Goed voor je biologische kennis ook. Heb meer geleerd voor en tijdens het eten, dan tijdens de biologie les.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja vroeger aten we regelmatig konijn of haan, en er is niks leuker om na het kluiven de kip weer in elkaar proberen te zetten. Of uit te zoeken welk bot waar hoort. Of verbaasd te zijn over hoeveel botjes er wel niet in het strottehoofd van een haan zitten.
Voor de rest: dit.quote:Ook bij varken of koe weet ik wel waar het vlees ongeveer vandaan komt ik heb het idee dat dat bewustzijn van vlees een beetje verdwenen is of zelf naar gevonden wordt. Trouwens eet ik wel wat minder vlees omdat ik lekkere gerechten ontdekt heb zonder vlees, of dat vlees bij sommige gerechten eigenlijk weinig toevoegd. Maar het liefst heb ik nog wel vlees waarvan duidelijk is welk dier het was

Wij kochten vroeger eens in de zoveel tijd een haan (die er puur was om kuikens te fokken) heerlijk zijn die. Zit rood vlees aan van die dikke gespierde poten. Dus die haantjes kunnen ze ook laten scharrelen en daarna gewoon opeten, zijn prima te etenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:08 schreef soeverein het volgende:
[..]
Die scharrelkip moet geboren worden. Om dat voor elkaar te krijgen worden er talloze haantjes geboren die geen economisch nut hebben. Al die haantjes worden vergast. Dat is wat er mis is mer scharrelkip.

Dat kunnen ze doen maar dat is niet hoe het gaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij kochten vroeger eens in de zoveel tijd een haan (die er puur was om kuikens te fokken) heerlijk zijn die. Zit rood vlees aan van die dikke gespierde poten. Dus die haantjes kunnen ze ook laten scharrelen en daarna gewoon opeten, zijn prima te eten

Omdat het een substituut is voor een behoefte die ze toch blijkbaar nog hebben.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heh? Nee, natuurlijk niet. Ze zouden zich voor de gek houden als blijkt dat er wel echt vlees in zit maar het wordt verkocht als vega. Ze willen geen vlees eten en nu eten ze iets waar geen vlees in zit? Hoe is dat jezelf voor de gek houden?Dat zwak noemen begrijp ik al helemaal niet en ga ik ook geen moeite voor doen dat te begrijpen. Klinkt gewoon als bashen in mijn ogen.
Ah, en weer persoonlijk.quote:Ook totaal geen enkele vorm van begrip te bekennenJij doet volgens mij ook gewoon 0,0 moeite om je in te leven in iemand anders he? Of het nou hierom gaat of welk onderwerp dan ook.
Jij bent zelfvoorzienend snap ik hieruit?quote:Maar och wat verlang je veel van de rest van de wereld om jouw behoeftes intact te houden

Het is inderdaad je mening, en eentje gebaseerd op zelfbedachte nonsens, want enige vorm van solide onderbouwing - of überhaupt iets van logische structuur - ontbreekt zoals altijd.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
He he.
Het is gewoon een soort van stillen van behoefte inderdaad. Mijn mening is dat dat gewoon puur zwak is. Je kiest ergens voor om het niet te doen, maar vervolgens ga je naar een zwaar bewerkt alternatief wat in kleur en structuur hetzelfde er uit moet zien.
Om jezelf voor de gek te houden?
Vandaar mijn 'zwakke lul/kut' post.
Maargoed, dat is mijn mening.
Ok, iets is naar jouw mening 'puur zwak' - whatever that may be. Je volgt dit zinnetje, waar je al niet de leesbaarheidsprijs voor krijgt, op met het volgende, onduidelijk gerelateerde:quote:Het is gewoon een soort van stillen van behoefte inderdaad. Mijn mening is dat dat gewoon puur zwak is.
In dit geval: vlees eten.quote:Je kiest ergens voor om het niet te doen,
Vervolgens eet je inderdaad andere dingen dan vlees.quote:maar vervolgens ga je naar een zwaar bewerkt alternatief wat in kleur en structuur hetzelfde er uit moet zien.

Veel gerechten zijn gebaseerd op vlees. Stel jij wilt een lekkere burger maken met een blaatje sla, wat tomaten vegan mayo en ketchup. Dan mis je een stukje textuur als je geen hamburger hebt en is je gerecht incompleet. Dan doe je daar dus een vegetarische burger bij en dan heb je een heerlijke burger met wat friet. Alleen is die dan dierenleed vrij en zit er geen karkas op je broodje.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat het een substituut is voor een behoefte die ze toch blijkbaar nog hebben.
In mijn ogen is een keuze maken een keuze maken. Dan laat je het. Dan ga je ook niet op zoek naar een alternatief om je zwakte te verbloemen.
Nee, je stopt er gewoon mee.
Is dat bashen in jouw ogen? Grow some balls.
[..]
Ah, en weer persoonlijk.
Denk dat jij gewoon dik in je vooroordelen zit.
[..]
Jij bent zelfvoorzienend snap ik hieruit?

