abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2018 @ 11:51:49 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181295185
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2018 00:01 schreef remlof het volgende:
Ik ben eind van deze week twee dagen in Belgrado, als tussenstop op onze Balkan-roadtrip. Ben benieuwd.
Misschien zitten we nog op hetzelfde terras. Eind deze week overnacht ik er een avondje op de weg terug naar huis :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  One tough cookie zondag 19 augustus 2018 @ 12:13:05 #102
169210 liesje1979
pi_181295535
Ik vond Belgrado aardig, maar ook weer niet vreselijk boeiend ofzo. :@ Nou was ik er ook maar 2 nachten dus heb maar een hele kleine indruk kunnen krijgen. Ik miste gewoon iets van sfeer, kan er ook niet helemaal mijn vinger opleggen. En ik vond de mensen ook niet de vriendelijkste die ik ooit heb ontmoet. Niet compleet onvriendelijk maar ook niet de hartelijkheid die ik in andere delen van de Balkan wel tegen ben gekomen. :@
De treinreis naar Bar is wel echt een aanradertje.
  maandag 20 augustus 2018 @ 01:20:51 #103
104871 remlof
Europees federalist
pi_181313515
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 11:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien zitten we nog op hetzelfde terras. Eind deze week overnacht ik er een avondje op de weg terug naar huis :+
Ik ben die gozer met die bril en het FOK!forum op z’n iPad.
pi_182340496
Over drie weken zit ik drie nachten in Belgrado. Even het topic doorlezen voor aanraders.
Ik wil sowieso naar het Teslamuseum, verder nog geen inspiratie.
pi_182341472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:59 schreef Meridiaan het volgende:
Over drie weken zit ik drie nachten in Belgrado. Even het topic doorlezen voor aanraders.
Ik wil sowieso naar het Teslamuseum, verder nog geen inspiratie.
3 nachten? Is dat met 4 hele dagen of kom je aan om 1700 en vertrek je om 1200?
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_182341492
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:44 schreef mart_83 het volgende:

[..]

3 nachten? Is dat met 4 hele dagen of kom je aan om 1700 en vertrek je om 1200?
Dat laatste. Ik kom 's avonds aan ivm treinreis uit Montenegro.
pi_182341986
quote:
11s.gif Op zondag 19 augustus 2018 12:13 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vond Belgrado aardig, maar ook weer niet vreselijk boeiend ofzo. :@ Nou was ik er ook maar 2 nachten dus heb maar een hele kleine indruk kunnen krijgen. Ik miste gewoon iets van sfeer, kan er ook niet helemaal mijn vinger opleggen. En ik vond de mensen ook niet de vriendelijkste die ik ooit heb ontmoet. Niet compleet onvriendelijk maar ook niet de hartelijkheid die ik in andere delen van de Balkan wel tegen ben gekomen. :@
De treinreis naar Bar is wel echt een aanradertje.
Modern, zakelijk. Mensen wonen en leven er en zitten niet perse te wachten op een paar toeristen, denk ik.
.
pi_182342934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:45 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dat laatste. Ik kom 's avonds aan ivm treinreis uit Montenegro.
kom je dan aan op Topčider?
ik zou een rondje door Kalemegdan park doen, zonsondergang bekijken vanaf de muur (een soort van naast het standbeeld van victor.
Je zou naar het Museum of Yugoslavia kunnen gaan, hier is het graf van Tito en allemaal cadeaus die hij gekregen heeft. of naar de Church of Saint Sava, Avala tower of een van de voetbalstadions.

Maar als je er zo kort bent kan je ook gewoon een beetje door de stad lopen, beetje hier en daar rondkijken.

ik heb heerlijk gegeten bij Zlatni Bokal, w sushi, Le Moličre en Wurst Platz Bar.

haal een gebakje bij Mandarina Cake Shop en haal Börek bij een bakkertje.

over stappen kan ik niet zoveel zeggen, al heb ik me hier redelijk goed vermaakt (of het kwam door de alcohol)

je gaat je er vast vermaken!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
pi_182669960
Ik kan mij vinden in Liesje, ik vond Belgrado eigenlijk niet zo heel veel bijzonders. Het begon al met de taxirit vanaf Topcider, waarbij ik uiteraard ben opgelicht :'). Kalemegdan Park hebben we op bovenstaand advies bezocht rond zonsondergang: erg mooi inderdaad. Een tochtje langs de Donau en de Sava gemaakt met een diner aan boord. Verder naar het Teslamuseum geweest en ook naar het Joegoslaviëmuseum en Tito's graf. En we hebben een heerlijke picknick gehad bij de St Savakerk. De ondergrondse crypte was erg mooi, maar de kerk zelf kan je nog niet bezoeken ivm restauraties. Al begreep ik dat deze kerk al jaren gerenoveerd wordt. Je kan er in elk geval een donatie voor achterlaten.
Het ritje met tram 2, welke in een rondje loopt, is nog een aanradertje om te doen: voor 150 dinar kan je een uur blijven zitten en rijd je onder meer langs Knez Mihailova, Kalemegdan Park en Skadarlija. Verder vond ik het lastig om mijzelf verstaanbaar te maken, ik kwam niet ver met Engels.

Montenegro was, hoewel ik er maar 2 nachten was, geweldig. Heel vriendelijke mensen, verder retegoedkoop en heel mooie natuur. De treinrit van Podgorica naar Belgrado was fantastisch. We hadden goed gezelschap, het was warm en goed weer en de börek smaakte :9. De uitzichten waren schitterend, heb genoten O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')