abonnement Unibet Coolblue
pi_201555475
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
Veel succes met je Invisalign aandelen :*
Heb je ondertussen al de noodzakelijke spalkjes aangevraagd bij je budgetaanbieder?

Of laat je de boel lekker weer lekker ongeïnformeerd wandelen?
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:34:32 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201555657
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:25 schreef zonnegloed het volgende:

[..]
Heb je ondertussen al de noodzakelijke spalkjes aangevraagd bij je budgetaanbieder?

Of laat je de boel lekker weer lekker ongeïnformeerd wandelen?
Je zult wel orthodontist zijn, dat je zo goed weet dat spalkjes altijd noodzakelijk zijn. Anyway, een goedkopere aanbieder is niet persé slechter. OrthoClear is daar transparant over. Als het noodzakelijk is, dan is dat niet inbegrepen maar kunnen ze voor me regelen.

Wat is dat toch, met mensen die te bang zijn om met mij te discussiëren met hun eigen accounts. Het speelkwartiertje is wel weer voorbij wat mij betreft. Jij mag het laatste woord, hoor :* .
Resistance is futile.
pi_201556145
Hier nu op mijn zeventiende Invisalign retainer. De eerste veertien heb ik iedere twee weken vervangen. Daarna is een nieuwe scan gemaakt. Ik vervang de retainers nu iedere week aangezien de hoeveelheid beweging die nu nodig is, minder is. Nog elf retainers en weken te gaan. Ik ben redelijk tevreden: ondertanden staan nu recht, maar aan de boventanden valt nog wat te verbeteren. Ik ben in totaal $4000 kwijt, in de VS.
Jesus saves but death prevails.
pi_201556433
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:53 schreef zonnegloed het volgende:

[..]
Mijn ortho had ook geen voorkeur. Ze kon met alle technieken het resultaat bereiken dat ik wilde. Als ik (witte) keramische slotjes wilde en witte elastiekjes dan werd dat geregeld. Ze vertelde wel dat keramische slotjes duurder zijn en de witte elastiekjes snel verkleuren bij bepaalde gerechten. Maar als ze dan een keertje ongewenst verkleurden dan zouden ze gewoon kosteloos worden vervangen. Mijn keuze om niet voor aligners te gaan was omdat je er niet mee kan eten en iedere keer als je had gegeten dat je dan echt, echt je tanden weer moet poetsen. Ik ben erg tevreden met deze orthodontist en eenvoudige slotjes. Tussentijdse behandelingen buiten het behandelplan worden niet eens gefactureerd. Naar dat je geen nikkel kan gebruiken, wel erg fijn dat je nu met aligners hetzelfde resultaat kan bereiken! Succes met je keuze!
Ik ga voor aligners, ook vanwege het gedoe met eten, maar ik kom dus bij een andere beugel uit. Uitdoen bij eten vind ik geen punt; ik eet maar twee maaltijden per dag en geen tussendoortjes.
Poetsen vind ik geen probleem; eten wat in een beugel blijft hangen dan weer wel. Dus voor mij beter van die losse happers dan vaste slotjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:29:48 #205
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_201556653
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 20:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Mij lukte het niet :N
Hoezo niet dan, mij lukte het vroeger ook gewoon toen ik mijn beugel had
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_201559416
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je zult wel orthodontist zijn, dat je zo goed weet dat spalkjes altijd noodzakelijk zijn. Anyway, een goedkopere aanbieder is niet persé slechter. OrthoClear is daar transparant over. Als het noodzakelijk is, dan is dat niet inbegrepen maar kunnen ze voor me regelen.

Wat is dat toch, met mensen die te bang zijn om met mij te discussiëren met hun eigen accounts. Het speelkwartiertje is wel weer voorbij wat mij betreft. Jij mag het laatste woord, hoor :* .
zonnegloed is geen kloon van mij, wat wij echter wel schijnen te delen is de weerzin van het speelse gemak waarmee alle 'knock-offs' nu in 1 adem generaliserende 'aligners' genoemd worden. Wel de lusten, niet de lasten.

Ik zou lachend het vijf dubbele betalen als ik daarmee verzekerd ben van het absolute topproduct dat er op dat moment te krijgen is. Zéker omdat het over 1 van de belangrijkste onderdelen van je lichaam gaat. Nu is echter de grap dat ik niet vijf keer zoveel betaal maar hooguit een paar honderd. Maar dan heb ik wel van A tot Z een totaalproduct en niet achteraf nog allemaal 'optioneel bijkomende kosten' die toch niet zo optioneel blijken te zijn als je over 10 jaar nog steeds een rechte bek wilt. Zo mag je bij invisalign tot 5 jaar ná de startdatum kosteloos aligners blijven bijbestellen als je nog niet tevreden bent met het eindresultaat. Je zou hooguit betalen voor de extra controles die niet in de oorspronkelijke begroting zaten.

Kijk, Donnie Roelvink zat ook voor een duppie op de eerste rij voor een bek vol nieuwe glimmers, in Turkije, waar ze z'n halve gebit afslepen tot stompen. Kortom, laat je informeren, word geen Donnie en laat die click&buy rotzooi van insta en Tiktok lekker links liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door r3gi3boy op 29-09-2021 00:25:06 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 september 2021 @ 10:21:04 #207
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201561827
Naast persoonlijke voorkeur plus advies van de orthodontist spelen natuurlijk ook zaken als geld, locatie en tijd een rol.

Ik zou zelf niet snel naar een tandarts gaan voor een beugel, maar als iemand dat wel wil, prima. En of iemand nu voor Invisalign kiest of een ander merk, ook prima.

Nergens voor nodig om iemand daarop aan te vallen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 29 september 2021 @ 19:51:26 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201569324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:21 schreef Rewimo het volgende:
Naast persoonlijke voorkeur plus advies van de orthodontist spelen natuurlijk ook zaken als geld, locatie en tijd een rol.

Ik zou zelf niet snel naar een tandarts gaan voor een beugel, maar als iemand dat wel wil, prima. En of iemand nu voor Invisalign kiest of een ander merk, ook prima.

Nergens voor nodig om iemand daarop aan te vallen.
Amen. Veel mensen laten zich afschrikken door hoge kosten. Je hebt gewoon een serieuze deuk in je ego als je anderen aanvalt op hun keuze voor een goedkopere aanbieder.
Resistance is futile.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 11:54:03 #209
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201657313
Ik heb sindskort ook een beugel (plaatjes) en ik mis het geen kauwgom te kunnen kauwen 😭
pi_201657787
Nou, ik ben gister wezen happen *)
En foto's en röntgenfoto's laten maken B-)

Op basis daarvan gaat de kliniek nu beoordelen wat er mogelijk is met mijn kaak en mijn tanden. En ook of dat dan nog steeds met invisalign kan: wat hun betreft is het dus een optie dat ze me geen invisalign willen aanraden/aanbieden. Maar als invisalign kan, en de cliënt is een gemotiveerde volwassene, dan vinden zij dat wel de fijnste optie. Pubers, hun grootste clientèle-groep raden ze invisalign af, want die zijn toch heel vaak niet gedisciplineerd genoeg om dat succesvol te laten zijn. Kan ik me levendig voorstellen, ik zou het als puber ook net opgebracht hebben.

Over een paar weken hebben we behandelplangesprek, en als invisalign dan eruit komt rollen als optie, dan moet er opnieuw gehapt worden. De hap van gister wordt een model dat ze op de kliniek moeten houden (voor inspectie gezondheidszorg), en voor de invisalign zijn nog weer nieuwe, andere haps nodig. Preciezere, als ik het goed begreep.

Wat ik ook hoorde van deze dame is dat ze dan een week of drie(!) bakkeleien met de invisalign-fabriek over de bitjes. Geen idee wie dan welk standpunt verdedigt, of welk resultaat probeert te bepleiten, maar daar gaat dus nog serieus werk en tijd in zitten. Als de kliniek en invisalign eruit zijn, dan worden de bitjes gemaakt en dan kan ik er ook aan beginnen.

Maar eerst dus nog afwachten hoe we verder gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:13:52 #211
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_201659289
Ik heb een beugelbekkie voorrrrr mijn eigen bestwil
da's goed voorrr laterrrrrr oh daar twijfel ik niet aan
en op mijn neus (die ook niet mooi is) staat die pestbrrril
.....................
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_201659994
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:43 schreef sigme het volgende:
Nou, ik ben gister wezen happen *)
En foto's en röntgenfoto's laten maken B-)

Op basis daarvan gaat de kliniek nu beoordelen wat er mogelijk is met mijn kaak en mijn tanden. En ook of dat dan nog steeds met invisalign kan: wat hun betreft is het dus een optie dat ze me geen invisalign willen aanraden/aanbieden. Maar als invisalign kan, en de cliënt is een gemotiveerde volwassene, dan vinden zij dat wel de fijnste optie. Pubers, hun grootste clientèle-groep raden ze invisalign af, want die zijn toch heel vaak niet gedisciplineerd genoeg om dat succesvol te laten zijn. Kan ik me levendig voorstellen, ik zou het als puber ook net opgebracht hebben.

Over een paar weken hebben we behandelplangesprek, en als invisalign dan eruit komt rollen als optie, dan moet er opnieuw gehapt worden. De hap van gister wordt een model dat ze op de kliniek moeten houden (voor inspectie gezondheidszorg), en voor de invisalign zijn nog weer nieuwe, andere haps nodig. Preciezere, als ik het goed begreep.

Wat ik ook hoorde van deze dame is dat ze dan een week of drie(!) bakkeleien met de invisalign-fabriek over de bitjes. Geen idee wie dan welk standpunt verdedigt, of welk resultaat probeert te bepleiten, maar daar gaat dus nog serieus werk en tijd in zitten. Als de kliniek en invisalign eruit zijn, dan worden de bitjes gemaakt en dan kan ik er ook aan beginnen.

Maar eerst dus nog afwachten hoe we verder gaan.
Oh, ik ben benieuwd!

Ik wilde eigenlijk ook aan de Invisalign, maar volgens de mondhygiëniste van de praktijk kan dat niet zolang ik nog ontstekingen heb (door de druk die er dan op komt te staan). Nu heb ik alleen áltijd ontstekingen, echt een gebed (gebit :') ) zonder end, en het helpt ook niet dat ik 2 wat mindere ervaringen had met de laatste reinigingssessies en de wachtlijsten daarvoor altijd maandenlang zijn. (Dus ik ben een beetje aan het struisvogelen.)

En ik zie er een beetje tegenop om na elke maaltijd te moeten poetsen. Dat wordt niks op mijn werk. En daar moet ik tussendoor toch echt af en toe wat eten/drinken merk ik.

Ik moet maar eens weer het gesprek aangaan met mijn tandarts. Misschien zijn slotjes dan toch beter.
pi_201660041
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:13 schreef Candaasje het volgende:
En ik zie er een beetje tegenop om na elke maaltijd te moeten poetsen. Dat wordt niks op mijn werk. En daar moet ik tussendoor toch echt af en toe wat eten/drinken merk ik.
Je kan proberen of je dat kan veranderen. Ik eet echt maar tweemaal per dag, geen tussendoortjes. Dat is voor mij een kwestie van gewenning en beter eten.

Van die ontstekingen is wel heel klote. Parodontitis of wat anders?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201660192
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Je kan proberen of je dat kan veranderen. Ik eet echt maar tweemaal per dag, geen tussendoortjes. Dat is voor mij een kwestie van gewenning en beter eten.

Van die ontstekingen is wel heel klote. Parodontitis of wat anders?
Ik moet zeggen dat ik het bij avonddiensten beter trek, minder vaak eten. Soms eet ik helemaal niet. (Wel drinken, maar ik weet niet in hoeverre je daar rekening mee moet houden? Als er suiker in zit wel denk ik?)
Maar overdag vind ik het moeilijk, want ik ben een slechte ontbijter. Krijg het moeilijk weg.

Het is nog niet echt naar het kaakbot gegaan zover ik weet, maar wel stevig gingivitis. Helaas op diverse plekken (veel ook moeilijk bereikbaar) en ook een op een punt waar een kroon zit, die al een beetje dubieus is qua stevigheid. (Geplaatst door vorige tandarts, mijn huidige haalt hem er alleen liever niet uit als het echt niet hoeft.)

Ik zou meer moeten flossen/stokeren. En ik moet gewoon weer een afspraak maken bij de eerste mondhygiëniste bij wie ik was, want die was wel streng, maar maakte echt alles goed schoon en daar had ik niet nog 3 weken napijn van }:| . De laatste twee keren waren echt heel naar en half werk. Dus dat motiveerde niet zo, want we waren gelijk weer een half jaar verder na het eerste gesprek over de beugel, en dan moest ik nog minimaal 2 keer naar de mondhygiëniste. Toen heb ik het een beetje laten varen, en nu ben ik dus weer helemaal nergens. :') Druif die ik ben.

Maar de ervaringen hier en de wens voor rechte tanden helpen wel. Dus ik ga zo eens even een afspraak inplannen. *)
pi_201660366
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:43 schreef sigme het volgende:
Nou, ik ben gister wezen happen *)
En foto's en röntgenfoto's laten maken B-)

Op basis daarvan gaat de kliniek nu beoordelen wat er mogelijk is met mijn kaak en mijn tanden. En ook of dat dan nog steeds met invisalign kan: wat hun betreft is het dus een optie dat ze me geen invisalign willen aanraden/aanbieden. Maar als invisalign kan, en de cliënt is een gemotiveerde volwassene, dan vinden zij dat wel de fijnste optie. Pubers, hun grootste clientèle-groep raden ze invisalign af, want die zijn toch heel vaak niet gedisciplineerd genoeg om dat succesvol te laten zijn. Kan ik me levendig voorstellen, ik zou het als puber ook net opgebracht hebben.

Over een paar weken hebben we behandelplangesprek, en als invisalign dan eruit komt rollen als optie, dan moet er opnieuw gehapt worden. De hap van gister wordt een model dat ze op de kliniek moeten houden (voor inspectie gezondheidszorg), en voor de invisalign zijn nog weer nieuwe, andere haps nodig. Preciezere, als ik het goed begreep.

Wat ik ook hoorde van deze dame is dat ze dan een week of drie(!) bakkeleien met de invisalign-fabriek over de bitjes. Geen idee wie dan welk standpunt verdedigt, of welk resultaat probeert te bepleiten, maar daar gaat dus nog serieus werk en tijd in zitten. Als de kliniek en invisalign eruit zijn, dan worden de bitjes gemaakt en dan kan ik er ook aan beginnen.

Maar eerst dus nog afwachten hoe we verder gaan.
Invisalign hap is met een dunnere was. Vond ik vervelender dan de normale ortho hap.

En ze bakkeleien niet hoor :P het kost 3 weken om van de hap een 3d scan te maken en vervolgens een behandelplan. Vervolgens krijg jij een filmpje van hoe je tanden door de tijd heen gaan veranderen. Daarna krijg je nog een vervolgafspraak waar in je dat filmpje te zien krijgt incl de begroting e.d. en dan pas moet je dus een definitieve go/no go geven.
pi_201660421
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik het bij avonddiensten beter trek, minder vaak eten. Soms eet ik helemaal niet. (Wel drinken, maar ik weet niet in hoeverre je daar rekening mee moet houden? Als er suiker in zit wel denk ik?)
Maar overdag vind ik het moeilijk, want ik ben een slechte ontbijter. Krijg het moeilijk weg.

In het begin dronk ik alleen water met mn aligners in. Maar na verloop van tijd was ik er wat makkelijker mee. Zeker als ik bijna van aligners moest wisselen.

Ik heb 1x gewisseld zonder te poetsen (en ook zonder de aligner te poetsen). Maar man wat was dat goor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 oktober 2021 @ 18:29:37 #217
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201661567
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:26 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou meer moeten flossen/stokeren.
Dat moet je met slotjes ook hoor ;) Ik deed dat ook nauwelijks, maar sinds mijn beugel ben ik inmiddels wel gewend aan stokeren. Flossen is nog steeds geen hobby van me, te veel gedoe. Maar stokertjes heb ik altijd wel onder handbereik dus dat is echt wel een gewoonte geworden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 19:59:07 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201662754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:54 schreef Vansschoen het volgende:
Ik heb sindskort ook een beugel (plaatjes) en ik mis het geen kauwgom te kunnen kauwen 😭
Hoe lang verwacht je te beugelen?
Resistance is futile.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:03:42 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201662830
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh, ik ben benieuwd!

Ik wilde eigenlijk ook aan de Invisalign, maar volgens de mondhygiëniste van de praktijk kan dat niet zolang ik nog ontstekingen heb (door de druk die er dan op komt te staan). Nu heb ik alleen áltijd ontstekingen, echt een gebed (gebit :') ) zonder end, en het helpt ook niet dat ik 2 wat mindere ervaringen had met de laatste reinigingssessies en de wachtlijsten daarvoor altijd maandenlang zijn. (Dus ik ben een beetje aan het struisvogelen.)

En ik zie er een beetje tegenop om na elke maaltijd te moeten poetsen. Dat wordt niks op mijn werk. En daar moet ik tussendoor toch echt af en toe wat eten/drinken merk ik.

Ik moet maar eens weer het gesprek aangaan met mijn tandarts. Misschien zijn slotjes dan toch beter.
Ik poets zelf niet persé na elke maaltijd (soms geen kans), maar dan komen je aligners wel vol plak te zitten. ;(

Ondertussen ontdekt dat je aligners prima kunt poetsen met een elektrische tandenborstel ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:45:57 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201663611
Ik moet trouwens zeggen, gezond tandvlees hier maar bij sommige aligners wel erg last van druk op het tandvlees. Meestal boven m'n hoektand. En ook wel met enige regelmaatast van m'n tong, omdat ik 's nachts de ruimte tussen m'n gehemelte en de aligners vacuum zuig, denk ik. Kun je van die verschrikkelijk nare blaasjes van krijgen.

Wat me trouwens wel heel erg meevalt is om die 22 uur te halen. Ik snack gewoon wat minder vaak.
Resistance is futile.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 15:21:37 #221
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_201670901
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe lang verwacht je te beugelen?
2-2,5 jaar, al vertelde mijn ortho dat het ook gerust "maar" 1,5 jaar kon zijn (hoop ik dan maar). Slotjes onder en boven.

Boven staat het niet echt scheef, mijn voortanden onder staan wel scheef door ruimte gebrek gelukkig die je dat niet als ik praat (volle lippen) maar ik ben er zelf wel onzeker over.

Nadelen:
-geen kauwgom.
-durf nog geen hardere dingen te eten, bang dat de slotjes afbreken.
-vet irritant steeds na elke maaltijd alles schoon te maken.
-als je in gezelschap eet durf je eigenlijk niet te praten tijdens het eten omdat je bang bent dat de hele metaal winkel vol hangt met spinazie, gehakt of wat dan ook.
- mijn lip die achter het pinnetje van de hoektand blijft hangen tijdens het praten.

Voordelen:
-straks als het goed is een heel mooi gebit.
-altijd schone tanden (behalve tijdens het eten) omdat ik na elke maaltijd stook en poets.
-eet nog maar 3x per dag en geen tussendoortjes omdat anders weer alles schoon moet, hierdoor goed voor de lijn haha 🤩
pi_201681462
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:45 schreef Seven. het volgende:
Ik moet trouwens zeggen, gezond tandvlees hier maar bij sommige aligners wel erg last van druk op het tandvlees. Meestal boven m'n hoektand. En ook wel met enige regelmaatast van m'n tong, omdat ik 's nachts de ruimte tussen m'n gehemelte en de aligners vacuum zuig, denk ik. Kun je van die verschrikkelijk nare blaasjes van krijgen.

Wat me trouwens wel heel erg meevalt is om die 22 uur te halen. Ik snack gewoon wat minder vaak.
Je kunt met een nagelvijl rustig het topje weg/vlak vijlen tot de druk weg is. Vaak lost het zich na een paar setjes vanzelf op trouwens.
pi_201681471
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:45 schreef Seven. het volgende:
Ik moet trouwens zeggen, gezond tandvlees hier maar bij sommige aligners wel erg last van druk op het tandvlees. Meestal boven m'n hoektand. En ook wel met enige regelmaatast van m'n tong, omdat ik 's nachts de ruimte tussen m'n gehemelte en de aligners vacuum zuig, denk ik. Kun je van die verschrikkelijk nare blaasjes van krijgen.

Wat me trouwens wel heel erg meevalt is om die 22 uur te halen. Ik snack gewoon wat minder vaak.
Herkenbaar :Y

Wat ik soms deed is ff met een nagelvijl langs de aligners gaan waar ze het tandvlees pijnigden. Of als er een randje zat wat niet prettig was.

Was ook een tip gegeven door mn orhtho
  woensdag 13 oktober 2021 @ 21:59:42 #224
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_201746488
Nou ik heb witte slotjes sinds een dag of 12 *O* . Ik vind het wel schattig staan, ik heb alleen nog steeds gevoelige tanden met eten gek genoeg :?


Ik lees op internet dat het een week zou moeten duren lol, misschien dat het bij volwassenen langer duurt? er is wel vooruitgang gelukkig. Ik kan met mijn kiezen al pepernoten eten, het zijn vooral mijn tanden die nog erg gevoelig zijn. ik kan geen harde dingen afhappen.

O en ik slis een beetje met mijn beugel :X
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  woensdag 13 oktober 2021 @ 22:40:58 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201746918
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:59 schreef madeliefff het volgende:
Nou ik heb witte slotjes sinds een dag of 12 *O* . Ik vind het wel schattig staan, ik heb alleen nog steeds gevoelige tanden met eten gek genoeg :?


Ik lees op internet dat het een week zou moeten duren lol, misschien dat het bij volwassenen langer duurt? er is wel vooruitgang gelukkig. Ik kan met mijn kiezen al pepernoten eten, het zijn vooral mijn tanden die nog erg gevoelig zijn. ik kan geen harde dingen afhappen.

O en ik slis een beetje met mijn beugel :X
Wat goed! Ik weet niet hoe lang je tanden pijn horen te doen, even overleggen met je ortho denk ik?

En geen last van je wangen en de binnenkant van je lippen enzo? Dan vind ik haast het ergste :P .
Resistance is futile.
  donderdag 14 oktober 2021 @ 06:02:45 #226
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_201747957
quote:
7s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 22:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat goed! Ik weet niet hoe lang je tanden pijn horen te doen, even overleggen met je ortho denk ik?

En geen last van je wangen en de binnenkant van je lippen enzo? Dan vind ik haast het ergste :P .
Ja de binnenkant van mijn onderlip is geïrriteerd inderdaad, wangen waren dat in het begin ook een beetje .
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 oktober 2021 @ 09:47:18 #227
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201749257
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 06:02 schreef madeliefff het volgende:

Ja de binnenkant van mijn onderlip is geïrriteerd inderdaad, wangen waren dat in het begin ook een beetje .
Heeft bij mij ook best een tijdje geduurd voor ik met slotjes pijnloos kon eten. Wij gingen op vakantie in DLD, dus elke ochtend harde broodjes, die ik in stukjes moest snijden want afhappen ging niet :+

Heb je ook was gekregen voor de pijnlijke plekjes? Dat helpt goed. Bolletje was op het uitsteekseltje duwen, dan doet het niet meer zeer aan je wangen.

Ik ben zelf 1 of 2 keer teruggegaan om een uitstekend draadje te laten afknippen door de orthodontist.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 14 oktober 2021 @ 15:37:08 #228
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_201753068
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Heeft bij mij ook best een tijdje geduurd voor ik met slotjes pijnloos kon eten. Wij gingen op vakantie in DLD, dus elke ochtend harde broodjes, die ik in stukjes moest snijden want afhappen ging niet :+

Heb je ook was gekregen voor de pijnlijke plekjes? Dat helpt goed. Bolletje was op het uitsteekseltje duwen, dan doet het niet meer zeer aan je wangen.

Ik ben zelf 1 of 2 keer teruggegaan om een uitstekend draadje te laten afknippen door de orthodontist.
Ja ik heb non-stop wax bij twee ondertanden omdat daar tijdelijk een veertje voor is geplaatst ( slotje van 1 tand stond te ver naar achteren en kon net niet aan de draad bevestigd worden. Die veer lost dat op).

dat was afzien dan als je elke dag harde broodjes kreeg haha
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_201788603
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:43 schreef sigme het volgende:

Wat ik ook hoorde van deze dame is dat ze dan een week of drie(!) bakkeleien met de invisalign-fabriek over de bitjes. Geen idee wie dan welk standpunt verdedigt, of welk resultaat probeert te bepleiten, maar daar gaat dus nog serieus werk en tijd in zitten. Als de kliniek en invisalign eruit zijn, dan worden de bitjes gemaakt en dan kan ik er ook aan beginnen.

Maar eerst dus nog afwachten hoe we verder gaan.
Dat zou mij niets verbazen. Invisalign is een behandelplan, een plan dat tussentijds door de orthodontist niet gewijzigd kan worden zonder dat de patient dat in zijn of haar portemonnee voelt. Zoals in dit topic blijkt is er veel mogelijk binnen de aligner-wereld, je kan dan maar beter vergezeld zijn van een orthodontist die streeft naar het resultaat dat jij wil behalen. Hij of zij verbindt namelijk de naam eraan. Succes met je behandeling!

Hier zit ik ondertussen bijna halverwege het behandelplan. De resultaten zijn en blijven indrukwekkend. De eerste maand was ik al zeer te spreken over de correcties, maar sindsdien blijft het beeld zich met hetzelfde tempo verbeteren. Mijn slotje zijn geplaatst door een assistente met 20 jaar ervaring daarin en daar ben ik haar zeer dankbaar voor.

Mijn gebitsaangezicht kon ook verholpen worden met vijlen. Omdat ik niet bijzonder groot fan ben van vijlen aan gezond weefsel heb ik gekozen voor een beugel. De tanden die destijds gevijld zouden moeten worden staan nu in één lijn met de anderen, zo blij mee. Tot heden zijn er twee brackets losgekomen, maar iedere behandeling buiten de offerte wordt niet gefactureerd. Voortanden. O+

Beste keuze ooit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peejtur op 31-10-2021 09:08:23 ]
pi_201930975
Mijn beugel zit er sinds vanochtend in. Boven een nance, onder een plaatjesbeugel. Ik moet wel telkens als ik mijn hoofd omlaag buig kokhalzen door de nance. Is dat normaal en went dat?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:18:20 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201938502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn beugel zit er sinds vanochtend in. Boven een nance, onder een plaatjesbeugel. Ik moet wel telkens als ik mijn hoofd omlaag buig kokhalzen door de nance. Is dat normaal en went dat?
Weet ik niet! Even bellen met je ortho?
Resistance is futile.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:20:11 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201938514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 22:01 schreef zonnegloed het volgende:

[..]
Dat zou mij niets verbazen. Invisalign is een behandelplan, een plan dat tussentijds door de orthodontist niet gewijzigd kan worden zonder dat de patient dat in zijn of haar portemonnee voelt. Zoals in dit topic blijkt is er veel mogelijk binnen de aligner-wereld, je kan dan maar beter vergezeld zijn van een orthodontist die streeft naar het resultaat dat jij wil behalen. Hij of zij verbindt namelijk de naam eraan. Succes met je behandeling!

Hier zit ik ondertussen bijna halverwege het behandelplan. De resultaten zijn en blijven indrukwekkend. De eerste maand was ik al zeer te spreken over de correcties, maar sindsdien blijft het beeld zich met hetzelfde tempo verbeteren. Mijn slotje zijn geplaatst door een assistente met 20 jaar ervaring daarin en daar ben ik haar zeer dankbaar voor.

Mijn gebitsaangezicht kon ook verholpen worden met vijlen. Omdat ik niet bijzonder groot fan ben van vijlen aan gezond weefsel heb ik gekozen voor een beugel. De tanden die destijds gevijld zouden moeten worden staan nu in één lijn met de anderen, zo blij mee. Tot heden zijn er twee brackets losgekomen, maar iedere behandeling buiten de offerte wordt niet gefactureerd. Voortanden. O+

Beste keuze ooit. :)
[..]
Grote smoel, 0 inhoud.
:O
Resistance is futile.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:35:41 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201938623
Nog 4 weken en dan ben ik van de bovenste aligners af. Ik moet zeggen: ik ben er ook wel klaar mee. Boven last van mijn tong. Bij tijd en wijle erg geïrriteerd. Bij mijn behandelplan zitten nachtbeugels inbegrepen. Als de irritatie daarmee aanhoudt, dan laat ik een spalkje zetten (niet inbegrepen bij OrthoClear).

Vriend van me heeft trouwens Invisalign met complexe problematiek (inclusief extracties en een behandelplan opgedeeld in 2 delen). Na 40 aligners boven, heeft hij al 2 maanden passieve aligners, omdat de aligners van het 2e deel nooit gemaakt zijn door Invisalign.
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:06:52 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201938841
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn beugel zit er sinds vanochtend in. Boven een nance, onder een plaatjesbeugel. Ik moet wel telkens als ik mijn hoofd omlaag buig kokhalzen door de nance. Is dat normaal en went dat?
Nooit gehad, geen idee. Ik zou inderdaad even bellen en navragen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201950075
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 08:35 schreef Seven. het volgende:
Nog 4 weken en dan ben ik van de bovenste aligners af. Ik moet zeggen: ik ben er ook wel klaar mee. Boven last van mijn tong. Bij tijd en wijle erg geïrriteerd. Bij mijn behandelplan zitten nachtbeugels inbegrepen. Als de irritatie daarmee aanhoudt, dan laat ik een spalkje zetten (niet inbegrepen bij OrthoClear).

Vriend van me heeft trouwens Invisalign met complexe problematiek (inclusief extracties en een behandelplan opgedeeld in 2 delen). Na 40 aligners boven, heeft hij al 2 maanden passieve aligners, omdat de aligners van het 2e deel nooit gemaakt zijn door Invisalign.
Raar verhaal weer, zowel in je 1e als 2e alinea.
Ik denk wederom (en je zult het niet leuk gaan vinden) dat er werkelijk een groot verschil in kwaliteit en afwerking tussen de echte Invisalign® en de 'knock-offs' zit. Mijn ervaring is dat ik slechts max 1 à 2 dagen na wisselen zeer lichte irritatie en/of ongemakken heb. Dus niet dat mijn tong keer op keer helemaal ruw, geirriteerd etc is continue door scherpe randjes of uitstekende delen. Ik heb zeer minimaal mijn aligners op bepaalde punten bij moeten vijlen vanwege irritaties.

Mijn oorspronkelijke plan behelsde 25 aligners, 1 per week. Na de laatste set is besloten een nieuw trajectje te starten (dit is normaal in 80% van de gevallen) voor 11 stuks. Alle extra's buiten het oorspronkelijke traject kosteloos, Invisalign biedt 5 jaar 'garantie' dus je kunt letterlijk 5 jaar lang aligners blijven bijbestellen.

Brengt me bij je 2e alinea, Invisalign levert gewoon binnen 2-3 weken, dus kennelijk heeft de ortho van die vriend van je flink lopen blunderen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:08:14 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201952753
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 23:16 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]
Raar verhaal weer, zowel in je 1e als 2e alinea.
Ik denk wederom (en je zult het niet leuk gaan vinden) dat er werkelijk een groot verschil in kwaliteit en afwerking tussen de echte Invisalign® en de 'knock-offs' zit. Mijn ervaring is dat ik slechts max 1 à 2 dagen na wisselen zeer lichte irritatie en/of ongemakken heb. Dus niet dat mijn tong keer op keer helemaal ruw, geirriteerd etc is continue door scherpe randjes of uitstekende delen. Ik heb zeer minimaal mijn aligners op bepaalde punten bij moeten vijlen vanwege irritaties.
Dit is de eerste aligner die ik heb bij gevijld (en ik merk geen verschil daarin). En het is niet keer op keer, dit is de 2e keer dat ik last heb van m'n tong. In beide gevallen nadat ik de aligner al een week droeg. Maar zou best kunnen dat het kwaliteitsverhaal in deze wel een rol speelt. Ik snap ook dat je met een budget aanbieder inboet op kwaliteit (controle en IPR en attachments door tandarts ipv ortho, andere materialen, behandelplan wordt wel door ortho opgesteld en de aligners worden in Dublin gefabriceerd). Ik sloeg vooral aan op jouw waardeoordeel voor een budgetkeuze.

Ik heb ook nog nagedacht over een andere optie, omdat het pas recent begonnen is. Mogelijk heb ik last van een schimmel :') of een allergie (al dan niet voor de aligners). Maar allergie lijkt me beetje rare verklaring, want waarom zou dat dan nu pas gaan spelen? En ik ben wat lakser geworden met poetsen, eerst deed ik dat echt religieus.

quote:
Mijn oorspronkelijke plan behelsde 25 aligners, 1 per week. Na de laatste set is besloten een nieuw trajectje te starten (dit is normaal in 80% van de gevallen) voor 11 stuks. Alle extra's buiten het oorspronkelijke traject kosteloos, Invisalign biedt 5 jaar 'garantie' dus je kunt letterlijk 5 jaar lang aligners blijven bijbestellen.
Ik heb toevallig gisteren geappt met OrthoClear. Ik ben tot zover tevreden over het resultaat (zeker onder gaat precies volgens de simulatie). Het spleetje tussen m'n tanden is nog wel een heel klein beetje zichtbaar en ik vraag me af of dat met de laatste 2 aligners nog weg gaat. En belangrijker: mijn hoektanden zijn niet zover naar buiten gekomen als op de simulatie. Die wezen heel erg naar binnen met de onderkant. Het resultaat van de simulatie wordt niet gehaald met 14 alignerd. Dus er wordt sowieso een nieuwe scan ingepland na de 14e aligner boven (inbegrepen). Ik hoop niet dat ik nog 11 aligners nodig heb :+ , nog 22 weken poetsen..

Vergelijking tussen de 12e aligner en stand van zaken zonder aligner:





quote:
Brengt me bij je 2e alinea, Invisalign levert gewoon binnen 2-3 weken, dus kennelijk heeft de ortho van die vriend van je flink lopen blunderen.
Ortho zegt dat Invisalign het niet opgepakt heeft. Maar ja, met Invisalign heb je als klant geen direct contact dus dat moet je dan maar aannemen ;) . Zou inderdaad best kunnen dat de ortho geblunderd heeft.
Resistance is futile.
pi_202000534
Vanaf vandaag elastiekjesdraagster, woohoo! Volgens de ortho loop ik op schema. Maar eerlijk gezegd maakt het schema mij niet meer zoveel uit, het gaat om het resultaat.

Het ongemak van een vaste beugel valt mij enorm mee. Met de elastiekjes was het ook weer even wennen, maar na een uurtje ben je dat weer vergeten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 november 2021 @ 16:59:15 #238
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202000591
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 16:55 schreef zonnegloed het volgende:
Vanaf vandaag elastiekjesdraagster, woohoo! Volgens de ortho loop ik op schema. Maar eerlijk gezegd maakt het schema mij niet meer zoveel uit, het gaat om het resultaat.

Het ongemak van een vaste beugel valt mij enorm mee. Met de elastiekjes was het ook weer even wennen, maar na een uurtje ben je dat weer vergeten.
Elastiekjes van boven naar beneden, bedoel je?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_202009998
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 16:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Elastiekjes van boven naar beneden, bedoel je?
Van boven naar beneden inderdaad. Volgens mij bedoeld om de tandboog van de onderkaak mee naar buiten te trekken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 november 2021 @ 09:38:45 #240
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202010564
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:53 schreef zonnegloed het volgende:
Van boven naar beneden inderdaad. Volgens mij bedoeld om de tandboog van de onderkaak mee naar buiten te trekken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Ik heb ze ook gehad ja. Ze zorgen ervoor dat je tanden recht t.o.v. elkaar komen te staan, boven en onder. Je krijgt elke keer sterkere elastiekjes.

Ik heb wat van die dingen in de rondte geschoten :') Ik vroeg op een gegeven moment maar om een extra zakje elastiekjes.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 3 november 2021 @ 15:28:14 #241
414785 sirdanilot
pi_202015190
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:08 schreef Seven. het volgende:

Vergelijking tussen de 12e aligner en stand van zaken zonder aligner:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[..]
Ortho zegt dat Invisalign het niet opgepakt heeft. Maar ja, met Invisalign heb je als klant geen direct contact dus dat moet je dan maar aannemen ;) . Zou inderdaad best kunnen dat de ortho geblunderd heeft.
Waarom zou je voor onderstaande afbeelding van het gebit een beugel nemen? Dat gebit ziet er gewoon recht en gezond uit naar mijn mening.

Ik heb zelf relatief grote spleten tussen mijn boventanden maar het geheel is wel recht vandaar dat ik geen beugel neem.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 3 november 2021 @ 19:42:21 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202018249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waarom zou je voor onderstaande afbeelding van het gebit een beugel nemen? Dat gebit ziet er gewoon recht en gezond uit naar mijn mening.

Ik heb zelf relatief grote spleten tussen mijn boventanden maar het geheel is wel recht vandaar dat ik geen beugel neem.
Dit is na 5 maanden beugelen met aligners.

Spleetjes vind ik wel charmant vaak, maar dit had ik in het verleden niet. Bij deze soort beugel wordt vaak IPR (interproximal reduction) toegepast. Dan vijlen ze een stukje van de zijkant van je tand weg om ruimte te maken zodat je tanden rechter gezet kunnen worden. Mijn spleetje is het resultaat van IPR tussen mijn voortanden.

Onder wordt geen IPR gedaan, dat stond allemaal schots en scheef en wordt allemaal naar voren getrokken (er is dus geen extra ruimte nodig).
Resistance is futile.
pi_202019402
Hoe lang hebben jullie er over gedaan om weer normaal te praten?
Ik heb hem nu 6 dagen, vanmiddag een presentatie proberen te geven maar dat was echt een drama.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 3 november 2021 @ 22:11:32 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202020918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
Hoe lang hebben jullie er over gedaan om weer normaal te praten?
Ik heb hem nu 6 dagen, vanmiddag een presentatie proberen te geven maar dat was echt een drama.
Soms nog steeds last van :@
Resistance is futile.
  woensdag 3 november 2021 @ 23:33:34 #245
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_202022616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
Hoe lang hebben jullie er over gedaan om weer normaal te praten?
Ik heb hem nu 6 dagen, vanmiddag een presentatie proberen te geven maar dat was echt een drama.
Ik heb hem (slotjes) nu 4.5 weken en praat weer redelijk normaal. de f en s hoor je wel nog steeds met iets meer lucht. Geen idee hoelang het precies geduurd heeft maar het duurde echt wel een tijdje hoor
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_202030184
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 22:11 schreef Seven. het volgende:

[..]
Soms nog steeds last van :@
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:33 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Ik heb hem (slotjes) nu 4.5 weken en praat weer redelijk normaal. de f en s hoor je wel nog steeds met iets meer lucht. Geen idee hoelang het precies geduurd heeft maar het duurde echt wel een tijdje hoor
Nou ja, dan is er nog wel hoop. Nog even een paar weken aanzien. Als dit een half jaar zo doorgaat als nu dan begin ik me echt zorgen te maken over de gevolgen voor mijn carrière.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 6 november 2021 @ 19:56:20 #247
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_202059307
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:51 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
[..]
Nou ja, dan is er nog wel hoop. Nog even een paar weken aanzien. Als dit een half jaar zo doorgaat als nu dan begin ik me echt zorgen te maken over de gevolgen voor mijn carrière.
Ja komt goed ...en irritant hè, ik voelde me een gehandicapte elke keer dat ik tegen onbekenden moest praten :p, ik had ook de eerste ontmoeting met m'n schoonbroer toen ik m'n beugel net had :D die denkt nu dat ik een downie ben wss hahahaha #life
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 6 november 2021 @ 20:00:50 #248
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_202059346
En user Seven heeft geen slotjesbeugel maar invisalign ( of ander merk wellicht). Dus daar is het mss anders bij.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zaterdag 13 november 2021 @ 09:31:28 #249
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_202154569
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:55 schreef stavromulabeta het volgende:
Hoe lang hebben jullie er over gedaan om weer normaal te praten?
Ik heb hem nu 6 dagen, vanmiddag een presentatie proberen te geven maar dat was echt een drama.
De "f" blijft echt drama 😭. Volgens mensen praat ik buiten de f om (want die hoor ik zelf wel 😥) ook echt anders, maar dat hoor ik dan weer niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 november 2021 @ 12:40:55 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_202156450
Op een gegeven moment denk je er niet meer aan ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')