Wat een oneerbiedige uitspraak zeg. Een hamburger is geen "karkas", ik ben tenminste nog nooit een bot tegengekomen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:19 schreef soeverein het volgende:
[..]
Alleen is die dan dierenleed vrij en zit er geen karkas op je broodje.

quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan kom je toch gewoon even langs? Laat ik je ook zien dat ik redelijk verder ben gekomen dan de cito toets.
[..]
Als iemand het heeft over een zwak weerwoord, verwijs ik je even naar dit topic. Gewoon volhouden in iets wat totaal niet waar is. En het dan hier hebben over een poging tot repliek.
Goed hoor![]()

quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:19 schreef soeverein het volgende:
[..]
Veel gerechten zijn gebaseerd op vlees. Stel jij wilt een lekkere burger maken met een blaatje sla, wat tomaten vegan mayo en ketchup. Dan mis je een stukje textuur als je geen hamburger hebt en is je gerecht incompleet. Dan doe je daar dus een vegetarische burger bij en dan heb je een heerlijke burger met wat friet. Alleen is die dan dierenleed vrij en zit er geen karkas op je broodje.
Dat.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat een oneerbiedige uitspraak zeg. Een hamburger is geen "karkas", ik ben tenminste nog nooit een bot tegengekomen.
https://www.encyclo.nl/begrip/karkas

Fijn dat je zelf inziet dat jij niet te redden bent.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Maarja.. soms kan je gewoon mensen niet verder helpen omdat ze vol zitten met hun eigen overtuiging.

De username @Red_85 suggereert wel dat ie gered wil worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Fijn dat je zelf inziet dat jij niet te redden bent.

Dat zie je wel vaker met die geradicaliseerde vega-gekkies. Ze gebruiken graag woorden als "moord", "lijk", "dierenleed", "karkas". Totaal geen respect voor de mening of lifestyle van een ander mens.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dat.
Enige wat ik wel begrijp is dood dier is dood dier.
En dat vind ik juist weer interessant om te zien hoe een dier geslacht wordt en wat er daarna mee gebeurd.
Maarja.. soms kan je gewoon mensen niet verder helpen omdat ze vol zitten met hun eigen overtuiging.

Je zat daar gewoon te liegen omdat je het niet goed gelezen had.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:23 schreef VoMy het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is wel schattig hoe je je wanhopig probeert te verbergen achter een foute lezing in een ander topic, een lezing die je zelf natuurlijk ook fout leest omdat, nja, je bent niet bepaald de scherpste hier he, en dus denkt dat je hiermee iets op het spoor bent ofzo?Je mag het wat mij betreft gerust zelf proberen uit te leggen hoor, wat je precies bedoelt te zeggen. Volgens mij doel je erop dat je in een ander topic (zo zijn er velen) ook al niet in staat was om te lezen en te begrijpen wat er gezegd wordt, maar ik kan me vergissen.
Kun je even uitleggen waar je op doelt, met verwijzingen enzo? En dan dat het leesbaar is? En overigens ook wat de relevantie is met dit onderwerp, als je toch bezig bent.

Haha ja lekker rebels zeg!! Dat zal zew allemaal ff leren!!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat zie je wel vaker met die geradicaliseerde vega-gekkies. Ze gebruiken graag woorden als "moord", "lijk", "dierenleed", "karkas". Totaal geen respect voor de mening of lifestyle van een ander mens.
Alleen daarom al voer ik komende jaar mijn vleesconsumptie verder op.

Zeg maar gerust haan hoorquote:

Weer een persoonlijke post.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Fijn dat je zelf inziet dat jij niet te redden bent.

Zoek maar wat memes op als tegenreactiequote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weer een persoonlijke post.
Kom je niet verder?

Nu ook nog mensen weg zetten als gezwel en veronderstellen dat ze iemand neer slaan om hun 'zijn'..quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:28 schreef Fok-it het volgende:
Wat een gezwel ben je dan als je je vleesconsumptie wilt opvoeren omdat je vegetariërs te extreem vind
Sla je ook een paar extra transgenders neer omdat je diversiteit te ver door ziet slaan?

Mensen die anderen wegzetten als kanker of gelijke, hebben afgedaan. Verloren.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zoek maar wat memes op als tegenreactie

Gelukkig ben je wel fris in je bovenkamer als je een ongezonder dieet aanneemt alleen omdat een subgroep je niet aan staatquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu ook nog mensen weg zetten als gezwel en veronderstellen dat ze iemand neer slaan om hun 'zijn'..
Gaat lekker met je hoor. Echt super.
Helemaal goed.

Vegetariers zijn juist diegene waar wat meer mis mee is in de bovenkamer.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gelukkig ben je wel fris in je bovenkamer als je een ongezonder dieet aanneemt alleen omdat een subgroep je niet aan staat

hanenboutenquote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:08 schreef soeverein het volgende:
[..]
Die scharrelkip moet geboren worden. Om dat voor elkaar te krijgen worden er talloze haantjes geboren die geen economisch nut hebben. Al die haantjes worden vergast. Dat is wat er mis is mer scharrelkip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |