Hierom, info van het RIVMquote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Waarom wil je in godsnaam je geld terug, het betreft een virus-besmetting die net zo goed op de wc hebt kunnen oplopen.
Vind nog dat de cateraar coulant is, het is niet alsof hij jullie bewust heeft geprobeerd te vergiftigen of nalatig is geweest
Blijkbaar schort er wat aan de hygiene bij die cateraar.quote:Norovirus is erg besmettelijk. Het virus zit in ontlasting en braaksel van iemand die het virus bij zich draagt.
Iemand met een infectie door norovirus kan anderen besmetten via de handen. Na bezoek aan het toilet kan het virus op bijvoorbeeld de wc-bril, de spoelknop, de kraan of de deurklink zitten. Hierdoor kan het virus via de handen in de mond terechtkomen. Via de handen kan het virus ook op speelgoed, bestek, servies en eten terechtkomen.
Iemand die braakt kan anderen mensen in dezelfde ruimte besmetten. Door braken komen kleine druppeltjes in de lucht. Mensen kunnen deze druppeltjes inademen en besmet raken. Als het virus in de lucht komt kan het ook op spullen terechtkomen. Via speelgoed, bestek, servies en eten kan het dan op de handen en in de mond komen en kan iemand besmet raken.
Je ziet toch dat zij hebben toegegeven dat het hun schuld is?quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Waarom wil je in godsnaam je geld terug, het betreft een virus-besmetting die net zo goed op de wc hebt kunnen oplopen.
Oh, als het de bedoeling niet was is het opeens goed.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:24 schreef Elan het volgende:
Vind nog dat de cateraar coulant is, het is niet alsof hij jullie bewust heeft geprobeerd te vergiftigen of nalatig is geweest![]()
Of aan de hygiëne op de locatie.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hierom, info van het RIVM
[..]
Blijkbaar schort er wat aan de hygiene bij die cateraar.
Als je goed leest heeft de cateraar meer klachten van andere groepen ontvangen dus dat lijkt me niet voor de hand liggend.quote:
Ze hebben niet toegegeven dat het hun schuld is ze hebben een compensatie aangeboden. Iets dat vrij gebruikelijk is in horeca als mensen ergens een vervelende ervaring hebben.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je ziet toch dat zij hebben toegegeven dat het hun schuld is?
[..]
Oh, als het de bedoeling niet was is het opeens goed.
Uh.. ze geven aan dat het bij meerdere klanten is gebeurd.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze hebben niet toegegeven dat het hun schuld is ze hebben een compensatie aangeboden. Iets dat vrij gebruikelijk is in horeca als mensen ergens een vervelende ervaring hebben.
De cateraar heeft aangegeven dat bij hen het NORO virus is aangetroffen.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze hebben niet toegegeven dat het hun schuld is ze hebben een compensatie aangeboden. Iets dat vrij gebruikelijk is in horeca als mensen ergens een vervelende ervaring hebben.
Ja en daarom bieden ze een compensatie aan. Wat niet gelijk staat aan het bekennen van schuld.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Uh.. ze geven aan dat het bij meerdere klanten is gebeurd.
Lees eens goed.
Dat stond niet in je OP. NORO is extreem besmettelijk en kan via een besmette deurklink overgedragen worden zoals hierboven al gepost is.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:35 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
De cateraar heeft aangegeven dat bij hen het NORO virus is aangetroffen.
De kosten van de catering volledig terugeisen lijkt dus niet erg realistisch.quote:U kunt schadevergoeding bij een voedselvergiftiging claimen voor alle extra kosten die u maakt of verminderde inkomsten als gevolg van het drinken of eten waar u ziek van bent geworden. Dit betekent bijvoorbeeld:
-medische kosten die niet door de zorgverzekering worden vergoed,
-medicijnen waar u een eigen bijdrage voor moet betalen,
-hulp in de huishouding omdat u te ziek bent om dit zelf te doen,
-verlies van inkomen omdat u een tijd niet kunt werken,
-eigen bijdrage van uw zorgverzekering die u moet aanspreken,
kosten als gevolg van uw studieachterstand waar u mee te maken krijgt, e.d.
quote:
quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Ze vertellen dat er meer mensen ziek zijn geworden bij andere groepen doordat er NORO is aangetroffen.
Ze krijgen ¤10,- aan tegoedbonnenquote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat stond niet in je OP.
[..]
De kosten van de catering volledig terugeisen lijkt dus niet erg realistisch.
Juist ja. En waar precies staat "bij hun" ? Kon net zo goed om een besmette wc gaan, of een deurklink op de betreffende locatie.quote:
Onder de groep waren ook enkele ondernemers die als gevolg van het eten enkele dagen niet hebben kunnen werken, dus dat kan altijd nog.. Maar ik wil helemaal niet zover gaan richting schadevergoedingen etc.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat stond niet in je OP. NORO is extreem besmettelijk en kan via een besmette deurklink overgedragen worden zoals hierboven al gepost is.
[..]
De kosten van de catering volledig terugeisen lijkt dus niet erg realistisch.
Dan moet je voor de geleden inkomensschade een specifieke zaak maken lijkt me en niet willekeurig het geld voor het eten gaan terugeisen.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:46 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ze krijgen ¤10,- aan tegoedbonnen
Als ze een dag niet kunnen werken zijn die mensen al ¤80,- kwijt (uitgaan van een tientje per uur).
Oke misschien staat inderdaad niet duidelijk in de OP dat het daar aangetroffen is maar de cateraar heeft al meerdere malen toegegeven dat het bij hen fout is gegaan, dat daar NORO is aangetroffen en dat later ook de NVWA langs geweest is etc etc. Het gaat hier dus niet om een besmetting op de betreffende locatie.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist ja. En waar precies staat "bij hun" ? Kon net zo goed om een besmette wc gaan, of een deurklink op de betreffende locatie.
In dat geval zijn ze nalatig in het schoonmaken en schoonhouden van de zaak. En dat geven ze ook toe, gezien hun bekentenis.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist ja. En waar precies staat "bij hun" ? Kon net zo goed om een besmette wc gaan, of een deurklink op de betreffende locatie.
Kap eens met dat miereneuken en geef gewoon toe dat je niet goed gelezen hebt.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ook echtquote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:24 schreef Gunner het volgende:
Tegoedbonnen? Alsof je nog vertrouwen hebt in die club.
Ja, je hebt volledig recht; Het terugeisen van de kosten van de maaltijden is al de _minimale_ schadevergoeding, als er bv medische kosten ontstaan zijn, zou ik die ook terugeisen.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 14:18 schreef Dimitri_ het volgende:
Ben ik nou onredelijk of sta ik in mijn recht?
Een schadevergoeding omdat je een dagje op de pot hebt moeten zittenquote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, je hebt volledig recht; Het terugeisen van de kosten van de maaltijden is al de _minimale_ schadevergoeding, als er bv medische kosten ontstaan zijn, zou ik die ook terugeisen.
Die bonnen zou ik helemaal nooit aannemen (10 euro per ziek persoon is ook lachwekkend weinig), ik zou verder geen zaken meer met die cateraar willen doen, en er zeker niks meer van willen eten.
Ik zou heel duidelijk je eis stellen en aangeven dat je als ze daarin meegaan, je afziet van een civiele rechtzaak, als je dat weigeren, moet je een advocaat inschakelen,
bv https://www.letselschades(...)voedselvergiftiging/
Ik vind het gewoon vreemd dat we afgescheept worden met tegoedbonnen en dat de cateraar hier niet zijn verantwoordelijkheid pakt. Het gaat me met name om hoe we afgescheept worden, dat geld hoef ik niet rijker van te worden.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 15:27 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Een schadevergoeding omdat je een dagje op de pot hebt moeten zitten![]()
![]()
Het betreft het norovirus dat maar zelden door besmet voedsel komt. TS kan bij de voedsel- en warenautoriteit een verzoek voor een onderzoek indienen maar daar gaat normaal gesproken helemaal niets uitkomen en van schadevergoedingen wegens letselsprake is al HELEMAAL geen sprake.
Buiten dat is het sowieso al vrij sneu hier zoveel moeite in te steken, pak het lekker op met de verzekering en ga door met leven.
Verdomme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |