abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191775612
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 21:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Wat een schrik Malteser. :*

Wij hadden het ook in huis nadat onze dochter twee keer een koortsstuip gehad had. Gelukkig hebben wij het nooit hoeven gebruiken, maar ik herken wel heel erg de rust die het geeft, gewoon omdat het medicijn in huis is. Beterschap voor je mini!
Dankjewel!
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:12 schreef exode het volgende:
Wij hebben mail van het KDV en de school van B over het Corona virus. Wat ik onder andere begrijp is dat het bij kinderen juist erg mild is. Het is een enorm besmettelijk, heftige griep zoals ik het lees.
B en ik zijn net terug uit Londen en ik heb daar wel extra vaak mijn handen gewassen, maar verder besteden wij er eigenlijk geen aandacht aan.
Op het KDV en school zijn ook de richtlijnen van de GGD aan de orde.
Gelukkig gaan we richting lente dan verdwijnen al die virussen hopelijk snel. Er zijn momenteel 11 griepvirussen in Nederland actief hoorden wij op Schiphol vandaar dat ze niet testen bij binnenkomst in Nederland.

Jeetje wat een schrik Malteser! Hoe gaat het nu?

Juul had vannacht weer eens een beroerde nacht, voor het eerst in 4 weken echt een spooknacht. Wat het nou was, geen idee.

De afgelopen dagen waren B en ik dus in Londen, dat vond Juul wel erg vreemd, ze zocht ons meerdere keren en vroeg vooral vaak om B. Facetimen vond ze wel erg leuk, de hele tijd lachen en roepen 'Omaaaaaa, Beeeeeennnnnaaaaminnnnn' (mijn moeder, zus en neefje waren ook mee)
Hij is nog altijd ziek maar het lijkt iedere dag ietsje beter te gaan.
Hoe was Londen?
pi_191789164
Fijn dat het steeds ietsje beter gaat Malteser, hopelijk knapt ie snel helemaal op.
Londen was enorm gaaf, ik ben er zelf al best vaak geweest en moet er ook een keer of 2 per jaar heen voor mijn werk. Het was leuk om de stad door de ogen van een jochie van 6 te zien.
Mijn moeder, zus en neefje van 16 waren ook mee. Mijn moeder heeft geen perfecte gezondheid dus het tempo lag lekker laag.

Juul maakt zelf grapjes, ze ligt dan zelf helemaal in een deuk. Vooral scheetjes laten vindt ze hilarisch _O- Zo mooi om te zien hoe haar karakter zich steeds meer ontwikkelt. Ze is een pittig dametje met dus goede humor.
  maandag 2 maart 2020 @ 08:53:37 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191789225
Malteser, beterschap voor je kleine Marsje. Hopelijk issie snel weer helemaal opgeknapt.

Prullekes ritme is een beetje zoek. We moeten geloof ik even een gesprekje met opa en oma aangaan... Ze zijn zaterdag met haar naar de dierentuin geweest en toen ze in de wagen bijna sliep, hebben ze haar eruitgehaald om lekker te laten lopen, want het was nog te vroeg om te slapen. Dat past niet echt lekker in onze visie en prul was daardoor 's middags dood- en doodmoe en wilde niet meer slapen. En vervolgens sliep ze eindelijk en was het 's avonds weer drama enzo. Toch maar even aangeven dat het fijn is als prulleke gewoon naar bed/in de wagen mag als ze moe is.

Achja, aan de andere kant: over twee maanden wonen ze ver weg en komen ze wrs bijna nooit meer oppassen. Is dit ook meteen opgelost.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191799579
-O- Een oogje van mini-ToT is rood en de huid er omheen is wat gezwollen en ook wat rood, maar er komt geen vuil uit. Hij zit wel steeds te wrijven en het irriteert duidelijk. -O-
We hebben er al een nat doekje op gelegd, maar het helpt niet.

Behalve morgen de huisarts bellen, wat kunnen we no meer doen? -O-
  maandag 2 maart 2020 @ 19:29:18 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191800008
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:04 schreef ToT het volgende:
-O- Een oogje van mini-ToT is rood en de huid er omheen is wat gezwollen en ook wat rood, maar er komt geen vuil uit. Hij zit wel steeds te wrijven en het irriteert duidelijk. -O-
We hebben er al een nat doekje op gelegd, maar het helpt niet.

Behalve morgen de huisarts bellen, wat kunnen we no meer doen? -O-
Van buiten naar binnen (oor naar neus) even schoon vegen met warm water (eventueel gekookt). En paracetamol geven als hij er echt last van heeft.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191800022
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Van buiten naar binnen (oor naar neus) even schoon vegen met warm water (eventueel gekookt). En paracetamol geven als hij er echt last van heeft.
Ah thanks! ^O^

:@ Is de huisartsenpost bellen een idee, of is dat echt too much? :@
  maandag 2 maart 2020 @ 19:40:27 #282
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191800236
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 19:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah thanks! ^O^

:@ Is de huisartsenpost bellen een idee, of is dat echt too much? :@
Dat moet je echt zelf bepalen. Ik zou het niet doen, tenzij ik me echt zorgen maak.
pi_191800588
Tink, rot van het verstoorde ritme. Soms zo lastig als anderen net de andere keuze maken dan jezelf zou doen wat betreft je kind.

ToT, ik zou voor één rood oogje geen hap bellen maar als je erg bezorgd bent, moet je mijn advies aan je laars lappen en bellen. Jullie kind, jullie keuze. Beterschap voor jullie mooie mannetje!

Kennen jullie de dreumes met die koortsstuip nog? Die heeft inmiddels bijna ons hele gezin geveld. Alleen man is nog up and running. Kleuter en ik zijn ook ziek en de dreumes zelf ook nog altijd. En hoe, ruim 39 graden koorts.
Ziekzijn is rot maar ziekzijn met twee zieke kinderen is echt ronduit k*t.
Ik bel morgen wel de huisarts want de dreumes heeft gewoon al ruim 5 dagen koorts, morgen dag 6. Als het morgen niet minder is, wil ik dat er een huisarts even meedenkt.

*einde klaagzang

Iemand het voorjaar al gespot? Of de zon?
pi_191801510
Ach Malteser :* beterschap voor jullie allemaal! Zo naar als iedereen ziek is.. Ik zou ook even bellen morgen om te overleggen over je dreumes.

Bij Jip zit ook iets te broeden }:| vriend en ik hadden er gister ook een beetje last van, maar het zet nog niet echt door. Ik hoop dat het hier bij blijft, voor ons allemaal.
pi_191802111
En @ToT, ik heb van onze huisarts(en) begrepen dat je altijd maar 1x mag vegen met een watje of doekje. Dus: niet poetsen, maar 1 veeg van buiten naar binnen en als het dan nog niet schoon is opnieuw met een nieuw watje. Sinds ik dat op die manier doe met die twee van mij, zijn ontstoken oogjes echt vlotter over. Of misschien denk ik dat maar :+

Beterschap voor jou en de candybars, @Malteser Klinkt heel ellendig. Lang zeg, zoveel dagen achtereen koorts. Ik zou dan ook de huisarts bellen inderdaad.

@Tink89, lastig is dat. Ik zou het niet meer aankaarten, het leed is nu al geleden. Maar voor een volgende keer, als die nog komt, zou ik het dan wel expliciet vermelden. Mijn ouders pasten ooit op Phi en Caesar die ook bij hen bleven logeren. Kreeg ik om 19.00 een appje met een foto van de kinderen aan tafel in een restaurant, ergens halverwege een hoofdgerecht. Om 19.00 liggen ze normaal allebei al plat. En het restaurant was ook nog een half uur rijden van huis. Daar hadden wij de volgende dag ook een fraai nasleepje van :')

Verder hoi aan allen. Ik lees nog mee, maar reageren voelt soms vreemd. Phi gaat als een raket. Het is zo'n heerlijk meisje, zo lief en vrolijk en boevig, wel met een flink temperament. Ze kletst erop los, maakt zinnetjes, zingt en danst. Ook motorisch gaat ze goed. Ze is per deze week alvast over naar de peutergroep (ze wordt in juni 2), omdat er wat veel baby's bij komen en er plaatsgemaakt moest worden. Ze is al een paar keer gaan wennen op de peutergroep en ze draait probleemloos mee. Bij de baby's en dreumesen schijnt ze nogal baldadig te zijn, kleine hooligan.

Ik merk wel dat ik het lastig vind hoe om te gaan met stout gedrag. Mijn oudste was zo'n goedsul. In 5,5 jaar tot nu toe heeft ie een keer een tuitbeker gesloopt. Phi in de afgelopen week: een champagneglas, een pot knoflookpoeder en een potje kaneel. Daarnaast trekt ze doorlopend kastjes en lades leeg, evenals de prullenbak, klimt en springt ze op alles waar ze met een doodsmak af kan vallen en werpt ze zich dramatisch gillend en kronkelend op de grond bij een 'nee'.
Allemaal niet uitzonderlijk voor een dreumes volgens mij, alleen voor mij is het nieuw :P

[ Bericht 34% gewijzigd door Jentin op 02-03-2020 21:23:55 ]
pi_191802635
Mini-ToT's oog ag er ineens vreselijk akelig uit; het oogwit was enorm opgezwollen en puilde uit ten opzichte van de iris (of andersom; was heel moeilijk te zien door de traantjes heen en met een half gesloten oogje) en mevrouw ToT was enorm ongerust, dus toch maar gebeld. Het andere oogje werd heel snel ook erg rood.

Eenmaal daar werd ik in de wachtkamer door een ouwe knar in het gezicht gerocheld (omgeving Coevorden, yay! :') Corona-gebied! :P)

Blijkt dat het een allergische reactie was. We hebben een zalfje meegekregen om een secundaire infectie te voorkomen.
pi_191803915
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:34 schreef ToT het volgende:
Mini-ToT's oog ag er ineens vreselijk akelig uit; het oogwit was enorm opgezwollen en puilde uit ten opzichte van de iris (of andersom; was heel moeilijk te zien door de traantjes heen en met een half gesloten oogje) en mevrouw ToT was enorm ongerust, dus toch maar gebeld. Het andere oogje werd heel snel ook erg rood.

Eenmaal daar werd ik in de wachtkamer door een ouwe knar in het gezicht gerocheld (omgeving Coevorden, yay! :') Corona-gebied! :P)

Blijkt dat het een allergische reactie was. We hebben een zalfje meegekregen om een secundaire infectie te voorkomen.
Goed gehandeld! Je ouderinstinct laat je nooit in de steek. Beterschap!
pi_191806723
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 22:39 schreef Malteser het volgende:

[..]

Goed gehandeld! Je ouderinstinct laat je nooit in de steek. Beterschap!
Thanks! :*

-O- En nu is het manneke strontverkouden en flink overstuur. ;(
pi_191806755
Maar hoe de neuk krijg je zalf in het oogje van een dreumes? -O-
  dinsdag 3 maart 2020 @ 07:25:09 #290
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191806943
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 06:54 schreef ToT het volgende:
Maar hoe de neuk krijg je zalf in het oogje van een dreumes? -O-
Als het met onderhandelingen, uitleggen en samen proberen enzo allemaal niet lukt: In de houdgreep en gewoon doen.

En idd goed naar je instinct geluisterd!
pi_191806952
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als het met onderhandelingen, uitleggen en samen proberen enzo allemaal niet lukt: In de houdgreep en gewoon doen.

