abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191114837
Ik zou eens googelen naar limousine vervoer / taxi. Hier is aardig wat info te vinden. Je ziet ze met geel en met blauw kenteken.

Misschien is er verschil tussen events maken en daarvoor een limo inzetten of puur een limo verhuren als vervoer.

Het aantal zitplaatsen zou ook nog uit kunnen maken. Misschien loont het om er een stoel uit te halen en bij de RDW het aantal zitplaatsen terug te brengen.

Dek je wel goed in. Verzekering sowieso zakelijk afsluiten met inzittenden. Eerlijke omschrijving opgeven aan de verzekering. Mocht de premie hoog zijn dan vragen om verhoogd eigen risico en alvast borg betalen.
  maandag 20 januari 2020 @ 14:18:11 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191115265
her verschil tussen geel en blauwe kentekenplaten is in elk geval ook BPM. Officiel regelen met blauwe platen (weet de voorwaarden niet) kan financieel ook peuk zijn.
Tot nooit .......
pi_191115574
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 14:18 schreef Speekselklier het volgende:
her verschil tussen geel en blauwe kentekenplaten is in elk geval ook BPM. Officiel regelen met blauwe platen (weet de voorwaarden niet) kan financieel ook peuk zijn.
BPM niet meer! Sinds 01-01-2020 zijn de BPM voordelen voor blauw kenteken verdwenen. Je kunt de BPM als taxibedrijf niet meer terug krijgen van de Belastingdienst.
  maandag 20 januari 2020 @ 15:08:08 #29
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191116080
grappig, dat BPM-vrije hoorde ik toevallig met de kerst.
Iemand had een nieuwe taxi gekocht. Nu snap ik waarom.
Tot nooit .......
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:26:12 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191151605
De wet op personenvervoer:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0011470/2019-12-31

quote:
1.Deze wet is van toepassing op:

a.openbaar vervoer, besloten busvervoer of taxivervoer over voor het openbaar verkeer openstaande wegen, daaronder begrepen uitsluitend voor openbaar vervoer openstaande wegen;
Definitie besloten vervoer:

quote:
besloten busvervoer: personenvervoer per bus, niet zijnde openbaar vervoer;
Ik zou checken of je een communautaire vergunning nodig van KIWA (zij kunnen je dat vertellen):

https://www.kiwaregister.nl/bus/communautaire_vergunning

En die stellen financiele voorwaarden en bovendien vereist het een bepaalde vakbekwaamheid die je bewijst door het halen van een Getuigschrift personenvervoer. Deze kun je halen bij het CBR. Ik kan je vertellen dat deze cursus MBO+ niveau is, wel veel lesstof en ik raad je aan om hier een cursus voor te volgen. Zelfstudie wordt fucking lastig.

https://www.cbr.nl/web/show/id=267495/langid=42

Je hebt dus een vervoersmanager nodig met zo'n getuigschrift. Voor 400-500 euro per maand kun je die inhuren.
Resistance is futile.
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:29:23 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191151676
De meeste bedrijven besteden het uit als personenvervoer niet de core business is.

Maar dus, om deze inschatting te kunnen maken, hebben we meer input nodig. Wil je deze activiteiten op structurele basis doen? Hoe voer je deze activiteiten nu uit? Gaat het om je eigen personeel of gaat het om je klanten?
Resistance is futile.
pi_191152265
Over die verzekering, valt dat niet onder de WA van de eigenaar? Voor zover ik weet zijn de passagiers niet uitgesloten van de WA en zal deze bij schade/letsel door toedoen van de bestuurder gewoon moeten uitkeren.

Nu heeft een inzittenden verzekering wel bepaalde voordelen, maar terugvallen op de WA van de schuldige eigenaar moet altijd wel kunnen.
.
  woensdag 22 januari 2020 @ 23:45:35 #33
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_191152782
Als de dagtocht (op een bepaalde locatie, dus niet alleen het rijden) jouw kernbusiness is, heb je geen vergunning nodig volgens het ILenT.

Ik heb contact met het ILenT gehad omdat ik vermoedde dat er vervoer werd verricht met een stadsbus en touringcars, zonder dat daarvoor de juiste vergunningen aanwezig zijn. De ambtenaar wist mij te vertellen dat wanneer het vervoer slechts een klein onderdeel is (in dit geval pendelen tussen 2 locaties), je geen vergunning nodig hebt. Het betreft dan namelijk eigen vervoer.

Zodra je voor een ander bedrijf gaat vervoeren (zoals dit bedrijf ook deed), dan heb je wél een vergunning nodig. Omdat je dan ineens niet meer uitsluitend eigen vervoer doet.

Chauffeurs van de bussen dienen wel te voldoen aan de eisen, dus rijbewijs D en code 95. Voor minivans (t/m 9 personen incl. bestuurder) geldt alleen de rijbewijs B als eis.

TL;DR: Als het eigen vervoer is, mag je deze mensen gewoon vervoeren. Je core business is wat anders.
pi_191177087
Soms zie je van die bedrijven die shuttle service hebben, hun halen klanten op of brengen ze thuis, busjes zien er uit als taxi maar hebben een geel kentekenplaat.
Dat mag kennelijk dus?
Interessant he ?
pi_191180220
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 23:04 schreef Fer het volgende:
Over die verzekering, valt dat niet onder de WA van de eigenaar? Voor zover ik weet zijn de passagiers niet uitgesloten van de WA en zal deze bij schade/letsel door toedoen van de bestuurder gewoon moeten uitkeren.

Nu heeft een inzittenden verzekering wel bepaalde voordelen, maar terugvallen op de WA van de schuldige eigenaar moet altijd wel kunnen.
Ik denk niet dat je een persoonlijke WA kan gebruiken voor bedrijfsritten.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:26 schreef Seven. het volgende:
De wet op personenvervoer:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0011470/2019-12-31
[..]

Definitie besloten vervoer:
[..]

Ik zou checken of je een communautaire vergunning nodig van KIWA (zij kunnen je dat vertellen):

https://www.kiwaregister.nl/bus/communautaire_vergunning

En die stellen financiele voorwaarden en bovendien vereist het een bepaalde vakbekwaamheid die je bewijst door het halen van een Getuigschrift personenvervoer. Deze kun je halen bij het CBR. Ik kan je vertellen dat deze cursus MBO+ niveau is, wel veel lesstof en ik raad je aan om hier een cursus voor te volgen. Zelfstudie wordt fucking lastig.

https://www.cbr.nl/web/show/id=267495/langid=42

Je hebt dus een vervoersmanager nodig met zo'n getuigschrift. Voor 400-500 euro per maand kun je die inhuren.
Hmmm maar er zit dus wel een verschil tussen een bus en een personenauto. Zo'n Vito voor max 9 personen valt denk ik niet onder een bus, je mag het immers ook rijden met een normaal rijbewijs.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:49 schreef Zwolsboy het volgende:
Soms zie je van die bedrijven die shuttle service hebben, hun halen klanten op of brengen ze thuis, busjes zien er uit als taxi maar hebben een geel kentekenplaat.
Dat mag kennelijk dus?
Dat valt onder de uitzonderingen die snabbi had genoemd denk ik. Met name l. vervoer met auto's, voor eigen rekening en risico verricht door ondernemingen ten behoeve van hun werknemers, onderwijsinstellingen ten behoeve van hun leerlingen, kindercentra ten behoeve van kinderopvang als bedoeld in artikel 1.1. van de Wet kinderopvang, tehuizen ten behoeve van hun vaste bewoners, alsmede verpleeginrichtingen, psychiatrische instellingen, medische verzorgingstehuizen, medische dagverblijven of soortgelijke instellingen ten behoeve van hun patiënten.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 24 januari 2020 @ 20:50:23 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191180243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je een persoonlijke WA kan gebruiken voor bedrijfsritten.
[..]

Hmmm maar er zit dus wel een verschil tussen een bus en een personenauto. Zo'n Vito voor max 9 personen valt denk ik niet onder een bus, je mag het immers ook rijden met een normaal rijbewijs.
Bel maandag gewoon met KIWA.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')