abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2020 @ 00:13:00 #151
319979 Fok-it
All is well
pi_190988720
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:12 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik leer meer van een goede lezing op youtube dan mezelf te moeten verplaatsen in die vieze travestie denkkronkels van eeen of ander slinkse hollandse schizofrene mietje.
Je blijft nu de hele tijd doorhameren op Nederlandse auteurs maar wat vind je van buitenlandse auteurs en de mensen die deze lezen?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190988734
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]
Daarnaast enorm veel woorden en uitdrukkingen geleerd.
Dit is wel enorm pretentieus. :')
Vakman pur sang
  zondag 12 januari 2020 @ 00:14:23 #153
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190988743
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sowieso veel boeken die me verrijkt hebben door de zienswijze van andere mensen te kunnen begrijpen. Daarnaast enorm veel woorden en uitdrukkingen geleerd.
Kun je wat voorbeelden noemen hiervan? Ik ben gewoon benieuwd.
  zondag 12 januari 2020 @ 00:14:38 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190988751
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:12 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik leer meer van een goede lezing op youtube dan mezelf te moeten verplaatsen in die vieze travestie denkkronkels van eee of ander slinkse hollandse schizofrene mietje.
Ja, maar wij wippen wel lekker met een 8+ intellectuele Hollandse meid en jij bent maagd met je youtubelezingen.
Bovendien hanteren wij het Nederlands beter.
pi_190988752
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Je blijft nu de hele tijd doorhameren op Nederlandse auteurs maar wat vind je van buitenlandse auteurs en de mensen die deze lezen?
Is veelal hetzelfde.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_190988771
Ik heb van de zoons van Ik Jan (Cremer) geleerd dat je door seks zonder condoom in donker Afrika geen aids krijgt als je je leuter dagelijks in petroleum dompelt. :@
Vakman pur sang
  zondag 12 januari 2020 @ 00:15:55 #157
319979 Fok-it
All is well
pi_190988772
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:14 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Is veelal hetzelfde.
Ja? Welke auteurs heb je zoal gelezen die je deze mening hebben doen geven?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190988777
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar wij wippen wel lekker met een 8+ intellectuele Hollandse meid en jij bent maagd met je youtubelezingen.
Bovendien hanteren wij het Nederlands beter.
Viesdikke mormels een 8+ noemen ha!
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  zondag 12 januari 2020 @ 00:19:21 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_190988860
En ik ben ook wel erg benieuwd naar je favoriete Youtube-lezingen. Niet Jordan Peterson linken alsjeblieft want je wilt wel graag serieus genomen worden in dit topic neem ik aan
pi_190988900
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:14 schreef Repentless het volgende:

[..]

Als iemand roept dat ze de Herman Heijermans methode gaat gebruiken.

Of als je een vraag stelt en iemand geeft als antwoord 42
pi_190989001
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als iemand roept dat ze de Herman Heijermans methode gaat gebruiken.

Of als je een vraag stelt en iemand geeft als antwoord 42
Leuke feestjes bij Devlin thuis?
Vakman pur sang
  zondag 12 januari 2020 @ 00:31:23 #162
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190989094
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:14 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik lees graag sprookjes :@ legenden en volksverhalen uit verschillende culturen. Vaak koop ik ter plekke zo'n boek.

Sowieso boeken uit andere culturen, of door iemand die er veel van weet. Bijvoorbeeld de detectiveverhalen van Jason Goodwin die zich in het negentiende-eeuwse Istanboel afspelen.

Ik las vroeger ook veel koloniale (kinder)literatuur over Indië, Max Havelaar en Oeroeg later. Boeken over/uit Afrika zijn moeilijker te vinden, ik bedoel dus vrij simpele verhalen waarin iets van de cultuur doorschemert.
Shiva 3000 over een sf-India, echt een bizar verhaal met Indische invloeden dat je meetrekt in concepten van het hindoeïsme.

Een boek als American Gods van Neil Gaiman laat veel zien over Amerika waar ik me niet erg van bewust was. Idem, op een andere manier, Dewey de bibliotheekkat van Myron.

Auteurs waar je je idioom mee kunt verrijken zijn behalve de oudere boeken boeken van Atte Jongstra, Thomas Rosenboom, Kees van Kooten. Maar ook sommige dichters. Bovendien: als Hollander romans lezen van Vlamingen of Friezen (beetje Fries tussendoor heb je al.mwr heit en mem in de De Kameleon-serie) kan heel interessant zijn, en voor de auteurs die hun Saksisch durven laten doorschemeren (die hebben dus een andere woordvolgorde in het gezegde).
pi_190989130
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik lees graag sprookjes :@ legenden en volksverhalen uit verschillende culturen. Vaak koop ik ter plekke zo'n boek.

Sowieso boeken uit andere culturen, of door iemand die er veel van weet. Bijvoorbeeld de detectiveverhalen van Jason Goodwin die zich in het negentiende-eeuwse Istanboel afspelen.

Ik las vroeger ook veel koloniale (kinder)literatuur over Indië, Max Havelaar en Oeroeg later. Boeken over/uit Afrika zijn moeilijker te vinden, ik bedoel dus vrij simpele verhalen waarin iets van de cultuur doorschemert.
Shiva 3000 over een sf-India, echt een bizar verhaal met Indische invloeden dat je meetrekt in concepten van het hindoeïsme.

Een boek als American Gods van Neil Gaiman laat veel zien over Amerika waar ik me niet erg van bewust was. Idem, op een andere manier, Dewey de bibliotheekkat van Myron.

Auteurs waar je je idioom mee kunt verrijken zijn behalve de oudere boeken boeken van Atte Jongstra, Thomas Rosenboom, Kees van Kooten. Maar ook sommige dichters. Bovendien: als Hollander romans lezen van Vlamingen of Friezen (beetje Fries tussendoor heb je al.mwr heit en mem in de De Kameleon-serie) kan heel interessant zijn, en voor de auteurs die hun Saksisch durven laten doorschemeren (die hebben dus een andere woordvolgorde in het gezegde).
Dat je Wieringa niet noemt joh.
Vakman pur sang
  zondag 12 januari 2020 @ 00:34:50 #164
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190989143
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dit is wel enorm pretentieus. :')
Ik meen dat wel. Gewone Nederlandstalige boeken hebben me zelfs het eerste Russisch geleerd.
Historische romans geven vaak woorden die niet meer bestaan of niet meer gebruikt worden.
Boeken die zich in exotische oorden afspelen komen vaak met woorden op de proppen die ik niet kende.
Ik vind een boek een beetje jammer als ik geen nieuwe woorden tegenkom, hoewel ik er al veel ken.
  zondag 12 januari 2020 @ 00:37:31 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190989189
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:16 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Viesdikke mormels een 8+ noemen ha!
Jij zou ze maar al te graag willen doen.

Maar jij bent typisch iemand die liever onwetend blijft, zonder gespreksmateriaal. Door veel boeken te lezen kun je met bijna iedereen een gesprek voeren over een willekeurig onderwerp, moeiteloos.
pi_190989258
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik meen dat wel. Gewone Nederlandstalige boeken hebben me zelfs het eerste Russisch geleerd.
Historische romans geven vaak woorden die niet meer bestaan of niet meer gebruikt worden.
Boeken die zich in exotische oorden afspelen komen vaak met woorden op de proppen die ik niet kende.
Ik vind een boek een beetje jammer als ik geen nieuwe woorden tegenkom, hoewel ik er al veel ken.
Ik meen dat je een best intelligente gozer bent en dan is het goed zoveel mogelijk kennis op te zuigen.
Maar je kunt je wel eens afvragen waarom?

Ik moet een beetje denken aan wat Daniël Arends zegt over het VWO en de meisjes die hij zich herinnert.
Vakman pur sang
  zondag 12 januari 2020 @ 00:42:03 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190989267
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat je Wieringa niet noemt joh.
Ik heb Joe Speedboot gelezen maar dat was erg herkenbaar qua woorden. Beetje in eenzelfde soort omgeving opgegroeid. Heilige Rita vond ik niks aan, weinig intelligent verhaal.
  zondag 12 januari 2020 @ 00:42:20 #168
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190989272
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk uigebreid. :) Valt het ook allemaal onder de noemer 'literatuur'? De Kameleon sowieso niet denk ik, aangezien dat kinderboeken zijn.

Maar los van wát je allemaal gelezen hebt: heb je ook wat voorbeelden van inzichten die je hebt verkregen dankzij het lezen van deze werken? :)
  zondag 12 januari 2020 @ 00:42:44 #169
319979 Fok-it
All is well
pi_190989280
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik meen dat je een best intelligente gozer bent en dan is het goed zoveel mogelijk kennis op te zuigen.

Ik moet een beetje denken aan wat Daniël Arends zegt over het VWO en de meisjes die hij zich herinnert.
Ook als je geen intelligente gozer bent is het goed kennis op te zuigen. Juist meer nog. Je wilt je toch ontwikkelen in je leven?
  zondag 12 januari 2020 @ 00:43:38 #170
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190989297
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

42
pi_190989384
Mensen die stoer doen omdat ze lezen en denken dat het de enige weg is om kennis te vergaren :')

Welke kennis en ontwikkeling krijg je mee als je troep van Stephen King leest?
pi_190989422
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ook als je geen intelligente gozer bent is het goed kennis op te zuigen. Juist meer nog. Je wilt je toch ontwikkelen in je leven?
Ik denk dat een overtreffende trap van intelligentie is als je kunt creëren maar ook een goed verhaal in de kroeg kunt houden en een slap verhaal kunt ophouden waarbij iedereen aan je lippen ligt.
En dan bedoel ik dus platte woorden.
Vakman pur sang
  zondag 12 januari 2020 @ 00:52:19 #173
319979 Fok-it
All is well
pi_190989431
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:49 schreef Sapstengel het volgende:
Mensen die stoer doen omdat ze lezen en denken dat het de enige weg is om kennis te vergaren :')

Welke kennis en ontwikkeling krijg je mee als je troep van Stephen King leest?
Betere woordenschat, beter geheugen, betere concentratie, betere slaap, stressverlagend. Zie weinig nadelen.
  zondag 12 januari 2020 @ 00:54:00 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_190989455
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik denk dat een overtreffende trap van intelligentie is als je kunt creëren maar ook een goed verhaal in de kroeg kunt houden en een slap verhaal kunt ophouden waarbij iedereen aan je lippen ligt.
Waarom is dat een overstappende trap van intelligentie? Klinkt vooral als een fantasierijk type met charisma en social skills
  zondag 12 januari 2020 @ 00:55:14 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190989478
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:42 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk uigebreid. :) Valt het ook allemaal onder de noemer 'literatuur'? De Kameleon sowieso niet denk ik, aangezien dat kinderboeken zijn.
Literatuur: dat wat geschreven is.
Kinderboeken kunnen wel degelijk literatuur zijn. Al heb je het dan eerder over klassiekers dan de retemoderne kinderboeken voor de rubberstoeptegelgeneratie.

quote:
Maar los van wát je allemaal gelezen hebt: heb je ook wat voorbeelden van inzichten die je hebt verkregen dankzij het lezen van deze werken? :)
Wat ik zei, American Gods en Dewey, dat er een USA is die niet zo zijn als in films, de ruwe zelfkant, de saaie boerengebieden. Ja, als je naar de States gaat en buiten de toeristische paden treedt, kun je dat ook leren, maar ik ben daar nooit geweest (en ben ook niet van plan erheen te gaan). Boeken van Karin Slaughter hebben ook zoiets, maar overdrijven het. Dat je je dus voor kunt stellen dat er mensen zijn die op Trump stemmen. Het verschil met film is, dat je veel meer in de hoofden, gedachten, dromen en angsten van de mensen zit.

Wel helpt het om non-fictie te lezen om in het juiste perspectief te kunnen zien. Feiten en fictie kunnen scheiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')