abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50945620
Wat een takkeweer morgen!

Zo laat mogelijk gaan dus, een beetje flaneren over het veld zal er wel niet van komen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_50948566
Zolang ie maar niet Lay Your Hands On Me, Intruder en Rhythm of the Heat schrapt vind ik het al heel wat... De kans op Moribund lijkt toch vrij klein
Nee.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:24:13 #253
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_50960490
Van de KNMI website:
quote:
Het is bewolkt en lokaal valt er al wat lichte regen. In de loop van de ochtend neemt van het westen uit de kans op buiige regen toe en in de middag zou er ook een klap onweer bij kunnen zitten. In het noordwesten van het land wordt het in de loop van de avond droog.
Dat klinkt nog wel een beetje hoopvol.

En anders hoop ik dat PG ter gelegenheid Here Comes The Flood of Red Rain speelt!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:54:11 #254
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:59:14 #255
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_50960937
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:54 schreef MadMaster het volgende:
[afbeelding]

Neem je kaplaarzen en je zuidwestertje maar mee.
Poncho!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:08:53 #256
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_50961053
Ik werk vlak naast station Sloterdijk en heb afgelopen woensdag al de bussen daar vandaan zien vertrekken naar het concert van James Morrison.
Vanavond verwacht ik een lange rij mensen in regenkleding, met paraplu's (die in beslag genomen gaan worden, denk ik) en de o zo Nederlandse plastic afdekzeiltjes te zien bij de pendelbussen...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:11:20 #257
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_50961085
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:08 schreef MadMaster het volgende:
Ik werk vlak naast station Sloterdijk en heb afgelopen woensdag al de bussen daar vandaan zien vertrekken naar het concert van James Morrison.
Vanavond verwacht ik een lange rij mensen in regenkleding, met paraplu's (die in beslag genomen gaan worden, denk ik) en de o zo Nederlandse plastic afdekzeiltjes te zien bij de pendelbussen...
Is de parkeergelegenheid in de buurt van het Westerpark echt zo'n drama als ze omschrijven op de site?

Heb namelijk niet echt zin om bij Sloterdijk te parkeren en dan door met de pendelbus.

Nou kun je volgens de site van de Westergas fabriek parkeren in parkeergarage Westersluis en er schijnt ook een parkeerplaats Houthavens te zijn...

En op die site van Live in Westerpark staat inderdaad vermeld dat paraplu's in beslag worden genomen...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:23:46 #258
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_50961299
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:11 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Is de parkeergelegenheid in de buurt van het Westerpark echt zo'n drama als ze omschrijven op de site?

Heb namelijk niet echt zin om bij Sloterdijk te parkeren en dan door met de pendelbus.

Nou kun je volgens de site van de Westergas fabriek parkeren in parkeergarage Westersluis en er schijnt ook een parkeerplaats Houthavens te zijn...

En op die site van Live in Westerpark staat inderdaad vermeld dat paraplu's in beslag worden genomen...
Garage Westersluis ligt het dichtst bij het concertterrein, maar kan slechts 480 auto's kwijt en zal lastig te bereiken zijn vanaf de snelweg (Haarlemmerweg zal dichtslibben, gok ik). Parkeerplaats Houthavens ligt z'n 700 meter van het Westerpark af, maar heeft slechts één toegangsweg, wat na afloop van het concert een probleem kan worden als iedereen weg wil rijden.

Vanaf station Sloterdijk, waar voldoende gratis parkeerplek is, is het lopend ook te doen, ik denk dat je ruim een half uurtje onderweg bent. Volg de fietspaden langs het spoor, ga het spoor onderdoor, rechtdoor tot aan de gebouwen van PVF en de Postbank en ga naar links langs de tuinhuisjes. Aan het eind van het pad ligt het Westerpark.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:28:22 #259
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_50961403
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Garage Westersluis ligt het dichtst bij het concertterrein, maar kan slechts 480 auto's kwijt en zal lastig te bereiken zijn vanaf de snelweg (Haarlemmerweg zal dichtslibben, gok ik). Parkeerplaats Houthavens ligt z'n 700 meter van het Westerpark af, maar heeft slechts één toegangsweg, wat na afloop van het concert een probleem kan worden als iedereen weg wil rijden.

Vanaf station Sloterdijk, waar voldoende gratis parkeerplek is, is het lopend ook te doen, ik denk dat je ruim een half uurtje onderweg bent. Volg de fietspaden langs het spoor, ga het spoor onderdoor, rechtdoor tot aan de gebouwen van PVF en de Postbank en ga naar links langs de tuinhuisjes. Aan het eind van het pad ligt het Westerpark.
Ik vertrek rond vier uur / half vijf van Den Haag. Ik gok erop dat ik dan nog net voor de grote drukte zit. Mocht alles al vol zitten, kan ik altijd nog uitwijken richting Sloterdijk. Dat ik na afloop even vast sta in het verkeer dat is dan een gegeven, liever dat dan met tig mensen staan te wachten op de pendelbussen of na een hele avond staan nog een half uur lopen, al dan niet in de regen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:47:00 #260
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50962910
De dag rustig opstarten met "Birdy"

In de namiddag/vooravond maar een juist moment afwachten om even met de fiets richting Westerpark te scheuren
pi_50966311
Hoe zit het trouwens met OV ? Op de site van de Westergasfabriek staat dat het concert om 11 uur is afgelopen.... Ik moet de trein van 23:52 hebben op CS (laatste trein naar Nijmegen). Haal ik dat?
Nee.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:51:11 #262
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_50989959
Dat was mooi Flinke stapel klassiekers.

Goede tip van MadMaster over het parkeren , en het weer viel uiteindelijk tijdens het concert wel redelijk mee , alleen een flinke bui tijdens Family Snapshot.

"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_50989996
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:51 schreef fripper het volgende:
Dat was mooi Flinke stapel klassiekers.

Goede tip van MadMaster over het parkeren , en het weer viel uiteindelijk tijdens het concert wel redelijk mee , alleen een flinke bui tijdens Family Snapshot.

En de zon en regen samen gaf een goed excuus om Steam te introduceren .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:54:48 #264
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_50990050
Mooie regenboog ook
  zaterdag 30 juni 2007 @ 01:05:05 #265
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_50990334
Zo, thuis! Was weer een genot om naar te kijken en te luisteren. En met een poncho waren de buien ook nog wel te doen!
pi_50991372
Met een vrij korte setlist was het toch genieten!
Hoogtepunten: Signal to Noise, Secret World, Biko en de regenboog.

En we hebben verschrikkelijk moeten lachen om een dronken Engelsman die bij ons vooraan stond. Hij had een dvd van Play mee en wilde die koste wat het kost laten signeren door PG zelf. Daarbij wilde hij zelfs het hek over klimmen.....

Voor de volledigheid de setlist:

Rhythm of the Heat
On The Air
Intruder
Blood of Eden
No Self Control
Love Town
Family Snapshot
Steam
Mother of Violence
Big Time
Secret World
Lay your hands
Solsbury Hill
Signal to Noise

Sledgehammer
In your Eyes

Biko
pi_50991669
Prachtig optreden!

Hoogtepunten: Family Snapshot, Intruder, Biko.
pi_50992532
Gave show, jammer dat het geluid vooraan zo zacht was. Konden gewoon praten

En uiteraard errug jammer dat dingen als Moribund, I Don't Remember en Humdrum niet meer werden gespeeld. Maar wel Secret World en Signal To Noise
Nee.
pi_50992633
[ imageshack foto's - haal deze post maar weg mods ]
Nee.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 11:20:00 #270
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_50995218
Misschien lag het aan het weer, misschien aan de locatie, misschien aan plek waar ik stond of mischien gewoon aan mezelf maar het had niet de "magie" waar ik op had gehoopt. Het was wel een goed concert, mooie setlist maar "goed" is niet genoeg voor PG. Maar misschien had ik de lat gewoon te hoog gelegd. Maar al met al heb ik me wel prima vermaakt.

En het moment met links een ondergaande zon en rechts een regenboog was dan weer erg mooi.
pi_50995585
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 11:20 schreef MuadDib het volgende:
Misschien lag het aan het weer, misschien aan de locatie, misschien aan plek waar ik stond of mischien gewoon aan mezelf maar het had niet de "magie" waar ik op had gehoopt. Het was wel een goed concert, mooie setlist maar "goed" is niet genoeg voor PG. Maar misschien had ik de lat gewoon te hoog gelegd. Maar al met al heb ik me wel prima vermaakt.

En het moment met links een ondergaande zon en rechts een regenboog was dan weer erg mooi.
Ja, moet ik je gelijk in geven. Het miste een soort magie.
Er zaten ook wel wat foutjes in hier en daar, en er werden flink wat hoge uithalen vermeden.
Technisch heel goed, maar ik had stiekem ook iets meer mindblowings verwacht.
pi_50999306
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 11:20 schreef MuadDib het volgende:
Inderdaad dat vond ik ook... Gewoon de hele sfeer van (Still) Growing Up was een beetje afwezig. En de aangepaste versie van No Self Control en Lay Your Hands On Me met zowat een housebeat-achtig iets eronder vond ik ook wat minder geslaagd (niet slecht, maar niet zo geniaal als ik had gehoopt).
Nee.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 20:45:52 #273
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_51011098
Ik heb mij prima vermaakt bij het concert, maar inderdaad, ik miste een "vonk".
Misschien omdat het in de open lucht was? Ik ben meer van de concerten in zalen, waardoor bijvoorbeeld de lichtshow beter tot zijn recht komt.
Er staat trouwens een paar filmpjes van het concert op youtube.
Nothing is real and nothing to get hung about
  zondag 1 juli 2007 @ 11:23:19 #274
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_51022479
Nu het allemaal een beetje bezonken is, denk ik dat een show als deze eigenlijk in iets kleinere zalen beter tot z'n recht komt. Tijdens de momenten dat Gabriel niet centraal op het podium staat (en die waren er genoeg) gebeurt er verder weinig. In een kleinere zaal valt dat minder op én staat de band wat dichter op elkaar, knusser en intiemer dus.

Straks z'n ex-collega's, ook best leuk...
  maandag 2 juli 2007 @ 08:17:57 #275
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_51049156
Kleinere zaal zou helpen , kleinere bezetting zeker ook. Gewoon 4 of 5 man / vrouw op het podium is meer dan genoeg.

Ik mis bij Gabriel een beetje het "bandjes-gevoel" . Bij Genesis had ik gewoon idee dat er 5 jongens op het podium stonden die lekker muziek aan het maken waren. Het straalde uit dat ze het leuk vonden - afgezien van Banks die ik de hele avond niet een keer heb zien lachen.

Ik heb vorig jaar Tony Levin in een kleine zaal gezien ( de Boerderij ) , samen met (oa) Larry Fast en Jerry Marotta. Zeg maar een deel van de oude band van Gabriel. Ze speelde nog een hoop oud Gabriel-werk. Dat was leuk Daar had PG zo bij kunnen aanschuiven, dan was het nog leuker geweest

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')