En idd goed naar je instinct geluisterd!
Thanks! :*
Maar zelfs met de houdgreep; hij houdt zijn oogjes echt stijf dicht.
Ik heb het maar zo goed mogelijk geprobeerd, en aangezien hij echt onophoudelijk in zijn oogjes wrijft, zal er vast wel een deel op de juiste plek terecht komen! :@

Snot vliegt hier alle kanten op, en ik moet altijd al zo snel kokhalzen! :@
En als hij flink gesnotterd heeft, wrijft hij het in zijn oogjes voor ik het met een tissue weg kan vegen! :')

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 03-03-2020 07:41:04 ]
pi_191807728
Klinkt naar, ToT. Z'n oog hoeft niet open te zijn als je het onderste ooglid naar beneden trekt en dan in het "geultje" de zalf doet. Hoe haalbaar dit is met een protesterende dreumes is een tweede :') Beterschap voor mini-ToT.
pi_191807762
Houdgreep en dan dat wat Jentin zegt, gaat het makkelijkst als je met zijn tweeën bent :P geen ervaring met zalf in oogjes smeren, maar we hebben Jip wel vaak in de houdgreep moeten nemen om iets uit te voeren wat hij niet wilde. Het is niet leuk, maar het werkt wel en is uiteindelijk voor hun eigen bestwil.
pi_191808021
Dreumes uit bed gehaald, even wat gegeten en na een uur getempt. 38.7 Echt jongens, dit kind is echt ziek. Huisarts gebeld, om 15.30 uur een afspraak want de assistente vindt het ook te lang duren.
pi_191808549
Ah wat rot @Malteser, beterschap voor jullie allemaal :*
  dinsdag 3 maart 2020 @ 09:59:32 #296
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_191808585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:20 schreef Malteser het volgende:
Dreumes uit bed gehaald, even wat gegeten en na een uur getempt. 38.7 Echt jongens, dit kind is echt ziek. Huisarts gebeld, om 15.30 uur een afspraak want de assistente vindt het ook te lang duren.
Heel veel sterkte en beterschap :*.
pi_191808650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:20 schreef Malteser het volgende:
-O- Oeiiiii, echt niet fijn!

Ik zit hier al met een half gebroken hart naar dit zieke hummeltje hier te kijken, terwijl hij feitelijk alleen maar wat snotterig is en het op zijn oogjes geslagen is.
Een écht ziek kind lijkt me echt vreselijk.... -O-
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:32:58 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191809052
Beterschap Malteser, ik vind het nu ook wel lang duren.
pi_191809281
Jeetje Malteser, wat naar zeg zo’n zieke dreumes en je zelf ook zo rot voelen…bleh!

ToT, is de eerste ‘aanval’ met zalf al achter de rug? Klinkt heel vervelend, ook om inderdaad dat spul in het oog te krijgen.

Jentin…Hahaha, ik moest wel lachen om het verschil tussen je kleuter en dreumes, uiteraard herkenbaar hier. B is een sociale goedzak, slaapt altijd als een blok, is vrijwel altijd vrolijk, haalt wel eens wat uit maar voelt zich daarna zo schuldig dat ie er buikpijn van heeft. Juul is een bulldozer, die zonder gene B zijn bouwsels kapot mept, heeeeel hard gil als er iets gebeurt waar ze het niet mee eens is en nou ja een hoop meer temperament heeft.

Morgen heb ik een uitdaging, ik ga met Juul naar school, maar niet om B op te halen. Ik ‘overhandig’ haar daar aan mijn schoonzus en ga met B en nichtje naar huis. Juul gaat dan met schoonzus naar haar huis en blijft daar eten, slapen etc. Morgen is namelijk het kinderfeestje van B, discobowlen en pannekoeken eten. Dan is de aanwezigheid van zo’n kleine spring in het veld niet zo handig.

Schoonzus ziet ze steeds op school en ze heeft er al eens gelogeerd, maar nu denkt ze natuurlijk haar grote broer op te gaan halen en is alles ineens anders. We gaan het zien. Ik bereid me voor op een kleine gilpartij….
pi_191811316
Zeker met de beschrijving van het temperament kun je morgen je lol op verwacht ik. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')