abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191241206
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Mooi verhaal hoor, maar ik vind het ronduit kansloos dat ze 1 persoon niet even een dag voor de zekerheid in quarantaine zetten.
Quarantaine voor een griepje. :')
pi_191241209
Vergissing.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191241211
Ik zit hier nu ook met een hoesterig gebeuren en wat snotterige neus, maarja geen chinees gezien heb alleen maar binnen gezeten sinds oudjaar, En heb ook geen chinezen zien inbreken dus ik ben wel veilig. :D
  dinsdag 28 januari 2020 @ 22:46:00 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191241229
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:45 schreef Djnormandy het volgende:
Ik zit hier nu ook met een hoesterig gebeuren en wat snotterige neus, maarja geen chinees gezien heb alleen maar binnen gezeten sinds oudjaar, En heb ook geen chinezen zien inbreken dus ik ben wel veilig. :D
Als FOK!er is je overlevingskans ongeveer 100%. Of bijvoorbeeld een piloot moet Corona krijgen en het vliegtuig op je zolderkamertje neerstorten.
The End Times are wild
pi_191241230
Als het eerdere schema uit deze topicreeks klopt, dan moeten we uiterlijk op 10 februari een voorraadje hebben voor een paar weken. Bijzondere spullen zoals maskers uiterlijk op 4 februari.

*kuch*
pi_191241241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:44 schreef Bensel het volgende:

[..]

het zit dan ook in de bginfase van besmetting. Voor het weekend waren er nog geen 1000 besmettingen. En het loopt logaritmisch op.
Maar met een land met 1.4miljard mensen is 4500 niet veel. De eerste meldingen waren al in december 3 weken terug moet je ook bedenken
pi_191241279
quote:

[..]

het zit dan ook in de bginfase van besmetting. Voor het weekend waren er nog geen 1000 besmettingen. En het loopt logaritmisch op.
Ja er zullen vast wel duizenden infecties bijkomen misschien wel 10.000en maar dan alsnog zal dat volop in dat gebied zijn , en is het een kleine groep voor die hele stad.
pi_191241283
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij is die shit allang in Nederland, alleen is het gewoon een griepvariant. Wellicht iets agressiever, maar niet veel meer.

Paar collega's waren anderhalve week op zakenreis in China, naar een stuk of 8 steden. Dinsdag zijn ze teruggekomen en afgelopen weekend waren 2 van de 3 ziek. Maandag ook nog. Dinsdag hebben ze in opdracht van HR contact opgenomen met hun huisarts, maar die vond het niet nodig dat ze langs zouden komen, omdat het toch al beter ging. Vandaag was één van hen weer op kantoor. Inmiddels zijn er ook andere collega's met griep.

Ik ga niet beweren dat dit daadwerkelijk Corona is, maar er zijn natuurlijk duizenden van dit soort gevallen die niet getest worden. Aankomende week komen er ook weer 5 Chinese collega's terug van hun nieuwjaarsvakantie. Allicht dat er af en toe iemand bij zit met deze nieuwe griep. Met de Mexicaanse griep was het ook niet anders. Dat bleek ook gewoon een net wat minder gangbare variant.
Van deze variant kan je longontsteking oplopen.

Dat is dan virale longontsteking en daar is geen specifiek medicijn voor.

Mensen die iets zwakker zijn, komen daaraan te overlijden
pi_191241310
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:47 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Ja er zullen vast wel duizenden infecties bijkomen misschien wel 10.000en maar dan alsnog zal dat volop in dat gebied zijn , en is het een kleine groep voor die hele stad.
In die stad wonen meer mensen dan in heel Nederland. Dan is 4500 en straks 10k+ niet veel percentage wise.
pi_191241314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:47 schreef Djnormandy het volgende:
Vergeet niet dat het daar ook met 1 enkel geval begonnen is he. Dus mij lijkt het toch wel noodzaak om, zolang als dit mogelijk is, bij nieuwe mogelijke besmettingen als je land er nog geen of weinig heeft, om zo iemand gewoon ff apart te zetten tot je het zeker weet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191241319
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij is die shit allang in Nederland, alleen is het gewoon een griepvariant. Wellicht iets agressiever, maar niet veel meer.

Paar collega's waren anderhalve week op zakenreis in China, naar een stuk of 8 steden. Dinsdag zijn ze teruggekomen en afgelopen weekend waren 2 van de 3 ziek. Maandag ook nog. Dinsdag hebben ze in opdracht van HR contact opgenomen met hun huisarts, maar die vond het niet nodig dat ze langs zouden komen, omdat het toch al beter ging. Vandaag was één van hen weer op kantoor. Inmiddels zijn er ook andere collega's met griep.

