abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190893488
Sterkte gewenst. Heel heftig.
Alius aliud dicit
pi_190893609
Sterkte!
pi_190895575
Lieve Claudia, je krijgt wel weer wat voor je kiezen. Hou je taai. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Spellchecker zondag 5 januari 2020 @ 21:13:35 #79
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190895696
Ik kan je/jullie alleen maar onwijs veel sterkte wensen! :*
  zondag 5 januari 2020 @ 21:45:06 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190896460
Jeetje Claudia, wat een toestand ;(
Heel veel sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190899067
Jee Claudia, heel veel sterkte! :*

Mijn moeder heeft bijna 16 jaar geleden ook een herseninfarct gehad in een hersenslagader, trombectomie deden ze toen nog niet (moest even opzoeken wat het was, bijzonder dat dat kan).
De schrik dat je altijd gezonde moeder zo ineens zó ziek kan zijn, afschuwelijk. En nu volgt er voor jullie ook een hele onzekere tijd. Je moeder zal ook nog niet zo oud zijn denk ik? Ik vind je heel lief en betrokken overkomen, daar haalt je moeder vast veel steun uit :*
E.
  maandag 6 januari 2020 @ 00:07:44 #82
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_190899220
Veel sterkte!
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_190902553
Ik ben op dit moment thuis, Vanochtend heb ik de kinderen naar school gebracht om ze een beetje een gevoel van normaliteit te geven. Daarna heb ik de was gedaan en het huis schoongemaakt. Zo is de boel thuis weer op orde. Vanmiddag tussen 2 en 3 hebben mijn tante en broertje een gesprek met de gynaecoloog. Hopelijk weten we dan wat meer over het plan van aanpak, bijvoorbeeld wanneer m'n moeder wordt geopereerd.

Ik wil jullie bedanken voor al jullie lieve berichten en pm's. Ik kan nu niet op alles reageren. Ik voel me zoals Palahniuk insomnia omschrijft: "Everything is so far away, a copy of a copy of a copy."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190902733
Oh ja, ik wou nog even zeggen dat de artsen tijdig hebben kunnen ingrijpen toen mijn moeder een herseninfarct kreeg. Ze lag al een dag in het ziekenhuis en kreeg bloedverdunners omdat op de ct-scan embolieën te zien waren. Dat is het eerste bericht dat ik kreeg: je moeder ligt in het ziekenhuis met een longembolie. Degenen die mijn achtergrond kennen kunnen wel raden wat ik dacht: gebeurt dit allemaal echt nog een keer? Eerst ik, daarna mijn vader, nu mijn moeder. Het is bizar.

Ik reed met mijn lief meteen naar Maastricht, door de mist, en ben een tijdje bij haar geweest. Ze was toen in goede doen. Net voor middernacht kwamen we weer in Amsterdam aan en konden we nog even de jaarwisseling met de kinderen vieren. (Die waren heel verdrietig dat we zo plotseling tijdens de festiviteiten weg moesten.)

Op nieuwjaarsdag waren mijn tante en broertje tijdens het eerste bezoekuur aanwezig, gingen toen naar het huis van mijn moeder om de kat te verzorgen en het huis schoon te maken, en 's avonds gingen ze naar het tweede bezoekuur. Toen ze er waren gingen het mis. Verschrikkelijk voor hen, maar heel fijn dat de artsen snel hebben kunnen ingrijpen doordat zij alarm sloegen. Het was wel een zwaar infarct. De artsen waren behoorlijk pessimistisch na de trombectomie, maar tegelijk ook hoopvol. We moeten een hoop geluk hebben, zeiden ze, zodat we de kans krijgen haar te opereren en de oorzaak van de stolsels weg te nemen. De artsen moeten schipperen tussen het voorkomen van nieuwe stolsels en het voorkomen van bloedingen. De oplossing voor het één is een voedingsbodem voor het ander. Voor ons is het al ontzettend fijn dat ze het zolang volhoudt zonder nieuwe embolieën en zonder bloedingen.
pi_190902835
Heb je je eigen leken-diagnose nog besproken met de behandelende artsen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_190902939
quote:
7s.gif Op maandag 6 januari 2020 11:49 schreef vosss het volgende:
Heb je je eigen leken-diagnose nog besproken met de behandelende artsen?
We hebben geen arts meer kunnen spreken. Zo rond de jaarwisseling waren er schijnbaar minder artsen en in het weekeinde ook. Vanmiddag hebben mijn broertje en tante pas weer een gesprek en dan specifiek met de gynaecoloog. Daar kunnen we maar een beperkt aantal van onze vragen aan stellen. De situatie van mijn moeder is sowieso lastig doordat er veel verschillende expertisen bij betrokken zijn. Zo kan ze nu naar de medium care maar is nog onduidelijk op welke afdeling ze het beste zou passen.

Er zou wel vanochtend een logopedist langskomen, maar niet voor haar spraak. Ze heeft haar voedingssonde schijnbaar zelf eruit getrokken, dus het was niet de bedoeling. De logopedist gaat beoordelen of ze veilig kan eten (die kijkt dus specifiek naar het slikproces).
pi_190905580
Het gaat ineens slechter met mijn moeder; ze heeft waarschijnlijk een epileptische aanval (gehad). De operatie is voorlopig van de baan. Eerst willen ze kijken of ze (nog) een aanval heeft. Ze slaapt veel, krijgt weer een voedselsonde en gaat misschien aan de beademing.

Het is vanochtend gebeurd en mijn broertje en tante kwamen er pas bij het bezoekuur van 2-3 achter. Ze hebben gewoon niet eens gebeld, waar ik best pissed over ben.
pi_190905782
Godsamme, Claudia, wat een ellende..... En het is zo ver weg ook nog... Alle sterkte hoor!
Is dat zo?
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 16:19:04 #89
236264 crew  capricia
pi_190905844
Claudia, wat verschrikkelijk om te lezen. Ik ben er stil van.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 6 januari 2020 @ 16:28:51 #90
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_190905971
Ik kan echt niks zinnigs toevoegen hier, behalve dat ik het verschrikkelijk voor je vind dat jij en je familie dit meemaken Claudia. Dikke knuffel van een random Fokker voor zover het helpt :*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 6 januari 2020 @ 16:31:45 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190906020
Hou vol, Claudia. Houd rekening met de slechtste scenario’s en probeer toch hoop te houden. Het is zoals het is, helaas.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 januari 2020 @ 16:43:51 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190906205
quote:
9s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat ineens slechter met mijn moeder; ze heeft waarschijnlijk een epileptische aanval (gehad). De operatie is voorlopig van de baan. Eerst willen ze kijken of ze (nog) een aanval heeft. Ze slaapt veel, krijgt weer een voedselsonde en gaat misschien aan de beademing.

Het is vanochtend gebeurd en mijn broertje en tante kwamen er pas bij het bezoekuur van 2-3 achter. Ze hebben gewoon niet eens gebeld, waar ik best pissed over ben.
Sterkte, zeker zo op afstand :*
En ik zou ook goed pissig zijn op de artsen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Vis een optie? maandag 6 januari 2020 @ 17:08:52 #93
70532 loveli
N
pi_190906591
De artsen bellen sowieso niet, dat doet de verpleging. Bedenk maar dat ze de eerste prioriteit aan de patiënt hebben gegeven en niet aan administratieve handelingen. Niet fijn voor Claudia, maar als je soms ziet wat er op zo'n afdeling onverwachts kan gebeuren, wel te begrijpen.
crap in = crap out
pi_190906617
Ik heb er geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Spellchecker maandag 6 januari 2020 @ 17:27:25 #95
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190906821
Echt schandalig dat je niet gebeld bent!
pi_190906883
Op het filmpje was niks te zien. Misschien is het geen epileptische aanval geweest maar een nieuw infarct, ditmaal aan de andere kant van de hersenen (rechts). Ze wordt nu aan de beademing gelegd. Daarvoor wordt ze in slaap gebracht maar niet in slaap gehouden. Het is afwachten of ze uit zichzelf wakker wordt.

Ik blijf vanavond en vannacht nog maar in Amsterdam en misschien morgen ook nog. Ik voel me niet fit genoeg om de autoreis af te leggen. En om eerlijk te zijn vind ik het niet prettig om haar aan de beademing te zien. Dat is het laatste beeld dat ik van mijn vader heb en dat was verschrikkelijk. Ik weet even niet wat te doen. De situatie is zo onzeker - het kan alle kanten opgaan.
pi_190906892
Ze hebben wel excuses gemaakt voor het niet bellen. Daar hebben we niks aan, maar ik kan er ook niet boos om blijven - het had toch niks aan de situatie veranderd.
  maandag 6 januari 2020 @ 17:44:13 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190907003
quote:
9s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
Op het filmpje was niks te zien. Misschien is het geen epileptische aanval geweest maar een nieuw infarct, ditmaal aan de andere kant van de hersenen (rechts). Ze wordt nu aan de beademing gelegd. Daarvoor wordt ze in slaap gebracht maar niet in slaap gehouden. Het is afwachten of ze uit zichzelf wakker wordt.

Ik blijf vanavond en vannacht nog maar in Amsterdam en misschien morgen ook nog. Ik voel me niet fit genoeg om de autoreis af te leggen. En om eerlijk te zijn vind ik het niet prettig om haar aan de beademing te zien. Dat is het laatste beeld dat ik van mijn vader heb en dat was verschrikkelijk. Ik weet even niet wat te doen. De situatie is zo onzeker - het kan alle kanten opgaan.
Welk filmpje?

Hopelijk is het geen nieuw infarct.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt :*

En fijn dat er excuses gemaakt zijn voor het niet bellen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 januari 2020 @ 17:45:20 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190907017
Oh shit Claudia... :{ Naar ook je twijfel over wat te doen.
Heel veel sterkte! :* Hopelijk trekt ze ook hiervan weer wat bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 06-01-2020 17:59:46 ]
  maandag 6 januari 2020 @ 17:51:05 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190907082
Oh darn ;( :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')