Boven in de bomen? Goudhaantjes?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Er zit hier één hele vreemde vogel binnen.![]()
Vogels in de tuin hier vliegen af en aan. Tellen is onbegonnen werk.
Merels
Koolmezen
Roodborstjes
Mussen
Eksters
En nog een aantal héle kleintjes. Geen idee wat voor merk dat is.

Lol! Daar vroeg mijn pa ooit naar ergens in een supermarkt. De winkelbediende had geen idee waar hij het over had, dus begon mijn vader maar met zijn armen te wapperen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:21 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Wij hadden vroeger ook kwartels als kind kon ik daar uren naar kijken

Nee, die zijn er te fel van kleur voor op hun kop. Geen bomen in de tuin ook hier, maar ze gaan alle struiken en de schutting af op zoek naar spinnetjes.quote:

Ik ben gewoon thuis hoorquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:17 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Er zit hier één hele vreemde vogel binnen.![]()
Vogels in de tuin hier vliegen af en aan. Tellen is onbegonnen werk.
Merels
Koolmezen
Roodborstjes
Mussen
Eksters
En nog een aantal héle kleintjes. Geen idee wat voor merk dat is.

Kraaien komen niet zo snel met 30 tegelijk, weet je zeker dat het geen roeken zijn?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:56 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het gaat hier nu snel, kan niet eens zien wat het is zo snel
Heb 2 huismussen,
1 roodborstje
3 merels
5 koolmeesjes
6 pimpelmeejes
en aan de voorkant 30 kraaien

Ik denk juist eerder kauwenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:42 schreef drakin het volgende:
[..]
Kraaien komen niet zo snel met 30 tegelijk, weet je zeker dat het geen roeken zijn?

roeken komen met grote groepen, en lijken meer op kraaien dan kauwen doen.quote:

Kauwen zijn ook niet schattig. En zien er ook zwart uit en veel meer voorkomend in stedelijk gebied. En voor de niet vogelkenner snel te verwarren met een kraai.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:45 schreef drakin het volgende:
[..]
roeken komen met grote groepen, en lijken meer op kraaien dan kauwen doen.
kauwen zijn best leuke dottige vogeltjes

Er is hier aan de voorkant een open veld, en bomen, de bomen zitten vol ,ik dacht dat het kraaien warenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:42 schreef drakin het volgende:
[..]
Kraaien komen niet zo snel met 30 tegelijk, weet je zeker dat het geen roeken zijn?

Nee een kauw is lichter, dit zijn echt zwarte en grootquote:

Ik ken het verschil, maar aan een plaatje zie jij vast ook welke van deze dieren graag met zijn allen bij elkaar zijn en welke liever alleen of met zn tweetjes?quote:

Ah ik wist niet je woonsituatie. Dan kan kraaien prima.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er is hier aan de voorkant een open veld, en bomen, de bomen zitten vol ,ik dacht dat het kraaien waren
e zitten verspreid over het veld. Ik jaag ze altijd weg als ze in de tuin komen, de kleine vogeltjes blijven weg als die grote er zijn

Heb je slecht geslapen ofzo?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ken het verschil, maar aan een plaatje zie jij vast ook welke van deze dieren graag met zijn allen bij elkaar zijn en welke liever alleen of met zn tweetjes?

Dat zijn dus roeken, lijken erg op de kraai, maar roeken leven in grote groepen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Er is hier aan de voorkant een open veld, en bomen, de bomen zitten vol ,ik dacht dat het kraaien waren
e zitten verspreid over het veld. Ik jaag ze altijd weg als ze in de tuin komen, de kleine vogeltjes blijven weg als die grote er zijn

Heggemus?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee, die zijn er te fel van kleur voor op hun kop. Geen bomen in de tuin ook hier, maar ze gaan alle struiken en de schutting af op zoek naar spinnetjes.

Spinnetjes brengen gelukquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:35 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Nee, die zijn er te fel van kleur voor op hun kop. Geen bomen in de tuin ook hier, maar ze gaan alle struiken en de schutting af op zoek naar spinnetjes.

Hm, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Zal wat beter op kleur en tekening gaan letten.quote:

Ow dan is je geluk opquote:

Die lijken overigens niet echt op mussen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hm, dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn. Zal wat beter op kleur en tekening gaan letten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |