abonnement Unibet Coolblue
pi_194208182
Hij is zeker mooi genoeg, maar niet groot genoeg denk ik. Wat doe jij er mee?
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:22:14 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194208223
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
Hij is zeker mooi genoeg, maar niet groot genoeg denk ik. Wat doe jij er mee?
hoe groot moet ie zijn dan?

ik heb 'm cadeau gedaan aan mijn nichtje. Ik vond hem voor eigen gebruik (als dekentje op de bank) te groot, zij vond dat juist heel fijn.
in de haak.
pi_194208252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:22 schreef trui het volgende:

[..]

hoe groot moet ie zijn dan?

ik heb 'm cadeau gedaan aan mijn nichtje. Ik vond hem voor eigen gebruik (als dekentje op de bank) te groot, zij vond dat juist heel fijn.
Ik dacht aan 1,5x2 meter ongeveer?

Oh, en jouw toevoeging ^O^ Ik hou van duidelijke uitleg en filmpjes O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Mrs.Peel op 22-07-2020 21:12:01 (Stomme autocorrect ) ]
pi_194212657
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
Er ligt nog niets onder, omdat die van mij een opengewerkt patroon heeft. Ik houd er rekening mee en tot nu toe gaat dat goed. Jouw voorbeeldkleed is dicht, ik zou dan gewoon van Ikea zo'n ding als hieronder op maat knippen en er onder leggen, of misschien met een paar steekjes eraan vast maken? Maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

https://www.ikea.com/nl/n(...)islipstrip-90132261/
Ah goeie, dank je! ^O^
Zag ook al losse strips voorbij komen, dus daar komen we wel uit!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194215266
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 11:56 schreef trui het volgende:
Ik kon het toch niet laten om nog een Pica Pau figuurtje te gaan maken, dit keer uit het nieuwe boek. Zie hier Philip de kreeft in wording:
[ afbeelding ]
Mooie kleur!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194215331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 10:25 schreef trui het volgende:
Oh daar heb ik zelf geen ervaring mee, Twist. Ik zou het zelf denk ik niet zo gauw doen, maar ik heb wel eens leuke voorbeelden gezien van gehaakte kleden. Ligt ook een beetje aan waar het voor is. Zpagetti is wel erg dik en zwaar, lijkt me een hele klus en ik weet ook niet of het aan je voeten lekker voelt of dat die bobbels erg onpraktisch zijn. Dunnere kleden kunnen weer makkelijk verschuiven, dus daar zou je dan wel iets anti-slip-achtigs onder moeten maken. Heb je een concreet voorbeeld voor ogen?

en waar is het voor? slaapkamer? woonkamer? badkamer?

volgens mij heeft ClaudiaX wel eens een kleed gehaakt, klopt dat, Claudia?
Ik heb ervan afgezien, want ik kon geen voorbeelden vinden die me bevielen. Een kleed moet in mijn optiek dik zijn, zacht en strak liggen (zonder hobbels).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:25:07 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194217618
alleen z'n beentjes nog. :)


en Claudia, ja begrijpelijk, ik vind haken ook niet de meest logische techniek voor een fijn kleed. (zo zou ik ook niet snel sokken haken, gebreide sokken zijn fijner/soepeler, etc).
in de haak.
pi_194221310
Mooi trui!
pi_194296688
Zijn er haaksters met ervaring met Scheepjes Bloom, of een vergelijkbaar garen?

Ik kom overal andere termen tegen voor dit soort garen, dus het is nogal lastig zoeken. Het is een soort 'holle' katoendraad, ook wel gevlochten katoen of gepunnikt katoen genoemd.
Voordelen zouden zijn dat het vrij dik is, zonder dat het zwaar wordt (wat bij katoen al snel is), en dat de draad mooi glad is zonder splijten.

Dat garen van Scheepjes leek me wel interessant (al kom ik er net achter dat het niet meer geproduceerd wordt }:| ), dus morgen even bij mijn wolwinkeltje even kijken of ze nog wat hebben. Maar was alvast benieuwd naar ervaringen :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194607683
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:25 schreef trui het volgende:
alleen z'n beentjes nog. :)
[ afbeelding ]

en Claudia, ja begrijpelijk, ik vind haken ook niet de meest logische techniek voor een fijn kleed. (zo zou ik ook niet snel sokken haken, gebreide sokken zijn fijner/soepeler, etc).
En, heeft hij al benen?

Ik was helemaal enthousiast door jouw postings over Pica Pau, ik heb het eerste boek inmiddels. En ik heb garen besteld. Maar nu twijfel ik of het de juiste grootte is. Het is SMC Catania, katoen met een draaddikte die als "fine" omschreven wordt. Het lijkt zo dun! Welk garen gebruik jij voor amigurumi? Op de foto lijkt het groter dan wat ik nu heb. En natuurlijk geldt deze vraag ook voor anderen!!
pi_194612297
Hmm ik gebruikte altijd phil cotton..
Tot de winkel die dat in een kleine miljoen kleurtjes verkocht ineens weg was.

Nu andere winkel met dunner katoen.
Uiteindelijk gaat het om de verhouding die overal gelijk is.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:37:31 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194613301
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2020 21:04 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

En, heeft hij al benen?

Ik was helemaal enthousiast door jouw postings over Pica Pau, ik heb het eerste boek inmiddels. En ik heb garen besteld. Maar nu twijfel ik of het de juiste grootte is. Het is SMC Catania, katoen met een draaddikte die als "fine" omschreven wordt. Het lijkt zo dun! Welk garen gebruik jij voor amigurumi? Op de foto lijkt het groter dan wat ik nu heb. En natuurlijk geldt deze vraag ook voor anderen!!
ja, na mijn vakantie heb ik de beentjes eraan gezet (6 stuks). :)


ik gebruik meestal Scheepjes Softfun, dat is inderdaad wel iets dikker geloof ik, maar voor deze heb ik ook iets anders gebruikt maar stom genoeg weet ik niet meer wat het precies was. Volgens mij ook iets van Katia. Volgens de mevrouw uit de garenwinkel was het vergelijkbaar met Softfun omdat het een mix is van katoen en acryl. Ik heb ze met naald 3 gehaakt.
in de haak.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:39:45 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194613325
Die Pica Pau beestjes worden al gauw groot genoeg, de ontwerpster gebruikt zelf volgens mij ook vrij dun garen.
in de haak.
pi_194716125
Wat voor garen is aan te raden voor het haken van kussenhoezen?

Het gaat om sierkussens voor op de bank (maar wel in een huishouden met kleine kinderen ;) ).

Katoen, of juist acryl, of een mix, of nog iets anders? :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194716908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:10 schreef twist02 het volgende:
Wat voor garen is aan te raden voor het haken van kussenhoezen?

Het gaat om sierkussens voor op de bank (maar wel in een huishouden met kleine kinderen ;) ).

Katoen, of juist acryl, of een mix, of nog iets anders? :?
Ik heb wel eens kussenhoezen gebreid gewoon van goedkope acryl. Want het hoeft niet fijn te zitten op je huid, je draagt het niet.
Die kussens gaan al een hele tijd mee. Als ik ze opnieuw zou maken, zou ik ze niet om het vulkussen heen vastnaaien maar iets van een sluiting maken, want ze worden snel stoffig en ik kan ze nu dus niet makkelijk wassen.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 09:06:12 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194723306
ik zou voor katoen gaan, of een mix van katoen en acryl. Puur acryl vind ik niet zo prettig voelen aan de huid, en je wil er toch tegenaan kunnen zitten. Verder zou ik ze op een bestaand hoesje naaien, zodat je 'm inderdaad nog wel van het kussen af kunt halen om te wassen.
in de haak.
pi_194728092
Ja, een mix van katoen en acryl is misschien wel een goeie ja, dan heb je het beste van twee werelden :Y

Ik ga nog even nadenken over het kunnen wassen / type sluiting, want wil de hoes het liefst wel uit één stuk zeg maar...
En haak ze waarschijnlijk ook in het rond, dus dan wordt op een hoesje naaien lastig :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194729117
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:43 schreef twist02 het volgende:
Ja, een mix van katoen en acryl is misschien wel een goeie ja, dan heb je het beste van twee werelden :Y

Ik ga nog even nadenken over het kunnen wassen / type sluiting, want wil de hoes het liefst wel uit één stuk zeg maar...
En haak ze waarschijnlijk ook in het rond, dus dan wordt op een hoesje naaien lastig :{
Anders klittenband op het eind?
  woensdag 26 augustus 2020 @ 16:04:59 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194729582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 14:43 schreef twist02 het volgende:
Ja, een mix van katoen en acryl is misschien wel een goeie ja, dan heb je het beste van twee werelden :Y

Ik ga nog even nadenken over het kunnen wassen / type sluiting, want wil de hoes het liefst wel uit één stuk zeg maar...
En haak ze waarschijnlijk ook in het rond, dus dan wordt op een hoesje naaien lastig :{
je kunt het toch om een bestaande hoes heen maken, de kant waar de rits zit open laten, en die dan langs de zijkanten van de rits vastzetten?
in de haak.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 16:06:01 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194729602
maar je kunt ook een extra flap maken en die dan met knopen vastzetten op de andere kant.
in de haak.
  woensdag 26 augustus 2020 @ 16:10:34 #246
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194729680
Of een knoopsluiting?
Oh, nevermind :+
  woensdag 26 augustus 2020 @ 16:12:53 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194729741
oh en als je het direct aan een rits wil zetten, dat kan ook he. Dan borduur je eerst rondom de rits in de kettingsteek, en haakt vervolgens verder in die lusjes van de kettingsteek. Zo doet Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir dat bij haar mozaiek etuitjes, zie hier https://www.ravelry.com/patterns/library/mosaic-purses.

een foto van zo'n kettingsteek rondom (beetje onduidelijk door de weinig contrasterende kleur)
in de haak.
pi_194730120
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:04 schreef trui het volgende:

[..]

je kunt het toch om een bestaande hoes heen maken, de kant waar de rits zit open laten, en die dan langs de zijkanten van de rits vastzetten?
Oh, da's wel een idee ja!
Bij 'erop vastnaaien' stelde ik me 2 losse lappen voor, maar dit kan ook ja! :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_194730138
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:12 schreef trui het volgende:
oh en als je het direct aan een rits wil zetten, dat kan ook he. Dan borduur je eerst rondom de rits in de kettingsteek, en haakt vervolgens verder in die lusjes van de kettingsteek. Zo doet Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir dat bij haar mozaiek etuitjes, zie hier https://www.ravelry.com/patterns/library/mosaic-purses.

een foto van zo'n kettingsteek rondom (beetje onduidelijk door de weinig contrasterende kleur) [ afbeelding ]
Oeh, da's helemaal een mooie oplossing! Zeker het proberen waard! :Y

Thanks! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 26 augustus 2020 @ 16:42:23 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_194730300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 16:31 schreef twist02 het volgende:

[..]

Oh, da's wel een idee ja!
Bij 'erop vastnaaien' stelde ik me 2 losse lappen voor, maar dit kan ook ja! :D
ik maak vaak inderdaad maar 1 kant en zet die vast op 1 kant van de hoes. Beetje gemakzucht, maar soms vind ik 't ook gewoon mooi en praktisch om zo'n hoesje ook nog deels te gebruiken (als het een mooi hoesje is van bijv. zacht velours, van de HEMA, dan kunnen mensen er tijdens het gebruik ook voor kiezen om tegen die zachtere kant aan te zitten).
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')