Vgm iets van een diner.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef zarGon het volgende:
Eh... wat is de context van de 'tikkie'?
Er zijn bedragen en er zijn bedragen...
Hoezo? Wat heeft liefde met financiën van doen? Als dat zo was kun je toch net zo goed een relatie aangaan met je bankier?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:12 schreef herverwijderd het volgende:
Maargoed, ligt helemaal aan waarvoor, hoeveel en hoe je relatie in elkaar zit.
Kan toch dat andere mensen een andere mening hebben En dat die mensen misschien een relatie hebben met iemand die er hetzelfde over denkt? Je kan natuurlijk zeggen wat jij in jouw relatie doet en vindt, maar anderen zijn weer anders.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:15 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hoezo? Wat heeft liefde met financiën van doen? Als dat zo was kun je toch net zo goed een relatie aangaan met je bankier?
Er mist nog steeds veels te veel context.quote:
Alles.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:15 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hoezo? Wat heeft liefde met financiën van doen?
quote:Op maandag 27 januari 2020 12:06 schreef JoshCampbell het volgende:
Waarom zou je geen Tikkie naar je relatie sturen? Is toch juist het toonbeeld van emancipatie en gelijkheid?
Nee, het is een toonbeeld van gierigheid. Betaal gewoon en zeik niet over die rotcenten.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:06 schreef JoshCampbell het volgende:
Er werd in een column verhaalt over een Zuid-Europese dame die naar aanleiding van de overgang van gemeenschap van goederen naar huwelijkse voorwaarden als standaard in Nederland grapte dat die gierige Nederlandse mannen nu mooi Tikkies mogen sturen naar hun relatie.
Ik ben niet wereldvreemd en weet dat het cultureel gezien raar is maar waarom? Wat heeft liefde met financiën van doen? Waarom zou je geen Tikkie naar je relatie sturen? Is toch juist het toonbeeld van emancipatie en gelijkheid?
Nou ja, het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de fase van je relatie, leeftijd, etc. Bij een koppel dat al tien jaar samenwoont lijkt het mij vanzelfsprekend dat je een gezamenlijke rekening hebt. Als je als dertiger aan het daten bent vind ik het weer meer passend dat je omstebeurt elkaar trakteert. Bij twintigers die nog aan het studeren zijn of pas zijn begonnen met werken vind ik dat je elkaar wel tikkies kunt sturen. Ik zou het bijvoorbeeld geen prettige gedachte vinden als mijn vriendin alles betaalt wanneer wij uit eten gaan, terwijl ze een startersloon heeft.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:42 schreef Elpis het volgende:
Maar goed zorg voor elkaar (dus over en weer en niet op de cent mierenneuken) lijkt tegenwoordig ver weg.
Whats next? Een prijslijst ophangen van ieder item wat ik van mijn partner zou moeten opruimen omdat hij het rond laat slingeren?
Hoezo? Ja, als je na een etentje een tikkie stuurt voor de helft van de rekening misschien wel, maar als 1 van de 2 de vakantie geboekt heeft en je stuurt een tikkie voor de helft van dat bedrag vind ik dat toch vrij normaal bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is een toonbeeld van gierigheid. Betaal gewoon en zeik niet over die rotcenten.
Echt royal sadness hoor, elkaar tientjes gaan overmaken binnen een relatie.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:54 schreef Ixnay het volgende:
Ik deed met mijn Zuid Europese gewoon bijhouden wat iemand tegoed had.
Als we ergens gingen eten voor 60 euro en zij betaalde dan was het +60/2= +30 voor haar.
Als ik dan vliegtickets boekte voor 300 euro samen dan wordt dat (-300/2)+30 = -120.
Dan betaalt zij weer een hotel voor 160 euro en dan wordt het weer (+160/2) - 120 = -40. Dus dan heb ik nog 40 tegoed.
Stel zij heeft ineens heel veel tegoed dan maak ik dan over en dan staan we weer op 0.
En dan hadden we een codewoord bedacht, bijvoorbeeld "pineapple". En dan kunnen we op Telegram Messenger heel snel terugvinden wat het laatste saldo is.
Dit klinkt zakelijk, maar we gaan niet voor ieder klein bedrag moeilijk doen. Het meeste werd niet over gepraat. Alleen als het tientjes zijn.
Met deze vrouw heb ik nooit een enkele discussie gehad over geld. Beiden weten we dat het helemaal eerlijk is. Wat wel meespeelde is dat zij ongeveer hetzelfde verdiende als ik. Anders is dit niet zo makkelijk.
Als de ander het toch maar rotcenten vindt, waarom betaalt die dan niet. Ook gierigheid?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo? Ja, als je na een etentje een tikkie stuurt voor de helft van de rekening misschien wel, maar als 1 van de 2 de vakantie geboekt heeft en je stuurt een tikkie voor de helft van dat bedrag vind ik dat toch vrij normaal bijvoorbeeld.
We maken dus geen tientjes over. We houden het gewoon bij.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Echt royal sadness hoor, elkaar tientjes gaan overmaken binnen een relatie.
Helemaal mee eens. Dit topic en veel van de posts alhier verdienen het keurmerk.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Meestal betaalde ik voor mijn lief, in het begin wilde ze niet. Maar zij studeerde nog en ik verdiende geld. Dan vind ik het idioot dat ik haar laat betalen voor alles.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er mist nog steeds veels te veel context.
- Dineren kan goedkoop en duur.
- Heeft men samen besloten om ergens te gaan eten, of heeft de ene de andere uitgenodigd?
- Wat zijn de verhoudingen qua inkomst? Betaalt de ene al sowieso vaker dan de andere?
- Is er geen gezamenlijke rekening?
quote:Op maandag 27 januari 2020 13:07 schreef probeer het volgende:
Een tikkie naar mijn relatie sturen? Nah.
Maar de achterliggende gedachte; dat in Nederland mannen en vrouwen als financieel zelfstandig en gelijkwaardig gezien worden? Ja, graag. Niets mis mee.
Dat zal zo'n Zuid-Europese wel niet snappen, ofzo.
Er zijn er toch zat in dit topic die wel tikkies sturen?quote:Op maandag 27 januari 2020 13:09 schreef herverwijderd het volgende:
Lekker open minded is iedereen toch weer
Gaat me niet om wie wel of geen tikkies stuurt, dat moet iedereen uitmaken met zijn partner. Gaat me meer om de reactie dat als je niet doet wat iemand anders ook doet, je niet spoort.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:12 schreef Alura. het volgende:
[..]
Er zijn er toch zat in dit topic die wel tikkies sturen?
Ik denk dat het je relatie niet ten goede komt als 1 persoon stilletjes het gevoel heeft voor alles te moeten betalen terwijl de ander het voor normaal begint te nemen dat de portemonnee wel altijd wordt getrokken.quote:
Een groot deel van de wereld houdt er dan ook nogal aparte opvattingen over de verhouding tussen mannen en vrouwen op na. Dus daar heb ik niet zo veel mee.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]Denken dat het om financiële zelfstandigheid of gelijkwaardigheid te maken heeft dat zo ongeveer de gehele wereld het als sneu gedrag ziet
Maar dat kun je toch bespreken met je partner? Waarom zou je 10 jaar lang je portemonnee trekken als je het daar niet mee eens bent?quote:Op maandag 27 januari 2020 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat het je relatie niet ten goede komt als 1 persoon stilletjes het gevoel heeft voor alles te moeten betalen terwijl de ander het voor normaal begint te nemen dat de portemonnee wel altijd wordt getrokken.
Dat kan na 10 jaar nog best wel eens optellen en dus een groot effect hebben op hoe je de ander ziet in relatie tot het geld wat je zelf hebt. Vooral als 1 persoon dik loopt te sparen en de ander overwerk moet doen.
Heel verschil tussen altijd alles betalen/gratis krijgen en voor ieder pietluttig dingetje tikkies te gaan versturen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat het je relatie niet ten goede komt als 1 persoon stilletjes het gevoel heeft voor alles te moeten betalen terwijl de ander het voor normaal begint te nemen dat de portemonnee wel altijd wordt getrokken.
Dat kan na 10 jaar nog best wel eens optellen en dus een groot effect hebben op hoe je de ander ziet in relatie tot het geld wat je zelf hebt. Vooral als 1 persoon dik loopt te sparen en de ander overwerk moet doen.
JA MAAR JIJ HEBT 4 VAASJES GEDRONKEN TERWIJL IK MAAR 4 FLUITJES OP HEB DUS IK ZOU EEN HALVE EURO MINDER MOETEN BIJLEGGEN DAN JIJ!!!!!!!!quote:Op maandag 27 januari 2020 13:21 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog nooit een tikkie gestuurd, probeer het ongeveer gelijk te houden wat we uitgeven aan en met elkaar. Ga daar niet te veel aandacht aan geven verder.
Hoe vermoeiend is dat wel niet als je dat bij moet houden.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
JA MAAR JIJ HEBT 4 VAASJES GEDRONKEN TERWIJL IK MAAR 4 FLUITJES OP HEB DUS IK ZOU EEN HALVE EURO MINDER MOETEN BIJLEGGEN DAN JIJ!!!!!!!!
En toch zou je ze de kost eens moeten geven waar dat dus echt bij gebeurtquote:Op maandag 27 januari 2020 13:25 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe vermoeiend is dat wel niet als je dat bij moet houden.
nooit geen is foutief Nederlands.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Stuur nooit geen tikkie's naar mijn vriend, vind dat ook niet nodig, soms betaal ik, soms betaald hij.
True ik ging uit van een huwelijk want daar begin de OP mee.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:51 schreef Bananenpap het volgende:
Nou ja, het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de fase van je relatie, leeftijd, etc.
Dat kan je toch net zo goed andersom stellen? Wat heeft een relatie met financiën te maken dus waarom stuur je een tikkie?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:15 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Hoezo? Wat heeft liefde met financiën van doen? Als dat zo was kun je toch net zo goed een relatie aangaan met je bankier?
En "betaald hij" zeg je dan niks over???quote:Op maandag 27 januari 2020 13:34 schreef Asjemenou_ het volgende:
[..]
nooit geen is foutief Nederlands.
"Schat, kan je even wat van onze liefde opwarmen zodat we zo kunnen eten?"quote:Op maandag 27 januari 2020 13:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat kan je toch net zo goed andersom stellen? Wat heeft een relatie met financiën te maken dus waarom stuur je een tikkie?
Nee zo ver ben ik niet meer gekomen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:41 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En "betaald hij" zeg je dan niks over???
Geld wat ik met of aan mijn vriendin uitgeef voelt alsof ik het aan mezelf uitgeef. Bij mij zit daar geen verschil in. Ik kom financieel ook niks tekort. Geld is in mijn relatie helemaal geen thema en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik haar teveel geef en niks terug krijg. Dat komt gewoon niet in me op omdat ik van m’n meisje hou.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
We maken dus geen tientjes over. We houden het gewoon bij.
Gelijkheid heet dit. Maar dat pakt voor jou niet gunstig uit blijkbaar.
Dat je elkaar tikkies stuurt wil toch niet meteen zeggen dat je alles tot op de cent uitrekent?quote:Op maandag 27 januari 2020 13:24 schreef Questular het volgende:
Altijd grappig hoe overdreven gierig Nederlanders altijd weer worden weggezet. Gooi daar nog de "voorbeelden" uit eigen ervaring bij en het feest is compleet.
Zelf nog nooit mensen tegengekomen die zo gierig zijn of alles tot op de cent gaan uitrekenen. Schijnbaar ken ik geen echte Nederlanders.
Dat hangt van hoe een relatie groeit. Communicatie is belangrijk, ja... maar ik kan me goed voorstellen dat een conclusie is als jullie beiden ongeveer hetzelfde verdienen of iig beiden een significant deel "exposable income" overhouden elke maand dat je juist met elkaar afspreekt om geld als scorenbord te gebruiken. Dat er geen reden is om op 1 persoon te leunen en dat het misschien wel meer mentale capaciteit vergt om steeds te blijven onthouden dat jij vorige keer voor X had betaald en dat was een groot ding dus nu moet zij voor minimaal 3 kleine dingen betalen bla bla blaquote:Op maandag 27 januari 2020 13:17 schreef Alura. het volgende:
[..]
Maar dat kun je toch bespreken met je partner? Waarom zou je 10 jaar lang je portemonnee trekken als je het daar niet mee eens bent?
Als je veel kleine dingen doet met je relatie dan kan dat nog wel eens optellen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Heel verschil tussen altijd alles betalen/gratis krijgen en voor ieder pietluttig dingetje tikkies te gaan versturen.
Waarom schiet je vrouw drugs voor?quote:Op maandag 27 januari 2020 14:29 schreef DjVero het volgende:
De enige keren dat ik tikkies van mijn vrouw krijg, is als ik drugs af moet rekenen. Zij schiet dat voor.
De enige keren dat ik tikkies naar mijn vrouw stuur, is in de slaapkamer tegen haar billen.
Zij onderhoudt het contact met de dealer?quote:Op maandag 27 januari 2020 15:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom schiet je vrouw drugs voor?
Zij is de dealer.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Zij onderhoudt het contact met de dealer?
In dat geval mag ik toch hopen dat haar partner niet voor de drugs hoeft te betalen. Dat lijkt me nou juist een van de weinige voordelen van het neukertje van een drugsdealer zijn.quote:
Omdat zij soms contant uitbetaald wordt (werk) en ik dan niet eerst naar een pinautomaat hoef.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom schiet je vrouw drugs voor?
Ah op die fiets.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:14 schreef DjVero het volgende:
[..]
Omdat zij soms contant uitbetaald wordt (werk) en ik dan niet eerst naar een pinautomaat hoef.
Hoezo?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde gezegd hebben tegen een vrouw?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, het is een toonbeeld van gierigheid. Betaal gewoon en zeik niet over die rotcenten.
Dit, ene keer betaal ik iets, de andere keer mijn partner. Ik ga geen tikkie sturen voor een fucking pizza en al helemaal niet bijhouden wie wat betaalt.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:31 schreef Alura. het volgende:
Ik heb wel eens geld overgemaakt naar exen, maar dan heb ik het wel over echt grote bedragen.
Een tikkie ontvangen voor bijvoorbeeld boodschappen of uit eten zou ik apart vinden.
Huh? Dit snap ik niet. Over het algemeen betaal ik de grote uitgaven en mijn man de dagelijkse boodschappen. Ik verdien meer dan hij, dus ik maak daarnaast regelmatig geld naar hem over. We hebben wel aparte rekeningen, maar in de praktijk gaat alles gewoon van en op de grote hoop.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:08 schreef Ixnay het volgende:
Apart ook altijd hoe de feministen ineens helemaal omslaan van gelijkheid naar tradities.
Zo zie je weer dat hun hele agenda gericht is op zichzelf en niet vanuit een ideologisch standpunt.
Ok, leuk, wat is je punt nu?quote:Op maandag 27 januari 2020 18:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Huh? Dit snap ik niet. Over het algemeen betaal ik de grote uitgaven en mijn man de dagelijkse boodschappen. Ik verdien meer dan hij, dus ik maak daarnaast regelmatig geld naar hem over. We hebben wel aparte rekeningen, maar in de praktijk gaat alles gewoon van en op de grote hoop.
De opmerking over tradities en feminisme slaat mi nergens op.quote:
Omdat jij 1 feminist bent waarbij dit niet klopt?quote:Op maandag 27 januari 2020 18:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De opmerking over tradities en feminisme slaat mi nergens op.
Dat is eerder te verklaren door het verschil tussen katholieken en protestanten dan Nederlanders ten opzichte van Belgen, hier in het katholieke Zuiden zijn we minstens zo gemoedelijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:09 schreef Balthasar_Boma het volgende:
[..]
Meestal betaalde ik voor mijn lief, in het begin wilde ze niet. Maar zij studeerde nog en ik verdiende geld. Dan vind ik het idioot dat ik haar laat betalen voor alles.
Dit betekend wel dat ik via de social deal en zo vaker een aanbieding opspoorde en dan was het bv 30 euro of 40 om met zijn tweeën te dineren, dat betaalde ik dat dan. Ik kon natuurlijk geen duur restaurant veroorloven maar dat verwachte zij ook niet van mij.
Soms wilde zij ook wel eens wat betalen en dan deed ze dat. Maar ik had altijd zoiets van ik heb nu eenmaal meer geld, nu het uit is heb ik er eigenlijk geen spijt van dat ik het zo deed.
Maar ik ben ook geen Hollander, in België zijn we iets gemoedelijker.
Ken er veel meer.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat jij 1 feminist bent waarbij dit niet klopt?
Emancipatie en gelijkheid zijn alleen leuk en goed als het in het voordeel is van de vrouw.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:06 schreef JoshCampbell het volgende:
Er werd in een column verhaalt over een Zuid-Europese dame die naar aanleiding van de overgang van gemeenschap van goederen naar huwelijkse voorwaarden als standaard in Nederland grapte dat die gierige Nederlandse mannen nu mooi Tikkies mogen sturen naar hun relatie.
Ik ben niet wereldvreemd en weet dat het cultureel gezien raar is maar waarom? Wat heeft liefde met financiën van doen? Waarom zou je geen Tikkie naar je relatie sturen? Is toch juist het toonbeeld van emancipatie en gelijkheid?
Feminist 2 waarbij het ook niet klopt meldt zichquote:Op maandag 27 januari 2020 18:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Omdat jij 1 feminist bent waarbij dit niet klopt?
Dat is natuurlijk ook wel waar.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:42 schreef JohnBMiller het volgende:
[..]
Dat is eerder te verklaren door het verschil tussen katholieken en protestanten dan Nederlanders ten opzichte van Belgen, hier in het katholieke Zuiden zijn we minstens zo gemoedelijk.
Feministen waarvoor het wel geldt melden zich hier niet. Waardoor je 0,0 statistiek hierop kunt toepassen.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:18 schreef Chia het volgende:
[..]
Feminist 2 waarbij het ook niet klopt meldt zich
@:Seven maak jij er even 3 van, dan kan deze generalisatie definitief van de baan
En wie zijn nou de echte feministen?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Feministen waarvoor het wel geldt melden zich hier niet. Waardoor je 0,0 statistiek hierop kunt toepassen.
Die beseffen dat ze gelijkwaardig zijn en genieten van dat gelijkwaardige leven. En zitten niet op mannen te haten.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wie zijn nou de echte feministen?
Exact. Ik ben dol op mannen en nog meer op mijn eigen man.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die beseffen dat ze gelijkwaardig zijn en genieten van dat gelijkwaardige leven. En zitten niet op mannen te haten.
Wees jij dan een man die niet haat op feministen.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die beseffen dat ze gelijkwaardig zijn en genieten van dat gelijkwaardige leven. En zitten niet op mannen te haten.
First wave feministen is helemaal niets mis mee.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wees jij dan een man die niet haat op feministen.
Ja, je hebt vast goede punten. Ook dat ‘feminist(e)’ niet per definitie een vies woord is. De meeste mannen deugen ook gewoon.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:11 schreef Ixnay het volgende:
[..]
First wave feministen is helemaal niets mis mee.Ik ben er zelf een.
Het gaat mis bij hypocriete feministen die de huidige rechten van de vader heel eerlijk en logisch vinden.
Of het type feminist dat klaagt over het aandeel vrouw in bepaalde topfuncties, maar totaal geen moeite hebben met de positie van vrouwen in andere culturen.
En het type feminist dat de man 100% verantwoordelijk houdt voor de "asymmetrische" positie van de Westerse vrouw.
Condooms gebruikenquote:Op maandag 27 januari 2020 12:09 schreef PzKpfw het volgende:
Ik stuur ook altijd een tikkie, die condooms groeien me niet op de rug.
Emancipatie is om iets aan de achtergestelde positie van de vrouw te doen; meer dan de helft van de vrouwen in NL zijn economisch niet zelfstandig.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Grems het volgende:
[..]
Emancipatie en gelijkheid zijn alleen leuk en goed als het in het voordeel is van de vrouw.
En waar komt dat door?quote:Op maandag 27 januari 2020 20:24 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Emancipatie is om iets aan de achtergestelde positie van de vrouw te doen; meer dan de helft van de vrouwen in NL zijn economisch niet zelfstandig.
Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal niet dezelfde, gelijkheid tussen mannen en vrouwen kan nooit bereikt worden.
Vanuit de biologie gezien is het ook niet logisch dat de vrouw zelfs de helft moet betalen voor het eten. Een man weegt 90 kg en dat is hier nog best licht. Dat is al 40 kg meer dan ik. Dit is 44% meer dan dat ik weeg, daarnaast zijn er ook andere verschillen zoals dat mannen meer spiermassa hebben. M.a.w. de man moet meer eten.
Als ieder de helft betaalt terwijl de man het dubbele moet eten, dan is het eerlijker dat de vrouw 25% betaalt. Daarnaast zijn er ook economische verschillen; mannen verdienen al snel 2-3x meer dan vrouwen. Dan is het nog eerlijker dat de vrouw 8-12% betaalt.
M.a.w. de vrouw gaat achteruit als zij instemt om de helft te betalen. De man kan in z'n handjes knijpen dat hij zo'n gewillige vrouw heeft gevonden. Hij eet haar nog armer.
Overigens is het gewoon romantisch en meer galant om gewoon een drankje van ¤2 te betalen als man. Hierover tijdens dates maken ze ook discussie van, bij anderen ook nooit drinken aangeboden gekregen. In andere culturen en in andere tijdperken zou de man niet eens mannelijk zijn als hij geeneens voor de vrouw kan zorgen zoals haar drinken geven.
M.a.w. als binnen de relatie niet betaald wordt naar draagkracht enz., dan lijk je niet goed geselecteerd te hebben. Verkeerd iemand gekozen.
- Part-time werken/ oproepbasis/ zzp'erquote:
Lol denk het ook niet. Ik ken ze wel. Doe precies hetzelfde bij zulke mensen terug. Echt om te janken zulke mensenquote:Op maandag 27 januari 2020 13:24 schreef Questular het volgende:
Altijd grappig hoe overdreven gierig Nederlanders altijd weer worden weggezet. Gooi daar nog de "voorbeelden" uit eigen ervaring bij en het feest is compleet.
Zelf nog nooit mensen tegengekomen die zo gierig zijn of alles tot op de cent gaan uitrekenen. Schijnbaar ken ik geen echte Nederlanders.
Voor mij was het precies hetzelfde toen mijn toenmalige vriendin nog op school zat en ik wel al een fulltime baan had.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:09 schreef Balthasar_Boma het volgende:
[..]
Meestal betaalde ik voor mijn lief, in het begin wilde ze niet. Maar zij studeerde nog en ik verdiende geld. Dan vind ik het idioot dat ik haar laat betalen voor alles.
Dit betekend wel dat ik via de social deal en zo vaker een aanbieding opspoorde en dan was het bv 30 euro of 40 om met zijn tweeën te dineren, dat betaalde ik dat dan. Ik kon natuurlijk geen duur restaurant veroorloven maar dat verwachte zij ook niet van mij.
Soms wilde zij ook wel eens wat betalen en dan deed ze dat. Maar ik had altijd zoiets van ik heb nu eenmaal meer geld, nu het uit is heb ik er eigenlijk geen spijt van dat ik het zo deed.
Maar ik ben ook geen Hollander, in België zijn we iets gemoedelijker.
Alleej zeg! Mij breekt nu de Hollandse klomp, gij rekent dat zo uit. Dat lijkt haast niet gezond.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:24 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Emancipatie is om iets aan de achtergestelde positie van de vrouw te doen; meer dan de helft van de vrouwen in NL zijn economisch niet zelfstandig.
Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal niet dezelfde, gelijkheid tussen mannen en vrouwen kan nooit bereikt worden.
Vanuit de biologie gezien is het ook niet logisch dat de vrouw zelfs de helft moet betalen voor het eten. Een man weegt 90 kg en dat is hier nog best licht. Dat is al 40 kg meer dan ik. Dit is 44% meer dan dat ik weeg, daarnaast zijn er ook andere verschillen zoals dat mannen meer spiermassa hebben. M.a.w. de man moet meer eten.
Als ieder de helft betaalt terwijl de man het dubbele moet eten, dan is het eerlijker dat de vrouw 25% betaalt. Daarnaast zijn er ook economische verschillen; mannen verdienen al snel 2-3x meer dan vrouwen. Dan is het nog eerlijker dat de vrouw 8-12% betaalt.
M.a.w. de vrouw gaat achteruit als zij instemt om de helft te betalen. De man kan in z'n handjes knijpen dat hij zo'n gewillige vrouw heeft gevonden. Hij eet haar nog armer.
Overigens is het gewoon romantisch en meer galant om gewoon een drankje van ¤2 te betalen als man. Hierover tijdens dates maken ze ook discussie van, bij anderen ook nooit drinken aangeboden gekregen. In andere culturen en in andere tijdperken zou de man niet eens mannelijk zijn als hij geeneens voor de vrouw kan zorgen zoals haar drinken geven.
M.a.w. als binnen de relatie niet betaald wordt naar draagkracht enz., dan lijk je niet goed geselecteerd te hebben. Verkeerd iemand gekozen.
Dan zijt ge gewoon een prima kerel!quote:Op maandag 27 januari 2020 22:05 schreef Joppy het volgende:
[..]
Voor mij was het precies hetzelfde toen mijn toenmalige vriendin nog op school zat en ik wel al een fulltime baan had.
En ik ben gewoon hollander.
Klopt, niet gezond. Voor de welzijn van beide moeten mensen dit ook niet willen.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:08 schreef Balthasar_Boma het volgende:
[..]
Alleej zeg! Mij breekt nu de Hollandse klomp, gij rekent dat zo uit. Dat lijkt haast niet gezond.
Voor mijn lief betaalde ik altijd op een date...
Maar zoals u redeneert zou ik ook een beetje bang voor u worden zeg!
U lijkt op de vrouwelijke variant van die mannen die geen eens 2 euro kunnen missen voor een drankske....
Maar in een restaurant betaalde ik ook voor mijn lief vaak. Maar als we het hebben over een all you can eat of zo, dan vervalt uw hele argument. Mij maakte het vaak niet uit, ik betaalde dat gewoon voor mijn lief, maar u bent bijna net zo erg als die mannen die niet willen betalen en zo'n tikske sturen.
Ah ja ik maakte me al zorgen dat ge dit zag als iets dat elke vrouw moest doen, of die gouden formule.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:53 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Klopt, niet gezond. Voor de welzijn van beide moeten mensen dit ook niet willen.
Voordat dit topic werd geopend, had ik er geeneens zo over nagedacht. Mannen die ik ken, betalen ook gewoon voor de vrouw met liefde. Alleen deze mannen zijn niet de millenial generatie en ze zijn van oorsprong geen Hollanders; steeds meer vrouwen van mijn leeftijd belanden steeds meer in de ellende door mannen. En zijn steeds vaker en langer single. Dan is de vraag snel gesteld: waarom betaal je als arme voor de rijke?! En bij doordenken kwam ik pas erachter hoe benadeeld het eigenlijk is, nog meer dan de ellende die ik bij velen zag.
Want daten in Nederland is geen gemakkelijk iets. De maatschappij is verhard en de levenskosten stijgen elk jaar; dit zie je ook terug tijdens het daten. Geen drinken aangeboden krijgen, je betaalt het eten, letterlijk horen: ik zoek iemand om huur mee te delen, verlaten omdat wegens economisch tegenval. 1 van de eerste vragen die de man stelt is: wat is je baan?
Man lijkt niet op man, vrouw lijkt niet op vrouw. Niet in hun elementen.
Wauw :’)quote:Op maandag 27 januari 2020 12:22 schreef Bananenpap het volgende:
Mijn vriendin en ik wonen apart. Ik betaal het eten als ze bij mij eet en andersom. Ze is nu aan het wachten tot ze in haar nieuwe appartement kan en woont weer even een paar weken bij haar ouders, dus gebeurt het weleens dat zij dan de boodschappen doet als ze bij mij blijft eten. Als we uit eten gaan of een dagje sauna oid doen we gewoon tikkies.
Is dat raar? We houden er geen meetlat naast, maar zorgen dat het wel een beetje gelijk blijft. Soms sta ik aan de kassa en zegt ze van 'ik betaal hoor, jij hebt de laatste paar keer betaald' en zo werkt het ook andersom. Zou mij eerlijk gezegd niet prettig voelen bij een relatie waarin één iemand maar steeds betaalt.quote:
Meen je nietquote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:23 schreef Generationalpha het volgende:
Met mijn ex deden we niet zo moeilijk over geld, tot het slechter begon te lopen. Toen ontving ik ineens tikkies van 50 cent voor een blikje cola ofzo.
quote:Op dinsdag 28 januari 2020 00:14 schreef Tommeke het volgende:
M’n vriendin en ik sturen elkaar amper tikkies. Behalve bij grote(er) uitgaven. We wonen niet samen en als we samen boodschappen doen is degene die zijn/haar pinpas het snelste pakt degene die betaalt
Verder heb ik een auto en maakt ze af en toe wat geld over voor benzinekosten als we bijvoorbeeld naar haar ouders aan de andere kant van het land rijden, maar opzich hoeft dat niet van mij.
Ik had vroeger een huisgenoot die alles tot op de cent uitrekende met z’n vriendin. Af en toe gingen ze er dan voor zitten. Dat ging zo ver dat alle bonnetjes bewaard werden, er hele excelsheets bij kwamen en er een kwartier werd onderzocht waar een bepaalde afschrijving vandaan kwam...
Hangt af van het totale bedrag, vind ik.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:06 schreef JoshCampbell het volgende:
Hoe komen jullie in de problemen door mannen?quote:Op maandag 27 januari 2020 22:53 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Klopt, niet gezond. Voor de welzijn van beide moeten mensen dit ook niet willen.
Voordat dit topic werd geopend, had ik er geeneens zo over nagedacht. Mannen die ik ken, betalen ook gewoon voor de vrouw met liefde. Alleen deze mannen zijn niet de millenial generatie en ze zijn van oorsprong geen Hollanders; steeds meer vrouwen van mijn leeftijd belanden steeds meer in de ellende door mannen. En zijn steeds vaker en langer single. Dan is de vraag snel gesteld: waarom betaal je als arme voor de rijke?! En bij doordenken kwam ik pas erachter hoe benadeeld het eigenlijk is, nog meer dan de ellende die ik bij velen zag.
Want daten in Nederland is geen gemakkelijk iets. De maatschappij is verhard en de levenskosten stijgen elk jaar; dit zie je ook terug tijdens het daten. Geen drinken aangeboden krijgen, je betaalt het eten, letterlijk horen: ik zoek iemand om huur mee te delen, verlaten omdat wegens economisch tegenval. 1 van de eerste vragen die de man stelt is: wat is je baan?
Man lijkt niet op man, vrouw lijkt niet op vrouw. Niet in hun elementen.
- man dood door SOA wegens vreemdgaan, laat vrouw en kinderen achter met: pijn, verdriet, boosheid, vragen, gemis, enz. Jaren erna nog steeds niet hersteld. Vermoedelijk ook financiele schadequote:Op woensdag 29 januari 2020 02:10 schreef Grems het volgende:
[..]
Hoe komen jullie in de problemen door mannen?
Dat moment waarop je als vrouw de waarde van de woorden "careful what you wish for" inziet.
quote:Op maandag 27 januari 2020 12:59 schreef Silven het volgende:
[..]
Wat definieer je als klein?quote:Op maandag 3 februari 2020 23:52 schreef Lokasenna het volgende:
Ik vind het ook een beetje raar om geld over te maken voor kleine dingen als de ander niet in geldproblemen zit.
Hoop ooit de luxe te hebben om 100 euro als wisselgeld te mogen zien.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |