abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191111800
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet het idee dat ik jou daarmee kan overtuigen als je er zo instaat dus ik laat je maar in de waan dat mensen en koeien hetzelfde zijn.
Dat hoor je mij niet zeggen. Mooie strawman wel! Je wilt dus geen antwoord geven op de vraag wat het verschil is tussen een mens en een koe die het rechtvaardigd om de een met rust te laten en de ander zijn hele leven onder embarmelijke omstandigheden op te sluiten? Lijkt een beetje alsof je wilt weglopen van het antwoord omdat je weet dat hoe je die vraag ook gaat beantwoorden je in een moraal spinneweb komt vast te zitten.
pi_191111826
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:23 schreef Intint het volgende:

[..]

Zucht. Ik heb vegan vrienden die bodybuilder en powerlifter zijn. Een van de sterkste mannen ter wereld is vegan. En problemen? Tuurlijk je zal vast wel een anekdote kunnen vinden over iemand die zegt dat hij na 20 minuten vegan leven permanente schade heeft opgelopen... Ik kijk echter liever naar onderzoek: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864

En ja, hoe de grootschalige bio-industrie nu werkt is slecht voor het milieu.

Als jij denkt dat alle koeien in NL een goed leven hebben diskwalificeer je jezelf eigenlijk ocmpleet van de discussie. Het gebruiken van Boer zoekt vrouw als je bron doet dat overigens ook al

Met andere woorden: Alledrie je punten slaan als een kut op een strijkijzer. Maar toch ben ik de extremist :'). De kracht van cognitieve dissonantie _O_
Je hebt je kop in het zand, de boer zoekt vrouw boer laat precies zien hoe het er op gemiddeld boeren bedrijf er aan toe gaan.

Jij komt juist met een anekdote met je bodybuilder maatje. Punt is dat je snel voedingsmiddelen tekort komt en dat het nogal een aangepast dieet vraagt en dat veel dat niet doen. Vlees is in de hele evolutie belangrijk geweest en bevat dus belangrijke voeding voor ons.

Tjah, ik kom weleens op boerderijen, jij niet, als je denkt dat de boer zoekt vrouw boerderij niet representatief is diskwalificeer jij jezelf juist van de discussie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191111902
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je hebt je kop in het zand, de boer zoekt vrouw boer laat precies zien hoe het er op gemiddeld boeren bedrijf er aan toe gaan.

Jij komt juist met een anekdote met je bodybuilder maatje. Punt is dat je snel voedingsmiddelen tekort komt en dat het nogal een aangepast dieet vraagt en dat veel dat niet doen. Vlees is in de hele evolutie belangrijk geweest en bevat dus belangrijke voeding voor ons.

Tjah, ik kom weleens op boerderijen, jij niet, als je denkt dat de boer zoekt vrouw boerderij niet representatief is diskwalificeer jij jezelf juist van de discussie.
Kerel, ik werk in de gezondheidssector. Het is mijn beroep om onderzoek te doen naar voeding. Wanneer je een gebalanceerd dieet hebt heb je als vegan alleen een b12 supplement nodig (we raden niet-veganisten dit overigens ook aan). Al hebben ze nu ook planten ontdekt die b12 bevatten dus zelfs dat hoeft binnekort niet meer. De enige reden waarom vlees een rol heeft gespeeld in onze evolutie is omdat het veel kcal bevat en je dus minder volume hoeft te eten om verzadigd te zijn wat voordelig is in tijden waar er weinig voer te vinden is. Deze tijden liggen echter ver achter ons en nu eten we over het algemeen te veel., omdat het kan.

Ik kom ook op boerderijen (voor mijn werk en in mijn vrije tijd). Maar ik ben ook in grote slachthuizen geweest. Ga eens naar een supermarkt naar keuze en ga voor de vleesafdeling staan. Hoeveel van de plastic bakjes die je ziet komen bij de vriendelijke boer vandaan die zijn koe na een mooi leven een aai over de snuit geeft voordat hij er met pijn in zijn eigen hart (ja die bestaan ook) een einde aan maakt en hoeveel komen uit de massale slachthuizen?

PS: Een groot gedeelte van de koeien in NL krijgt ook een B12 supplement aangezien wegens kobaltgebrek in de bodem. Eigenlijk krijg je je B12 dus ook via een supplement, alleen gaat het bij jou dan via de koe.
pi_191111941
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:37 schreef Intint het volgende:

[..]

Kerel, ik werk in de gezondheidssector. Het is mijn beroep om onderzoek te doen naar voeding. Wanneer je een gebalanceerd dieet hebt heb je als vegan alleen een b12 supplement nodig (we raden niet-veganisten dit overigens ook aan). Al hebben ze nu ook planten ontdekt die b12 bevatten dus zelfs dat hoeft binnekort niet meer. De enige reden waarom vlees een rol heeft gespeeld in onze evolutie is omdat het veel kcal bevat en je dus minder volume hoeft te eten om verzadigd te zijn wat voordelig is in tijden waar er weinig voer te vinden is. Deze tijden liggen echter ver achter ons en nu eten we over het algemeen te veel., omdat het kan.

Ik kom ook op boerderijen (voor mijn werk en in mijn vrije tijd). Maar ik ben ook in grote slachthuizen geweest. Ga eens naar een supermarkt naar keuze en ga voor de vleesafdeling staan. Hoeveel van de plastic bakjes die je ziet komen bij de vriendelijke boer vandaan die zijn koe na een mooi leven een aai over de snuit geeft voordat hij er met pijn in zijn eigen hart (ja die bestaan ook) een einde aan maakt en hoeveel komen uit de massale slachthuizen?
Ik ben je kerel niet, zeg maar gewoon meneer Ludovico,

Je zegt zelf al, b12 tekort. En je ziet echt veel ondervoede veganisten dat hoef je niet te ontkennen. Het dieet is wat gecompliceerder om gezond uit te voeren.

Slachthuizen zijn massaal ja maar jij demoniseert boeren en ontwijkt nu gewoon de vraag / onderwerp van discussie. Stop daar mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191111981
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je zegt zelf al, b12 tekort. En je ziet echt veel ondervoede veganisten dat hoef je niet te ontkennen. Het dieet is wat gecompliceerder om gezond uit te voeren.

Slachthuizen zijn massaal ja maar jij demoniseert boeren en ontwijkt nu gewoon de vraag / onderwerp van discussie. Stop daar mee.
Ja dat kan ik wel ontkennen want ik werk met deze mensen. Ik zie zelden tekorten in hun vloedwaardes en over het algemeen hebben ze juist betere levels dan omnivoren. Nogmaals, dit is overigens ook iets wat bevestigd is door de grootste voedingsorganisatie ter wereld.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864

Gezondheid is daarnaast ook niet louter bepaald door de goede dingen die je binnenkrijgt, ook juist door de slechte dingen die je NIET binnenkrijgt en vooral door dit laatste zien de bloedwaardes er vaak zo goed uit.

Ik ontwijk geen enkele vraag. Ik ga overal op in wat je zegt. Iets wat jij niet doet.
pi_191112012
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:45 schreef Intint het volgende:

[..]

Ja dat kan ik wel ontkennen want ik werk met deze mensen. Ik zie zelden tekorten in hun vloedwaardes en over het algemeen hebben ze juist betere levels dan omnivoren. Nogmaals, dit is overigens ook iets wat bevestigd is door de grootste voedingsorganisatie ter wereld.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864

Gezondheid is daarnaast ook niet louter bepaald door de goede dingen die je binnenkrijgt, ook juist door de slechte dingen die je NIET binnenkrijgt en vooral door dit laatste zien de bloedwaardes er vaak zo goed uit.

Ik ontwijk geen enkele vraag. Ik ga overal op in wat je zegt. Iets wat jij niet doet.
Amerikaans dieet onderzoek extern valide achten...

Hou ff op zeg, je demoniseert boeren. Of erken je dat het er bij gemiddelde boer er precies zo aan toe gaat als bij boer zoekt vrouw? Want dat deed je net niet.

Dat demomiseren moet stoppen. Jullie extremisten jutten elkaar op. Ook die achterlijke bezettingen ook bij boeren. Doe ff normaal zeg.

Ging ook een varken dood van de stress toen. Goed gedaan 'dierenvrienden'
pi_191112057
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hou ff op zeg, je demoniseert boeren. Of erken je dat het er bij gemiddelde boer er precies zo aan toe gaat als bij boer zoekt vrouw? Want dat deed je net niet.

Dat demomiseren moet stoppen. Jullie extremisten jutten elkaar op. Ook die achterlijke bezettingen ook bij boeren. Doe ff normaal zeg.

Wacht... Ga je nu de de grootste voedingsorganisatie ter wereld niet serieus nemen puur omdat ze toevallig uit Amerika komen? Is dit het niveau waar ik op moet discussiëren?

Fijne dag verder. Om Mark Twain te quoten: "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.''
pi_191112371
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die veganisten zijn niet ondervoed. Ze hebben gewoon niet de obesitas of het overgewicht die zovelen tegenwoordig hebben.

Daarnaast het belang van vlees in evolutie: sinds de mens overging van jager verzamelaar naar landbouw samenleving is de vlees consumptie in eerste instantie afgenomen. Dankzij planten (graan/rijst/mais) is het mogelijk geweest deze aarde te bevolken met grote aantallen mensen. De gemiddelde inname van calorieën ging bij de agrarische revolutie dan ook omlaag (minder calorieën in planten dan in vlees).

Los van het belang van het eten van vlees eerder in de evolutie heeft het evolutie argument niks maar dan ook niks te maken met de hoeveelheid vlees die in de laatste 50 jaar gegeten wordt.
pi_191112390
quote:

[..]

Ik ben tegen de bezetting van privaat grondgebied. Echter, er worden in Nederland meer dan 600 miljoen dieren per jaar geslacht dus de enorme hypocrisie van het verwijt van 1 dood varken door stress kan je achterwege laten.
  maandag 20 januari 2020 @ 10:33:12 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191112419
quote:

[..]

_O- _O- _O-
Als je serieus zo denkt is het wel droevig. Beetje een onderzoek aanvallen om het land waarin het is uitgevoerd (de VS, jij eet zeker ook nooit bij de McDonalds, drinkt niets van Coca Cola en eet niets van Heinz - of eender welk ander Amerikaanse bedrijf). En het altijd kansloze 'dierenactivisten veroorzaken stress en dat is zielig' terwijl er 12 miljoen varkens per jaar geslacht worden in Nederland na een hoofdzakelijk miserabel kutleven. :')
Antifa
pi_191112504
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 09:53 schreef Intint het volgende:

[..]

Wacht... Ga je nu de de grootste voedingsorganisatie ter wereld niet serieus nemen puur omdat ze toevallig uit Amerika komen? Is dit het niveau waar ik op moet discussiëren?

Fijne dag verder. Om Mark Twain te quoten: "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience.''
Enig idee hoe gezond ze zijn in Amerika? Natuurlijk is dit niet extern valide, kom op zeg, Amerika is echt even andere koek dan Nederland.
pi_191112510
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Enig idee hoe gezond ze zijn in Amerika? Natuurlijk is dit niet extern valide, kom op zeg, Amerika is echt even andere koek dan Nederland.
No shit. Denk je dat dat komt door het niveau de de wetenschap daar of door de voedingscultuur binnen dat land waar alles XXL moet?
pi_191112517
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:29 schreef soeverein het volgende:

[..]

Ik ben tegen de bezetting van privaat grondgebied. Echter, er worden in Nederland meer dan 600 miljoen dieren per jaar geslacht dus de enorme hypocrisie van het verwijt van 1 dood varken door stress kan je achterwege laten.
Precies, niks aan de hand dus, grootste deel gaat gewoon normaal door de slacht ;)
pi_191112531
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Als je serieus zo denkt is het wel droevig. Beetje een onderzoek aanvallen om het land waarin het is uitgevoerd (de VS, jij eet zeker ook nooit bij de McDonalds, drinkt niets van Coca Cola en eet niets van Heinz - of eender welk ander Amerikaanse bedrijf). En het altijd kansloze 'dierenactivisten veroorzaken stress en dat is zielig' terwijl er 12 miljoen varkens per jaar geslacht worden in Nederland na een hoofdzakelijk miserabel kutleven. :')
Ehm, Amerikaans onderzoek, onder Amerikaanse bevolking, ff serieus, 1/3 diabetes lijkt in de verste verte niet op hoe gezond we zijn in Nederland.

Je moet dan ook niet denken dat je het onderzoek 1/1 door kunt trekken op Nederland. Dat heet externe validiteit.

Ik ga niet zitten twijfelen aan mijn eigen gezonde verstand, misschien verstandig als jullie dat wel doen.
pi_191112539
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:33 schreef VoMy het volgende:
na een hoofdzakelijk miserabel kutleven.
Bron? Jij werkt in de industrie?
pi_191112549
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:45 schreef Intint het volgende:

[..]

No shit. Denk je dat dat komt door het niveau de de wetenschap daar of door de voedingscultuur binnen dat land waar alles XXL moet?
Voedingscultuur hè, ik zeg ook niet dat het niveau van de wetenschap niet okay is, ik zeg alleen dat het niet extern valide is voor Nederland. Wat gewoon echt meer dan krankzinnig overduidelijk is.
pi_191112636
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Voedingscultuur hè, ik zeg ook niet dat het niveau van de wetenschap niet okay is, ik zeg alleen dat het niet extern valide is voor Nederland. Wat gewoon echt meer dan krankzinnig overduidelijk is.
Ben je nou aan het trollen? Ik weiger te geloven dat je dit serieus bedoeld. Dus stel dat een Amerikaanse universiteit vind dat een veganistisch dieet je kans op hart- en vaatziekten kleiner maakt dan heeft dit geen waarde voor een Nederlands persoon?
pi_191112646
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bron? Jij werkt in de industrie?
Je gaf geen antwoord op mijn vraag een paar posts terug. Hier is hij nog eens:

"Ik kom ook op boerderijen (voor mijn werk en in mijn vrije tijd). Maar ik ben ook in grote slachthuizen geweest. Ga eens naar een supermarkt naar keuze en ga voor de vleesafdeling staan. Hoeveel van de plastic bakjes die je ziet komen bij de vriendelijke boer vandaan die zijn koe na een mooi leven een aai over de snuit geeft voordat hij er met pijn in zijn eigen hart (ja die bestaan ook) een einde aan maakt en hoeveel komen uit de massale slachthuizen?"
pi_191112658
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:56 schreef Intint het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen? Ik weiger te geloven dat je dit serieus bedoeld. Dus stel dat een Amerikaanse universiteit vind dat een veganistisch dieet je kans op hart- en vaatziekten kleiner maakt dan heeft dit geen waarde voor een Nederlands persoon?
Zo een onderzoek voeren ze uit op Amerikaanse burgers, niet op Nederlandse burgers.

Die twee zijn niet met elkaar te vergelijken. Dus de resultaten van het onderzoek zijn niet toepasselijk op Nederlandse burgers.

En nu ben ik er wel klaar mee, als je het zo niet begrijpt heeft het helemaal geen zin meer om erover te blijven discussiëren ben ondertussen wel klaar met domme mensen die het niet willen horen of begrijpen. Gezeik iedere keer zeg.
pi_191112671
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:57 schreef Intint het volgende:
Hoeveel van de plastic bakjes die je ziet komen bij de vriendelijke boer vandaan die zijn koe na een mooi leven een aai over de snuit geeft voordat hij er met pijn in zijn eigen hart (ja die bestaan ook) een einde aan maakt en hoeveel komen uit de massale slachthuizen?"
I don't give a fuck. Heb jij bewijs dat het allemaal mishandelde beesten waren? Breng dat dan aan het licht ofzo. Val mij er niet mee lastig. Ik ga uit van het positieve, want ik zie alleen maar positieve dingen bij alle boeren waar ik wat van heb gezien.

Sowieso lijk je te insinueren dat massale slachthuizen gelijk slecht is, daar ga ik sowieso ook niet in mee.
pi_191112693
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zo een onderzoek voeren ze uit op Amerikaanse burgers, niet op Nederlandse burgers.

Die twee zijn niet met elkaar te vergelijken. Dus de resultaten van het onderzoek zijn niet toepasselijk op Nederlandse burgers.

En nu ben ik er wel klaar mee, als je het zo niet begrijpt heeft het helemaal geen zin meer om erover te blijven discussiëren ben ondertussen wel klaar met domme mensen die het niet willen horen of begrijpen. Gezeik iedere keer zeg.
Vertel me aub (gewoon puur voor mijn vertrouwen in de mens) dat je snapt dat je dan 99,99% van de medische wetenschap in de prullenbak kan gooien omdat dat niet gedaan is op Nederlandse burgers he? Please vertel me dat je dit snapt....

Daarnaast is dat onderzoek een meta analyse waarin onderzoeken zijn opgenomen die niet alleen in Amerika zijn uitgevoerd. Dus zelfs dat punt van je 'argment' klopt al niet.
pi_191112706
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 11:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

I don't give a fuck. Heb jij bewijs dat het allemaal mishandelde beesten waren? Breng dat dan aan het licht ofzo. Val mij er niet mee lastig. Ik ga uit van het positieve, want ik zie alleen maar positieve dingen bij alle boeren waar ik wat van heb gezien.

Sowieso lijk je te insinueren dat massale slachthuizen gelijk slecht is, daar ga ik sowieso ook niet in mee.
Vertaling: ik steek mij kop liever in het zand zodat ik niet geconfronteerd wordt met de werkelijkheid en gewoon kan blijven leven hoe ik wil zondat ik me daar schuldig over hoef te voelen.
  maandag 20 januari 2020 @ 11:04:07 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191112713
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 10:47 schreef ludovico het volgende:

Ik ga niet zitten twijfelen aan mijn eigen gezonde verstand, misschien verstandig als jullie dat wel doen.
Maak je niet ongerust, ik denk dat vrijwel iedereen die dit draadje leest twijfelt aan jouw 'gezonde' verstand.
Antifa
pi_191112721
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 11:02 schreef Intint het volgende:

[..]

Vertel me aub (gewoon puur voor mijn vertrouwen in de mens) dat je snapt dat je dan 99,99% van de medische wetenschap in de prullenbak kan gooien omdat dat niet gedaan is op Nederlandse burgers he? Please vertel me dat je dit snapt....
:') Zie post #144.
pi_191112732
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 11:03 schreef Intint het volgende:

[..]

Vertaling: ik steek mij kop liever in het zand zodat ik niet geconfronteerd wordt met de werkelijkheid en gewoon kan blijven leven hoe ik wil zondat ik me daar schuldig over hoef te voelen.
Kom dan met bewijs? Of hou inderdaad gewoon lekker je demoniserende bek dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')