Een groot emotioneel betoog? Waarom? Omdat ik er geen problemen mee heb dat iemand anders door het leven wenst te gaan dan zoals deze geboren is?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:17 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Echt?Jouw hele verhaal is één groot emotioneel betoog en je vraagt mij om bewijs? Maar goed, er is inderdaad nog weinig concrete data maar er zijn wel veel aanwijzingen dat er veel mensen zijn die spijt krijgen.
https://www.news-medical.(...)-trans-activist.aspx
Ik heb de cijfers niet, maar heb dit ook voorbij zien komen. Zeker bij jonge kinderen moet je heel voorzichtig zijn met fysieke veranderingen kennelijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Graag onderbouwing met cijfers en wetenschappelijke bronnen. 'We weten' vind ik echt veel te vaag.
Eens ja.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers niet, maar heb dit ook voorbij zien komen. Zeker bij jonge kinderen moet je heel voorzichtig zijn met fysieke veranderingen kennelijk.
Wat destijds bovendien werd gezegd, en dat zou heel kwalijk zijn indien het zo is, is dat politieke correctheid deze discussie enorm bemoeilijkt.
Terwijl: het is fysiek een enorm ingrijpende operatie, dus alleen al daarom lijkt mij terughoudendheid van belang.
Niet per se dus, zie mijn post #50quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb de cijfers niet, maar heb dit ook voorbij zien komen. Zeker bij jonge kinderen moet je heel voorzichtig zijn met fysieke veranderingen kennelijk.
Wat destijds bovendien werd gezegd, en dat zou heel kwalijk zijn indien het zo is, is dat politieke correctheid deze discussie enorm bemoeilijkt.
Terwijl: het is fysiek een enorm ingrijpende operatie, dus alleen al daarom lijkt mij terughoudendheid van belang.
Normaal gesproken bespreek je zoiets met iemand voordat je seks gaat hebben en zelfs als ze het niet zou vertellen dan valt ze alsnog door de mand, omdat een vagina van een mtf transgender er niet hetzelfde uitziet zoals dat van iemand die geboren is als vrouw. Kortom, de kans dat haar man er niet van op de hoogte is is nihil. En als je je relatie een beetje serieus neemt ben je gewoon vanaf het begin eerlijk. Bovendien, je wilt toch niet met iemand samenzijn die je niet accepteert zoals je bent.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:11 schreef hunterrnl het volgende:
[..]
Ow dan is het uiteindelijk toch belangrijk als het maar positief resultaat heeft. Chanteren doet ze zelf om zich zo in die positie te zetten, als het waar is tenminste. Als je tegen manlief ook nog liegt, dan heb je maar weinig vertrouwen in je fans en man.
Ze komt er nu nog mee weg. Maar zal ze nog een keer liegt dan zal het denk minder positief uitvallen voor haar naamsbekendheid.
Bij jonge kinderen wordt die operatie doorgaans ook niet gedaan. Wel zijn er ouders die hun kind de ruimte geven om zo gekleed als zij het willen door het leven te gaan. Ongeacht of dat past bij het lichaam dat ze bij de geboorte gekregen hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het is onnodig grievend en dient geen enkel nut.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Niet dat ik een voor of tegenstander ben, maar hier wil ik graag wel even protesteren. We leven in Nederland en we hebben hier vrijheid van meningsuiting, dus hij heeft zeker het recht om iemand op elke manier aan te spreken. Of zij de transgender dat leuk vind is een ander verhaal. Verder mogen mannen er ook iets van vinden. Het is niet zo dat de transgender dicteert.
quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wie ben jij om iemand aan te spreken zoals je wil?Wat een rare redenatie. We zijn onszelf, en we doen wat we willen?
Dit soort argumenten zijn meer geschikt voor bijvoorbeeld: ''Wie ben jij om te bepalen wat iemand met haar lichaam doet''. Klopt, hebben we niks over te zeggen. Maar over welke woorden op welk moment uit mijn EIGEN mond komen, daar heb ik natuurlijk ALLES over te zeggen. We leven niet in de wereld van 1984.
Ik weet er te weinig van om er concrete uitspraken over te doen, maar mijn punt blijft: het is ingrijpend, dus wees terughoudend.quote:
Ik pleit ervoor om van doorgaans niet naar nooit te gaan.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij jonge kinderen wordt die operatie doorgaans ook niet gedaan. Wel zijn er ouders die hun kind de ruimte geven om zo gekleed als zij het willen door het leven te gaan. Ongeacht of dat past bij het lichaam dat ze bij de geboorte gekregen hebben.
Nikkie leefde vanaf een jaar o 8 ook als meisje en is pas geopereerd toen ze 19 was.
Je mag heel veel: je mag een politieagent aanspreken met 'he tjappie', je mag een emeritus hoogleraar aanspreken met 'yo kereltje'. Het zegt echter vooral iets over jezelf en jouw sociale vermogens. Als je graag als sociaal gestoorde debiel over wilt komen mag dat.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Niet dat ik een voor of tegenstander ben, maar hier wil ik graag wel even protesteren. We leven in Nederland en we hebben hier vrijheid van meningsuiting, dus hij heeft zeker het recht om iemand op elke manier aan te spreken. Of zij de transgender dat leuk vind is een ander verhaal. Verder mogen mannen er ook iets van vinden. Het is niet zo dat de transgender dicteert.
Joh, chill. Sommige mensen zien een omgebouwde man. Anderen een omgebouwde vrouw. De een noemt zo'n iemand een man, de ander een vrouw.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een groot emotioneel betoog? Waarom? Omdat ik er geen problemen mee heb dat iemand anders door het leven wenst te gaan dan zoals deze geboren is?
Zonder concrete data is het vrij lastig om er een zinnig woord over te zeggen, toch?
Ik denk dat er best transgenders zijn die spijt hebben. Er zijn er ook heel veel die dat niet hebben. Er zijn er ook die de transitie niet voltooien omdat het goed is zoals het is.
Ik begrijp gewoon niet wat het probleem is voor een ander.
In Nederland gebeurt het sowieso niet, en volgens mij gebeurt het wereldwijd echt zelden. Ik denk ook dat de consensus is dat je dat niet moet doen, al was het maar omdat het jonge lichaam eerst volgroeid moet zijn. Dat een persoon vanaf een jaar of 18 deze beslissing beter kan nemen, denk ik wel. En in het traject voor de transitie is er veel psychologische begeleiding.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik pleit ervoor om van doorgaans niet naar nooit te gaan.
Hoe iemand zich kleedt is niet relevant, want omkeerbaar.
Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Joh, chill. Sommige mensen zien een omgebouwde man. Anderen een omgebouwde vrouw. De een noemt zo'n iemand een man, de ander een vrouw.
Hoe hard je ook op en neer stuitert, zo is het nou eenmaal. Mensen zijn het soms gewoon niet met elkaar eens.
Prima!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In Nederland gebeurt het sowieso niet, en volgens mij gebeurt het wereldwijd echt zelden. Ikd enk ook dat de consensus is dat je dat niet moet doen, als was het maar omdat het jonge lichaam eerst volgroeid met zijn. Dat een persoon vanaf een jaar of 18 deze beslissing beter kan nemen, denk ik wel. En in het traject voor de transitie is er vel psychologische begeleiding.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik weet er te weinig van om er concrete uitspraken over te doen, maar mijn punt blijft: het is ingrijpend, dus wees terughoudend.
Zoals ik al aangaf, ik twijfelde. Ik koos voor man. Ik praat over, ik spreek niemand persoonlijk aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.
Bewust iemand anders aanspreken dan deze graag wil, is een vorm van pesterij en geheel onnodig. Moet je zelf weten, maar het zegt vooral iets over jou, niet over de ander.
Er zijn genoeg vrouwen die als vrouw zijn geboren die er ook zo uitzien. Ik durf te wedden dat jij die niet als "hij" durft aan te spreken, en ook niet durft te vragen of het een omgebouwde is.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:07 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nou fysiek van een vrouwaan haar hele lichaam structuur qua omvang bouw en lengte zit er niks echt vrouwelijks aan
In het geval van Nikkie kun je stoppen met 'man' omdat zij op allerlei manieren duidelijk heeft gemaakt dat ze vrouw is en derhalve ook zo wil worden behandeld en aangesproken. En over gesproken.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, ik twijfelde. Ik koos voor man. Ik praat over, ik spreek niemand persoonlijk aan.
Net als jij of u. Gaat vaak ook op gevoel. En soms sta je dan op tenen. Zegt die ander: "zeg maar jij hoor". Prima, zeg ik toch jij?
In de OP lees ik dat ze zegt dat ze transgender is. Niet een vrouw.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In het geval van Nikkie kun je stoppen met 'man' omdat zij op allerlei manieren duidelijk heeft gemaakt dat ze vrouw is en derhalve ook zo wil worden behandeld en aangesproken. En over gesproken.
Dan moet je haar video maar even kijken.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In de OP lees ik dat ze zegt dat ze transgender is. Niet een vrouw.
Ik zei "ze"quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan moet je haar video maar even kijken.
Verder ga ik niet met je in discussie over of Nikkie een vrouw is en als zodanig wil worden aangeduid. Als jij dat niet wenst te doen, moet je dat zelf weten. Zoals gezegd zegt het vooral iets over jou, neit over haar.
Daarom wordt er in Nederland op minderjarigen niet geopereerd en moet elke persoon die zich als transgender meldt door een uitgebreide testfase, waaronder langdurig psychologisch onderzoek.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:09 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
2 dingen waar ik me zorgen over maak, ook bij het kijken naar programma's over dit onderwerp:
1. We weten dat een aanzienlijk percentage transgenders na een operatie spijt krijgen en we weten ook dat het aantal depressies en psychologische klachten bij transgenders veel groter is dan bij "normale" mensen. Dit betekent ook dat het op grotere schaal "ombouwen" van mensen veel psychologische gevolgen kan hebben.
2. Geslachtstwijfel wordt in progressieve milieus actief gestimuleerd. Jongens/meisjes die met transgender kinderen omgaan wordt in dit soort milieus soms gevraagd of ze ook niet twijfelen over hun geslacht. Dit soort geslachtstwijfel kan grote psychologische gevolgen hebben.
Als je het hebt over menselijk lijden zijn dit belangrijke punten.
https://www.transgendergr(...)eslachtsverandering/quote:Onderzoek toont volgens het UMCG aan dat de patiënten van genderteams in grote meerderheid (90-95 procent) tevreden zijn met hun behandeling en het gaan leven in de rol van het andere geslacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |