daar heb ik jaren geleden gewoondquote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus is nu ook in Toronto.
Ja daarom vlieg ik per direct naar BNW, ik wil wel ff weten wat het is.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat virus is nu ook in Ontario.
Die individu heeft dus in een vol vliegtuig gezeten.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja daarom vlieg ik per direct naar BNW, ik wil wel ff weten wat het is.
Ze zegt dat die contacten al in quarantaine zijn gezet, maar dat kan nooit. Praktisch gezien.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:51 schreef syroto het volgende:
Maar goed, die man heeft met allerlei mensen in een vliegtuig gezeten, en wie weet met wie die mensen weer allemaal contact hebben gehad.
Ze brengen het goed en rustig op de persconferentie, maar kan zomaar binnen 2 weken echt een ander beeld zijn in de landen waar er nu enkele mensen in quarantaine zijn gezet.
Moet het vliegtuig dan heel besmet zijn?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die individu heeft dus in een vol vliegtuig gezeten.
Ja, dat mag je zelf weten. Maar het is wel euh.....best wel kut. Jij niet, maar de situatie.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:53 schreef Belg het volgende:
[..]
Moet het vliegtuig dan heel besmet zijn?
Ik denk alleen de personen naast hem
als het virus verspreid wordt door het luchtbehandelingssysteem.. kan iedereen besmet zijn geraaktquote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:53 schreef Belg het volgende:
[..]
Moet het vliegtuig dan heel besmet zijn?
Ik denk alleen de personen naast hem
Maar ik vermoed dat niet iedereen in quarantaine is.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
als het virus verspreid wordt door het luchtbehandelingssysteem.. kan iedereen besmet zijn geraakt
In China is er ook wel echt reden tot zorgen, iets wat de buurlanden ook begrijpen en serieus nemen. Wij is het westen lijken het inderdaad nog niet helemaal serieus te nemen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Toch wel bizar dat er complete steden in lock down zijn en ze een ziekenhuis in 6 dagen bouwen speciaal voor dit virus, en er in de media gedaan wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Nee, maar ik heb ook gelezen dat de incubatietijd kan oplopen tot tien dagen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:58 schreef Belg het volgende:
Die ene gast die besmet geraakt is in de VS daar in seattle zijn geen nieuwe gevallen dacht ik?. Zo besmettelijk is het niet??
Anders hadden er een paar besmettingen
Als het virus zich inderdaad liet transporteren door luchtbehandelingssystemen en zo'n systeem het virus er niet van zou weerhouden om heel erg besmettelijk te zijn dan zou half Nederland al besmet zijn. Min of meer.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
als het virus verspreid wordt door het luchtbehandelingssysteem.. kan iedereen besmet zijn geraakt
Als er een 2 weken incubatieperiode is zoals sommigen zeggen dan kan het wel enige tijd duren voordat iemand symptomen krijgt. Ik verwacht ook niet dat het dan al direct zichtbaar is in testen (het virus zal zich eerst iets moeten vermenigvuldigen en verspreiden in het lichaam voordat deze gedetecteerd kan worden met een test.) Het beste wat je in deze situatie kunt doen is om de passagierslijsten na te gaan en zo snel mogelijk iedereen achterhalen die in de vliegtuig heeft gezeten en met wie ze in contact zijn geweest. Dat is direct al een behoorlijke operatiequote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:58 schreef Belg het volgende:
Die ene gast die besmet geraakt is in de VS daar in seattle zijn geen nieuwe gevallen dacht ik?. Zo besmettelijk is het niet??
Anders hadden er een paar besmettingen
Duurt ook lang, en er is nog geen bewijs dat iemand dit virus kan overleven.quote:Op zondag 26 januari 2020 00:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als er een 2 weken incubatieperiode is zoals sommigen zeggen dan kan het wel enige tijd duren voordat iemand symptomen krijgt. Ik verwacht ook niet dat het dan al direct zichtbaar is in testen (het virus zal zich eerst iets moeten vermenigvuldigen en verspreiden in het lichaam voordat deze gedetecteerd kan worden met een test.) Het beste wat je in deze situatie kunt doen is om de passagierslijsten na te gaan en zo snel mogelijk iedereen achterhalen die in de vliegtuig heeft gezeten en met wie ze in contact zijn geweest. Dat is direct al een behoorlijke operatie
Dat komt wel vaker voor hoor. Als iemand op een vlucht bijvoorbeeld open TBC blijkt te hebben gehad tijdens de vlucht wordt iedereen telefonisch geïnformeerd zodat ze voorzorgsmaatregelen kunnen nemen om besmetting te minimaliseren.quote:Op zondag 26 januari 2020 00:03 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als er een 2 weken incubatieperiode is zoals sommigen zeggen dan kan het wel enige tijd duren voordat iemand symptomen krijgt. Ik verwacht ook niet dat het dan al direct zichtbaar is in testen (het virus zal zich eerst iets moeten vermenigvuldigen en verspreiden in het lichaam voordat deze gedetecteerd kan worden met een test.) Het beste wat je in deze situatie kunt doen is om de passagierslijsten na te gaan en zo snel mogelijk iedereen achterhalen die in de vliegtuig heeft gezeten en met wie ze in contact zijn geweest. Dat is direct al een behoorlijke operatie
traanvocht, transfer van handen naar ogen. het is vocht dat vrij rechstreeks in contact staat met ons lichaam, en we hebben niet veel mechanismes die daar tegen beschermen (zoals slijmvlies bij neus en mond, en zuur in onze magen bij ingestie)quote:Op zondag 26 januari 2020 00:06 schreef TLC het volgende:
Hoe kan een virus zich eigenlijk via de ogen verspreiden ?
open TBC heeft een r0 van 1,78, dit virus lijkt iets meer besmettelijk (ruime schatting 2.0 tot 3.0) daarnaast is open TBC makkelijker te behandelen, aangezien het een bacterie is, daarom werken antibiotica. Een dodelijk griepvirus is niet te behandelen en daarmee dus meer risicovol. Ik hoop dus dat het iets minder vrijblijvend opgepakt wordtquote:Op zondag 26 januari 2020 00:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat komt wel vaker voor hoor. Als iemand op een vlucht bijvoorbeeld open TBC blijkt te hebben gehad tijdens de vlucht wordt iedereen telefonisch geïnformeerd zodat ze voorzorgsmaatregelen kunnen nemen om besmetting te minimaliseren.
Dan is het aan de mensen zelf om er op een verantwoorde manier mee om te gaan.
Slijmvlies is vatbaar. Slijmvlies is natuurlijk weer dan bijvoorbeeld de harde huid op je scheenbeen om een voorbeeld te geven. Makkelijker indringbaar.quote:Op zondag 26 januari 2020 00:06 schreef TLC het volgende:
Hoe kan een virus zich eigenlijk via de ogen verspreiden ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |