abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:15:50 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191059060
quote:
Er is meer zorg en aandacht nodig voor verwarde personen

Paniek vorige week in de Thalys richting Parijs. Een man van 28 probeerde mensen aan te vallen met een mes, riep Allahu Akbar en werd uiteindelijk door de Rotterdamse politie aangehouden. Zijn familie wees de volgende dag in het AD naar de geestelijke gezondheidszorg: de man zou een psychische stoornis hebben :) maar kon niet bij een psychiatrische instelling terecht voor hulp.

Het is een van de vele voorbeelden van de afgelopen jaren: mensen die in verwarde toestand voor overlast zorgen of een gevaar zijn voor zichzelf of hun omgeving. De één heeft een psychose, de ander een delier, een aantal is stomdronken. In het slechtste geval zijn de gevolgen dramatisch, zoals de verwarde vrouw die in november op straat werd doodgeschoten door de politie in Alkmaar.

Het aantal incidenten met ‘personen met verward gedrag’ explodeerde in tien jaar, bleek uit een serie verhalen over hulp aan verwarde mensen die NRC afgelopen week publiceerde. Van 40.000 meldingen bij de politie in 2011 tot 96.000 meldingen in 2019. Die heeft ze een code gegeven: E-33. Ze bezorgen de (toch al overbelaste) politie veel extra werk, omdat zij als een van de weinige instanties 24 uur per dag ‘aanstaan’. Ook corporaties worstelen met verwarde huurders die niet voor zichzelf zorgen en steeds vaker brand stichten.

Hoe heeft dit zo uit de hand kunnen lopen? Politie, woningcorporaties en wethouders wijzen naar de ggz, waar de afgelopen zes jaar fors op is bezuinigd. Bijna een derde van de plekken in ggz-instellingen is geschrapt terwijl de vraag naar psychische hulp al jaren toeneemt. De uitgaven bleven constant: rond 6,6 miljard euro per jaar. Ook sloten verzorgingshuizen, terwijl het aantal 75-plussers groeit. Meer psychiatrische patiënten én ouderen wonen zelfstandig.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-personen-a3987022
Ik dacht tot nu toe dat die mensen die andere mensen bedreigen en allahu akbar roepen terror willen maken en ongelovigen willen vermoorden. Maar nu blijkt dus dat dat alleen maar mensen zijn die een beetje in de war zijn :o Dat stelt me dan weer een beetje gerust. Dankjewel NRC :)
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:19:03 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_191059118
Goede poging tot sarcasme weer, vogeltjesdans.
pi_191059196
Zo'n topic hadden we nog niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191059267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo'n topic hadden we nog niet.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:28:11 #5
65846 Bocaj
47th President.
pi_191059299
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:15 schreef Tengano het volgende:
Zijn familie wees de volgende dag in het AD naar de geestelijke gezondheidszorg: de man zou een psychische stoornis hebben maar kon niet bij een psychiatrische instelling terecht voor hulp.
Zou ik ook zeggen als familie...
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:32:38 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191059369
Ik denk niet dat de diagnose "haatbaard" in de DSM staat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191059431
De islam is dan ook een heel verwarrend geloof. Een ex moslima had daar ooit een lezing over. Moslims zelf begrijpen de koran ook totaal niet het is een enorm verwarrend boek maar ze trekken het niet in twijfel en nemen alles in dat boek voor waarheid aan.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191059597
Ach zodra je een islamitische achtergrond hebt ben je meteen verward of heb je een laag IQ en bent daardoor ontoerekeningsvatbaar. Maar zodra je die achtergrond niet hebt, en ook een mooie blanke huidskleur dan wordt je meteen bij rechts-extremisten geschaard, die mensen kunnen immers niet verward zijn.

Laten we het er maar op houden dat "verward" wederom een politiek correcte term is uit de bekende hoek om vooral niet te benoemen dat ze te dom zijn om te poepen en hun sprookjesboek te letterlijk nemen. Als je het zo benoemt zullen er natuurlijk vragen ontstaan over de rest van die groep die bijna allemaal hetzelfde lage IQ hebben en dagelijks aantonen in hun doen en laten dat ze hun sprookjesboek te letterlijk nemen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 16:47:02 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191059614
Daarnaast is onze westerse geestelijke gezondheidszorg totaal niet ingericht als het gaat om behandelingen inzake djinns wat het probleem nog groter maakt. Wat dat betreft lopen we ver achter en hebben we nog een behoorlijke slag te maken.
quote:
Islamitische patiënten die hun klachten toeschrijven aan een zogenaamde ‘djinn’ praten hier zelden over met westerse hulpverleners. Deze westerse hulpverleners, op hun beurt, zijn meestal onvoldoende op de hoogte van het fenomeen ‘djinn’ en vragen hier dan ook niet gericht naar. Het resultaat is dat patiënten zich vaak onbegrepen voelen en hulpverleners vastlopen in het diagnostisch proces. Dit kan tot gevolg hebben dat onnodig aanvullende diagnostiek wordt verricht, twijfelachtige therapievoorstellen worden gedaan en de therapietrouw gering is.

http://csidokter.weebly.c(...)ucinaties_djinns.pdf
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191059660
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:47 schreef Tengano het volgende:
Daarnaast is onze westerse geestelijke gezondheidszorg totaal niet ingericht als het gaat om behandelingen inzake djinns wat het probleem nog groter maakt. Wat dat betreft lopen we ver achter en hebben we nog een behoorlijke slag te maken.
[..]

9 jaar oud stuk, ik hoop dat het inmiddels wat achterhaald is :P. Je hebt zover ik weet ook interculturele psychiatrie, dat juist gericht is op oa dit soort dingen. https://www.i-psy.nl/over-i-psy/onze-werkwijze
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_191059762
Ik denk dat mensen die andere mensen willen vermoorden sowieso een beetje in de war zijn.
pi_191060101
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 16:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ach zodra je een islamitische achtergrond hebt ben je meteen verward of heb je een laag IQ en bent daardoor ontoerekeningsvatbaar. Maar zodra je die achtergrond niet hebt, en ook een mooie blanke huidskleur dan wordt je meteen bij rechts-extremisten geschaard, die mensen kunnen immers niet verward zijn.

Laten we het er maar op houden dat "verward" wederom een politiek correcte term is uit de bekende hoek om vooral niet te benoemen dat ze te dom zijn om te poepen en hun sprookjesboek te letterlijk nemen. Als je het zo benoemt zullen er natuurlijk vragen ontstaan over de rest van die groep die bijna allemaal hetzelfde lage IQ hebben en dagelijks aantonen in hun doen en laten dat ze hun sprookjesboek te letterlijk nemen.
Wat mij een beetje tegenvalt van de blanken met een mooie blanke huid, is dat ze niet zorgen voor goede brillen, zodat iedereen tijdig de verwarde personen duidelijk zou kunnen zien.
  donderdag 16 januari 2020 @ 17:23:47 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191060208
Ik denk 'hé, een topic over de GGZ, interessant'.

Wordt het toch weer gewoon een moslims-zijn-kut-topic.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191060345
quote:
15s.gif Op donderdag 16 januari 2020 17:23 schreef Janneke141 het volgende:

Helaas, ik had ook wel willen reageren maar zo heeft dit geen zin. Maar die bezuinigingen hakken er wel in. Hoe je die GGZ beter kunt runnen zou ik ook wel graag willen weten. Want het is in ieders belang dat verwarde personen geholpen worden op een wel humane manier.
pi_191060428
Ik lees dan wel dat de overkoepelende organisatie veel opslokken van het budget dat beschikbaar is(veel gaat dus op aan regelgeving). Als je zelf gaat zoeken kom je veel tegenstrijdigheden tegen.
pi_191061013
quote:

De GGZ is toch overbelast, omdat moslims slechts verwarde personen produceren en loslaten in ons land? Dat blijvend in de schijnwerpers zetten is een must.
pi_191061310
quote:

Het is onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dus niet meer dan logisch dat we over moslims praten. Ik heb er in de beveiliging gewerkt tien jaar geleden en veel patienten waren toen al moslim. Dat aantal zal nu veel hoger liggen gezien het aantal asielzoekers dat erbij is gekomen die ook hulp nodig heeft.
pi_191061381
Dit krijg je als je gaat bezuinigen op de GGZ en soortgelijke zorginstellingen. Lang leve de participatie wet en nu zit de politie met de gebakken peren. Waar deze mensen zorg verdienen, krijgt men opsluiting of de dood er voor terug. het is om te kotsen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:35:48 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191061397
Ik merk ook dat er op straat meer verslaafde personen rondzwerven. Onlangs stootte iemand met een crackpijpje me 'per ongeluk' aan waarna ik hem zogenaamd 10 euro moest gaan dokken omdat het op de grond viel.

Het schuim en slijm kwam gewoon uit z'n mond terwijl hij stond te dreigen dat ie me neer ging steken ofzo. Dat soort personen zouden helemaal niet in zo'n staat moeten kunnen rondlopen.

Nu komt er een meldpunt verwarde personen. En dan? was er niet zo bezuinigd op de GGD dan konden dit soort mensen al veel eerder opgevangen worden, voordat ze aan de crack gaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191061420
quote:

1. Nergens lees ik dat moslims zijn kut, dat maak jij er wederom van omdat er blijkbaar over moslims gesproken wordt.
2. Gezien je nog in een bubbel zit of een plank voor je hoofd hebt is het je misschien niet opgevallen dat de laatste jaren de meeste verwarde personen een islamitische achtergrond hadden. Een moslim wat zijn sprookjesboek een beetje te letterlijk neemt en gaat steken op straat is immers verward, een andere moslim die ook dat boekje letterlijk neemt en daardoor zijn vrouw en dochter onderdrukt, zich afzet tegen de samenleving en een afkeer heeft tegen alles wat niet islamitisch is wordt gezien als een vrome nette moslim waar we respect voor dienen te hebben. Totdat die moslim zijn sprookjesboek wat verder leest en een ander hoofdstuk ook letterlijk neemt, dan valt die opeens in de categorie "verward".

Wat ik wel eens zou willen weten is hoeveel van die potentieel "verwarde" personen rondlopen in Nederland? En daarbij ook graag die met een laag IQ waardoor ze ontoerekeningsvatbaar zijn, ook een nieuwe hype wat nogal aan het opkomen is in die kringen. Zodra we dat in kaart hebben kunnen we misschien eens preventief actie ondernemen ipv. achter de feiten aan te lopen en de slachtoffers in hun gezicht te kotsen als ze weer wegkomen met een flutstrafje.

[ Bericht 6% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 16-01-2020 18:57:24 ]
pi_191061446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:35 schreef MakkieR het volgende:
Dit krijg je als je gaat bezuinigen op de GGZ en soortgelijke zorginstellingen. Lang leve de participatie wet en nu zit de politie met de gebakken peren. Waar deze mensen zorg verdienen, krijgt men opsluiting of de dood er voor terug. het is om te kotsen.
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik merk ook dat er op straat meer verslaafde personen rondzwerven. Onlangs stootte iemand met een crackpijpje me 'per ongeluk' aan waarna ik hem zogenaamd 10 euro moest gaan dokken omdat het op de grond viel.

Het schuim en slijm kwam gewoon uit z'n mond terwijl hij stond te dreigen dat ie me neer ging steken ofzo. Dat soort personen zouden helemaal niet in zo'n staat moeten kunnen rondlopen.

Nu komt er een meldpunt verwarde personen. En dan? was er niet zo bezuinigd op de GGD dan konden dit soort mensen al veel eerder opgevangen worden, voordat ze aan de crack gaan.
Over 10 jaar krijg je hetzelfde in Nederland als in California. Overal daklozen in tentjes die op straat schijten en alleen drugs doen. Wat een gaaf land aldus Rutte.
pi_191067063
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:39 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

[..]

Over 10 jaar krijg je hetzelfde in Nederland als in California. Overal daklozen in tentjes die op straat schijten en alleen drugs doen. Wat een gaaf land aldus Rutte.
Zolang de verzorgingsstaat in Nederland blijft bestaan, denk ik niet dat het zover zal komen. In Amerika is dat allemaal heel anders, uitkeringen bestaan daar niet echt.
ADHD-C
pi_191067160
Tja gewoon een GGZ gebouw neerzetten of aanbouwen bij iedere moskee, kom je al een heel eind.. en wat AIVD monitoring tools inbouwen natuurlijk.
pi_191067583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 03:08 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Zolang de verzorgingsstaat in Nederland blijft bestaan, denk ik niet dat het zover zal komen. In Amerika is dat allemaal heel anders, uitkeringen bestaan daar niet echt.
Die blijft niet meer zolang bestaan. Er komen steeds meer niksnutten uit andere landen die menen dat ze hier gratis gebruik van alles kunnen maken.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')