Ik kan mij vinden in Liesje, ik vond Belgrado eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Het begon al met de taxirit vanaf Topcider, waarbij ik uiteraard ben opgelicht

. Kalemegdan Park hebben we op bovenstaand advies bezocht rond zonsondergang: erg mooi inderdaad. Een tochtje langs de Donau en de Sava gemaakt met een diner aan boord. Verder naar het Teslamuseum geweest en ook naar het Joegoslaviëmuseum en Tito's graf. En we hebben een heerlijke picknick gehad bij de St Savakerk. De ondergrondse crypte was erg mooi, maar de kerk zelf kan je nog niet bezoeken ivm restauraties. Al begreep ik dat deze kerk al jaren gerenoveerd wordt. Je kan er in elk geval een donatie voor achterlaten.
Het ritje met tram 2, welke in een rondje loopt, is nog een aanradertje om te doen: voor 150 dinar kan je een uur blijven zitten en rijd je onder meer langs Knez Mihailova, Kalemegdan Park en Skadarlija. Verder vond ik het lastig om mijzelf verstaanbaar te maken, ik kwam niet ver met Engels.
Montenegro was, hoewel ik er maar 2 nachten was, geweldig. Heel vriendelijke mensen, verder retegoedkoop en heel mooie natuur. De treinrit van Podgorica naar Belgrado was fantastisch. We hadden goed gezelschap, het was warm en goed weer en de börek smaakte

. De uitzichten waren schitterend, heb genoten

.