Denk een maandje of 2. Heb Noor in het begin ook af en toe na een half dagje van school gehaald. Er zat een jongetje bij haar in de klas die zelfs in slaap viel op school.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:32 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd Franny!
Voor de ouders van kleuters die heel moe werden/worden van school: hoe lang heeft dat geduurd?
Noor ging en gaat niet naar een BSO, dus ik kan daar niet over mee praten. Maar de dochter van mijn vriendin (die dus wel naar de BSO gaat) die was wel lange tijd moe ja. Daar kon 's avonds met moeite een hap avondeten naar binnen.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:01 schreef Hupje het volgende:
Hm, ik hoop nu op berichten dat het (veel) langer duurde voordat een kleuter niet meer afgedraaid moe was van school
J zit nu driekwart jaar op school maar is er nog steeds (in combinatie met de BSO?) erg moe van...
T en S zijn eigenlijk allebei nog steeds moe. Ze maken ook wel 3 lange dagen van 7.30 uur (VSO) tot 16:00 uur (BSO). Zo kon T vandaag bij het avondeten nog maar net zijn ogen open houden. Zowel T als S doen nog regelmatig een slaapje op woensdagmiddag/vrijdagmiddag. Gewoon om even een uurtje bij te tanken.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:32 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd Franny!
Voor de ouders van kleuters die heel moe werden/worden van school: hoe lang heeft dat geduurd?
Nou he.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 08:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Franny gefeliciteerd met I! Het voelt alsof we vorig jaar nog in z&g postten en nu is ze ineens al 6.
Cito scores uitleg: a b c d e of I II III IV V?quote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*edit* in parnassys staat t wel... uitslag B... geen idee of dat goed is...
Fijn dat lijstje. Nu heb ik er een beter beeld bijquote:Op woensdag 29 januari 2020 10:03 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Cito scores uitleg: a b c d e of I II III IV V?
Heeft je kind bij de uitslag van de cito toetsen een letter staan? Kijk dan in het rijtje hieronder:
A+ - De 10% hoog scorende kinderen binnen de A groep
A – 25% – hoogst scorende leerlingen
B – 25% – ruim boven tot net boven het landelijk gemiddelde
C – 25% – net tot ruim onder het landelijk gemiddelde
D – 15% – ruim onder het landelijk gemiddelde
E – 10% – laagst scorende leerlingen
Bij de indeling met de cijfers I t/m V wordt uitgegaan van 5 groepen van 20%.
I+ -score betekent dat de leerling tot de 10% hoogst scorende leerlingen behoort.
I – 20% – ver boven het gemiddelde
II – 20% – boven het gemiddelde
III – 20% – de gemiddelde groep leerlingen
IV – 20% – onder het gemiddelde
V – 20% – ver onder het gemiddelde
Dus ja dat is prima, net boven of ruim boven gemiddeld afhankelijk van hoe hoog ze in de B score zit.
hier ook geen cito s voor de kleuters..quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
I krijgt volgende week vrijdag zijn rapport mee naar huis, maar ze doen niet aan Cito's in de kleuterklassen op zijn school.
Ik ben zo trots. . Vorig jaar maakten we ons nog best wel veel zorgen om I: hij verzoop in de klas, zei nooit iets, liet over zich heen lopen. Hij is toen in april naar de instroomgroep gegaan omdat hij sociaal nog lang niet weerbaar genoeg was voor de grote groep 1/2 waar hij tot dan in zat. En nu vertelde juf me gisteren dat hij voor de hele klas hardop had voorgelezen en dat hij dat niet eens eng vond. .
nee, ook niet voor naar groep 3. Ze kijken natuurlijk wel naar de algemene ontwikkeling of het slim is om naar groep 3 te gaan.. Dit jaar is er een jongetje voor halve dagen naar groep 3 en dan na de lunch terug naar de kleuters (en vrijdag alleen bij de kleuters..) gaat prima en als hij t spelen minder nodig heeft en t langer kan volhouden gaat ie helemaal over naar groep 3.quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:28 schreef -Bubseltje- het volgende:
Toetsen ze dan ook niet voor ze naar groep 3 gaan?
Lijkt me heerlijk. Al dat gedoe dat het niet goed gaat. Nu is ze duidelijk gegroeid. Maar had maandag een rot middag. En dat is wel te zien aan het resultaat. Als het teveel afwijkt mag ze dat onderdeel nog een keer doen.
yep hier ook! hier hebben beide kinderen bedacht om met het drukste jongetje uit hun klas te spelen, bij ons.. dus nu heb ik twee 5-jarige en twee 7 jarige stuiterballen.. ze zijn net lekker buiten geweest maar willen nu spelletjes doen.. ik ben benieuwd..quote:Op woensdag 29 januari 2020 14:30 schreef exode het volgende:
Hier geen cito's voor de kleuters.
B heeft een vriendinnetje te spelen, ik heb ze de speeltuin in geschopt...is er storm op komst? Ze waren zo hyper allebei, ik werd er helemaal gek van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Lastig ja. Ik herken dat in fietsen. Noor is ruim 5.5 en kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen. Ze heeft er totaal geen oren naar om het te leren. Dusja, in dubio. Stimuleren of zo nog even laten?quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:47 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd nog Franny met jouw mooie I!
Gefeliciteerd LeSage met S! Een verse kleuter .
Mijn kleuter is thuis ivm staking. Ik vond het een mooi moment om eens te puzzelen met hem, dat doet hij namelijk nooit want hij vindt er geen drol aan. We hebben best wat puzzels en ik kocht bij de kringloop een puzzel van Paw Patrol en we gingen aan de slag.
Hij kan het wel, maar hij vindt er gewoon werkelijk geen drol aan. Tot 24 stukjes lukt helemaal alleen, daarna zei hij: “Het is klaar mam, die andere hebben nog meer stukjes en daar ga ik echt niet aan beginnen.”
Op school kiest hij ook alles behalve puzzelen. De juf benoemde het ook een keer toen ik haar sprak.
En dan lees en zie ik om me heen alle vierjarigen vol plezier de grootste puzzels leggen en dan twijfel ik of ik het niet meer moet stimuleren?!
Enerzijds denk ik namelijk: prima, hij vindt 100 andere dingen leuker en dat mag. Anderzijds doet het me blijkbaar toch iets?? Want anders zou ik er niet over schrijven.
ik zou denken prima. Ik vind puzzelen ook niet leuk, maar met lego spelen wel. Kan best toch? Zeker als je merkt dat hij op zich wel geduld heeft voor andere dingen die geduld vragen. T kan nog steeds nauwelijks een poppetje tekenen, bijvoorbeeld. Nou ja, prima. Hij kan wel z'n naam al schrijven, dus qua ontwikkeling van de fijne motoriek zit het wel goed, denk ik.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:47 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd nog Franny met jouw mooie I!
Gefeliciteerd LeSage met S! Een verse kleuter .
Mijn kleuter is thuis ivm staking. Ik vond het een mooi moment om eens te puzzelen met hem, dat doet hij namelijk nooit want hij vindt er geen drol aan. We hebben best wat puzzels en ik kocht bij de kringloop een puzzel van Paw Patrol en we gingen aan de slag.
Hij kan het wel, maar hij vindt er gewoon werkelijk geen drol aan. Tot 24 stukjes lukt helemaal alleen, daarna zei hij: “Het is klaar mam, die andere hebben nog meer stukjes en daar ga ik echt niet aan beginnen.”
Op school kiest hij ook alles behalve puzzelen. De juf benoemde het ook een keer toen ik haar sprak.
En dan lees en zie ik om me heen alle vierjarigen vol plezier de grootste puzzels leggen en dan twijfel ik of ik het niet meer moet stimuleren?!
Enerzijds denk ik namelijk: prima, hij vindt 100 andere dingen leuker en dat mag. Anderzijds doet het me blijkbaar toch iets?? Want anders zou ik er niet over schrijven.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Lastig ja. Ik herken dat in fietsen. Noor is ruim 5.5 en kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen. Ze heeft er totaal geen oren naar om het te leren. Dusja, in dubio. Stimuleren of zo nog even laten?
Misschien heeft die van jou het geduld niet om een grotere puzzel te maken?
Tja, precies dat dus. Twix bouwt eenvoudige Lego zelf na aan de hand van het boekje, daar kan hij zo een uur mee aan tafel zitten. Zijn interesse ligt niet bij het maken van een puzzel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zou denken prima. Ik vind puzzelen ook niet leuk, maar met lego spelen wel. Kan best toch? Zeker als je merkt dat hij op zich wel geduld heeft voor andere dingen die geduld vragen. T kan nog steeds nauwelijks een poppetje tekenen, bijvoorbeeld. Nou ja, prima. Hij kan wel z'n naam al schrijven, dus qua ontwikkeling van de fijne motoriek zit het wel goed, denk ik.
Ik quite jou nu omdat het zo’n tegenstelling is met Sjaak, maar ik vind dat zo leuk om te lezen, al die verschillende interesses bij kleuters. Fijn dat ze niet allemaal hetzelfde willen, die diversiteitquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:16 schreef Amsel het volgende:
Wij vinden puzzels allemaal saai Maar kleuren, knutselen en strijkkralen zijn de bom
Nog gefeliciteerd!quote:Op zondag 2 februari 2020 11:00 schreef LeSage het volgende:
S. heeft gisteren zijn feestje gevierd. Druk, maar wel heel gezellig.
Gisteravond alvast met zijn tante begonnen aan de Lego, wat hij blijkbaar al heel goed alleen kan nabouwen uit het boekje!
En heel veel puzzels, auto’s en klei gekregen, dus meneer is super blij. Zo leuk om te zien hoe ze dat al bewust mee krijgen.
Er waren nog een peuter en kleuter en voor het eerst konden ze ook echt samen spelen i.p.v. naast elkaar. Wel met zoveel herrie dat ik ze toch maar een keer naar buiten heb gewerkt. Vinden zij leuk en wij konden weer praten met het bezoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |