Dat is juist het leuke.quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:04 schreef I het volgende:
[..]![]()
Wel heel random kennis die niet heel vaak bruikbaar is.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:03 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
OhDan ben ik flink wat jaren heel dom geweest door te denken dat het twee verschillende dingen waren
quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:04 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik loop achter en typte dit dus net
Oh die afkorting ben ik dan echt nooit tegengekomen. Ken de euro echt alleen maar als euquote:Op donderdag 9 januari 2020 01:07 schreef I het volgende:
[..]Het is ook wel verwarrend. Beetje hetzelfde als de Euro afkorten tot U en un., omdat het afgeleid is van de 'Europese Unie'.
Ja de enige reden dat ik zo vaak spuit-11-erig ben hier is door even net wat achter te lopen en dan dingen te zeggen die een paar posts later zijn gezegd.quote:
Nee, die afkorting gebruiken ze (gelukkig) ook niet, maar des te vreemder is het dus dat ze dat voor guldens wel deden; afkorten tot het woord uit de oorsprong wat níét gebruikt is.quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:08 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh die afkorting ben ik dan echt nooit tegengekomen. Ken de euro echt alleen maar als eu
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf de puist (foto is van 13:13 uur)
La Bourboule, enkele minuten voor we het nieuws kregen (foto is van 15:10 uur)
Als ik aan 9/11 denk, denk ik altijd aan dat plaatsje...
Heb ik soms ook hoor, dat is het lastige aan alles terug willen lezen en niks willen missen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja de enige reden dat ik zo vaak spuit-11-erig ben hier is door even net wat achter te lopen en dan dingen te zeggen die een paar posts later zijn gezegd.
Eigenlijk gewoon GMTA, maar dan vaak te laat zijn met het melden![]()
Ach ja, weer wat geleerd. Ik dacht dus echt dat florijn de munteenheid vóór de gulden wasquote:Op donderdag 9 januari 2020 01:12 schreef I het volgende:
[..]
Nee, die afkorting gebruiken ze (gelukkig) ook niet, maar des te vreemder is het dus dat ze dat voor guldens wel deden; afkorten tot het woord uit de oorsprong wat níét gebruikt is.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
9/11 was ik op vakantie in Frankrijk en die dag stond ik op de "Puy de Dôme"... Dat vergeet je nooit meer... we wisten toen nog van niets...
Toen reden we door naar La Bourboule en daar gingen we een winkeltje binnen waar iedereen wat "opgewonden" naar de radio luisterde. Toen hadden we door dat er iets aan de hand was.
Dus in de auto ook de radio aan waar we hoorden dat de Twin Towers niet meer bestonden...
Echt een gevoel dat ieder moment WW3 kon uitbreken, heel gespannen en weinig info.Wel bijzonder dat je daar dan die foto's nog van hebt en het je zo goed herinnert!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf de puist (foto is van 13:13 uur)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik aan 9/11 denk, denk ik altijd aan dat plaatsje...Maar wel echt bijzonder en raar om op zo'n moment dan zul nieuws te horen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
9/11 was ik op vakantie in Frankrijk en die dag stond ik op de "Puy de Dôme"... Dat vergeet je nooit meer... we wisten toen nog van niets...
Toen reden we door naar La Bourboule en daar gingen we een winkeltje binnen waar iedereen wat "opgewonden" naar de radio luisterde. Toen hadden we door dat er iets aan de hand was.
Dus in de auto ook de radio aan waar we hoorden dat de Twin Towers niet meer bestonden...
Echt een gevoel dat ieder moment WW3 kon uitbreken, heel gespannen en weinig info.Bizar is dat.. Helemaal als je dan het nieuws via de radio moet vernemen.. En dat iedereen in shock is zegt ook al heel wat natuurlijk. Wel echt heftig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanaf de puist (foto is van 13:13 uur)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik aan 9/11 denk, denk ik altijd aan dat plaatsje...
Ik zat thuis tv te kijken op de bank met m'n ouders, en opeens kwam er een ingelaste nieuwsuitzending.. Rare gewaarwording..
Hoe oud en dement ik ook word, ik denk dat ik me dat altijd wel blijf herinneren... was echt een gigantische stressvolle ervaring toen... pfff...quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat je daar dan die foto's nog van hebt en het je zo goed herinnert!Maar wel echt bijzonder en raar om op zo'n moment dan zul nieuws te horen.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zit nu het RTL Nieuws van 11 september 2001 te kijken (16:00).
Het gekke is, ik heb daar in Frankrijk helemaal niets van gezien natuurlijk... pas sinds YouTube er is, zie je steeds meer materiaal geupload worden...
Ja precies. En dan lijkt het net of ik iemand zit na te praten of achteraf met iets kom wat al gezegd is, terwijl ik toevállig dan op hetzelfde kom en niet door heb dat het al gezegd isquote:Op donderdag 9 januari 2020 01:13 schreef I het volgende:
[..]
Heb ik soms ook hoor, dat is het lastige aan alles terug willen lezen en niks willen missen.Dan loop je snel achter en zie je pas achteraf dat je iets herhaalt, of ergens te laat achter komt.
Ja, die!quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:21 schreef I het volgende:
[..]
Deze?
Kijk ik nu ook.
"Volgens de eerste berichten zijn er zes doden en zeker duizend gewonden."
Youtubequote:Op donderdag 9 januari 2020 01:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zit nu het RTL Nieuws van 11 september 2001 te kijken (16:00).
Het gekke is, ik heb daar in Frankrijk helemaal niets van gezien natuurlijk... pas sinds YouTube er is, zie je steeds meer materiaal geupload worden...
Ja, hier inderdaad ook op die manier. Gewoon thuis en ineens ingelaste nieuwsuitzending.quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:19 schreef I het volgende:
Ik zat thuis tv te kijken op de bank met m'n ouders, en opeens kwam er een ingelaste nieuwsuitzending.. Rare gewaarwording..
Snap het wel hoor!quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe oud en dement ik ook word, ik denk dat ik me dat altijd wel blijf herinneren... was echt een gigantische stressvolle ervaring toen... pfff...
Echt wel heel eerie om dat dan zo terug te horenquote:Op donderdag 9 januari 2020 01:21 schreef I het volgende:
[..]
Deze?
Kijk ik nu ook.
"Volgens de eerste berichten zijn er zes doden en zeker duizend gewonden."
Ja...quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:24 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
YoutubeJa, het is echt mooi dat je jaren later dan nog steeds zulke beelden kan herbeleven.
Herkenbaarquote:Op donderdag 9 januari 2020 01:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja precies. En dan lijkt het net of ik iemand zit na te praten of achteraf met iets kom wat al gezegd is, terwijl ik toevállig dan op hetzelfde kom en niet door heb dat het al gezegd is
Oh dat had ik op straat ook wel, altijd even kijken of het vliegtuig wel gewoon rechtdoor vloog, en niet opeens richting een gebouw ofzo.quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, hier inderdaad ook op die manier. Gewoon thuis en ineens ingelaste nieuwsuitzending.
Ik sliep toen op zolder en weet nog dat ik een tijdje daarna ook echt bang werd als ik vliegtuigen over hoorde vliegen
Dat soort dingen kijk ik ook nog wel eens terug ja, of de ramp in volendamquote:Op donderdag 9 januari 2020 01:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja...
Heb een paar weken terug opnamen van de vuurwerkramp in Enschede teruggekeken, ook zoiets dat je nooit vergeet.
Deels ook bijzonder omdat de ESF uitzending voor NL niet doorging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |