BPM niet meer! Sinds 01-01-2020 zijn de BPM voordelen voor blauw kenteken verdwenen. Je kunt de BPM als taxibedrijf niet meer terug krijgen van de Belastingdienst.quote:Op maandag 20 januari 2020 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
her verschil tussen geel en blauwe kentekenplaten is in elk geval ook BPM. Officiel regelen met blauwe platen (weet de voorwaarden niet) kan financieel ook peuk zijn.
Definitie besloten vervoer:quote:1.Deze wet is van toepassing op:
a.openbaar vervoer, besloten busvervoer of taxivervoer over voor het openbaar verkeer openstaande wegen, daaronder begrepen uitsluitend voor openbaar vervoer openstaande wegen;
Ik zou checken of je een communautaire vergunning nodig van KIWA (zij kunnen je dat vertellen):quote:besloten busvervoer: personenvervoer per bus, niet zijnde openbaar vervoer;
Ik denk niet dat je een persoonlijke WA kan gebruiken voor bedrijfsritten.quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:04 schreef Fer het volgende:
Over die verzekering, valt dat niet onder de WA van de eigenaar? Voor zover ik weet zijn de passagiers niet uitgesloten van de WA en zal deze bij schade/letsel door toedoen van de bestuurder gewoon moeten uitkeren.
Nu heeft een inzittenden verzekering wel bepaalde voordelen, maar terugvallen op de WA van de schuldige eigenaar moet altijd wel kunnen.
Hmmm maar er zit dus wel een verschil tussen een bus en een personenauto. Zo'n Vito voor max 9 personen valt denk ik niet onder een bus, je mag het immers ook rijden met een normaal rijbewijs.quote:Op woensdag 22 januari 2020 22:26 schreef Seven. het volgende:
De wet op personenvervoer:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0011470/2019-12-31
[..]
Definitie besloten vervoer:
[..]
Ik zou checken of je een communautaire vergunning nodig van KIWA (zij kunnen je dat vertellen):
https://www.kiwaregister.nl/bus/communautaire_vergunning
En die stellen financiele voorwaarden en bovendien vereist het een bepaalde vakbekwaamheid die je bewijst door het halen van een Getuigschrift personenvervoer. Deze kun je halen bij het CBR. Ik kan je vertellen dat deze cursus MBO+ niveau is, wel veel lesstof en ik raad je aan om hier een cursus voor te volgen. Zelfstudie wordt fucking lastig.
https://www.cbr.nl/web/show/id=267495/langid=42
Je hebt dus een vervoersmanager nodig met zo'n getuigschrift. Voor 400-500 euro per maand kun je die inhuren.
Dat valt onder de uitzonderingen die snabbi had genoemd denk ik. Met name l. vervoer met auto's, voor eigen rekening en risico verricht door ondernemingen ten behoeve van hun werknemers, onderwijsinstellingen ten behoeve van hun leerlingen, kindercentra ten behoeve van kinderopvang als bedoeld in artikel 1.1. van de Wet kinderopvang, tehuizen ten behoeve van hun vaste bewoners, alsmede verpleeginrichtingen, psychiatrische instellingen, medische verzorgingstehuizen, medische dagverblijven of soortgelijke instellingen ten behoeve van hun patiënten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 16:49 schreef Zwolsboy het volgende:
Soms zie je van die bedrijven die shuttle service hebben, hun halen klanten op of brengen ze thuis, busjes zien er uit als taxi maar hebben een geel kentekenplaat.
Dat mag kennelijk dus?
Bel maandag gewoon met KIWA.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je een persoonlijke WA kan gebruiken voor bedrijfsritten.
[..]
Hmmm maar er zit dus wel een verschil tussen een bus en een personenauto. Zo'n Vito voor max 9 personen valt denk ik niet onder een bus, je mag het immers ook rijden met een normaal rijbewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |