abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2012 @ 18:37:00 #76
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_113153715
Ben net terug uit Belgrado en vond het een vreemde maar zeker ook gezellige stad. Het centrum is wel aardig opgeknapt maar nog altijd zijn de littekens van de oorlog te zien. Voor veel cultuur (musea of paleizen of zo) hoef je er zeker niet heen te gaan. Langs de Sava-rivier kun je heerlijk fietsen of wandelen en drinken, eten en feesten op al die boten. Het is er krankzinnig goedkoop voor ons, een mojito voor ¤ 2,85 en een hele maaltijd voor minder dan een tientje (niet overal natuurlijk). Ik vond de mensen beslist vriendelijk (ook op het omringende platteland, we kwamen per fiets uit Kroatië, langs de Donau) en ze vroegen steeds "Do you like Serbia?" Ze kennen hun reputatie in het Westen natuurlijk wel. Een beetje ontremd lijken ze wel, gezien de kledij van de jonge vrouwen (nou ja, het was afgelopen weekend 35 graden daar). Wel héél veel rambo-achtige tattoo types in het straatbeeld (waren geen toeristen), met een verrassend lichte huidskleur overigens. Wat ik wel steeds dacht: al die mannen die nu zo'n beetje van middelbare leeftijd zijn hebben een verhaal, en dat is geen fijn verhaal. Dus in elk geval in mijn perceptie was het toch een heel andere stad dan alle andere.
It's not a lie, if you believe
  zondag 3 februari 2013 @ 17:34:44 #77
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_122425318
Ik schop hem. Gewoon omdat alles open is qua stedentrip.
Is Belgrado als vrouw alleen te doen? Ik ben niet van het stappen, wel van het lekkere eten, drankje en e-reader mee om ergens lang te blijven hangen. Wandelen, dat soort ouwewijvendingen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_122453684
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Is Belgrado als vrouw alleen te doen? Ik ben niet van het stappen, wel van het lekkere eten, drankje en e-reader mee om ergens lang te blijven hangen. Wandelen, dat soort ouwewijvendingen.
Chillen dus? Als je iets in die buurt zoekt dan zou ik beter Sarajevo willen aanraden.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 11:10:00 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_122588789
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 17:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Kan daar prima. Al weet ik niet hoe het is om als vrouw op reis te gaan. Laat staan alleen als vrouw.

Met je e-reader in de middag plaats nemen op een luie sofa op één van de boten aan de Sava / Donau kan heel goed. Eten is er prima. Qua cultuur blijft het wel wat achter op andere Zuid Europese hoofdsteden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 15 december 2013 @ 18:28:34 #80
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134298959
*Kickje

Wij zijn op zoek naar een betaalbare, leuke stad voor een weekend weg met wat vrienden. Berlijn leek mij wel wat, maar aangezien een aantal er al zijn geweest en we liever een 'onbekende' stad hebben kwam ook Belgrado langs. Het is voor eind januari. Is het leuk voor die periode? Iemand nog tips? De verhalen over het interessante nachtleven zijn mij wel bekend, die ervaringen worden hier ook gedeeld?
pi_134299325
Ik vond Belgrado wel aardig, maar minder dan de andere Oost-Europese steden waar ik ben geweest voor een lang weekend weg met vrienden. Ben verder o.a. geweest in Cluj-Napoca (Roemenie), Kiev (Oekraine) en Wroclaw (Polen).
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 15 december 2013 @ 20:10:21 #82
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134302991
Waar zat dat in dan? Cultuur, uitgaan, hostels, afstanden?
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:11:53 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_134369126
Was vorige week nog een middagje in Belgrado. Stad zelf is wel aardig qua vibe met redelijk wat leuke terrasjes en eetgelegenheden. Het uitgaan bevalt me ook goed maar je moet wel weten waar te gaan omdat het zichzelf redelijk aan het inhalen is als één der leukste stapsteden ter wereld. Cultuurhistorisch vind ik het echter niet heel bijzonder. Al is dat Fort Kalemegdan wel indrukwekkend :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_134451981
Wij zijn 2 jaar geleden met vrienden 4 nachten naar Belgrado geweest. Voor de toerist uit te hangen moet je in ieder geval niet naar Belgrado gaan, maar het uitgaan is wel echt top! Wij zijn ook naar Warschau, Tallinn, Riga, Stockholm etc. geweest. Iedereen is het er wel over eens dat Belgrado de leukste stad is om goed op stap te gaan, ook in januari. Knappe vrouwen, mooie clubs, mensen die echt komen om te feesten en alles is betaalbaar.
Tip is de Stefan Braun, een club ergens in een flat.

Ik kan Belgrado dus zeker aanraden.
pi_134604173
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:10 schreef BoerBert het volgende:
Waar zat dat in dan? Cultuur, uitgaan, hostels, afstanden?
Sfeer, manier van uitgaan, wat er te zien/te doen is. Dan zou ik eerder Kiev aanraden.
  maandag 23 december 2013 @ 13:42:17 #86
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134604252
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 13:39 schreef Skv het volgende:

[..]

Sfeer, manier van uitgaan, wat er te zien/te doen is. Dan zou ik eerder Kiev aanraden.
Oke, bedankt ^O^.
pi_134604319
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 13:42 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Oke, bedankt ^O^.
Volgende keer kan je beter iemand quoten, ik kwam per toeval hier terecht en zag je vraag. Bij een quote krijg je een melding. :)
  maandag 23 december 2013 @ 14:38:44 #88
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_134606569
quote:
7s.gif Op maandag 23 december 2013 13:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Volgende keer kan je beter iemand quoten, ik kwam per toeval hier terecht en zag je vraag. Bij een quote krijg je een melding. :)
True, maar ik ga er altijd ook een beetje van uit dat iedereen gewoon z'n MyAT afloopt omdat ik dat ook altijd doe ;).
  zondag 23 maart 2014 @ 16:23:59 #89
289730 HenkDeVries2.0
Henk de Vries is leuk
pi_138076952
Belgrado *O* 2x geweest, ik vind het echt een hele vette stad!
pi_151230430
Over twee weken een paar daagjes naar Belgrado ^O^ Iemand nog goeie tips?

Ik slaap in het hotel aan het Slavija Square waar ook de pendelbus van het vliegveld aankomt. Lekker makkelijk dus voor een knaak _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160709844
Kickje.

Ik zit even alle RyanAir en WizzAir bestemmingen door te spitten, en Belgrado's nachtleven lijkt mij interessant. Is het raadzaam om samen met vrienden daar heen te gaan, of is alleen ook wel te doen?

Ben een man van in de twintig. :)
FR1908
pi_160710163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:33 schreef Katoenplukkert het volgende:
Kickje.

Ik zit even alle RyanAir en WizzAir bestemmingen door te spitten, en Belgrado's nachtleven lijkt mij interessant. Is het raadzaam om samen met vrienden daar heen te gaan, of is alleen ook wel te doen?

Met vrienden is denk ik leuker maar in de zomermaanden ligt Belgrado ook wel op de Interrail backpacktrail dus dan kun je wel fellow travellers meeten
  woensdag 16 maart 2016 @ 12:59:32 #93
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_160712043
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 11:33 schreef Katoenplukkert het volgende:
Kickje.

Is maar net afhankelijk van wat je zelf wil. Alleen is prima te doen, ik ben er jaarlijks wel eens te vinden en vermaak me opperbest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162273929
Hoe is dat strandje daar eigenlijk?

Mijn vrienden en ik zijn liefhebbers van de Oost-Europese steden, het is er in de zomer vaak lekker weer en het is vrij goedkoop (we zijn studenten). We hebben ons oog op Belgrado laten vallen. We zijn hiervoor naar Praag en Boedapest geweest. We willen eigenlijk ook lekker kunnen zwemmen en ik las toevallig over dat strandje.
Moeten zij weten
pi_162287697
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:03 schreef H0D3NPYL het volgende:
Hoe is dat strandje daar eigenlijk?

Mijn vrienden en ik zijn liefhebbers van de Oost-Europese steden, het is er in de zomer vaak lekker weer en het is vrij goedkoop (we zijn studenten). We hebben ons oog op Belgrado laten vallen. We zijn hiervoor naar Praag en Boedapest geweest. We willen eigenlijk ook lekker kunnen zwemmen en ik las toevallig over dat strandje.
Dat strand (let op: stenen) is op een beetje warme dag propvol. Toen ik in het water lag, realiseerde ik me dat het water wellicht niet heel fris was, aangezien het volgens mij stil water is in een groot aangelegd meer.

In ieder geval, zwemmen of niet, het is een leuke manier om je onder de locals te mengen.
pi_162288333
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 08:55 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Dat strand (let op: stenen) is op een beetje warme dag propvol. Toen ik in het water lag, realiseerde ik me dat het water wellicht niet heel fris was, aangezien het volgens mij stil water is in een groot aangelegd meer.

In ieder geval, zwemmen of niet, het is een leuke manier om je onder de locals te mengen.
Ik ben in Belgrado op een strand geweest met zand. Heet geloof ik Ada Cingalija en is vanaf het centrum gewoon met de bus te bereiken.
pi_162288403
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:42 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik ben in Belgrado op een strand geweest met zand. Heet geloof ik Ada Cingalija en is vanaf het centrum gewoon met de bus te bereiken.
In mijn herinnering was het zand maar ik zie nu op de foto's dat het inderdaad om stenen gaat. Toen ik daar was waren ze gewoon huge vissen aan het voeren. Leuk om tussen te zwemmen.
pi_180981617
Kick. Ik ga een midweekjenaar Belgrado in het najaar.
pi_181202657
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 14:07 schreef Meridiaan het volgende:
Kick. Ik ga een midweekjenaar Belgrado in het najaar.
Leuk!

Jaar of 6 geleden geweest. Bijzondere stad! Stond toen op nummer één van het Amerikaanse magazine Time Out wat betreft leukste uitgaanssteden ter wereld (niet de reden dat wij daar heengingen, maar het hielp wel).

Belgrado is zeker niet de mooiste stad ter wereld, maar wel een bijzondere stad. De beleving van de mensen, de buitensteden in het Noorden (Nieuw Belgrado) met de meest vreselijk lelijke, potsierlijke ex-Sovjetgebouwen (een van de meest bekende én grootste regeringsgebouwen ter wereld is zo enorm mega groot, daar moet[/b] je heen!), de schitterende Sava kathedraal.

Wij deden een fietstocht georganiseerd door een Nederlander (uiteraard!).

http://belgrademyway.com/(...)y-still-in-belgrade/

Nu is dat gebouw het paleis van Servie trouwens.
https://www.google.nl/sea(...)CygC&biw=907&bih=644

Toen ik er was, waren er werkelijk honderden, zo niet een paar duizend, vrijwilligers (allemaal jongeren! Babyboomers van na "de oorlog") bezig in verschillende wijken. Opknappen, schilderen, opruimen, weet ik wat ze deden. Het was een bijna bizar, surrealistisch gezicht.

Verder is Belgrado qua uitgaan erg leuk en bizar. Op de meest onverwachte plekken vindt je opeens de meest bizarre hippe tenten die je kunt meemaken. Bv vlak achter het spoor, vreselijke buurt denk je, dan lopen daar opeens de meest knappe, opgemaakte jongedames die je hebt gezien opeens in die vieze grauwe straatjes een deurtje binnen, en achter die deur zie je een hippe bar/discotheek/tent.

Ow, en ergens buiten het centrum gingen we naar een verlaten, leegstaande flat met een zanger van een undergroundbandje (wij deden een soort underground tour). In die flat waar al jááren geen mensen meer wonen, oefenden bandjes en muzikanten; biertjes, blowtje, je kent dat wel.
Wij met de lift omhoog, je ziet de asbest gewoon aan de muren hangen!

Komen we helemaal bovenaan, lift uit, kom je daar toch in een super hippe, drukbezochte jazztent. Bizarrr!

En de drijvende discotheken natuurlijk (splavs heten die? Weet niet meer precies). Lekker drijvend over de Sava en die andere rivier (kruispunt van 2 rivieren).

https://www.serbia.com/vi(...)loating-river-clubs/

Enjoy! *O* :Y)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 19 augustus 2018 @ 00:01:33 #100
104871 remlof
Europees federalist
pi_181287625
Ik ben eind van deze week twee dagen in Belgrado, als tussenstop op onze Balkan-roadtrip. Ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')