+1500quote:Op maandag 27 januari 2020 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een gokje naar het aantal besmettingen morgen zelfde tijd?
Erbij dan bedoel je? Dus rond de 4200?quote:
+1800 Ik zit dan rond de 4800.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iemand een gokje naar het aantal besmettingen morgen zelfde tijd?
Dat kun je op voorhand nooit weten.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is wel goed, maar weten ze al zeker dat dat gaat werken?
Yep.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Erbij dan bedoel je? Dus rond de 4200?
Ik had gelezen dat het vaccin tegen de gele koort ook inzetbaar was, maar ik dacht " hoe kunnen ze dat nou weten als dat nog niet getest is?"quote:Op maandag 27 januari 2020 10:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat kun je op voorhand nooit weten.
Het is testen, testen en nog eens testen.
Het kan meteen goed zijn en het kan pas bij de 500e poging goed zijn.
En het instituut dat met het vaccin bezig is, moet ook de beschikking hebben over het virus zelf.
Ik weet niet of dat al het geval is.
Zou wel in de trend passen ja. denk ook ook zoiets.quote:
Ja, maar ik heb zo een raar gevoel dat het ineens veel harder zal gaan. Maar is alleen een gevoel.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:28 schreef Ener-G het volgende:
We zitten nu op 2794: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
Heel goed mogelijk. Incubatietijd is een week of 2, dus iedereen die de afgelopen week is besmet gaat pas volgende week symptomen vertonen.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb zo een raar gevoel dat het ineens veel harder zal gaan. Maar is alleen een gevoel.
Omdat theoretisch zoiets exponentieel gaat. 3 mensen steken 3 mensen, die ook weer ieder 3 mensen aansteken, etc.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:40 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb zo een raar gevoel dat het ineens veel harder zal gaan. Maar is alleen een gevoel.
Man man man.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:45 schreef Vinniiee het volgende:
Net contact gehad met RIVM/GGD, voorlopig gaan ze nog geen inkomende reizigers checken. Zodra iemand symptonen krijgt moet diegene zelf contact opnemen met de huisarts/GGD.
Ik ken zelf ook iemand met COPD, dat virus is voor haar levensgevaarlijk, hoor?quote:
Ook geen reizigers uit China zelfs?quote:Op maandag 27 januari 2020 10:45 schreef Vinniiee het volgende:
Net contact gehad met RIVM/GGD, voorlopig gaan ze nog geen inkomende reizigers checken. Zodra iemand symptonen krijgt moet diegene zelf contact opnemen met de huisarts/GGD.
Wellicht dat er in de komende dagen wat geüpdatet wordt.
Dat is wel jammer dat ze zelf niet weten waar ze op moeten checken.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:52 schreef Lonaa het volgende:
Nou ja, waar zouden ze op moeten checken dan? Want lange incubatietijd ditdat.
Nee. Ik belde naar aanleiding van bezorgdheid van mijn vriendin, die komt van de week terug uit Beijing. Hoewel ze geen symptonen heeft, is ze bezorgd dat ze toch het virus opgelopen heeft. De GGD heeft testen beschikbaar maar die worden alleen ingezet waarbij daadwerkelijk aanleiding is dat ze het virus zou hebben (bijvoorbeeld in contact gekomen met iemand die het virus heeft). De GGD zei ook dat je wel drager kunt zijn, maar daar niet per sé ziek van hoeft te worden. En als je er ziek van wordt, in welke mate.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook geen reizigers uit China zelfs?
Hmm tsja. Het is ook lastig. Als iemand geen zichtbare symptomen heeft is het enige wat je kan doen bloed testen enzo, maar de logistiek om dat bij iedereen uit China te doen op een vliegveld is niet te doen.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nee. Ik belde naar aanleiding van bezorgdheid van mijn vriendin, die komt van de week terug uit Beijing. Hoewel ze geen symptonen heeft, is ze bezorgd dat ze toch het virus opgelopen heeft. De GGD heeft testen beschikbaar maar die worden alleen ingezet waarbij daadwerkelijk aanleiding is dat ze het virus zou hebben (bijvoorbeeld in contact gekomen met iemand die het virus heeft). De GGD zei ook dat je wel drager kunt zijn, maar daar niet per sé ziek van hoeft te worden. En als je er ziek van wordt, in welke mate.
Precies, dat is ook een van de reden die zij aanhaalde.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmm tsja. Het is ook lastig. Als iemand geen zichtbare symptomen heeft is het enige wat je kan doen bloed testen enzo, maar de logistiek om dat bij iedereen uit China te doen op een vliegveld is niet te doen.
quote:Op maandag 27 januari 2020 10:45 schreef Vinniiee het volgende:
Wellicht dat er in de komende dagen wat geüpdatet wordt.
Lekker laks.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:58 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nee. Ik belde naar aanleiding van bezorgdheid van mijn vriendin, die komt van de week terug uit Beijing. Hoewel ze geen symptonen heeft, is ze bezorgd dat ze toch het virus opgelopen heeft. De GGD heeft testen beschikbaar maar die worden alleen ingezet waarbij daadwerkelijk aanleiding is dat ze het virus zou hebben (bijvoorbeeld in contact gekomen met iemand die het virus heeft). De GGD zei ook dat je wel drager kunt zijn, maar daar niet per sé ziek van hoeft te worden. En als je er ziek van wordt, in welke mate.
Maar dan ben je straks door al je materiaal heen als de pleuris onverwacht toch uitbreekt, omdat je bij iedereen die mogelijk ergens iemand heeft zien hoesten dan dingen gaat testen. Je moet je materiaal een beetje tactisch inzettenquote:Op maandag 27 januari 2020 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Lekker laks.
Men zou toch beter het zekere voor het onzekere kunnen nemen, dan achteraf roepen "hadden we maar...".
Hoe moet je nu zelf weten dat je in contact bent gekomen met iemand die het virus draagt, als het zelfs in de incubatietijd al besmettelijk is?quote:Op maandag 27 januari 2020 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Lekker laks.
Men zou toch beter het zekere voor het onzekere kunnen nemen, dan achteraf roepen "hadden we maar...".
Tja, maar aan de andere kant weten we nu ook dat het weinig zin heeft om bijv. de temperatuur van mensen te gaan checken, aangezien in de incubatietijd geen symptomen zichtbaar zijn.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Lekker laks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |