abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:28:31 #101
319979 Fok-it
All is well
pi_190972513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:26 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen verschillend denk ik. Alhoewel ik ook best geloof dat er mensen zijn die zulke kost inderdaad louter lezen om het (mijns inziens) geforceerde artistieke, belezen of elitaire karakter dat eromheen hangt. Jezelf voorhouden dat iets fantastisch is en je het gelezen móet hebben, omdat het je geestelijk 'verrijkt'.

Diezelfde tendens zie ik ook wel in bepaalde beeldende kunst, muziek of (experimenteel) theater. Er zullen echt mensen zijn die er oprecht van genieten, maar soms is het gewoon inhoudsloze bullshit waar een wauwelverhaal aan gehangen wordt. Als je dat dan constateert, is de repliek steevast dat je het niet 'begrijpt'. :')

Een van de beste voorbeelden die ik ooit heb gezien (jaren terug via GeenStijl), is dit:

:')
Hier heb je wel gelijk in ja. Het kan af en toe een beetje pretentieus overkomen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190972547
quote:

[..]

Dat is voor iedereen verschillend denk ik. Alhoewel ik ook best geloof dat er mensen zijn die zulke kost inderdaad louter lezen om het (mijns inziens) geforceerde artistieke, belezen of elitaire karakter dat eromheen hangt. Jezelf voorhouden dat iets fantastisch is en je het gelezen móet hebben, omdat het je geestelijk 'verrijkt'.

Diezelfde tendens zie ik ook wel in bepaalde beeldende kunst, muziek of (experimenteel) theater. Er zullen echt mensen zijn die er oprecht van genieten, maar soms is het gewoon inhoudsloze bullshit waar een wauwelverhaal aan gehangen wordt. Als je dat dan constateert, is de repliek steevast dat je het niet 'begrijpt'. :')

Een van de beste voorbeelden die ik ooit heb gezien (jaren terug via GeenStijl), is dit:

Ja dit, ik vind iets leuk en of goed of geweldig omdat ík dat vind, niet omdat anderen dat vinden.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:31:59 #103
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190972588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:16 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Oh zeker, en het is bekend dat hij zwaar verslaafd is geweest aan alcohol. Maar dan nog, als ik een boek zou moeten typen met alcohol op, de ideeën zijn beter absoluut, maar de grammatica hè
Uitgeverijen hebben daar wel mensen voor, die nog een redactieslag kunnen slaan zodat het vrijwel foutloos is (en zelfs dan sluipt er nog wel eens een foutje in). Dus laat dat je niet weerhouden, als je denkt een goed verhaal te hebben. :)
pi_190972599
quote:

[..]

Die mensen zijn een beetje wappie. Ik was pas ook bij zo'n soort kunstvoorstelling. Halverwege ben ik weggelopen en heb in de gang onbedaarlijk moeten lachen.

Die hoofden van dat volk ook, iedereen weet dat ze naar volkomen onzin zitten te kijken. Maar toch klappen.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_190972620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Uitgeverijen hebben daar wel mensen voor, die nog een redactieslag kunnen slaan zodat het vrijwel foutloos is (en zelfs dan sluipt er nog wel eens een foutje in). Dus laat dat je niet weerhouden, als je denkt een goed verhaal te hebben. :)
Neuh, ik was in de 20s toen ik dat deed ;)
pi_190972644
Ik ben geen schrijver, klinkt leuk, maar ik ben het niet :)
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:35:18 #107
319979 Fok-it
All is well
pi_190972649
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:26 schreef TTSS het volgende:

[..]

Lijkt mij dat als een schrijver zijn boeken gemaakt artistiek wil doen overkomen
Ik heb nu net 2 boeken van Ilja Leonard Pfeifer gelezen en hij doet dat ook wel een beetje moet ik zeggen. Elke zin moet een fluwelen kunststukje zijn met woorden die geen enkele andere schrijver gebruikt, althans zo min mogelijk. Vind hem best een goeie auteur maar hij probeert zich daarin wel erg te onderscheiden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_190972654
Ook geen zanger, alles wat ik leuk vind kan ik niet goed _O-
pi_190972669
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik heb nu net 2 boeken van Ilja Leonard Pfeifer gelezen en hij doet dat ook wel een beetje moet ik zeggen. Elke zin moet een fluwelen kunststukje zijn met woorden die geen enkele andere schrijver gebruikt, althans zo min mogelijk. Vind hem best een goeie auteur maar hij probeert zich daarin wel erg te onderscheiden.
Ja dit, daar stoor ik me aan, schrijf gewoon normaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2020 23:36:57 ]
pi_190972684
Daar lok je mij nooit mee.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:37:10 #111
319979 Fok-it
All is well
pi_190972695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:36 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Ja dit, daar stoor ik me, schrijf gewoon normaal.
Ja, dit is verder geen dagboek topic. Just saying.
pi_190972700
Okay ik ga weer eens offtopic, ik laat jullie voor nu :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2020 23:40:46 ]
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:38:56 #113
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_190972732
Daar gun ik mezelf de tijd niet voor.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_190972735
quote:

[..]

