Ah okéquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:45 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Las net op reddit gemiddeld 70, niemand boven de 53, en toen kwam er een reactie dat iemand van 36 overleden was. Maar de gemiddelde leeftijd lijkt toch hoog te liggen.
HELEMAAL NIET OK IK BEN AL OUD!!!quote:
Sterktequote:
We weten echter nog niet wat de verspreidingsniveau is van dit virus. Als dit net zo is als de griep, dan kan deze met de mortaliteitsratio van nu (dit kan ook door mutatie nog veranderen, het is nu eenmaal een familie van snel muterende virussen) voor meer slachtoffers gaan zorgen dan de griep.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:48 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Bedacht ik me ook, lijkt eraan te liggen dat echt iedereen griep krijgt maar dat er toch maar een relatief klein (tov sars etc.) percentage aan dood gaat.
120000 opnames, 6600 doden dit jaar al in de VS, of in de 2019/2020 uitbraak, zoiets.
R0 van 1.4 - 2.5 las ik net, had hoger verwacht.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
We weten echter nog niet wat de verspreidingsniveau is van dit virus. Als dit net zo is als de griep, dan kan deze met de mortaliteitsratio van nu (dit kan ook door mutatie nog veranderen, het is nu eenmaal een familie van snel muterende virussen) voor meer slachtoffers gaan zorgen dan de griep.
Even voor de leek; wat wil dit precies zeggen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:16 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
R0 van 1.4 - 2.5 las ik net, had hoger verwacht.
Hoeveel andere mensen een slachtoffer gemiddeld besmet.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Even voor de leek; wat wil dit precies zeggen?
Begrijp ik het dan goed dat elk slachtoffer er tussen de 1,4 en 2,5 anderen besmet?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Hoeveel andere mensen een slachtoffer gemiddeld besmet.
Als je 50+ bent, dan zakt de overlevingskans naar 1,4 - 2,5%.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow gelukkig! Ik ben 50 minquote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:30 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je 50+ bent, dan zakt de overlevingskans naar 1,4 - 2,5%.
Het aantal besmettingen dat een besmet persoon (gemiddeld) in een onbesmette populatie zal veroorzaken. Hoe snel het zich verspreidt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:22 schreef vosss het volgende:
[..]
griep zit op 2-3. Maar dit is met de cijfers die china aanlevert en het is niog vrij kort dag. Sars was ongeveer gelijk, maar daarbij duurde het enkele maanden tot men tot 300 gevallen kwam, terwijl we nu al boven de 600 zitten in een maand. Lijkt dus in de praktijk hoger uit te vallen, maar alles valt en staat met goede cijfersquote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Begrijp ik het dan goed dat elk slachtoffer er tussen de 1,4 en 2,5 anderen besmet?
Kan zoiets niet heel snel heel groot worden dan?
R_0 geeft ook aan hoe lastig het is om een ziekte te controleren. Bij een R_0 van 2 moet je de helft van de besmettingen voorkomen om de ziekte onder controle te krijgen. Het hangt dan af van hoeveel besmettingen plaatsvinden voor symptomen duidelijk worden (daarom waren pokken, Ebola en SARS aan te pakken, maar is er weinig hoop om een nieuwe griep onder controle te krijgen).quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:34 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Het aantal besmettingen dat een besmet persoon (gemiddeld) in een onbesmette populatie zal veroorzaken. Hoe snel het zich verspreidt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reproductiegetal
Wat minder telefoontjes van Microsoft.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:57 schreef LXIV het volgende:
China is een georganiseerd en dicatoriaal land. Wat dat betreft kunnen ze het virus wel effectief aanpakken daar. Maar wat als dit virus in India terecht komt?
quote:Op vrijdag 24 januari 2020 12:59 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Wat minder telefoontjes van Microsoft.
Kun je die tweets ff vertalen?quote:Op vrijdag 24 januari 2020 13:00 schreef polderturk het volgende:
Naar verluid hebben Chinezen hun kinderen met koorts achtergelaten op het vliegveld.
https://twitter.com/Kuzzat_Altay/status/1220530664463904768?s=20
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |