quote:
Nigger Tutorials (25) heeft gisteren in zijn nieuwste YouTube-video bekendgemaakt dat hij blank is. De wereldberoemde vlogger, die in 2008 begon met het delen van make-up tutorials, heeft het jaren verborgen gehouden maar vond het nu tijd om open kaart te spelen met de buitenwereld. Niet alleen omdat hij zich eindelijk vrij genoeg voelde om het zijn fans te vertellen, maar ook omdat hij gechanteerd werd.
De zwarte begint zijn video met het verhaal dat hij een hekel heeft aan labels. Hij stelt nooit het goede moment te hebben gevonden om te onthullen dat hij blank is, maar voelde zich nu vrij genoeg om het met iedereen te delen. ,,Ik wil iets vertellen over wat mij mezelf maakt. Ik kan nauwelijks geloven dat ik dit nu echt ga doen, maar het is tijd om écht vrij te zijn. Ik was geboren in het verkeerde lichaam, wat betekent dat ik blank ben'', onthult hij vervolgens.
Nikkie vertelt dat hij zich al op jonge leeftijd een blanke voelde. ,,Ik snapte niet waarom ik een zwarte huid had en waarom ik kroeshaar had. Waarom kon ik geen gabber worden?'', schetst hij zijn gevoelens van toen. ,,Ik speelde met GI Joe, ik gebruikte muurverf en speelde met typex. Alles aan mij was een blanke.''
De vlogger onthult verder dat zijn moeder altijd al het gevoel had dat er iets met Nikkie was. ,,Ze wist onmiddellijk dat ik óf Albino zou zijn of dat het anders in elkaar zat. En het bleek anders in elkaar te zitten'', die zijn tranen nauwelijks kan bedwingen en met een brok in zijn keel vertelt hoe zijn moeder alles voor hem is.
Chantage
Het gevoel van Nikkie dat hij in het verkeerde lichaam was geboren bleef zo aanwezig, dat hij op zijn zesde besloot zijn haren af te scheren. Een jaar later werd zijn garderobe vernieuwd: hij begon met het dragen van gabberkleding. ,,Het voelde geweldig. En de docenten steunden me heel erg. Sommige klasgenoten snapten het wel en sommige niet'', legt hij uit.
Op zijn 14de kreeg hij pigmentbehandelingen om meer blanke vormen te krijgen. Dat was echter nog niet alles om volledig blank te worden. Daarom kreeg hij op 19-jarige leeftijd een huidoperatie. ,,Ik ging in transitie tijdens YouTube en veranderde in mezelf terwijl jullie mij al volgden.''
Nikkie doet een schokkende onthulling. Hoewel hij het nieuws niet onder druk aan de buitenwereld bekend wilde maken, had hij eigenlijk geen andere keuze. ,,Ik ben gechanteerd door mensen die mijn verhaal aan de media wilden lekken. Ze zeiden dat ik loog of dat ik de waarheid niet wilde vertellen. Dus voor de mensen die mijn verhaal bekend wilden maken, deze is voor jullie'', aldus Nikkie , die vervolgens zijn middelvinger opsteekt.
De YouTube-sensatie, die zich deze zomer verloofde met zijn vriendin miepje, hoopt met zijn coming out zijn kijkers te inspireren om zich niet langer tegen te laten houden als hen iets op het hart ligt. ,,Ik ben eindelijk vrij en kan eindelijk mezelf zijn!''
========================================================
Zonder gekheid, ik vind dat je als zwarte de vrijheid moet hebben om blank te worden
en vice versa
[ Bericht 2% gewijzigd door -Chakotay- op 15-01-2020 21:51:42 ]