abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:12:23 #251
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073152
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja vroeger aten we regelmatig konijn of haan, en er is niks leuker om na het kluiven de kip weer in elkaar proberen te zetten. Of uit te zoeken welk bot waar hoort. Of verbaasd te zijn over hoeveel botjes er wel niet in het strottehoofd van een haan zitten.

Goed voor je biologische kennis ook. Heb meer geleerd voor en tijdens het eten, dan tijdens de biologie les.
Tof inderdaad.
quote:
Ook bij varken of koe weet ik wel waar het vlees ongeveer vandaan komt ik heb het idee dat dat bewustzijn van vlees een beetje verdwenen is of zelf naar gevonden wordt. Trouwens eet ik wel wat minder vlees omdat ik lekkere gerechten ontdekt heb zonder vlees, of dat vlees bij sommige gerechten eigenlijk weinig toevoegd. Maar het liefst heb ik nog wel vlees waarvan duidelijk is welk dier het was :Y
Voor de rest: dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 15:12:54 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191073158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:08 schreef soeverein het volgende:

[..]

Die scharrelkip moet geboren worden. Om dat voor elkaar te krijgen worden er talloze haantjes geboren die geen economisch nut hebben. Al die haantjes worden vergast. Dat is wat er mis is mer scharrelkip.
Wij kochten vroeger eens in de zoveel tijd een haan (die er puur was om kuikens te fokken) heerlijk zijn die. Zit rood vlees aan van die dikke gespierde poten. Dus die haantjes kunnen ze ook laten scharrelen en daarna gewoon opeten, zijn prima te eten :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191073205
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wij kochten vroeger eens in de zoveel tijd een haan (die er puur was om kuikens te fokken) heerlijk zijn die. Zit rood vlees aan van die dikke gespierde poten. Dus die haantjes kunnen ze ook laten scharrelen en daarna gewoon opeten, zijn prima te eten :Y
Dat kunnen ze doen maar dat is niet hoe het gaat.

Kippen leggen eerst eiren en als hun "productie" afneemt worden ze geslacht. Haantjes leggen geen eieren en zijn daarom al minder efficiënt vergleken met kippen. Jij kan voor jezelf wel proberen goed te praten dat jullie soms een haantje kopen en op eten maar dat neemt niet weg dat elk ei of stukje kip een dood haantje betekent.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:17:39 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Heh? Nee, natuurlijk niet. Ze zouden zich voor de gek houden als blijkt dat er wel echt vlees in zit maar het wordt verkocht als vega. Ze willen geen vlees eten en nu eten ze iets waar geen vlees in zit? Hoe is dat jezelf voor de gek houden? _O- Dat zwak noemen begrijp ik al helemaal niet en ga ik ook geen moeite voor doen dat te begrijpen. Klinkt gewoon als bashen in mijn ogen.
Omdat het een substituut is voor een behoefte die ze toch blijkbaar nog hebben.
In mijn ogen is een keuze maken een keuze maken. Dan laat je het. Dan ga je ook niet op zoek naar een alternatief om je zwakte te verbloemen.
Nee, je stopt er gewoon mee.

Is dat bashen in jouw ogen? Grow some balls.
quote:
Ook totaal geen enkele vorm van begrip te bekennen :D Jij doet volgens mij ook gewoon 0,0 moeite om je in te leven in iemand anders he? Of het nou hierom gaat of welk onderwerp dan ook.

Ah, en weer persoonlijk.
Denk dat jij gewoon dik in je vooroordelen zit.
quote:
Maar och wat verlang je veel van de rest van de wereld om jouw behoeftes intact te houden
Jij bent zelfvoorzienend snap ik hieruit?
1947-2016
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:18:10 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191073223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

He he.
Het is gewoon een soort van stillen van behoefte inderdaad. Mijn mening is dat dat gewoon puur zwak is. Je kiest ergens voor om het niet te doen, maar vervolgens ga je naar een zwaar bewerkt alternatief wat in kleur en structuur hetzelfde er uit moet zien.

Om jezelf voor de gek te houden?

Vandaar mijn 'zwakke lul/kut' post.

Maargoed, dat is mijn mening.
Het is inderdaad je mening, en eentje gebaseerd op zelfbedachte nonsens, want enige vorm van solide onderbouwing - of überhaupt iets van logische structuur - ontbreekt zoals altijd.

Je komt niet veel verder dan niet-samenhangende zinnen, vaak doorspekt met onjuiste aannames, achter elkaar plaatsen, willekeurig woordjes 'dus' als 'vandaan' er tussen gooiend, in de hoop daarmee iets als een redenatie te hebben geproduceerd.

Neem nou dit:
quote:
Het is gewoon een soort van stillen van behoefte inderdaad. Mijn mening is dat dat gewoon puur zwak is.
Ok, iets is naar jouw mening 'puur zwak' - whatever that may be. Je volgt dit zinnetje, waar je al niet de leesbaarheidsprijs voor krijgt, op met het volgende, onduidelijk gerelateerde:

quote:
Je kiest ergens voor om het niet te doen,
In dit geval: vlees eten.
quote:
maar vervolgens ga je naar een zwaar bewerkt alternatief wat in kleur en structuur hetzelfde er uit moet zien.
Vervolgens eet je inderdaad andere dingen dan vlees.

En nu? Nu stopt het. Er komt geen verheldering over waarom dit een probleem is. Noch heb je het over de bewerktheid van vlees in het algemeen, hoe de frikandel, de hamburgers ook bewerkt worden, niets. Gewoon twee zinnen die vrijwel los van elkaar staan, zonder conclusie, een paar loze kreten. De maagdenburgse bollen hadden nog meer inhoud dan dit.

En dit is dan je fantastische on-topic 'dit is mijn mening' uitleg nadat je natuurlijk jezelf alweer onsterfelijk belachelijk gemaakt had door als een 11-jarige met wat kinderachtige plaatjes van het internet te komen, omdat we natuurlijk niet allemaal de stap van kind naar volwassene succesvol afgerond kunnen hebben :').
Antifa
pi_191073234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat het een substituut is voor een behoefte die ze toch blijkbaar nog hebben.
In mijn ogen is een keuze maken een keuze maken. Dan laat je het. Dan ga je ook niet op zoek naar een alternatief om je zwakte te verbloemen.
Nee, je stopt er gewoon mee.

Is dat bashen in jouw ogen? Grow some balls.
[..]

Ah, en weer persoonlijk.
Denk dat jij gewoon dik in je vooroordelen zit.
[..]

Jij bent zelfvoorzienend snap ik hieruit?
Veel gerechten zijn gebaseerd op vlees. Stel jij wilt een lekkere burger maken met een blaatje sla, wat tomaten vegan mayo en ketchup. Dan mis je een stukje textuur als je geen hamburger hebt en is je gerecht incompleet. Dan doe je daar dus een vegetarische burger bij en dan heb je een heerlijke burger met wat friet. Alleen is die dan dierenleed vrij en zit er geen karkas op je broodje.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:21:35 #257
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191073261
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:19 schreef soeverein het volgende:

[..]

Alleen is die dan dierenleed vrij en zit er geen karkas op je broodje.
Wat een oneerbiedige uitspraak zeg. Een hamburger is geen "karkas", ik ben tenminste nog nooit een bot tegengekomen.

https://www.encyclo.nl/begrip/karkas
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:23:19 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191073280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan kom je toch gewoon even langs? Laat ik je ook zien dat ik redelijk verder ben gekomen dan de cito toets.
[..]

Als iemand het heeft over een zwak weerwoord, verwijs ik je even naar dit topic. Gewoon volhouden in iets wat totaal niet waar is. En het dan hier hebben over een poging tot repliek.

Goed hoor :W :')
_O- _O-
Het is wel schattig hoe je je wanhopig probeert te verbergen achter een foute lezing in een ander topic, een lezing die je zelf natuurlijk ook fout leest omdat, nja, je bent niet bepaald de scherpste hier he, en dus denkt dat je hiermee iets op het spoor bent ofzo? :P Je mag het wat mij betreft gerust zelf proberen uit te leggen hoor, wat je precies bedoelt te zeggen. Volgens mij doel je erop dat je in een ander topic (zo zijn er velen) ook al niet in staat was om te lezen en te begrijpen wat er gezegd wordt, maar ik kan me vergissen.

Kun je even uitleggen waar je op doelt, met verwijzingen enzo? En dan dat het leesbaar is? En overigens ook wat de relevantie is met dit onderwerp, als je toch bezig bent.
Antifa
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:24:09 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:19 schreef soeverein het volgende:

[..]

Veel gerechten zijn gebaseerd op vlees. Stel jij wilt een lekkere burger maken met een blaatje sla, wat tomaten vegan mayo en ketchup. Dan mis je een stukje textuur als je geen hamburger hebt en is je gerecht incompleet. Dan doe je daar dus een vegetarische burger bij en dan heb je een heerlijke burger met wat friet. Alleen is die dan dierenleed vrij en zit er geen karkas op je broodje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat een oneerbiedige uitspraak zeg. Een hamburger is geen "karkas", ik ben tenminste nog nooit een bot tegengekomen.

https://www.encyclo.nl/begrip/karkas
Dat.

Enige wat ik wel begrijp is dood dier is dood dier.
En dat vind ik juist weer interessant om te zien hoe een dier geslacht wordt en wat er daarna mee gebeurd.

Maarja.. soms kan je gewoon mensen niet verder helpen omdat ze vol zitten met hun eigen overtuiging.
1947-2016
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:24:47 #260
319979 Fok-it
All is well
pi_191073294
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Maarja.. soms kan je gewoon mensen niet verder helpen omdat ze vol zitten met hun eigen overtuiging.
Fijn dat je zelf inziet dat jij niet te redden bent.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:25:46 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191073301
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De username @Red_85 suggereert wel dat ie gered wil worden.
Antifa
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:26:18 #262
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191073306
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Dat.

Enige wat ik wel begrijp is dood dier is dood dier.
En dat vind ik juist weer interessant om te zien hoe een dier geslacht wordt en wat er daarna mee gebeurd.

Dat zie je wel vaker met die geradicaliseerde vega-gekkies. Ze gebruiken graag woorden als "moord", "lijk", "dierenleed", "karkas". Totaal geen respect voor de mening of lifestyle van een ander mens.

Alleen daarom al voer ik komende jaar mijn vleesconsumptie verder op.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:26:19 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:

[..]

_O- _O-
Het is wel schattig hoe je je wanhopig probeert te verbergen achter een foute lezing in een ander topic, een lezing die je zelf natuurlijk ook fout leest omdat, nja, je bent niet bepaald de scherpste hier he, en dus denkt dat je hiermee iets op het spoor bent ofzo? :P Je mag het wat mij betreft gerust zelf proberen uit te leggen hoor, wat je precies bedoelt te zeggen. Volgens mij doel je erop dat je in een ander topic (zo zijn er velen) ook al niet in staat was om te lezen en te begrijpen wat er gezegd wordt, maar ik kan me vergissen.

Kun je even uitleggen waar je op doelt, met verwijzingen enzo? En dan dat het leesbaar is? En overigens ook wat de relevantie is met dit onderwerp, als je toch bezig bent.
Je zat daar gewoon te liegen omdat je het niet goed gelezen had.

En nu kom je hier met persoonlijke posts en veel smiley's, zoals iedere dag, om lekker te kunnen trollen. :W
1947-2016
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:27:05 #264
319979 Fok-it
All is well
pi_191073319
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat zie je wel vaker met die geradicaliseerde vega-gekkies. Ze gebruiken graag woorden als "moord", "lijk", "dierenleed", "karkas". Totaal geen respect voor de mening of lifestyle van een ander mens.

Alleen daarom al voer ik komende jaar mijn vleesconsumptie verder op.
Haha ja lekker rebels zeg!! Dat zal zew allemaal ff leren!!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:28:29 #265
319979 Fok-it
All is well
pi_191073337
Wat een gezwel ben je dan als je je vleesconsumptie wilt opvoeren omdat je vegetariërs te extreem vind _O-

Sla je ook een paar extra transgenders neer omdat je diversiteit te ver door ziet slaan?
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 15:28:53 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191073344
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:16 schreef soeverein het volgende:
dat jullie soms een haantje kopen
Zeg maar gerust haan hoor :D dat gaat eerder richting een kalkoen ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:29:33 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073354
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Weer een persoonlijke post.
Kom je niet verder?
1947-2016
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:29:59 #268
319979 Fok-it
All is well
pi_191073360
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weer een persoonlijke post.
Kom je niet verder?
Zoek maar wat memes op als tegenreactie
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:30:47 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073371
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Wat een gezwel ben je dan als je je vleesconsumptie wilt opvoeren omdat je vegetariërs te extreem vind _O-

Sla je ook een paar extra transgenders neer omdat je diversiteit te ver door ziet slaan?
Nu ook nog mensen weg zetten als gezwel en veronderstellen dat ze iemand neer slaan om hun 'zijn'..

Gaat lekker met je hoor. Echt super.
Helemaal goed.
1947-2016
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:31:28 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073376
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zoek maar wat memes op als tegenreactie
Mensen die anderen wegzetten als kanker of gelijke, hebben afgedaan. Verloren.
1947-2016
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:31:50 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_191073380
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu ook nog mensen weg zetten als gezwel en veronderstellen dat ze iemand neer slaan om hun 'zijn'..

Gaat lekker met je hoor. Echt super.
Helemaal goed.
Gelukkig ben je wel fris in je bovenkamer als je een ongezonder dieet aanneemt alleen omdat een subgroep je niet aan staat _O_
pi_191073393
Mensen doe dit lekker via DM ofzo.. godverdomme zeg :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:35:58 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_191073424
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Gelukkig ben je wel fris in je bovenkamer als je een ongezonder dieet aanneemt alleen omdat een subgroep je niet aan staat _O_
Vegetariers zijn juist diegene waar wat meer mis mee is in de bovenkamer.

Jij komt met 'gezwel' en denkt dat iemand gewelddadig is. Beetje niveau diederik stapel. Ook zo'n idiote leugenaar.
1947-2016
pi_191073431
Voor de vleeseters die zich hierdoor aangevallen voelen moet Mora wellicht nog een andere snack op de markt brengen:

pi_191073442
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:08 schreef soeverein het volgende:

[..]

Die scharrelkip moet geboren worden. Om dat voor elkaar te krijgen worden er talloze haantjes geboren die geen economisch nut hebben. Al die haantjes worden vergast. Dat is wat er mis is mer scharrelkip.
hanenbouten _O_
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')