Thierry heeft dus toch gelijk gekregen met z'n 1000 miljardquote:Duizend miljard euro voor klimaatneutrale EU
De Europese Commissie presenteert morgen een Duurzaam Investeringsplan van 1000 miljard euro voor de komende tien jaar om de EU te helpen in 2050 klimaatneutraal te zijn. Het geld moet uit de Europese begroting komen, aangevuld door privé-investeringen en cofinanciering van projecten door de lidstaten.
De commissie wil ook een nieuw fonds van 100 miljard euro in het leven roepen voor landen waar de overgang buitensporig veel zal kosten omdat de economie daar nog op vervuilende industrieën draait. Het investeringsplan is onderdeel van de Green Deal die de EU-leiders in december zijn overeengekomen. Alleen Polen legde zich niet vast aan de afgesproken doelstelling. Het land wil eerst zekerheid over financiële compensatie voor zijn inspanningen.
Steunfondsen
Het overgangsfonds trekt Polen misschien over de streep. Daarvoor moet volgens ingewijden 7,5 miljard euro extra in de meerjarenbegroting van 2021 tot en met 2027 worden vastgelegd. Verder wordt er geld gebruikt uit bestaande regionale steunfondsen en gerekend op miljarden aan privé-investeringen.
Landen die een beroep doen op het fonds moeten een gedetailleerd plan indienen, bijvoorbeeld hoe ze een kolencentrale gaan sluiten en zorgen dat de werknemers worden omgeschoold. Ze moeten de projecten naar draagkracht cofinancieren.
Eind vorig jaar bereikten de EU-landen een akkoord over klimaatneutraliteit in 2050.
https://www.ad.nl/buitenl(...)eutrale-eu~a612417f/
Zet de geldprinters maar aanquote:Op woensdag 15 januari 2020 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Thierry heeft dus toch gelijk gekregen met z'n 1000 miljard![]()
![]()
Maar nu hoor je daar niemand over.
Dat het 1000 Miljard ging kosten maar dat werd weggelachen in de kamerquote:
Minimaal 1000 miljard hequote:Op woensdag 15 januari 2020 09:14 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Dat het 1000 Miljard ging kosten maar dat werd weggelachen in de kamer
Opvallend inderdaad, maar zoals met alles gaat het niet meer om de inhoud het gaat om de persoon bij bepaalde kliekjes. Dat viel de laatste weken wel weer op toen een groot deel uit één bepaalde groep een Iraanse massamoordenaar op handen droeg zodat ze Trump weer konden afvallen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:14 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Laatst iets gezien over die EU ministers sommige klokken in en bokken gewoon weer op lekker verdienenquote:Op woensdag 15 januari 2020 09:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Mooi afgerond zoals altijd natuurlijkMerendeel wordt toch gegraaid door bevriende clubjes en bedrijven.
Slaven Arbeidquote:Op woensdag 15 januari 2020 09:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Geweldig dat er eindelijk wordt geinvesteerd in duurzame energie. Waar komt eigenlijk lithium vandaan?
Fake news aan het verspreiden weer? Thierry zei dat het NEDERLAND meer dan 1000 miljard ging kosten (inclusief (bewust) onjuiste berekening van dat bedrag).quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
![]()
USA doet ook niet meequote:Op woensdag 15 januari 2020 09:25 schreef Redbullkid het volgende:
En in Azie pompen ze ondertussen lekker de gassen de lucht in.
Gelukkig is Nederland dan wel schoon. Scheelt toch 0.000000000001% van het aantal vervuiling op de aarde.
Jazekerquote:Op woensdag 15 januari 2020 09:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Inderdaad, maar Azie is wel het ergst gok ik.
Dit ja. Verhandelbare CO2... en dan kan je dus ook landen waar de EU mee handelt betrekken bij het spelletje.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:22 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom het niet helemaal omdraaien en gewoon CO2 uitstoot belasten.
Vooral de olielanden in Azië. Maar dat is ook logisch natuurlijk. De gemiddelde uitstoot per inwoner vind ik in deze interessanter dan het totaal. China is hard bezig te verduurzamen. Ze hadden dan ook de klimaatdoelen uit het Parijsakkoord drie of vier jaar voor de deadline behaald.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:26 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Inderdaad, maar Azie is wel het ergst gok ik.
De kleine landen zoals Nederland zou 1 van de laatste moeten zijn. Niet de allereerste.quote:
quote:Brennstoffmengen, die Europa nicht mehr verbraucht, werden anderswohin geliefert. Die Ressourcenbesitzer extrahieren aus Angst vor der Enteignung womöglich noch mehr als vorher, und was extrahiert wird, wird auch verbrannt.
Er is een oneindige stroom aan slaven dus dat zit wel goed.quote:
En al die extra mensen verbruiken natuurlijk geen extra energie.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is een oneindige stroom aan slaven dus dat zit wel goed.
Eens. Maar het wordt zo wel erg opzichtig.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat een paniek weer. Alsof er niet eerder 1000 miljard van de Europese burger is afgenomen om aan het grootbedrijf cadeau te doen.
Het is idd heel stil aan de overkant!quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
Ik vind het eigenlijk wel een bewonderenswaardig samenweefsel van verdichtsels. Een stuk minder doorzichtig dan de capo Draghi die gewoon elke maand 80 miljard euro van ons geld het infuus waar de financiale sector aan lilgt inpompt.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Eens. Maar het wordt zo wel erg opzichtig.
Je onderschat hoeveel Nederland vervuilt.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:25 schreef Redbullkid het volgende:
En in Azie pompen ze ondertussen lekker de gassen de lucht in.
Gelukkig is Nederland dan wel schoon. Scheelt toch 0.000000000001% van het aantal vervuiling op de aarde.
Dat het Nederland dat ging kosten.....quote:
Chili en Australie...quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Geweldig dat er eindelijk wordt geinvesteerd in duurzame energie. Waar komt eigenlijk lithium vandaan?
Yep.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel een bewonderenswaardig samenweefsel van verdichtsels. Een stuk minder doorzichtig dan de capo Draghi die gewoon elke maand 80 miljard euro van ons geld het infuus waar de financiale sector aan lilgt inpompt.
Je moet ook niet onderschatten wat voor propaganda eraan vooraf gaat voordat iemand als Rutte weg kan komen met een verhaal dat we broeikasgasuitstoot door bedrijven belasten geen zin heeft omdat we als consument dan toch via de prijs voor de producten betalen. Wat hij dus eigenlijk zegt is dat we niks te kiezen hebben, maar moeten blijven kopen van de bedrijven die niet innoveren en niet ondernemen, maar zo beschermd worden tegen het doorberekenen van de kosten die ze feitelijk maken.
Ik ben geen klimaatscepticus, maar dit is gewoon een scam.
Dat zou veronderstellen dat er een democratie is.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:21 schreef Dutchguy het volgende:
In welk verkiezingsprogramma stond die 1000 miljard?
De EU is dan ook een verkapte dictatuur aan het worden met al haar niet democratisch verkozen figuren en regeltjes.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zou veronderstellen dat er een democratie is.
Maar die is er niet.
Plus een gratis Tesla en vegan burgers!quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:32 schreef Twiitch het volgende:
Waarom niet gewoon een miljoen miljard Euro?
quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat zou veronderstellen dat er een democratie is.
Maar die is er niet.
1000 miljard voor NL zei Thierry. Het is 1000 miljard voor de hele EU. Thierry heeft gelogen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
![]()
Dit is het begin. Aan die 1000 miljard voor NL kom je makkelijk op de lange termijn. Men gaat namelijk net zo lang door tot iedereen blut is. Dan is er in armere landen al een burgeroorlog uitgebroken.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
1000 miljard voor NL zei Thierry. Het is 1000 miljard voor de hele EU. Thierry heeft gelogen.
quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:02 schreef Edding345 het volgende:
Thierry was toch die kneus die zei dat @:vogeltjesdans doodging aan 5G ?
Nou hoeveel denk jij dat Nederland vervuilt op wereldniveau?quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je onderschat hoeveel Nederland vervuilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definieer 'vervuilen'.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:16 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nou hoeveel denk jij dat Nederland vervuilt op wereldniveau?
Ik denk dat dit echt heel erg verwaarloosbaar is.
Ik bedoel meer dat zolang de grote landen niks doen, het geen groot verschil zal maken.
Dat maakt toch niet uit? Je kijkt toch naar de vervuiling van de 512 miljoen burgers in de EU en daarom doe je het ook in zo'n groot verband?quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:16 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nou hoeveel denk jij dat Nederland vervuilt op wereldniveau?
Ik denk dat dit echt heel erg verwaarloosbaar is.
Ik bedoel meer dat zolang de grote landen niks doen, het geen groot verschil zal maken.
Een koopje. Als wij onze boete kunnen doen voor zo’n spotprijs, zou je bijna gaan denken dat het geen zoden aan de dijk gaat zetten.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Om een idee te geven:
¤1.000.000.0000.000 verdeeld over 512.000.000 inwoners
verdeeld over 30 jaar (2050)
verdeeld over 12 maanden
= ¤5,43 per persoon per maand
Thierry zei dat het NEDERLAND meer dan 1000 miljard ging kosten (inclusief (bewust) onjuiste berekening van dat bedrag).quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het is idd heel stil aan de overkant!
Vraag het hem. Of google het?quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een koopje. Als wij onze boete kunnen doen voor zo’n spotprijs, zou je bijna gaan denken dat het geen zoden aan de dijk gaat zetten.
Heeft Timmermans ook aangegeven met hoe veel graden de temperatuur gaat dalen, als we zijn plan uitvoeren?
Timmermans heeft jaarlijks 260 tot 300 miljard nodig (zegt ie, waarschijnlijk veel meer zoals die lui wel vaker mooi weer verkondigen. Baudet werd ook niet gelooft met zn voorspellingen, die 1000 miljard bleek laag ingeschat). 300 miljard gedeeld door 300 miljoen belastingbetalers (kinderen en uitkeringstrekkers betalen niet mee) is 1000 euro per jaar, per huishouden is dat dus 2000 euro per jaar!quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Om een idee te geven:
verdeeld over 12 maanden
Ja "nodig", ik zag het bericht eerder voorbij komen. Als ik alle nieuwsbronnen vergelijk staat overal dat zelfde stukje tekst maar niemand lijkt de originele bron te kunnen vinden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:03 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Timmermans heeft jaarlijks 260 tot 300 miljard nodig (zegt ie, waarschijnlijk veel meer zoals die lui wel vaker mooi weer verkondigen. Baudet werd ook niet gelooft met zn voorspellingen, die 1000 miljard bleek laag ingeschat). 300 miljard gedeeld door 300 miljoen belastingbetalers (kinderen en uitkeringstrekkers betalen niet mee) is 1000 euro per jaar, per huishouden is dat dus 2000 euro per jaar!
https://tpo.nl/2020/01/14(...)eu-is-pas-het-begin/
Ok wijsneus wat gaat die hele klimaatindustrie en tientallen miljarden afgepakt van burgers voor significante verschil maken voor terugdringen broeikasgassen/global warming weet jij dit ook? Hm?quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:54 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Thierry zei dat het NEDERLAND meer dan 1000 miljard ging kosten (inclusief (bewust) onjuiste berekening van dat bedrag).
Of denk je dat NL voor de hele EU moet betalen?
Wat is de originele bron voor jouw berekening dan?quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja "nodig", ik zag het bericht eerder voorbij komen. Als ik alle nieuwsbronnen vergelijk staat overal dat zelfde stukje tekst maar niemand lijkt de originele bron te kunnen vinden.
Ik probeer eerst uit te zoeken in welke context dat staat.
Dat is niet zo moeilijk om na te rekenen toch? 1000 miljard / 512 miljoen mensen / 30 jaar / 12 maanden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:22 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wat is de originele bron voor jouw berekening dan?
quote:Uiteraard kosten al die maatregelen een smak geld. De Commissie berekende dat er jaarlijks 260 miljard euro éxtra nodig is om de huidige doelstellingen (van 40 procent CO2-reductie) tegen 2030 te realiseren.
Begin 2020 wil Europa daarvoor een investeringsplan voorstellen. Nu is al duidelijk dat de Europese Investeringsbank daarin een centrale rol zal spelen. Die moet praktisch een "klimaatbank" worden.
bron
Waarom verplaats je doelpalen als ik iemand op zijn leugens wijs?quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:21 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Ok wijsneus wat gaat die hele klimaatindustrie en tientallen miljarden afgepakt van burgers voor significante verschil maken voor terugdringen broeikasgassen/global warming weet jij dit ook? Hm?
Dat is zeker. In die andere landen is overigens ook sneller winst te behalen op dat vlak, kijk alleen al naar stookolie in woningen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:29 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben voor verduurzaming van onze energiebehoefte, maar ik vermoed dat een groot gedeelte van de rekening bij de rijkere EU landen zal komen te liggen en dat die ook gaan betalen voor de verduurzaming in andere EU landen.
Stel dat de staat Nederland maar 100 miljard uitgeeft. Dit betekent niet dat consumenten niet nog meer moeten bijdragen. Het gaat hier om een klimaatindustrie. Dat verplichte alternatieve warmte bijvoorbeeld voor je woning regelen kost al bakken met geld. De prijs van elektra gaat ook meer omhoog door vraag etcetera. Dat staat allemaal los van wat de overheid uitgeeft.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:30 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Waarom verplaats je doelpalen als ik iemand op zijn leugens wijs?
Dan vraag ik me af wie daarin gaat investeren, hoe wordt daar geld aan verdient door de investeerders? Mensen gaan niet investeren als er niks aan verdient wordt. Dus mijn verwachting is dat dat gewoon bij de belastingbetalers gehaald wordt.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk om na te rekenen toch? 1000 miljard / 512 miljoen mensen / 30 jaar / 12 maanden.
Maar om even terug te komen op die 260 miljard per jaar: dat moet dus via een investeringsbank verlopen (dus zakelijke en particuliere investeerders), dat is wat anders dan dat er 260 miljard extra belastinggeld wordt opgehaald.
[..]
Ik vind dat dit een belangrijke factor moet zijn in de internationale handel; hoe gaan producerende landen met hun werknemers, milieu en energie om.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:31 schreef polderturk het volgende:
Ik vind het goed dat we klimaatneutraal worden. Maar dat heeft geen zin als landen buiten de EU dat niet worden. We schaden dan onze concurrentiepositie. We moeten dan alleen handel drijven met landen die ook klimaatneutraal zijn.
Ik weet niet met wie je nu discussie zoekt, misschien heb je de verkeerde gequote. Maar hier had ík het dus in het geheel niet over.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:34 schreef imgoddamnugly het volgende:
[..]
Stel dat de staat Nederland maar 100 miljard uitgeeft. Dit betekent niet dat consumenten niet nog meer moeten bijdragen. Het gaat hier om een klimaatindustrie. Dat verplichte alternatieve warmte bijvoorbeeld. voor je woning regelen kost al bakken met geld. De prijs van elektra gaat ook meer omhoog door vraag etcetera. Dat staat los van wat de overheid uitgeeft.
Geld lenen is momenteel vrijwel gratis dus het is een prima klimaat om nu juist te investeren.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:34 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wie daarin gaat investeren, hoe wordt daar geld aan verdient door de investeerders? Mensen gaan niet investeren als er niks aan verdient wordt. Dus mijn verwachting is dat dat gewoon bij de belastingbetalers gehaald wordt.
Gezien de lage rente zou je deze landen renteloze leningen met een lange looptijd kunnen verstrekken om te verduurzamen. Ook zou het geld dat aan verduurzaming wordt besteed zoveel mogelijk in de economie van de EU moeten blijven.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is zeker. In die andere landen is overigens ook sneller winst te behalen op dat vlak, kijk alleen al naar stookolie in woningen.
Zeker weten. Daarom moet de Nederlandse politiek nu volop inzetten op verduurzaming van Nederland.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geld lenen is momenteel vrijwel gratis dus het is een prima klimaat om nu juist te investeren.
Het gaat ook om de periode tussen 2020 en 2030 dus wat dat betreft ook niet de verwachting dat die rente vlot omhoog gaat. (Niet voor niets gaat de spaarrente naar 0% bij ABN-Amro)
En dat gescheiden afval wordt later op 1 grote hoop gegooidquote:Op woensdag 15 januari 2020 13:46 schreef TomLuny het volgende:
Goed gedrag wordt beloond![]()
In Apeldoorn moet flink meer worden betaald voor afval.
Huishoudens betalen voor elke keer dat de container wordt geleegd en daar bovenop een vast bedrag per jaar.
Die vaste kosten stijgen van ruim 167 euro naar 262 euro. .. [ afbeelding ]
De gemeente doet dat onder meer omdat inwoners hun afval beter scheiden.
Daardoor wordt de restafvalcontainer minder vaak geleegd en komt er dus minder geld in de gemeentekas.
> https://nos.nl/artikel/23(...)ameling-duurder.html
Ja, ben ik met je eens hoor, daarmee geef je echt een slecht signaal af.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:46 schreef TomLuny het volgende:
Goed gedrag wordt beloond![]()
In Apeldoorn moet flink meer worden betaald voor afval.
Huishoudens betalen voor elke keer dat de container wordt geleegd en daar bovenop een vast bedrag per jaar.
Die vaste kosten stijgen van ruim 167 euro naar 262 euro. .. [ afbeelding ]
De gemeente doet dat onder meer omdat inwoners hun afval beter scheiden.
Daardoor wordt de restafvalcontainer minder vaak geleegd en komt er dus minder geld in de gemeentekas.
> https://nos.nl/artikel/23(...)ameling-duurder.html
Denken dat 1000 miljard voor de EU heel veel geld is over een periode van 30 jaarquote:Op woensdag 15 januari 2020 13:46 schreef Scarface88 het volgende:
Dat er nog users zijn die dit allemaal prima vinden is echt waanzinnig. Climate change is een scam en voor wie dit nog niet duidelijk is doe eens wat research. 1000 miljard ookTeringjantje zeg.
Een paar jaar het begrotingstekort van de VS en je hebt het al hoor.quote:De Verenigde Staten hebben de verwachting van het begrotingstekort over tien jaar verhoogd met 809 miljard (708 miljard euro) tot 12,2 biljoen dollar (bijna 11 biljoen euro). Dat schrijft The Wall Street Journal woensdag op basis van een bericht van het Congressional Budget Office (CBO).
De komende twee jaar wordt er 320 miljard dollar meer uitgegeven dan eerder verwacht.
Dat is je mening en de mening van nog heel veel mensen maar niet perse de waarheid.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:46 schreef Scarface88 het volgende:
Dat er nog users zijn die dit allemaal prima vinden is echt waanzinnig. Climate change is een scam en voor wie dit nog niet duidelijk is doe eens wat research. 1000 miljard ookTeringjantje zeg.
Nee, dat niet. Er zullen vast gevallen bekend zijn waar dat gebeurde maar het is vooral borrelpraat.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:48 schreef QAnonn het volgende:
[..]
En dat gescheiden afval wordt later op 1 grote hoop gegooid
Ik ken iemand die vuilnisman is. zal wel een uitzondering zijn dan.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Er zullen vast gevallen bekend zijn waar dat gebeurde maar het is vooral borrelpraat.
Het is toch heel evident dat Nederland en zelfs Europa als geheel geen significante bijdrage kan leveren aan het terugdringen van broeikasgassen/opwarming. Het lijkt allemaal op een nieuwe industrie om de banken en corporaties te spekken. Om geld rond te pompen. Tegelijkertijd worden consumenten steeds meer beperkt in hun vrije keuze. Wat ze mogen eten en vebruiken kwa brandstof. En volgens agenda21 van de VN zelf straks ook al je bezit. Koolstof zit namelijk in al het leven op aarde en veel materiele zaken.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is je mening en de mening van nog heel veel mensen maar niet perse de waarheid.
1000 miljard klinkt overigens als veel maar dat komt ook omdat we 512 miljoen mensen in de EU hebben wonen, dat tikt nu eenmaal aan.
Er zijn wel meer mensen die vuilnismannen kennen, zo uitzonderlijk is dat niet.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:53 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ik ken iemand die vuilnisman is. zal wel een uitzondering zijn dan.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:53 schreef QAnonn het volgende:
[..]
NPO als betrouwbare bron beschouwenquote:Op woensdag 15 januari 2020 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
https://www.nporadio1.nl/(...)-op-een-hoop-terecht
quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:56 schreef QAnonn het volgende:
[..]
NPO als betrouwbare bron beschouwenSerieus?
quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:53 schreef QAnonn het volgende:
[..]
nee mij hoef je zeker niet als bron te beschouwen, daarom zeg ik dat t n uitzondering zal zijn. Maar NPO ook zeker geen betrouwbare bron.quote:
quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Denken dat 1000 miljard voor de EU heel veel geld is over een periode van 30 jaarDan heb je gewoon niet door wat voor bedragen er rondgaan in de wereldeconomie.
![]()
https://www.nu.nl/economi(...)-biljoen-dollar.html
[..]
Een paar jaar het begrotingstekort van de VS en je hebt het al hoor.
[ afbeelding ]
Dat is toch het hele punt niet? Voor jullie is 10 euro ook niet veel geld maar zou je het straks zomaar aan een oplichter op straat geven?quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is je mening en de mening van nog heel veel mensen maar niet perse de waarheid.
1000 miljard klinkt overigens als veel maar dat komt ook omdat we 512 miljoen mensen in de EU hebben wonen, dat tikt nu eenmaal aan.
Omgerekend naar Nederland is het 33,5 miljard in 30 jaar, ofwel ruim 1 miljard per jaar. Dat is op het BNP een prik.
Hij had het er over dat het Nederland 1000 miljard zou kosten.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:14 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Ow, dat 'het is een scam'. Ik wist niet dat er nog mensen waren die er serieus zo in stonden, maar blijkbaar ben jij er nog. Tsja.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:02 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch het hele punt niet? Voor jullie is 10 euro ook niet veel geld maar zou je het straks zomaar aan een oplichter op straat geven?
quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Baudet: "het gaat Nederland 1000 miljard Euro kosten".
Nieuws: "1000 miljard Euro kosten voor Europa".
Baudet fangirls: "zie je wel, zie je wel!'Er zijn natuurlijk veel meer kosten betrokken bij zo'n gigaproject dan alleen wat de overheid 'direct' uitgeeft. Maar dat weet je zelf ook wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even doem denken dat een kwart van de inwoners maar belasting betaald en wij Nederlanders het dubbele bijdrage aan de EU.quote:Op woensdag 15 januari 2020 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Om een idee te geven:
verdeeld over 12 maanden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Nee joh, alle EU landen kunnen onbeperkt lenen bij de ECBquote:Op woensdag 15 januari 2020 13:29 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben voor verduurzaming van onze energiebehoefte, maar ik vermoed dat een groot gedeelte van de rekening bij de rijkere EU landen zal komen te liggen en dat die ook gaan betalen voor de verduurzaming in andere EU landen.
Kom met een fatsoenlijke bron voor climate change dan die niet gebaseerd is op vage modellen. (Tip: Die bestaat niet)quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ow, dat 'het is een scam'. Ik wist niet dat er nog mensen waren die er serieus zo in stonden, maar blijkbaar ben jij er nog. Tsja.
Als je minder dan 1000 miljard nodig had gehad ziet iedereen in dat het te weinig gaat zijn, dat zou pas echt oplichting zijn. Dit is ook te weinig geld. Het wordt uiteindelijk meer, omdat de maatregelen de komende 15 jaar halfbakken gaan zijn, waardoor er daarna alsnog een inhaalslag moet komen.
Doe die berekening eens voor belastingbetalende beroepsbevolking / per gezinquote:Op woensdag 15 januari 2020 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Om een idee te geven:
verdeeld over 12 maanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |