Nee, niet echt. De poes van m'n moeder wil de kamer van m'n dochter niet uit. En dat is eigenlijk wel best zo. M'n dochter is er dolgelukkig mee. Ik wil wel deze week even met de kat naar de dierenarts, nu ze wat is geacclimatiseerd. Ze heeft overgewicht, loopt moeizaam en geeft me net iets te vaak over.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:49 schreef Roosgeluk het volgende:
Hoe is het met de poezen ondertussen? De twee kittens je oude/je moeders kat gaat dat een beetje samen?
Je lief klinkt als een verstandig persoonquote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:18 schreef Claudia_x het volgende:
Het afhandelen van de nalatenschap loopt ook nog en dat is ronduit kut om te doen, maar ik moet zeggen dat veel bedrijven heel netjes omgaan met nabestaanden. Eigenlijk heb ik alleen gezeur met de particuliere verhuurder gehad, die vond dat de woning niet netjes genoeg was opgeleverd maar daar pas een paar maanden later melding van maakte. Ik vond het rot voor de verhuurder - het opleveren heb ik op afstand gedaan - maar ik vond het ook rot voor mezelf dat ik zo weinig begrip kreeg voor de situatie waar ik in zit en mijn inspanningen om de woning zo spoedig mogelijk op te leveren aan de verhuurder. Ik had ook de tijd kunnen nemen, aangezien ikzelf beschermd ben tegen een huurschuld. Op advies van m'n lief heb ik mezelf niet verdedigd; het gaat hem makkelijker af om de boel zakelijk af te handelen.
Het is eigenlijk meer voor WGR, maar wat lastig is is dat met alle schuldeisers afspraken moeten zijn gemaakt voor ik schulden kan voldoen (want de totale schulden zijn hoger dan wat er aan geld aanwezig is). Vanwege de coronacrisis reageren veel bedrijven traag, dus het is een slopend proces waarin ik maar blijf mailen en bellen. Soms blijf ik maar aanmaningen krijgen voor stupide bedragen als 10,30 euro terwijl ik al meerdere keren heb doorgegeven de erfenis beneficiair te hebben aanvaard. Het is geen onwil maar slordigheid of traagheid van bedrijven. Ik word er als iemand die de eigen financiële zaken op orde heeft onrustig van.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je lief klinkt als een verstandig persoon. Fijn dat de meeste partijen netjes met je omgaan. Aangezien jij zelden krachttermen gebruikt, neem ik even aan dat het hele afhandelingsproces je in de weg zit. Wat zijn nu nog de grote obstakels?
Gaat best goed. Ze integreert niet fantastisch, maar ze heeft het naar haar zin op de kamer van mijn dochter. Die twee zijn dikke maatjes. En inmiddels heeft ze haar territorium uitgebreid met de kamer van mijn zoon en de badkamer (waar ze graag in de zon ligt). Ze is ook wat afgevallen en lijkt minder moeizaam te lopen. Helaas kotst ze wel regelmatig, dus m'n dochter blijft maar beddengoed naar de wasmachine slepen en ik blijf maar wassen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:40 schreef Seven. het volgende:
En hoe is het nu met de poes van je moeder/dochter?
Och.. dat is inderdaad vervelend, zeker nu het toch wel aan begint te slepen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is eigenlijk meer voor WGR, maar wat lastig is is dat met alle schuldeisers afspraken moeten zijn gemaakt voor ik schulden kan voldoen (want de totale schulden zijn hoger dan wat er aan geld aanwezig is). Vanwege de coronacrisis reageren veel bedrijven traag, dus het is een slopend proces waarin ik maar blijf mailen en bellen. Soms blijf ik maar aanmaningen krijgen voor stupide bedragen als 10,30 euro terwijl ik al meerdere keren heb doorgegeven de erfenis beneficiair te hebben aanvaard. Het is geen onwil maar slordigheid of traagheid van bedrijven. Ik word er als iemand die de eigen financiële zaken op orde heeft onrustig van.
Maar het komt allemaal wel goed.
Leuk dat ze maatjes zijn. Hoeveel verschillende merken kattenvoer heb je al geprobeerd?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat best goed. Ze integreert niet fantastisch, maar ze heeft het naar haar zin op de kamer van mijn dochter. Die twee zijn dikke maatjes. En inmiddels heeft ze haar territorium uitgebreid met de kamer van mijn zoon en de badkamer (waar ze graag in de zon ligt). Ze is ook wat afgevallen en lijkt minder moeizaam te lopen. Helaas kotst ze wel regelmatig, dus m'n dochter blijft maar beddengoed naar de wasmachine slepen en ik blijf maar wassen.
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik sprak mijn tante vandaag. Zij is veel bezig met alles wat in het ziekenhuis is gebeurd en heeft het gevoel dat het allemaal afgelopen week plaatsvond. Ik heb zelf het tegenovergestelde: de gebeurtenissen voelen zo ver weg dat ik regelmatig vergeet dat mijn moeder is overleden en hoe dat is gegaan. Als ineens het besef zich aan me opdringt dat ze er niet meer is, bijvoorbeeld als ik haar een foto wil sturen, dan ben ik even in complete verwarring en voel ik me ontredderd. Maar die momenten gaan voorbij.
Ik las een tijd geleden een essay waar ik mezelf prima in kon vinden:quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:55 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Het gaat dan wel voorbij maar toch elke keer weer zo'n shock. Dat is kut.
quote:To me, confrontation and denial seem like equally valid strategies, and the choice between them is one of personal taste. (...) Modern culture may favor confrontation, but we are genetically hard-wired, or at least I am, with a remarkable capacity for denial. (...) Deceiving yourself may offend the cultural prejudice in favor of relentless self-knowledge, but it does not offend me. What you do with yourself in the privacy of your head is nobody else's business. Bron
Rake woorden. En mooie woorden.quote:Op woensdag 20 mei 2020 00:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las een tijd geleden een essay waar ik mezelf prima in kon vinden:
[..]
'What you do with the privacy in your head is nobody else's business'. Geweldigquote:Op woensdag 20 mei 2020 00:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las een tijd geleden een essay waar ik mezelf prima in kon vinden:
[..]
Is ook spannend.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
De afspraak van vrijdag was afgezegd, maar we hebben er een videobelafspraak van kunnen maken. Vrijdag krijgen we dus eindelijk de uitslag van de obductie te horen. Ik vind het best spannend.
Het is vrij standaard. Artsen willen zelf meestal graag weten wat er precies aan de hand is geweest. Ze vragen er wel toestemming voor. Bij mijn vader hebben we er indertijd voor gekozen om het niet te laten doen. We wisten goed wat er met hem was gebeurd en vonden het een naar idee om hem open te laten snijden. De artsen hebben dat gerespecteerd maar hebben ons er ook op gewezen dat de meest mensen er behoefte aan hebben om zoveel mogelijk te weten.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Is ook spannend.
Waarom hebben jullie het eigenlijk laten doen?
Dank voor de aanvulling!quote:Op woensdag 8 juli 2020 14:55 schreef BE het volgende:
Ik ben heel benieuwd Claudia. Fijn wel dat jullie met videobellen de afspraak door kunnen laten gaan.
Het is overigens niet altijd standaard. Hangt een beetje van het ziektebeeld af. Als het duidelijk lijkt en de artsen verder niet enorme interessante bijzonderheden vermoeden dan gaan ze vaak voor dat wat het lijkt te zijn, zoals als gevolg van longontsteking etc. etc.
Als het ziekenhuis het aanvraagt is een autopsie kosteloos, als het op verzoek van de familie is dan moeten zij er zelf voor betalen.
