abonnement bol.com Unibet Coolblue
  ESF Reporter zaterdag 11 januari 2020 @ 19:59:27 #226
87554 Cee
Welluk?
pi_190983203
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:50 schreef Arizona het volgende:
Misschien dat hij centraal op een podium staat en dat om hem heen een blanke band staat, die opeens hun instrumenten weggooien en dan opeens de Vogeltjesdans gaan doen?
*hyperventileert*
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 20:00:19 #227
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190983215
Cultureel sausje maakt wel interessanter. Denk wel beter dat je niet te ver uit de comfort zone moet gaan van de gemiddelde Europeaan.
pi_190983258
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:50 schreef Arizona het volgende:
Misschien dat hij centraal op een podium staat en dat om hem heen een blanke band staat, die opeens hun instrumenten weggooien en dan opeens de Vogeltjesdans gaan doen?
Everybody's got a little bird in 'em (een reggae-nummer).
pi_190983383
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:00 schreef Momo het volgende:
Cultureel sausje maakt wel interessanter. Denk wel beter dat je niet te ver uit de comfort zone moet gaan van de gemiddelde Europeaan.
Met Mahmood en die Yoikers in de Top 3 van vorig jaar denk ik niet dat het publiek een al te beperkte comfort zone heeft. Wel moet het enigszins aansluiten bij de uitvoerende (lees: een hoogblonde Noor met een salsa-nummer solliciteert wat sneller naar een :') -reactie).

Wel is het zo dat de jury meestal meer geeft aan liedjes die niet te veel afwijken van de standaard.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 20:11:47 #230
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_190983405
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Met Mahmood en die Yoikers in de Top 3 van vorig jaar denk ik niet dat het publiek een al te beperkte comfort zone heeft. Wel moet het enigszins aansluiten bij de uitvoerende (lees: een hoogblonde Noor met een salsa-nummer solliciteert wat sneller naar een :') -reactie).

Wel is het zo dat de jury meestal meer geeft aan liedjes die niet te veel afwijken van de standaard.
Maar toch was dit geen succes ook al was het een bop :P

pi_190983433
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:50 schreef Arizona het volgende:
Misschien dat hij centraal op een podium staat en dat om hem heen een blanke band staat, die opeens hun instrumenten weggooien en dan opeens de Vogeltjesdans gaan doen?
_O- _O-
pi_190983458
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:56 schreef Nashipeer het volgende:
Ik heb ergens het gevoel dat het iets etnisch wordt als Electric Fields - 2000 and Whatever. Iets wat vertelt over zijn achtergrond, iets heel gevoeligs, maar toch een beetje catchy, en spannend en uitgesproken. Uitgesproken omdat het niet iets is wat je dagelijks hoort op de radio, en misschien raar klinkt. Maar toch een fan favourite kan zijn net zoals 2000 and Whatever. Ik ben er helemaal voor in.

Vergeet de livestream van Matt niet! Om 21:15
Zoiets dacht ik nog aan gisteren ja, zou best kunnen!
pi_190983479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:11 schreef Momo het volgende:

[..]

Maar toch was dit geen succes ook al was het een bop :P

Nou ja goed, die ging vanaf de tweede startpositie nog door naar de finale bij de televoting, maar de jury zette haar bijna onderaan omdat ze niet kon zingen (op zich geen onjuiste constatering).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_190983488
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:50 schreef Greys het volgende:
Heb eea geluisterd en ik ben eruit. Sorry voor de hopers op een up-tempo nummer, maar wat mij betreft is zijn stem honderd keer meer indrukwekkend in een nummer waarin hij de tijd krijgt alles langzaam te zingen. Mán wat een enorme indruk maakt ie dan. :o O+

Luister deze even helemaal. Echt. Het is de moeite. Ik ging nog net niet janken aan het eind na alles achter elkaar. Zo indrukwekkend.

Bôh _O_
Zou dit de inzending kunnen zijn?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_190983522
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:05 schreef Greys het volgende:
Oké ik ga het hardop zeggen. Voor later:

Als ie ook zo'n indrukwekkend persoonlijk en gevoelig nummer zingt op het ESF dan zouden we écht zomaar nog eens kunnen winnen. Je kunt dan namelijk gewoon niet om hem heen.

There. I said it. ^O^
Ik heb dit ook *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_190983572
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 19:50 schreef Arizona het volgende:
Misschien dat hij centraal op een podium staat en dat om hem heen een blanke band staat, die opeens hun instrumenten weggooien en dan opeens de Vogeltjesdans gaan doen?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 januari 2020 @ 20:23:27 #237
163650 Greys
pi_190983607
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:15 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Bôh _O_
Zou dit de inzending kunnen zijn?
Nee want dit is al vier jaar oud ofzo dit lied. Dus dat mag niet. ;)

Maar hij zei dat z'n ESF-lied het mooiste is dat ie ooit maakte. Als het mooier is dan Gold en In The Name Of, dan LES PAYS BAS DOUZE POINTS.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190983937
Ik zit toch te denken wat ze bedoelen met "er zullen sterke reacties komen", want dat kan echt alles betekenen. Is het een muziekstijl die "raar" klinkt voor de algemene luisteraar, of is de boodschap controversieel, iets politieks, iets over -vrijheid- waarbij er een hoop boze reacties zullen komen uit Suriname? (Ik weet niet of een politieke boodschap erin verwerken mag, maar dat lijkt vaak te worden gedoogd),

of wordt er toch in het Nederlands gezongen in combinatie met Engels of die exotische taal te horen in Aisa (Als in; als er in het Nederlands wordt gezongen krijg je altijd sterke reacties, het blijft tenslotte Nederland :P).
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 januari 2020 @ 20:59:31 #239
163650 Greys
pi_190984358
Puur mijn eigen gok: het lied gaat echt over z'n eigen verhaal, het vrijer voelen in een ander land door oa z'n gay zijn. Zoiets.

Ik ben normaal niet zo van de 'boodschap' in een ESF-lied, maar dat was dan vooral als mensen ándermans verhaal 'gebruikten'. Zoals bij Mercy.

Jeangu gaat vanuit zijn eigen ervaringen staat er. Dan wordt het heel authentiek. En dat raakt veel meer dan andermans verhaal (vaak dan, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk).

Zelf hoop ik dat het net zo'n intro heeft als in de Ted video. En dat dat overgaat in het lied (zoals ie in de Ted video overging in Gold).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190984388
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:59 schreef Greys het volgende:
Puur mijn eigen gok: het lied gaat echt over z'n eigen verhaal, het vrijer voelen in een ander land door oa z'n gay zijn. Zoiets.

Ik ben normaal niet zo van de 'boodschap' in een ESF-lied, maar dat was dan vooral als mensen ándermans verhaal 'gebruikten'. Zoals bij Mercy.

Jeangu gaat vanuit zijn eigen ervaringen staat er. Dan wordt het heel authentiek. En dat raakt veel meer dan andermans verhaal (vaak dan, uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk).

Zelf hoop ik dat het net zo'n intro heeft als in de Ted video. En dat dat overgaat in het lied (zoals ie in de Ted video overging in Gold).
Rise like a phoenix werkte ook enorm, dus dat kan weer werken :Y
dag
pi_190984590
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee want dit is al vier jaar oud ofzo dit lied. Dus dat mag niet. ;)

Maar hij zei dat z'n ESF-lied het mooiste is dat ie ooit maakte. Als het mooier is dan Gold en In The Name Of, dan LES PAYS BAS DOUZE POINTS.
DOUZEPWA w/
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_190984613
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:59 schreef Greys het volgende:
Zelf hoop ik dat het net zo'n intro heeft als in de Ted video. En dat dat overgaat in het lied (zoals ie in de Ted video overging in Gold).
Begin van de TED video is het begin van Aisa :Y
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 januari 2020 @ 21:21:32 #243
163650 Greys
pi_190984789
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:12 schreef Em31 het volgende:

[..]

Begin van de TED video is het begin van Aisa :Y
Oh die heb ik nog helemaal niet gehoord, Aisa. :o Verder zo ongeveer alles. Oké dan wil ik graag een begin zoals Aisa en dan overgang naar de rest in het Engels. Net zoals de TED. Want dat is allemachtig prachtig. _O_

Of een stukje Nederlands erin zelfs nog. Ik twijfel nog. Zou wel passen bij zijn verhaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 11-01-2020 21:28:17 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_190984828
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh die heb ik nog helemaal niet gehoord, Aisa. :o Verder zo ongeveer alles. Oké dan wil ik graag een begin zoals Aisa en dan overgang naar de rest in het Engels. Net zoals de TED. Want dat is allemachtig prachtig. _O_
Ja ik vind die opbouw naar een soort van 'uptempo' stukje in Aisa dus ook heel mooi. Gaat van Engels naar Surinaams.
pi_190987954
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:02 schreef FruitofUtopia het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)rovisie-Songfestival

Thomas Berge was schijnbaar daadwerkelijk in de race. Godzijdank is dat ons bespaard gebleven.
Oh, dit is dus wel waar dan! :o

Ben toch wel benieuwd naar het lied dat ze hebben ingestuurd.
~The present is all there is~
  zondag 12 januari 2020 @ 00:20:52 #246
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_190988890
Ik ben heel erg benieuwd en denk dat het een prachtige inzending gaat zijn.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 12 januari 2020 @ 09:55:11 #247
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_190991762
Lars Lourenco is de nieuwe delegatieleider van Nederland!
Just do it »
pi_190991874
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:02 schreef FruitofUtopia het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)rovisie-Songfestival

Thomas Berge was schijnbaar daadwerkelijk in de race. Godzijdank is dat ons bespaard gebleven.
Net op het nieuws bij radio 2: schijnt dat Edwin van Hoevelaken (als ik het goed heb) een lied voor Thomas heeft geschreven en ingestuurd en dat de Commissie dit bijna had gekozen, omdat het schijnbaar erg goed is (zullen we wel/zullen we niet).
Ze willen nog wel iets met dit lied gaan doen.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_190991907
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 09:55 schreef Niels93 het volgende:
Lars Lourenco is de nieuwe delegatieleider van Nederland!
Ik kende hem niet, maar blijkbaar was hij al jaren assistent-delegatieleider.

Hij is verder betrokken geweest bij allerlei mooie programma’s als Bananasplit, Sterren.nl, Moltalk, Nick Tegen Simon en Yolanthe op 3.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_190992229
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 10:06 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

Net op het nieuws bij radio 2: schijnt dat Edwin van Hoevelaken (als ik het goed heb) een lied voor Thomas heeft geschreven en ingestuurd en dat de Commissie dit bijna had gekozen, omdat het schijnbaar erg goed is (zullen we wel/zullen we niet).
Ze willen nog wel iets met dit lied gaan doen.
Dat is dus wat die Van Hoevelaken zelf zegt in dat bericht van RTV Oost. Hij pakt even z'n moment of fame, maar of de commissie écht zo heeft getwijfeld weten we natuurlijk niet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')