ze kijkt wel lief in ieder geval.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:52 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Dit is toch de ex van Balkenende?
Graag likentwitter:Voetbalisgeloo1 twitterde op woensdag 29-01-2020 om 21:52:47Wat een door elkaar geschreeuw daar aan tafel. Ik mis een beetje regie. #nieuwsuur #baudet #jetten reageer retweet
zo nog even homo's erbij halenquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:55 schreef butz0rs het volgende:
Na de godwin ook nog even de rassensegregatie in Amerika erbij halen
checkquote:Op woensdag 29 januari 2020 21:55 schreef RensAjacied het volgende:
Graag likentwitter:Voetbalisgeloo1 twitterde op woensdag 29-01-2020 om 21:52:47Wat een door elkaar geschreeuw daar aan tafel. Ik mis een beetje regie. #nieuwsuur #baudet #jetten reageer retweet
eenstwitter:EvaVlaar twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:01:07Jetten is trouwens een ongelofelijk slechte debater. Je kan zo een bingokaart vol krijgen met al zijn ingestudeerde zinnetjes. #nieuwsuur reageer retweet
Lijkt me ookquote:Op woensdag 29 januari 2020 22:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Tsja een uitspraak baseren op 'het recht van leven' is wel behoorlijk vergezocht.
Ik vind haar ook vervelend maar ze had wel gelijk. Ze vraagt wat Baudet gaat doen en hij noemt allerlei dingen op die mogelijk zijn, had hij iets scherper op moeten zijn qua woordkeuze en formulering.quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:03 schreef Oostblokkert het volgende:
Die presentatrice stelt een vraag en sluit vervolgens het debat af. Ik was wel benieuwd wat artikel 300 nogwat is.
Dit heb ik wel vaker bij FvD. Veel roepen. Vaak terecht. Maar wat ze er aan gaan doen? Dat weet ik niet.quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:05 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Ik vind haar ook vervelend maar ze had wel gelijk. Ze vraagt wat Baudet gaat doen en hij noemt allerlei dingen op die mogelijk zijn, had hij iets scherper op moeten zijn qua woordkeuze en formulering.
Eva vlaar genotquote:Op woensdag 29 januari 2020 22:02 schreef butz0rs het volgende:
eenstwitter:EvaVlaar twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:01:07Jetten is trouwens een ongelofelijk slechte debater. Je kan zo een bingokaart vol krijgen met al zijn ingestudeerde zinnetjes. #nieuwsuur reageer retweet
Daar heeft Baudet gelukkig nooit last vanquote:Op woensdag 29 januari 2020 22:02 schreef butz0rs het volgende:
Iets wat elke politici heeft kan je niet over 1 enkele politicus gebruiken als negatief punt.quote:Op woensdag 29 januari 2020 22:02 schreef butz0rs het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |