Ook een leuke score! Gekke is dat wij nooit “normale” musjes hebben hier.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 10:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik doe mee![]()
Net geteld, moet nog wel doorgeven. Kan ook zijn dat ik nog een paar keer ga tellen en het daarna doorgeef.
Tuin van 55m2
Score van vanmorgen:
3 musjes
1 roodborstje
3 merels
1 spreeuw
2 koolmeesjes
1 ekster.
Roodborstje is vaste bezoekerIk heb een voederbol voor kleine vogeltjes en meestal zit ie op een tak te wachten tot er andere vogeltjes gaan eten en gaat er dan onder zitten om zaadjes te pikken. Van de week zat ie zelf ineens in de voederbol
![]()
Heb heel lang een paartje merels in de tuin gehad. Nu zijn het ineens 3 vrouwtjes. Ook gezellig.
Jij hebt er ook behoorlijk wat. Voer jij ze?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:22 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Ook een leuke score! Gekke is dat wij nooit “normale” musjes hebben hier.
Ja, wij voeren ze. In de vorige tuin heb ik ooit een vetvol opgehangen en die moest ik weghalen omdat die ging schimmelen omdat er nooit een vogel kwam 😕 dus toen we dit huis kochten heb ik me meteen voorbereid 😃 dus we hebben het nu op een tafel liggen, badje in de tuin.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:32 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jij hebt er ook behoorlijk wat. Voer jij ze?
Ik heb de musjes moeten gokken, zag het niet goed. Eentje had wel wat blauws onder z`n vleugeltjes. Volgens mij de huismus...
Leuk he, een tuin en vogeltjesBonte specht zit hier soms, maar nog nooit de koperwiek gespot.
Sinds ik de voederbol heb, komen er gelukkig geen halsbandparkieten meer in de tuin. Soms zat de hele boom vol en bleef er geen voedsel meer over voor de kleintjes![]()
Was voor mij ook de eerste keer tellen, vergat het steeds
Alle beetje helpen toch!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:04 schreef Dagoduck het volgende:
2 koolmezen
1 mus
Geen voer.
In de achtertuin. Over het algemeen verder soms een roodborstje en veel merels en lijsters als de lijsterbes in bloei staat. Kauwtjes komen nog wel eens kijken als we wat broodkruimels neerleggen. En als je grote stukken brood neerlegt krijg je de vele meeuwen die normaal op de daken blijven je tuin wel in.
Wel net op één moment op het openbaar gras en bij de struiken aan de voorkant drie eksters, vijf merels, 5 koolmezen, drie mussen, twee tortelduiven en een kauwtje. Maarja, geen tuin
Eekhoornjequote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Ja, wij voeren ze. In de vorige tuin heb ik ooit een vetvol opgehangen en die moest ik weghalen omdat die ging schimmelen omdat er nooit een vogel kwam 😕 dus toen we dit huis kochten heb ik me meteen voorbereid 😃 dus we hebben het nu op een tafel liggen, badje in de tuin.
Ja heel leuk, bij ons kun je het van binnen heel goed zien dus kunt gewoon achter het glas alles bekijken. En heb ooit een verrekijker gekocht voor een reis naar Afrika, die wordt nu ook weer goed gebruikt! Ik weet overigens niks van vogels, dacht dat de koperwiek een lijster was totdat er een echte vogelkenner langskwam toevallig 😂 als ik het niet weet dan maak ik normaal een foto en zoek het op in een vogelboekje (gekregen van mijn ouders omdat we ineens graag wilden weten wat er in onze tuin zit 😃)
Dat is wel fijn idd, heb je wat afwisseling!
We hebben ook een eekhoorn, maar die mocht ik niet meetellen 😉
Wij hebben hele grote beuken in de achtertuin staan, samen met de verschillende buren en achterburen, dus de eekhoorn heeft nogal een terrein. En we zitten ook niet ver van het bos.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
EekhoornjeKwam hier vroeger wel een egeltje maar dat was toen de tuin nog een oerwoud was
![]()
Het is echt leuk om vogeltjes in de tuin te hebben en je leert vanzelf wel welke vogels er zijn. Hier ook een gaai gespot, wist ook niet wat dat nou weer was, vond het wel speciaal. Bleek het een doodgewone gaai. Wel weer wat geleerd.
Haha, met die oppervlakte heb je ook wat aan een verrekijkerIk kijk ook gewoon relaxed vanaf de bank naar buiten. Voederbol hangt goed in het zicht, kan echt uren naar buiten zitten kijken naar de vogeltjes
![]()
Dat voer op een tafel, trekt dat niet juist de duiven en eksters en zo aan? Toen ik nog random vetbollen had hangen, zaten er steeds grote vogels van te eten. En ook dus die stomme halsbandparkiet. Las dat die juist niet gevoerd moeten worden dus mede vanwege dat een voederbol gekocht. Zelfs een spreeuw kan er niet bij
Dat is ook weer eens wat anders 😃quote:Op zaterdag 25 januari 2020 11:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Zit hier de laatste tijd wel een reiger op de schutting, pal naast de tuindeur. Schrok me de eerste keer wezenloos, zo`n groot gevaarte en dan zo dichtbij
Dan is het een paradijsje voor eekhoorn, echt leukquote:Op zaterdag 25 januari 2020 13:22 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Wij hebben hele grote beuken in de achtertuin staan, samen met de verschillende buren en achterburen, dus de eekhoorn heeft nogal een terrein. En we zitten ook niet ver van het bos.
Ik heb, tot nu toe, helemaal geen last van duiven en eksters. We hebben wel duiven in de bomen en achterin de tuin, maar niet bij de voedertafel (is een gewone buitentafel die we nu niet gebruiken 😃). En anders heb ik nog een Nerf gun liggen, kan ik gericht wegjagen 🤣
Haha ! Maar die dingen werken heel goed, zit nogal een kracht achter 😏quote:Op zaterdag 25 januari 2020 15:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan is het een paradijsje voor eekhoorn, echt leuk![]()
Heb hier een kersenboom staan, vlakbij het slaapkamerraam. In de zomer zitten daar eksters in ruzie te maken. S`morgens vroeg. Dus ik kijk wat een nerfgun is, dat ziet mijn zoon, vraagt of ik niet weet wat dat is, ik zeg nee, nou mam dat zijn die 2 dingen die ik van jou niet mag hebben en die jij in de schuur hebt verstopt... Nou, weet ik dat ook weer
![]()
Maar zonder die grote joekels is een voedertafel wel heel gaaf![]()
Reiger had er eerder moeten zitten, toen een mol besloot m`n gazonnetje om te ploegen
Ik had het idee bij een paar tuinen hier in de buurt hetzelfde ... er zullen misschien heus wat meer vogels zitten, maar 12 koolmezen tegelijkertijd lijkt me sterk: ze vechten met 3 in de tuin al de tent uit 😃quote:Op zondag 26 januari 2020 08:42 schreef Dagoduck het volgende:
Het klopt dat hier in de buurt veel kauwtjes zitten, maar 62 tegelijk, in je tuin.![]()
[ afbeelding ]
Dat was dus de reden dat ik die dingen de schuur had ingegooidquote:Op zondag 26 januari 2020 08:38 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Haha ! Maar die dingen werken heel goed, zit nogal een kracht achter 😏
Ja het is de hele dag druk!
Dat zou wel een spektakel geweest zijn!
Misschien vond ie hel licht te felquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:23 schreef Dagoduck het volgende:
Zag van de week een bonte specht die op de kap van straatverlichting aan het pikken was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |