abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191197049
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat virus is nu ook in Toronto.
daar heb ik jaren geleden gewoond :o (erg fijne stad trouwens om in te wonen), maar loop ik nu ook risico ? ;( -O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_191197051
quote:

Dat virus is nu ook in Ontario.
Wordt aangenomen, nog niet 100% zeker.
pi_191197060
quote:

[..]

Dat virus is nu ook in Ontario.
Ja daarom vlieg ik per direct naar BNW, ik wil wel ff weten wat het is.
pi_191197067
Het valt me nog mee dat Ab Oosterhuis nog geen advies heeft afgegeven om iedereen in Nederland preventief in te enten.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 23:51:15 #255
489557 syroto
Computer Scientist
pi_191197073
Maar goed, die man heeft met allerlei mensen in een vliegtuig gezeten, en wie weet met wie die mensen weer allemaal contact hebben gehad.

Ze brengen het goed en rustig op de persconferentie, maar kan zomaar binnen 2 weken echt een ander beeld zijn in de landen waar er nu enkele mensen in quarantaine zijn gezet.
Vraag maar raak! :)
pi_191197078
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja daarom vlieg ik per direct naar BNW, ik wil wel ff weten wat het is.
Die individu heeft dus in een vol vliegtuig gezeten.

Ja, dat mag je zelf weten. Maar het is wel euh.....best wel kut. Jij niet, maar de situatie.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191197108
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:51 schreef syroto het volgende:
Maar goed, die man heeft met allerlei mensen in een vliegtuig gezeten, en wie weet met wie die mensen weer allemaal contact hebben gehad.

Ze brengen het goed en rustig op de persconferentie, maar kan zomaar binnen 2 weken echt een ander beeld zijn in de landen waar er nu enkele mensen in quarantaine zijn gezet.
Ze zegt dat die contacten al in quarantaine zijn gezet, maar dat kan nooit. Praktisch gezien.
  Moderator zaterdag 25 januari 2020 @ 23:53:30 #258
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_191197110
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:51 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die individu heeft dus in een vol vliegtuig gezeten.

Ja, dat mag je zelf weten. Maar het is wel euh.....best wel kut. Jij niet, maar de situatie.
Moet het vliegtuig dan heel besmet zijn?

Ik denk alleen de personen naast hem
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191197118
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:53 schreef Belg het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
pi_191197127
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:53 schreef Belg het volgende:

[..]

als het virus verspreid wordt door het luchtbehandelingssysteem.. kan iedereen besmet zijn geraakt
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_191197164
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:55 schreef Bensel het volgende:

[..]

als het virus verspreid wordt door het luchtbehandelingssysteem.. kan iedereen besmet zijn geraakt
Maar ik vermoed dat niet iedereen in quarantaine is.
  Moderator zaterdag 25 januari 2020 @ 23:58:47 #262
Belg
pi_191197174
Die ene gast die besmet geraakt is in de VS daar in seattle zijn geen nieuwe gevallen dacht ik?. Zo besmettelijk is het niet??

Anders hadden er een paar besmettingen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_191197202
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Toch wel bizar dat er complete steden in lock down zijn en ze een ziekenhuis in 6 dagen bouwen speciaal voor dit virus, en er in de media gedaan wordt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
In China is er ook wel echt reden tot zorgen, iets wat de buurlanden ook begrijpen en serieus nemen. Wij is het westen lijken het inderdaad nog niet helemaal serieus te nemen.
pi_191197231
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:58 schreef Belg het volgende:
Die ene gast die besmet geraakt is in de VS daar in seattle zijn geen nieuwe gevallen dacht ik?. Zo besmettelijk is het niet??

Nee, maar ik heb ook gelezen dat de incubatietijd kan oplopen tot tien dagen.
pi_191197232
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:55 schreef Bensel het volgende:

[..]

Als het virus zich inderdaad liet transporteren door luchtbehandelingssystemen en zo'n systeem het virus er niet van zou weerhouden om heel erg besmettelijk te zijn dan zou half Nederland al besmet zijn. Min of meer.
Die kans is erg klein dat zoiets gebeurt maar vast niet onmogelijk.
Laten we vooral niet in paniek raken en rustig doorademen. Het virus kan zich door zijn klaarblijkelijke mutatiedrift ook voor ons de goede kant op muteren.

T virus gewoon even laten voelen wie er de baas is.
  zondag 26 januari 2020 @ 00:03:17 #266
64288 Bensel
Ladderzat
pi_191197243
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:58 schreef Belg het volgende:

Als er een 2 weken incubatieperiode is zoals sommigen zeggen dan kan het wel enige tijd duren voordat iemand symptomen krijgt. Ik verwacht ook niet dat het dan al direct zichtbaar is in testen (het virus zal zich eerst iets moeten vermenigvuldigen en verspreiden in het lichaam voordat deze gedetecteerd kan worden met een test.) Het beste wat je in deze situatie kunt doen is om de passagierslijsten na te gaan en zo snel mogelijk iedereen achterhalen die in de vliegtuig heeft gezeten en met wie ze in contact zijn geweest. Dat is direct al een behoorlijke operatie
Twitch.tv/bensel15
pi_191197269
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 00:03 schreef Bensel het volgende:

[..]

Als er een 2 weken incubatieperiode is zoals sommigen zeggen dan kan het wel enige tijd duren voordat iemand symptomen krijgt. Ik verwacht ook niet dat het dan al direct zichtbaar is in testen (het virus zal zich eerst iets moeten vermenigvuldigen en verspreiden in het lichaam voordat deze gedetecteerd kan worden met een test.) Het beste wat je in deze situatie kunt doen is om de passagierslijsten na te gaan en zo snel mogelijk iedereen achterhalen die in de vliegtuig heeft gezeten en met wie ze in contact zijn geweest. Dat is direct al een behoorlijke operatie
Duurt ook lang, en er is nog geen bewijs dat iemand dit virus kan overleven.

Of het moet zijn dat ik daar overheen heb gelezen.
pi_191197291
Hoe kan een virus zich eigenlijk via de ogen verspreiden ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 00:09:07 #269
Belg
pi_191197324
Persoon A die besmet is neemt het vliegtuig van China naar Nederland. Doordat persoon A besmet is is ook persoon B, C en D besmet geraakt in het vliegtuig zelf.

Persoon A komt aan op Schiphol en onarmt zijn Familie persoon A1 persoon A2 en persoon A3.

Ondertussen doet persoon B dit met persoon B2 en persoon C dit met persoon C1,C2 en C3.

Persoon D heeft geen familie op de luchthaven.

Persoon A3 is een kinddie naar school moet en besmet zo persoon E, E2 E3 E4 E5 E6 E7 E8 E9 E10 en de leerkracht E11.

Oncontroleerbaar dus!
pi_191197325
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 00:03 schreef Bensel het volgende:

[..]

Dat komt wel vaker voor hoor. Als iemand op een vlucht bijvoorbeeld open TBC blijkt te hebben gehad tijdens de vlucht wordt iedereen telefonisch geïnformeerd zodat ze voorzorgsmaatregelen kunnen nemen om besmetting te minimaliseren.

Dan is het aan de mensen zelf om er op een verantwoorde manier mee om te gaan.
  zondag 26 januari 2020 @ 00:09:08 #271
64288 Bensel
Ladderzat
pi_191197326
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 00:06 schreef TLC het volgende:
traanvocht, transfer van handen naar ogen. het is vocht dat vrij rechstreeks in contact staat met ons lichaam, en we hebben niet veel mechanismes die daar tegen beschermen (zoals slijmvlies bij neus en mond, en zuur in onze magen bij ingestie)
Twitch.tv/bensel15
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 00:12:37 #272
Belg
pi_191197366
Het is nu 7u smorgens in peking de berichtgevingen zullen binnenkort weer binnenstromen
  zondag 26 januari 2020 @ 00:13:02 #273
64288 Bensel
Ladderzat
pi_191197374
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 00:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat komt wel vaker voor hoor. Als iemand op een vlucht bijvoorbeeld open TBC blijkt te hebben gehad tijdens de vlucht wordt iedereen telefonisch geïnformeerd zodat ze voorzorgsmaatregelen kunnen nemen om besmetting te minimaliseren.

Dan is het aan de mensen zelf om er op een verantwoorde manier mee om te gaan.
open TBC heeft een r0 van 1,78, dit virus lijkt iets meer besmettelijk (ruime schatting 2.0 tot 3.0) daarnaast is open TBC makkelijker te behandelen, aangezien het een bacterie is, daarom werken antibiotica. Een dodelijk griepvirus is niet te behandelen en daarmee dus meer risicovol. Ik hoop dus dat het iets minder vrijblijvend opgepakt wordt
Twitch.tv/bensel15
pi_191197376
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 00:06 schreef TLC het volgende:
Slijmvlies is vatbaar. Slijmvlies is natuurlijk weer dan bijvoorbeeld de harde huid op je scheenbeen om een voorbeeld te geven. Makkelijker indringbaar.
De slijmvliezen in je mond wordt nog redelijk beschermd door speeksel. In je ogen zit geen speeksel. Beetje traanvocht.... Maar als dat virus zo in elkaar zit dat het goed gedijt in bijvoorbeeld je oog en zich zo verder kan verspreiden zou het kunnen. Komt niet heel vaak voor volgens mij.... Dat je een luchtweginfectie kunt oplopen doordat er iets in je oog komt.
Maar er is ook onderzoek gedaan naar de verhoogde kans op bloedpropvorming dat een beroerte kan doen ontstaan doordat je een vies wondje in je mond hebt...
pi_191197405
Hoe kan dat eigenlijk dat ze beweren dat ze nog niet zoveel over het virus weten, maar wel dat er "maar" 10 % van de besmette mensen komen te overlijden?

Ik ben nog naar die pers-conferentie aan het luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')