abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191130245
Dag allen,

Een tijdje terug hebben we met een groep van ca. 25 personen catering laten komen. Erg lekker eten, helemaal top.
Dag daarna op de groepsapp de eerste berichten: "Nog meer mensen ziek geworden?". Rondje langs de velden blijkt dat 14 personen ziek zijn geworden door het eten. Verschilt van 1 tot 3 dagen ziekte.

We nemen contact op met de cateraar om te melden dat er zo'n groot deel van de groep ziek is geworden en om er samen uit te komen.. Ze vertellen dat er meer mensen ziek zijn geworden bij andere groepen doordat er NORO is aangetroffen.

De voorgestelde tegemoetkoming is ¤140,- aan tegoedbonnen van deze cateraar. Hier gaan we niet mee akkoord en nadat er met de eigenaar van het bedrijf gesproken is blijft hij bij z'n standpunt. We mogen wel een aanspraak doen op zijn aansprakelijkheidsverzekering. Maar dat wil ik allemaal niet, ik wil gewoon de kosten van de catering terug.

Ben ik nou onredelijk of sta ik in mijn recht?
Nee.
pi_191130260
Gewoon helemaal de moeder aanklagen
  dinsdag 21 januari 2020 @ 14:24:04 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191130320
Tegoedbonnen? Alsof je nog vertrouwen hebt in die club.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_191130325
Waarom wil je in godsnaam je geld terug, het betreft een virus-besmetting die net zo goed op de wc hebt kunnen oplopen.

Vind nog dat de cateraar coulant is, het is niet alsof hij jullie bewust heeft geprobeerd te vergiftigen of nalatig is geweest :')
blablablabla
  dinsdag 21 januari 2020 @ 14:27:05 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191130360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Waarom wil je in godsnaam je geld terug, het betreft een virus-besmetting die net zo goed op de wc hebt kunnen oplopen.

Vind nog dat de cateraar coulant is, het is niet alsof hij jullie bewust heeft geprobeerd te vergiftigen of nalatig is geweest :')
Hierom, info van het RIVM

quote:
Norovirus is erg besmettelijk. Het virus zit in ontlasting en braaksel van iemand die het virus bij zich draagt.

Iemand met een infectie door norovirus kan anderen besmetten via de handen. Na bezoek aan het toilet kan het virus op bijvoorbeeld de wc-bril, de spoelknop, de kraan of de deurklink zitten. Hierdoor kan het virus via de handen in de mond terechtkomen. Via de handen kan het virus ook op speelgoed, bestek, servies en eten terechtkomen.

Iemand die braakt kan anderen mensen in dezelfde ruimte besmetten. Door braken komen kleine druppeltjes in de lucht. Mensen kunnen deze druppeltjes inademen en besmet raken. Als het virus in de lucht komt kan het ook op spullen terechtkomen. Via speelgoed, bestek, servies en eten kan het dan op de handen en in de mond komen en kan iemand besmet raken.
Blijkbaar schort er wat aan de hygiene bij die cateraar.
  Forum Admin dinsdag 21 januari 2020 @ 14:28:40 #6
35723 crew  GGMM
pi_191130382
quote:
Je ziet toch dat zij hebben toegegeven dat het hun schuld is?
quote:
Oh, als het de bedoeling niet was is het opeens goed.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_191130425
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

Hierom, info van het RIVM
[..]

Blijkbaar schort er wat aan de hygiene bij die cateraar.
Of aan de hygiëne op de locatie.
blablablabla
  dinsdag 21 januari 2020 @ 14:33:16 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191130433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Of aan de hygiëne op de locatie.
Als je goed leest heeft de cateraar meer klachten van andere groepen ontvangen dus dat lijkt me niet voor de hand liggend.
pi_191130439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:28 schreef GGMM het volgende:

[..]

Je ziet toch dat zij hebben toegegeven dat het hun schuld is?
[..]

Oh, als het de bedoeling niet was is het opeens goed.
Ze hebben niet toegegeven dat het hun schuld is ze hebben een compensatie aangeboden. Iets dat vrij gebruikelijk is in horeca als mensen ergens een vervelende ervaring hebben.
blablablabla
  Forum Admin dinsdag 21 januari 2020 @ 14:34:43 #10
35723 crew  GGMM
pi_191130445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Ze hebben niet toegegeven dat het hun schuld is ze hebben een compensatie aangeboden. Iets dat vrij gebruikelijk is in horeca als mensen ergens een vervelende ervaring hebben.
Uh.. ze geven aan dat het bij meerdere klanten is gebeurd.

Lees eens goed.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_191130456
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]

De cateraar heeft aangegeven dat bij hen het NORO virus is aangetroffen.
Nee.
pi_191130466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:34 schreef GGMM het volgende:

[..]

Uh.. ze geven aan dat het bij meerdere klanten is gebeurd.

Lees eens goed.
Ja en daarom bieden ze een compensatie aan. Wat niet gelijk staat aan het bekennen van schuld.
blablablabla
pi_191130545
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:35 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

De cateraar heeft aangegeven dat bij hen het NORO virus is aangetroffen.
Dat stond niet in je OP. NORO is extreem besmettelijk en kan via een besmette deurklink overgedragen worden zoals hierboven al gepost is.

quote:
U kunt schadevergoeding bij een voedselvergiftiging claimen voor alle extra kosten die u maakt of verminderde inkomsten als gevolg van het drinken of eten waar u ziek van bent geworden. Dit betekent bijvoorbeeld:

-medische kosten die niet door de zorgverzekering worden vergoed,
-medicijnen waar u een eigen bijdrage voor moet betalen,
-hulp in de huishouding omdat u te ziek bent om dit zelf te doen,
-verlies van inkomen omdat u een tijd niet kunt werken,
-eigen bijdrage van uw zorgverzekering die u moet aanspreken,
kosten als gevolg van uw studieachterstand waar u mee te maken krijgt, e.d.

De kosten van de catering volledig terugeisen lijkt dus niet erg realistisch.
blablablabla
pi_191130563
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat stond niet in je OP.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Ze vertellen dat er meer mensen ziek zijn geworden bij andere groepen doordat er NORO is aangetroffen.
pi_191130580
quote:

[..]

Dat stond niet in je OP.
[..]

Ze krijgen ¤10,- aan tegoedbonnen :')

Als ze een dag niet kunnen werken zijn die mensen al ¤80,- kwijt (uitgaan van een tientje per uur).
pi_191130591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:45 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

[..]

Juist ja. En waar precies staat "bij hun" ? Kon net zo goed om een besmette wc gaan, of een deurklink op de betreffende locatie.
blablablabla
pi_191130612
quote:

[..]

Dat stond niet in je OP. NORO is extreem besmettelijk en kan via een besmette deurklink overgedragen worden zoals hierboven al gepost is.
[..]

Onder de groep waren ook enkele ondernemers die als gevolg van het eten enkele dagen niet hebben kunnen werken, dus dat kan altijd nog.. Maar ik wil helemaal niet zover gaan richting schadevergoedingen etc.

Het gaat om het feit dat ik niet wil betalen voor een slecht product. Dit topic is ook vooral een sanity check voor mezelf: Ben ik nou gewoon een onredelijk mens of sta ik volledig in mijn recht met het niet willen betalen voor iets slechts?
Nee.
pi_191130619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:46 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Ze krijgen ¤10,- aan tegoedbonnen :')

Als ze een dag niet kunnen werken zijn die mensen al ¤80,- kwijt (uitgaan van een tientje per uur).
Dan moet je voor de geleden inkomensschade een specifieke zaak maken lijkt me en niet willekeurig het geld voor het eten gaan terugeisen.

Tenminste dat maak ik op uit dat artikel wat ik postte.
blablablabla
pi_191130631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Juist ja. En waar precies staat "bij hun" ? Kon net zo goed om een besmette wc gaan, of een deurklink op de betreffende locatie.
Oke misschien staat inderdaad niet duidelijk in de OP dat het daar aangetroffen is maar de cateraar heeft al meerdere malen toegegeven dat het bij hen fout is gegaan, dat daar NORO is aangetroffen en dat later ook de NVWA langs geweest is etc etc. Het gaat hier dus niet om een besmetting op de betreffende locatie.
Nee.
pi_191130639
quote:

[..]

In dat geval zijn ze nalatig in het schoonmaken en schoonhouden van de zaak. En dat geven ze ook toe, gezien hun bekentenis.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 14:51:28 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191130657
quote:

[..]

Kap eens met dat miereneuken en geef gewoon toe dat je niet goed gelezen hebt.
pi_191130687
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:24 schreef Gunner het volgende:
Tegoedbonnen? Alsof je nog vertrouwen hebt in die club.
Dit ook echt _O-

Oh, u bent ziek geworden van uw bezoek aan ons restaurant? Hier heb je een tegoedbon van ¤10,- zodat je weer ziek kunt worden. Onze excuses voor het ongemak en heel veel beterschap gewenst.
pi_191130934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Ben ik nou onredelijk of sta ik in mijn recht?
Ja, je hebt volledig recht; Het terugeisen van de kosten van de maaltijden is al de _minimale_ schadevergoeding, als er bv medische kosten ontstaan zijn, zou ik die ook terugeisen.

Die bonnen zou ik helemaal nooit aannemen (10 euro per ziek persoon is ook lachwekkend weinig), ik zou verder geen zaken meer met die cateraar willen doen, en er zeker niks meer van willen eten.

Ik zou heel duidelijk je eis stellen en aangeven dat je als ze daarin meegaan, je afziet van een civiele rechtzaak, als je dat weigeren, moet je een advocaat inschakelen,
bv https://www.letselschades(...)voedselvergiftiging/
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 januari 2020 @ 15:27:59 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191131168
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, je hebt volledig recht; Het terugeisen van de kosten van de maaltijden is al de _minimale_ schadevergoeding, als er bv medische kosten ontstaan zijn, zou ik die ook terugeisen.

Die bonnen zou ik helemaal nooit aannemen (10 euro per ziek persoon is ook lachwekkend weinig), ik zou verder geen zaken meer met die cateraar willen doen, en er zeker niks meer van willen eten.

Ik zou heel duidelijk je eis stellen en aangeven dat je als ze daarin meegaan, je afziet van een civiele rechtzaak, als je dat weigeren, moet je een advocaat inschakelen,
bv https://www.letselschades(...)voedselvergiftiging/
Een schadevergoeding omdat je een dagje op de pot hebt moeten zitten :D _O-

Het betreft het norovirus dat maar zelden door besmet voedsel komt. TS kan bij de voedsel- en warenautoriteit een verzoek voor een onderzoek indienen maar daar gaat normaal gesproken helemaal niets uitkomen en van schadevergoedingen wegens letselsprake is al HELEMAAL geen sprake.

Buiten dat is het sowieso al vrij sneu hier zoveel moeite in te steken, pak het lekker op met de verzekering en ga door met leven.

Verdomme :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191131267
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:27 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Het betreft het norovirus dat maar zelden door besmet voedsel komt. TS kan bij de voedsel- en warenautoriteit een verzoek voor een onderzoek indienen maar daar gaat normaal gesproken helemaal niets uitkomen en van schadevergoedingen wegens letselsprake is al HELEMAAL geen sprake.

Buiten dat is het sowieso al vrij sneu hier zoveel moeite in te steken, pak het lekker op met de verzekering en ga door met leven.

Ik vind het gewoon vreemd dat we afgescheept worden met tegoedbonnen en dat de cateraar hier niet zijn verantwoordelijkheid pakt. Het gaat me met name om hoe we afgescheept worden, dat geld hoef ik niet rijker van te worden.

Ik begrijp dus dat jij aan de andere kant van het spectrum zit, helemaal prima.
Oprecht gemeende vraag: Vind jij het geen probleem om te betalen voor eten waar je flink ziek van wordt?
Geen flame hoor, maar ben benieuwd naar je mening hierover.
Nee.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 15:43:05 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191131375
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:35 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon vreemd dat we afgescheept worden met tegoedbonnen en dat de cateraar hier niet zijn verantwoordelijkheid pakt. Het gaat me met name om hoe we afgescheept worden, dat geld kan me gestolen worden.

Oprecht gemeende vraag: Vind jij het geen probleem om te betalen voor eten waar je flink ziek van wordt?
Er is aangegeven dat er gebruik kan worden gemaakt van zijn aansprakelijkheidsverzekering en er zijn bijkomende tegoedbonnen aangeboden, nou, klaar dan.

Verder zou ik me inderdaad absoluut niet druk maken om een simpele voedselvergiftiging (flink ziek is een kwalijke overdrijving). Pech gehad.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_191131382
quote:

[..]

als je hebt betaald voor eten dat je ziek maakt heb je gewoon recht op vergoeding van je kosten...

zeker dat eten zou je dan niet hoeven te betalen, iedere cateraar met een beetje verstand zou dat moeten realiseren ...
het is schaamteloos dan 'tegoedbonnen' aan te gaan bieden

vind je het bv ook vreemd dat je recht op vergoeding van je schade hebt, als iemand met zijn auto bij het inparkeren jouw bumper tot gort rijd?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 januari 2020 @ 15:48:46 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191131445
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je hebt betaald voor eten dat je ziek maakt heb je gewoon recht op vergoeding van je kosten...

zeker dat eten zou je dan niet hoeven te betalen, iedere cateraar met een beetje verstand zou dat moeten realiseren ...
het is schaamteloos dan 'tegoedbonnen' aan te gaan bieden

vind je het bv ook vreemd dat je recht op vergoeding van je schade hebt, als iemand met zijn auto bij het inparkeren jouw bumper tot gort rijd?
Verzekeraar. En jij zit hier met rechtszaken en al te schermen _O-
pi_191131456
quote:

[..]

De cateraar beweert dat het het norovirus betreft. Of dat werkelijk het geval is moet je ook maar afwachten. Voor hetzelfde geld heeft ie een partij bedorven vis geserveerd, maar dat ge je niet toegeven natuurlijk, dan klinkt het norovirus net wat beter.

Ik zou gewoon mijn geld terugeisen em het daar bij laten. Geen verder gedoe met schadevergoeding, maar zeker niet akkoord gaan met een tegoedbon van een tientje per ziek persoon :')
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 21 januari 2020 @ 15:55:17 #30
488883 P2P-er
Korte tekst
pi_191131501
Ik denk dat de cateraar wil dat je hem aansprakelijk stelt, in dat geval kan hij namelijk zijn verzekeraar inschakelen. Als de rekening van het eten op ¤ 0,- komt zijn dat kosten voor hemzelf.

Ik begrijp het gevoel van de TS helemaal, ik zou ook niet betalen voor slecht geleverde producten/diensten. Toch begrijp ik de cateraar ook wel een beetje. Het is niet zijn bedoeling geweest jullie ziek te maken en voor dergelijke dingen heeft hij nou eenmaal een (dure) verzekering.
pi_191131528
Aangeven dat jullie individueel ieder een klacht gaan indienen bij de NVWA.
pi_191131933
Kun je onomstotelijk bewijzen of aantonen dat het door het eten kwam?
Edit : ik snap dat ze bij andere groepen ook wat hebben aangetroffen, maar dan nog kan het los staan van elkaar.

Een "tijdje" geleden, ala zo rond de kerstdagen en er voor zelfs, ging er een buikgriep epidemie rond in Nederland.
Zelf ook gehad en flink ook.

Hoeft maar 1 persoon aan tafel te hebben gezeten die weliswaar het ergste achter de rug had, maar nog wel besmettelijk is geweest.
De symptomen verschillen immers niet heel erg veel van bijv. voedselvergiftiging.

Verklaard wel waarom niet iedereen ziek is geworden en alleen een deel.
pi_191132034
Ik vind het hele bedrag terugeisen onzin. Tegoedbonnen kan de eigenaar ook niet maken, trouwens. Halverwege elkaar tegemoet komen dan maar.
Dit, dus.
pi_191132062
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Maar hoe kan je dat überhaupt bewijzen? Meestal als je ergens eten haalt of besteld dan eet je het op en word je later pas ziek. Als je direct al proeft dat het rot is dan zou je het kunnen bewaren, maar dan? Een laboratorium je eten laten onderzoeken? Moet dan wel snel gebeuren want na een dag of wat kunnen er al veel meer bacterieën op zitten.

Ik ben ook weleens doodziek geworden van een magnetronmaaltijd van de AH. Na 3 happen dacht ik huh, volgens mij zit er geen citroen door maar waarom is het zo zuur :') Het kwaad was echter al geschied... kotsen en een week plat.

In geval van TS zou ik geen tegoedbonnen weer willen van zo'n tent. Het hele bedrag terugeisen gaat misschien ook wat te ver (sowieso hebben 11 man wel genoten :P ) dus misschien 50% ofzo terugvragen.
Facts don't care about your feelings
pi_191132300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

Aangeven dat jullie individueel ieder een klacht gaan indienen bij de NVWA.
Ik denk dat dit een heel goed idee is. Vind het tot nu toe een beetje magere vergoeding van het gedoe.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_191132416
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:43 schreef Pumpalov het volgende:

Verder zou ik me inderdaad absoluut niet druk maken om een simpele voedselvergiftiging (flink ziek is een kwalijke overdrijving). Pech gehad.
Sorry hoor, maar als er mensen 1 tot 3 dagen ziek zijn van voedselvergiftiging dan mag je dat gewoon flink ziek noemen. We hebben het allemaal weleens gehad en dat is echt geen pretje. Een simpele voedselvergiftiging noem ik beetje misselijk en wat diarree. Bij een flinke krijg je, naast diarree of kotsen, vaak ook koorts.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 21 januari 2020 @ 17:24:20 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_191132471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als er mensen 1 tot 3 dagen ziek zijn van voedselvergiftiging dan mag je dat gewoon flink ziek noemen. We hebben het allemaal weleens gehad en dat is echt geen pretje. Een simpele voedselvergiftiging noem ik beetje misselijk en wat diarree. Bij een flinke krijg je, naast diarree of kotsen, vaak ook koorts.
Indien norovirus is er niets flink aan en hoeft het niet met slechte hygiëne van cateraar te maken te hebben.

Laat die vent met rust en los het op met de verzekering. Daar is het verdomme voor bedoeld. Al die idioten hier die alles helemaal direct de moeder willen procederen :')
pi_191132518
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb 1x norovirus gehad, daar ben ik 3 dagen echt zo gruwelijk beroerd van geweest he :N
Dat was dan nog bij iemand met een verder goede gezondheid, mijn vader moest opgenomen worden in het ziekenhuis uiteindelijk. Het ging rond op het centrum waar mijn vader kwam voor revalidatie. Maar echt, dat was me daar toch een rotvirus :{

Ik zou ook niet akkoord gaan met die tegoedbonnen. Dat vind ik toch een te karige compensatie en ik zou er ook waarschijnlijk geen eten meer van willen :X. Persoonlijk vind ik geld terug willen niet zo heel erg onredelijk, nee.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191133085
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:48 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Onder de groep waren ook enkele ondernemers die als gevolg van het eten enkele dagen niet hebben kunnen werken, dus dat kan altijd nog.. Maar ik wil helemaal niet zover gaan richting schadevergoedingen etc.

Het gaat om het feit dat ik niet wil betalen voor een slecht product. Dit topic is ook vooral een sanity check voor mezelf: Ben ik nou gewoon een onredelijk mens of sta ik volledig in mijn recht met het niet willen betalen voor iets slechts?
Dat is het risico wat je er bij neemt als je gaat ondernemen? Dat wanneer je ziek bent je niet doorbetaald krijgt?
Klagen die ook het kdv van hun kind aan als ze via daar een griep in huis hebben gekregen en daardoor enkele dagen niet hebben kunnen werken? Of de sportschool als ze te veel spierpijn hebben om te kunnen werken?

In t algemeen:
Voedselvergiftiging en besmetting met norro virus zijn 2 andere zaken. Het enige wat overeenkomt in dit verhaal is dat het vermoedelijk via de cateraar binnen gekomen is. En dat je van beide goed ziek kunt worden.

Zon norro virus is al besmettelijk in de incubatietijd, dus voordat je klachten van hebt. En is idd enorm besmettelijk. Heeft vrij weinig met slechte hygiëne te maken. Zoals hier boven beschreven, moet een besmet persoon maar hoesten, of iets aanraken en jij raakt het nadien aan, ben je besmet.
Het is een virus wat ook wel bekend staat onder het bejaardenhuis of cruiseschip virus. Zijn al genoeg boten in quarantaine gelegd, voordat ze een haven in mochten.
pi_191133171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:29 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik heb 1x norovirus gehad, daar ben ik 3 dagen echt zo gruwelijk beroerd van geweest he :N
Dat was dan nog bij iemand met een verder goede gezondheid, mijn vader moest opgenomen worden in het ziekenhuis uiteindelijk. Het ging rond op het centrum waar mijn vader kwam voor revalidatie. Maar echt, dat was me daar toch een rotvirus :{

Ik zou ook niet akkoord gaan met die tegoedbonnen. Dat vind ik toch een te karige compensatie en ik zou er ook waarschijnlijk geen eten meer van willen :X. Persoonlijk vind ik geld terug willen niet zo heel erg onredelijk, nee.
Klinkt als wat ik had dit jaar.
Iedere 30min naar de wc 2 dagen lang, kotsen en kotsen holy hell, kwam letterlijk uit m’n darmen weer terug naar de maag eruit I kid you not want zelfs 24h+ kwam het er nog uit van eten toen ik niet ziek was.

Ziekenhuis (was weekend dus huisartsenpost dan eigenlijk) toen ook gebeld want dacht echt van ik ga nu dood, zo belabberd was ik er aan toe, maar ja Meppel, die lui zeggen bel morgen nog maar eens.

Uiteindelijk 4 dagen niks gegeten haha, oh hoop echt dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.
pi_191133255
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:55 schreef P2P-er het volgende:
Ik denk dat de cateraar wil dat je hem aansprakelijk stelt, in dat geval kan hij namelijk zijn verzekeraar inschakelen. Als de rekening van het eten op ¤ 0,- komt zijn dat kosten voor hemzelf.

Ik begrijp het gevoel van de TS helemaal, ik zou ook niet betalen voor slecht geleverde producten/diensten. Toch begrijp ik de cateraar ook wel een beetje. Het is niet zijn bedoeling geweest jullie ziek te maken en voor dergelijke dingen heeft hij nou eenmaal een (dure) verzekering.
Dit denk ik ook. Cateraar heeft geen geld om je terug te betalen. Dus bieden ze bonnen aan, kost ze een fractie en biedt een kans dit goed te maken.

Verder mag je het met de verzekeraar uitzoeken.

Denk dat de cateraar, zelfs al zou hij willen, geen middelen heeft om je schadeloos te stellen.
.
pi_191133285
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Klinkt als wat ik had dit jaar.
Iedere 30min naar de wc 2 dagen lang, kotsen en kotsen holy hell, kwam letterlijk uit m’n darmen weer terug naar de maag eruit I kid you not want zelfs 24h+ kwam het er nog uit van eten toen ik niet ziek was.

Ziekenhuis (was weekend dus huisartsenpost dan eigenlijk) toen ook gebeld want dacht echt van ik ga nu dood, zo belabberd was ik er aan toe, maar ja Meppel, die lui zeggen bel morgen nog maar eens.

Uiteindelijk 4 dagen niks gegeten haha, oh hoop echt dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.
Ja, het kwam hier ook heel plotseling opzetten. Tijdens het banenzwemmen eerst niets aan te hand en toen had ik ineens zoiets van ohhh nee.. snel eruit, bij het omkleden in de afvalbak gekotst :'). Met veel moeite nog thuis gekomen en een paar dagen vrijwel niets kunnen eten en niets kunnen doen. Kan me niet herinneren verder ooit zo ziek te zijn geweest :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_191133585
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:35 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon vreemd dat we afgescheept worden met tegoedbonnen en dat de cateraar hier niet zijn verantwoordelijkheid pakt. Het gaat me met name om hoe we afgescheept worden, dat geld hoef ik niet rijker van te worden.

Ik zou mijn geld terugeisen en eventueel geleden schade doordat je ziek bent geworden. Maar ik denk dat je alleen kans maakt als de cateraar tijdig van de besmetting af wist.

De cateraar is wel de bron, maar is het ook zijn schuld? Wist hij ervan en/of heeft hij bepaalde handelingen gedaan/nagelaten? En hoe wil je dat dan ook nog eens bewijzen?

Hoever gaat de verantwoordelijkheid van de cateraar voor het overdragen van een virus dat blijkbaar ook via druppels in de lucht overdraagbaar is? En kan de cateraar dan zelf ook weer iemand aansprakelijk stellen die het virus droeg of zijn personeel besmet heeft of is het gewoon een biologisch gegeven dat er virussen en bacteriën bestaan en dat je met het eten van voedsel of in de buurt van mensen verblijven per definitie een risico neemt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2020 19:00:54 ]
pi_191133643
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:30 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja, het kwam hier ook heel plotseling opzetten. Tijdens het banenzwemmen eerst niets aan te hand en toen had ik ineens zoiets van ohhh nee.. snel eruit, bij het omkleden in de afvalbak gekotst :'). Met veel moeite nog thuis gekomen en een paar dagen vrijwel niets kunnen eten en niets kunnen doen. Kan me niet herinneren verder ooit zo ziek te zijn geweest :X
Ik had het ook echt precies met de kerstdagen al dat eten voor niks gekocht. :')
Vriendin kan helaas niet koken dus tja dat was wel lullig.
Ik lag alleen maar op de bank, niet bewegen, met een rietje af en toe wat drinken en hopen dat het in de maag bleef.

Was inderdaad een hele heftige van deze winter.
Kan me ook niet herinneren het zo te hebben gehad in m’n leven.
pi_191142825
Het lijkt me sowieso vrij onmogelijk om in deze zaak nog bewijs aan te leveren. Had je die ‘schuldbekentenis’ op papier?
pi_191143368
Neem contact op met voedsel en waren autoriteit. Als er 14 man ziek is geworden dan is een tegoedbon van 140 euro in totaal een lachertje van een compensatie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_191143487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:46 schreef PicoMMP het volgende:
Wat is dit nou weer voor onzin?
pi_191145847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 16:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Edit : ik snap dat ze bij andere groepen ook wat hebben aangetroffen, maar dan nog kan het los staan van elkaar.

Een "tijdje" geleden, ala zo rond de kerstdagen en er voor zelfs, ging er een buikgriep epidemie rond in Nederland.
Zelf ook gehad en flink ook.

Hoeft maar 1 persoon aan tafel te hebben gezeten die weliswaar het ergste achter de rug had, maar nog wel besmettelijk is geweest.
De symptomen verschillen immers niet heel erg veel van bijv. voedselvergiftiging.

Verklaard wel waarom niet iedereen ziek is geworden en alleen een deel.
Maar zou bij een voedselvergiftiging dan wèl iedereen ziek zijn geworden? Hangt toch ook af van je weerstand en van hoeveel je hebt gegeten? :?
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:53:44 #49
3542 Gia
User under construction
pi_191146078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 15:55 schreef P2P-er het volgende:

Dit inderdaad. Het eten is geleverd en geconsumeerd. Het is niet zo dat je de koop nog ongedaan kunt maken.

Als de cateraar het geld teruggeeft, zit ie zelf in 't schip, terwijl hij hiervoor verzekerd is. Maar hij kan zelf niet zomaar zijn verzekering aanspreken.
pi_191146466
Ik zou de cateraar aansprakelijk stellen en zou verwachten dat de volgende onderdelen worden vergoed:
1) terugbetaling eten
2) medische kosten
3) een vergoeding voor gederfte inkomsten (mensen die niet hebben kunnen werken)
4) een schadevergoeding want ziek zijn is kut

De cateraar mag dit dan op zijn verzekering gooien. Maar jij hebt een contract met de cateraar en de aansprakelijkheid ligt daar. Gezien er 14 mensen ziek zijn geworden en dat er ook bij andere groepen problemen waren is het voor mij een vrij duidelijk verhaal.

Als je een haar in je eten vindt verwacht je toch ook op z'n minst een gratis toetje. Dit is vele malen erger.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')