Logisch verhaal, verstandig om het te laten doen.quote:Op woensdag 8 juli 2020 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is vrij standaard. Artsen willen zelf meestal graag weten wat er precies aan de hand is geweest. Ze vragen er wel toestemming voor. Bij mijn vader hebben we er indertijd voor gekozen om het niet te laten doen. We wisten goed wat er met hem was gebeurd en vonden het een naar idee om hem open te laten snijden. De artsen hebben dat gerespecteerd maar hebben ons er ook op gewezen dat de meest mensen er behoefte aan hebben om zoveel mogelijk te weten.
In het geval van mijn moeder weten we nog steeds niet wat de oorzaak is geweest van haar stollingsproblemen. Er is het vermoeden dat ze een tumor in haar buik had. Dat willen we laten verifiëren en dan willen we vooral weten of het een erfelijke vorm van kanker is. Omdat ikzelf vermoedelijk stollingsproblemen heb, is het daarnaast niet uitgesloten dat ze iets bij mijn moeder gaan vinden dat op een erfelijke afwijking duidt. In die zin is het een kans om meer over mezelf te weten te komen. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet, hoor. Kanker is plausibel.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een jaar geleden dat ik dit topic aanmaakte. In verband met de drukte in de ziekenhuizen ben ik nog niet naar de klinisch geneticus geweest. Eerlijk gezegd komt me dat wel goed uit. Ik heb het er moeilijk mee. Rouwen gaat me niet goed af.
Ik denk veel terug aan hoe het na het overlijden van mijn vader ging. Ik herinner me loodzware weken na zijn dood en een ontkenningsfase die circa 10 jaar heeft geduurd en me erdoorheen heeft geholpen. Ik had veel leuke dingen om naar uit te kijken, in het bijzonder de geboorte van mijn eerste kind.
Nu lukt het me niet goed om de kop in het zand te steken of om de lichtpunten te zien. Ik kan er geen vrede mee krijgen dat ik geen ouders meer heb, dat de dood zo onverwacht kan komen, dat de dood ons überhaupt allemaal te wachten staat. Ik probeer me te richten op de kleine dingen die me gaande houden: ga douchen, maak een wandeling, besteed tijd met de kinderen. Maar het liefst kruip ik onder een deken. Dat kan misschien een paar dagen of een paar weken, daar heeft iedereen begrip voor - daar heb ik begrip voor. Met de mogelijkheid dat ik dit gevoel een jaar later nog altijd zou hebben, heb ik geen rekening gehouden.
quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een jaar geleden dat ik dit topic aanmaakte. In verband met de drukte in de ziekenhuizen ben ik nog niet naar de klinisch geneticus geweest. Eerlijk gezegd komt me dat wel goed uit. Ik heb het er moeilijk mee. Rouwen gaat me niet goed af.
Ik denk veel terug aan hoe het na het overlijden van mijn vader ging. Ik herinner me loodzware weken na zijn dood en een ontkenningsfase die circa 10 jaar heeft geduurd en me erdoorheen heeft geholpen. Ik had veel leuke dingen om naar uit te kijken, in het bijzonder de geboorte van mijn eerste kind.
Nu lukt het me niet goed om de kop in het zand te steken of om de lichtpunten te zien. Ik kan er geen vrede mee krijgen dat ik geen ouders meer heb, dat de dood zo onverwacht kan komen, dat de dood ons überhaupt allemaal te wachten staat. Ik probeer me te richten op de kleine dingen die me gaande houden: ga douchen, maak een wandeling, besteed tijd met de kinderen. Maar het liefst kruip ik onder een deken. Dat kan misschien een paar dagen of een paar weken, daar heeft iedereen begrip voor - daar heb ik begrip voor. Met de mogelijkheid dat ik dit gevoel een jaar later nog altijd zou hebben, heb ik geen rekening gehouden.
Wat zou "goed" zijn dan? Misschien ben je er niet voor gemaakt om de mensen die je liefhebt los te laten en verder te gaan, maar is dat niet ook juist iets moois?quote:Rouwen gaat me niet goed af.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |