abonnement Unibet Coolblue
pi_191002466
Ik vind het een miskoop. Heb een Roomba van zo’n ¤500 gekocht op aanraden van anderen, maar hij blijft overal op hangen (stoelpoten, schoenveters, speeltegels) en bij mijn hagelslagtesten verspreid hij het vuil vooral. En mijn kinderen zijn er heel bang voor (en verspreiden overal speelgoed dat ik op moet ruimen voor de roomba een rondje kan doen terwijl ik het anders gewoon ff opzij kan schuiven), dus het is sneller en schoner met de gewone oude stofzuiger.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  dinsdag 14 januari 2020 @ 08:57:36 #52
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191020462
Ik heb een Xiaomi Roborock S5. Deze heeft ook een dweilfunctie, maar dat stelt niet veel voor. Wel maakt ie ook een plattegrond van je huis en gaat ie er zo slim doorheen. Ook kun je No Go zones aangeven en spot cleaning doen bijv. Ideaal ding.
Weisst
  dinsdag 14 januari 2020 @ 10:48:05 #53
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191021874
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 22:31 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het een miskoop. Heb een Roomba van zo’n ¤500 gekocht op aanraden van anderen, maar hij blijft overal op hangen (stoelpoten, schoenveters, speeltegels) en bij mijn hagelslagtesten verspreid hij het vuil vooral. En mijn kinderen zijn er heel bang voor (en verspreiden overal speelgoed dat ik op moet ruimen voor de roomba een rondje kan doen terwijl ik het anders gewoon ff opzij kan schuiven), dus het is sneller en schoner met de gewone oude stofzuiger.
-O- Dat is jammer zeg, dat ie bij jou niet goed werkt.

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met hagelslag, bij mij zuigt ie dan gewoon op. Klinkt mij als een niet-functionerende borstel.
pi_191069733
Wij hebben ook een roomba, en ik wil niet meer zonder. Hebben een duurdere versie met app, en het werkt goed. Natuurlijk moet je van te voren opruimen, maar dan is dat ook gedaan. We zetten ook altijd de stoelen op tafel, zodat hij ook onder de tafel goed zuigt, daar is het het vuilst. Hij heeft alleen moeite met de donkere tegels in de keuken.

Verder zet ik hem nooit aan als ik thuis ben, dan wordt ik stapelgek! Over 50m2 doet hij echt ruim een uur...
pi_191116915
Ik heb 11-11 bij een Chinese webshop een Xiaomi Mi Robot Stofzuiger 1S aangeschaft, 15-11 was hij al binnen! (Russische depot)
Tot de dag van vandaag heel content mee, past onder de kasten door, en onder bed door. Alleen onder de bank komt hij niet door.

Hij heeft multifloor instellingen waardoor ik hem zowel beneden als boven kan gebruiken. :)
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 16:21:33 #56
236264 crew  capricia
pi_191117003
Ik vind die dingen nog prijzig zeg. :{

Hoe doen die dingen het op tapijt?
Definitely not CIA
  maandag 20 januari 2020 @ 17:51:05 #57
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191118151
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2020 16:21 schreef capricia het volgende:
Ik vind die dingen nog prijzig zeg. :{

Hoe doen die dingen het op tapijt?
Kortharig tapijt gaat wel. Ben niet erg enthousiast.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:41:52 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191126723
Interessant topic om te volgen, ik wil ook wel zo'n ding :P
Waar moet je op letten bij aanschaf?

We hebben beneden een tegelvloer, boven vloerbedekking. (Nog) geen kat, ik vrees dat die er wel weer komt :X :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 09:44:07 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191127361
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 08:41 schreef daNpy het volgende:
Interessant topic om te volgen, ik wil ook wel zo'n ding :P
Waar moet je op letten bij aanschaf?

We hebben beneden een tegelvloer, boven vloerbedekking. (Nog) geen kat, ik vrees dat die er wel weer komt :X :P
De Xiaomi roborocks komen doorgaans erg goed uit tests. Qua skills vergelijkbaar met Roombas voor 1/3de van de prijs. Kattenharen heeft onze cheapo/gare Philips nooit problemen mee gehad. Tegelvloeren zijn sowieso geen probleem voor zo een ding en de nieuwere Roombas en Roborocks schijnen zelfs geen problemen te hebben met wat hoogpoliger tapijt of kleden.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:20:01 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191127755
Ik zie op kieskeurig Xiaomi robots die allemaal duurder zijn dan de goedkopere iRobot Roomba modellen :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:46:04 #61
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191128615
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:20 schreef daNpy het volgende:
Ik zie op kieskeurig Xiaomi robots die allemaal duurder zijn dan de goedkopere iRobot Roomba modellen :P
Jij vergelijkt een kale BMW 1 ook met een full option Volkswagen Passat qua prijs met de conclusie dat BMW goedkoper is dan VW? :P .
Een Roomba i7 kan je tegenover een Xiaomi S6 zetten bijv. Beiden hebben voors en tegens maar over de grote lijn zijn ze vergelijkbaar.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:47:30 #62
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191128630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jij vergelijkt een kale BMW 1 ook met een full option Volkswagen Passat qua prijs met de conclusie dat BMW goedkoper is dan VW? :P .
Een Roomba i7 kan je tegenover een Xiaomi S6 zetten bijv. Beiden hebben voors en tegens maar over de grote lijn zijn ze vergelijkbaar.
Ik ga er natuurlijk vanuit dat het in die klasse om instapmodellen gaat, het viel me gewoon op.
Zoals gezegd ben ik niet bekend met de opties, waar op te letten, maatgeving etc :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191128697
Xiaomi Roborock S50 hier. Hij heeft lidar dus tekent zelf de kamer en obstakels in.

Voordeel is dat je alle borstels, filters en andere onderdelen voor een prikkie via AliExpress kan kopen.

Ik had al een iLife v5 (Medion 18500) robotstofzuiger, dat is een "domme" stofzuiger die willekeurige patronen rijdt. Die deed het op zich al aardig maar is veel langer bezig omdat er geen systeem in zit.

De Roborock splitst de ruimte op in segmenten. Hij doet eerst de randjes, dan zigzaggend de ruimte er tussen en gaat dan naar het volgende segment. Hij rijdt daarbij keurig een rondje om iedere stoel of tafelpoot. 1m2 is ongeveer 1 minuut werk dus je kan vrij goed voorspellen hoe lang hij bezig is.

Hij maakt zelf een kaart van de ruimten waar hij komt

En de "zone clean" is ook makkelijk. Als ik ergens wat geknoeid geef ik in de app aan waar het ongeveer ligt en hij zuigt het direct op.

En uiteraard kan je zones aangeven waar hij niet mag komen en daar houdt hij zich keurig aan.

De eerste keer dat ik de Roborock boven liet stofzuigen (vloerbedekking) schrok ik nogal van het resultaat. Mijn "schone" vloer bleek toch nog zo vies dat ik hem de eerste keer 3x moest legen... hij doet dus een prima "deep clean" van je vloerbedekking.

Het dweilen stelt overigens weinig voor, je kan net zo goed de goedkopere versie zonder dweilfunctie nemen. Dat is overigens bij de meeste robotstofzuigers niet meer dan een "gimmick".

De Roborock is ook geheel "modulair" opgebouwd dus makkelijk te repareren met 1 kruiskopschroevendraaier. Mocht ooit 1 van de motoren of de fan het buiten de garantie begeven dan is dat met handleidingen op YouTube voor een leek altijd binnen een uur op te lossen. De onderdelen zijn ook goedkoop, zoek er voor de gein maar eens op onderdelen voor de Roborock S50

[ Bericht 29% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-01-2020 12:00:52 ]
pi_191128842
Een voorwaarde voor zo'n ding is wel dat je je vloer leeg houdt. Hou je van rommel, heb je overal speelgoed liggen, laat je laadsnoeren van telefoons op de grond liggen dan is zo'n robot niets voor jou.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 12:24:24 #65
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191129050
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een voorwaarde voor zo'n ding is wel dat je je vloer leeg houdt. Hou je van rommel, heb je overal speelgoed liggen, laat je laadsnoeren van telefoons op de grond liggen dan is zo'n robot niets voor jou.
Goede review _O_ Thanks.

Wij hebben geen kinderen en eigenlijk ook geen rommel, kabels e.d. zijn weggeborgen en telefoonladers zitten niet in of onder de bank ( :'))
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191129238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Een voorwaarde voor zo'n ding is wel dat je je vloer leeg houdt. Hou je van rommel, heb je overal speelgoed liggen, laat je laadsnoeren van telefoons op de grond liggen dan is zo'n robot niets voor jou.
of juist wel, want dan dwingt het tot opruimen!
pi_191129881
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:39 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

of juist wel, want dan dwingt het tot opruimen!
Kan... het kan ook zijn dat zo'n apparaat dan 350 dagen per jaar niet gebruikt wordt en dat is ook weer zonde van de aanschaf.

Ik laat mijn Roborock 2x per week een rondje doen. Ik start hem meestal als ik naar de supermarkt ga of minimaal een uur weg ben. Dat kan via de App ook nog als ik al weg ben. Dan heb ik geen last van het geluid en lopen we elkaar ook niet in de weg :P Van tevoren doe ik dan even snel een rondje door de ruimten die hij moet zuigen of er geen dingen op de grond liggen die een probleem kunnen vormen (kabeltje ofzo).

M'n fretten vinden het overigens een fantastisch apparaat en liggen vanuit hun hangmat de vorderingen te volgen.

Fretten verharen 2x per jaar en in die weken doet de Roborock wel iedere 1 of 2 dagen een rondje.

Er zijn een paar plekjes (de trap, naast m'n speakers) waar de robot niet kan komen máár omdat hij 99% van het stof al opzuigt, komt er ook véél minder stof op die plekjes...

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-01-2020 15:47:39 ]
  zondag 16 februari 2020 @ 09:19:06 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191533317
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Xiaomi Roborock S50 hier. Hij heeft lidar dus tekent zelf de kamer en obstakels in.

Voordeel is dat je alle borstels, filters en andere onderdelen voor een prikkie via AliExpress kan kopen.

Hij maakt zelf een kaart van de ruimten waar hij komt

En uiteraard kan je zones aangeven waar hij niet mag komen en daar houdt hij zich keurig aan.

Het dweilen stelt overigens weinig voor, je kan net zo goed de goedkopere versie zonder dweilfunctie nemen. Dat is overigens bij de meeste robotstofzuigers niet meer dan een "gimmick".

De Roborock is ook geheel "modulair" opgebouwd dus makkelijk te repareren met 1 kruiskopschroevendraaier. Mocht ooit 1 van de motoren of de fan het buiten de garantie begeven dan is dat met handleidingen op YouTube voor een leek altijd binnen een uur op te lossen. De onderdelen zijn ook goedkoop, zoek er voor de gein maar eens op onderdelen voor de Roborock S50
Ben nu wat serieuzer aan het kijken, en zie nog steeds dat een Roborock niet echt goedkoper is dan een Roomba :+
De Roomba E5 is (vandaag?) ¤ 299,- op Coolblue (normaal 344,-)

Hoe zit het met al deze punten?
Ik vind ook "eigen merk" filters, 12 stuks voor 28 euro.
Ik lees dat iRobot ook een goede support heeft mbt reserver onderdelen voor al hun apparaten.

Op tweakers zijn de specs niet volledig ingevuld. De consumentenbond test moet je voor inloggen :') en op deze review site vind ik wel wat specificaties, maar die komen niet allemaal overeen met Tweakers.
Zo maakt hij daar 65 dB en volgens tweakers maar 58 dB.
Verder heeft hij geen mapping en geen multi-floor functie. Moet je dan toch in een duurdere categorie kijken?
De Roborock S50 en S55 kunnen dat wel en hebben bovendien een accucapaciteit die 3x zo groot is, plus tal van extra functies :)
Deze zitten wel rond de ¤375,- :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 16 februari 2020 @ 09:40:49 #69
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191533484
De roomba (jaar of 8 oud ondertussen) werkt maar matig vind ik:
- valt af en toe van de trap
- blijft vaak hangen
- iedere keer borstel en balkje schoonmaken is erg irritant en kost net zo veel tijd als handmatig stofzuigen (we hebben een hond met lange haren)
- lawaaierig! En langzaam.

Voor een robotstofzuiger waar je minder werk aan hebt hou ik me aanbevolen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator zondag 16 februari 2020 @ 12:39:07 #70
155227 crew  Guppy
dus
pi_191535505
Ik zweer juist bij de Roomba. Ooit een instapmodel gekocht en die vervangen toen de batterij slecht werd voor een topmodel, met app en alles. Is nog elke dag z'n geld waard, mede ook omdat ie z'n werk doet als wij niet thuis zijn.

We hebben geen trappen en hebben de inrichting aangepast aan de Roomba, dus met zo min mogelijk vastloop-kansen. Als ie al vastloopt, is het meestal ons eigen schuld, omdat ie een sok opeet of zo.

Bakje leegmaken doen we als ie vol zit, en dat is meestal elke dag, met twee konijnen in huis. Borstels één keer in de week, valt serieus mee.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 februari 2020 @ 12:47:13 #71
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191535672
Hoe lang kost dat schoonmaken dan wel niet? Om onze woonkamer te stofzuigen ben je ca 20 min bezig (100m2).
Inc alles aan de kant zetten etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191535959
M'n Roborock S50 doet ruwweg een minuut per m2.

Kamer + keuken is ongeveer 45 minuten.
Werkkamer, hal en bijkeuken komt hij niet vanzelf, die deur zit meestal dicht maar die zijn nog zo'n 20 minuten extra.
pi_191535971
quote:
11s.gif Op donderdag 9 januari 2020 21:08 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

En als je zelf yoghurt ofzo op de grond hebt laten vallen, dan wordt dat dus ook uitgesmeerd?
Wat een waardeloze dingen dan, alleen als vloer er perfect bij ligt zonder zooi erop. Maar dan is het eigenlijk niet eens echt nodig :')
Dat veeg je meestal gelijk op :P
Ik was hier...
pi_191535978
Onze roomba doet meestal langer dan een uur over onze 55 m2 woonkamer en keuken...



Verder legen wij het bakje als hij het aangeeft, zonder huisdieren met jonge kinderen elke 2-3x, en verder hebben we er weinig onderhoud aan...
  zondag 16 februari 2020 @ 13:08:21 #75
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191536030
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 09:19 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ben nu wat serieuzer aan het kijken, en zie nog steeds dat een Roborock niet echt goedkoper is dan een Roomba :+
De Roomba E5 is (vandaag?) ¤ 299,- op Coolblue (normaal 344,-)

Hoe zit het met al deze punten?
Ik vind ook "eigen merk" filters, 12 stuks voor 28 euro.
Ik lees dat iRobot ook een goede support heeft mbt reserver onderdelen voor al hun apparaten.

Op tweakers zijn de specs niet volledig ingevuld. De consumentenbond test moet je voor inloggen :') en op deze review site vind ik wel wat specificaties, maar die komen niet allemaal overeen met Tweakers.
Zo maakt hij daar 65 dB en volgens tweakers maar 58 dB.
Verder heeft hij geen mapping en geen multi-floor functie. Moet je dan toch in een duurdere categorie kijken?
De Roborock S50 en S55 kunnen dat wel en hebben bovendien een accucapaciteit die 3x zo groot is, plus tal van extra functies :)
Deze zitten wel rond de ¤375,- :)
Je vergelijkt weer qua prijs 2 machines die vrij ver van elkaar liggen qua skills. Feit is; Als je qua specs een Xiaomi en een Roomba naast elkaar zet, is de Xiaomi en veel goedkoper en verder nog steeds op de nodige puntjes beter dan de Roomba.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')