abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:00:34 #52
3542 Gia
User under construction
pi_190962843
Per ongeluk? Echt niet. Dit is naar mijn mening een opzettelijke vergeldingsactie.
pi_190962904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:00 schreef Gia het volgende:
Per ongeluk? Echt niet. Dit is naar mijn mening een opzettelijke vergeldingsactie.
Beetje vreemd om dan een vliegtuig met overwegend Iraniërs neer te knallen. Zelfs al die "Canadezen" hadden vrijwel allemaal ook een Iraans paspoort. Ik zou dan eerder inzetten op een triggerhappy soldaat die op 'high-alert' stond voor een eventuele Amerikaanse vergeldingsactie. Die zo snel geen vluchtplan zag voor een commerciële vlucht om die tijd (het toestel had een uur vertraging) en op het rode knopje drukte.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190962935
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:08 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daar zou je dat deel van de raket toch niet verwachten aangezien die raket het vliegtuig naderde in tegengestelde richting (clip post 5).

Ik sta er sceptisch tegenover omdat dit vliegtuig net opgestegen was en veel mensen deze inslag gehoord en gezien zouden hebben.
Er werden ook beelden online gezet door iemand die dit toestel gefilmd heeft terwijl het in brand stond en enkele momenten later neerstort, daar werd nergens gesproken over een raket.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:11:51 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_190962952
quote:
It hurt itself in its confusion!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_190963016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:06 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Beetje vreemd om dan een vliegtuig met overwegend Iraniërs neer te knallen. Zelfs al die "Canadezen" hadden vrijwel allemaal ook een Iraans paspoort. Ik zou dan eerder inzetten op een triggerhappy soldaat die op 'high-alert' stond voor een eventuele Amerikaanse vergeldingsactie. Die zo snel geen vluchtplan zag voor een commerciële vlucht om die tijd (het toestel had een uur vertraging) en op het rode knopje drukte.
Onzin. Het waren de Russen :{w
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:30:19 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190963162
https://www.hln.be/nieuws(...)eergehaald~a02a36dc/

Dit was ook wel interessant om te lezen. Ik kende dit verhaal niet. Wat verandert er toch weinig in de wereld.
Antifa
pi_190963241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:18 schreef Faxie het volgende:

[..]

Onzin. Het waren de Russen :{w
Het zijn altijd de Russen.

Maar goed, niemand hier die ook maar serieus zou overwegen een maandje in Iran rond te trekken. ;)
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:42:44 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190963332
quote:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste is het niet in het belang van Iran om een commerciële vlucht die net van een eigen binnenlandse luchthaven is vertrokken neer te schieten. Ten tweede zaten er een hoop Iraanse staatsburgers in het toestel. En ten 3e zaten er geen Amerikanen in het toestel. Hoe is het dan een vergeldingsactie tegen de VS?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 10 januari 2020 @ 13:46:50 #60
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190963384
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar goed, niemand hier die ook maar serieus zou overwegen een maandje in Iran rond te trekken. ;)
Tante van mijn vriendin was er vorig jaar en voor ons staat het op de planning voor of 2020 of 2021.

Geen idee wat de vakantieplannen van mensen hier te maken hebben met of Rusland wel of niet betrokken is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_190963453
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Tante van mijn vriendin was er vorig jaar en voor ons staat het op de planning voor of 2020 of 2021.

Jullie liever dan ik.

Misschien eens het reisadvies bekijken?
pi_190963543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd wel naar gekeken maar toch voor Costa Rica gekozen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_190963668
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:

Dit was ook wel interessant om te lezen. Ik kende dit verhaal niet. Wat verandert er toch weinig in de wereld.
Dat verhaal staat in post #4 ;)

Uit jouw link :

Iran is de vliegramp nooit vergeten.
Toen VS-president Donald Trump enkele dagen na de liquidatie van topgeneraal Qassem Suleimani via Twitter bekendmaakte dat zijn strijdkrachten 52 Iraanse doelen hadden geselecteerd om aan te vallen, refereerde hij met dat getal naar het aantal Amerikaanse gegijzelden in de VS-ambassade die begin 1981 ten einde liep. Iraans president Hassan Rohani antwoordde met de tweet: “degenen die het getal 52 aanhalen, moeten ook het getal 290 onthouden. #IR655” Rohani’s bericht dateert van maandag, twee dagen voor de vliegramp met het Oekraïens toestel.

Heeft het land nu een gelijksoortige tragedie veroorzaakt? .. :? .. }:|

> https://www.hln.be/nieuws(...)eergehaald~a02a36dc/

In principe kan het schuld schuiven terug gevoerd worden tot het jaar 600 AD als men daar zin in heeft maar een mijlpaal was natuurlijk wel de gijzeling van het Amerikaanse ambassade-personeel in 1979.
Asocialer krijg je het niet volgens mij, op het wereldtoneel gezien.
En dan vorige week probeerden ze het opnieuw en dan krijg je dit.
Dus wmb als iemand de aansprakelijkheid dient te verkrijgen voor deze ramp dan is het de islamitische republiek iran wel.
shift-knop defekt
pi_190963674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd wel naar gekeken maar toch voor Costa Rica gekozen.
Lijkt mij zeker nu wel zo verstandig.

Het schijnt prachtig te zijn, maar daar geniet je toch net wat minder van als een extremistische moslim jouw hoofd en romp een meter uit elkaar wil leggen. ;)
pi_190963986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Lijkt mij zeker nu wel zo verstandig.

Het schijnt prachtig te zijn, maar daar geniet je toch net wat minder van als een extremistische moslim jouw hoofd en romp een meter uit elkaar wil leggen. ;)
Wat :')
Je hebt het over Iran?
pi_190964016
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

Valt in Iran reuze mee hoor. Zolang je er niet met een Amerikaanse flag in je armen rondloopt is het er niet echt onveiliger dan in bijvoorbeeld Dubai. Al zou ik er met de huidige gebeurtenissen wel even wegblijven als westerling :P
Maar tot een half jaartje geleden, neuh, prima land voor een vakantie mits je even de lokale normen en waarden in je achterhoofd knoopt zoals voor alle andere islamitische landen.
pi_190964018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:

Ja, is eigenlijk niks nieuws dit. Gebeurt relatief echt best wel vaak.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190964043
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste is het niet in het belang van Iran om een commerciële vlucht die net van een eigen binnenlandse luchthaven is vertrokken neer te schieten. Ten tweede zaten er een hoop Iraanse staatsburgers in het toestel. En ten 3e zaten er geen Amerikanen in het toestel. Hoe is het dan een vergeldingsactie tegen de VS?
De VS verdacht maken. Komop, dat kon je zelf toch ook wel bedenken? Alsof Iran een fuck geeft om die burgers, dat bewezen ze met Soleimani wel. Iets met protesten en 1500 doden :')
pi_190964067
De mivd heef eigen informatie die bevestigt dat het toestel is neergeschoten door een Iraanse raket. https://nos.nl/artikel/23(...)lucht-geschoten.html
zie email 27 oktober
pi_190964121
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef Faxie het volgende:

[..]

De VS verdacht maken. Komop, dat kon je zelf toch ook wel bedenken?
Okay, wanneer gaan ze de VS beschuldigen dan? De hele wereld heeft momenteel zijn schijnwerpers op Iran gericht. De VS heeft nog satellietbeelden als Khamanei een scheet laat, laat staan dat ze een vliegtuig uit de lucht schieten.

quote:
Alsof Iran een fuck geeft om die burgers, dat bewezen ze met Soleimani wel. Iets met protesten en 1500 doden :')
En Soleimani heeft daar wat precies mee te maken? Hij was commandant van de Quds Force, zijn werk is in het buitenland.
pi_190964220
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef Faxie het volgende:

[..]

De VS verdacht maken. Komop, dat kon je zelf toch ook wel bedenken? Alsof Iran een fuck geeft om die burgers, dat bewezen ze met Soleimani wel. Iets met protesten en 1500 doden :')
Haha er is toch helemaal niemand die de VS beschuldigt van het neerhalen van het vliegtuig. Zelfs Iran niet. Dus dat is een wat vreemde theorie.
pi_190964392
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat :')
Je hebt het over Iran?
Ja, ik heb het over Iran.
pi_190964422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja, ik heb het over Iran.
En waar zou je als toerist bang voor moeten zijn dan? Welke groep extremistische moslims in Iran gaat je hoofd en romp scheiden?
pi_190964426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:29 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Valt in Iran reuze mee hoor. Zolang je er niet met een Amerikaanse flag in je armen rondloopt is het er niet echt onveiliger dan in bijvoorbeeld Dubai. Al zou ik er met de huidige gebeurtenissen wel even wegblijven als westerling :P
Maar tot een half jaartje geleden, neuh, prima land voor een vakantie mits je even de lokale normen en waarden in je achterhoofd knoopt zoals voor alle andere islamitische landen.
Ik heb het over nu.

Dubaï is echt nog wel anders. En dan nog: ook daar word je als tweederangs burger beschouwd en behandeld hoor. Ja, jouw geld willen ze wel hebben, maar push comes to shove vinden ze je gewoon een barbaar.
pi_190964500
Waarom zijn hier überhaupt nog mensen die doen alsof de schuldvraag onduidelijk is? Je hoeft maar te kijken naar het gedrag van Iran. Iedereen moet wegblijven tot de hele crashsite is leeg geraapt en omgewoeld en dan mag je komen. Al die filmpjes en foto's van raketonderdelen zijn bullshit hoor, vertrouw ons maar. Ik snap niet waarom landen als Rusland en Iran niet gewoon kunnen zeggen: we hebben een fout gemaakt in een oorlogssituatie. Jullie krijgen je familie er niet mee terug, maar we bieden onze excuses aan en zullen ons inspannen dit in de toekomst te voorkomen, het liefst met vrede. In plaats daarvan geven ze honderden miljoenen aan desinformatie en diplomatieke problemen uit.
pi_190964543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

En waar zou je als toerist bang voor moeten zijn dan? Welke groep extremistische moslims in Iran gaat je hoofd en romp scheiden?
Dat laatste is vooralsnog wat overdreven, maar het reisadvies is momenteel: wegblijven als je er niet per sé moet zijn.

Dat heeft een reden, dat snap jij ook wel.
pi_190964557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom zijn hier überhaupt nog mensen die doen alsof de schuldvraag onduidelijk is? Je hoeft maar te kijken naar het gedrag van Iran. Iedereen moet wegblijven tot de hele crashsite is leeg geraapt en omgewoeld en dan mag je komen. Al die filmpjes en foto's van raketonderdelen zijn bullshit hoor, vertrouw ons maar. Ik snap niet waarom landen als Rusland en Iran niet gewoon kunnen zeggen: we hebben een fout gemaakt in een oorlogssituatie. Jullie krijgen je familie er niet mee terug, maar we bieden onze excuses aan en zullen ons inspannen dit in de toekomst te voorkomen, het liefst met vrede. In plaats daarvan geven ze honderden miljoenen aan desinformatie en diplomatieke problemen uit.
Wat heeft Rusland er nou weer mee te maken?

Overigens, indertijd zei de VS ook ‘was gewoon een correcte beslissing’, dus wat dat betreft is het een vrij normale reactie kennelijk. :)
pi_190964559
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste is vooralsnog wat overdreven, maar het reisadvies is momenteel: wegblijven als je er niet per sé moet zijn.

Dat heeft een reden, dat snap jij ook wel.
De reden being: er bestaat een kans dat de Amerikanen Iran kapot gaan bombarderen.

De reden is niet dat de Iraniers je levend gaan opeten als je daar als toerist geld gaat uitgeven :P
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:10:43 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190964616
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

De reden being: er bestaat een kans dat de Amerikanen Iran kapot gaan bombarderen.

De reden is niet dat de Iraniers je levend gaan opeten als je daar als toerist geld gaat uitgeven :P
de kans dat Iran je per ongeluk uit de lucht schiet schijnt ook wel een reële te zijn
pi_190964644
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Overigens, indertijd zei de VS ook ‘was gewoon een correcte beslissing’, dus wat dat betreft is het een vrij normale reactie kennelijk. :)
Rusland heeft ook recentelijk een passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten en is toen in dezelfde reflex als Iran nu gesprongen.
pi_190964648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die knalt ook de ontkenningsfase in. Nu weer trouwens ook al lijken ze er niet mee van doen te hebben behalve dat ze het wapen geleverd hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_190964668
quote:

[..]

Nogmaals: ik zou even wegblijven. Als jij je daar wel veilig waant, prima.

De VS gaat daar overigens helemaal niet bombarderen zoals het er nu voorstaat, dus dat zou wel een rare reden zijn, maar dat even terzijde.

Laten we het maar weer wat meer on topic houden.
pi_190964719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nogmaals: ik zou even wegblijven. Als jij je daar wel veilig waant, prima.

De VS gaat daar overigens helemaal niet bombarderen zoals het er nu voorstaat, dus dat zou wel een rare reden zijn, maar dat even terzijde.

Laten we het maar weer wat meer on topic houden.
Ja, maar een tijdelijk negatief reisadvies is anders dan zoals jij het bracht. Maar dat maakt nu niet uit, offtopic.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:19:54 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_190964723
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:01 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Correct. Nummertje 13 :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijkbaar command guidance ipv ingebouwde homing radar. Maw de raket heeft zelf geen radar of computer om de koers te bepalen, de launcher bestuurt de raket via radioverbinding (met een aparte zender, of met instructies encoded in het radarsignaal: dan kan de antenne vooraan in de raket geplaatst worden, en ontvangt die het door het doel weerkaatste radarsignaal).

Dat wordt vooral voor short-range SAMs gebruikt, de raket bereikt het doel in (10 tot 20) seconden, de kans is klein dat het doel in die periode uit het zicht van de launcher verdwijnt (bij long range missiles kan je daar niet op rekenen), en het "control channel" komt snel weer vrij voor een nieuw doelwit. Dat maakt de raketten eenvoudiger en goedkoper: geen ingebouwde radar of computer nodig, je moet de circuits niet miniaturiseren (de meeste electronica zit in de launcher, waar omvang en gewicht geen probleem is), en met alle functies (detectie, sturing) in de launcher kan je upgrades uitvoeren (bvb betere tracking, ECM, stealth detectie, software updates voor nauwkeurigere sturing etc.) zonder de raketten te moeten vervangen.
are we infinite or am I alone
pi_190964724
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Rusland heeft ook recentelijk een passagiersvliegtuig uit de lucht geschoten en is toen in dezelfde reflex als Iran nu gesprongen.
Ik weet toch zeker dat de mods hadden gezegd dat deze discussie hier niet meer dunnetjes over mag worden gedaan.

Maar ik wil je graag wijzer maken in het MH17 topic.
pi_190964746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Die knalt ook de ontkenningsfase in. Nu weer trouwens ook al lijken ze er niet mee van doen te hebben behalve dat ze het wapen geleverd hebben.
Nou zeg je zelf dat ze er niets mee van doen lijken te hebben. Wat moeten ze dan ontkennen? En al ontkennen ze, logisch.

Ik ontken het ook gedaan te hebben hoor!
pi_190964747
quote:
Ik heb net even met Trudeau gebeld. Onderzoek is gestopt, Boeing mensen gaan ook niet meer naar Iran, zwarte box hoeft toch niet meer uitegelezen te worden. Ik zei "Glazenmaker heeft alle feiten al, dus waarom tijd verspillen met onderzoek?". Hij antwoordde "Oh uhhh.... zo heb ik het nog niet beken eh?".
pi_190964760
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou zeg je zelf dat ze er niets mee van doen lijken te hebben. Wat moeten ze dan ontkennen? En al ontkennen ze, logisch.

Ik ontken het ook gedaan te hebben hoor!
Ze ontkennen dat het een raket is geweest. Waarom vraag je, je dan af.
pi_190964769
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ze ontkennen dat het een raket is geweest. Waarom vraag je, je dan af.
Link naar dat bericht?
pi_190964772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

de kans dat Iran je per ongeluk uit de lucht schiet schijnt ook wel een reële te zijn
Of Amerika. Daarom zou ik ook niet in Iran willen wonen of er over vliegen.
pi_190964785
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Link naar dat bericht?
Vanochtend nog gelezen, ga het opzoeken.
pi_190964840
Ze hebben in ieder geval de halve wereld uitgenodigd om te gaan onderzoeken. Hopelijk wordt snel duidelijk wat er precies is gebeurd.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:32:05 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190964878
wat ik toch vreemd vind is dat ze commerciële vliegtuigen laten opstijgen in zo'n situatie, je zou toch denken dat ze het luchtruim voor een uur of 24 gesloten houden of zo
pi_190964898
quote:
Ik snap niet waarom landen als Rusland en Iran niet gewoon kunnen zeggen: we hebben een fout gemaakt in een oorlogssituatie. Jullie krijgen je familie er niet mee terug, maar we bieden onze excuses aan en zullen ons inspannen dit in de toekomst te voorkomen
De VS mag je ook aan dat rijtje toevoegen. Het duurde 8 jaar voordat ze soort van half toegaven dat ze fout zaten nadat ze die Iraanse kist in 1988 neerhaalden.
Heck, ze gaven de bemanning van dat schip zelfs nog medailles en onderscheidingen toen ze terug kwamen :')
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:33:17 #95
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_190964900
quote:
Tja, de VS houdt vol dat het neerschieten van Iran Air Flight 655 terecht was omdat de vlucht niet op hun oproepen reageerde, dat de Vincennes zich toen niet in Iran's territoriale wateren bevond. De bemanning kreeg bij terugkeer in de VS een decoratie voor hun werk in de Golf...

Oekraine heeft schadevergoeding betaald aan de nabestaanden van de Siberia Airlines Flight 1812 passagiers (4 oktober 2001), maar ontkent nog steeds dat hun raket het vliegtuig heeft neergehaald, en Oekrainse rechters hebben die versie aanvaard...
are we infinite or am I alone
pi_190964902
quote:
Ik snap niet waarom landen als Rusland en Iran niet gewoon kunnen zeggen: we hebben een fout gemaakt in een oorlogssituatie.

Rusland beweerde niet aanwezig te zijn in Oekraïne, dus er is verschil.

quote:

[..]

Er schijnen daar best veel historische plekken te zijn dus wie daar erg in geïnteresseerd is kan ik best begrijpen om naar zulke streken af te reizen. Voor de rest snap ik eigenlijk niet zo goed waarom iemand zo'n regiem van inkomsten wil voorzien.

Dat was mijn opgeheven vingertje :{
shift-knop defekt
pi_190964970
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik weet toch zeker dat de mods hadden gezegd dat deze discussie hier niet meer dunnetjes over mag worden gedaan.

Maar ik wil je graag wijzer maken in het MH17 topic.
I am not a part of this system. Maannnnn.

Doe niet zo overgevoelig, of ga lekker in Rusland wonen. Ik verbaas mij erover dat algemeen geaccepteerde feiten niet worden overgenomen door landen terwijl het goedkoper is en betrouwbaarder en vriendelijker zou overkomen. Je kan ook na je excuus nog fuck you we geven je geen schadevergoeding zeggen, waardoor het nog weer extra goedkoop uit zou vallen.
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:22 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik heb net even met Trudeau gebeld. Onderzoek is gestopt, Boeing mensen gaan ook niet meer naar Iran, zwarte box hoeft toch niet meer uitegelezen te worden. Ik zei "Glazenmaker heeft alle feiten al, dus waarom tijd verspillen met onderzoek?". Hij antwoordde "Oh uhhh.... zo heb ik het nog niet beken eh?".
Het zou mij verbazen als jij een tweede taal kan en ook nog eens het nummer van Trudeau hebt. Ik weet dat je een hysterische angst voor vertrouwen in landen als Canada, de VS, en Nederland hebt, maar als je ook nog alle pers en je eigen oogballen gaat ontkennen zodat je kan blijven geloven in een land als Iran, ben je gewoon ziek in de kop.
pi_190964991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:33 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

De VS mag je ook aan dat rijtje toevoegen. Het duurde 8 jaar voordat ze soort van half toegaven dat ze fout zaten nadat ze die Iraanse kist in 1988 neerhaalden.
Heck, ze gaven de bemanning van dat schip zelfs nog medailles en onderscheidingen toen ze terug kwamen :')
Meer dan de helft van de VS en ik waren toen nog niet geboren. Kan wel weer een oude koe uit de sloot halen die inderdaad stinkt, maar dan kun je helemaal niks meer typen op dit prachtige forum zonder een heel paper te schrijven.
pi_190964998
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:32 schreef Tarado het volgende:
wat ik toch vreemd vind is dat ze commerciële vliegtuigen laten opstijgen in zo'n situatie, je zou toch denken dat ze het luchtruim voor een uur of 24 gesloten houden of zo
Idd. En de passagiers hadden eventueel nog de dure keuze om eventueel op een andere manier hun bestemming te bereiken. Maar de arme bemanning kon niet anders.
pi_190965055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:39 schreef wodca het volgende:

[..]

Idd. En de passagiers hadden eventueel nog de dure keuze om eventueel op een andere manier hun bestemming te bereiken. Maar de arme bemanning kon niet anders.
Israel heeft ze ook nog een keer lopen jennen met een f35 die ongezien over Tehran was gevlogen. Nationale schande natuurlijk, dus veel jongens die bij een situatie als deze liever te vaak schieten dan te weinig. Dan moet je geen vliegtuigen laten gaan.
pi_190965090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:33 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom landen als Rusland en Iran niet gewoon kunnen zeggen: we hebben een fout gemaakt in een oorlogssituatie.

Rusland beweerde niet aanwezig te zijn in Oekraïne, dus er is verschil.
[..]

En helemaal niemand nam die claim serieus. Er waren Russen opgepakt, ze hadden Russische uniformen en ze er was ook massale sterfte onder jonge Russische militairen. Vice had nog een bijzondere docu gemaakt waarin ze langs de graven gingen. Jammer dat ze die gast niet meer hebben en alleen nog maar identiteitspolitieke freaks uitzenden.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:47:02 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190965093
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:39 schreef wodca het volgende:

[..]

Nouja, als gezagvoerder ben je eindverantwoordelijk voor de veiligheid van een luchtvaartuig en dat betekent dat je de plicht hebt om niet te vertrekken als je denkt dat dat mogelijk gevaarlijk is. Dus dat is niet helemaal waar.

De vraag is of je dit kon zien aankomen of vermoeden. Ik denk het niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')