abonnement Unibet Coolblue
pi_194544432
Hallo Allemaal.

Ik ben niet zo bekend met fok maar ik heb een account aangemaakt omdat ik 4 jaar geleden mijn eerste sinus kreeg. Deze was na 1 jaar dicht. Kort daarna kreeg ik een nieuwe, diezelfde wond is nu 6x geopereerd omdat die maar niet dicht wil gaan. in tegenstelling tot de meeste heb ik er ontzettend veel pijn aan en kan ik gewoon niet zitten en normaal functioneren. Ik ben mijn baan verloren en zit al een hele lange tijd in de ziektewet. Ik ben radeloos en voel mijzelf langzaam een depressie in gaan. Ik lig enkel op bed, spoel mijn wond 2 maal per dag en prop er een kerlix verband in. Dit is nu al 3 jaar gaande.

Er is hier iemand die Aspergemeisje heet die geholpen is door een Ronald. Ik zou graag ook een ''Ronald'' willen. Ik weet echter niet hoe ik in contact kan komen, en privé berichten kan ik nog niet sturen naar gebruikers. Bij deze: Aspergemeisje??? Hoe vind ik een Ronald?
hallo
pi_194546557
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:12 schreef Emilos het volgende:
Hallo Allemaal.

Ik ben niet zo bekend met fok maar ik heb een account aangemaakt omdat ik 4 jaar geleden mijn eerste sinus kreeg. Deze was na 1 jaar dicht. Kort daarna kreeg ik een nieuwe, diezelfde wond is nu 6x geopereerd omdat die maar niet dicht wil gaan. in tegenstelling tot de meeste heb ik er ontzettend veel pijn aan en kan ik gewoon niet zitten en normaal functioneren. Ik ben mijn baan verloren en zit al een hele lange tijd in de ziektewet. Ik ben radeloos en voel mijzelf langzaam een depressie in gaan. Ik lig enkel op bed, spoel mijn wond 2 maal per dag en prop er een kerlix verband in. Dit is nu al 3 jaar gaande.

Er is hier iemand die Aspergemeisje heet die geholpen is door een Ronald. Ik zou graag ook een ''Ronald'' willen. Ik weet echter niet hoe ik in contact kan komen, en privé berichten kan ik nog niet sturen naar gebruikers. Bij deze: Aspergemeisje??? Hoe vind ik een Ronald?
https://www.healingwoundsandtendercare.com/wie-zijn-wij/

Ronald werkt vanuit Amersfoort. Voor mij kwam hij naar Utrecht rijden, maar dat is dus ook wel de regio waar hij zit.

Mocht je heel toevallig in deze regio wonen, dan zou ik rechtstreeks contact opnemen en vragen hoe je een verwijzing kan krijgen.

Sterkte!
pi_194548136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:12 schreef Emilos het volgende:
Hallo Allemaal.

Ik ben niet zo bekend met fok maar ik heb een account aangemaakt omdat ik 4 jaar geleden mijn eerste sinus kreeg. Deze was na 1 jaar dicht. Kort daarna kreeg ik een nieuwe, diezelfde wond is nu 6x geopereerd omdat die maar niet dicht wil gaan. in tegenstelling tot de meeste heb ik er ontzettend veel pijn aan en kan ik gewoon niet zitten en normaal functioneren. Ik ben mijn baan verloren en zit al een hele lange tijd in de ziektewet. Ik ben radeloos en voel mijzelf langzaam een depressie in gaan. Ik lig enkel op bed, spoel mijn wond 2 maal per dag en prop er een kerlix verband in. Dit is nu al 3 jaar gaande.

Er is hier iemand die Aspergemeisje heet die geholpen is door een Ronald. Ik zou graag ook een ''Ronald'' willen. Ik weet echter niet hoe ik in contact kan komen, en privé berichten kan ik nog niet sturen naar gebruikers. Bij deze: Aspergemeisje??? Hoe vind ik een Ronald?
Welke omgeving woon je?
hardcoholic
pi_194549928
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 07:49 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Welke omgeving woon je?
Jammer.. Ik woon helaas in Leiden.
hallo
pi_194552320
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:13 schreef Emilos het volgende:

[..]

Jammer.. Ik woon helaas in Leiden.
hebben ze in jouw ziekenhuis een wondpoli? 2x daags spoelen is niet atijd bevordelijk voor wondgenezing, aangezien je ook 2x daags het wondklimaat verstoort en de wond laat afkoelen. om dit weer op pijl te kijgen kost enkele uren. Vervolgens trek je het verband er weer af om opnieuw te spoelen ;) klinkt als een standaard behandeling vna een poli chirurgie oid. Ik zou eens een consult aanvragen bij een wondpoli/wondconsulent

wissel frequentie wordt voonamelijk bepaald door mate van vocht uit de wond. als verband dusdanig verzadigd is dat wondranden verweken zul je vaker moeten wisselen, anders liever wondbodem rust geven zodat genezing kan plaatsvinden.
hardcoholic
pi_194552750
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:36 schreef Ferdii het volgende:

[..]

hebben ze in jouw ziekenhuis een wondpoli? 2x daags spoelen is niet atijd bevordelijk voor wondgenezing, aangezien je ook 2x daags het wondklimaat verstoort en de wond laat afkoelen. om dit weer op pijl te kijgen kost enkele uren. Vervolgens trek je het verband er weer af om opnieuw te spoelen ;) klinkt als een standaard behandeling vna een poli chirurgie oid. Ik zou eens een consult aanvragen bij een wondpoli/wondconsulent

wissel frequentie wordt voonamelijk bepaald door mate van vocht uit de wond. als verband dusdanig verzadigd is dat wondranden verweken zul je vaker moeten wisselen, anders liever wondbodem rust geven zodat genezing kan plaatsvinden.
Hi Ferdii, bedankt voor je reactie. Ik volg nog steeds gewoon het advies op van de chirurg, en dit advies kwam van de wondverpleegkundige. 2 maal daags spoelen en proppen met kerlix. Maandag heb ik opnieuw contact met het ziekenhuis en zal ik vragen of dit wel de beste manier is.

Ik heb contact opgenomen met Ronald. Hij gaat voor mij 2 artsen die hij kent in Leiden proberen te bereiken die voor mij de wondzorg over kunnen nemen. Indien ze niet beschikbaar zijn zal ik toch een manier moeten vinden om naar amersfoort te gaan en voor een maandje te blijven..
hallo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:05:57 #157
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194558058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 22:12 schreef Emilos het volgende:
Hallo Allemaal.

Ik ben niet zo bekend met fok maar ik heb een account aangemaakt omdat ik 4 jaar geleden mijn eerste sinus kreeg. Deze was na 1 jaar dicht. Kort daarna kreeg ik een nieuwe, diezelfde wond is nu 6x geopereerd omdat die maar niet dicht wil gaan. in tegenstelling tot de meeste heb ik er ontzettend veel pijn aan en kan ik gewoon niet zitten en normaal functioneren. Ik ben mijn baan verloren en zit al een hele lange tijd in de ziektewet. Ik ben radeloos en voel mijzelf langzaam een depressie in gaan. Ik lig enkel op bed, spoel mijn wond 2 maal per dag en prop er een kerlix verband in. Dit is nu al 3 jaar gaande.

Er is hier iemand die Aspergemeisje heet die geholpen is door een Ronald. Ik zou graag ook een ''Ronald'' willen. Ik weet echter niet hoe ik in contact kan komen, en privé berichten kan ik nog niet sturen naar gebruikers. Bij deze: Aspergemeisje??? Hoe vind ik een Ronald?
Klinkt echt klote. Sterkte.

Je kan users (als je ze niet quote) ook taggen met een apenstaartje. Hierbij haal ik hopelijk @Aspergermeisje naar dit topic voor je, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194562001
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:20 schreef Emilos het volgende:

[..]

Hi Ferdii, bedankt voor je reactie. Ik volg nog steeds gewoon het advies op van de chirurg, en dit advies kwam van de wondverpleegkundige. 2 maal daags spoelen en proppen met kerlix. Maandag heb ik opnieuw contact met het ziekenhuis en zal ik vragen of dit wel de beste manier is.

Ik heb contact opgenomen met Ronald. Hij gaat voor mij 2 artsen die hij kent in Leiden proberen te bereiken die voor mij de wondzorg over kunnen nemen. Indien ze niet beschikbaar zijn zal ik toch een manier moeten vinden om naar amersfoort te gaan en voor een maandje te blijven..
klinkt als een prima kerel, even gechecked heb 25 gezamelijke connecties met hem op linkedin :P

hoelang geleden is dit door de arts voogeschreven? Als je wond al zo lang stagneert lijkt een ander wondbeleid wel op zijn plaats.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ferdii op 14-08-2020 22:44:42 ]
hardcoholic
pi_194565092
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 22:14 schreef Ferdii het volgende:

[..]

klinkt als een prima kerel, even gechecked heb 25 gezamelijke connecties met hem op linkedin :P

hoelang geleden is dit door de arts voogeschreven? Als je wond al zo lang stagneert lijkt een ander wondbeleid wel op zijn plaats.
Dit was afgelopen vrijdag verteld. 2 weken geleden zijn mijn hechtingen er uit gehaald. Alles was goed en mooi dicht. Toen ik thuis kwam keek ik zelf even en zag ik gewoon een flink gapend gat, en meerdere kleine gaten aan de bovenkant. Daarnaast zag ik dat er ook nog 1 hechting in zat, die ze dus vergeten waren. Dag later meteen naar de poli gegaan. ''Ja het ziet er goed uit geen ontstekingen, wel weer Kerlix in het grote gat proppen, de kleine gaan vanzelf dicht'' Ja nou niet dus, dat is al 3 jaar zo.

Ik denk om eerlijk te zijn dat het ziekenhuis zelf geen idee hebben wat ze doen. Ik heb nu telefonisch redelijk wat contact gehad met Ronald, ook heb ik hem foto's gestuurd van de wond. En deze gaat steeds verder open en open.. Hij vertelde mij dat hij zelf het compleet anders aan pakt. Duimen dat ik terecht kan bij een van zijn collegas in Leiden (waar ik woon) en dat het eindelijk opgelost kan worden.

Ik vraag mij wel 1 ding af, Als ik onder de douche het verband uit de wond trek, dan zit het toch altijd wel een beetje vast wat gepaard gaat met een kleine hoeveelheid bloed. Trek ik niet gewoon iedere keer het beetje genezing dat er was kapot?

Graag wil ik jullie bedanken voor de reacties. Ook chipsZak bedankt. Het rare is dat ik jullie (FOK leden) meer vertrouw dan de artsen in het ziekenhuis zelf..
hallo
pi_194591722
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 13:20 schreef Emilos het volgende:

[..]

Hi Ferdii, bedankt voor je reactie. Ik volg nog steeds gewoon het advies op van de chirurg, en dit advies kwam van de wondverpleegkundige. 2 maal daags spoelen en proppen met kerlix. Maandag heb ik opnieuw contact met het ziekenhuis en zal ik vragen of dit wel de beste manier is.

Ik heb contact opgenomen met Ronald. Hij gaat voor mij 2 artsen die hij kent in Leiden proberen te bereiken die voor mij de wondzorg over kunnen nemen. Indien ze niet beschikbaar zijn zal ik toch een manier moeten vinden om naar amersfoort te gaan en voor een maandje te blijven..
Top! Dat had ik ook willen zeggen, dat ondanks dat je niet in de regio woont, hij je wel verder kan verwijzen naar iemand met verstand in je eigen regio. Goed dat dat al gelukt is! Ik hoop dat het je verder gaat helpen.
pi_194591909
Hé wat balen! 3 jaar lijkt me een hel. Ik ben na 1 jaar al gek man.

Ik merk nu met de aankomende storm dat ik ook niet meer kan zitten, maar de afgelopen week verder geen pijn meer gehad. Ik begin het leven dus wat rooskleuriger in te zien. Al ben ik vorige week wel telefonisch ontslagen. Te veel verzuim.

Eind van de maand nog even een MRI en dan hopelijk solliciteren ipv opereren.
pi_194592835
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 19:14 schreef eduardboon het volgende:
Hé wat balen! 3 jaar lijkt me een hel. Ik ben na 1 jaar al gek man.

Ik merk nu met de aankomende storm dat ik ook niet meer kan zitten, maar de afgelopen week verder geen pijn meer gehad. Ik begin het leven dus wat rooskleuriger in te zien. Al ben ik vorige week wel telefonisch ontslagen. Te veel verzuim.

Eind van de maand nog even een MRI en dan hopelijk solliciteren ipv opereren.
Een MRI? voor wat? Ik heb geen MRI gehad.
hallo
pi_194593722
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:09 schreef Emilos het volgende:

[..]

Een MRI? voor wat? Ik heb geen MRI gehad.
Fistel traject in beeld brengen
pi_194595344
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:09 schreef Emilos het volgende:

[..]

Een MRI? voor wat? Ik heb geen MRI gehad.
Mijn derde MRI om de fistelgang weer goed in beeld te krijgen en mijn botoedeem in de gaten te houden. Als het meezit hoeft er eerst geen operatie, tenzij de fistel ergens anders heenboort of het oedeem ontsteekt. Dat wordt bekeken.
pi_194618680
Na het warme weer van laatst zijn de haren rondom het wondgebied wat stugger geworden. En mijn God levert dat pijn, prikken en trekkerij op. Getsie.

Van even geen pijn naar weer een heleboel. Toch lijkt er geen wondje te zijn, alleen irritatie. Scheren mag niet, overmorgen naar de dermatoloog om te kijken of de ontharing vergoed wordt. Anders had ik er nu VEET opgesmeerd. Oeioeioei pijn
pi_194629764
En vanochtend werd ik wakker met een bult onder het litteken van de oude cyste. Dikke kans dat er toch wat is.

Heb vaak gewezen op dat plekje maar het zou littekenweefsel zijn. Nu maar hopen dat het gewoon geïrriteerd is ofzo. Mijn ontslag is gefinaliseerd dus ik moet het van de WW hebben straks 😂

En het ging zo goed weer hè.


Edit:

Wondzorg is langsgekomen en heeft gekeken. Er zat een wit puntje op dus die heeft ze uitgedrukt; kwam wat gelig wittig spul uit en daarna kreeg ze er niks meer uit. We houden het in de gaten en hopen dat het een (steen)puistje is geweest waar we op tijd bij waren


Edit:

Paar uur later en het doet weer goed pijn allemaal. Tijd om de pijnmedicatie weer uit de kast te halen. Zo ook maar even een goed hete douche en dan weer verder kijken.

[ Bericht 21% gewijzigd door eduardboon op 19-08-2020 13:58:45 ]
pi_194810707
Bizar bizar.

Nieuwe MRI terug;

Er is niks meer te zien. Geen Fistel, geen botoedeem. Niks. Ik ben nu helemaal genezen verklaart.
Nog wel wat pijn, maar het is te overzien.

Dus ja, hopelijk ben ik nu gewoon klaar.

Heb nog wel giga rugpijn tussen de schouderbladen van al dat verkeerde zitten het afgelopen jaar, maar dat moet vast ooit wel weer op te lossen zijn
pi_194812187
Een heel voorzichtige hoera voor jou. B-)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 31 augustus 2020 @ 17:26:20 #169
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194812420
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:12 schreef AnneX het volgende:
Een heel voorzichtige hoera voor jou. B-)
Dit!
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194812590
Wat goed om te lezen, het zij je gegund
pi_194812656
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:21 schreef eduardboon het volgende:
Bizar bizar.

Nieuwe MRI terug;

Er is niks meer te zien. Geen Fistel, geen botoedeem. Niks. Ik ben nu helemaal genezen verklaart.
Nog wel wat pijn, maar het is te overzien.

Dus ja, hopelijk ben ik nu gewoon klaar.

Heb nog wel giga rugpijn tussen de schouderbladen van al dat verkeerde zitten het afgelopen jaar, maar dat moet vast ooit wel weer op te lossen zijn
Enne...gun jezelf een rugmassage! 1- 2 - 3 x .
Zit vast - sic - in je Zorgverzekering, bij fysio.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 19:41:18 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_194814733
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:21 schreef eduardboon het volgende:
Bizar bizar.

Nieuwe MRI terug;

Er is niks meer te zien. Geen Fistel, geen botoedeem. Niks. Ik ben nu helemaal genezen verklaart.
Nog wel wat pijn, maar het is te overzien.

Dus ja, hopelijk ben ik nu gewoon klaar.

Heb nog wel giga rugpijn tussen de schouderbladen van al dat verkeerde zitten het afgelopen jaar, maar dat moet vast ooit wel weer op te lossen zijn
Hou op met me hoor :o hoe fijn zou dit zijn! Ik gun het je ontzettend! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_194961607
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:21 schreef eduardboon het volgende:
Bizar bizar.

Nieuwe MRI terug;

Er is niks meer te zien. Geen Fistel, geen botoedeem. Niks. Ik ben nu helemaal genezen verklaart.
Nog wel wat pijn, maar het is te overzien.

Dus ja, hopelijk ben ik nu gewoon klaar.

Heb nog wel giga rugpijn tussen de schouderbladen van al dat verkeerde zitten het afgelopen jaar, maar dat moet vast ooit wel weer op te lossen zijn
Wooow, wat fijn! Ik hoop het echt voor je!

Ik denk dat ik drie jaar na dato ook nog klachten heb van het verkeerde zitten, en van de gevolgen van de laatste operatie. Ik heb een enkele limberg flap, dus dat is asymmetrisch. Moet ik altijd nog een keer voor naar de fysio.
pi_194968752
@eduardboon Krijg je de ontharing nog vergoed?

If so, dan moet je bij het kiezen van een zorgverzekeraar opletten. Niet elke verzekeraar vergoedt het jaarlijks, sommige verzekeraars doen het maar eenmalig. Ik weet dat VGZ er elk jaar opnieuw een budget voor open stelt, variërend van -ik meen- 250 tot 750 euro.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 september 2020 @ 14:27:25 #175
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194970860
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:25 schreef Meridiaan het volgende:
@:eduardboon Krijg je de ontharing nog vergoed?

If so, dan moet je bij het kiezen van een zorgverzekeraar opletten. Niet elke verzekeraar vergoedt het jaarlijks, sommige verzekeraars doen het maar eenmalig. Ik weet dat VGZ er elk jaar opnieuw een budget voor open stelt, variërend van -ik meen- 250 tot 750 euro.
Bedoel je vanuit de basisverzekering? Want dan is dit sowieso coulance. Gebeurt vrijwel niet/nooit. Uit de aanvullende meestal ook, maar toch.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194970899
quote:
17s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
Bedoel je vanuit de basisverzekering? Want dan is dit sowieso coulance. Gebeurt vrijwel niet/nooit. Uit de aanvullende meestal ook, maar toch.
Vanuit aanvullend
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 september 2020 @ 14:32:45 #177
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194970951
quote:
11s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:29 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Vanuit aanvullend
Dat dacht ik al, ;). Ik wilde dit even voor eduardboon verduidelijken zodat hij niet eens verbaasd is als hij alleen de bv afsluit bij VGZ, :+. Uit de av is vrijwel altijd (ook bij VGZ) voor 'overbeharing in het gezicht'. Then again zou een huidtherapeut dit kunnen aanpassen op de factuur (als in: bilnaad ontharen maar op factuur zetten als overberharing gezicht) maar dan plegen zowel jij als huidtherapeut officieel wel fraude, :+. Maar ik weet dat het gebeurt.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194970982
quote:
17s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:32 schreef ChipsZak. het volgende:
Dat dacht ik al, . Ik wilde dit even voor eduardboon verduidelijken zodat hij niet eens verbaasd is als hij alleen de bv afsluit bij VGZ, . Uit de av is vrijwel altijd (ook bij VGZ) voor 'overbeharing in het gezicht'. Then again zou een huidtherapeut dit kunnen aanpassen op de factuur (als in: bilnaad ontharen maar op factuur zetten als overberharing gezicht) maar dan plegen zowel jij als huidtherapeut officieel wel fraude, .
Dat inderdaad. Ging mij in eerste instantie om het verschil tussen eenmalig/jaarlijks waar je op moet letten als je een nieuwe vz zou afsluiten.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 september 2020 @ 14:36:33 #179
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194971040
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:34 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Ging mij in eerste instantie om het verschil tussen eenmalig/jaarlijks waar je op moet letten als je een nieuwe vz zou afsluiten.
Ah zo, ja. En daarnaast opletten voor welk 'gebied' het geldt cq de voorwaarden. Al wordt hier meer dan genoeg fraude mee gepleegd, maar ja, :+.

Bron: ik heb gewerkt bij zo'n fraude plegende kliniek en later bij een zorgverzekering, :D :').
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194971073
quote:
17s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:36 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ah zo, ja. En daarnaast opletten voor welk 'gebied' het geldt cq de voorwaarden. Al wordt hier meer dan genoeg fraude mee gepleegd, maar ja, :+.

Bron: ik heb gewerkt bij zo'n fraude plegende kliniek en later bij een zorgverzekering, :D :').
Dat is bijzonder, beide kanten gezien dus.
Heb je nog wat gedaan tegen de betreffende kliniek?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 9 september 2020 @ 14:40:57 #181
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194971127
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:38 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dat is bijzonder, beide kanten gezien dus.
Heb je nog wat gedaan tegen de betreffende kliniek?
Neuh, was paar jaar voor mijn werk bij de zorgverzekering, :D. Ik had er toen wel al een mening over maar goed, bazin wilde dat je het aanpaste op de factuur (klantbehoud enzo - het stikt er over het algemeen van getinte mensen, Arabieren etc. die geen enkel haartje op hun lichaam willen zien, :+)

Ben er ook niet heel goed weggaan, maar dat had andere redenen. Zou als een soort Corona-verklikker natuurlijk wel een anonieme tip kunnen achterlaten wb de kliniek bij de zorgverzekeraars maar meestal ben ik van 'leven en laten leven'. Al kost het de samenleving wel geld.. dusss...
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_194990351
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:25 schreef Meridiaan het volgende:
@:eduardboon Krijg je de ontharing nog vergoed?

If so, dan moet je bij het kiezen van een zorgverzekeraar opletten. Niet elke verzekeraar vergoedt het jaarlijks, sommige verzekeraars doen het maar eenmalig. Ik weet dat VGZ er elk jaar opnieuw een budget voor open stelt, variërend van -ik meen- 250 tot 750 euro.
Vandaag de brief gehad en ik krijg heulemaal niks vergoed. Ik moet het dus even gaan uitstellen naar wanneer ik weer werk heb (druk aan het zoeken). Als ik het duurste aanvullende pakket had gehad kreeg ik 250 euro vergoed, maar was ik makkelijk 800 meer kwijt geweest aan het pakket zelf, dus ik heb er weinig aan helaas. Wordt gewoon 140 per behandeling aftikken en volgens de intake zo’n 15 behandelingen met korting als je in een keer een pakket betaald. Maar dat zit er echt even niet in.

Tot nu toe gaat het verder prima! Soms trekt het litteken wat, vaak jeuk. Maar nooit geurtjes of bultjes meer gehad na die laatste puist. Heel positief dus :)
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 19:46:22 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_194991090
Hoeveel behandelingen verwacht je nodig te hebben? Want het schijnt ook afhankelijk te zijn van je haartype :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_194991794
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:46 schreef Guppy het volgende:
Hoeveel behandelingen verwacht je nodig te hebben? Want het schijnt ook afhankelijk te zijn van je haartype :)
Aan de hand van de intake 15 behandelingen.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 21:12:23 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_194992404
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:32 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Aan de hand van de intake 15 behandelingen.
Zoveel? Ik zou sowieso eens één behandeling proberen en daarvan het resultaat bekijken. Een pakket kan dan altijd nog, maar misschien heb je al veel sneller resultaat en heb je al die behandelingen niet eens nodig :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_196736345
Onderhand maanden verder. En sinds gister voel ik wat nare pijntjes in het oude wondgebied, dus de wondzorg komt weer kijken. Laatste paar keer was het gelukkig niets, maar ben wel continu paranoia.

Vandaag ook wat vochtig ondergoed met wondvocht geurtje, dat hoeft niets te betekenen (het weer veranderd, invloed op de huid en het litteken), maar weet het maar nooit.

Tot nu toe niet mogen beginnen met de laserontharing wegens de continue Corona-maatregelen, dus preventie is lastig te bewerkstelligen op het moment. Heb het advies gekregen niet te scheren tot de behandeling kan starten, maar lijkt nu Maart te worden :(. En ik blijf rete(haha)-paranoia om alles en begin zo met een vette nieuwe baan. Dus duimeeeeen
pi_198141175
Waar ben je van plan om te ontharen? En hoeveel zal dat wel kosten
pi_198554107
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:32 schreef eduardboon het volgende:

[..]

Aan de hand van de intake 15 behandelingen.
Jezus, dat is wel heel veel. Bij mij schatten ze 10 in en ik ben een vrij extreem geval (eerste operatie is meer dan 9 jaar geleden.)

Maar goed aan de andere kant kunnen ze het natuurlijk beter te hoog dan te laag inschatten.

Geen idee of je dit nog leest overigens maar sterkte en hopelijk kun je snel lasertherapie krijgen want alleen daarmee kom je ooit echt van deze aandoening af
pi_208592807
Oke, nogal een topickick, maar ik heb destijds het hele relaas gevolgd van de originele TS, zeer benieuwd hoe dat nu, jaren na dato, eigenlijk gaat?
Koel en donker bewaren
pi_208593414
quote:
11s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:29 schreef Guanabana het volgende:
Oke, nogal een topickick, maar ik heb destijds het hele relaas gevolgd van de originele TS, zeer benieuwd hoe dat nu, jaren na dato, eigenlijk gaat?
Totaal 9 operaties gehad, het zit tegenwoordig wel dicht maar blijft gevoelig, pijnlijk en is een paar maanden geleden nog een keer weer random opengegaan (klein stukje), dus het zal altijd wat vervelend blijven, maar als het niet erger wordt dan dit teken ik ervoor. Bedankt voor het vragen :)
pi_208593586
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:30 schreef Oriente het volgende:

[..]
Totaal 9 operaties gehad, het zit tegenwoordig wel dicht maar blijft gevoelig, pijnlijk en is een paar maanden geleden nog een keer weer random opengegaan (klein stukje), dus het zal altijd wat vervelend blijven, maar als het niet erger wordt dan dit teken ik ervoor. Bedankt voor het vragen :)
Tof dat je reageert! (Vroeg me al af of je nog op FOK! zou zitten onder een andere nick).

Laatst nog een deel van deze reeks teruggelezen, en dat was destijds echt een drama. -O- Met de vraag hoe je toekomst eruit zou zien.
Goed te lezen dat het in ieder geval dicht en leefbaar is. :)
Koel en donker bewaren
pi_212094810
Hoi allemaal,

Hoe gaat het hier met de andere vaste gasten? Of nieuwe gasten die dit topic nu zien...

Hier alles goed (ik had vroeger een andere nickname). Mijn wond is nu, zo'n zeven jaar later, nog steeds dicht. Ik heb af en toe pijn met zitten, maar alleen als ik bijvoorbeeld lang in de auto moet zitten of naar het theater ga. Ga nog wel elke zes weken naar de waxsalon om het te laten ontharen.

Er komt vanavond een oude bekende over de vloer: Ronald. :D Heb namelijk helaas een cyste onder mijn oksel die maar niet weg wil gaan. Hij komt even een kijkje nemen. Hopelijk heeft hij advies. Eeuwig dankbaar dat ik hem gevonden heb via dit forum. Hij heeft het immers opgelost uiteindelijk, niet de chirurgen.
pi_212096694
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 19:41 schreef BlauwePhlox het volgende:
Hoi allemaal,

Hoe gaat het hier met de andere vaste gasten? Of nieuwe gasten die dit topic nu zien...

Hier alles goed (ik had vroeger een andere nickname). Mijn wond is nu, zo'n zeven jaar later, nog steeds dicht. Ik heb af en toe pijn met zitten, maar alleen als ik bijvoorbeeld lang in de auto moet zitten of naar het theater ga. Ga nog wel elke zes weken naar de waxsalon om het te laten ontharen.

Er komt vanavond een oude bekende over de vloer: Ronald. :D Heb namelijk helaas een cyste onder mijn oksel die maar niet weg wil gaan. Hij komt even een kijkje nemen. Hopelijk heeft hij advies. Eeuwig dankbaar dat ik hem gevonden heb via dit forum. Hij heeft het immers opgelost uiteindelijk, niet de chirurgen.
En wat was dé oplossing? Fijn dat het goed gaat!
pi_212099398
Dagelijkse wondverzorging van een expert was de oplossing. Ik mocht van de wondverpleegkundige juist vier maanden niet douchen, terwijl de chirurgen zeiden dat ik moest spoelen met de douche en dat het dan wel goed zou komen.

Nu hopen dat de dermatoloog een verwijzing wil geven voor wondzorg, dan komt Ronald me weer helpen. ^O^
pi_212100365
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 08:02 schreef BlauwePhlox het volgende:
Dagelijkse wondverzorging van een expert was de oplossing. Ik mocht van de wondverpleegkundige juist vier maanden niet douchen, terwijl de chirurgen zeiden dat ik moest spoelen met de douche en dat het dan wel goed zou komen.

Nu hopen dat de dermatoloog een verwijzing wil geven voor wondzorg, dan komt Ronald me weer helpen. ^O^
Weet niet precies op welke basis Ronald werkt, maar voor thuiszorg heb je in principe geen verwijzing nodig. en Als hij toch een verwijzing nodig heeft, dan kan een huisarts dat ook ;)
hardcoholic
pi_212103530
Ha, ja die heb ik hier op het forum aangeraden. Ook maar stom toeval dat ik hem via het ziekenhuis kreeg, maar toen hij eenmaal aan de slag ging was mij dat verschil tussen chirurgen en een echt goede wondbehandelaar (Ronald dus, niet de wondpoli van een ziekenhuis) mij wel erg duidelijk.

Ik heb het later nog in een of ander traject met een chirurg besproken en die was ook gefrustreerd dat het zo was gelopen, en heel vaak liep. Dat vond ik wel fijn om te horen. Nu nog, aangezien het mijn vakgebied raakt, kaart ik dit voorbeeld regelmatig aan.

Met mij nu na acht jaar ook nog steeds dicht, nooit meer problemen mee gehad, op wat gevoeligheid na. Statistisch gezien maak ik nu veel minder kans om het nogmaals te krijgen maar je blijft toch altijd die onzekerheid houden. Hoe dan ook, mijn totale traject was relatief kort ten opzichte van anderen op dit forum, maar dat kan ook gewoon met de goede verzorging...

Vertel Ronald maar dat meer mensen hem dankbaar zijn hoor!
pi_212104088
Ter info,

Een goede wondverpleegkundige/verpleegkundig specialist focust niet op de pleister, maar juist op het onderliggend lijden/oorzaken waarom de wond niet wil sluiten. veelal is de oorzaak te vinden in zaken als druk/voedingsintake/roken/onregelmatige diabetes etc.

zijn de belemmeringen niet opgelost heb je grote kans op stagnatie van de wond. De juiste pleister is dan bijzaak. Een wondverpleegkundige kan wel een grote bijdrage leveren door bv scherp debridement.
hardcoholic
pi_212106158
Was dit topic alweer vergeten. Heb gelukkig een iets minder erge historie met 1 operatie die als ik het me goed herinner met een paar maanden ook dicht was. Is nu weer 10 of 11 jaar geleden, over het algemeen nauwelijks klachten gehad behalve een enkele keer wat gevoeliger. Vorige maand echter weer een wat meer ongemakkelijk tot pijnlijk gevoel, ook een bultje bij/naast het litteken dus schrok even maar kon niks geks zien qua kleur of openingen. Dat is nu ook weer weg maar 100% gerust dat het nooit meer terug komt ben ik nog niet. Laserontharing werd hier ook niet vergoed maar ook nooit laten doen, die zit ik toch te overwegen, maar weet ook uit ervaring met andere gebieden dat dat niet permanent zou zijn met af en toe bijwerken nodig. En of groeiende haren dan juist niet weer meer risico zijn?…
Too much is never enough!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')