Grand Hotel Europa ligt op mijn stapel. Het is de eerste die ik van 'm ga lezen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:40:13 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_190972768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:39 schreef TTSS het volgende:

[..]

Grand Hotel Europa ligt op mijn stapel. Het is de eerste die ik van 'm ga lezen.
Goed boek hoor. Mocht je van reizen houden erg confronterend ook dan weet je dat alvast :+
pi_190972798
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:38 schreef PzKpfw het volgende:
Daar gun ik mezelf de tijd niet voor.
Moet je eens doen, lezen :)
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:41:35 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_190972802
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:16 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik heb nog niet veel grote, zware klassiekers gelezen hoor. Toevallig wel Misdaad & Straf en wat mij vooral aansprak was het verhaal en de morele en maatschappelijke kwesties waarvan ik van tevoren al wist die het verhaal met zich meebracht. Het is niet per se zo dat alles wat maar zwaar en hardnekkig is meteen voor een stijve zorgt verder :+ Ik heb namelijk ook Vaders & Zonen van Toergenjev proberen te lezen en daar kwam ik dan weer echt niet doorheen
Het interesseert jou dus oprecht, prima toch? :)

Maar hoe word je richting die boeken bewogen? Word je erop geattendeerd door anderen, kijk je op een lijst van boeken die je gelezen 'moet' hebben, iets anders?
pi_190972850
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:41 schreef Repentless het volgende:

[..]

Maar hoe word je richting die boeken bewogen? Word je erop geattendeerd door anderen, kijk je op een lijst van boeken die je gelezen 'moet' hebben, iets anders?
Toen ik nog naar een bieb ging, ging ik toch steevast naar een bepaalde categorie.
Ik keek wel bij andere categorieën, maar minder, beetje zoals internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2020 23:46:24 ]
pi_190972858
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Goed boek hoor. Mocht je van reizen houden erg confronterend ook dan weet je dat alvast :+
Oh beter, ik ga het zeker nog lezen! Ik heb wel zijn documentaireserie over Genua gezien, dat was vlak nadat ik er zelf was geweest en super interessant. Echte aanrader is dat, volgens mij was het van de NPO
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:44:35 #120
319979 Fok-it
All is well
pi_190972863
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:41 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik heb Goodreads. Community waar je ook bij kan houden wat je gelezen hebt en wat je dan nog meer toffe boeken zal gaan vinden. Dus zo kom je wel bij de boeken die je wilt lezen in je leven. Nu neig ik zelf ook wel een beetje naar de boeken die je ooit in je leven moet gelezen hebben, maar dat is puur voor mezelf, niet voor anderen :P Heb verder ook geen socials ofzo dus ik ben totaal niet van het braggen
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:45:46 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_190972888
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:44 schreef TTSS het volgende:

[..]

Oh beter, ik ga het zeker nog lezen! Ik heb wel zijn documentaireserie over Genua gezien, dat was vlak nadat ik er zelf was geweest en super interessant. Echte aanrader is dat, volgens mij was het van de NPO
Oh nice. Ja La Superba is dat toch? Die roman van hem over Genua? Maar die schijnt dan weer wat minder te zijn naar wat ik ervan lees.
pi_190972918
Mr Mercedes, ik vraag me nog steeds af waarom Stephen King die naam koos, hij lijkt op mijn naam.
pi_190972919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Oh nice. Ja La Superba is dat toch? Die roman van hem over Genua? Maar die schijnt dan weer wat minder te zijn naar wat ik ervan lees.
https://www.vpro.nl/programmas/via-genua.html
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:48:51 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_190972951
quote:
Oh ja heb daar stukje van gezien bij Pauw ja. Dat hij die migrant naar zijn thuisland laat bellen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 23:51:53 #125
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190973008
quote:

[..]

Hij overdrijft het ook expres, voor een komisch effect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')