abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191263677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:59 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Volgens mij is de Kuetzal site uit de lucht. Krijg geen verbinding (ook geen foutmelding).

Verder lees ik berichten dat de complete database van Kuetzal gehackt is. We gaan het zien wat hiervan de consequenties zijn, naar je geld kun je wel fluiten denk ik, daar helpt zelfs een actiegroep niet meer.
"Gehackt"
pi_191263792
Tja, ik schrijf per 1 februari Kuetzal officieel af als verliespost. Kost me 4% van de portfolio. Zuur, maar geen ramp.
  donderdag 30 januari 2020 @ 14:13:26 #153
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191264005
Kan de TS worden aangepast?
pi_191264048
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:59 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Volgens mij is de Kuetzal site uit de lucht. Krijg geen verbinding (ook geen foutmelding).

Verder lees ik berichten dat de complete database van Kuetzal gehackt is. We gaan het zien wat hiervan de consequenties zijn, naar je geld kun je wel fluiten denk ik, daar helpt zelfs een actiegroep niet meer.
Voor envestio net een mail ontvangen dat de zaak gaat beginnen.
Binnenkort akkoord geven dat de advocaten/ instanties namens mij achter het geld aan mogen gaan tegen een bepaald percentage en documentatie opleveren inzake de grootte van je investering.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen..
pi_191264192
quote:
18s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:13 schreef xzaz het volgende:
Kan de TS worden aangepast?
Heb ik in een tr gevraagd
pi_191266282
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:18 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Voor envestio net een mail ontvangen dat de zaak gaat beginnen.
Binnenkort akkoord geven dat de advocaten/ instanties namens mij achter het geld aan mogen gaan tegen een bepaald percentage en documentatie opleveren inzake de grootte van je investering.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen..
Ik geef Envestio meer kans op geld terug dan bij Kuetzal. Dat is volgens mij over en uit. Ik heb het bedrag inmiddels afgeschreven. Hoewel het een evenredig deel is qua investering, zal het een tijdje duren voordat het geld terugverdiend is met de andere investeringen. Jammer, zo gaat het rendement wel heel hard (naar beneden).
pi_191266780
Precies. 100% afschrijvingen hakken er stevig in, zeker als het een heel platform is. Is overigens ook het risico van bullet leningen (versus annuitair of lineair) die niet aflossen over de looptijd. Dan gaat het risico niet omlaag, en vooraf gezien eigenlijk omhoog omdat er in de loop van de tijd natuurlijk veel kan veranderen. Als je dan een onderpand hebt is bullet ook nog wel oke, maar zonder goed onderpand zal het alsnog snel alles-of-niets zijn.
  donderdag 30 januari 2020 @ 20:12:07 #158
104963 ETA
European Travel Author
pi_191268392
ik vermoed dat Kuetzal echte oplichters waren met een soort ponzi scheme, en dat Envestio hiervan het slachtoffer is geworden door de bankrun. Echter hoe langer Envestio stil blijft, hoe sceptischer ik wordt dat ik daar een cent ga terugzien. Ik heb daar 3% inzitten, dus dat betekend halvering van de winst over de laatste 6 maanden.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191271976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:12 schreef ETA het volgende:
ik vermoed dat Kuetzal echte oplichters waren met een soort ponzi scheme, en dat Envestio hiervan het slachtoffer is geworden door de bankrun. Echter hoe langer Envestio stil blijft, hoe sceptischer ik wordt dat ik daar een cent ga terugzien. Ik heb daar 3% inzitten, dus dat betekend halvering van de winst over de laatste 6 maanden.
Dat doet behoorlijk pijn, maar dat is nog te overzien toch? Ik heb moeite met platformen vinden die ik vertrouw, anders zou ik ook meer spreiden. Maar als ik nu een platform weg zie vallen zou dat een 20 maanden rendement zijn. Best naar en daarom ben ik ook een platform cap gaan invoeren. Ik denk er zelfs aan dit verder te verlagen. Ik kan gewoon niet genoeg spreiden
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:50:03 #160
104963 ETA
European Travel Author
pi_191279554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:53 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat doet behoorlijk pijn, maar dat is nog te overzien toch? Ik heb moeite met platformen vinden die ik vertrouw, anders zou ik ook meer spreiden. Maar als ik nu een platform weg zie vallen zou dat een 20 maanden rendement zijn. Best naar en daarom ben ik ook een platform cap gaan invoeren. Ik denk er zelfs aan dit verder te verlagen. Ik kan gewoon niet genoeg spreiden
Het is zeker nog wel te overzien, rendement over het geheel is nog steeds beter dan sparen.

Het is wel een goede les om kritisch te blijven kijken naar de platforms. In het begin was ik heel kritisch, maar op den duur heb je zoveel lopen, dan wordt je iets gemakzuchtiger. Envestio ben ik pas laat ingestapt vanwege de absurd hoge rentes. In het kader van spreiden tussen platform heb ik daar toch geïnvesteerd.

Op basis hier ga ik toch consolideren naar enkele platforms. Voorlopig ga ik afbouwen op Crowdestor en Viventor. Mintos en Grupeer worden dan mijn belangrijkste p2p platforms, Crowdestate, Estateguru en Bulkestate blijf ik dan als vastgoed platform behouden. Hierbij zal ik waarschijnlijk nieuwe investeringen alleen via Estateguru laten lopen. Het feit dat ze defaulted loans grotendeels weten terug te halen geeft veel vertrouwen dat ze legitiem zijn.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_191281663
quote:
Statement from Grupeer
co-founder Alla Kisika

transPEERancy: noun
/tranˈspɪə/ransi /
the condition of P2P company being transparent.
Hello Martijn!

P2P investing market has been shaken by recent events.

Grupeer and me personally, is being asked a lot of questions about our company, our people, our projects and our vision of the P2P investing industry. Of course, Grupeer is sad to watch how the trust deteriorate, however it is normal that market undergoes corrections from time to time. We are confident in our business model and in our due diligence processes, but we have learnt an important lesson during these turbulent times- the investors’ trust is one of the most important assets for a P2P investment platform.

We realized that a lot of clients do not have enough information about Grupeer and our business practices to be confident in our company. We decided to change that- this year Grupeer will increase transparency and we proclaim 2020 the transparency year! We are going to publish more information about Grupeer, our loan originators and our projects, and we hope that the rest of the industry will do the same to increase investors’confidence (we going to call it transPEERancy).

This has happened before

P2P industry is a relatively new branch of alternative finance. The first ever platform was founded in the UK in 2005. As fifteen years has passed, we have reached a certain popularity of P2P platforms: more and more people discovered the empowering possibilities of investing and on the other hand, more platforms have entered the market, especially during the last year.

As with many investment products, there was an overwhelming demand from clients and the market has shown signs of overheating. Among the worrying signs that we were witnessing were- very high interest rates, lack of due diligence, questionable projects by some platforms were collecting large sums in a record period of time.

We are really sad that some investors have incurred losses, however, this is the sign of P2P investment market getting more mature. When the new investment opportunity arises- there are several stages that almost every investment product goes through. The financial markets are very tied up with psychological effects in this sense.

It all starts with optimism, enthusiasm, exuberance. The danger kicks in when euphoria stage begins. During this phase people are happy getting high returns and are forgetting about the risks that they might bear. This happened with stocks of the tech companies, during the dotcom bubble, with real estate during the great recession, and even in crypto space. The bull market is often followed by the anxiety, denial and panic.

The most important thing to bear in mind that the corrections are normal and the panic is not a solution to a problem. The turbulence in the financial markets often cleans up the industry from dishonest or unprofessional participants. The lesson for investors is to choose your P2P investment platform more carefully, do a prior research about the company, and invest with established platforms.

Coming up to our 3rd Bday

Grupeer platform went live in February 2017, so next month we will be celebrating our 3 rd birthday. I am really proud of what we have achieved, but there is still a massive amount of work to be done. We are constantly listening to our investors, some of them send us suggestions via email, via personal meeting and other means. We do implement the suggestions, as the customer is central pillar of our business model. Some changes are easy to implement and some require a lot of human and technological resources.

In the near future our new clients, will experience improved registration process; to increase our AML compliance we are updating our KYC process; The investors’cabinet is going to be more user-friendly and more informative. All these changes are introduced very soon and were done keeping clients’ wishes in mind.

Some other projects, like the long-awaited Secondary Market is a much more complex work-flow. We are actively working on it, the dedicated project manager is collaborating with the IT, legal, and financial departments to bring Secondary Market to life in the near future. We realize that some clients have a short-time horizon for their investing needs, so we are offering many short-term deals (2-6 months).

Our team

During the past three years Grupeer didn’t just grow in terms of business, our team grew from few people to forty great professionals. All our teammates are working hard to ensure the impeccable service and attractive product. Anyone who is interested in Grupeer and wants to meet our team, is welcome to our office, which is located in beautiful Art Nouveau district in Riga. In the near future you will see our team on the Grupeer website.

Licensing & Regulation

Currently, the P2P investments industry does not have a dedicated regulation. We are looking forward for the financial authorities in the European Union to design the proper framework, which P2P companies will follow. This will make the work of platforms more efficient and will protect the investors. We are open to representing the interest of P2P investment industry together with other market participants.
Until the P2P regulation is not designed, we explore our options. We have moved our legal entity to Ireland last year with hope to get the support from Irish authorities, as they are promoting the development of different Fintechs. Also, we explore the licence possibilities in other European jurisdictions, which would suit the work of Grupeer.

Our partners

We understand that the transparency of Grupeer means the transparency of our loan originators too. The 2019 financial statements are planned to be published on the Grupeer website, when they are filed with the respective authorities. Moreover, we have arranged the visits to our development projects with several respectful bloggers. The trips to see our development projects will take in March and June, and will include the interviews with loan originators and real estate developers. So, stay tuned!

Concluding remarks

Grupeer’s mission from day one was to bring our investors great returns with lowest risk possible. We stick to this goal, but also will work towards strengthening the industry as a whole. We are passionate about the P2P investing; we love how it makes investing accessible to everyone and we want to get stronger this year.

Kind Regards,
Alla Kisika, co-founder of Grupeer
pi_191283329
Mooie mail van Grupeer. Zit wat meer realisme en 'down to earth' in dan in sommige andere. Voelt iets heter. Ben wel benieuwd, want al dat geroep om vertrouwen en transparency die nog moet komen is leuk, maar eerst zien dan geloven.

Ik doe naast wat Nederlandse platformen voorlopig ook vooral Estateguru en Mintos, die zijn het meest volwassen (in volume en gedrag). Daarnaast nog wat kleinere platformen om wat meer te spreiden, en weer iets meer nadruk op de saaie traditionele beleggingen is ook niet gek. Ik merk wel dat ik de voorspelbare rentes van CF prettig vind (los van het risico dus :+ ), maar risico zit er ook in dat ik stiekum / onbewust de markt probeer te timen door te schuiven tussen CF en beleggen. Beetje opletten dus om gewoon een balans te kiezen en aan te houden.
pi_191292107
Vraagje: in de email van Mintos over de Wowwo cashback campaign staat dat je minimaal 100 euro moet investeren om voor de 1% cashback in aanmerking te komen. Betekent dat 100 euro per lening of 100 euro additief (optellend in totaal)? Dus bijvoorbeeld,als ik vandaag 30 euro in een wowwo lening steek en volgende week nog eens 70 euro in een andere lening, krijg ik dan 1 euro? Of werkt het zo niet?
pi_191292331
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:06 schreef Blaheen het volgende:
Vraagje: in de email van Mintos over de Wowwo cashback campaign staat dat je minimaal 100 euro moet investeren om voor de 1% cashback in aanmerking te komen. Betekent dat 100 euro per lening of 100 euro additief (optellend in totaal)? Dus bijvoorbeeld,als ik vandaag 30 euro in een wowwo lening steek en volgende week nog eens 70 euro in een andere lening, krijg ik dan 1 euro? Of werkt het zo niet?
Investors qualify for the campaign when investing a cumulative amount of at least ¤100 into Wowwo loans.
pi_191292525
Wat vreemd, in mijn account staat die 'cumulative amount' er niet bij.
pi_191293065
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:33 schreef Blaheen het volgende:
Wat vreemd, in mijn account staat die 'cumulative amount' er niet bij.
Klopt, staat ook niet in de mail, maar zo werken dit soort acties meestal. En de tekst hierboven staat bij de reacties bij het artikel op de Mintos site, is antwoord van Mintos op vergelijkbare vraag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Crowdfunder99 op 01-02-2020 12:20:37 ]
pi_191293731
Het is eigenlijk altijd cumulatief, zou ik nu zeker niet aan twijfelen. Ik heb hem gewoon in mijn auto-invest zitten (had ik al) dus ik zie vanzelf of ik er iets aan had.
pi_191295353
Zoals beloofd zou ik mijn jaarstatistieken voor 2019 bekend maken :)

1
2
3
4
5
6
7
8
Nr.      Platform             Rendement 2019
0.       Overall              13.70%
1.       Mintos - Euro        14.23%
2.       Mintos - Rub         19.55%
3.       Fastinvest           13.17%
4.       Estateguru           8.12%
5.       Grupeer              13.30%
6.       Robocash             8.55%

En dan als laatste de "reguliere" grafieken.

Het overall rendement ben ik aardig over te spreken. Ik baal er een klein beetje van dat ik toch onder mijn gemiddelde jaarrendement ben beland, maar dit komt ook doordat er in het gemiddelde jaarrendement wat terugkoopacties e.d. zitten die helaas niet consequent zijn.

Dan kom ik uit bij de verdeing over de platformen, wijst zichzelf.

De verdeling van rendementen over de verschillende platformen, door schuivende inleggen zie je ook dat ik minder afhankelijk begin te worden van 1 platform.

Robocash, niets over te zeggen. Afbouwende.

RUB is een onvoorspelbare munteenheid die vandaag een daling in waarde heeft gemaakt. Jammer, maar een beetje risico hoort er bij :) Ik scoor behoorlijk.

Wat loopt dat loopt.

Claimen aan transparantie te gaan werken etc. Ik wacht het rustig af. Ik heb hier mijn auto-invest profiel nog niet vol zitten, hier zal ik dus de komende tijd nog moeten afwachten hoe het gaat ontwikkelen alvorens ik geld kan gaan onttrekken. Ik zal dus boven mijn platformcap groeien.

Fastinvest, ik zit hier boven mijn platformcap met een gevuld auto-invest profiel. Als het goed is zou dit een erg saaie grafiek moeten gaan worden de komende jaren.

Rustig aan kruipt estateguru naar de 10%, mijn slechtst presterende platform maar wel een waar ik wil blijven. Het is afwachten hoe dit gaat ontwikkelen.
pi_191298668
quote:
Rustig aan kruipt estateguru naar de 10%, mijn slechtst presterende platform maar wel een waar ik wil blijven. Het is afwachten hoe dit gaat ontwikkelen.
Laag percentage is niet slecht i.m.o. estate guru en mintos hebben een lagere rente dan fast invest , Kuetzal en Envestio. De rest is geschiedenis...
pi_191299570
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:48 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Laag percentage is niet slecht i.m.o. estate guru en mintos hebben een lagere rente dan fast invest , Kuetzal en Envestio. De rest is geschiedenis...
Mintos heeft een ruim hoger jaarrendement dan fastinvest, er is eveneens niets raars gaande bij fastinvest. Kan je deze bijzondere claim onderbouwen met enige harde bewijzen?

En nee estateguru is niet een probleem, alleen er zit een gigantisch opstart traject aan elk project vast en dat drukt gewoon enorm op het rendement.
pi_191303891
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 20:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mintos heeft een ruim hoger jaarrendement dan fastinvest, er is eveneens niets raars gaande bij fastinvest. Kan je deze bijzondere claim onderbouwen met enige harde bewijzen?

En nee estateguru is niet een probleem, alleen er zit een gigantisch opstart traject aan elk project vast en dat drukt gewoon enorm op het rendement.
Wat ik bedoel is dat niet puur het rendement bepaalt of het een 'slecht' platform is. Estate guru is met zo'n 10% jaarrebdement qua rendement de mindere, maar in de totale portefeuille is het samen met Mintos i.m.o. een van de meest meest stabiele. In het verlengde daarvan is Fast invest niet voor mij een 'goed' platform omdat de rente hoger is. Daar ben ik ook aan het terug trekken. Ik verwijs naar de eerder genoemde Facebook pagina P2P INVESTMENT FELLOWS daar is zeer veel gediscussieerd over Fast invest en daar komen redelijk veel Red Flags, waaronder het gebrek aan transparantie m.b.t. de Loan Originators.
V.w.b. kuetzal en Envestio is de rest geschiedenis, inloggen ligt daar nu wat lastig. O+
pi_191305085
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2020 07:56 schreef Jaco078 het volgende:
...
Het gebrek aan transparantie is dan ook het enige wat je zou kunnen bedenken, maar dan kan je met hetzelfde gemak robocash er naast zetten.

Oftewel verwijzen naar een Facebook pagina (lekker voor je privacy) waar een brakke red flag uit komt om het naast dergelijke platforms te plaatsen. Bijzonder. Vooral als het qua rendement maar een middenmotor is als je het met mintos wilt vergelijken.

Mijn vorige mening blijft staan. Geen harde bewijzen enkel wat gevoelens, bangmakerij is m.i. schadelijk.
pi_191305469
Robocash plaats ik ook in dat rijtje. Swaper, dofinance en viventor ook. Los van harde feiten speelt gevoel ook mee. Meer gevoel dan dat ik mn due dilligence heb gedaan.
Dat betekent dat ik mn posities aanhoudt, en verdere uitbreiding doe op mintos en estate guru.
Dat gevoel betekent verderbvoor mij dat ik niet meer voor een procentje extra naar een ander platform ga. In die zin heb ik wel geleerd van kuetzal en Envestio.
pi_191361665
En van afforti worden eind maart ook weer gelden verwacht.
  Moderator donderdag 6 februari 2020 @ 16:30:07 #175
42184 crew  DaMart
pi_191378529
Ik wil ook eens kijken of P2P-lending wat voor me is, aangezien mijn spaargeld bij de bank toch niets opbrengt. Nu heb ik me aangemeld bij Mintos, maar hoe lang duurt het verificatieproces? Bij mij is die nu al 5 dagen 'pending'. Is dat normaal en ben ik gewoon te ongeduldig, of ben ik al te geduldig geweest en wordt het tijd voor een mailtje aan hun supportafdeling?
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_191378557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 16:30 schreef DaMart het volgende:
Ik wil ook eens kijken of P2P-lending wat voor me is, aangezien mijn spaargeld bij de bank toch niets opbrengt. Nu heb ik me aangemeld bij Mintos, maar hoe lang duurt het verificatieproces? Bij mij is die nu al 5 dagen 'pending'. Is dat normaal en ben ik gewoon te ongeduldig, of ben ik al te geduldig geweest en wordt het tijd voor een mailtje aan hun supportafdeling?
Een mailtje kan altijd 😁 ik heb eigenlijk geen idee meer hoe lang het bij mij duurde.
pi_191383561
quote:
Heb je je ID-kaart ook geverifieerd? Zonder af te dekken etc.

Als ik het mij goed herinner, was mijn account binnen een dag geregistreerd.
pi_191383939
quote:
Duurde een kwartiertje vanmorgen (tussen laatste foto en het vinkje bij verified).
Met paspoort, zonder afdekken.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Moderator donderdag 6 februari 2020 @ 22:04:03 #179
42184 crew  DaMart
pi_191383981
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 21:48 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

Heb je je ID-kaart ook geverifieerd? Zonder af te dekken etc.

Als ik het mij goed herinner, was mijn account binnen een dag geregistreerd.
Ja, ik moest alles voor de camera houden en de gemaakte foto's waren akkoord, alleen krijg ik op site nu telkens te zien dat de verificatie pending is als ik op verify druk. Ondertussen wel 2 e-mails van Mintos ontvangen om me eraan te herinneren dat ik nog moet verifiëren.
pi_191384043
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 22:04 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, ik moest alles voor de camera houden en de gemaakte foto's waren akkoord, alleen krijg ik op site nu telkens te zien dat de verificatie pending is als ik op verify druk. Ondertussen wel 2 e-mails van Mintos ontvangen om me eraan te herinneren dat ik nog moet verifiëren.
Al een mail gedaan?
  Moderator donderdag 6 februari 2020 @ 22:14:06 #181
42184 crew  DaMart
pi_191384232
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 22:06 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Al een mail gedaan?
Ja, die is vanavond verstuurd. Even afwachten dus.
pi_191390741
Ik heb vandaag al mijn investeringen in Fastinvest verkocht. Ik krijg een slecht gevoel bij die toko gezien het verleden van een aantal lieden die daar aan de touwtjes trekken. Kost me helaas wel mijn opgebouwde rente, maar dat is het wel waard.
pi_191390792
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:50 schreef Linkse_krijger het volgende:
Ik heb vandaag al mijn investeringen in Fastinvest verkocht. Ik krijg een slecht gevoel bij die toko gezien het verleden van een aantal lieden die daar aan de touwtjes trekken. Kost me helaas wel mijn opgebouwde rente, maar dat is het wel waard.
Een idee om dit iets meer te onderbouwen? Aangezien er nu mensen zullen zijn die geen idee hebben waar je het over hebt 😉
pi_191390834
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een idee om dit iets meer te onderbouwen? Aangezien er nu mensen zullen zijn die geen idee hebben waar je het over hebt 😉
https://kristapsmors.subs(...)itimate-p2p-platform

Niet al zijn punten vind ik even sterk, maar voor mij is het voldoende om er geen geld in te willen hebben.
pi_191392220
Zojuist ook 90% teruggehaald bij Fastinvest. Eerst maar eens de aankomende tijd zien wat er daar gebeurd. Momenteel nog een mooie fragmentatie van mijn investeringen, bij Lender & Spender 71%, Mintos 13%, Grupeer 4%, Bondora 7%, Robocash 2% en Peerberry 2%. Fastinvest nog de kruimels.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:01:20 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191394429
Die Jørgen kan ook uit de OP gehaald worden.
pi_191394580
quote:
18s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:01 schreef xzaz het volgende:
Die Jørgen kan ook uit de OP gehaald worden.
Why? Je bent zelf semi blind ingestapt in too good to be true projecten. Hij is ook een paar euro kwijt geraakt. Ik zie niet in waarom je zo een bron van leering ende vermaeck moet verwijdere.

[ Bericht 17% gewijzigd door investeerdertje op 07-02-2020 17:27:19 ]
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:43:49 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191397428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Why? Je bent zelf semi blind ingestapt
Hoezo denk je dat?
pi_191397824
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat?
Nouja omdat ik geen andere reden zie waarom het weg zou moeten anders dan wrok :-P
pi_191398757
quote:
ook een paar euro kwijt geraakt...
42k volgens zijn laatste bericht. :-(
pi_191399473
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:55 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Yup. Maar het feit dat hij zelf verloren heeft (en dat hij echt zeer naïef de "take my money" manier van investeren aanhangt) maakt het voor mij een prima blog voor iedereen die wil beginnen
Een duidelijke hint dat je je huiswerk moet doen 😂
pi_191406083
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Yup. Maar het feit dat hij zelf verloren heeft (en dat hij echt zeer naïef de "take my money" manier van investeren aanhangt) maakt het voor mij een prima blog voor iedereen die wil beginnen
Een duidelijke hint dat je je huiswerk moet doen 😂
Wat bedoel je met de "take my money" manier? Zijn werkelijke verlies zou lager kunnen liggen a.g.v. de referrals. Het zou me niet verbazen als hij per saldo zelfs geld heeft verdiend alsnog. Zijn blog is wel goed en analytisch
pi_191406719
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 12:11 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met de "take my money" manier? Zijn werkelijke verlies zou lager kunnen liggen a.g.v. de referrals. Het zou me niet verbazen als hij per saldo zelfs geld heeft verdiend alsnog. Zijn blog is wel goed en analytisch
Zijn rendement is hij in ieder geval kwijt, zijn blog is werk en geen passief inkomen. Dus effectief is de reden waarom hij dit doet gewoon ineens weg geslagen.

De take my money manier bedoel ik zijn wijze van investeren in extreem hoog risico projecten. Zo heeft hij limp bizkit en de fertilizer megenomen met als commentaar letterlijk take my money. Dat noem ik amper een goede analyse maar eerder een keiharde gok. Dat is een manier van investeren die ik zelf niet echt nastreef ;-) en geeft ook gelijk de reden waarom hij plompverloren 10k in duwt. En vervolgens verbaasd zijn als zulke platforms omvallen :-P
pi_191408623
A helder!
pi_191411411
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:55 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

En hoeveel hiervan is gecompenseerd agv door hem ontvangen referrals ? Reken er op dat die bedragen fors aantellen als investeerders zijn referral gebruikt hebben. Ik vermoed dat zijn verlies uiteindelijk beperkt is, veel andere investeerders zijn gewoon hun totale inleg kwijt...
pi_191411700
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 18:48 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

En hoeveel hiervan is gecompenseerd agv door hem ontvangen referrals ? Reken er op dat die bedragen fors aantellen als investeerders zijn referral gebruikt hebben. Ik vermoed dat zijn verlies uiteindelijk beperkt is, veel andere investeerders zijn gewoon hun totale inleg kwijt...
Hij is het geld kwijt. Hij heeft 44700 euro afgeschreven, globaal zijn hele passief verdiende vermogen is verdampt.

Het geld wat hij uit referals heeft gekregen heeft hij verkregen met actief werk, met het bijhouden van een blog en schrijven over de onderwerpen. De mensen die het hem niet gunnen hadden zijn links niet moeten gebruiken. Wat maakt het in hemelsnaam uit dat hij er geld voor heeft gekregen en hier keurig transparant over is geweest en bij links neerzette dat het referal links waren?

Kom op zeg, dit is wel een boel wrok voor iemand die een profeet volgt die niet eens verbergt dat hij met jouw inschrijving geld verdient. Hij is zijn *eigen* totale inleg kwijt. Hij heeft echt geen 10 000'en euro's opgehaald met referal linkjes op deze twee platforms. Dat kan je gewon terug rekenen in zijn portfolio updates ;-)

Voor de mensen die alles kwijt zijn wat ze hadden. *spreiden spreiden spreiden en due dilligence*

---

Ik heb het even teruggerekend, hij heeft bij envestio ongeveer 3500 euro verdiend aan referals en bij kuetzal 7k gok ik ongeveer.

Nou nog steeds 30k inleg kwijt.

[ Bericht 8% gewijzigd door investeerdertje op 08-02-2020 19:17:46 ]
pi_191414193
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 19:03 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hij is het geld kwijt. Hij heeft 44700 euro afgeschreven, globaal zijn hele passief verdiende vermogen is verdampt.

Het geld wat hij uit referals heeft gekregen heeft hij verkregen met actief werk, met het bijhouden van een blog en schrijven over de onderwerpen. De mensen die het hem niet gunnen hadden zijn links niet moeten gebruiken. Wat maakt het in hemelsnaam uit dat hij er geld voor heeft gekregen en hier keurig transparant over is geweest en bij links neerzette dat het referal links waren?

Kom op zeg, dit is wel een boel wrok voor iemand die een profeet volgt die niet eens verbergt dat hij met jouw inschrijving geld verdient. Hij is zijn *eigen* totale inleg kwijt. Hij heeft echt geen 10 000'en euro's opgehaald met referal linkjes op deze twee platforms. Dat kan je gewon terug rekenen in zijn portfolio updates ;-)

Voor de mensen die alles kwijt zijn wat ze hadden. *spreiden spreiden spreiden en due dilligence*

---

Ik heb het even teruggerekend, hij heeft bij envestio ongeveer 3500 euro verdiend aan referals en bij kuetzal 7k gok ik ongeveer.

Nou nog steeds 30k inleg kwijt.
Oeps, wat een heftige reactie op een algemene opmerking om zijn verlies in perspectief te zien.

Verder eens met je opmerking mbt de referrals, hoewel hij toch gestopt was met werken en uiteindelijk van zijn investeringen wilde leven ?

Persoonlijk zal ik nooit een ander verantwoordelijk houden voor investeringen die ik uiteindelijk gewoon zelf gedaan heb, dus ik koester ook geen enkele wrok tegen hem (en zie hem zeker niet als een profeet, gewoon iemand die reviews/blogs schrijft en daar in de vorm van referrals door betaald wordt ;) ). Ik vind het voor hem net zo sneu als voor elke andere investeerder in Envestio / Kuetzal die geld kwijt geraakt is.

Het is niet iedereen gegeven om zelfstandig de juiste due dilligence goed uit te voeren en dan ook nog de juiste beslissingen te nemen. Spreiden is uiteraard zeer belangrijk, maar dan nog kunnen defaults er hard in hakken, zeker als ze aan het begin van een investering (bij een platform) optreden.
pi_191414326
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 21:00 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Oeps, wat een heftige reactie op een algemene opmerking om zijn verlies in perspectief te zien.

Verder eens met je opmerking mbt de referrals, hoewel hij toch gestopt was met werken en uiteindelijk van zijn investeringen wilde leven ?

Persoonlijk zal ik nooit een ander verantwoordelijk houden voor investeringen die ik uiteindelijk gewoon zelf gedaan heb, dus ik koester ook geen enkele wrok tegen hem (en zie hem zeker niet als een profeet, gewoon iemand die reviews/blogs schrijft en daar in de vorm van referrals door betaald wordt ;) ). Ik vind het voor hem net zo sneu als voor elke andere investeerder in Envestio / Kuetzal die geld kwijt geraakt is.

Het is niet iedereen gegeven om zelfstandig de juiste due dilligence goed uit te voeren en dan ook nog de juiste beslissingen te nemen. Spreiden is uiteraard zeer belangrijk, maar dan nog kunnen defaults er hard in hakken, zeker als ze aan het begin van een investering (bij een platform) optreden.
Sorry ik wilde niet zo lomp uit de hoek komen. Excuses daarvoor. Ik trek de verwijten alleen heel slecht aan zijn adres terwijl de mensen er zelf ook bij zijn. De reactie kwam even door iets verder omhoog. Sorry.

Hij leeft nog van zij investering wat ik las, hij is van 140% naar 110% ofzo terug gezakt. Dat ik het sneu vind voor mensen die geld kwijt zijn staat buiten kijf, maar de schuld op een derde afschuiven is mij dan gewoon een brug te ver ;)

Als mensen niet in staat zijn hun DD te doen dan moeten ze misschien overwegen dat deze variant van je vermogen beheren niet geschikt is voor je, of accepteren dat er een zwaard van damocles boven je investering hangt. Maar ook dat is maar een mening.

Het perspectief vind ik overigens bijna niet ter zake doen. Het is gewoon inkomen waar hij voor gewerkt heeft. Of dat nu werk is voor zijn blog of uit andere arbeid is mij daarin om het even. Het is loon uit arbeid. Maarja
  Moderator zaterdag 8 februari 2020 @ 22:27:18 #199
42184 crew  DaMart
pi_191416215
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 22:14 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, die is vanavond verstuurd. Even afwachten dus.
Vandaag een reactie gehad: foutje bij Mintos waardoor mijn verificatie even was vastgelopen. Maar is nu opgelost, dus ik doe vanaf nu ook met jullie mee :D.
pi_191416297
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 22:27 schreef DaMart het volgende:

[..]

Vandaag een reactie gehad: foutje bij Mintos waardoor mijn verificatie even was vastgelopen. Maar is nu opgelost, dus ik doe vanaf nu ook met jullie mee :D.
Nice, doe goed je vooronderzoek :-) en dan moet het wel goed komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')