Ik ga niet beweren dat dit daadwerkelijk Corona is, maar er zijn natuurlijk duizenden van dit soort gevallen die niet getest worden. Aankomende week komen er ook weer 5 Chinese collega's terug van hun nieuwjaarsvakantie. Allicht dat er af en toe iemand bij zit met deze nieuwe griep. Met de Mexicaanse griep was het ook niet anders. Dat bleek ook gewoon een net wat minder gangbare variant.
Met mijn werk kom ik regelmatig ook in contact met mainland chinezen. 3 weken terug flink griep gehad. Koorts en flinke hoestbuien. Na 3 dagen alweer hersteld. Andere collega’s waren voor en na die tijd ook grieperig. :P
pi_191241323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Van deze variant kan je longontsteking oplopen.

Dat is dan virale longontsteking en daar is geen specifiek medicijn voor.

Mensen die iets zwakker zijn, komen daaraan te overlijden
Net als van gewone griep. Daar gaan jaarlijks ook een half miljoen mensen aan dood. Gaat Corona niet halen, want dat beschouwd iedereen het allang als de nieuwe griepvariant en is het uit het nieuws.
pi_191241354
Moest vanmiddag op de terugweg van huis hoesten, volgensmij proefde ik bloed. Net met sporten ook minder kracht dan normaal. PANIEK!
  dinsdag 28 januari 2020 @ 22:52:17 #189
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_191241380
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:49 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Net als van gewone griep. Daar gaan jaarlijks ook een half miljoen mensen aan dood. Gaat Corona niet halen, want dat beschouwd iedereen het allang als de nieuwe griepvariant en is het uit het nieuws.
Dit is wel wat dodelijker dan een gewoon griepje. Als je dit niet inperkt kunnen er zelfs miljoenen zo niet tientallen miljoenen aan overlijden de komende maanden..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_191241384
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:49 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nou ja Voor een bacteriele longontsteking is wel medicatie

Voor een virale longontsteking is geen medicatie

Dat laatste is een probleem

Hoe het met die verspreiding gaat, kan ik persoonlijk nog niet voorspellen.
pi_191241385
quote:

[..]

Die besmettingen waren er al wel alleen hadden ze zich nog niet gemeld en/of hadden ze nog geen klachten. Omdat de incubatieperiode max. 14 dagen is ijlt er enorm veel na van vóór de lockdowns en de grote aandacht voor dit virus.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_191241406
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:49 schreef Rijst het volgende:

[..]

Met mijn werk kom ik regelmatig ook in contact met mainland chinezen. 3 weken terug flink griep gehad. Koorts en flinke hoestbuien. Na 3 dagen alweer hersteld. Andere collega’s waren voor en na die tijd ook grieperig. :P
Ik ga ook veel naar de supermarkt toe en denk serieus dat ik een griepje had. Werd zondag wakker en dacht dat ik geen lucht kreeg met ademhalen. Snotneus en hoesten.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 22:53:57 #193
284411 crew  heywoodu
pi_191241417
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het daar ook met 1 enkel geval begonnen is he. Dus mij lijkt het toch wel noodzaak om, zolang als dit mogelijk is, bij nieuwe mogelijke besmettingen als je land er nog geen of weinig heeft, om zo iemand gewoon ff apart te zetten tot je het zeker weet.
Maar wie zegt dat het is begonnen met één enkel geval die daarna anderen is gaan besmetten, etc.? In plaats van meerderen die door één bron (niet een mens) besmet zijn geraakt?
pi_191241433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit is wel wat dodelijker dan een gewoon griepje. Als je dit niet inperkt kunnen er zelfs miljoenen zo niet tientallen miljoenen aan overlijden de komende maanden..
Dat zal dan voornamelijk in china zijn. Daar zit de bron tenslotte
pi_191241449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat het is begonnen met één enkel geval die daarna anderen is gaan besmetten, etc.? In plaats van meerderen die door één bron (niet een mens) besmet zijn geraakt?
Weet ik niet meer. Las het vanmiddag dat ze begin, en dus niet half december, het eerste geval hadden. Die was niet op die markt geweest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191241484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

ja, als je zo een virale long-ontsteking oploopt is er geen medicatie voor.

Die bestaat gewoon niet

Alleen, niet alle mensen krijgen die long-ontsteking.
pi_191241532
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

ja, als je zo een virale long-ontsteking oploopt is er geen medicatie voor.

Die bestaat gewoon niet

Alleen, niet alle mensen krijgen die long-ontsteking.
Minder sterke mensen die achterliggende problemen hebben die juist wel, longpatienten, ouderen. Zwangeren
pi_191241564
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 23:00 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Minder sterke mensen die achterliggende problemen hebben die juist wel, longpatienten, ouderen. Zwangeren
Die lopen een groter risico op overlijden
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 28 januari 2020 @ 23:02:18 #199
284411 crew  heywoodu
pi_191241569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 23:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, en die komen dus te overlijden.
Die hebben een grotere kans, ze gaan niet állemaal dood he :+
pi_191241612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 23:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die hebben een grotere kans, ze gaan niet állemaal dood he :+
Nee Ik bedoel die lopen het grootse risico op overlijden als ze die virale longontsteking hebben

Want niemand kan ze eigenlijk helpen, omdat dus dat medicijn er niet is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')