Dus?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 04:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De boeren importeren zelf de soja voor het veevoer, heb ik me laten vertellen. Correct me if I am wrong.
Plus: Waar komen die trekkers allemaal vandaan?
Terzijde: Het merk "New Holland" komt niet uit Holland.
En verder: John Deere, Massey Ferguson, Deutz, Ford etc..
Ik heb nog geen DAF gezien.
Dat zonder al die import wij onze vee industrie simpelweg niet op deze wijze kunnen voortzetten.quote:
Klopt, dan zal soja etc flink duurder worden en alleen nog biologische landbouw misschien rendabel blijven hier. Dan wordt er in totaal minder vlees geproduceerd hier.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat zonder al die import wij onze vee industrie simpelweg niet op deze wijze kunnen voortzetten.
Haal die import er (grotendeels) uit en ook jij zal wel minder vlees moeten gaan eten.
Nee, want dan had het Holland geheten, en niet New Holland. Het komt uit het stadje New Holland in Pennsylvania.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 04:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Terzijde: Het merk "New Holland" komt niet uit Holland.
Ik denk dat je onderschat hoeveel van de productie op import leunt.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt, dan zal soja etc flink duurder worden en alleen nog biologische landbouw misschien rendabel blijven hier. Dan wordt er in totaal minder vlees geproduceerd hier.
Wij exporteren als land echter het overgrote deel van onze productie dus zelfs als dat allemaal (geleidelijk alsjeblieft) wat minder wordt dan hebben we nog steeds meer dan zat vleesproductie voor alle Nederlanders.
Mis nog steeds het punt verder van je comment. We kunnen gewoon importeren, je hypothetische situatieschets gaat nergens over.
Dit zegt meer over de mensen waar jij voor kiest om je tijd mee te spenderen dan de gemiddelde veganist/vegetarier lijkt mij zo.quote:Op woensdag 8 januari 2020 19:28 schreef Mr.Ping het volgende:
Laatst met Kerst gegourmet met vegetariërs, uiteraard op twee verschillende gourmetstellen. Dus de ene kant van de tafel de vegans en andere andere kant de dode dieren eters.
Per ongeluk kwam er een stukje vlees op het gourmetstel van de vegans, en ze zaten bijna tegen het plafond van de schrik. Het hele gourmetding moest met een doekje ontsmet worden alsof het gif was.![]()
Als je nepvlees wil eten prima, maar overdrijf niet zo!
Ze moeten aan iedereen laten weten dat ze geen dieren eten, op een manier van ik ben beter dan jij!
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:13 schreef Grems het volgende:
Omdat vegetariërs en veganisten met zeer grote regelmaat hun eetstoornis tot het vervelende aan toe op proberen te dringen aan anderen.
Anorexiapatiënten hebben over het algemeen het fatsoen om hun stoornis tot zichzelf te beperken.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5417583/quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:06 schreef Intint het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864
Hebben anorexiapatiënten toevallig ook minder kans op hart- en vaatziekten, kanker en diabetes?
Grappig dat je van vegetariërs ruimdenkendheid verwacht maar zelf allerlei ongefundeerde assumpties eruit gooit.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Telefoonvork het volgende:
-Het is jouw gezondheid die je op het spel zet.
-jouw onverstandige dieet.
Ik hoef je niet uit te leggen waarom mijn studie hoger staat op de empirische pyramide dan die van jou, toch?quote:Op woensdag 15 januari 2020 16:22 schreef Grems het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5417583/
"High meat intake correlates with moderate fertility, high intelligence, good health, and longevity with consequent population stability, whereas low meat/high cereal intake (short of starvation) correlates with high fertility, disease, and population booms and busts."
"Life expectancy increased very significantly and trended with increased meat consumption P > .065 and correlates more strongly across the world today P > .0001"
"Death rates falling between 1850 and 1960 in the United Kingdom correlate with meat consumption P > .001, as does the drop in fertility rate P > .001 (Figure 9). The death rate falls first and the fertility rate continues to fall until it reaches just above or below the replacement rate. Fertility and meat or nicotinamide intake across the contemporary world correlates negatively (P < .01) (Figure 10). Measures of good physical and mental health whether height or literacy correlate with meat intake in the United Kingdom between 1850 and 1950 and in the contemporary world – all P<0.001"
Even een stille hint.quote:Op woensdag 8 januari 2020 19:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
OK: Jij ziet een dier dus gelijk aan een plant.
Waarvan akte. Als er ergens 8000 varkens de verbrandingsdood sterven is dat voor jou hetzelfde dat wanneer dat met wortels zou gebeuren.
Bij een dergelijk gelijkschakeling kan ik met weinig weerwoord komen.
https://www.andrews.edu/c(...)y/craig_winston.htmlquote:Op woensdag 15 januari 2020 16:28 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik hoef je niet uit te leggen waarom mijn studie hoger staat op de empirische pyramide dan die van jou, toch?
Overigens ik laat de conclusie zien van het grootste voeding- en gezondheidscentrum ter wereld die hun hun uitspraken louter doen op basis van de huidige consensus van hun volledige database . Dit doe ik om te latenzien dat veganisme helemaal geen eetstoornis is. Jouw antwoord hierop is een onderzoek dat een zwakke correlatie laat zien tussen gezondheid en vleesconsumptie tussen 1850 en 1950... Sluit niet echt op elkaar aan...
Kom op zeg... Ga je nu echt beweren dat de grootste voedingsorganisatie ter wereld, met dus een database die vele malen groter is dan welke voedingsorganisatie dan ook niet te vertrouwen is om zo een reden... En Duitsland is wel te vertrouwen want? Dat zijn een van de grootste vleesproducenten in de wereld. Ik woon in Duitsland en er is vrijwel geen lokaal streekgerecht waar geen vlees in zit....quote:Op woensdag 15 januari 2020 17:03 schreef Grems het volgende:
[..]
https://www.andrews.edu/c(...)y/craig_winston.html
"Andrews University, a distinctive Seventh-day Adventist institution, transforms its students by educating them to seek knowledge and affirm faith in order to change the world."
"Since the 1860s when the church began, wholeness and health have been an emphasis of the Adventist church.[45] Adventists are known for presenting a "health message" that advocates vegetarianism and expects adherence to the kosher laws,[46] particularly the consumption of kosher foods described in Leviticus 11, meaning abstinence from pork, shellfish, and other animals proscribed as "unclean"."
Het Heiligste Der Heilige instituten voor veganisten, de American Dietetic Association, zit tot aan de nok toe vol met Zevendedagsadventisten. Niet heel erg betrouwbaar dus.
De Duitsers denken er overigens anders over:
https://www.ernaehrungs-u(...)al_DGE_eng_final.pdf
"On the basis of current scientific literature, the German Nutrition Society (DGE) has
developed a position on the vegan diet. With a pure plant-based diet, it is difficult
or impossible to attain an adequate supply of some nutrients. The most critical
nutrient is vitamin B12. Other potentially critical nutrients in a vegan diet include
protein resp. indispensable amino acids, long-chain n-3 fatty acids, other vitamins
(riboflavin, vitamin D) and minerals (calcium, iron, iodine, zinc and selenium). The
DGE does not recommend a vegan diet for pregnant women, lactating women, infants, children or adolescents. Persons who nevertheless wish to follow a vegan diet
should permanently take a vitamin B12 supplement, pay attention to an adequate
intake of nutrients, especially critical nutrients, and possibly use fortified foods or
dietary supplements. They should receive advice from a nutrition counsellor and
their supply of critical nutrients should be regularly checked by a physician."
Klinkt erg gezond allemaal.
Grappig wel dat de conclusie in één van z'n eerdere bronnen voor de eerste wereld een vega/flexi dieet aangeraden werd.quote:Op woensdag 15 januari 2020 17:57 schreef Intint het volgende:
[..]
Kom op zeg... Ga je nu echt beweren dat de grootste voedingsorganisatie ter wereld, met dus een database die vele malen groter is dan welke voedingsorganisatie dan ook niet te vertrouwen is om zo een reden... En Duitsland is wel te vertrouwen want? Dat zijn een van de grootste vleesproducenten in de wereld. Ik woon in Duitsland en er is vrijwel geen lokaal streekgerecht waar geen vlees in zit....
Canada is het overigens wel weer met mij eens. Zo kunnen we natuurlijk wel even door blijven gaan...
Wat een onzin. Meeste veganisten zijn gezonder dan vleeseters. Alleen B-12 moeten veganisten op letten.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Telefoonvork het volgende:
Als je geen vlees wil eten, prima. Het is jouw gezondheid die je op het spel zet. Maar val mij er niet mee lastig.
Ik wil best een keer rekening met je houden als je bij mij komt eten, maar als wij een relatie hebben, zal ik mijn eten echt niet aanpassen aan jouw onverstandige dieet.
Als veel van je kopstukken een religieuze overtuiging heeft wat betreft voeding lijkt mij dat zeker het benoemen waard ja.quote:Op woensdag 15 januari 2020 17:57 schreef Intint het volgende:
[..]
Kom op zeg... Ga je nu echt beweren dat de grootste voedingsorganisatie ter wereld, met dus een database die vele malen groter is dan welke voedingsorganisatie dan ook niet te vertrouwen is om zo een reden...
Zucht... Je gaat overigens niet in op de rest...quote:Op woensdag 15 januari 2020 18:25 schreef Grems het volgende:
[..]
Als veel van je kopstukken een religieuze overtuiging heeft wat betreft voeding lijkt mij dat zeker het benoemen waard ja.
Leek mij onnodig, als religieuze overtuigingen niet relevant zijn dan zijn streekgerechten dat natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 15 januari 2020 18:30 schreef Intint het volgende:
[..]
Zucht... Je gaat overigens niet in op de rest...
Australian National Natural Bodybuilding Championquote:Op woensdag 15 januari 2020 20:22 schreef Telefoonvork het volgende:
@:NewOne82: Geen onzin.
https://www.alexfergus.co(...)asily-ruin-your-body
Nope. Elke fatsoenlijke studie corrigeert voor lifestyle invloeden (confounding factors). Je zal mij ook vrijwel nooit een studie zien plaatsen die dat niet doet.quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:22 schreef Telefoonvork het volgende:
@:NewOne82: Geen onzin.
https://www.alexfergus.co(...)asily-ruin-your-body
https://www.psychologytod(...)anism-and-depression
Maar ja, schiet maar in de ontkenning (doen veganisten en vegetariërs altijd als ze horen dat hun dieet eigenlijk helemaal niet goed voor ze is).
Kijk, wat er vaak gebeurt bij onderzoeken naar veganisme is dat ze een stapeltje vegetariërs nemen die NAAST hun dieet ook nog een verdere gezonde levensstijl hebben... en die vervolgens gaan vergelijken met een stel figuren die zo van de straat zijn geplukt. Vervolgens komt de conclusie: het vegetarische/veganistische dieet is gezonder, maar ze vergeten helemaal de rest van de levensstijl te kijken.
Als je vegetariërs en veganisten naast de mensen met een regulier dieet zet die verder ook gezond leven, zal je zien dat, op de langere termijn, de mensen die een gewoon dieet hebben gezonder zijn. Waarom? Ze krijgen alles binnen wat ze nodig hebben. En dat is dus niet het geval bij vegetariërs en veganisten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |