abonnement Unibet Coolblue
pi_191219850
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!

Voor de vierjarigen.
En de vijfjarigen mogen ook meedoen. En ook bijna kleuters en net geen kleuters meer.


En hier verder over onze kleuters O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191222101
Gefeliciteerd Franny!

Voor de ouders van kleuters die heel moe werden/worden van school: hoe lang heeft dat geduurd?
pi_191222214
Ik denk een maand of 3 Hupje, maar het werd wel steeds wat minder. En nu met fasen komt het terug, drukke weken of drukke weekenden. Sint periode, net voor een vakantie. Dan valt ie echt wel om.

B kwam thuis met een verhaal dat ie met knutselen uitschoot en een stukje haar bij een meisje afknipte per ongeluk.....je kan mij een hoop vertellen maar ik denk dat het iets anders is gegaan. Benieuwd wat de juf morgen zegt (ik haalde hem bij BSO op).
pi_191222289
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:32 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd Franny!

Voor de ouders van kleuters die heel moe werden/worden van school: hoe lang heeft dat geduurd?
Denk een maandje of 2. Heb Noor in het begin ook af en toe na een half dagje van school gehaald. Er zat een jongetje bij haar in de klas die zelfs in slaap viel op school.

Hoewel ik over het algemeen niet al teveel waarde hecht aan cito toetsen (vooral bij kleine kinderen) was ik wel superduper trots toen de juf vertelde dat Noor een 1 had gehaald :) Hebben andere kinderen ook vorige week in groep 2 een cito gekregen?
pi_191222522
Hm, ik hoop nu op berichten dat het (veel) langer duurde voordat een kleuter niet meer afgedraaid moe was van school :')
J zit nu driekwart jaar op school maar is er nog steeds (in combinatie met de BSO?) erg moe van...
pi_191222564
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:01 schreef Hupje het volgende:
Hm, ik hoop nu op berichten dat het (veel) langer duurde voordat een kleuter niet meer afgedraaid moe was van school :')
J zit nu driekwart jaar op school maar is er nog steeds (in combinatie met de BSO?) erg moe van...
Noor ging en gaat niet naar een BSO, dus ik kan daar niet over mee praten. Maar de dochter van mijn vriendin (die dus wel naar de BSO gaat) die was wel lange tijd moe ja. Daar kon 's avonds met moeite een hap avondeten naar binnen.
pi_191222622
Ik heb hier een zevenjarige die nog geregeld erg moe is van school. Hij gaat s ochtends aan en wil de hele dag niets missen en is dus de hele dag bezig met opletten, kletsen, spelen, rennen, lezen, schrijven. Hij wil alles vooral heel goed doen en fouten maken mag ie van zichzelf niet. Best lastig soms. Het ene kind beleeft alles veel intensiever dan het andere toch?

De vierjarige daarentegen maakt zich niet zo druk en is relaxed.
pi_191225191
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:32 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd Franny!

Voor de ouders van kleuters die heel moe werden/worden van school: hoe lang heeft dat geduurd?
T en S zijn eigenlijk allebei nog steeds moe. Ze maken ook wel 3 lange dagen van 7.30 uur (VSO) tot 16:00 uur (BSO). Zo kon T vandaag bij het avondeten nog maar net zijn ogen open houden. Zowel T als S doen nog regelmatig een slaapje op woensdagmiddag/vrijdagmiddag. Gewoon om even een uurtje bij te tanken.

Het moe zijn wordt nu wel minder, maar het eerste jaar moesten ze écht slapen op hun vrije middagen, anders vielen ze gewoon om voor het avondeten. Het is ook regelmatig gebeurd dat ze daadwerkelijk omvielen en gewoon zonder avondeten van 16/17:00 uur tot de volgende dag 6:00 uur sliepen. Soms zag ik het aankomen en dan gaf ik ze nog even snel een boterham zodat ze in ieder geval iets binnen kregen. :D

Exode, die B met zijn schaar. Ik snap op zich best dat zo'n schaar af en toe een eigen wil heeft. :+

Sunshine, T en S hebben inderdaad ook Cito momenteel. Ze vinden het in ieder geval leuk om te doen. Ik ben heel benieuwd naar de verschillen tussen T en S. Verder til ik er niet te zwaar aan eigenlijk, ik geloof dat ik groep 5-6 vroeg genoeg vind voor dit soort toetsen. Verder hecht ik eigenlijk vooral veel waarde aan de mening van de juf/meester en overige schoolgerelateerde zaken. Cito is echt een momentopname en niet alle kinderen trekken een dergelijke toets even goed.
pi_191225683
Gefeliciteerd met I, Franny! *O*
pi_191226713
Gefeliciteerd Franny *O* en wat leuk dat ze al zo enthousiast is over het museum. Pakken ze bij die rondleiding ook elke keer andere schilderijen waar ze zich op focussen?

Ik denk dat het dan ook door de combinatie school met BSO komt Hupje. Dat maakt zijn dag natuurlijk ook meteen een stuk langer. Kleuter hier lijkt het nu te trekken op de meeste dagen. Maar er is ook nog een jongetje van 5 in zijn klas die een paar keer heeft liggen slapen. En hij huilt regelmatig bij het ophalen van vermoeidheid. Het verschilt dus per kind.

En mijn kleuter heeft ook mazzel dat hij pas om 7:30 op hoeft en regelmatig ook dan pas wakker is. Zeker nadat we de bedtijd vervroegd hebben (was tussen 19:30 en 20:00, nu tussen 19:00 en 19:30) gaat dat goed. Als je kind om 6 uur op is/moet maakt dat ook nogal een verschil.

Hebben jullie ook fietsles op school? Mijn kleuter heeft nog niet eens een fiets :X maar de eerste keer mag het gelukkig ook met een loopfiets, dus ik denk dat we hem daarna maar een fiets geven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_191228240
@Hupje I gaat sinds november 2018 naar school (+ twee middagen bso) en hij doet nog zeer regelmatig een middagdutje op woensdag of vrijdag. We doen ook maximaal één speelafspraakje per week, anders trekt ie het niet.

@Franny gefeliciteerd met I! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191228395
Franny, gefeliciteerd met I. *O*

Mijn 5.5 jarige kleuter is ook nog vaak moe, vaak eindigt dit dan in een dag oververmoeid en koorts, dan slaapt ze veel en is het weer over... probeer de dagen na school dat ik vrij ben zoveel mogelijk rustig te houden.

@sunshine, geen idee eigenlijk of ze hier ook Cito hebben gedaan in groep 2...

*edit* in parnassys staat t wel... uitslag B... geen idee of dat goed is...

Sarah mag 12 februari afzwemmen voor A *O* en dan door voor B, als t goed is heeft ze dan voor de zomervakantie 2 diploma's.

[ Bericht 5% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 28-01-2020 08:37:36 ]
S. 2014
J. 2016
pi_191228604
Franny gefeliciteerd met I! *O* Het voelt alsof we vorig jaar nog in z&g postten en nu is ze ineens al 6. :o

FF hier hebben kleuters ook 1 of 2 keer per jaar fietsles. Er komen inderdaad kleuters op loopfietsjes, met zijwielen, zonder zijwielen etc.

GM wat knap van S! *O*
pi_191228980
wat fijn van het afzwemmen GM!

Hier is m'n kleuter ook ontzettend moe. Het jammer is dat hij 's morgens rond 6 uur wakker wordt, terwijl hij rustig tot 7 door kan slapen. Vanmorgen was hij zelfs zo moe dat hij niet naar school wou, terwijl dat normaal geen probleem is. Verdrietig vind ik dat altijd.
pi_191229341
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 08:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Franny gefeliciteerd met I! *O* Het voelt alsof we vorig jaar nog in z&g postten en nu is ze ineens al 6. :o

Nou he.

GM, wat knap van S!

Wat betreft moe: I kan lang doorgaan, maar ik merk dat de wintermaanden en ook de drukte met alle feesten er wel inhakken. Ze doet geen dutjes overdag want dat lukt nooit, maar heel soms als ze echt heel moe is, zien we bij haar ook dat ze verhoging krijgt en gaat rillen. Dan is het extra vroeg naar bed. En op woensdagmiddag merk je ook dat ze na twee dagen school en bso echt moet bijkomen. We doen dan ook niet moeilijk over film kijken op woensdag. Want dutjes lukken niet, maar op de bank onder een dekentje je favoriete film kijken is ook een beetje uitrusten.

Wat dan in ieder geval geen goed idee is: logeerpartijtjes. In de kerstvakantie en twee weken geleden is ze gaan logeren waarbij ze veel later naar bed ging dan anders en ook weer vroeg wakker. Dat hakt er zo gigantisch in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191245190
Wat gaat van S, GM!!

Hier begon de zwemles met wederom drama maar de zwemjuf kreeg hem pratend mee. Hij heeft de hele les weer met kurkjes gezwommen. Aan het einde gingen ze door het gat heen zwemmen en wilde hij zijn kurkjes af :) Onze stoere, kleine stapjes vooruit.

Wij hadden een baggerstart van de dag. Mijn vriendin is ziek (lees zwaar oververmoeid) dus het ritme is wat anders nu ze thuis is. B had de ene meltdown na de andere vanochtend....er was geen doorkomen aan bij hem. Pas bijna op school bedaarde hij.

Morgen ga ik hem samen met hem naar Amsterdam (lego winkel en sushi eten amen) dus hopelijk was het eenmalig... :@
  woensdag 29 januari 2020 @ 10:03:04 #17
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_191245421
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 07:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*edit* in parnassys staat t wel... uitslag B... geen idee of dat goed is...

Cito scores uitleg: a b c d e of I II III IV V?
Heeft je kind bij de uitslag van de cito toetsen een letter staan? Kijk dan in het rijtje hieronder:

A+ - De 10% hoog scorende kinderen binnen de A groep
A – 25% – hoogst scorende leerlingen
B – 25% – ruim boven tot net boven het landelijk gemiddelde
C – 25% – net tot ruim onder het landelijk gemiddelde
D – 15% – ruim onder het landelijk gemiddelde
E – 10% – laagst scorende leerlingen

Bij de indeling met de cijfers I t/m V wordt uitgegaan van 5 groepen van 20%.

I+ -score betekent dat de leerling tot de 10% hoogst scorende leerlingen behoort.
I – 20% – ver boven het gemiddelde
II – 20% – boven het gemiddelde
III – 20% – de gemiddelde groep leerlingen
IV – 20% – onder het gemiddelde
V – 20% – ver onder het gemiddelde

Dus ja dat is prima, net boven of ruim boven gemiddeld afhankelijk van hoe hoog ze in de B score zit.
pi_191245512
quote:
17s.gif Op woensdag 29 januari 2020 10:03 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Cito scores uitleg: a b c d e of I II III IV V?
Heeft je kind bij de uitslag van de cito toetsen een letter staan? Kijk dan in het rijtje hieronder:

A+ - De 10% hoog scorende kinderen binnen de A groep
A – 25% – hoogst scorende leerlingen
B – 25% – ruim boven tot net boven het landelijk gemiddelde
C – 25% – net tot ruim onder het landelijk gemiddelde
D – 15% – ruim onder het landelijk gemiddelde
E – 10% – laagst scorende leerlingen

Bij de indeling met de cijfers I t/m V wordt uitgegaan van 5 groepen van 20%.

I+ -score betekent dat de leerling tot de 10% hoogst scorende leerlingen behoort.
I – 20% – ver boven het gemiddelde
II – 20% – boven het gemiddelde
III – 20% – de gemiddelde groep leerlingen
IV – 20% – onder het gemiddelde
V – 20% – ver onder het gemiddelde

Dus ja dat is prima, net boven of ruim boven gemiddeld afhankelijk van hoe hoog ze in de B score zit.
Fijn dat lijstje. Nu heb ik er een beter beeld bij :)
pi_191248992
I krijgt volgende week vrijdag zijn rapport mee naar huis, maar ze doen niet aan Cito's in de kleuterklassen op zijn school.

Ik ben zo trots. O+. Vorig jaar maakten we ons nog best wel veel zorgen om I: hij verzoop in de klas, zei nooit iets, liet over zich heen lopen. Hij is toen in april naar de instroomgroep gegaan omdat hij sociaal nog lang niet weerbaar genoeg was voor de grote groep 1/2 waar hij tot dan in zat. En nu vertelde juf me gisteren dat hij voor de hele klas hardop had voorgelezen en dat hij dat niet eens eng vond. :o .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191249074
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
I krijgt volgende week vrijdag zijn rapport mee naar huis, maar ze doen niet aan Cito's in de kleuterklassen op zijn school.

Ik ben zo trots. O+. Vorig jaar maakten we ons nog best wel veel zorgen om I: hij verzoop in de klas, zei nooit iets, liet over zich heen lopen. Hij is toen in april naar de instroomgroep gegaan omdat hij sociaal nog lang niet weerbaar genoeg was voor de grote groep 1/2 waar hij tot dan in zat. En nu vertelde juf me gisteren dat hij voor de hele klas hardop had voorgelezen en dat hij dat niet eens eng vond. :o .
hier ook geen cito s voor de kleuters..

wat fijn dat I zijn draai gevonden heeft
met L gaat t ook lekker in de klas. Ze hebben een schattige groep, ze zijn allemaal heel lief voor elkaar..
  woensdag 29 januari 2020 @ 14:28:51 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_191249234
Toetsen ze dan ook niet voor ze naar groep 3 gaan?

Lijkt me heerlijk. Al dat gedoe dat het niet goed gaat. Nu is ze duidelijk gegroeid. Maar had maandag een rot middag. En dat is wel te zien aan het resultaat. Als het teveel afwijkt mag ze dat onderdeel nog een keer doen.
pi_191249255
Hier geen cito's voor de kleuters.

B heeft een vriendinnetje te spelen, ik heb ze de speeltuin in geschopt...is er storm op komst? Ze waren zo hyper allebei, ik werd er helemaal gek van.
pi_191249332
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 14:28 schreef -Bubseltje- het volgende:
Toetsen ze dan ook niet voor ze naar groep 3 gaan?

Lijkt me heerlijk. Al dat gedoe dat het niet goed gaat. Nu is ze duidelijk gegroeid. Maar had maandag een rot middag. En dat is wel te zien aan het resultaat. Als het teveel afwijkt mag ze dat onderdeel nog een keer doen.
nee, ook niet voor naar groep 3. Ze kijken natuurlijk wel naar de algemene ontwikkeling of het slim is om naar groep 3 te gaan.. Dit jaar is er een jongetje voor halve dagen naar groep 3 en dan na de lunch terug naar de kleuters (en vrijdag alleen bij de kleuters..) gaat prima en als hij t spelen minder nodig heeft en t langer kan volhouden gaat ie helemaal over naar groep 3.

[ Bericht 3% gewijzigd door watmoetikkiezen op 29-01-2020 14:44:03 ]
pi_191249358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 14:30 schreef exode het volgende:
Hier geen cito's voor de kleuters.

B heeft een vriendinnetje te spelen, ik heb ze de speeltuin in geschopt...is er storm op komst? Ze waren zo hyper allebei, ik werd er helemaal gek van.
yep hier ook! hier hebben beide kinderen bedacht om met het drukste jongetje uit hun klas te spelen, bij ons.. dus nu heb ik twee 5-jarige en twee 7 jarige stuiterballen.. ze zijn net lekker buiten geweest maar willen nu spelletjes doen.. ik ben benieuwd..
(en qua weer lijkt t hier wel storm.. we kwamen er op de fiets haast niet tegenin)
pi_191254103
'fijn' dat het bij sommigen herkenbaar is, kleuters die zo moe zijn. Ik had gehoopt dat dat zo langzamerhand wat minder zou worden, maar ja. J gaat overal vol in, hij matigt niets.

Op de school van J gebruiken ze observatielijsten. Daarmee kunnen ze kijken of de beheerste vaardigheden passen bij de leeftijd. En bij sommige kinderen nemen ze ook de Cito toetsen af.
pi_191259832
:W

Ik kom me hier melden met een splinternieuwe kleuter.
S. is gisteren 4 jaar geworden en heeft vandaag en morgen zijn eerste stakingsdagen al te pakken :D

Gisteren een heerlijke dag gehad en samen een nieuwe fiets uitgezocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191259883
Welkom en gefeliciteerd!
pi_191260294
Welkom en gefeliciteerd @LeSage! *O* Wat een fijne collage ook O+
pi_191260609
Gefeliciteerd, LeSage!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191261635
gefeliciteerd Lesage! Ik dacht altijd dat je oudste veel dichter bij mijn oudste zat (September). Leuk jochie is het zeg!
pi_191263754
Nog bedankt voor de felicitaties allemaal! O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191264406
Gefeliciteerd nog Franny met jouw mooie I!

Gefeliciteerd LeSage met S! Een verse kleuter :).

Mijn kleuter is thuis ivm staking. Ik vond het een mooi moment om eens te puzzelen met hem, dat doet hij namelijk nooit want hij vindt er geen drol aan. We hebben best wat puzzels en ik kocht bij de kringloop een puzzel van Paw Patrol en we gingen aan de slag.
Hij kan het wel, maar hij vindt er gewoon werkelijk geen drol aan. Tot 24 stukjes lukt helemaal alleen, daarna zei hij: “Het is klaar mam, die andere hebben nog meer stukjes en daar ga ik echt niet aan beginnen.”
Op school kiest hij ook alles behalve puzzelen. De juf benoemde het ook een keer toen ik haar sprak.
En dan lees en zie ik om me heen alle vierjarigen vol plezier de grootste puzzels leggen en dan twijfel ik of ik het niet meer moet stimuleren?!

Enerzijds denk ik namelijk: prima, hij vindt 100 andere dingen leuker en dat mag. Anderzijds doet het me blijkbaar toch iets?? Want anders zou ik er niet over schrijven.
pi_191264468
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:47 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd nog Franny met jouw mooie I!

Gefeliciteerd LeSage met S! Een verse kleuter :).

Mijn kleuter is thuis ivm staking. Ik vond het een mooi moment om eens te puzzelen met hem, dat doet hij namelijk nooit want hij vindt er geen drol aan. We hebben best wat puzzels en ik kocht bij de kringloop een puzzel van Paw Patrol en we gingen aan de slag.
Hij kan het wel, maar hij vindt er gewoon werkelijk geen drol aan. Tot 24 stukjes lukt helemaal alleen, daarna zei hij: “Het is klaar mam, die andere hebben nog meer stukjes en daar ga ik echt niet aan beginnen.”
Op school kiest hij ook alles behalve puzzelen. De juf benoemde het ook een keer toen ik haar sprak.
En dan lees en zie ik om me heen alle vierjarigen vol plezier de grootste puzzels leggen en dan twijfel ik of ik het niet meer moet stimuleren?!

Enerzijds denk ik namelijk: prima, hij vindt 100 andere dingen leuker en dat mag. Anderzijds doet het me blijkbaar toch iets?? Want anders zou ik er niet over schrijven.
Lastig ja. Ik herken dat in fietsen. Noor is ruim 5.5 en kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen. Ze heeft er totaal geen oren naar om het te leren. Dusja, in dubio. Stimuleren of zo nog even laten?

Misschien heeft die van jou het geduld niet om een grotere puzzel te maken?
pi_191264499
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:47 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd nog Franny met jouw mooie I!

Gefeliciteerd LeSage met S! Een verse kleuter :).

Mijn kleuter is thuis ivm staking. Ik vond het een mooi moment om eens te puzzelen met hem, dat doet hij namelijk nooit want hij vindt er geen drol aan. We hebben best wat puzzels en ik kocht bij de kringloop een puzzel van Paw Patrol en we gingen aan de slag.
Hij kan het wel, maar hij vindt er gewoon werkelijk geen drol aan. Tot 24 stukjes lukt helemaal alleen, daarna zei hij: “Het is klaar mam, die andere hebben nog meer stukjes en daar ga ik echt niet aan beginnen.”
Op school kiest hij ook alles behalve puzzelen. De juf benoemde het ook een keer toen ik haar sprak.
En dan lees en zie ik om me heen alle vierjarigen vol plezier de grootste puzzels leggen en dan twijfel ik of ik het niet meer moet stimuleren?!

Enerzijds denk ik namelijk: prima, hij vindt 100 andere dingen leuker en dat mag. Anderzijds doet het me blijkbaar toch iets?? Want anders zou ik er niet over schrijven.
ik zou denken prima. Ik vind puzzelen ook niet leuk, maar met lego spelen wel. Kan best toch? Zeker als je merkt dat hij op zich wel geduld heeft voor andere dingen die geduld vragen. T kan nog steeds nauwelijks een poppetje tekenen, bijvoorbeeld. Nou ja, prima. Hij kan wel z'n naam al schrijven, dus qua ontwikkeling van de fijne motoriek zit het wel goed, denk ik.
pi_191264870
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Lastig ja. Ik herken dat in fietsen. Noor is ruim 5.5 en kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen. Ze heeft er totaal geen oren naar om het te leren. Dusja, in dubio. Stimuleren of zo nog even laten?

Misschien heeft die van jou het geduld niet om een grotere puzzel te maken?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zou denken prima. Ik vind puzzelen ook niet leuk, maar met lego spelen wel. Kan best toch? Zeker als je merkt dat hij op zich wel geduld heeft voor andere dingen die geduld vragen. T kan nog steeds nauwelijks een poppetje tekenen, bijvoorbeeld. Nou ja, prima. Hij kan wel z'n naam al schrijven, dus qua ontwikkeling van de fijne motoriek zit het wel goed, denk ik.
Tja, precies dat dus. Twix bouwt eenvoudige Lego zelf na aan de hand van het boekje, daar kan hij zo een uur mee aan tafel zitten. Zijn interesse ligt niet bij het maken van een puzzel.
Tekenen/kleuren vindt hij ook niet zo leuk. Daarentegen vindt hij het wel leuk om letters te stempelen en te schrijven.

As we speak zit hij dus wel te puzzelen. Carspuzzels deze keer. Op eigen verzoek. Die van 20 en van 24 stukken zijn al af. Hij gaat er nu een van 70 stukken maken. Schiet mij maar lek. 8)7
pi_191265064
Malteser, B zet Lego sets van 12+ in, bouwt houten blokjes tot grote gebouwen etc etc maar puzzelen kan ie echt niet. Hij vindt het ook geen zak aan. Ik maak me er niet druk om.

Net terug van een 'dagje' Amsterdam met B, zo leuk! Ruim 1,5 uur in de Lego winkel geweest, sushi aan een lopende band gegeten, gekletst, hij mocht kijken bij de machinist in de trein etc. Echt een topdag!
pi_191265836
Hier ook een vierjarige die niet zo van puzzelen houdt. Broerlief van 7 trouwens ook niet, die is er zelfs slechter in dan de kleuter. Beide zijn ze wel erg goed in Lego bouwen, dus met dat inzicht zit het wel goed denk ik dan. Ik heb het losgelaten.
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:52:39 #38
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191266084
N vindt er ook niet veel aan puzzelen en zelf kan ze hoogstens een puzzel van 16 stukjes doen. Ook tekenen doet ze niet uit zichzelf thuis, op school wel.
Eigenlijk wil ze thuis alleen maar rollenspelen doen met haar knuffels en playmobil, verder doen we eigenlijk niets van al die dingen die jullie hier noemen. Soms een boekje voorlezen maar dat vindt ze ook niet heel interessant. Sowieso moet ik bij alles meedoen, dus zelf ergens aan gaan zitten is al helemaal niet aan de orde. :{ behalve filmpjes kijken op de ipad, maar dat kan ook niet de hele dag.

Dus tja, het zal wel, ooit komt het wel. Of niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_191266230
Dat is nou juist iets wat S. heel graag doet, puzzelen. Hij legt zo 100 stukjes neer. Maar tekenen (langer dan 5 minuten en niet alleen maar krassen) lukt hier dus nooit thuis. Ieder z’n talent dan maar.

Gisteren kreeg hij strijkkralen, dus dat hebben we nu al 2 keer gedaan. De huilende smiley en de drol :')

Net op de nieuwe fiets naar de markt en Mijm op de loopfiets ook. Dat was wel een vrij pittige onderneming :o we zijn nu weer veilig thuis en rusten even uit met een filmpje.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191266863
Hier wordt graag gepuzzeld, 300 stukjes alleen en samen met mij 500 en 1000. Lego is hier ook niet aan te slepen. Maar kleuren/tekenen en andere creatieve dingen hoef ik niet mee aan te komen.
pi_191269072
Puzzelen is hier echt een tijd dagelijkse kost geweest, nu is het weer ‘mwah’ geen zin in.

Kleuren vond T. ook echt helemaal niets aan. Sinds een paar weken neemt hij regelmatig een kleurplaat mee naar huis. Toen ik er de eerste keer naar vroeg was het ‘ik moest wel kleuren wat dat gingen meisje 1 en meisje 2 ook doen, anders kon ik toch niet bij ze zijn’.
pi_191269610
Soms heeft J een puzzelbui, maar anders wordt er hier ook niet veel gepuzzeld. Tekenen en kleuren doet hij vaker dankzij de BSO. Daar wordt vaak gekleurd tijdens ophaaltijd en J vindt het reuze interessant om dan mee te doen met de grotere kinderen. Hij gaat ook met sprongen vooruit nu hij het vaker doet. Eerst was hij met 3 krassen wel klaar.
pi_191270405
Wij vinden puzzels allemaal saai 8-) Maar kleuren, knutselen en strijkkralen zijn de bom O+
pi_191280383
Gefeliciteerd nog Franny & LeSage!

En wat goed dat I zijn draai zo heeft gevonden DaD O+

Malteser: ik vind het juist zo gaaf om te zien dat bij al die kids de interessegebieden zich steeds meer openbaren :) Onze L is helemaal gek op letters/lezen en sinds kort ook rekenen (best moeilijke dingen al! Hij oefent veel met sommetjes aan mij vragen enzo, en nu ook met 2 apps op de iPad) en hij knutselt en tekent heel graag. Puzzels vindt hij matig interessant. Spelletjes doen dan weer wel, dus dat doen we steeds meer, ook best ingewikkelde dingen voor 6 jaar en ouder (Regenwormen is enorm favoriet!)
Bij de dochters van mijn vriend uit zich dat verschillende patroon ook enorm, zijn twee heel verschillende meiden. De jongste (7) heel creatief, een dromer, en de oudste (bijna 10) is een bolleboosje, en ook gek op spelletjes doen. Beiden spelen ze supergraag met Plaympbil (Lucas haakt daar vrolijk bij aan) en Lego enzo.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_191280852
Over interessegebieden gesproken: I sorteert tegenwoordig zijn speelgoeddino's op tijdperk (Trias, Jura en Krijt). :') .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191281522
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:16 schreef Amsel het volgende:
Wij vinden puzzels allemaal saai 8-) Maar kleuren, knutselen en strijkkralen zijn de bom O+
Ik quite jou nu omdat het zo’n tegenstelling is met Sjaak, maar ik vind dat zo leuk om te lezen, al die verschillende interesses bij kleuters. Fijn dat ze niet allemaal hetzelfde willen, die diversiteit O+
  vrijdag 31 januari 2020 @ 17:01:18 #47
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_191281633
Hier vinden ze heel veel leuk. Bijna alles. Op dit moment is tekenen, schrijven, strijkkralen, kleuren, aquabeads erg populair. Maar ook bouwen, puzzelen, spelletjes doen ze erg graag.
Hier al een week 2 zieke dametjes. Ze lijken nu een beetje op te gaan knappen. 2 vaatdoeken die niks eten, weinig drinken, koorts, suf op de bank hangen, spoken ‘s nachts 😂.
pi_191293074
Ik herken dat wel van puzzelen. Ik heb dat maar opgegeven maar zelfs kleine puzzels kan hij niet. Nu wel sinds kort ineens zelfstandig nabouwen van Lego boekje en dat doet hij ontzettend graag. Tekenen komt langzaam aan ineens ook aan bod. Vooral knippen en wild plakken is leuk. Spelletjes zou ik meer willen doen maar omdat ik ziek ben, heb ik daar nog niet de energie voor gehad. Regenwormen jr heb ik, die kunnen we wel eens proberen.
pi_191305244
S. heeft gisteren zijn feestje gevierd. Druk, maar wel heel gezellig.
Gisteravond alvast met zijn tante begonnen aan de Lego, wat hij blijkbaar al heel goed alleen kan nabouwen uit het boekje!
En heel veel puzzels, auto’s en klei gekregen, dus meneer is super blij. Zo leuk om te zien hoe ze dat al bewust mee krijgen.

Er waren nog een peuter en kleuter en voor het eerst konden ze ook echt samen spelen i.p.v. naast elkaar. Wel met zoveel herrie dat ik ze toch maar een keer naar buiten heb gewerkt. Vinden zij leuk en wij konden weer praten met het bezoek :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191305354
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:00 schreef LeSage het volgende:
S. heeft gisteren zijn feestje gevierd. Druk, maar wel heel gezellig.
Gisteravond alvast met zijn tante begonnen aan de Lego, wat hij blijkbaar al heel goed alleen kan nabouwen uit het boekje!
En heel veel puzzels, auto’s en klei gekregen, dus meneer is super blij. Zo leuk om te zien hoe ze dat al bewust mee krijgen.

Er waren nog een peuter en kleuter en voor het eerst konden ze ook echt samen spelen i.p.v. naast elkaar. Wel met zoveel herrie dat ik ze toch maar een keer naar buiten heb gewerkt. Vinden zij leuk en wij konden weer praten met het bezoek :')
Nog gefeliciteerd!

Gister had Noor ook Lego gekregen, haar vader was voor werk in Amerika geweest en had daar een flinke doos gekocht.

Hij ging op bed liggen, moe van de reis en Noor wilde de Lego gelijk in elkaar zetten. Eindstand: ìk was dus heel dat pakket in elkaar aan het zetten. Na een uur of anderhalf á 2 eindelijk in elkaar gezet... Vraagt ze: 'Mag ik het zo weer uit elkaar halen, dan ga ik er zelf wat van maken'. :') Met pijn in mijn hart aanschouwde ik hoe mijn werk werd afgebroken :'(
pi_191305402
Dat laatste deed mijn zoon altijd met zijn treinbaan. :')
Ik ben er op den duur gewoon mee opgehouden. :{w
pi_191305623
B heeft aardig wat pakketten maar bouwt uiteindelijk het liefst zijn eigen verzinsels. Sinds gisteren heeft hij een hoogslaper ipv halfhoogslaper. Bureau en ladenkasten eronder voor al zijn Lego. Een echte Legokamer nu. Hij is helemaal blij.

Ik heb dus net 2 dagen Lego blokjes gesorteerd op kleur....want het moest op kleur in de lades van hem. Hij hielp wel mee overigens.
pi_191305657
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:12 schreef vencodark het volgende:
Dat laatste deed mijn zoon altijd met zijn treinbaan. :')
Ik ben er op den duur gewoon mee opgehouden. :{w
Ik ook. Ik maak nog een hele kleine baan indien gewenst, maar geen grote ingewikkelde en geen reparaties. Ik blijf niet aan de gang :{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191305675
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:25 schreef exode het volgende:
B heeft aardig wat pakketten maar bouwt uiteindelijk het liefst zijn eigen verzinsels. Sinds gisteren heeft hij een hoogslaper ipv halfhoogslaper. Bureau en ladenkasten eronder voor al zijn Lego. Een echte Legokamer nu. Hij is helemaal blij.

Ik heb dus net 2 dagen Lego blokjes gesorteerd op kleur....want het moest op kleur in de lades van hem. Hij hielp wel mee overigens.
De droom van ieder Lego-kind O+
Ik ga de Lego denk ik ook boven in zijn tafeltje bewaren, kan hij daar zelf mee spelen na school en kan zijn broer geen blokjes opeten :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191305970
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:25 schreef exode het volgende:
B heeft aardig wat pakketten maar bouwt uiteindelijk het liefst zijn eigen verzinsels. Sinds gisteren heeft hij een hoogslaper ipv halfhoogslaper. Bureau en ladenkasten eronder voor al zijn Lego. Een echte Legokamer nu. Hij is helemaal blij.

Ik heb dus net 2 dagen Lego blokjes gesorteerd op kleur....want het moest op kleur in de lades van hem. Hij hielp wel mee overigens.
hier moest gesorteerd worden op de vorm (wel handig trouwens bij het zoeken). Maar toen speelde een dag later de kleuter met een vriendje en zat alles weer door elkaar tot frustratie van oudste..
pi_191307200
Ik vind lego opruimen maar lastig. Wij hebben nu alles per set in een hersluitbaar Ikea zakje en een koffer met losse bouwblokken. O volgt graag de handleiding om pas daarna te gaan aanpassen, dus dat gaat prima. Maar zodra hij veel gaat krijgen en dat wil combineren is dat geen handige oplossing verwacht ik. Plus dat hij er nu ook nog niet zelf mee mag spelen vanwege zijn erg geïnteresseerde zusjes die dingen op de grond gooien. Ik ben wel benieuwd naar de indeling van de ladekasten Exode.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_191307350
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind lego opruimen maar lastig. Wij hebben nu alles per set in een hersluitbaar Ikea zakje en een koffer met losse bouwblokken. O volgt graag de handleiding om pas daarna te gaan aanpassen, dus dat gaat prima. Maar zodra hij veel gaat krijgen en dat wil combineren is dat geen handige oplossing verwacht ik. Plus dat hij er nu ook nog niet zelf mee mag spelen vanwege zijn erg geïnteresseerde zusjes die dingen op de grond gooien. Ik ben wel benieuwd naar de indeling van de ladekasten Exode.
Wij zijn nu ook op dit punt. Hebben een paar kleine sets en losse blokjes. De sets zitten hier ook in Ikea zakjes en de losse blokjes in bakjes. Maar het wordt steeds meer en onoverzichtelijk.
pi_191307705
Wij hebben een aantal bakken en doen daar per categorie dingen in. Dus de sets met 'avonturen' in 1 bak, de Fabuland in 1 bak, enz. Uiteindelijk gaat dat weer door elkaar en sorteren we het weer een keer.
Volgens mij ís er op deze leeftijd (helaas) geen ultieme opruim manier.
  zondag 2 februari 2020 @ 13:45:53 #59
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191307747
Hier gaat alles gewoon in een grote bak. Maar ik denk dat die van ons inmiddels een stuk of 25 sets heeft, variërend van klein tot groot. Geen beginnen aan. Ook niet om iets in elkaar te zetten dus helaas. Je zoekt je echt een ongeluk.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191307867
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:43 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben een aantal bakken en doen daar per categorie dingen in. Dus de sets met 'avonturen' in 1 bak, de Fabuland in 1 bak, enz. Uiteindelijk gaat dat weer door elkaar en sorteren we het weer een keer.
Volgens mij ís er op deze leeftijd (helaas) geen ultieme opruim manier.
Ik negeer jouw laatste zin eventjes totdat iemand wel met de ultieme opruim manier komt *O*
pi_191308455
Hier kun je tips vinden over het opbergen van grote hoeveelheden Lego: http://debontebouwplaats.nl/12-lego-opberg-en-sorteer-tips/
pi_191308479
De beste manier van lego sorteren is op soort heb ik altijd begrepen.
Maar we hebben hier de kleuterlogica gevolgd, B moet er tenslotte mee overweg kunnen, zowel om blokjes te vinden als om zelf op te ruimen.
Het is ook net hoe ze Lego'en neem ik aan. Als ze sets bouwen en ermee spelen is het handig sets bij elkaar te houden.

Geen idee hoeveel sets hij heeft, best veel iig. Alleen zijn trein, Ninjago Dieselnaut, politiebureau en brandweerkazerne en wat auto's zijn in tact. De rest is verbouwd of volledig in steentjes opgegaan zeg maar. Hij bouwt gewoon graag zelf dingen.

In de spoiler 2 foto's van zijn slaapkamer. In de grote laden zitten losse blokjes en plaatjes etc op kleur gesorteerd. Tevens een lade met vliegtuigonderdelen en een lade met auto onderdelen. (behalve de wielen dat is een lade apart)
In de kleine houten lades zitten kleinere, bijzondere dingen op soort: lade met wapens, lade met technisch lego, lade met losse minifigures onderdelen, lade met lego minifigures, etc etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191308526
Wij hebben alleen nog maar 'volwassenen Lego en wij bergen het per set op, omdat we alleen sets bouwen. Voor het opbergen gebruiken we de Glis-bakken van Ikea: https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-00283103/
  zondag 2 februari 2020 @ 16:36:44 #64
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191310589
Vandaag naar Escher in het Paleis geweest, N vond het erg leuk! Weer eens wat anders dan een binnenspelhel ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_191313545
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191315058
Ik heb zelf een rond kleed gemaakt waar alle Lego op ligt. Er zitten lussen aan, zodat alles met een touw samengebonden kan worden. Alleen heb ik nog geen geschikt touw kunnen vinden :').

Overigens heb ik 1 kind dat vooral graag sets bouwt en die dan exact zo wil laten staan, en 1 kind dat zelf graag van alles verzint (een poppetje met 2 hoofden en 3 paar benen is heel normaal :P). Dat is bij het opruimen soms wel lastig.

[ Bericht 37% gewijzigd door Phaidra op 02-02-2020 20:09:21 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191315716
quote:
leuk artikel! en zo doen wij t dus ook.. sorteren op soort..
Hier wil trouwens meestal de 1 vrij bouwen en de ander een set uit t boekje (waarbij uiteraard precies de cruciale items uit het fantasiebouwsel nodig zijn). maar ze zijn inmiddels best goed in onderhandelen zonder ruzie (niet altijd natuurlijk)
pi_191315731
en zien jullie ook op tegen weer naar school. . ze waren hier zo lekker aan t spelen met staking/weekend..
dus wmb mag er weer een staking worden gepland (al is t wel puzzelen met werk/oppas)
pi_191315785
Ach, over 3 weken is het hier alweer voorjaarsvakantie (en als je in het noorden woont zelfs al over 2 weken). :P

Mijn man was vandaag met de kinderen de hort op terwijl ik naar de film ging. Blijkt Ketel halverwege zichzelf, zijn vader en de winkel waar ze waren te hebben ondergespuugd. Hij was vanochtend ook al niet helemaal lekker, maar dat leek vooral een flinke verkoudheid, dus dit zagen we niet aankomen. Gelukkig voelde hij zich tegen de tijd dat ik thuis kwam alweer een stuk beter.
pi_191359824
Ach arme Ketel! Fijn dat hij zich snel beter voelde.

Iemand hier al ervaring met de 5-jaarsafspraak bij het consultatiebureau? Ik had net een voicemail dat we volgende week verwacht worden.
pi_191361096
^ lekker op tijd ook :')
Nog geen 5 jarige hier, dus geen ervaring mee. Op de school waar ik eerst werkte, kwam de arts op school om in 1 ochtend alle 5 jarigen te zien.
pi_191362644
Oh is dat die afspraak, die vaak op school is. Vind het dan wel prettig dat dat hier niet zo is en dat ze het dus op de woensdagmiddag doen. Dan kan ik er makkelijker zelf bij zijn.

We ontvangen ook weer zo'n vragenlijst die ik toch niet ga invullen :')
  woensdag 5 februari 2020 @ 16:28:07 #73
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191362728
Mijn dochter is wel bij aanvang van het schooljaar gemeten en gewogen. Mijn dochter zit op een LekkerFit! school en vanaf groep 2 hoort daar een gezondheids rapportje bij :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191362739
Vandaag kwam Saar ook thuis met de afspraak... en een mega vragenlijst... |:( we zien t wel.
S. 2014
J. 2016
pi_191362952
Die afspraak hield hier in (buiten schooltijd):
-Wegen
-Meten
-Oogtest
-Gehoortest
-Hinkelen
-Op tenen/hielen lopen
-Balletjes (nog steeds) ingedaald
-Pengreep/vormen tekenen
-Zelf aan-/uitkleden

En verder moest hij vertellen:
-Adres
-School
-Groep
-Datum verjaardag


En verder werd gewoon de vragenlijst even nagelopen, ruimte voor vragen.

Dat soort dingen :)
pi_191363749
Dat is wel weer anders dan hier GotC!

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 16:50 schreef GotC het volgende:
Die afspraak hield hier in (buiten onder schooltijd):
-Wegen
-Meten
-Oogtest
-Gehoortest
-Hinkelen
-Op tenen/hielen lopen
-Balletjes (nog steeds) ingedaald

-Pengreep/vormen tekenen
-Zelf aan-/uitkleden

En verder moest hij vertellen:
-Adres
-School
-Groep
-Datum verjaardag

Ze was ook een testje om kleurenblindheid te checken. En hij heeft en tekening gemaakt, maar misschien was dat wel om de pengreep te checken :P

Wat handig was, was dat de assistente al op school was geweest en alle testjes al had uitgelegd en voorgedaan. Zo wist F precies wat hij moest doen en ging de afspraak heel vlot.
pi_191381653
Vandaag de brief binnen met de afspraakbevestiging en de vraag om de vragenlijst via een online portaal invullen. Waarvan in de algemene voorwaarden stond dat ze de beveiliging ervan niet konden garanderen :') Nou snap ik best dat garanties niet bestaan waar het gaat om privacy online, maar in het kader van de enorm toegenomen hoeveelheid datalekken de laatste tijd slaan we die vragenlijst dus mooi over 8-)
pi_191396019
Heeft iemand een tip tegen nagelbijten? Mijn dochter van 3,5 (bijna kleuter dus) bijt enorm. Ik ben zelf ook nagelbijter maar doe het niet zo veel, meestal alleen als er een haal aan mijn nagel zit. Mijn nagels hebben meestal nog wel witte randjes zegmaar. Ik doe het ook niet vaak bij haar in de buurt maar toch zal ze het wel van mij hebben..
Ik heb byte-ex gekocht maar dat is zo zielig, ze eet nog veel met haar handen, en elke keer dat haar handen maar in de buurt van haar mond komen krijgt ze die smaak in haar mond, dit leidde net dus al tot een hoop gekrijs en niet willen eten. Ook niet echt de bedoeling..
pi_191429860
Ik kom eens vragen voor verjaardags-tips. Sjaak wordt namelijk bijna 5 (hoe dan? Mijn baby!) en we hebben eigenlijk geen idee wat we hem willen geven. Hij wil zelf Thomas de trein Trackmaster (oid), maar we hebben al genoeg houten treinrails dus daar gaan we niet in mee. Hij wil ook een hamster en dat overwegen we, maar we hebben 2 katten en ik weet niet hoe dat samen gaat.

Ik dacht zelf aan Lego, want daar kan je nooit genoeg van hebben. En eventueel een nieuwe (grotere) fiets. Maar misschien heeft iemand hier nog een leuke tip?
pi_191429966
Misschien een spel van Smart Games? I kreeg Smart Farmer van Sinterklaas en dat was een grote hit.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191430415
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 18:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Misschien een spel van Smart Games? I kreeg Smart Farmer van Sinterklaas en dat was een grote hit.
Die hebben we 3 op Sjaaks huidige niveau, dus dat is een goed plan om achter de hand te houden, maar liever niet als eerste cadeau.
pi_191430630
Smart Games zijn hier ook populair. Echt bizar hoe snel ze die logische puzzels oppikken. Ze vindt het erg leuk om de moeilijke puzzels op te losse.

Skates misschien? Skateboard?
pi_191431249
MevrouwCactus, B wilt heel graag walkie talkies is dat een idee?
En inderdaad Lego Lego Lego en Lego. :)
Zijn discolampen zijn ook nog steeds een dikke hit samen met zijn cd speler met ingebouwde discolampen.
pi_191431366
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:59 schreef exode het volgende:
MevrouwCactus, B wilt heel graag walkie talkies is dat een idee?
En inderdaad Lego Lego Lego en Lego. :)
Zijn discolampen zijn ook nog steeds een dikke hit samen met zijn cd speler met ingebouwde discolampen.
Walkie talkies vond ik vroeger super tof, dus die kunnen ook op de ‘misschien’ lijst. Het enige jammere is dat Sjaak sociaal niet handig is en (nog) geen playdates heeft, dus dan mag ik steeds meespelen gok ik :’)

Wat voor Lego heeft B voornamelijk? Ik dacht aan een trein voor Sjaak maar toen zag ik de prijzen... Dus het wordt geen trein :’)

quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 19:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Smart Games zijn hier ook populair. Echt bizar hoe snel ze die logische puzzels oppikken. Ze vindt het erg leuk om de moeilijke puzzels op te losse.

Skates misschien? Skateboard?
Skates zouden wel kunnen, dat is een goede!
pi_191432014
Qua lego zijn ze hier ook heel blij met de politiekazerne, brandweerkazerne, Ninjago lego en dus ook de trein. Ik ben zelf ook nogal gek op Lego dus de treinen heb ik mezelf en de kinderen als kerstcadeau gegeven. :@ Er word overigens ook veel gespeeld met de Lego caravan, want vakantie. O+ Eigenlijk is alles van Lego altijd goed.

Ik denk overigens dat een fiets ook wel een enorm to cadeau is. Of een skateboard, skates, step, tractor? Die doen het hier allemaal erg goed. De step en de tractor staan met stip bovenaan.

p.s. zijn jullie en Sjaak al weer een beetje gewend aan het 'normale' leven in Nederland?
pi_191432119
Haha @_NIKKI_ Ik wilde heel graag de Disney Lego trein maar die is dus ¤350,-... dat is iets te gortig!

We zijn iets meer dan een week terug, ik heb alweer 3 dagen gewerkt en Sjaak is 2 ochtenden op school geweest. Voor een groot deel is het of we nooit weg geweest zijn, heel gek is dat. Sjaak wil ouderwets niet naar school, dus ook dat is niet veranderd. Hij zegt dat hij de reis leuk vond, maar dat hij het heeeeeel erg fijn vindt om thuis te zijn O+ Hij heeft een hoop herinneringen waar hij graag over praat.
pi_191432459
Oh @MevrouwCactus dat is inderdaad behoorlijk prijzig. Wij hebben een passagierstrein en een goederentrein. Het is wel enorm leuk speelgoed. :D

Wat gaaf dat Sjaak zoveel mooie herinneringen heeft aan de reis. O+
En wat sneu dat hij niet naar school wil. Kan hij wel benoemen waarom hij niet wil of is het echt heel algemeen? :{
pi_191432574
MevrCactus, oh wait, welkom thuis!!
Wat een gave herinneringen hebben jullie gemaakt.

Hij heeft veel Lego....
B heeft sets van Ninjago maar de passagierstrein is ook een hit. De brandweerkazerne en het politiebureau dagen hem uit tot rollenspel en die haalt ie ook niet uit elkaar.
Hij is nu vooral bezig met Technisch Lego, met die pullback motors. Dat vindt ie echt gaaf.
Oh en kijk vooral even op Amazon.de daar zijn grote sets vaak goedkoper.
pi_191432695
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oh @:MevrouwCactus dat is inderdaad behoorlijk prijzig. Wij hebben een passagierstrein en een goederentrein. Het is wel enorm leuk speelgoed. :D

Wat gaaf dat Sjaak zoveel mooie herinneringen heeft aan de reis. O+
En wat sneu dat hij niet naar school wil. Kan hij wel benoemen waarom hij niet wil of is het echt heel algemeen? :{
Hij kan het niet benoemen nee, hij wil vooral graag thuis blijven of naar oma. En dat is al jaren zo. Het geeft soms wat strijd maar meestal gaat hij toch mee en is het prima.
pi_191433244
Ja, die pullback auto’s en motors van Lego Technic zijn heel tof!

Wij vierden gister A’s verjaardag en hij kreeg van ons een grote stal van playmobil met veeeeel accessoires (via marktplaats gevonden in de buurt, heel compleet met als voordeel dat het meeste al in elkaar zat en er dus direct mee gespeeld kon worden) en extra wissels voor de Lego treinen. Van andere familie ook nog Lego sets gehad, mooie doos verf en goede kwasten, verkleedsetje als politieagent, treinstation voor houten treinbaan en knex.

Onze oudste vroeg of we hem nog ergens anders mee konden verrassen. “Waarmee dan?”, vroeg ik. “Tickets naar Australië ofzo?” :D _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Phaidra op 10-02-2020 22:16:47 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191434081
Ninjago Lego... Mijn kleuter zit er steeds verlekkerd naar te kijken in de Lego gids, maar hij krijgt het echt niet. Hij vecht-speelt al meer dan genoeg }:|. Houdt dat ooit nog op? :{

Gefeliciteerd Phaidra!

Ik denk voor J's vijfde verjaardag (OMG, 5!?!) aan een fiets, Lego, weetjesboek en/of puzzelboekje. De sets van Lego City zijn bijna allemaal wel leuk. (Maar die prijzen inderdaad...)
pi_191437377
B wordt volgende week vrijdag 6 jaar :@ Echt niet normaal, ons kleine schatje.
Net op school de uitnodigingen uitgedeeld, we gaan disco bowlen *O* :+

Hij krijgt van ons voor zijn verjaardag een abo op Donald Duck, Smartgames Roadblock en zijn nieuwe slaapkamer was ook onderdeel van zijn cadeau.
Van mijn zus en broer krijgt ie dus een walkie talkie en verder hebben we van alles op zijn lijstje staan. We vieren het komende zondag al, hij is jarig op de vrijdag voor de voorjaarsvakantie en Carnaval dus dan komt 75% niet.

B vond de storm tegenvallen gisteren....er is maar 1 boom met wortel en al omgewaaid in de speeltuin en die nam een deel van het hekwerk om de speeltuin heen ook mee. Dat was alles volgens B, mini storm... :o Oh en ons huis staat ook nog. Hij zag denk ik auto's door de straten vliegen in zijn fantasie.
pi_191444374
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 22:42 schreef Hupje het volgende:
Ninjago Lego... Mijn kleuter zit er steeds verlekkerd naar te kijken in de Lego gids, maar hij krijgt het echt niet. Hij vecht-speelt al meer dan genoeg }:|. Houdt dat ooit nog op? :{

Gefeliciteerd Phaidra!

Ik denk voor J's vijfde verjaardag (OMG, 5!?!) aan een fiets, Lego, weetjesboek en/of puzzelboekje. De sets van Lego City zijn bijna allemaal wel leuk. (Maar die prijzen inderdaad...)
Ik heb dus ook een enorme hekel aan vechten. Ze krijgen om die reden geen pistolen en zwaarden om mee buiten te spelen en ook nerf komt er hier (voorlopig nog) niet in, maar de Ninjago Lego heb ik gedoogd. Juist omdat het Lego is wordt er alleen in het klein mee 'gevochten' en gelukkig vrij sporadisch. Ze hebben het meer over slechterikken en goeierikken en laten de slechterikken dan dingen pikken van andere poppetjes. Daar kan ik nog wel mee leven. Ik verwachtte dat Ninjago de grootste hit zou zijn qua Lego, maar eigenlijk wordt er veel meer met de politie en de brandweer gespeeld hier.
pi_191444481
De brandweerkazerne is hier ook heel erg populair ja O+
pi_191445142
Is dat ‘vechten’ zo’n schoolding? Hier nog nooit gehad, maar ben er bang voor dat het nu gaat komen :{

Net een hele verdrietige S. in bed. Hij had vandaag studiedag en mocht daarom bij opa en oma logeren. Hij vindt dat dan zoooo gezellig dat hij daarna helemaal verdrietig is dat het voorbij is nu O+ ;(

En goede score wel: van de 8 mogelijke schooldagen sinds hij 4 is heeft hij er maar 4 gehad. 2 dagen staken en 2 studiedagen. Ik mag toch hopen dat dit zo niet blijft :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191445158
B vecht ook niet met de Ninjago, het zijn rollenspellen en vooral snel en trucjes.

Vandaag kreeg B zijn rapport mee.
Zulke mooie teksten over hem, hij is behulpzaam, lief, sociaal, erg betrokken, werkt hard etc. Zo trots op ons jochie! Blijft zo fijn om te lezen dat ie zo lekker in zijn vel zit op school.
pi_191451082
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 19:33 schreef exode het volgende:
B vecht ook niet met de Ninjago, het zijn rollenspellen en vooral snel en trucjes.

Vandaag kreeg B zijn rapport mee.
Zulke mooie teksten over hem, hij is behulpzaam, lief, sociaal, erg betrokken, werkt hard etc. Zo trots op ons jochie! Blijft zo fijn om te lezen dat ie zo lekker in zijn vel zit op school.
Ah wauw exode, dat is toch heerlijk om te horen en te voelen O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_191460705
Wij krijgen vrijdag het rapport maar gisteren al het gesprek gehad.
A. zit in groep 3 en doet het eigenlijk hartstikke goed. Zijn resultaten zijn keurig, het is een hele lieve, sociale jongen. Vrolijk en kan met iedereen samenwerken. O+
Hij heeft wel wat moeite met zijn concentratie.
Is in zijn manier van doen nog vrij jong want hij vindt het lastig om toch in dat ‘regime’ van stoeltje, tafeltje, serieus schoolwerk, bezig te zijn.
Gaat ook steeds eerst nog even naar de wc voordat hij ergens aan moet beginnen.
Maar daar proberen ze wel goed aan te werken. Stap voor stap aangeven dat hij nu alle spullen heeft en nu gewoon kan beginnen.
En zijn tafeltje staat dichtbij de juf, met zijn rug naar de muur. Anders gaat hij steeds omdraaien om rond te kijken en valt ie van zijn stoel. :')
Wilt altijd weten wat er om hem heen gebeurt.
That’s my boy. Alles is 100% herkenbaar.

Ohja en ze raden wel aan om nog een aantal weken fysio te doen voor de fijne motoriek. Dat vindt hij nog lastig.
Ben supertrots want was toch wel bezorgd toen hij in groep 1 en 2 nog zo druk, ongeconcentreerd en wild was. :)
pi_191477777
Rapport volgt hier volgende week, zag wel dat ze een 8.5 had voor een cito... zal wel...

Saar heeft haar A diploma!vanmiddag keihard voor gezwommen en in de pocket!
S. 2014
J. 2016
pi_191477854
Wat goed GM, yeaaaaaaah!

De cijfers vind ik ook minder boeiend in deze leeftijd GM, wel hoe hij in de klas is.
pi_191478206
Ik vind cijfers zodanig belangrijk dat als A. moeite heeft met concentreren en daardoor minder goede resultaten heeft, er nu toch al wat mee gedaan kan worden.
Jong geleerd is oud gedaan. :)
pi_191479139
buiten dat ik t wel goed vind dat ze hier de kleutercito hebben afgeschaft ben ik reuzeblij dat mijn jochie goed op zijn plek zit in de klas. De IB-er gaat wel een keer meekijken of wellicht kleuterverlenging aan de orde is (hij is nog erg jong en letters interesseren m geen reet), maar alles is nog mogelijk.. door naar de middenbouw/blijven in de kleuterklas/door naar middenbouw met de middagen in de kleuterklas of wellicht blijven in de kleuterklas met to h een paar vaste momenten in de middenbouw. We gaan hrt zien.
vooralsnog is hij helemaal blij in de klas.

(en een 8,5 voor een cito? dat kan toch niet? dat zijn toch alleen abcde-scores of romeinse cijfers?)
pi_191479844
8,5 zal inderdaad niet voor een Cito zijn geweest ;) Maar het is een prachtig cijfer!
Wel of niet naar 3 wordt hier inderdaad nog een dingetje! Op sociaal gebied, uitspraak en motoriek is hij nog echt jong. Maar cognitief loopt hij iets voor (hij leest al op M3 niveau en maakt rekensommetjes t/m 10). Dus dat wordt nog even een zoektocht :)
Zijn vorige juf was zeer negatief over hem. Hij was zwak op alle gebieden, niet verstaan, ligt slecht in de groep, weigert werkjes te doen etc. Maar sinds vorige week hebben we een fantastische nieuwe juf O+ en ik heb ook al anderhalve week een kind dat naar school wil!

Oh Cactus, een cadeauhit hier bij de oudste toen hij 5 werd was een op afstand bestuurbare auto (wij hebben er een van Cars).
pi_191480521
Wat erg toch eigenlijk Loj, dat een leerkracht dan zo’n verschil kan maken. Ik heb dat altijd een mankement gevonden van basisonderwijs. Een duo-baan vind ik nog een redelijke compromis, maar als je maar 1 juf of meester hebt en daar heb je niet zo’n klik mee zit je er toch een jaar aan vast.

Hier zijn we 1,5 week bezig met school en het gaat zó goed. S. huilde voorheen altijd bij de PSZ en opvang, hier nog niet een keer.
Hij kwam gisteren Engels tellend thuis, weet alweer een hoop nieuwe dingen te vertellen en kent alle namen uit de klas en vindt al die kindjes ook nog eens leuk.
Echt heerlijk om te zien hoeveel hij geniet nu O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191483029
Ik vind toetsen op deze leeftijd ook niet belangrijk, vind het veel fijner dat ze haar plekje heeft gevonden en goed meedraait.

Het was trouwens idd geen cito..ik heb er geen verstand van :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog een foto van mijn trotse otter♡♡

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_191484059
Ik weet niet precies hoe de Cito scores werken, maar mijn vriendin gelukkig wel. B had een 1+, we hechten er niet zoveel waarde aan. Hij is natuurlijk al bijna 6 en zit nog in groep 2. Hij zit op niveau begin/midden groep 3 begrijpen we uit zijn rapport. Maar dat is niet zo gek met zijn leeftijd.

Gisteren wederom overleg met zijn zwemjuf gehad, zijn groepje op hem en 1 meisje na, zwemmen zaterdag af. Ze deelt onze mening dat ie eigenlijk al goed kan zwemmen, maar dat het incident met kleding aan zwemmen zijn vertrouwen enorm heeft geschaad. Ze wilt hem heel graag bij de volgende ronde laten afzwemmen, omdat hij het dus eigenlijk gewoon allemaal kan.
Hij komt in een ander groepje, een klein groepje met dezelfde zwemjuf. De komende lessen staan in het teken van zijn vertrouwen terugkrijgen.

En weten jullie nog dat ik na de zomer vertelde dat B ineens niet meer afspraak, niet naar buiten meer ging om te spelen etc? Dat is sinds een maand of 2 weer omgeslagen. Hij spreekt elke woensdag en vrijdag af en gaat vaak alleen naar buiten of belt aan bij de overbuurjongen. Gisteren is ie ook erg lang bezig geweest in de speeltuin, er is een boom omgegaan met de storm en die ligt in stukken gezaagd in de speeltuin. Met voor hem onbekende kinderen is ie in de weer geweest met alle takken. Zo fijn om te zien.

Wat een trotserd GM! Mooi.
Wel fijn dat het nu wel goed gaat op school Loj.
pi_191484834
Fijn alle goede rapporten en kinderen die beter/fijn in hun vel zitten op school!

Wij hebben ook het rapport gekregen. Volgende week gesprek, ik maak me best wel druk om wat we met ons mannetje moeten volgend jaar. Maar ik wacht af waar de juf zelf mee komt.

Exode, fijn dat de zwemjuf het zo oppakt nu. Hopelijk helpt dat.
pi_191485302
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 10:13 schreef Hupje het volgende:
Fijn alle goede rapporten en kinderen die beter/fijn in hun vel zitten op school!

Wij hebben ook het rapport gekregen. Volgende week gesprek, ik maak me best wel druk om wat we met ons mannetje moeten volgend jaar. Maar ik wacht af waar de juf zelf mee komt.

Exode, fijn dat de zwemjuf het zo oppakt nu. Hopelijk helpt dat.
waarom maak je je druk?

Hier heeft meneer sinds kort een vriendinnetje. Zo leuk om te zien! :)
pi_191486432
^ Hij loopt op alle leergebieden ver voor, maar is in zijn doen en laten nog echt een kleuter.
pi_191492459
I kreeg vorige week zijn rapport en vandaag hadden we het tienminutengesprekje. Ze doen op zijn school een 'bolletjesrapport' (nv/w/v/rv/g), maar bij het gesprek vandaag ging de juf meer in op de observaties die ze doen ten opzichte van de leeftijd (als ik dat goed zeg. Als in: I is nu 5 jaar en 4 maanden maar zit met lezen en tellen/cijfers op het niveau van een kind van 7).

Hij laat op school een heel brede interesse zien (thuis ook :+), is ontzettend leergierig, kan met iedereen opschieten maar kan ook voor zichzelf opkomen en is sociaal-emotioneel gigantisch gegroeid het afgelopen jaar. O+. Mega trots op I en groot compliment voor de juf.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191511267
Als je zoon voor Valentijn op school een kaart mag maken en zelf mag weten voor wie...Kiest ie oma! Want die verwent hem altijd zo! :(

Alsof ie bij mij alleen maar wortels krijgt. :P
Maar superlief natuurlijk. Mijn moeder kreeg er tranen van. O+
  vrijdag 14 februari 2020 @ 22:05:57 #112
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191511302
Kleuter kon hier niet kiezen en maakte er eentje voor mama en papa. Groep drie kind maakte een kaart voor zijn liefste vriendinnetje en ging m persoonlijk brengen vanavond. Zij had er ook eentje voor hem, en chocolaatjes, dus hij was verkocht O+
pi_191511423
Wat lief. J's klas heeft er niks aan gedaan. Als het goed is hebben de ouders van de kinderen uit mijn klas vandaag een verrassing per post gekregen O+
pi_191511642
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 22:05 schreef mousemicky het volgende:
Kleuter kon hier niet kiezen en maakte er eentje voor mama en papa. Groep drie kind maakte een kaart voor zijn liefste vriendinnetje en ging m persoonlijk brengen vanavond. Zij had er ook eentje voor hem, en chocolaatjes, dus hij was verkocht O+
Aah. Vertederend op die leeftijd.
Tegelijk denk ik: wordt eens niet zo snel groot! :(
pi_191517928
Volgende week is het carnaval op school. Wij houden niet van carnaval, dus doen er eigenlijk nooit iets aan, maar nu kom ik er voor J dus niet onderuit. Hij heeft brandweer verkleedkleding en ik heb een politiepak op de kop getikt, maar nu heeft J ineens zelf een idee in zijn hoofd }:| En dat terwijl ik me überhaupt afvraag of hij vrijdag wel verkleed wil, want hij heeft normaal gesproken een hekel aan verkleden. :')
pi_191518640
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 10:09 schreef Hupje het volgende:
Volgende week is het carnaval op school. Wij houden niet van carnaval, dus doen er eigenlijk nooit iets aan, maar nu kom ik er voor J dus niet onderuit. Hij heeft brandweer verkleedkleding en ik heb een politiepak op de kop getikt, maar nu heeft J ineens zelf een idee in zijn hoofd }:| En dat terwijl ik me überhaupt afvraag of hij vrijdag wel verkleed wil, want hij heeft normaal gesproken een hekel aan verkleden. :')
Gek genoeg doen ze hier op de Zeeuwse school er niets aan. Vroeger wel. :?
Maar ik heb ook niet zo’n verkleedkind.
pi_191518757
O had gisteren schoolfeest in junglethema. Hij heeft ook een hekel aan verkleden, dus ik dacht ik laat hem gewoon zijn dino-onesie aantrekken, wil hij dat niet heb ik ook geen geld uitgegeven. En dino’s leefden vroeger ook in de jungle enzo. Maar toen kwam hij uit school dat hij als krokodil wilde. Dus heb ik hem daarna de evolutietheorie uitgelegd en dat een krokodil heel vroeger ook een soort dinosaurus was. “Net als een rups die een vlinder wordt?”. Ehm, nee.

Het schoolfeest zelf had hij zin in, maar was na binnenkomst toch huilen (net als de meeste andere jonge kleuters). Het was ook voor de opvang, vanaf 3 jaar, dus ik heb m’n man gebeld of hij Lala (2,5) wilde brengen, en vervolgens ging O als stoere grote broer met haar naar binnen en was het wel leuk. (Em was een dagje bij oma).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_191518987
Oooooh Carnavaaaaaaaal! Ik vond dat als kind echt geweldig en vind het zo jammer dat B er hier boven de rivieren niet mee opgroeit.
Meelopen met de kinderoptocht, vele kinderdisco's, pfoeh, ik zou er voor kunnen verhuizen.

Op zijn school doen ze er helaas niets mee.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 14:22:50 #119
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191520305
Hier ook Carnaval op school volgende week. Zoonlief zit in groep 3 nu, en heeft de afgelopen 3 jaar geweigerd zich te verkleden. Hij ging 'gewoon als zichzelf' en dat was wat mij betreft prima. Kleuter wil in tijgeronesie of zijn monsterbadjas, hij is er nog niet helemaal uit geloof ik.

Ik vond zelf carnaval op school (en eigenlijk overal) altijd verschrikkelijk, dus ga absoluut niet pushen. Vriend is opgegroeid in Zeeland, dus heeft er ook niets mee. De kinderen zijn tot nu toe ook niet overmatig enthousiast dus, wat mij betreft helemaal prima ^O^
  dinsdag 18 februari 2020 @ 22:30:01 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_191576241
Jongens, mijn minibaby is vandaag 4 geworden! :o

Dus ik kom hier een nieuw kleutertje aanmelden O+

Hij was knetterhyper vandaag, keurde de fiets en zelfgemaakte badjas geen blik waardig maar heeft zich kostelijk vermaakt met de ballonnen die er naast lagen *O* :')
pi_191578140
Gefeliciteerd LB *O*

Carnaval... ik heb er niks mee... ook niet mee opgegroeid dat scheelt vast...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 19 februari 2020 @ 06:43:01 #122
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191579318
Gefeliciteerd met je kleuter, LB!

Hier donderdag carnaval. Gelukkig kregen we maandag al bericht dat de kleuters verkleed mochten, dus ik heb snel een Cars-pak kunnen regelen via MP.
Ik zat zelf ook op een katholieke school, in de randstad, en wel altijd carnaval gevierd. Ik vond verkleden ook verschrikkelijk. Maar dat kwam ook omdat we alleen verkleedkleding kregen die ik stom vond, ik wou gewoon een prinsessenjurk en geen raar clownspak. :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mariposas op 19-02-2020 06:51:22 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191580459
LB, gefeliciteerd!

Sjaak mag vrijdag verkleed, maar hij wil niet. Prima, dan hoeft het ook niet. Ik vind zelf niets aan carnaval, maar als hij wel wil dan mag dat natuurlijk.
pi_191580628
Ik ben opgegroeid en hou van verkleden, niet de rest eromheen. Maar hier wordt er op school niet aan gedaan.
pi_191581334
Ik ben gewoon de enige Carnaval fan hier :+
Dit jaar ga ik het niet vieren, ik zou eigenlijk met vrienden gaan zaterdag maar aangezien ik nog steeds niet 100% beter ben en volgende week donderdag met B, mijn moeder, mijn zus en mijn neefje van 16 naar Londen ga, doe ik even rustig aan nog.

Wij gaan altijd traditioneel op zaterdagmiddag erwtensoep met worstenbrood eten (en wat biertjes drinken...) bij vrienden en dan de stad in. Zoveel mogelijk buiten feesten en dan rol ik rond 22:00 weer naar mijn moeder waar ik dan slaap.
Dat is garantie voor nog zieker worden dus :@

B is een paar keer mee geweest naar kindercarnaval en die vond het geweldig. Hij vindt het ook jammer dat we dit jaar niet gaan.

B is over 2 dagen gewoon jarig....6 alweer. Hij is er zo mee bezig, dat ie morgen mag trakteren, alle feestjes etc. O+

Eej LB welkom hier! Gefeliciteerd met je nieuwe kleuter!
pi_191581549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:39 schreef exode het volgende:
Ik ben gewoon de enige Carnaval fan hier :+
Dit jaar ga ik het niet vieren, ik zou eigenlijk met vrienden gaan zaterdag maar aangezien ik nog steeds niet 100% beter ben en volgende week donderdag met B, mijn moeder, mijn zus en mijn neefje van 16 naar Londen ga, doe ik even rustig aan nog.

Wij gaan altijd traditioneel op zaterdagmiddag erwtensoep met worstenbrood eten (en wat biertjes drinken...) bij vrienden en dan de stad in. Zoveel mogelijk buiten feesten en dan rol ik rond 22:00 weer naar mijn moeder waar ik dan slaap.
Dat is garantie voor nog zieker worden dus :@

B is een paar keer mee geweest naar kindercarnaval en die vond het geweldig. Hij vindt het ook jammer dat we dit jaar niet gaan.

B is over 2 dagen gewoon jarig....6 alweer. Hij is er zo mee bezig, dat ie morgen mag trakteren, alle feestjes etc. O+

Eej LB welkom hier! Gefeliciteerd met je nieuwe kleuter!
Nee hoor, je bent niet alleen! 🥳
Carnaval is het jaarlijkse evenement waar man en ik met onze carnavalskapel op pad zijn. de zonen zijn drie dagen bij opa en oma.
Ze komen zaterdag bij de sleuteloverdracht heel even kijken en luisteren hoe papa en mama spelen en op zondagmiddag komen ze samen met ons langs de route van de optocht staan.
Dinsdag zijn man en ik niet met de kapel weg en dan gaan we het kindercarnaval uitproberen. Ik ben benieuwd. Ik denk dat ze het niet leuk gaan vinden :')
pi_191581561
Welkom LB, gefeliciteerd!
pi_191587179
Carnaval *O*

Mijn zelfgemaakte jurkje is bijna af, bijpassende beenwarmers en handschoentjes gebreid. Ik moet zaterdag nog werken, maar ga dan wel ‘s avonds. En dan zondag met de jongens erbij.
Maandag gaan de kinderen naar de opvang, vriend werken en ik doe de kroegentocht vanaf 11.11u :')
En dan dinsdagochtend nog even naar het zingontbijt met de kinderen. Kijk ik dan even hoe lang ze het leuk vinden.

We doen hier al een week polonaises door het huis en net op de fiets was het volgens S. eigenlijk ook polonaise, zo allemaal op een rijtje :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191590447
Wij wonen boven de rivieren maar ik heb wel Brabants bloed, dus we gaan in ieder geval de prins inhalen in Oeteldonk en dan kijken hoe lang we het leuk verder leuk vinden. Kleuter gaat al mee sinds ze 2 was en vindt het altijd geweldig. Dit jaar gaat peuter voor het eerst mee en ik ben benieuwd hoe hij op de mensenmassa en het lawaai reageert, maar de rood-wit-gele gehoorbeschermers liggen al klaar :D
  woensdag 19 februari 2020 @ 21:09:27 #130
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_191590710
Carnaval *O* vrijdag op school carnavals ochtend en in de middag in de kinderoptocht lopen.

Zaterdagmiddag kindercarnaval en maandag de grote optocht en daarna feesten. Ze is er helemaal gek op.
pi_191596971
Hier wordt helemaal niets aan carnaval gedaan, maar ben er ook niet mee opgegroeid dus mis het ook niet.

O heeft deze week vakantie en ik heb dinsdag vrij genomen om iets met hem te gaan doen. Is het spoorwegmuseum leuk voor een 4-jarige en een beetje te doen qua drukte in de vakantie?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_191596996
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:49 schreef FlyingFish het volgende:
Hier wordt helemaal niets aan carnaval gedaan, maar ben er ook niet mee opgegroeid dus mis het ook niet.

O heeft deze week vakantie en ik heb dinsdag vrij genomen om iets met hem te gaan doen. Is het spoorwegmuseum leuk voor een 4-jarige en een beetje te doen qua drukte in de vakantie?
Het is zeker leuk voor een vierjarige. Of de drukte te doen is voor je weet ik niet? In de vakantie wil het wel eens heel erg druk zijn. Ik zou zo vroeg mogelijk gaan (bij openingstijd), de echte drukte volgt vaak iets later.
pi_191598743
FF, is zeker leuk met een 4jarige, volgens mij doen ze ook van alles in de vakanties. Extra leuk maar dus inderdaad ook extra druk.

Morgen is B jarig, hij mocht kiezen wat we gaan doen, we dachten dat wordt Efteling of de dierentuin of zwemmen....nee mijnheer wilt naar Monkey town. :o Dus wij zitten morgenochtend in Monkeytown, gelukkig is het hier nog geen vakantie dus het zal wel rustig zijn.

En een jongens issue in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191599463
Wat gaan jullie heerlijk met het jongensprobleem van B om exode. :D
pi_191607730
En wat een heerlijke buurman :D
  donderdag 20 februari 2020 @ 22:23:23 #136
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191608249
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:56 schreef exode het volgende:
FF, is zeker leuk met een 4jarige, volgens mij doen ze ook van alles in de vakanties. Extra leuk maar dus inderdaad ook extra druk.

Morgen is B jarig, hij mocht kiezen wat we gaan doen, we dachten dat wordt Efteling of de dierentuin of zwemmen....nee mijnheer wilt naar Monkey town. :o Dus wij zitten morgenochtend in Monkeytown, gelukkig is het hier nog geen vakantie dus het zal wel rustig zijn.

En een jongens issue in de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is werkelijk leuk om te lezen :)
Goed opgelost ook, enne... Fijne dag morgen, wij mogen over een klein maandje, ook 6 kaarsjes uitblazen O+ :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191611498
Mijnesse waren vanmorgen zo bezig met verkleden en schminken dat we helemaal vergeten zijn dat het speelgoed ochtend was op school. Gelukkig brachten de anderen voldoende speelgoed mee dus het komt vast goed.

Ik heb vandaag een oudergesprek over T en S. Ze doen het prima op school dus ik geloof dat het gesprek wat dat betreft wel los zal lopen. Wat ik wel spannend vind is hoe we volgend jaar gaan vormgeven. Dan gaan ze naar groep 3 en moeten we beslissen of we ze gaan scheiden of niet. Ik had het niet verwacht, maar ik vind het enorm lastig. Op dit moment hebben ze geen 'last' van elkaar in de klas. Ze weten vaak nieteens wat de ander heeft gedaan die dag. Wat mij aan het twijfelen heeft gebracht is de onderlinge strijd die ze eigenlijk 24/7 voeren. Wie is er als eerste aangekleed, wie heeft er meer limonade in zijn beker, wiens tekening is mooier ingekleurd, wie heeft er meer vrienden, wie is er groter/sterker/*insert whatever*. Ik ben bang dat als het straks op prestaties aan gaat komen er een continue strijd gaat zijn om het hoogste cijfer. En stel dat één van de twee dan altijd aan het kortste eind trekt, dan lijkt mij dat voor het zelfvertrouwen van diegene niet bevorderlijk.

Wat ook meespeelt hierin is de situatie waar we momenteel in zitten met L. Zij heeft sinds een aantal maanden enorme faalangst en ik wil voorkomen dat de jongens ook in zo'n situatie terecht komen. Bij L ligt de oorzaak ergens anders denken we, want ze blijft wel enorm goed presteren, het is voor haar alleen nooit goed genoeg. Echter, het is voor mij wel een trigger om L even extra goed op te passen met T en S.
pi_191611560
Als ik het zo lees, lijkt het me helemaal geen gek idee om ze te scheiden. Hoe vinden ze dat zelf, denk je?

Het lijkt me op zich best goed voor ze, ook met vriendjes in de klas, als ze een eigen wereldje hebben. Anders worden ze denk ik toch vaak gezien als 'die tweeling'. Ik las van Kyara bijv dat dit met kinderfeestjes ook vaak lastig wordt gevonden en dat mensen er dan toch voor kiezen ze allebei maar niet uit te nodigen, ipv een van de twee. En zeker als het gaat om die eigen ontwikkeling en het niet altijd meten en vergelijken met elkaar, lijkt het me gezond.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191611794
Ik heb uiteraard ook aan T en S zelf gevraagd hoe ze zich erbij zouden voelen als ze niet meer bij elkaar in de klas zouden zitten, Maar dat zouden ze prima vinden. Zeggen ze. Het is natuurlijk best lastig om dat als kleuter in te schatten, maar ik denk dat er best een kern van waarheid in zit. Eigenlijk spelen ze in de klas vrijwel nooit met elkaar. Ze hebben ook echt wel eigen vriendjes.
S heeft wel een beste vriend in de klas en ik denk dat hij het veel erger zou vinden als hij niet meer bij zijn beste vriend in de klas zou zitten dan als hij niet meer bij T in de klas zou zitten. T is een allemansvriend en heeft echt heel veel verschillende vrienden, dus die vindt sowieso zijn weg wel.

In het portfolio van school zit altijd een coach gesprek waarbij de kinderen onder andere aangeven wie hun vrienden zijn. Bij S staat T er niet bij en anderom staat T ook niet bij S genoemd als vriend.

Qua partijtjes hebben we dat probleem nog niet. De jongens worden ook apart van elkaar uitgenodigd. Er zijn ook veel kleuters en ouders die halverwege het jaar pas ontdekt hebben dat T en S broers zijn. :D
pi_191612840
Volgens mij wordt dat competatieve ook vaak genoemd als reden om ze uit elkaar te halen. Lijkt mij iig ook een heel valide argument. Je kunt ook altijd afspraken maken met school. Dat ze even bij elkaar mogen als ze het niet trekken of dat de beslissing teruggedraaid kan worden als het toch niet werkt.

Het lijkt me wel een goed moment, zeker als de klas ook omgevormd wordt en je dus niet 1 kind uit een bestaande klas haalt en in een nieuwe klas zet.
pi_191614314
Ik denk dat Kyara het erg goed verwoord, zo zou ik het ook doen Nikki. Ze uit elkaar halen en dan mocht dat echt niet goed gaan, het bespreekbaar maken met school.

Wij zijn benieuwd volgend jaar, er zijn verdeeld over 3 kleuterklassen 43 groep 2'ers. Maar ik hoorde gisteren van een moeder die in de OR zit dat het 1 grote groep 3 wordt omdat er blijkbaar niet 43 kinderen naar groep 3 zullen gaan. B komt dan met 6 jongens in de klas....en de rest meisjes. Ik ben benieuwd of het klopt.

En inderdaad hoera voor de buurman :D Onze buren is een echt mannenhuis zeg maar, ze hebben 1 zoon van bijna 15 jaar. De moeder moet ook niets weten van roze etc. Dus de buurman zegt ook steeds tegen B dat ie altijd mag komen 'schuilen' als hij de vrouwen in zijn eigen huis zat is.

En onze grote knul is nu echt 6 jaar! Pfffff het is echt een knul, zit niets kleuterigs meer aan. Zo trots op onze lieve, sociale, stoere, knappe, vrolijke vent.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191614646
Ik vind het klinken alsof je je keuze al gemaakt hebt NIKKI. Jij ziet voordelen, zij vinden het prima zonder elkaar (zeggen ze nu) en mocht dat uiteindelijk niet zo zijn in eerste instantie verwacht ik dat het wel zal wennen of het anders evt nog terug te draaien valt als dat echt nodig blijkt.

Wat een grote groep Exode! Zelfs als er nog een stuk of 8 afvallen... ik zat op school ook in een groep van 32~35 kinderen, maar in groep 3 hebben ze daar bewust twee klassen van gemaakt toen. Ik hoop dat ze dat bij ons op school niet gaan doen maar een beetje gaan spelen met de verdeling. Ik verwacht over 1,5 jaar ook voor het eerst echt grote klassen hier, maar door combinatieklassen kunnen ze daar nog een beetje mee spelen.

Wij gaan toch maar niet naar het spoorwegmuseum. Ik krijg nog drie kleuters erbij dinsdag voor 2 uurtjes, dus het wordt Monkeytown. Dat is dan al uitdagend genoeg.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_191614740
FF, de huidige groep 3 is 33 kinderen groot. Wij hoopten/hopen op 2 klassen van 20 maar met het huidige tekort aan leerkrachten is het ook niet echt realistisch helaas.
pi_191617013
Exode, gefeliciteerd met B!

Nikki, lastige keuze, maar ik lees eigenlijk ook wel tussen de regels dat je het al weet.

Sjaak werd om 5.30u wakker en was niet te handelen vanmorgen, dus om 8.00u heb ik hem afgemeld op school en hem naar oma gebracht. Dat gaf hem rust, want hij zag enorm op tegen carnaval. Arme jongen had het er heel erg moeilijk mee.
pi_191620118
Ik heb het gesprek vanmiddag gehad. Ze doen het allebei prima in de klas en doen vooral heel erg hun eigen ding. De juf heeft op dit moment zelf geen voorkeur voor samen of apart in groep 3. Dat geeft wel aan dat het op dit moment eigenlijk heel goed gaat samen. De conclusie is voorlopig dat we het aankijken en eind van het schooljaar in overleg met school een beslissing nemen. Ik ga in de tussentijd nog even goed nadenken over alle voors en tegens van beide opties.
pi_191626716
Fijn NIKKI, dat je de beslissing nog niet hoeft te maken nu. Het klinkt overigens wel al een beetje alsof je het zelf al weet ;)

Carnaval was hier echt heel goed gegaan op school. S. is nu dol op de polonaise!

Nieuwste favoriete tv-serie/film is alles van Winnie de Poeh. Daar kan ik dus wel aan wennen. Heerlijk rustig op de achtergrond en nog steeds grappig voor ons ook.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191631048
Pff, vanmorgen de schrik van m'n leven gehad. Ik was boodschappen doen, en de duutser was met de jongens thuis. Ik word opgebeld dat hij 112 heeft gebeld, omdat de oudste wakker werd met schuim op z'n mond en helemaal niet reageerde. Ik heb het boodschappen wagentje vol in de winkel laten staan, ben met 70 km per uur door de stad naar huis geracet en kwam thuis in een huis waar 6 dokters, verplegers, weet ik wat stonden. Onze lieve buren hadden de jongste opgehaald want die hadden door dat er wat aan de hand was. Uiteindelijk ben ik in de ziekenwagen meegegaan met de oudste. Na 2 uurtjes ziekenhuis waren we weer thuis. Waarschijnlijk door de hoge koorts (vanmorgen bij het wakker worden 39,7). Verder keelontsteking en maagvirus.

Wat ben ik ontzettend geschrokken, echt, 10 jaar van m'n leven. Nu ook nog schoonouders op bezoek tot maandag, jipp
  zaterdag 22 februari 2020 @ 15:47:21 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_191631213
OMG Jagär wat ontzettend eng!!!! Wat een helse rit naar huis zul je hebben gehad :X

En je arme kind, gaat het nu wel dan?
Sterkte hoor, hopelijk knapt hij snel iets op!
pi_191631236
Oh Jagar, wat verschrikkelijk! Hoe is het nu?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191631252
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh Jagar, wat verschrikkelijk! Hoe is het nu?
Hij zit nu Lego te bouwen met opa. Heeft nog eens drie uur geslapen...
pi_191631309
Oh Jezus Jagar ;( wat doodeng. Gelukkig niks ernstigs, maar man man man
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191631322
Jagar, wat een hel was dat zeg, en wat een goede reactie van de duutser.
pi_191631694
Brrr Jagar wat eng. :{ Gelukkig viel het achteraf mee, maar wat zullen jullie geschrokken zijn. :*
pi_191631816
Oh getver Jagär, wat schrikken! :*
pi_191634302
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, vanmorgen de schrik van m'n leven gehad. Ik was boodschappen doen, en de duutser was met de jongens thuis. Ik word opgebeld dat hij 112 heeft gebeld, omdat de oudste wakker werd met schuim op z'n mond en helemaal niet reageerde. Ik heb het boodschappen wagentje vol in de winkel laten staan, ben met 70 km per uur door de stad naar huis geracet en kwam thuis in een huis waar 6 dokters, verplegers, weet ik wat stonden. Onze lieve buren hadden de jongste opgehaald want die hadden door dat er wat aan de hand was. Uiteindelijk ben ik in de ziekenwagen meegegaan met de oudste. Na 2 uurtjes ziekenhuis waren we weer thuis. Waarschijnlijk door de hoge koorts (vanmorgen bij het wakker worden 39,7). Verder keelontsteking en maagvirus.

Wat ben ik ontzettend geschrokken, echt, 10 jaar van m'n leven. Nu ook nog schoonouders op bezoek tot maandag, jipp
Och hemel wat eng! Dat wil je niet meemaken als ouders, gelukkig liep het met een sisser af :'( :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_191634560
Shiit wat eng! Maar zijn dat reacties op «gewone» seizoensziektes fan? Zo hoog was de koorts ook niet? Getver :o
pi_191634786
Jagar, verschrikkelijk, wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik voel de schrik en angst al alleen bij het lezen ervan :*
Fijn dat ie alweer aan het spelen is.
pi_191637362
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 20:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Shiit wat eng! Maar zijn dat reacties op «gewone» seizoensziektes fan? Zo hoog was de koorts ook niet? Getver :o
Ja, ik snap dat ook niet zo. Hij heeft wel vaker hoge koorts gehad en was dan gewoon aan het spelen. Lig nu dus ook op een matrasje naast zijn bed op De grond. En we gaan maandag maar even naar de huisarts om dit te bespreken. Communicatie met de dokter in het ziekenhuis was nogal beperkt, want hij sprak alleen maar Frans en mijn medisch Frans is niet zo goed...
pi_191638123
Jagar, wat heftig!! En wat heeft de Duutser goed gereageerd. Beterschap voor T.!

En blijf samen praten over wat er vandaag gebeurd is, het is ontzettend heftig om mee te maken. Been there, done that.
pi_191647599
Wow, jagar. Wat heftig. Hopelijk een goed gesprek nog met de huisarts. Veel sterkte om dit verwerken. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191647628
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:15 schreef exode het volgende:

En onze grote knul is nu echt 6 jaar! Pfffff het is echt een knul, zit niets kleuterigs meer aan. Zo trots op onze lieve, sociale, stoere, knappe, vrolijke vent.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!!! Ik vind zes echt zo'n toffe leeftijd. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191647765
I heeft een heel eigen beslissing genomen. Wilde ze lang - als echt prinsessenmeisje - graag zo lang mogelijk 'rapunzel' haar, ze heeft vrijdag heel zelfbewust besloten dat ze 'kort haar' wil. Ze ging het ook zelf uitleggen aan de kapster, wat ze wilde. Dat wil zeggen: een lange bob. Het kan nog net in een staartje. Staat haar heel goed. O+ . En ze is heel trots en blij. Ze zei ook nog: dan lijk ik nog meer op mama. *) . :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191649074
quote:
2s.gif Op zondag 23 februari 2020 16:31 schreef Franny_G het volgende:
I heeft een heel eigen beslissing genomen. Wilde ze lang - als echt prinsessenmeisje - graag zo lang mogelijk 'rapunzel' haar, ze heeft vrijdag heel zelfbewust besloten dat ze 'kort haar' wil. Ze ging het ook zelf uitleggen aan de kapster, wat ze wilde. Dat wil zeggen: een lange bob. Het kan nog net in een staartje. Staat haar heel goed. O+ . En ze is heel trots en blij. Ze zei ook nog: dan lijk ik nog meer op mama. *) . :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind haar er altijd zo pienter eruit zien!
pi_191650219
Jagar, wat ontzettend heftig :o ik hoop dat het nu goed gaat!

Wat een knappe meid, Franny O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191659783
Ketel blijkt een kleine thrillseeker! We waren vrijdag in de Efteling en hij had het al een week over dat hij graag in Joris en de Draak wilde. Nou vind ik dat zelf nogal een heftige achtbaan (wel heel gaaf, maar ook heftig dus), zeker als eerste voor een vierjarige, maar hij was echt vastbesloten. Dus wij erin, samen met opa, en hij werd me een partij heen en weer geschud - dacht echt dat hij meteen genezen zou zijn. Maar nee, hij vond het superleuk en ging daarna nog een keer samen met papa. _O- _O_ Dit belooft wat voor de toekomst.
  maandag 24 februari 2020 @ 10:46:46 #166
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_191659839
Leuk he Luna, die dappere kindjes O+
N vond de achtbaan in Drievliet ook geweldig. Ik niet :{ volgende keer gaat ze maar lekker met papa ofzo :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_191659975
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:46 schreef SaskiaR het volgende:
Leuk he Luna, die dappere kindjes O+
N vond de achtbaan in Drievliet ook geweldig. Ik niet :{ volgende keer gaat ze maar lekker met papa ofzo :P
Ik vond het superstoer maar stond er ook erg van te kijken! Hij vindt dingen normaal gesproken nogal snel spannend. Maar dit ging dus prima. Volgende keer wil hij in Vogel Rok.

Ik hou zelf ook erg van achtbanen, dus vind het wel leuk dat hij ook wil. :D
  maandag 24 februari 2020 @ 11:00:41 #168
327807 Mariposas
יה&#14
pi_191660041
Staat haar goed Franny! Wij gaan ook altijd naar die kapper. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_191663207
Wij rijden vanuit onze nieuwe woonplaats ook nog om naar die kapper. Altijd feest daar. Dochter vindt het niet eerlijk dat ze niet zo vaak mag als d'r broertje.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_191737108
Maakt het veel uit voor het fietsen als een kind overstapt van 12 inch naar 16 inch? Is dat minder vermoeiend omdat ze minder vaak rond hoeven te gaan?
pi_191737157
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 17:28 schreef Hupje het volgende:
Maakt het veel uit voor het fietsen als een kind overstapt van 12 inch naar 16 inch? Is dat minder vermoeiend omdat ze minder vaak rond hoeven te gaan?
Het is vooral een stukje stabieler daardoor. In plaats van heel hard trappen hoeven ze dan iets minder hard te trappen waardoor ze net iets minder slingeren is mijn ervaring. Ik vond het wel een verbetering in ieder geval.
  vrijdag 28 februari 2020 @ 18:35:18 #172
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191738269
F fietst heel veel beter op zn 16 inch fiets, maar, die stapt heel gemakkelijk op zonder voeten op de grond/ steppen. Hij gaat vooral veel harder idd. Bij J hebben we veel langer gewacht met de overstap, want die had lang moeite met opstappen en moest echt met zn voeten bij de grond kunnen.
pi_191742585
Ik verwacht dat J intussen net met zijn voeten bij de grond kan op een 16 inch fiets. Hij fietst nu wel mee als ik ga wandelen, maar stopt dan op elke straathoek. En slingert vaak een beetje. Ik was nu met hem aan het oefenen om een klein hardlooprondje mee te fietsen, maar dat is nog geen succes :')
Met zijn verjaardag in april krijgt hij een 16 inch fiets, ik hoop dat het dan beter gaat.
Wij fietsen verder zelden dus dat helpt ook niet echt. :@
pi_191742832
Ik vond de overgang van 12 naar 16 inch zo groot. Gelukkig stond er eentje van 14 inch op marktplaats, voor heel weinig geld (en hij is van Cars, dus Sjaak was blij). Dat is voor nu eventjes de perfecte maat.
pi_191742922
Hoe lang is Sjaak? Op internet wordt vaak maat 104 genoemd als ondergrens voor de 16 inch, daarom dacht ik dat dat wel zou passen.
Ach, en anders blijft de kleine fiets ook nog wat langer...
  vrijdag 28 februari 2020 @ 22:01:25 #176
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191743032
F heeft maat 110 (broekmaat) en past prima op een 16inch, zadel staat zelfs al wat hoger.

Heb wel gemerkt dat er groot verschil is tussen merken in framemaat. Decathlon heeft bv. een laag frame, Loekie wat hoger heb ik t idee (iig de modellen die wij gepast hebben).
pi_191743169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2020 21:58 schreef Hupje het volgende:
Hoe lang is Sjaak? Op internet wordt vaak maat 104 genoemd als ondergrens voor de 16 inch, daarom dacht ik dat dat wel zou passen.
Ach, en anders blijft de kleine fiets ook nog wat langer...
Hij is 109cm geloof ik. 12 inch was echt flink te klein voor hem. En voor die 15 euro mag hij een half jaartje op de 14 inch rondfietsen. Kijken we daarna wel weer verder.
pi_191743260
@mm: Ja, daar kwam ik bij de 12 inch fiets ook achter. Die hebben we 2 gehad omdat J op de eerste prima kon fietsen, maar niet zelf kon opstappen en stoppen :+ Dezelfde maat banden, maar het zadel kon 3cm lager.

Ik heb een tweedehands Batavus Dragon op de kop getikt. Ik kan J nog niet even laten passen, want dan is de verrassing voor zijn verjaardag eraf. Even afwachten dus.
pi_191768960
B heeft een Loekie Booster 20 inch, via Marktplaats voor een leuke prijs gekocht. Hij heeft eerst een 12 inch gehad, toen een 16 inch en nu dus een 20 inch. B is ruim 120 cm. Hij ging per overgang van fiets beter en stabieler fietsen. Op die 20 inch gaat ie soms wat te hard, dat houd ik dan net bij.

B en ik zijn gisterenmiddag teruggekomen van 2 nachten Londen O+ We waren met mijn moeder, zus en neefje van 16. Het was zooooo leuk! Vanaf de eerste seconde ook al, B was zo vrolijk, blij en energiek. Hij heeft veel gelopen, zijn ogen uitgekeken en was gewoon enorm gezellig.
Ik ben zelf al behoorlijk vaak in Londen geweest, ook voor mijn werk dus het was leuk om het nu eens met zijn ogen te bekijken. We gingen vooral voor mijn moeder en die heeft ook genoten, ze ging wel elke middag even slapen anders trok ze het niet.

Ik ben voor het eerst in de London Eye geweest en een rondvaart gemaakt over de Thames. Bijzonder om de stad zo eens te zien. En wat is Londen kindvriendelijk! Ze waren allemaal zo aardig en behulpzaam.

Kortom topdagen gehad samen!
pi_191769281
Wij hebben toevallig gisteren een nieuwe fiets gekocht voor I, van 18 inch. Hij is precies 110 cm. Qua zadelhoogte scheelde het niet eens heel veel met zijn huidige 16 inchfiets, maar met grotere banden hoeven die kleine beentjes een stuk minder vaak rond. :+. Dinsdag kunnen we 'm ophalen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_191779473
De laagste stand van het zadel van de nieuwe fiets is ongeveer dezelfde hoogte als zijn zadel nu staat. Dus dat gaat vast wel lukken, en als de grotere wielen er voor zorgen dat hij vlotter gaat fietsen, zou dat fijn zijn.

Ik leg J net in bed en hij vindt het heel jammer dat de vakantie voorbij is. Gelukkig zijn er veel leuke dingen in het vooruitzicht.
pi_191800745
Wij hebben het probleem dus andersom. Twix heeft een 12 inch fiets maar kan nog altijd niet bij de grond. Hij kan wel zonder zijwielen maar we durven dat niet buiten onze tuin want remmen/stoppen is vanwege de hoge fiets nogal een dingetje en dat vind ik op de stoep/straat nog te gevaarlijk (en ik wil niet dat anderen schade aan hun spullen krijgen omdat mijn kind omvalt).
Hij groeit niet, is blijven steken op 96 centimeter. Een 10 inch fiets is een optie maar dan trapt hij zich de blubber met die kleine wielen. Dus ook dan is het nog altijd geen optie om eens lekker een rondje te gaan fietsen met hem ernaast op zijn eigen fiets.
Hij groeit overigens ook niet in gewicht dus voorlopig mag hij zelfs nog voorop in het fietsstoeltje. Zijn dreumesbroertje zit liever achterop dus wij zijn wel de attractie van de straat.
pi_191800788
Lastig is dat, Malteser! Gaat het (buiten het groeien) verder goed met Twix?
pi_191804032
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 20:03 schreef Hupje het volgende:
Lastig is dat, Malteser! Gaat het (buiten het groeien) verder goed met Twix?
Hij ontwikkelt verder goed. Gaat fluitend naar school, doet het daar ook echt prima, sociaal mannetje, gaat lachend door het leven. Hij is alleen vaak ziek, veel moe, poept 6 à 7 keer per dag (en dan geen minikeutels) en zijn groei is dus volledig gestagneerd. Onze huisarts vond na Twix’ uitval in december dat het zo niet langer kon dus in overleg met ons wordt Twix nu helemaal onderzocht.
We hopen op zoiets ‘simpels’ als een extra voedselallergie (hij is al allergisch voor koemelkeiwitten), dat zou niet tof zijn maar wel behapbaar. Maar men gaat ook kijken naar stofwisseling/schildklier/dna/enz. We zijn dus echt de molen ingegaan.
pi_191813429
-Breekt even in-

Mijn dochter is sinds kort bezig met klokkijken op school en nu leek het me leuk om een horloge aan te schaffen voor haar. Ze vindt de flikflaks heel leuk en ik vind het prima, alleen moet de kwaliteit wel goed zijn. Heeft iemand ervaring met flikflak horloges hier?
pi_191813532
Flikflak was in mijn jeugd erg goed! Het is onderdeel van Swatch en dat is ook nog steeds een betrouwbaar merk. Dus ik zou ervoor gaan ^O^
pi_191814300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 15:54 schreef lunapuella het volgende:
Flikflak was in mijn jeugd erg goed! Het is onderdeel van Swatch en dat is ook nog steeds een betrouwbaar merk. Dus ik zou ervoor gaan ^O^
Ik zag ook dat je 2 jaar garantie hebt, dus dat is zeker een pluspunt! We gaan eventjes kijken aankomende zondag. Hier in de stad heb je een swatch winkel, kan ze er eentje uitzoeken :)
pi_191815658
Ik heb een trauma aan flikflak. Ik had een splinternieuwe supermooie gekregen van Sinterklaas en een week later had mama hem in de wasmachine gestopt :'(
Ik was daar zó verdrietig van.

Uiteraard later een nieuwe gekregen en goedgemaakt enzo, maar dat verdriet kan ik me nu nog herinneren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_191869690
Ketel heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen! *O*

Ik vind het zelf nog wel best spannend. Het feestje is meteen uit school en op een dag dat hij normaal door de gastouder opgehaald zou worden, maar die laten we voor een overgangsmomentje niet opdraven. Maar Ketel vindt nieuwe dingen vaak behoorlijk spannend, dus nou twijfel ik of ik voor het ophaalmoment toch even heen en weer fiets, of dat mijn aanwezigheid de kans op drama alleen maar vergroot.
pi_191870257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:35 schreef lunapuella het volgende:
Ketel heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen! *O*

Ik vind het zelf nog wel best spannend. Het feestje is meteen uit school en op een dag dat hij normaal door de gastouder opgehaald zou worden, maar die laten we voor een overgangsmomentje niet opdraven. Maar Ketel vindt nieuwe dingen vaak behoorlijk spannend, dus nou twijfel ik of ik voor het ophaalmoment toch even heen en weer fiets, of dat mijn aanwezigheid de kans op drama alleen maar vergroot.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de aanwezigheid van mama het niet makkelijker maakt, Sarah hangt enorm aan mij en doet het liefst alles met mij in de buurt, maar op zulke momenten gaat het makkelijker als ik niet in de buurt ben...
S. 2014
J. 2016
pi_191870664
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 19:35 schreef lunapuella het volgende:
Ketel heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje gekregen! *O*

Ik vind het zelf nog wel best spannend. Het feestje is meteen uit school en op een dag dat hij normaal door de gastouder opgehaald zou worden, maar die laten we voor een overgangsmomentje niet opdraven. Maar Ketel vindt nieuwe dingen vaak behoorlijk spannend, dus nou twijfel ik of ik voor het ophaalmoment toch even heen en weer fiets, of dat mijn aanwezigheid de kans op drama alleen maar vergroot.
Ik zou het niet doen. Wat ik wel zou doen is de moeder van de jarige inlichten dat hij het best spannend vindt en dat als er wat is, ze je altijd kan berichten.
pi_191870935
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 20:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen. Wat ik wel zou doen is de moeder van de jarige inlichten dat hij het best spannend vindt en dat als er wat is, ze je altijd kan berichten.
Oh, dat is wel een goed idee inderdaad ^O^
pi_191871468
Luna spannend zo'n eerste feestje!

Wij geven morgen het eerste feestje van S. Hij koos voor een Ninjago thema. Ik ga ze dus morgen als ninja schminken en daarna gaan we lekker de ninja uithangen in het klimbos. Ik heb net mijn hal vol met afzetlint aka 'laserstralen' gehangen, bekertjes, rietjes, ballonnen, slingers etc. versierd met Lego Ninjago oogjes, even geoefend op T met het schminken van een Ninjago masker en werpsterren van karton gemaakt voor een spel. De grote zus van S krijgt morgen een zelfgemaakt Sensei Wu pak aan en neemt de jongens mee op een geheime missie. Ook Lord Garmadon zal in het bos waar we naartoe gaan verschijnen. S verheugt zich enorm op zijn feestje, maar vindt het ook erg spannend. Ik ben daarom heel benieuwd hoe hij het morgen gaat ervaren. Ik heb er zelf in ieder geval erg veel zin in. :D

Ik hoop dat ik nog net zo enthousiast ben na morgen, want volgende week is T aan de beurt en die wil een piratenfeestje. Na morgen ga ik maar 'ns bedenken wat we daarvoor kunnen verzinnen. We gaan sowieso weer naar het klimbos, want piraten houden natuurlijk ook van zwaaien aan en klimmen in touwen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door _NIKKI_ op 06-03-2020 22:01:38 ]
  vrijdag 6 maart 2020 @ 21:55:44 #194
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191872298
+1 op de anderen Luna.. veel plezier met Ketel :)

Jullie ook veel plezier Nikki, enne... Je gebruikt S. zijn naam voluit ;)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191872438
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 21:55 schreef Rijstebuiltje het volgende:
+1 op de anderen Luna.. veel plezier met Ketel :)

Jullie ook veel plezier Nikki, enne... Je gebruikt S. zijn naam voluit ;)
Thanks voor de waarschuwing, even aangepast. :)
pi_191909143
Vandaag heeft Noor haar eerste horloge uitgezocht. Ze wilde eerst eentje met spinnen, maar deze won het.



Het is nogal een contrast, tussen een spinnenbandje en dit, maar ze is er erg blij mee :)

Flikflak heeft zoveel leuks voor kids :) Ik zag een horloge met een bandje vol met citroenen. Die vond ik voor mezelf superleuk. Ik denk alleen niet dat hij past :') :'(
  zondag 8 maart 2020 @ 20:46:47 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191909409
Leuk, Sun!
KuikenGuppy
pi_191909727
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2020 20:46 schreef Burdie het volgende:
Leuk, Sun!
Thanks! Ik zag later dat deze uit de collectie 3-6 jaar komt, maar ik vind hem voor leeftijden erna ook nog leuk :)
pi_191937579
Hoe was het feestje Nikki? Klinkt in ieder geval goed!
Ah leuk Sun! Mooi horloge.
Wiehoeeee Luna en verder +1 op de tips.

B had woensdag zijn bowlingfeestje en het was erg gezellig. 7 kindjes, incl B zelf, we hadden 2 banen. Wel hilarisch dat sommige kindjes de bal amper opgetild kregen. Ze hielpen elkaar allemaal, zo leuk om te zien. Sowieso leuk om die interactie te zien tussen de kinderen. Ze waren zo lief voor elkaar. O+
Een uur gebowld, vervolgens zingen en cadeaus (allemaal ¤ 10 cadeaus…..), daarna frietjes eten, kleuren en ze gingen wat spelletjes doen samen. De tijd vloog voorbij.
B is daarna wel 2 dagen uitgeput geweest, vond het denk ik toch spannender vooraf dan hij liet merken.

Hij heeft vrijdag een feestje van 12 tot 17 van een jongen wiens naam ik echt nog nooit had gehoord….Ook geen idee wat ze gaan doen, alleen dat ie meegaat vanuit school en wordt thuisgebracht om 17 uur. Ik zie de ouders ook nooit dus we gaan eens een cadeau verzinnen. Volgens B wil hij Minecraft Lego, maar ja, welke setjes heeft ie al.

EN mijnheer wordt ineens wakker omdat hij moet plassen. Jammer alleen dat wij daardoor dus ook wakker worden. Maar wiehoeeeeeee, wordt hij dan toch uit zichzelf ’s nachts zindelijk?!
*O* *O* *O*
En weer eens een plaatje van onze grote kerel. Hij wordt zo groot, letterlijk en figuurlijk. Maakt enorme stappen in zelfstandigheid, zichzelf aan en uitkleden en wassen deed ie al maar nu maakt hij ook zelf zijn ontbijt (cruesli met yoghurt en toevallig schiet ie altijd uit met hagelslag), smeert boterhammen, loopt naar boven om zijn tanden te poetsen als hij merkt dat we haast hebben etc.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192020033
Eigenlijk is hij al geen kleuter meer, maar toch even juichen:
Ow, mag eindelijk afzwemmen!!!!!!! Na 2,5 jaar O+
En, helemaal fijn, hij zwemt privé af, dus geen last van de prikkels van alle kinderen en publiek.
Ik ben zo blij voor hem dat hij straks van deze stress af is!

Nu alleen hopen dat het zwembad volgende week nog open is ;)
pi_192020100
Loj, wat fijn. Mijn dame zit nu in badje 4. Hierna nog badje vijf en daarna afzwemmen. Hopelijk redt ze voor de zomervakantie nog om de A te halen.
pi_192020122
Oh dat hoop ik ook voor je Omen!
Zou toch fijn zijn met de zomervakantie in zicht!

Hoe lang is ze bezig?
pi_192020130
Fijn, Loj! Misschien dat het wel uitgesteld gaat worden ja, dat is dan weer iets minder leuk.

Mijn redelijk verse kleuter neemt het groter worden wel heel serieus.
Ik vroeg of hij kindjes in zijn klas leuk vond. Een heleboel namen kwamen voorbij.
Of hij ook al verliefd is.
‘Ja, op A.’
Nou, tot zover allemaal prima, maar toen kwam het.
‘Ik wil later de papa worden van A.’
Ik: ‘Je kunt niet de papa worden van A., toch?’
S.: ‘Nee, ik wil kindjes met A.’ :o _O-

Daarbij momenteel in een fase met allerlei levensvragen, bijvoorbeeld over onze overleden hond (een half jaar geleden). Waar de hemel dan is en dat hij denkt dat het zand is in Hongarije (want daar ligt de hond begraven) O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:18:04 #204
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_192024734
Mijn dochter en haar logica met Corona... Ik ging gewoon mee in het gesprek..

Mama, Corona is echt leuk..

Oh, nou ik vind het anders niet zo heel leuk, maar hoe kom je er bij.. heeft juf er over vertelt dan?

Nou, we waren op school en toen gingen we tekenen, bloemetjes en poppetjes enzo. En we gingen plezier maken.

Ik dacht alleen dit 🤔🤨 en zei.. oh ja, waar was dat dan?

Nou, bij die andere school. We gingen dansen, er waren ballonnen en slingers en en ik mocht verkleed komen..

Pingggg... Ze had het dus over carnaval 🤣😬

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 14-03-2020 13:34:56 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_192025194
Wie van jullie gaat vanaf maandag (of deed dat al) haar kinderen thuishouden ivm besmetting als de overheid niet met deze maatregel komt? :)
Ik vind het heel tegenstrijdig om te doen maar misschien is het wel het beste. Dus ben er nog niet over uit.
pi_192025301
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:42 schreef vencodark het volgende:
Wie van jullie gaat vanaf maandag (of deed dat al) haar kinderen thuishouden ivm besmetting als de overheid niet met deze maatregel komt? :)
Ik vind het heel tegenstrijdig om te doen maar misschien is het wel het beste. Dus ben er nog niet over uit.
Gisteren kreeg ik een app dat er al een aantal juffen en meesters thuis bleven. Kinderen zoveel mogelijk thuis opvangen Denk dat het maandag niet anders is.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:22:16 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192026001
Het lijkt me onvermijdelijk dat de scholen dicht gaan. Kuiken was deze week al thuis ivm verkoudheid, ik reken eigenlijk op thuisonderwijs minstens tot aan Pasen.
KuikenGuppy
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:33:30 #208
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_192026239
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:42 schreef vencodark het volgende:
Wie van jullie gaat vanaf maandag (of deed dat al) haar kinderen thuishouden ivm besmetting als de overheid niet met deze maatregel komt? :)
Ik vind het heel tegenstrijdig om te doen maar misschien is het wel het beste. Dus ben er nog niet over uit.
Ik twijfel nog. Ze is deze week thuis geweest omdat ze veel last heeft van haar astma. Maandag is ze sowieso vrij in verband met een studiedag. En dan worden de nieuwe maatregelen hier in Brabant bekend.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 14:33:57 #209
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192026249
Mijn kleuter is vanaf donderdag al thuis met een onbestemde vlekjesziekte (vijfde/ zesde, who knows). Vrijdag was z'n juf er ook niet. Ik wacht maandag wel af. Of kleuter wel of niet naar school gaat vind ik niet zo interessant eerlijk gezegd, de groep 3er vind ik relevanter.
pi_192026323
Ik heb maar 1 schoolgaander. Groep 3 ook.
pi_192026349
Onze school inventariseert nu wat ouders willen en of ze eventueel hun kinderen thuis kunnen houden als de school dicht gaat. Dus ik verwacht dat er binnenkort een knoop wordt doorgehakt. Als dat niet gebeurt, weet ik eigenlijk niet zo goed wat we zelf zouden doen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:12:04 #212
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_192033154
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 13:42 schreef vencodark het volgende:
Wie van jullie gaat vanaf maandag (of deed dat al) haar kinderen thuishouden ivm besmetting als de overheid niet met deze maatregel komt? :)
Ik vind het heel tegenstrijdig om te doen maar misschien is het wel het beste. Dus ben er nog niet over uit.
J. hoest en snottert dus die moet sowieso thuisblijven, maar ik denk dat ik het anders ook gedaan zou hebben. Komt het thuiswerken niet echt ten goede :') maar for the greater good doen we het toch maar. Scheelt misschien ook dat hij pas in groep 1 zit.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_192033409
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:12 schreef MissBliss het volgende:

[..]

J. hoest en snottert dus die moet sowieso thuisblijven, maar ik denk dat ik het anders ook gedaan zou hebben. Komt het thuiswerken niet echt ten goede :') maar for the greater good doen we het toch maar. Scheelt misschien ook dat hij pas in groep 1 zit.
Dit. Zolang we het zelf nog op kunnen lossen thuis, doen we dat.
pi_192033542
Zoon thuis zou ook geen problemen opleveren. Eigenlijk alleen gemak.
Ik draai alleen nachtdienst op woensdag en donderdag en kan dan langer slapen.
Ik hoef dan tenminste niet na 1 uurtje slaap op te staan om mijn zoon weer klaar te maken voor school. :P
pi_192034085
ik ben er nog niet helemaal uit.. ze zijn niet verkouden dus in principe moeten ze naar school, maar ik twijfel wel.. nou ja nog een hele dag om te beslissen..
(wij werken beiden thuis, hadden al bedacht om en om de zolder en vroeg beginnen..nou ja.. en sommige dingen gaan efficienter met thuiswerken en andere dan weer helemaal niet)..
de kinderen hadden al bedacht dat we dan s ochtends met het liedje van de weekdagen moeten beginnen en de kleuter dan de magneetkalender zou doen en dan W de dagen van de week in het engels..
pi_192034275
Ik zou wel een serieus probleem hebben qua werk, maar het is dan gewoon niet anders. Daar vinden we wel een oplossing voor.
Ik heb momenteel een opdracht bij een luchtvaartmaatschappij, dus wie weet vlieg ik er toch uit door bezuinigingen, dan is het issue vanzelf opgelost. :+ Oké dan moet ik wel op zoek naar een nieuwe opdracht maar dat is meer het issue van mijn baas dan van mij. ;)

Wij vierden vandaag het partijtje van T. We gingen naar het klimbos in ons dorp, dus ik heb het gewoon maar door laten gaan. De kindjes die kwamen zaten gisteren nog in één klas, dus qua besmetten zou dat dan toch al lang gebeurd zijn deze week. Het was wel hard werken in het bos want het was een pittig groepje jongens, maar het was het waard. T heeft een hele leuke dag gehad. Ik zit nu lekker met mijn voetjes omhoog op de bank, want een hele middag al die jongetjes in de gaten houden in het bos kost toch best wat energie. Ik heb echt respect voor de juf hoor. Ik krijg bij 5 jongens al de zenuwen, laat staan bij 30 kinderen in totaal. :o
pi_192034525
Maar een juf op school heeft een heel andere uitwerking op kinderen dan een moeder op een feestje ;)
Ik vind mijn peuter+kleuter combinatie een stuk vermoeiender dan mijn stages ooit in een groep 1/2 van 30 kinderen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192035231
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:04 schreef LeSage het volgende:
Maar een juf op school heeft een heel andere uitwerking op kinderen dan een moeder op een feestje ;)
Ik vind mijn peuter+kleuter combinatie een stuk vermoeiender dan mijn stages ooit in een groep 1/2 van 30 kinderen.
Ik hoop het wel voor de juffen ja. Want poeh, dit was echt wel een uitdaging. Het ligt ook wel aan het groepje kinderen, want vorige week hadden we het partijtje van S, gingen we ook naar het bos en dat ging echt stukken beter. Deze kindjes hadden vooral veel bananen in hun oren, waren snel op hun tenen getrapt, moesten overal de eerste zijn en als dat niet zo was stortten sommigen (incl. eigen zoon) ter aarde enz. Kortom, ik was veel bezig met de boel sussen en in goede banen leiden. Dat hoefde vorige week bij S echt niet. :')
pi_192036270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 08:26 schreef Loj het volgende:
Oh dat hoop ik ook voor je Omen!
Zou toch fijn zijn met de zomervakantie in zicht!

Hoe lang is ze bezig?
Nu 2,5 jaar alweer.

Hier is mijn groep 3 dame sinds vrijdag thuis, omdat ze verkouden is.
pi_192042815
Ook al lang dus. Ben je wel positief over de zwemlessen?

Ik gok trouwens zomaar dat aan het eind van de week het zwembad dicht is, dus afzwemmen zal wel niet doorgaan.

Ow zit trouwens ook de hele week wel thuis gok ik, hij hoest een beetje. Js heeft nergens last van.
pi_192044389
Ik zou heel egoïstisch wel balen als zwemlessen stoppen....B gaat nu enorm goed en heeft ineens weer lol in de lessen. Hij krijgt een soort van privéles in een groep zeg maar. Hij mag dinsdag met kleding aan zwemmen en dat is best een issue. (zie vorige verhalen) en de juf heeft het voor elkaar gekregen dat hij daar zelfs zin in heeft. 'Mama ik maaaag met kleren zwemmen!' Als dat goed gaat, mag hij afzwemmen....maar ja dat gebeurt nu voorlopig niet vermoed ik.

B blijft morgen sowieso thuis, we zijn allemaal verkouden en zijn zusje had ook koorts gisteren.
pi_192047690
Hier zijn zwem en gym lessen allemaal gestopt. Zwembaden ook gewoon dicht. Nu nog wel naar een lokaal speelpark. Er is geen mens. Ook om de economie te steunen, het wordt voor die bedrijven zo lastig als niemand komt. Kopen extra veel dingen zoals gebakje, ijsje. En voor mij fijn om eruit te zijn. Van de isolatie die ik al had ivm ziekte in zwangerschap gaan we nu in de thuis werk isolatie. Vreselijk maar snap het wel. Had net eerste werkweek achter de rug. Man hoopt dat scholen dicht gaan. Hij voelt dat hij zich als docent op middelbaar onderwijs moet opofferen. Leraren mogen wel ziek worden. Ik weet niet of ik nog onder de verzwakte doelgroep val maar vind het wel spannend allemaal. Mijn vijfjarige gaat zonder school wel tegen muren op vliegen.
pi_192047770
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:46 schreef Hilmo het volgende:
Hier zijn zwem en gym lessen allemaal gestopt. Zwembaden ook gewoon dicht. Nu nog wel naar een lokaal speelpark. Er is geen mens. Ook om de economie te steunen, het wordt voor die bedrijven zo lastig als niemand komt. Kopen extra veel dingen zoals gebakje, ijsje. En voor mij fijn om eruit te zijn. Van de isolatie die ik al had ivm ziekte in zwangerschap gaan we nu in de thuis werk isolatie. Vreselijk maar snap het wel. Had net eerste werkweek achter de rug. Man hoopt dat scholen dicht gaan. Hij voelt dat hij zich als docent op middelbaar onderwijs moet opofferen. Leraren mogen wel ziek worden. Ik weet niet of ik nog onder de verzwakte doelgroep val maar vind het wel spannend allemaal. Mijn vijfjarige gaat zonder school wel tegen muren op vliegen.
Onze vijfjarige ook. Ook enig kind, dus we moeten even verzinnen wat we allemaal moeten gaan doen zo zonder andere kinderen in de buurt.

Ik vrees dat het de komende dagen/weken een hoop tv en tablet gaat worden.
pi_192048472
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:44 schreef exode het volgende:
Ik zou heel egoïstisch wel balen als zwemlessen stoppen....B gaat nu enorm goed en heeft ineens weer lol in de lessen. Hij krijgt een soort van privéles in een groep zeg maar. Hij mag dinsdag met kleding aan zwemmen en dat is best een issue. (zie vorige verhalen) en de juf heeft het voor elkaar gekregen dat hij daar zelfs zin in heeft. 'Mama ik maaaag met kleren zwemmen!' Als dat goed gaat, mag hij afzwemmen....maar ja dat gebeurt nu voorlopig niet vermoed ik.

B blijft morgen sowieso thuis, we zijn allemaal verkouden en zijn zusje had ook koorts gisteren.
Begrijpelijk hoor, dat je baalt.
Denk dat iedereen zo z’n persoonlijke dingen in deze situatie heeft. :)
Ik ben sowieso verbaast dat de zwemlessen nog doorgaan. Het is broeinest in de kleedkamers en iedereen wilt straks natuurlijk in zo’n apart kleedhokje. Begrijpelijk ook.

Ik ben wel oprecht verdrietig om deze situatie. Juist voor de kinderen.
Ook mijn dochter begon net lekker mee te doen met haar danslessen. Dat zal binnenkort ook wel geschrapt worden. ;(
pi_192049490
T en S hebben toevallig afgelopen woensdag afgezwommen voor C. Ik ben wel erg blij dat dat achter de rug is nu dit alles speelt. Zwemlessen gaan hier vooralsnog overigens gewoon door. Net als de normale vrijzwem uurtjes. Alleen was ik net even in het zwembad om kleding op te halen (we waren in alle commotie woensdag de natte :r kleding van T en S vergeten en ik kwam daar vandaag bij het opvouwen van de was pas achter :@ ) en er lagen 2 mensen in het bad. De vrouw achter de balie zei dat ze 's middags dicht zouden gaan ivm te weinig animo. Op zich wel fijn om te merken dat mensen gehoor geven aan het vermijden van sociale contacten. :Y
pi_192050645
Vraagje, hoe heet die voorhoofd thermometer die enorm betrouwbaar (en duur) is? Heb ik jullie vaker over gehoord. Nu toch wel handig om zon ding te hebben want R wil absoluut never nooit een thermometer in de billen meer... En voor baby2 straks ook wel fijn.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 maart 2020 @ 16:23:32 #227
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_192051073
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 16:03 schreef Hilmo het volgende:
Vraagje, hoe heet die voorhoofd thermometer die enorm betrouwbaar (en duur) is? Heb ik jullie vaker over gehoord. Nu toch wel handig om zon ding te hebben want R wil absoluut never nooit een thermometer in de billen meer... En voor baby2 straks ook wel fijn.
Is dat niet deze?

https://www.coolblue.nl/product/784119/withings-thermo.html
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_192057230
Zó zoet, S. gaat nu net een maandje naar school en zijn opstroomklasje heeft 2 andere jongens. Meteen dikke maatjes en ze hebben elkaar vanavond allemaal een filmpje gestuurd dat ze elkaar gaan missen en hopelijk snel weer kunnen zien op school O+
Ik ga deze filmpjes uiteraard koesteren en tegen ze gebruiken als ze 18 zijn en samen de kroeg in willen duiken :7 ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192089297
Heeft er iemand een tip voor een leuk kookboek voor een mannetje van 6? We moeten de weken toch een beetje leuk doorkomen tenslotte.
Hij vindt het steeds leuker om met dingen te helpen en wie weet gaat hij ook beter eten als hij mee mag helpen of zelfs recepten uitkiezen.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 09:32:04 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192090971
Dank je wel Burdie!

Ik was net met B bij de huisarts (rare gewaarwording, zo ontzettend leeg en gewoon een rare sfeer) aangezien hij wederom enorm last van zijn ogen heeft. Het is eczeem om zijn oog blijkt nu. Zalfje gekregen en na de zomer gaan we een traject met een dermatoloog in. Ja, na de zomer door die klote corona, het is niet anders.
Dit als zijn 6e hormoonzalf kuur en onze verhalen over zijn reacties op veeeeeel dingen gaan we testen naar voren halen. Eigenlijk wilde ze pas op zijn 7e gaan testen (geen idee waarom, vast een reden voor).
We gebruiken voor hem al vanaf mini af aan alleen parfumloze dingen, maar toch reageert hij nu steeds ergens op.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:50:01 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192091042
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 09:24 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand een tip voor een leuk kookboek voor een mannetje van 6? We moeten de weken toch een beetje leuk doorkomen tenslotte.
Hij vindt het steeds leuker om met dingen te helpen en wie weet gaat hij ook beter eten als hij mee mag helpen of zelfs recepten uitkiezen.
Wij hebben ook het Donald Duck kookboek.
En het kookboek wat Jumbo vorig jaar uitgaf (Helden van de Keuken) bevat ook succesrecepten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 10:54:15 #233
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_192091127
Waarom op zijn 7de pas? Vanaf 6 kan het toch? Mijn dochter is pas nog op allergieën getest. Wel alleen bloed.

Volgende week had ze op controle gemoeten naar de KNO arts. Dit is nu een belafspraak en de gehoortest komt later wel.

We wachten wel op een oproep voor de kinderarts. Ze heeft astma die nog niet goed reageert op de medicijnen. Maar dat kan ook wel even duren. Dat vind ik erger. :X
pi_192091242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 10:54 schreef -Bubseltje- het volgende:
Waarom op zijn 7de pas? Vanaf 6 kan het toch? Mijn dochter is pas nog op allergieën getest. Wel alleen bloed.

Volgende week had ze op controle gemoeten naar de KNO arts. Dit is nu een belafspraak en de gehoortest komt later wel.

We wachten wel op een oproep voor de kinderarts. Ze heeft astma die nog niet goed reageert op de medicijnen. Maar dat kan ook wel even duren. Dat vind ik erger. :X
Het zijn huidtesten en dat doen ze blijkbaar niet voor 7 a 8 jaar. Dat is wat ons verteld wordt steeds.

Dat is wel naar zeg dat je nu moet wachten en wellicht langer. Hopelijk kan ze wel snel terecht bij de kinderarts.
pi_192104505
Sjaak is 5 geworden vandaag! Hij wilde graag ballonnen en we mochten niet voor hem zingen. We hebben er een stel slingers bij gehangen. Vanmorgen werd hij er even door overrompeld (“mama, die slingers mogen wel weg hoor, dat is teveel.”, maar de cadeautjes waren een hit en we hebben ballonvolleybal gespeeld over de slingers en nu moeten ze de rest van de week blijven hangen.

Trakteren op school kon natuurlijk niet, maar de frietjes vanavond maakten dat wel goed.
pi_192104738
Gefeliciteerd! Knap dat hij dat zelf aan kon geven.
pi_192107823
Gefeliciteerd Cactus :)

Exode, iets heel stoms maar wie weet.
Wij hadden ook te maken bij de oudste met een hele gevoelige huid en eczeemachtige plekken. Op een gegeven moment was al mijn parfumvrije, perfect voor de meest gevoelige huid spul op. En ik vergat het telkens te kopen. Na een week, met alleen water wassen zag ik al dat Ow zijn huidje er veel beter uit zag.

Tegenwoordig gebruiken we dus alleen water en een washandje zonder zeep (en om de dag in bad in principe) Alleen als hij echt vies is nemen we zeep en shampoo en sindsdien hebben we nergens meer last van.
Bij Li trouwens precies hetzelfde :)


Oh en wij moesten voor de middelste ook deze week naar de kno arts. Natuurlijk afgezegd, maar wel een telefonisch consult. Wel fijn want hij loopt nu alweer twee weken met een loopoor en het is zijn derde sinds februari.
pi_192113868
Dank je wel voor het meedenken Loj.
B heeft inderdaad best lang elke dag gedoucht/gebadderd en vaak met parfumvrije zeep.

Dat hebben we sinds een nare uitbraak van waterwratjes omgegooid. Hij doucht nu 2 x per week, 1 x zonder en x met zeep. De rest van de week washandje met alleen lauw water.
Bad etc deden we al zonder zeep, ook voor Juul overigens die geen gevoelige huid heeft.

Zijn huid ziet er overigens gewoon uit zeg maar, geen droge plekken, geen rode plekken. Het is nu rond zijn ogen wat rood maar niet heel erg ofzo.

We hebben iig al afgesproken dat we geen parfum op doen als we thuis zijn. Ik ben vooral enorm van de geurtjes dus alleen als ik naar werk ga of uit eten of zo, doe ik het nog op.

EN GOED NIEUWS:
Hij slaapt zonder luier! Dat is het voordeel van deze periode, tijd en ruimte om hier energie in te steken. Hij wilde nooit, maar is het toch gaan proberen. Hij is al weken droog dus ook wij zagen het helemaal zitten.
pi_192115958
Het luierloos slapen zijn we hier ook aan het proberen, maar is drama. Hij meldt het ook gewoon niet als hij in zijn bed geplast heeft. We zijn nu overgestapt op naar bed met luier, en dan na s nachts plassen verder zonder luier. Ons doel was overigens vooral dat hij op de wc moet gaan poepen, vooralsnog zonder succes. En ik heb gisteren een fiets opgehaald, leren fietsen is het tweede doel. en Mario leren spelen doel 3

Wij hebben een enerverend nachtje gehad. O zat gisteren overdag al veel te hoesten, bij het naar bed brengen heb ik m wat luuf op de borst gesmeerd omdat ik vond dat hij zwaar adem haalde (ik was de hele dag werken), daarna is hij gewoon gaan slapen. Om 11 uur hoorden we rare geluidjes uit zijn kamer en lag hij raspend te ademen en te klagen over buikpijn. Een uur later was hij nog zwaarder aan het ademen maar hij wilde alleen maar verder slapen en dat we weg gingen. Dit ging zo door tot 4 uur, toen was ik er klaar mee en heb ik de hap gebeld voor overleg en mocht hij gelijk langs komen. Man is met hem gegaan, en werd opgevangen door een dokter in wit pak en kleuter moest een mondkapje op (wat resulteerde in paniek). Na een consult daar door naar de kinderarts (hap zit in het ziekenhuis) waar de witte pakken alweer verdwenen waren. Na twijfel over opname mochten ze gelukkig toch weer naar huis met een lading medicijnen. Hij ademt nu nog steeds zwaar, maar niet meer met een borst die enorm mee beweegt en ik hoor hem nu niet meer vanaf de andere kant van de kamer. En nu ben ik blij dat man ‘thuiswerkt’, kunnen we in etappes bijslapen, terwijl O zelf vol energie lijkt te zitten.

Wij kregen gisteren btw een lespakketje thuis bezorgd door een juf, met een zelf gemaakt werkboekje voor O. Helemaal blij is hij er mee. En ik vermoed dat we Flip de logeerbeer nog een paar weken mogen entertainen, die logeerde net dit weekend bij ons.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192119984
oh, wat een timing.. net die fijne beer te logeren..
wel eng zeg klinkt dat met de benauwdheid..
pi_192189475
S. gaat zo met zijn 2 beste vriendjes videobellen. Hij mist ze echt enorm.
Vanmiddag fietsten we langs zijn school en hij zei weer dat ie het zo jammer vindt dat de school dicht is ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192189569
Wij hebben ook al gebeld met zijn beste vriendje. Was echt nodig en heel schattig om naar te luisteren O+
  zaterdag 21 maart 2020 @ 19:58:12 #243
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192191217
Onze juf heeft gevraagd of we deze weken willen werken aan zelfredzaamheid :)
Nu kan N zichzelf wel aankleden, maar ik moet haar wel constant erbij houden. Dus nu sta ik steeds te commanderen 'N je broek aan! Je broek aan! Je BROEK AAN!!' Anders rent ze gewoon weg of gaat ze ronddansen enzo :P
Het zal de leeftijd wel zijn, maar het voelt niet zo gezellig.... iemand tips?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192192950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:58 schreef SaskiaR het volgende:
Onze juf heeft gevraagd of we deze weken willen werken aan zelfredzaamheid :)
Nu kan N zichzelf wel aankleden, maar ik moet haar wel constant erbij houden. Dus nu sta ik steeds te commanderen 'N je broek aan! Je broek aan! Je BROEK AAN!!' Anders rent ze gewoon weg of gaat ze ronddansen enzo :P
Het zal de leeftijd wel zijn, maar het voelt niet zo gezellig.... iemand tips?
Een vreugdedansje na ieder kledingstuk wat aan is? Samen met jou dan, want anders is het niet tof natuurlijk 8-)
Of een wedstrijdje, dat ze sneller klaar wil zijn dan jij.
pi_192209960
Een timer iedere dag erbij en dan kijken of ze zichzelf nog kan verbeteren? Dus een wedstrijdje tegen zichzelf, zeg maar.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192211517
Ik heb de gouden tip ook nog niet gevonden :N
Sóms helpt een wedstrijdje doen, klappen of een kusje na elk gelukt kledingstuk, een beloning in het vooruitzicht. En soms helpt helemaal niks en kleed ik hem aan om er van af te zijn.
pi_192226672
Wij sinds kort hebben de truc gevonden, maar R is nu 5,5. Weet niet meer hoe oud die van jullie zijn? Wat ik deed was: ga je ons verrassen met dat je ineens aangekleed bent? Doe ik een toverspreuk (optioneel) en dan kijk ik niet en kom je ons ineens verrassen, ben benieuwd of je dat kan. R vond dat het einde, verdween tijden en kwam volledig perfect aangekleed terug en toen gejubeld. Nu doet hij dat elke dag, eigenlijk uit zichzelf en kiest de combi's uit. *O* ik ben dolgelukkig. Nu nog nachtluier weg en zelf normaal gaan eten savonds :') oh en billen afvegen.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:26:10 #248
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192226806
Mijn is in eigen woorden 'ouder dan vier en een half maar nog niet 5'.

Ik denk dat het de lengte van de reeks handelingen is ... je ziet het ook als je vraagt 'kan je bestek voor ons allemaal pakken', dan gaat ze een voor een een vork, mes, lepel voor papa pakken, en dan een vork, mes, lepel voor mama. Ze hebben denk ik niet het overzicht van hoe je van A naar Z komt via B, C D enz.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 maart 2020 @ 15:35:45 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192226970
Hier is het gewoon een kwestie van de concentratiespan van een goudvis hebben...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192273241
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 15:35 schreef Mariposas het volgende:
Hier is het gewoon een kwestie van de concentratiespan van een goudvis hebben...
Dat is hier ook. Halverwege zijn shirt ziet ie iets liggen en dan is hij afgeleid. Dat is trouwens met de meeste dingen zo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192273676
Praten jullie kleuters trouwens ook zoveel? S. tettert echt de hele dag door. Ik moet hem af en to gewoon zeggen dat ie even zijn mond dicht moet houden. Valt normaal minder op en dan vind ik het ook vaak gezellig, maar nu ik alle dagen alleen thuis ben met ze vind ik het echt om gek van te worden.
Heb behoefte aan een volwassen gesprek tussendoor :')
Oh ja, en dan is de helft van dat getetter eigenlijk ook gewoon commando’s over wat ik allemaal moet doen of meespelen...

Vanmorgen was hij wel heel sneu. Vriend kreeg bericht dat de Alpe D’Huzes zeker niet doorgaat en ze zouden daar met opa en oma naartoe gaan. We vertelden het aan S. en die werd eerst heel boos. Toen ik voorzichtig vroeg of hij het jammer vond kwam er een bibberlipje en daarna heel veel tranen. Hij had zich daar zo op verheugd :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192273870
De hele dag ja... Vaak ook hardop alsof Sjaak zijn eigen YouTube kanaal heeft en commentaar geeft. Als we dan zeggen dat hij dat in zijn hoofd moet doen, gaat hij fluisteren O+

En soms is hij stil. Dan vragen we of het goed gaat (want we zijn het niet gewend) en dan krijgen we een snibbig “stil mama, ik ben aan het zingen in mijn hoofd!”
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:11:45 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_192274065
Mijn kleuter lijkt op mij. Hij houdt heel erg van rust en kan heel stilletjes spelen O+
Grote broer daarentegen, die krijgt regelmatig een spreekverbod :X
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:12:42 #254
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192274091
N ook wel... vaak zegt ze onzin, dan rent ze door het huis (liefst bloot) terwijl ze heel hard 'klakkie klakkie' roept ofzo.

En als wij praten wil ze altijd mee praten, en als dat dan niet mag gaat ze er nog harder doorheen praten.

Daarentegen kan ze ook wel stil spelen, dan zit ze er meestal bij te neuriën. O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192274321
B maakt non stop geluid, zingen, kletsen, ouwehoeren, vragen, hardop fantaseren etc.
Hij kan nu lekker tegen Juul aan kletsen, die zegt toch op alles ja.
pi_192274550
kleuter heeft t rijmen ontdekt..
en nu moet oudste (groep 4) thuis opdrachten maken..het meeste kan stil, maar bij spelling leest ze de woorden hardop (bijvoorbeeld om te kunnen aangeven waar de klemtoon ligt) en dan komt er ogenblikkelijk een stroom van ca 10 rijmwoorden van kleuter achteraan..
dat werkt dus niet zo lekker..

ach en die alp d huzes.. wat sneu..
kleuter vindt t hier geloof ik wel prima zo.. al vroeg hij aan de telefoon wel aan oma of we haar verjaardag dan wel een andere keer konden vieren en of we dan in de zomer pasen mochten komen vieren..
maar hij geniet van alle aandacht en spelen met zijn zus.
(we hebben trouwens écht gorgels in huis, ze hebben ze gezien toen ze gedroogde gorgelbessen (cranberries) als lokaas hadden neergelegd.. jammer genoeg heb ik geen superogen en kan ik ze dus niet zien)
pi_192275935
Hier ook zo'n tetteraar. En hij kan heel vaak heel lang heerlijk zelf spelen (wel met geklets tegen zichzelf erbij), maar als dat een keer niet lukt kan ik ook kriegel worden van al dat gepraat.
Emoties zijn wel een dingetje deze week, trouwens. Vandaag zei hij boos het allerergste wat hij maar kon bedenken tegen me. Ik moest me zó inhouden om niet te lachen :D O+
pi_192276310
Wat was dat dan? Nu maak je me nieuwsgierig!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192276657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:33 schreef watmoetikkiezen het volgende:
kleuter heeft t rijmen ontdekt..
en nu moet oudste (groep 4) thuis opdrachten maken..het meeste kan stil, maar bij spelling leest ze de woorden hardop (bijvoorbeeld om te kunnen aangeven waar de klemtoon ligt) en dan komt er ogenblikkelijk een stroom van ca 10 rijmwoorden van kleuter achteraan..
dat werkt dus niet zo lekker..

Haha! Hier heeft kleuter het rijmen ook ontdekt en dit komt mij bekend voor, maar dan op alles wat ik zeg. “Willem, wil je een banaan?” “Banaan - Maan - Zwaan - Gaan - Kraan ..... MAMA!! Banaan - Kraan!!!” En dan ook nog op een specifiek monotoon toontje.

Soms ben ik ook verbaasd wat hij begrijpt van dit alles. Wij waren een klein stukje fietsen vanmiddag en toen kwamen we mijn opa en oma tegen op de fiets. “Mama!!! Oude mensen worden toch ziek als ze buiten komen?” “Uhm ja” “Waarom fietsen opa Pieter en oma Rie dan hier??”

En Willem is geen tetteraar. Hij heeft een peuterbroer die constant geluid maakt, dus hij komt er vaak niet meer tussen.
pi_192276658
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:57 schreef LeSage het volgende:
Wat was dat dan? Nu maak je me nieuwsgierig!
Poepie drol in de fik!! :(
pi_192276722
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:13 schreef Hupje het volgende:

[..]

Poepie drol in de fik!! :(
_O- _O- _O-
pi_192277111
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:13 schreef Hupje het volgende:

[..]

Poepie drol in de fik!! :(
Heerlijk _O-
pi_192279457
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:13 schreef Hupje het volgende:

[..]

Poepie drol in de fik!! :(
_O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192279467
Adrian, rijmen is hier ook echt favoriet. Als ik per ongeluk iets rijm komt er ook echt zo’n schaterlach bij S. ‘Mama, dat rijmde, hahahaha!’
8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192280112
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:13 schreef Hupje het volgende:

[..]

Poepie drol in de fik!! :(
_O- _O- _O-

Ik merk wat dat betreft wel dat B naar oudere kinderen trekt. Die komt soms met iets andere woorden thuis....

We zijn zo trots op hem, hij slaapt dus sinds de scholen dicht zijn zonder nachtluier. We hebben het natuurlijk al vaker geprobeerd maar dat ging steeds tijdelijk goed. Het grote verschil nu: hij wordt wakker als hij moet plassen. Vannacht om 02:30 ook, jammer alleen dat wij dan ook wakker zijn 'Mamaaaaaa ik moet plasssseeeen'
Hij vindt het nog te spannend om 's nachts alleen naar de wc te gaan.
Maar pfoeh wat is hij trots.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:59:50 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_192280155
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:13 schreef Hupje het volgende:

[..]

Poepie drol in de fik!! :(
Lol O+

Hier is het al een tijdje meer in de trant van "stomme rotmoeder! Dan ga ik wel dood!" :')
disclaimer
pi_192280204
Hier af en toe een "ik vind jou nooit meer lief" of zelfs "ik haat jou". Maar dat neemt hij altijd binnen twee minuten terug. "Nee, ik vind jou wel lief." Poepie en drol vindt hij vooral heeeeeel erg grappig (wijzelf inmiddels een beetje minder }:| ), maar niet 'erg'.
pi_192281673
Hier komt k*t zelfs af en toe voorbij, en nu zegt kleine broer het ook :X gelukkig vooral binnenshuis. Mijn tactiek om het te negeren levert vooralsnog geen resultaat op...

En ‘Ik hoef jou helemaal niet meer’, maar die vind ik wel grappig eigenlijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192282329
Hier hebben de knuffels en de Barbies nu allemaal "carona" volgens de 5-jarige :')
pi_192282358
Hier kwam het G woord voorbij en dat op een Christelijke school. We merken wel dat ie niet eens weet wat bepaalde woorden betekenen.

Wij wilden zaterdag filmavond doen met B. Matras in de woonkamer, toy story 4 kijken, popcorn, laat opblijven. Wordt de klok een uur vooruitgezet, helemaal vergeten. Dan maar een week later.
pi_192282368
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:59 schreef SQ het volgende:

[..]

Lol O+

Hier is het al een tijdje meer in de trant van "stomme rotmoeder! Dan ga ik wel dood!" :')
Laatst hier "Mama, als jij dood gaat dan moet ik heel hard lachen". Hij is zo aan het expirimenteren met dood.

Man, dit vind ik het moeilijkste aan de hele lockdown. De kinderen maken gewoon de hele dag lawaai. Het enige moment dat ze geen lawaai maken is als de tv aanstaat. Dan maakt de tv lawaai. En als ik boven zit hoor ik ze nog steeds. En 's avonds, als de kinderen in bed liggen dan maakt m'n man lawaai. Het houdt gewoon nooit op.
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:26:02 #272
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192282463
Dat ja! Vroeger kon ik gewoon 5 uur lang ongestoord werken als N op school was. Nu komt ze de hele tijd bij mij staan als ik probeer te werken, of als ze met mijn man speelt elders in huis hoor ik ze ook nog (we hebben helaas maar 1 deur in het hele huis, dus je hoort alles).
En als ze dan in bed ligt wil m'n man nog aandacht ook...
Dus ik heb nu man en kind naar buiten gestuurd zodat ik kan werken...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192282479
Als ik de verhalen hier zo lees valt het bij ons wel mee geloof ik. Het enige wat regelmatig voorbij komt is een diepe zucht gevolgd met 'ik vind het hier zo saaaaiii'.
pi_192298829
*walst binnen
Er is hier ook een dieet topic in OUD toch?

Wij zitten volop in de onderzoeken met onze oudste en door Covid-19 gaan de uitslagen allemaal langer duren maar we werden gisteren gebeld dat we wel weer acuut 100% koemelkeiwitvrij en sojavrij moeten aanbieden. We dachten dat hij inmiddels ‘sporen van’ wel wat verdroeg.

Even omschakelen hoor. Hij eet namelijk heel graag pap als ontbijt. We maakten dat van geitenmelk maar dat werd ons nu afgeraden door de diëtiste van het ziekenhuis ivm veel overeenkomstige eiwitten tov koemelk.
Van havermelk dan maar?
@Hupje, is het jouw kindje wat ook allergieën heeft? Of wie is dat ook alweer?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:26 schreef SaskiaR het volgende:
Dat ja! Vroeger kon ik gewoon 5 uur lang ongestoord werken als N op school was. Nu komt ze de hele tijd bij mij staan als ik probeer te werken, of als ze met mijn man speelt elders in huis hoor ik ze ook nog (we hebben helaas maar 1 deur in het hele huis, dus je hoort alles).
En als ze dan in bed ligt wil m'n man nog aandacht ook...
Dus ik heb nu man en kind naar buiten gestuurd zodat ik kan werken...
Maar ik mag aannemen dat je hem uit kunt leggen dat je aan het werk moet.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:15:41 #275
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192298905
Dat wel, maar ik vind het zelf ook fijn om een op een tijd met hem door te brengen :P

Havermelk hebben wij deze week zelf gemaakt (wat je al niet doet als je tijd hebt...). Was best lekker, als je er wat honing in doet :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192299187
Ik maak zelf pap met sojamelk Malteser. Je hebt gezoet en ongezoet, de gezoet is wel echt zoooeeeeet.

Tijd samen zit er hier even niet in hier, 1 van ons 2 is aan het werk steeds. Als het langer gaat duren (en dat gaat het) moeten wij waarschijnlijk toch van de noodopvang gebruik gaan maken al is het 1 dag per week.

Gisteren was B even mee naar zijn school om extra werkjes op te halen. Zijn juf was er ook en achteraf bleek dat toch best moeilijk voor hem te zijn geweest. Hij is de rest van de dag stil geweest en snel boos.
pi_192300120
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:43 schreef exode het volgende:
Ik maak zelf pap met sojamelk Malteser. Je hebt gezoet en ongezoet, de gezoet is wel echt zoooeeeeet.
Dat mag Twix dus niet, hij moet sojavrij staat er ;)

Ik heb je vraag meegenomen naar het allergietopic, Malteser!

Mijn kleuter had vanochtend om half 10 al zijn schoolwerk af. We gaan nu een pakketje maken voor zijn beste vriendje en zetten dat daar straks voor de deur O+
pi_192300395
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:07 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dat mag Twix dus niet, hij moet sojavrij staat er ;)

Ik heb je vraag meegenomen naar het allergietopic, Malteser!

Mijn kleuter had vanochtend om half 10 al zijn schoolwerk af. We gaan nu een pakketje maken voor zijn beste vriendje en zetten dat daar straks voor de deur O+
Oepsie, sorry!

Ik heb een tijd amandelmelk geprobeerd, was prima, maar destijds lastiger verkrijgbaar.
pi_192300525
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:27 schreef exode het volgende:

[..]

Oepsie, sorry!

Ik heb een tijd amandelmelk geprobeerd, was prima, maar destijds lastiger verkrijgbaar.
Haha geeft niet. Maar het moet dus ook sojavrij. Ik loop vooral tegen een toetjesprobleem aan nu.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:07 schreef Hupje het volgende:

[..]

Dat mag Twix dus niet, hij moet sojavrij staat er ;)

Ik heb je vraag meegenomen naar het allergietopic, Malteser!

Mijn kleuter had vanochtend om half 10 al zijn schoolwerk af. We gaan nu een pakketje maken voor zijn beste vriendje en zetten dat daar straks voor de deur O+
Dankjewel!
Wat lief van dat pakketje. Wat doe je erin?
pi_192301460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:37 schreef Malteser het volgende:
Wat lief van dat pakketje. Wat doe je erin?
We hebben wat dingen gemaakt die bij het thema van school passen. Dus sporen (voetafdrukken) in zoutdeeg en van zo'n SES knutselpakket een gipsen beeldje gemaakt (had ik liggen voor J's verjaardag maar paste er nu heel goed bij dus ach), een tekening en een strijkkralen werkje waar hij trots op was. Doen we straks in een klein doosje en gaan we voor de deur zetten.
We werkten net in de tuin en het vriendje kwam langs dus ze hebben vanaf een afstandje even gekletst O+
  dinsdag 14 april 2020 @ 16:55:29 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192615629
En, houdt iedereen het nog vol?

Kuiken zei gisteren dat hij het jammer zou vinden als school weer begint, die heeft helemaal zijn draai gevonden inmiddels O+ (ik vond het wel een leuk compliment ook).
KuikenGuppy
pi_192616257
Wij houden het vol, mede doordat I drie dagen naar opvang op school gaat. :+ . Wegens allebei een vitaal beroep. En ik ben blij voor haar dat dat zo is, want ze mist school erg. Ook nu nog, want opvang is natuurlijk niet hetzelfde als school. Vooral het sociale aspect van school is een gemis, de interactie met juffen, de vriendinnetjes. Ze heeft nu een aantal face-timen gesprekken met vriendjes gedaan die ze erg mist, en daar haalt ze wel energie uit. Het is ook geweldig om die gesprekken van een afstandje te horen en te zien. Ze laten elkaar van alles zien, er wordt gegild, gelachen, er worden dansjes gedaan en speelgoed getoond. En ik hoorde I tegen een vriendinnetje zeggen: 'Mijn moeder vindt dat ik moet leren lezen." :D .

Wat wel waar is trouwens. Want ze is ruim zes nu, gaat na de zomer naar groep 3 en is in haar ontwikkeling en in wat ze al kan echt wel toe aan deze stap. Ze kent al veel letters, maar het ontbreekt een beetje bij haar aan eigen durf en initiatief om met die letters ook woordjes te gaan lezen. Dus dat ben ik nu met haar aan het oefenen en doen. Ze weet veel meer dan ze soms laat zien of zelf denkt, valt me op. En is ook erg wisselend. Het ene moment doet ze gemakkelijk best moeilijke dingen, waar ze een ander moment zich ineens hulpeloos voelt bij zoiets.

Ondertussen hadden mijn vriend en ik het vanochtend bij het ontbijt over een pakketje dat zou komen en waar je nu niet voor mag tekenen. Waarop I halfhuilend vroeg: "Mogen we niet meer tekenen??" En daar komt de Ware Liefde van I in naar voren. Want thuis en ook op de opvang is dat wat ze het allerliefste doet: tekenen, kleuren, knutselen, ontwerpen. :)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192617277
We hebben redelijk onze draai gevonden, maar het blijft een beetje behelpen. Ketel zegt ook dagelijks dat hij zijn vriendjes zo mist. Vandaag wel gevideobeld met een van zijn juffen en dat vond hij duidelijk wel fijn.

Ik ben op mijn werk ook de enige met jonge kinderen (nou ja, 1 collega heeft een pasgeboren baby, maar zijn vrouw heeft nog wel even verlof, dat is dan toch anders) en hoewel iedereen heel begripvol is voel ik me toch wat bezwaard om telkens tussendoor een kind in bed te moeten leggen ofzo. Dan komen er toch werkzaamheden meer op het bordje van mijn collega's terecht.

Aan de andere kant is het nu ook wel meer ontspannen met de kinderen, zonder het racen voor ophalen en brengen elke dag.
pi_192619808
Wij hebben onze draai wel gevonden. Ondanks dat het echt wel druk is met een baan ernaast zou ik het heel jammer vinden als school weer begint na de meivakantie. Gewoon het 24/7 samen zijn en 's avonds tijd hebben om nog lekker een stuk te wandelen of te fietsen zijn de dingen waar we met zijn allen van genieten.
Ik vind deze rem op alles ook wel een enorme eye opener. Wat moest er toch altijd veel en wat leefden we gehaast. Het is bij ons echt gezelliger in huis geworden, gewoon om de simpele reden dat er meer tijd en aandacht is voor iedereen. O+

Qua schoolopdrachten pakken de kleuters het heel goed op thuis. Ze zijn op school (Dalton) al gewend om veel zelf te plannen, verantwoordelijk te zijn voor eigen werkjes en maatjeswerk te doen (best handig zo'n tweeling in dit geval ;) ). Ik vind persoonlijk dat ze meer werk aankunnen dan ze van school krijgen, dus ik print vaak nog wat extra werkbladen uit of verzin zelf nog knutsels die in het thema passen. Ze vinden knutselen sowieso erg leuk, dus dat is geen straf om dagelijks te doen. Kortom, ik zou verlengen van de maatregelen na de meivakantie eigenlijk helemaal niet erg vinden. :@
  dinsdag 14 april 2020 @ 20:39:33 #285
344469 Amsel
zonder t
pi_192620144
Wij hebben de opdrachten van school inmiddels juist helemaal losgelaten. We krijgen de combinatie van werken en voor de kinderen zorgen anders gewoon niet voor elkaar, de druk van school erbij is dan te veel. Ik kan dus niet wachten tot de scholen weer open gaan :@ Onze kleuter is helemaal klaar voor groep 3 en mist er niet veel aan als ze de verplichte kleurplaat overslaat. Ik weet wat de leerdoelen zijn en houd dat bij de dagelijkse dingen in gedachten, dus ze oefent er wel mee maar niet volgens het programma van school.

Het enige punt waarover we wat zorgen hadden was altijd de motoriek, en die gaat deze dagen met sprongen vooruit. Ze kan opeens (eindelijk!) zonder zijwieltjes fietsen en durft op z'n kop aan het klimrek te hangen. En kan ineens stukken beter tekenen en knippen. Maar dat was allemaal zonder corona waarschijnlijk ook wel gebeurd ;)

Qua vriendjes missen valt het gelukkig heel erg mee. Ze heeft enorm veel lol met haar broertje, dat is zo leuk om te zien O+ Volgens mij denkt ze bewust ook niet te veel aan haar klasgenootjes, want als je er niet aan denkt hoef je ze ook niet te missen..
pi_192620955
Met S. gaat het sinds deze week eindelijk weer goed. Hij zat zo goed in zijn vel sinds hij op school zat en de eerste weken thuis zag ik hem wegglijden in somberheid.
Nu is hij weer het zonnetje in huis, luistert goed, speelt heerlijk en helpt me af en toe.
School doen we mondjesmaat, we maken af en toe wat werkbladen, hij speelt iets op Squla, maar vooral samen opdrachten uitvoeren (bakken, knutselen/tekenen/‘schrijven’) doen we veel.
Vandaag wel een leuke school opdracht gedaan voor het laten ontkiemen van een boon. Eerst een filmpje van Koekeloere en daarna zelf een potje gemaakt. Ik had toevallig al veel gedroogde bonen in huis, dus meteen envelopjes voor zijn twee beste vrienden gevuld en in de brievenbus gedaan, kunnen zij er thuis ook mee aan de slag O+

Wel apart, de directrice van de school heeft vandaag bekend gemaakt na de zomer te stoppen. Haar goed recht natuurlijk, maar als deze maatregelen door blijven lopen zien we haar misschien gewoon niet meer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192624067
Hier ook een juf op school die na de meivakantie een andere baan heeft. Zij heeft de helft van de week ook een eigen klas die dus nu geen echt afscheid hebben. Ik vind dat sowieso maar raar in het onderwijs, halverwege een schooljaar overstappen. Doe dat gewoon in de zomervakantie als er geen dringende persoonlijke redenen zijn.

Wij werken met een dagschema, netto werkt hij een half uur per dag aan zijn schoolwerkjes schat ik. Verder knutselen we veel momenteel, dat deed ik voorheen nooit met ze omdat ze er de aandachtsspanne nog niet voor hadden toen, maar gaat nu goed.

Verder vind ik het wel relaxt zo eigenlijk. Mijn man is altijd thuis, ik werk nog heerlijk twee dagen buitenshuis dus heb wat afwisseling en aanspraak. We slapen om en om twee uurtjes uit (als ik niet hoef te werken), kunnen rustig opstaan en we kunnen s avonds op tijd eten. Het zou alleen leuk zijn als we ook nog ergens heen konden.

Franny, dat niet durven lezen loop ik ook met O tegenaan. Hij kent alle letters en ook al een paar woordjes en hij schrijft graag (na), maar als we oefenen met lezen, rijmen of woorden maken (‘welke letter hoor je als eerste bij het woord kat?’) dan gaat hij willekeurige antwoorden geven. Volgens de juf was hij twee maanden geleden al klaar om te gaan lezen, maar hij heeft er de durf of de motivatie niet voor dus dan pak ik het rekenwerk er maar weer bij en herinner hem er bij andere dingen soms aan dat het wel handig zou zijn als hij ‘dit’ zelf ook zou kunnen lezen.

Voor mijn nichtje (en een aangepaste versie voor mijn dochters straks) ben ik nu overigens een gepersonaliseerd letterboekje aan het maken. Dat is nog best lastig als je woorden met de juiste klank erbij wil gebruiken en er plaatjes bij moet kunnen vinden. Bij de u kom ik niet verder dan ‘uki’ en geen idee of ze die überhaupt kent. Zelfs met de q en x heb ik al meer woordjes :’)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192624125
ufo :+
  woensdag 15 april 2020 @ 00:26:52 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192624151
Urn? Ultiem? Ultraviolet?

Er zijn heel weinig woorden die met de "uh" klank beginnen. Je zou kunnen kiezen voor een woord die met een andere letter begint, maar de "uh" klank wel heeft, bijvoorbeeld hut, bus of mus.

Oh, of "ukkie" natuurlijk, lijkt me bekender dan Uki ;).

Ik heb het schoolwerk van Kuiken opgeknipt in taken. We verdelen dan samen de taken over de dagen, waarbij hij per dag mag zelf kiezen welke taken hij doet. Grappig om te zien dat hij meestal begint met wat hij het stomste vindt (schrijven), en in het begin van de week graag extra werk doet, om later in de week "vrij" te zijn. We hebben de flow zo wel te pakken.
KuikenGuppy
pi_192625281
Hier een kleuter (en een al niet meer kleuter), die nooit meer naar school willen. Ze missen hun vriendjes niet en hebben genoeg aan elkaar. En stiekem vind ik dat weer zorgelijk.

Ergens snap ik het ook wel, Ow mist alle prikkels van de drukke klas en dat geeft hem rust. Js volgt Ow in alles dus ook in dit. Als ik niet oplet doet Js stiekem de laptop uit in de verplichte meetings _O- , want hij vindt het maar saai.

Ik krijg Js ook echt niet aan de opdrachtjes van school. Stiekem balen, want hij is was voor mij een twijfel geval voor groep 3. Motorisch en sociaal emotioneel echt nog heel jong. Maar hij heeft zichzelf dus wel even in 3 weken leren lezen op eind 3/begin groep 4 niveau. En echt zichzelf, want wij hebben hem niets aangeboden op dat vlak (juist door onze twijfel). Rekenen deed hij al op groep 3 niveau, dus ja...
Ik heb nu maar de fysio om hulp gevraagd om hem qua fijne motoriek wat stappen vooruit te laten maken.
Hier ook net een juffenwisseling gehad, dus ze kennen Js niet. Dus daar heb ik niet zoveel aan. Ik ben dus stiekem wel voor het open gaan van de scholen na de meivakantie, maar vooral omdat de jongens het nodig hebben. Als ze dan al mogen trouwens, ik heb twee chronisch verkouden kinderen.

Ik zou trouwens voor de U klank inderdaad ook een woord als juf of bus kiezen. Bekendere woorden en de klank vind ik duidelijker dan in ukkie. Dan overal de middelste klank onderstrepen.
pi_192625821
Hier was ik afgelopen donderdag op het punt dat ik tegen man zei dat als het nog lang ging duren ik of mijn kinderen ga haten of mijn man ga haten of mijn werk ga haten of alle drie.
Gisteren heb ik fijn gewerkt, dus het is een beetje gezakt, maar het is hier af en toe niet te doen.

Willem mist school echt niet zegt hij. Kevin is zijn beste vriend. Kevin vindt dat Willem zijn beste vriend is. Ik wanhopig: “waarom slaan jullie dan steeds elkaar de hersenen in!?!!”

Willem mist school niet, maar heeft wel echt de structuur van school nodig. En die structuur kunnen wij hem gewoon niet zo goed geven in combinatie met onze drukke banen thuis. We doen ons best, maar het lukt dus niet zo goed. Ook hier zijn hebben we beide een vitale functie, maar we zien bewust af van de noodopvang. Beetje eigen schuld dus kun je wel zeggen.
pi_192626096
Omdat Sjaak op een structuurgroep zit op dagbehandeling, mag hij wel gewoon nog 4 dagen per week naar school. Dat doet ons allemaal goed. Ik werk in de zorg en werk nu wat meer dan normaal, vrouw heeft net een nieuwe baan en werkt nu 5 dagen per week. Ik merk dat mijn collega’s het erg lastig vinden om kinderen en werk goed te kunnen combineren.
pi_192626822
Hier gaat het gemengd.
B doet het eigenlijk prima, die gedijt wel op thuis zijn en weinig structuur. We hebben natuurlijk wel gewoon een eet/drink/slaap ritme door zijn kleine zusje. Hij doet elke ochtend en elke middag 30 minuten schoolwerk. Dat is de weektaak van zijn klas, maar ook Squla of knutselen. School en de BSO bieden van alles aan, zowel op papier als digitaal, maar wij komen aan veel niet toe eerlijk gezegd.
Hij speelt gewoon enorm veel nu. Zowel binnen als buiten.

We proberen tussendoor nadruk te leggen op letters en cijfers, maar ja hij zit natuurlijk in groep 2 en zit al een tijdje op groep 3 niveau (hij is tenslotte al 6 jaar) dus ik houd me verder niet bezig met achterlopen ofzo. Het moet vooral een beetje leuk zijn thuis :@

Het is fijn om niet het gehaast van brengen, halen en alles daar omheen te hebben.

Maar verder is het nog steeds puzzelen, mijn vriendin werkt officieel 24 uur, dat is in normale schoolweken al tegen de 30, maar in deze periode tikt ze elke week de 40 aan. Wat dat betreft zouden we blij zijn als de scholen weer open gaan.
Wij mogen gebruikmaken van de noodopvang want allebei vitaal beroep, maar we doen dat dus niet. Wij kunnen het regelen doordat ik gewoon minder werk, ik doe alleen het hoognodige zogezegd en dat wordt geaccepteerd door mijn manager. En de avonden zitten we vaak samen aan de eettafel te werken.
pi_192626971
Ik maak me echt niet druk om school. Soms doen we wat van de dingen, soms niet. Kom zeg, hij is een 4-jarige kleuter. Op deze leeftijd vind ik het sociale van school het belangrijkste, en dat kan toch niet.

Net zoals Loj mist T school helemaal niet, en daar maak ik me ook wel eens zorgen om. Hij ging eigenlijk wel graag naar school, maar ik vrees voor het moment dat de scholen weer open gaan, dat wordt een drama.

Het gaat best goed hier, maar ik snak zo langzamerhand wel naar een licht aan het einde van de tunnel. Aan de andere kant geniet ik er ook wel van, zoveel tijd samen, en inderdaad de rust die het brengt. Altijd rustig avond kunnen eten, 's morgens niet te hoeven stressen, etc.
pi_192627102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 00:15 schreef FlyingFish het volgende:

Franny, dat niet durven lezen loop ik ook met O tegenaan. Hij kent alle letters en ook al een paar woordjes en hij schrijft graag (na), maar als we oefenen met lezen, rijmen of woorden maken (‘welke letter hoor je als eerste bij het woord kat?’) dan gaat hij willekeurige antwoorden geven. Volgens de juf was hij twee maanden geleden al klaar om te gaan lezen, maar hij heeft er de durf of de motivatie niet voor dus dan pak ik het rekenwerk er maar weer bij en herinner hem er bij andere dingen soms aan dat het wel handig zou zijn als hij ‘dit’ zelf ook zou kunnen lezen.
Oh fijn om te lezen dat jij dat herkent. Ik probeer het nu maar vooral speels en met veel bevestiging. Toen we in de voorjaarsvakantie weg waren, begon ze me ineens rekensommetjes te geven. "Mama, als papa tien minuten gaat hardlopen en hij heeft al zes minuten hardgelopen hoe lang moet hij dan nog?"

Dat had ze opgepikt bij de Cito testjes die ze in de weken daarvoor had gedaan. Ze was goed en snel in die rekensommetjes, we deden het toen om en om, zij verzon er eentje voor mij en dan ik weer eentje voor haar, maar gisteren vroeg ze ineens: hoeveel is 8 + 2 mama? En had ze echt weer haar vingers nodig om dat sommetje te kunnen doen. Merkwaardig hoe het soms werkt in die hoofdjes.

Hoe doe je dat, zo'n boekje maken? Online, of zelfgeknutseld? Ik zat ook te denken aan een alfabet ophangen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192628997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 00:23 schreef Amsel het volgende:
ufo :+
Nee, dat is met een uu-klank. Ultiem en ultraviolet is lastig met een plaatje te laten zien, zeker op kleuterniveau :D. Ik denk dat ik ook maar voor tussenletters ga, dus dingen als hut en muts, anders is het niet te doen.

Ik maak het boekje gewoon met fotoboeksoftware (Albelli om precies te zijn). er komen ook foto’s van familieleden in bij verschillende letters, al zijn die vaak ook qua klank niet heel handig.

Die kleine sommetjes proberen wij hier ook Franny, maar in verhaalvorm vindt hij die boven de vijf vaak nog lastig. Wij kregen in ons schoolpakket van afgelopen week een pakketje van jufshanna.nl met daarin een leuk simpel rekenbordspel wat hij erg leuk vindt, dus die zijn gelamineerd. En haar rijmwerkbladen vindt hij toch ook wel interessant bleek vandaag, maar daar moet ik wel bij begeleiden. Linkje voor de liefhebbers: https://www.jufshanna.nl/tag/bingo-spelbord/
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_192644265
Tipje: bij de Wibra verkopen ze dozen met kaarten erin waar plaatjes opstaan die drie letters bevatten. Er zitten ook losse letters bij, dus kinderen kunnen zo lekker oefenen met woordjes spellen :) Is bij ons wel een hit hoor, er worden ook andere woorden mee gemaakt :') Er hebben thuis de fase van poep, plas, kont, piemel etc. Ik moest gisteren mijn ogen dichtdoen en toen ik ze weer open deed had Noor het woord kot gemaakt. 'Kijk eens mama, daar staat kont!' Dolle pret natuurlijk O+

Maar dus ja, wel leuk. Voor 3,99 staat het bij de puzzels.
  donderdag 16 april 2020 @ 19:02:30 #298
327807 Mariposas
יה&#14
pi_192652828
Hier doet de kleuter af en toe Squla, als ik het wel genoeg vindt met filmpjes kijken op de iPad. Dat vindt hij nog wel leuk. We hebben stapels educatieve spelletjes en opdrachten-boekjes maar die van mij vindt er echt geen zak aan. Net als kleuren en schrijven. Dus de doelen waren hier al snel bijgesteld naar zelf aan- en uitkleden en brood smeren. Laat staan dat we een ritme hanteren. :’)
Wat trouwens wel een succes was, educatief gezien, die voetbalplaatjes. Dankzij dat stickeralbum kan hij nu tot 1000 tellen is en deze cijfers ook “lezen”.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192827125
Bij ons in de groepsapp van moeders van school wordt wel duidelijk dat veel moeders het niet zien zitten om hun kinderen naar school te sturen en willen ze voor de paar ochtenden die ze gaan thuis houden.

Ik voel me lichtelijk een onverantwoorde moeder vergeleken bij hun, want ik zie eigenlijk niet zoveel problemen :@ Ik ben niet zo bang, misschien is dat het. Plus dat ik vind dat we ergens moeten beginnen anders komen we ook nergens.
  maandag 27 april 2020 @ 12:28:16 #300
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192827197
N is ook alleen maar blij dat ze weer mag. We hebben intussen ook alweer met een klasgenootje afgesproken, want die ziet ze straks op school toch ook.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 27 april 2020 @ 12:28:38 #301
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_192827205
En dicht!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')