abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191006213
Welkom in het Peutertopic!!

... en weer verder!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_191006214
quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:49 schreef PKM het volgende:
@:rena ik heb zelf geen idee hoe ik het makkelijker zou kunnen maken. De juffen en hij moeten dat ook maar zelf een beetje uitzoeken.
Dat probeer ik me nu ook maar te bedenken, dat zo’n leidster daar ook hopelijk creatief genoeg in zou moeten zijn. Het was hier weer groot drama met wegbrengen, ik hoop maar dat ze niet weer zo hoeft te huilen. Ik blijf maar thuis mochten ze bellen dat ik haar moet komen halen, voel me niet gerust helaas. Ik hoop je gauw beter nieuws te kunnen melden minilot :+

Gunther O+ Klinkt alsof hij een leuke verjaardag gehad heeft! En wat knap al van dat tellen, hier noemt ze nog allerlei cijfers door elkaar :')

Nazil, wat knap dat hij ineens zindelijk is!

Quoi, wat grappig dat Max al zo bezig is met zijn verjaardag! Lastig dat ze soms nog geen besef van tijd hebben wat dat betreft ;) Hier geen piemelpraat, behalve dat ze haar vader laatst in zijn blootje zag en heel hard “BAH” riep en als ze mijn borsten ziet moet ze lachen :+

LeSage, wat leuk zo’n winkeltripje met je peuter, klinkt echt heel gezellig inderdaad O+

FF, wat leuk een weekendje weg, waar waren jullie heen? :) En ik vind het ook zo lekker dat we steeds minder mee hoeven te nemen :Y

PKM, wat lief die foto met de koe! En stoer! O+
And you know I might
pi_191011253
Ik ben wel een topic killer :') :P Het was vanmorgen beter gegaan op de psz gelukkig :)

C heeft op dit moment een soort bultjes op en tussen haar billetjes, ik dacht eerst gewoon luieruitslag, maar het viel me nu ook op dat ze op een soort blaasjes lijken :? Kent iemand dit?
And you know I might
pi_191011344
Rena geen schimmeltje? Als bilkencreme niet helpt kan je miconazolnitraat proberen, is gewoon veilig om te proberen ook al is het dat niet. Zou dan in een paar dagen beter moeten zijn.
  maandag 13 januari 2020 @ 17:57:03 #5
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_191012266
Crosspost uit TV / Kwaliteits TV voor kinderen

quote:
5s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:54 schreef XDo het volgende:
Met het overlijden van Aart Staartjes dacht ik gisteren weer terug aan wat ik en ontelbare andere kinderen hebben opgestoken van (oa.) Sesamstraat. Van Sesamstraat worden geen nieuwe uitzendingen meer gemaakt en misschien dat het nu wel helemaal van de buis verdwijnt.
Ik heb een zoontje van 2 jaar die een half uur tot een uur per dag televisie kijkt en ik vraag me af of er nog iets van kwaliteits-programmas gemaakt worden?
Hebben Teletubbies en consorten die rol overgenomen? Ik kan het zelf lastig inschatten of dat een kind evenveel nuttige bagage meegeeft als dat Sesamstraat mij 30 jaar geleden gaf. Als ik bijv. iets van Studio 100 kijk springen de tranen me in de ogen, wat een onzin allemaal.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_191012411
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:57 schreef XDo het volgende:
[..]

Wij zijn hier groot fan van Hoi Duggee. Origineel een Britse animatieserie maar de Nederlandse versie is ook goed te pruimen.
pi_191012556
Bing vind ik ook goed, komen ook gevoelens en dergelijke aan bod. Juf Roos misschien? Mijn zoon kijkt veel Babybus waar ook veel 'opvoeding' in naar voor komt, maar dat is in het Engels. Boeit hem niks en hij houdt er wat Engelse woordjes aan over. Thema's als, wat wel en niet doen in een lift, wat te doen bij aardbeving, bosbrand etc. Als je goed zoekt zijn er echt wel prima programma's op televisie, maar het is allemaal een stuk snellere tv dan vroeger.

L heeft straks z'n cadeau voor het zindelijk zijn uitgekozen. Nóg een brandweerauto :X ik kan ze niet meer op twee handen tellen denk ik. Maar hij is er zo gek van. Hij mocht kiezen wat hij wilde (godzijdank waren we in de Kik en niet in de top1toys). We kwamen voor broeken met elastiek maar hij zag zo veel mooie auto's dat ik besloot dat hij vandaag al een uit mocht zoeken ipv het afgesproken morgen. Hij heeft zich echt bewezen. Nog maar 1 ongelukje gehad zaterdagavond toen hij moe was, voor de rest alles op het potje. Ook gepoept. Al was ik daar wel net op tijd bij :+
  maandag 13 januari 2020 @ 19:51:35 #8
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191013864
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:57 schreef XDo het volgende:
[..]

Ik denk dat het ook goed is ons te realiseren dat TV veel meer on demand is geworden (YouTube). Gevolg is dat alles wat meer hapsnap is. Niet persé een nadeel, want gisteren kon ik dus zomaar even een filmpje over het alfabet opzoeken, letterlijk "on demand" van peuter. Ik vind dat er echt hele leuke filmpjes te vinden zijn met lesjes. Ik vind StoryZoo erg leuk bijvoorbeeld, maar Juf Roos doet het ook idd. NPO Zappelin (met tegenwoordig Fenna) vind ik ook OK.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 16:42 schreef rena het volgende:
Ik ben wel een topic killer :') :P Het was vanmorgen beter gegaan op de psz gelukkig :)

C heeft op dit moment een soort bultjes op en tussen haar billetjes, ik dacht eerst gewoon luieruitslag, maar het viel me nu ook op dat ze op een soort blaasjes lijken :? Kent iemand dit?
*O* Mooi dat het nu goed ging!!

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:19 schreef Nazil het volgende:
Bing vind ik ook goed, komen ook gevoelens en dergelijke aan bod. Juf Roos misschien? Mijn zoon kijkt veel Babybus waar ook veel 'opvoeding' in naar voor komt, maar dat is in het Engels. Boeit hem niks en hij houdt er wat Engelse woordjes aan over. Thema's als, wat wel en niet doen in een lift, wat te doen bij aardbeving, bosbrand etc. Als je goed zoekt zijn er echt wel prima programma's op televisie, maar het is allemaal een stuk snellere tv dan vroeger.

L heeft straks z'n cadeau voor het zindelijk zijn uitgekozen. Nóg een brandweerauto :X ik kan ze niet meer op twee handen tellen denk ik. Maar hij is er zo gek van. Hij mocht kiezen wat hij wilde (godzijdank waren we in de Kik en niet in de top1toys). We kwamen voor broeken met elastiek maar hij zag zo veel mooie auto's dat ik besloot dat hij vandaag al een uit mocht zoeken ipv het afgesproken morgen. Hij heeft zich echt bewezen. Nog maar 1 ongelukje gehad zaterdagavond toen hij moe was, voor de rest alles op het potje. Ook gepoept. Al was ik daar wel net op tijd bij :+
Ze gaan gelijk op, onze UD-genootjes :+ Brandweer is hier ook het centrale thema. Vandaag mocht hij het op kdv proberen (er waren meer kindjes bezig met zindelijk worden) en op 1 ongelukje na (tijdens buitenspelen, dus ik reken het goed) helemaal goed gegaan! En thuis de eerste drol door de WC w/ Trots op mijn ventje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet moet hij hier nog even door tot de 50 :') voor de graafmachine.

En stop de tijd. Zo'n peutertje wil je toch voor altijd zo houden O+
pi_191014267
Quoi wat goed! Wij zijn er hier wel volledig doorheen gok ik, hij zegt zelf ook dat hij geen luier meer nodig heeft alleen voor slapen. Zo totaal anders dan vorige week, waar hij nog niet op het potje wilde. Heb de stickerkalender weg gehaald, vergaten we toch altijd. Wel heel grappig dat ze zo gelijk op gaan.

Vanmiddag hielp hij mij met groentesoep maken. Hij heeft de balletjes gerold. Pakte elke keer precies genoeg gehakt, maakte een prachtig bolletje en was zo trots. Dus hij heeft z'n groente wel weer binnen O+ zo'n lief kereltje is het de laatste dagen.
  maandag 13 januari 2020 @ 20:21:50 #10
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191014306
Ik denk dat peuters een scherm niet nodig hebben om iets te leren. Wij hebben het soms nodig, om te koken of zo :P. En ik vind het tegenwoordig (met 2.5) ook wel gezellig om soms samen iets te kijken en erover te praten, maar dat is meestal Robocar Poli en dan hebben we zat te bespreken. Maar kinderen leren van observeren (gewoon het dagelijks leven) en experimenteren (dus zelf doen ipv passief zitten).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191016557
Over observeren gesproken. Emmy zei vandaag ineens: Matthias van mijn schooltje kiest altijd een appel. Ik vroeg haar wat zei dan voor fruit kiest, maar zij kiest altijd weer wat anders.

Groot zijn ze dan ineens he Q en Nazil. Ik heb nog wel eens momenten gehad dat ik een luier voor haar pakte en dacht oh nee dat hoeft niet meer :')
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 02:28:08 #12
269689 crew  Viv
pi_191019088
Zeg @Miezziej , ik kwam er net pas achter dat je twee streepjes had! Dat heeft niet in het Update-topic gestaan en je hebt dus ook bijna geen jompels gehad, dus hierbij alsnog!
*O* *O*
Hoe voel je je?

Dat observeren ja, ik vind het zo frappant wat ZZ ongemerkt allemaal al oppikt. O+
pi_191024398
@rena wat fijn dst het al beter ging gisteren! Hopelijk is haar huid ook snel weer in orde.

Ik zet ook graag Bing op. Of Nijntje. Hij kan zich ook vermaken met Willem Wever. Sesamstraat zet ik eigenlijk zelden aan.
Van Bing leert hij ook wat zinnetjes en past die dan weer toe met spelen, dat vind ik wel een pluspunt.

Banaan was vanmorgen om half zes al wakker en moest toch gewoon naar de peuterspeelzaal. Terwijl ik hem die kant op zeulde legde hij zijn hoofdje al tegen me aan om te gaan slapen. :{

Toen ik wegging was hij heel verdrietig. Ik had er ook echt de pest in en ben lekker een half uur in de regen gaan lopen. Maar tot mijn grote verbazing kwam er geen telefoontje dat ik Banaan moest ophalen.

Ze zijn vandaag eerder naar de gymzaal gegaan, daar leefde hij helemaal op. Hij klauterde nog lekker rond en hielp met alles opruimen. En hij was bij de juf ook bijna in slaap gevallen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_191028756
PKM en rena, fijn dat het al beter ging op de psz!

Simon roept al meer dan een week dat hij naar het Nijntje Konijntje Museum wil O+
We proberen om a.s. donderdag erheen te gaan.

Iemand die dit herkent van zijn peuter (Simon is nu 2,5 jaar):
- opeens niet meer zelf willen eten, maar gevoerd worden (vooral warm eten)

- slaan, vooral mij (in het gezicht) :{
pi_191028943
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 18:55 schreef TolstoiFan het volgende:

Simon roept al meer dan een week dat hij naar het Nijntje Konijntje Museum wil O+

:W op beide

Wanneer kaptein iets nieuws leert, en na een tijdje goed kan, vind hij het niet meer boeiend om zelf te doen 8)7 ineens niet meer willen traplopen, met bestek eten ect. Ik moedig hem dan meestal een of twee keer aan, en als hij het dan nog vertikt laat ik m soms gewoon in zn sopje gaarkoken :+ waarna hij het na even mokken wel weer zelf gaat doen.

Bij slaan pak ik zn handjes vast, leg ik uit wat hij doet en dat dat niet mag en waarom. Soms werkt het, soms gaat ie haast demonisch lachen en harder verder slaan :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Manager PR/Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 19:08:32 #16
269689 crew  Viv
pi_191028984
@TolstoiFan ZZ wil gevoerd worden als ze hangerig is (moe, koorts, etc), anders niet.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 19:12:58 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191029081
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 18:55 schreef TolstoiFan het volgende:

Ja hoor, steekt zo nu en dan de kop op. Inclusief aan komen rennen en beweren dat haar benen het niet meer doen en dat ze getild móet worden enzo.

Gaaf vast ooit weleens over
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191030772
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 19:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:W op beide

Wanneer kaptein iets nieuws leert, en na een tijdje goed kan, vind hij het niet meer boeiend om zelf te doen 8)7 ineens niet meer willen traplopen, met bestek eten ect. Ik moedig hem dan meestal een of twee keer aan, en als hij het dan nog vertikt laat ik m soms gewoon in zn sopje gaarkoken :+ waarna hij het na even mokken wel weer zelf gaat doen.

Bij slaan pak ik zn handjes vast, leg ik uit wat hij doet en dat dat niet mag en waarom. Soms werkt het, soms gaat ie haast demonisch lachen en harder verder slaan :')
:D Oja, dat traplopen, Simon wil dat ook vaker niet dan wel. Eerst was het drama dat ie zelf wilde traplopen, nu is het drama dat ie getild wil worden :')

Ik pak bij slaan ook zijn handjes vast en leg ook uit, maar ik zie dan soms ook al aan zijn gezicht dat ie meteen weer gaat meppen als ik loslaat.

Leuk he, die peuters :P
pi_191030959
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 19:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor, steekt zo nu en dan de kop op. Inclusief aan komen rennen en beweren dat haar benen het niet meer doen en dat ze getild móet worden enzo.

Gaaf vast ooit weleens over
Oh, hier ook. Laatst stond ie in de keuken te gillen dat ik hem moest komen halen, want hij kon niet lopen. En ik had er even echt geen zin in. Na tien minuten ben ik er naast gaan zitten en heb ik hem zo ver gekregen dat we samen gingen lopen, hand in hand. Toen was het weer goed.

Trap aflopen doet ie structureel niet meer trouwens, terwijl hij het wel kan.
pi_191031281
Tot een half jaar geleden wilde hij ook echt niet traplopen en veel gedragen worden. Toen ging ik door mijn rug en kon hij niet anders, anders kwamen we niet beneden. Nu doet hij het zonder morren, al wordt hij wel het liefst naar beneden gedragen. Man draagt hem nog wel. En qua lopen gaat het ook steeds beter, mijn rug kan het echt niet aan hem veel te dragen dus handje vast is het compromis en hij wil nu overal en nergens handje vast O+ O+
pi_191032069
Banaan wil gelukkig nog wel zelf eten. Maar dat tempo. :Z

Trap op/af kan hij prima zelf maar hij wil steeds vaker gedragen worden. Als hij zelf loopt dan houdt hij mijn handen in de gaten. Als ik de leuning vasthoud dan vraagt hij "mama wil je een handje af?" ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 15 januari 2020 @ 11:13:54 #22
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_191039020
Sja, manipuleren kunnen ze. Bij papa kan hij nooit lopen, bij mij wel :')

Ik liet vanmorgen een grote Max zonder luier achter bij de psz. Zonder knuffels, zonder verdriet en werd nog eventjes gebeld door de juf dat hij ook netjes op de wc had geplast (staand wel :o :D :D ).

Toen hij vanmorgen het plastic Peppa tafelkleed van zijn verjaardag zag liggen, was hij euforisch: Is vandaaaaaag dan mijn verjaardag?? :D

In werkelijkheid hebben we de tafel moeten afdekken voor een plassend (ziek) poesje vannacht. Niks tijd voor mezelf vanmorgen, ik had moeten werken, maar ben intussen van dierenarts naar echoscopist gevlogen met poes.
pi_191040083
Ja, hier een peuter die mij slaat :{
Ik blijf zeggen dat ik dat niet wil, dat het mij pijn doet en dat hij kusjes moet geven, aaien en knuffels.
pi_191042029
Tolstoi, volgens mij slaan vrijwel alle jonge kinderen bij vlagen. Hoort er gewoon bij, hoe vervelend ook. Onze taak om het ze af te leren, hè? *O*

Bij slaan pak ik zachtjes Günthers handjes en zeg dat we elkaar niet slaan omdat slaan pijn doet. Als -ie doorgaat zet ik 'm een stukje bij me vandaan en zeg vriendelijk dat ik dat doe zodat -ie me geen pijn meer kan doen. Als er een blijvende mepbehoefte lijkt te zijn geef ik 'm een kussen aan of wijs ik naar de bank of het bed, etc. en zeg 'ga dat maar slaan'. Dan gaat -ie even los en dan is het klaar. :)

Dit is overigens de meest ideale zen-situatie, wat zo'n 90% van de keren dat Günther me pijn doet prima lukt. Heel soms bij veel plotselinge pijn (vanuit het niets ineens krachtig met een speelgoedtreintje op je wenkbrauw gehengst worden of zoiets :')) reageer ik wat primairder maar daar zeg ik dan ook altijd even sorry voor en leg uit dat het kwam omdat ik schrok.
Let me see you stripped down to the bone
pi_191042157
Hebben jullie peuters ook een volumeknopje nodig?

Doukje wel hehe.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')