abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191166031
Doen jullie weer mee dit jaar?

https://www.tuinvogeltelling.nl/
Spoilers!
pi_191171298
Ik doe mee :)

Net geteld, moet nog wel doorgeven. Kan ook zijn dat ik nog een paar keer ga tellen en het daarna doorgeef.
Tuin van 55m2

Score van vanmorgen:

3 musjes
1 roodborstje
3 merels
1 spreeuw
2 koolmeesjes
1 ekster.

Roodborstje is vaste bezoeker O+ Ik heb een voederbol voor kleine vogeltjes en meestal zit ie op een tak te wachten tot er andere vogeltjes gaan eten en gaat er dan onder zitten om zaadjes te pikken. Van de week zat ie zelf ineens in de voederbol :D

Heb heel lang een paartje merels in de tuin gehad. Nu zijn het ineens 3 vrouwtjes. Ook gezellig.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_191185589
Ik heb net voor de eerste keer meer gedaan omdat we nu voor de eerste keer een fatsoenlijke tuin hebben.

Grootte: 20x8 meter dus 160 m2 of zo

Gespot in een half uurtje:
* 1 heggenmus
* 2 merels
* 3 koolmezen
* 1 roodborstje
* 1 pimpelmees
* 2 vinken
Wel realistisch met wat we normaal hebben, soms wat meer pimpelmezen en een 2e roodborstje.

Soms hebben we nog wat anders erbij, specht, zanglijster en een koperwiek, maar die hadden er geen zin in vandaag 😁

[ Bericht 4% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 25-01-2020 09:22:56 ]
pi_191185641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik doe mee :)

Net geteld, moet nog wel doorgeven. Kan ook zijn dat ik nog een paar keer ga tellen en het daarna doorgeef.
Tuin van 55m2

Score van vanmorgen:

3 musjes
1 roodborstje
3 merels
1 spreeuw
2 koolmeesjes
1 ekster.

Roodborstje is vaste bezoeker O+ Ik heb een voederbol voor kleine vogeltjes en meestal zit ie op een tak te wachten tot er andere vogeltjes gaan eten en gaat er dan onder zitten om zaadjes te pikken. Van de week zat ie zelf ineens in de voederbol :D

Heb heel lang een paartje merels in de tuin gehad. Nu zijn het ineens 3 vrouwtjes. Ook gezellig.
Ook een leuke score! Gekke is dat wij nooit “normale” musjes hebben hier.
pi_191185714
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:22 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ook een leuke score! Gekke is dat wij nooit “normale” musjes hebben hier.
Jij hebt er ook behoorlijk wat. Voer jij ze?
Ik heb de musjes moeten gokken, zag het niet goed. Eentje had wel wat blauws onder z`n vleugeltjes. Volgens mij de huismus...

Leuk he, een tuin en vogeltjes O+ Bonte specht zit hier soms, maar nog nooit de koperwiek gespot.
Sinds ik de voederbol heb, komen er gelukkig geen halsbandparkieten meer in de tuin. Soms zat de hele boom vol en bleef er geen voedsel meer over voor de kleintjes ;(

Was voor mij ook de eerste keer tellen, vergat het steeds :@
If they say
pi_191186126
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Jij hebt er ook behoorlijk wat. Voer jij ze?
Ik heb de musjes moeten gokken, zag het niet goed. Eentje had wel wat blauws onder z`n vleugeltjes. Volgens mij de huismus...

Leuk he, een tuin en vogeltjes O+ Bonte specht zit hier soms, maar nog nooit de koperwiek gespot.
Sinds ik de voederbol heb, komen er gelukkig geen halsbandparkieten meer in de tuin. Soms zat de hele boom vol en bleef er geen voedsel meer over voor de kleintjes ;(

Was voor mij ook de eerste keer tellen, vergat het steeds :@
Ja, wij voeren ze. In de vorige tuin heb ik ooit een vetvol opgehangen en die moest ik weghalen omdat die ging schimmelen omdat er nooit een vogel kwam 😕 dus toen we dit huis kochten heb ik me meteen voorbereid 😃 dus we hebben het nu op een tafel liggen, badje in de tuin.

Ja heel leuk, bij ons kun je het van binnen heel goed zien dus kunt gewoon achter het glas alles bekijken. En heb ooit een verrekijker gekocht voor een reis naar Afrika, die wordt nu ook weer goed gebruikt! Ik weet overigens niks van vogels, dacht dat de koperwiek een lijster was totdat er een echte vogelkenner langskwam toevallig 😂 als ik het niet weet dan maak ik normaal een foto en zoek het op in een vogelboekje (gekregen van mijn ouders omdat we ineens graag wilden weten wat er in onze tuin zit 😃)

Dat is wel fijn idd, heb je wat afwisseling!

We hebben ook een eekhoorn, maar die mocht ik niet meetellen 😉
  zaterdag 25 januari 2020 @ 11:04:09 #7
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_191186564
2 koolmezen
1 mus

Geen voer.

In de achtertuin. Over het algemeen verder soms een roodborstje en veel merels en lijsters als de lijsterbes in bloei staat. Kauwtjes komen nog wel eens kijken als we wat broodkruimels neerleggen. En als je grote stukken brood neerlegt krijg je de vele meeuwen die normaal op de daken blijven je tuin wel in.

Wel net op één moment op het openbaar gras en bij de struiken aan de voorkant drie eksters, vijf merels, 5 koolmezen, drie mussen, twee tortelduiven en een kauwtje. Maarja, geen tuin :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191186615
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:04 schreef Dagoduck het volgende:
2 koolmezen
1 mus

Geen voer.

In de achtertuin. Over het algemeen verder soms een roodborstje en veel merels en lijsters als de lijsterbes in bloei staat. Kauwtjes komen nog wel eens kijken als we wat broodkruimels neerleggen. En als je grote stukken brood neerlegt krijg je de vele meeuwen die normaal op de daken blijven je tuin wel in.

Wel net op één moment op het openbaar gras en bij de struiken aan de voorkant drie eksters, vijf merels, 5 koolmezen, drie mussen, twee tortelduiven en een kauwtje. Maarja, geen tuin :+
Alle beetje helpen toch!

Hier zie je nu dat er nu ineens vogels zijn die ik nooit eerder heb gezien 😂

Heb ineens sinds vandaag 2 heggenmussen op hetzelfde moment en een gaai! Maar niet binnen het half uur dus jammer !
pi_191186981
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 10:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ja, wij voeren ze. In de vorige tuin heb ik ooit een vetvol opgehangen en die moest ik weghalen omdat die ging schimmelen omdat er nooit een vogel kwam 😕 dus toen we dit huis kochten heb ik me meteen voorbereid 😃 dus we hebben het nu op een tafel liggen, badje in de tuin.

Ja heel leuk, bij ons kun je het van binnen heel goed zien dus kunt gewoon achter het glas alles bekijken. En heb ooit een verrekijker gekocht voor een reis naar Afrika, die wordt nu ook weer goed gebruikt! Ik weet overigens niks van vogels, dacht dat de koperwiek een lijster was totdat er een echte vogelkenner langskwam toevallig 😂 als ik het niet weet dan maak ik normaal een foto en zoek het op in een vogelboekje (gekregen van mijn ouders omdat we ineens graag wilden weten wat er in onze tuin zit 😃)

Dat is wel fijn idd, heb je wat afwisseling!

We hebben ook een eekhoorn, maar die mocht ik niet meetellen 😉
Eekhoornje O+ Kwam hier vroeger wel een egeltje maar dat was toen de tuin nog een oerwoud was :')
Het is echt leuk om vogeltjes in de tuin te hebben en je leert vanzelf wel welke vogels er zijn. Hier ook een gaai gespot, wist ook niet wat dat nou weer was, vond het wel speciaal. Bleek het een doodgewone gaai :') . Wel weer wat geleerd.
Haha, met die oppervlakte heb je ook wat aan een verrekijker :D Ik kijk ook gewoon relaxed vanaf de bank naar buiten. Voederbol hangt goed in het zicht, kan echt uren naar buiten zitten kijken naar de vogeltjes :)
Dat voer op een tafel, trekt dat niet juist de duiven en eksters en zo aan? Toen ik nog random vetbollen had hangen, zaten er steeds grote vogels van te eten. En ook dus die stomme halsbandparkiet. Las dat die juist niet gevoerd moeten worden dus mede vanwege dat een voederbol gekocht. Zelfs een spreeuw kan er niet bij :D
If they say
pi_191187001
Zit hier de laatste tijd wel een reiger op de schutting, pal naast de tuindeur. Schrok me de eerste keer wezenloos, zo`n groot gevaarte en dan zo dichtbij :D
If they say
pi_191188153
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Eekhoornje O+ Kwam hier vroeger wel een egeltje maar dat was toen de tuin nog een oerwoud was :')
Het is echt leuk om vogeltjes in de tuin te hebben en je leert vanzelf wel welke vogels er zijn. Hier ook een gaai gespot, wist ook niet wat dat nou weer was, vond het wel speciaal. Bleek het een doodgewone gaai :') . Wel weer wat geleerd.
Haha, met die oppervlakte heb je ook wat aan een verrekijker :D Ik kijk ook gewoon relaxed vanaf de bank naar buiten. Voederbol hangt goed in het zicht, kan echt uren naar buiten zitten kijken naar de vogeltjes :)
Dat voer op een tafel, trekt dat niet juist de duiven en eksters en zo aan? Toen ik nog random vetbollen had hangen, zaten er steeds grote vogels van te eten. En ook dus die stomme halsbandparkiet. Las dat die juist niet gevoerd moeten worden dus mede vanwege dat een voederbol gekocht. Zelfs een spreeuw kan er niet bij :D
Wij hebben hele grote beuken in de achtertuin staan, samen met de verschillende buren en achterburen, dus de eekhoorn heeft nogal een terrein. En we zitten ook niet ver van het bos.

Ik heb, tot nu toe, helemaal geen last van duiven en eksters. We hebben wel duiven in de bomen en achterin de tuin, maar niet bij de voedertafel (is een gewone buitentafel die we nu niet gebruiken 😃). En anders heb ik nog een Nerf gun liggen, kan ik gericht wegjagen 🤣
pi_191188158
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Zit hier de laatste tijd wel een reiger op de schutting, pal naast de tuindeur. Schrok me de eerste keer wezenloos, zo`n groot gevaarte en dan zo dichtbij :D
Dat is ook weer eens wat anders 😃
pi_191189331
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 13:22 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Wij hebben hele grote beuken in de achtertuin staan, samen met de verschillende buren en achterburen, dus de eekhoorn heeft nogal een terrein. En we zitten ook niet ver van het bos.

Ik heb, tot nu toe, helemaal geen last van duiven en eksters. We hebben wel duiven in de bomen en achterin de tuin, maar niet bij de voedertafel (is een gewone buitentafel die we nu niet gebruiken 😃). En anders heb ik nog een Nerf gun liggen, kan ik gericht wegjagen 🤣
Dan is het een paradijsje voor eekhoorn, echt leuk :Y
Heb hier een kersenboom staan, vlakbij het slaapkamerraam. In de zomer zitten daar eksters in ruzie te maken. S`morgens vroeg :X . Dus ik kijk wat een nerfgun is, dat ziet mijn zoon, vraagt of ik niet weet wat dat is, ik zeg nee, nou mam dat zijn die 2 dingen die ik van jou niet mag hebben en die jij in de schuur hebt verstopt... Nou, weet ik dat ook weer _O-
Maar zonder die grote joekels is een voedertafel wel heel gaaf O+

Reiger had er eerder moeten zitten, toen een mol besloot m`n gazonnetje om te ploegen :Y)
If they say
pi_191199017
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 15:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Dan is het een paradijsje voor eekhoorn, echt leuk :Y
Heb hier een kersenboom staan, vlakbij het slaapkamerraam. In de zomer zitten daar eksters in ruzie te maken. S`morgens vroeg :X . Dus ik kijk wat een nerfgun is, dat ziet mijn zoon, vraagt of ik niet weet wat dat is, ik zeg nee, nou mam dat zijn die 2 dingen die ik van jou niet mag hebben en die jij in de schuur hebt verstopt... Nou, weet ik dat ook weer _O-
Maar zonder die grote joekels is een voedertafel wel heel gaaf O+

Reiger had er eerder moeten zitten, toen een mol besloot m`n gazonnetje om te ploegen :Y)
Haha ! Maar die dingen werken heel goed, zit nogal een kracht achter 😏

Ja het is de hele dag druk!

Dat zou wel een spektakel geweest zijn!
  zondag 26 januari 2020 @ 08:42:54 #15
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_191199039
Het klopt dat hier in de buurt veel kauwtjes zitten, maar 62 tegelijk, in je tuin. :+ :N

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_191211682
1 pimpelmees
1 ekster
2 Vlaamse gaai
8 koolmees
1 huismus
2 kauw
1 merel
1 grote bonte specht
2 houtduif
2 roodborst
Spoilers!
pi_191219504
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:42 schreef Dagoduck het volgende:
Het klopt dat hier in de buurt veel kauwtjes zitten, maar 62 tegelijk, in je tuin. :+ :N

[ afbeelding ]
Ik had het idee bij een paar tuinen hier in de buurt hetzelfde ... er zullen misschien heus wat meer vogels zitten, maar 12 koolmezen tegelijkertijd lijkt me sterk: ze vechten met 3 in de tuin al de tent uit 😃
  maandag 27 januari 2020 @ 18:13:27 #18
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_191220742
Ik doe elke keer mee.

Pimpelmees 5
Ekster 2
Gaai 2
Stadsduif 6
Koolmees 4
Halsbandparkiet 6
Kauw 14
Heggenmus 1
Merel 2
Houtduif 10
Roodborst 1
Turkse tortel 2

Kauwen zijn bij mij kind aan huis, heb zelfs een tamme kauw die mij elke dag opzoekt uit mijn hand eet en op de keukendeur komt zitten als die openstaat. Ook heb ik een bonte specht maar die laat zich alleen zien op onbewaakte momenten met de telling niet gespot.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_191233673
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 08:38 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Haha ! Maar die dingen werken heel goed, zit nogal een kracht achter 😏

Ja het is de hele dag druk!

Dat zou wel een spektakel geweest zijn!
Dat was dus de reden dat ik die dingen de schuur had ingegooid :+ Maar goed om te weten, mag hij de eksters de boom uitschieten :D

Hier in de buurt ook een rare telling van 27 mussen en nog een hele trits. Tuinoppervlakte is hetzelfde als die van mij...kan ook dat die het park heeft meegeteld :D
If they say
  dinsdag 28 januari 2020 @ 15:23:23 #20
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_191233833
Zag van de week een bonte specht die op de kap van straatverlichting aan het pikken was :')
pi_191259996
Shit, vergeten. Het kan vast niet met terugwerkende kracht worden ingevuld.
pi_191265231
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 15:23 schreef Dagoduck het volgende:
Zag van de week een bonte specht die op de kap van straatverlichting aan het pikken was :')
Misschien vond ie hel licht te fel :Y
Had hier eens een koolmeesje wat tegen het raam aan tikte. Elke dag opnieuw kwam hij in het hoekje van het raam en maar tikken! Geen idee waarom.
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')