Bibi Nethanyahu zit bijna twintig jaar te smeken om een oorlog met Iran maar nu het bijna zover is , zegt die dat Israël niet in het conflict betrokken moet wordentwitter:Partisangirl twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 06:44:06@KassyDillon @Acho_Wendy Nope, in the Mossad’s own words, Israel was too chicken to do it on their own. They wanted to lay back and have the US do it for them . https://t.co/opYT3aIHOC reageer retweet
Hopelijk lukt dat. Heb hier een heel naar gevoel over. Een derde wereldoorlog is niet meer alleen denkbeeldig.quote:Op woensdag 8 januari 2020 22:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nederland kan in iedere geval beter daar uit de buurt blijven. Samen met hele EU..
Met het opzeggen van het atoomverdrag ga ik er van uit dat Iran atoomwapens gaat ontwikkelen vraag is gaat de VS dit toestaan.quote:Op woensdag 8 januari 2020 23:49 schreef zomerindebol het volgende:
rusland en china gaan echt niet een oorlog beginnen over iran en dus komt er zeker geen WW3.
Verder is dit gewoon een voor een deel show voor de buhne , niet voor niets dat de landen al gewaarschuwd waren voor de raketten richting irak gingen.
Daarom geen doden en geen gezichtsverlies voor iran en na wat gerommel zullen de onderhandelingen wel weer beginnen met druk van meer landen .
In feite is het voor een groot deel gegaan zoals ik een half jaar of iets meer al hier op het forum neer gekalkt had, maar de media wil negatief zijn over trump en alles overdrijven
Iig niet onder trump en overigens liep het verdrag maat tpt 2023 en was het gewoon een manier van obama om moeilijkheden onder het kleed te vegen zodat hij er geen last van zou hebben , maar wel een van zn opvolgers.quote:Op donderdag 9 januari 2020 00:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Met het opzeggen van het atoomverdrag ga ik er van uit dat Iran atoomwapens gaat ontwikkelen vraag is gaat de VS dit toestaan.
Mwa. Voor de komende tijd is het voorlopig wel weer onder het kleed geschoven. Ik zou wel willen weten of de actie op de generaal een impulsieve actie was van Trump of dat er goed over na was gedacht. Dat kan de spanningen wel extra gevaarlijk maken.quote:Op woensdag 8 januari 2020 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hopelijk lukt dat. Heb hier een heel naar gevoel over. Een derde wereldoorlog is niet meer alleen denkbeeldig.
Gewoon doorademen, Lavenderr... Zo'n vaart zal het niet lopen, maar een regionaal conflict is altijd mogelijk.quote:Op woensdag 8 januari 2020 22:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hopelijk lukt dat. Heb hier een heel naar gevoel over. Een derde wereldoorlog is niet meer alleen denkbeeldig.
hij werd al een tijd gevolgd en 2 jaar geleden ook al onderwerp van gesprek.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Voor de komende tijd is het voorlopig wel weer onder het kleed geschoven. Ik zou wel willen weten of de actie op de generaal een impulsieve actie was van Trump of dat er goed over na was gedacht. Dat kan de spanningen wel extra gevaarlijk maken.
Vanaf welk jaar zij jij de start dan?quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:17 schreef illusions het volgende:
Een derde wereldoorlog gaat nooit meer gebeuren dankzij de technologische vooruitgangen die we hebben geboekt. Eigenljik is WW3 al jáááren aan de gang.
Als dat zo is. Dan was dit misschien wel een hele slimme tactische zet van Trump. Iran is een land aan het opbouwen met een visie van eeuwen dus natuurlijk zouden ze niet terug aanvallen met een serieuze aanval. Nu is wel de belangrijkste schakel van het buitenland politiek van Iran in een keer uitgeschakeld.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:05 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
hij werd al een tijd gevolgd en 2 jaar geleden ook al onderwerp van gesprek.
Dus je kan er vanuit gaan dat het niet zomaar gebeurt.
De man was een grote moordenaar en zal echt niet gemist worden op deze aardkloot
Niet een heel specifiek tijdstip, maar min of meer ten tijde van de Golfoorlog. De VS is open en bloot betrokken bij tientallen oorlogen en conflicten, en dan nog erbij wat ze verzwijgen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Vanaf welk jaar zij jij de start dan?
Dus alle oorlogen met de VS zijn wereldoorlogen? Waarom kies je dan niet 1953 als start?quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:44 schreef illusions het volgende:
[..]
Niet een heel specifiek tijdstip, maar min of meer ten tijde van de Golfoorlog. De VS is open en bloot betrokken bij tientallen oorlogen en conflicten, en dan nog erbij wat ze verzwijgen.
Nee, een wereldoorlog is eentje die op globaal niveau wordt uitgevochten. Niet alleen de VS is in deze conflicten betrokken uiteraard, en met de hedendaagse manier van oorlog voeren kun je die definitie zeker hanteren.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:55 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dus alle oorlogen met de VS zijn wereldoorlogen? Waarom kies je dan niet 1953 als start?
Voor mij meer een koude oorlog 2.0 met al die proxies en dergelijke. Dan ga ik met je mee dat de start dan het begin van de Golfoorlogen is.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:02 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, een wereldoorlog is eentje die op globaal niveau wordt uitgevochten. Niet alleen de VS is in deze conflicten betrokken uiteraard, en met de hedendaagse manier van oorlog voeren kun je die definitie zeker hanteren.
Waarom zouden ze land willen veroveren in Iran dan?quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:32 schreef Captain_Ghost het volgende:
Tegenstelling van alle conflicten in verleden. zal deze huidige conflict ons meer raken.
VS kunnen alleen Iran nog kapot maken, maar land veroveren gaat hen niet meer lukken.
Wanneer ze een toch poging willen, betekent een economische zelfmoord. Dat punt gaat ons allemaal raken.
zodat zij nooit meer een bedreiging vormt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:52 schreef illusions het volgende:
[..]
Waarom zouden ze land willen veroveren in Iran dan?
Ik denk zelf dat het wel los zal lopen. Echt landje pik gaan ze toch niet doen, doet de VS al sinds de indianen niet meer - het komt wel aan de macht over je resources op een slinkse kapitalistische manier. Denk ook niet dat ze nu een reden hebben om het halve/hele land te vernietigen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
zodat zij nooit meer een bedreiging vormt.
Wanneer je een halve land in puin zet, blijven ze steeds terugkomen.
Vernietig je alles in land, komen ze naar jouw toe. omdat ze niets te verliezen heeft, is het erger.
Best lastig om een gedachte van Trump of Allohaly kunnen aflezen en achter komen wat beiden eigenlijk echt willen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:23 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat het wel los zal lopen. Echt landje pik gaan ze toch niet doen, doet de VS al sinds de indianen niet meer - het komt wel aan de macht over je resources op een slinkse kapitalistische manier. Denk ook niet dat ze nu een reden hebben om het halve/hele land te vernietigen.
Trump is geen alleenheerser, het is niet als hij wat in z'n kop krijgt dat hij dat ook daarom kan uitvoeren. Dus in zoverre denk ik niet dat zijn gedachtes er heel erg veel toe doen. Ik ben sowieso van mening dat oorlogen niet worden begonnen door landen, die tijd zijn we ver voorbij.quote:Op donderdag 9 januari 2020 16:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Best lastig om een gedachte van Trump of Allohaly kunnen aflezen en achter komen wat beiden eigenlijk echt willen.
Maar als VS onbewust Iran een monster van maken, dan hebben wij allemaal een probleem. (Iran is nog niet monster geworden. Van N-korea is dat nu wel)
Nou ja, na de laatste berichten dat Iran dat vliegtuig heeft neergehaald ben ik niet zo optimistisch meer.quote:Op donderdag 9 januari 2020 10:48 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Gewoon doorademen, Lavenderr... Zo'n vaart zal het niet lopen, maar een regionaal conflict is altijd mogelijk.
Ik verwacht dat dit wellicht gaat gebeuren als vitale grondstoffen gaan opraken.quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:17 schreef illusions het volgende:
Een derde wereldoorlog gaat nooit meer gebeuren dankzij de technologische vooruitgangen die we hebben geboekt. Eigenljik is WW3 al jáááren aan de gang.
Regime omver gooien lijkt me al voldoende, met een paar drones los je veel op!quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:52 schreef illusions het volgende:
[..]
Waarom zouden ze land willen veroveren in Iran dan?
Ironisch is dat de uitvinder van de drone een Irakees is.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Regime omver gooien lijkt me al voldoende, met een paar drones los je veel op!
Turkije Rusland.. gebeurde ook niks.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, na de laatste berichten dat Iran dat vliegtuig heeft neergehaald ben ik niet zo optimistisch meer.
Toch ben ik bang dat dit weleens de opmaat kan zijn.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:21 schreef theguyver het volgende:
[..]
Turkije Rusland.. gebeurde ook niks.
Niet bang zijn, ver van je bed show..quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch ben ik bang dat dit weleens de opmaat kan zijn.
Ben niet bang. Zou het wel een ramp vinden. En nee, bij een oorlog ga ik echt niet met popcorn zitten.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet bang zijn, ver van je bed show..
Popcorn pakken en voor de buis zitten.
Bedoel je generaal Clark?quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:10 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Is Iran niet een van de laatste landen die in het rijtje Irak, Syrië en Afghanistan etc. Passen?
Was toen een filmpje van een superrijke Amerikaan die dat allemaal voorspelde en tot nu toe klopte dat. Weet alleen niet meer wie dat zei.
Bush toch al met de axis of evil?quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:10 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Is Iran niet een van de laatste landen die in het rijtje Irak, Syrië en Afghanistan etc. Passen?
Was toen een filmpje van een superrijke Amerikaan die dat allemaal voorspelde en tot nu toe klopte dat. Weet alleen niet meer wie dat zei.
Cuba en Noord-Korea nog.quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:10 schreef Broodje_Zaad het volgende:
quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:10 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Geen noemenswaardige grondstoffen.quote:
Weet ik, ik gaf enkel antwoord op de vraag over dat rijtje, de "Axis of Evil" zogenaamd.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:01 schreef HetDonkertAan het volgende:
Libie
[..]
Geen noemenswaardige grondstoffen.
Een prachtig voorbeeld van een land dat helemaal naar de klote is geholpen, het was daar zo slecht nog niet. Heb altijd al gezegd dat een land beter een dictator kan hebben met goede bedoelingen, als een democratisch gekozen maar inadequaat bestuur.quote:Libië is ook een mooi voorbeeld.
Of een land beter een dictatuur kan zijn in plaats van een democratie ben ik 't niet mee eens.quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:04 schreef illusions het volgende:
[..]
Weet ik, ik gaf enkel antwoord op de vraag over dat rijtje, de "Axis of Evil" zogenaamd.
[..]
Een prachtig voorbeeld van een land dat helemaal naar de klote is geholpen, het was daar zo slecht nog niet. Heb altijd al gezegd dat een land beter een dictator kan hebben met goede bedoelingen, als een democratisch gekozen maar inadequaat bestuur.
Mee eens, behalve dat eerste. Een dictator die het goed voorheeft met een land zal meer teweeg kunnen brengen dan een democratisch gekozen maar inadequaat bestuur. Libië is daar het perfecte voorbeeld van. Enkele voorbeelden:quote:Op donderdag 9 januari 2020 23:34 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Of een land beter een dictatuur kan zijn in plaats van een democratie ben ik 't niet mee eens.
Mochten er inadequate mensen aan de macht komen door die dictatuur kunnen ze altijd nog na verloop van tijd door diezelfde democratie worden gecorrigeerd. Althans die kans dat er gecorrigeerd wordt acht ik in een democratie hoger dan in een dictatuur.
Maar over 't algemeen (wat ik er zo van gehoord heb) waren de inwoners van Libië helemaal niet zo ontevreden onder Khadaffi.
Nadat de VS daar is geweest is't land inderdaad een behoorlijke puinzooi geworden waar ze nu nog steeds last van hebben daar.
Wat denk je zelf? Dat de VS als politie-agent van de globe verschillende landen afgaat die er een ander systeem op hanteren dan zijzelf. Hun eigen systeem als heilig zien en die andere landen min of meer willen bekeren tot hun eigen heilige democratische systeem? Daar lijkt het op, maar het antwoord is NEE.
Grondstoffen en geld verdienen is waar het om draait. '
Landen die rijk zijn aan grondstoffen of die gelinkt kunnen worden andere economische voordelen worden met andere drukmiddelen in de kapitalistische tent die geleid wordt door de Verenigde Staten gelokt.
Vietnam, Cambodja, Libië, Irak, Japan, Syrië, Afghanistan, Koeweit, Pakistan, Bosnië(er is daar bar weinig praktisch gedaan aan de zogenaamde reden die behoorlijk legitiem leek), Cuba, Jemen, Colombia, Venezuela....
Echter ook allemaal landen waar wel het één en ander speelde. Als je dat ook allemaal naar de VS door wilt linken ben je behoorlijk paranoïde bezig.
Amen.quote:Ik geloof oprecht in enige goede bedoelingen bij bepaalde interventies van de VS. Maar door het kapitalistische systeem achter de schermen lopen goed en fout onzichtbaar door elkaar.
Een ongeluk gaat geen derde wereld oorlog laten uitbreken, zo dom is niemand.quote:Op donderdag 9 januari 2020 18:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja, na de laatste berichten dat Iran dat vliegtuig heeft neergehaald ben ik niet zo optimistisch meer.
Het is natuurlijk ook onmogelijk om daar niet bij betrokken te worden mocht dat gebeuren.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 08:35 schreef SuperHartje het volgende:
Mooie OP zeg @:Ali_boo![]()
Mijn dochter kwam ook al met vragen; er schijnt een hele internet hype gaande te zijn waarbij de overtuiging is dat er een derde wereldoorlog gaat plaatsvinden waar NL bij betrokken zou worden.
Waarom is er tegenwoordig geen live oorlog meer op tv? Ten tijde van de Golfoorlog kon je leve meekijken met de raketten die insloegen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 20:54 schreef theguyver het volgende:
Popcorn pakken en voor de buis zitten.
Wel ook even tegen je dochter zeggen dat gedoe over een rode vlag dikke onzin is, dat is behoorlijk misleidend in de OP en in de sensatiemediaquote:Op vrijdag 10 januari 2020 08:35 schreef SuperHartje het volgende:
Mijn dochter kwam ook al met vragen; er schijnt een hele internet hype gaande te zijn waarbij de overtuiging is dat er een derde wereldoorlog gaat plaatsvinden waar NL bij betrokken zou worden.
Heeft je dochter Nineteen Eighty-Four gelezen?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 08:35 schreef SuperHartje het volgende:
Ik niet, want zal niet zover komen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 21:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben niet bang. Zou het wel een ramp vinden. En nee, bij een oorlog ga ik echt niet met popcorn zitten.
Nu helemaal niet meer nu ze hebben toegegeven dat het hun eigen fout was.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 07:34 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
[..]
Een ongeluk gaat geen derde wereld oorlog laten uitbreken, zo dom is niemand.
Uhu, wel veel docu's achteraf met go-pro beelden.. dat welquote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom is er tegenwoordig geen live oorlog meer op tv? Ten tijde van de Golfoorlog kon je leve meekijken met de raketten die insloegen.
In de huidige tijd van 4K en razendsnel internet..... wat is dat dat nu niks meer te volgen is live als de bommen los gaan?
Hoop dat hij niet de live beelden bedoeld met CNN die fake waren .quote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Uhu, wel veel docu's achteraf met go-pro beelden.. dat wel
Welke beelden bedoel je?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:00 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Hoop dat hij niet de live beelden bedoeld met CNN die fake waren .
Dat was wel heel erg slecht in elkaar gezet toen LOL
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:23 schreef theguyver het volgende:
[..]
Welke beelden bedoel je?
Voorbeeldje?
Eh even over die bovenste..quote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:37 schreef zomerindebol het volgende:
[..]
Nog een mooi voorbeeldje lol
Welk deel er live werd uitgezonden zou ik zo niet weten, en het gaat hem vooral om de zaak aandikken of de narrative die men altijd gebruikt.quote:Op zondag 12 januari 2020 21:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Eh even over die bovenste..
Welk gedeelte werd er überhaupt live uitgezonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |