abonnement Unibet Coolblue
pi_190856807
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:53 schreef Leonos het volgende:
Ik heb geen schema, maar elk weekend wel zo'n beetje zuigen :@ en dweilen.
Daarnaast random wassen enzo.
:D
pi_190856860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ben jij opgegroeid met een moeder en/of vader die elke dag alles in huis schoonmaakte?
Ja, maar ik heb zelf voldoende buiten gespeeld denk ik.
pi_190856880
Soort van, iedere ochtend de vaat en stofzuigen in de woonruimte. Om de week slaapkamer stofzuigen en stoffen en bed in de was en zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:01:39 #29
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190856903
Ik stofzuig 1-2 keer per maand ofzo. Wassen als de wasmand overloopt. Dweilen eigenlijk nooit. Keuken poetsen als het vies is, idem voor wc's en badkamer. Beddengoed wel elke week.
Ik heb altijd wel eer van mijn werk dan, je ziet t verschil. ^O^
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:02:04 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190856911
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:59 schreef rival het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb zelf voldoende buiten gespeeld denk ik.
Dan heb je geluk gehad ONDANKS gedrag van je ouders. Zoals ook al lang en breed is vastgesteld in 100-den wetenschappelijke papers.

Het hebben van een hond als huisdier lijkt ook garant te staan voor een sterke reductie in kans op allergie.

Maargoed keep doing your ding.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 14:02:09 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_190856913
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:00 schreef Hamzoef het volgende:
Doen jullie het huishouden op basis van een schema, of gewoon wanneer het uitkomt/ nodig is (vaak ben je dan al te laat)

Hoe ziet jullie schema er uit?
De huishoudster komt volgens schema. Telt dat ook?
Was wordt gedaan als de wasmand vol is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_190857009
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad ONDANKS gedrag van je ouders. Zoals ook al lang en breed is vastgesteld in 100-den wetenschappelijke papers.

Het hebben van een hond als huisdier lijkt ook garant te staan voor een sterke reductie in kans op allergie.

Maargoed keep doing your ding.
oke viespeuk.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:11:36 #33
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190857067
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan heb je geluk gehad ONDANKS gedrag van je ouders. Zoals ook al lang en breed is vastgesteld in 100-den wetenschappelijke papers.

Het hebben van een hond als huisdier lijkt ook garant te staan voor een sterke reductie in kans op allergie.

Maargoed keep doing your ding.
Bij aangetoonde allergieën vliegt het huisdier eruit en niet de allergie. Combineer dat met een hoge erfelijkheid van allergieën en je ziet dat kinderen van allergische mensen (die zelf ook een verhoogde kans hebben op allergieën) vaker opgroeien zonder huisdieren. En minder vaak op een boerderij.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:11:45 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190857071
Opzich doe ik het gewoon wanneer het nodig.
Meestal is de maandagavond wel voor was opruimen :+
Maar verder echt geen ritme of schema hiervoor. De ene keer verbruiken we meer / maken we meer vies dan een andere keer.

Schoonmaakster komt 1x in de week, maar zoals nu met de feestdagen niet. dus mag ik het zelf een beetje meer doen, maar enkel als het echt nodig is :P

Als de was heeft gedraaid, haal ik die smorgens eruit
Mbt de vaat, vaak voor het koken.
Maar die dingen gebruik ik niet dagelijks.
pi_190857120
Ik stofzuig dagelijks, maar ik heb vogels die graag met hun voer gooien, hondjes, een kat, etc.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:32:36 #36
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190857337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:11 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Bij aangetoonde allergieën vliegt het huisdier eruit en niet de allergie.
[/quote

Ja als je eenmaal een allergie hebt dan is kan je maar beter je blootstelling reduceren want zo werkt een allergie...

[quote]
Combineer dat met een hoge erfelijkheid van allergieën en je ziet dat kinderen van allergische mensen (die zelf ook een verhoogde kans hebben op allergieën) vaker opgroeien zonder huisdieren. En minder vaak op een boerderij.
Eh die hoge erfelijkheid valt reuze mee. Er zijn hooguit epigenetische factoren die temaken hebben met de levensstijl van je ouders maar omgevingsfactoren hebben een dramatische invloed op welke allergieeen je ook echt ontwikkelt. Als jij als baby je immuunsysteem niet goed traint dan zal jouw lichaam later alles identificeren als dreiging. Genetische voor of nadelen zijn wat dat betreft kleiner dan bijvoorbeeld welke huidskleur je zou ontwikkelen of je kleur ogen. Het gaat om de prille jaren van je immuunsysteem.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:35:43 #37
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190857385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Eh die hoge erfelijkheid valt reuze mee. Er zijn hooguit epigenetische factoren die temaken hebben met de levensstijl van je ouders maar omgevingsfactoren hebben een dramatische invloed op welke allergieeen je ook echt ontwikkelt. Als jij als baby je immuunsysteem niet goed traint dan zal jouw lichaam later alles identificeren als dreiging. Genetische voor of nadelen zijn wat dat betreft kleiner dan bijvoorbeeld welke huidskleur je zou ontwikkelen of je kleur ogen. Het gaat om de prille jaren van je immuunsysteem.
Kijk even hier dan voor de erfelijkheid van allergieën: https://www.wur.nl/nl/Ond(...)etische-factoren.htm
Kostte mij een halve minuut googlen.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 14:38:21 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190857418
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 14:35 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Kijk even hier dan voor de erfelijkheid van allergieën: https://www.wur.nl/nl/Ond(...)etische-factoren.htm
Kostte mij een halve minuut googlen.
Vriendelijke vriend toch

https://scholar.google.nl(...)gies+childhood&btnG=
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 januari 2020 @ 15:31:15 #39
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190858208
quote:
Ah, je komt niet verder dan googlen?

Het één sluit het ander niet uit. De erfelijkheid van allergieën staat vast, omgevingsfactoren doen ook wat. Het effect van dat laatste is kleiner dan van erfelijkheid. Zie bijvoorbeeld de nhg-standaarden over dit onderwerp.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 16:35:38 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_190859068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:31 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ah, je komt niet verder dan googlen?
Jij komt met een google resultaat aanzetten maar als ik met een google scholar lijst aan kom zetten dan heb je kritiek?

quote:
Het één sluit het ander niet uit. De erfelijkheid van allergieën staat vast, omgevingsfactoren doen ook wat. Het effect van dat laatste is kleiner dan van erfelijkheid. Zie bijvoorbeeld de nhg-standaarden over dit onderwerp.
Lees jij je eigen onderzoek wel? Kans wordt ingeschat op 75% als beide ouders allergieën hebben. NIET per se op basis van genetische factoren. Het kan zomaar zijn dat neurotische schoonmakers neurotische schoonmakers produceren. Nergens is nog de genetica van allergieën in kaart gebracht en geen enkele andere factor is iig in deze studie weggefilterd.

Dus close but no cigar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 3 januari 2020 @ 16:39:59 #41
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190859150
Hond en kinderen dus hier ook dagelijks stofzuigen en dweilen.

Schema heb ik niet echt. Ook geen vaste volgorde. M'n vrouw heeft wel een tic die moet eerst de ramen lappen anders wordt het niets.
And so is the past
  vrijdag 3 januari 2020 @ 16:41:38 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190859172
Ramen lappen heb ik nooit begrepen. Doe het zelf enkel bij verhuizingen :')
Maargoed. De helft van m'n rolluiken en dergelijke zitten ook altijd dicht. Dus zo heel veel raam is er niet te zien. Toch snap ik 't niet als mensen dat wekelijks of maandelijks zouden doen :N
  vrijdag 3 januari 2020 @ 18:17:23 #43
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190860713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:41 schreef Cue_ het volgende:
Ramen lappen heb ik nooit begrepen. Doe het zelf enkel bij verhuizingen :')
Maargoed. De helft van m'n rolluiken en dergelijke zitten ook altijd dicht. Dus zo heel veel raam is er niet te zien. Toch snap ik 't niet als mensen dat wekelijks of maandelijks zouden doen :N
Wij hadden ooit een buurvrouw die in onze vakantie de post opraapte, de plantjes water gaf (en mest, denk ik) en onze ramen lapte. _O- Daar vroegen we niet om, maar ze kon het niet meer aanzien blijkbaar.
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 21:58:20 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190864901
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:04 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dagelijks stofzuigen? Is dat normaal? Ik doe dat echt maar 1 x in de week. :@
Hier gebeurt het soms, niet altijd, ook periodes elke dag. Afhankelijk van hoeveel haren de hondjes verliezen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 21:59:27 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190864925
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 13:06 schreef SpecialK het volgende:
Dagelijks stofzuigen is wel redelijk neurotisch... had laatst hier ook een verhitte discussie met iemand die onderbroeken en beddengoed streek en elke week al het beddengoed waste.

En dan klagen over dat het huishouden zoveel tijd in beslag neemt.
Onderbroeken niet, beddengoed wel degelijk. Wij hebben geloof ik 6 sets beddengoed ofzo, maar dat wassen we niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk.

On-topic: Geen vast schema ofzo. Maar omdat het routine is geworden doe je natuurlijk wel vaak dezelfde dingen op dezelfde dagen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190869634
Ik gebruik de app Tody om het schema bij te houden :@ De gewone dingen doe ik heus ook wel zonder app, maar ik vind het superhandig dat ik een alert krijg dat het nu toch echt wel weer eens tijd wordt om de keukenkastjes uit te soppen, de lampen af te stoffen, oude zooi uit de vriezer te gooien en de waterkoker te ontkalken. Dingen die ik anders uiteindelijk ook wel zou doen, maar veel te laat waardoor het allemaal alleen maar meer werk is. Nu word ik daar op tijd op gewezen en ik word er heel gelukkig van als ik het in de app kan afvinken :D
pi_190869688
Nee. Ik heb een hekel aan schema's. En ik heb het niet nodig.
pi_190869700
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:24 schreef Amsel het volgende:
Ik gebruik de app Tody om het schema bij te houden :@ De gewone dingen doe ik heus ook wel zonder app, maar ik vind het superhandig dat ik een alert krijg dat het nu toch echt wel weer eens tijd wordt om de keukenkastjes uit te soppen, de lampen af te stoffen, oude zooi uit de vriezer te gooien en de waterkoker te ontkalken. Dingen die ik anders uiteindelijk ook wel zou doen, maar veel te laat waardoor het allemaal alleen maar meer werk is. Nu word ik daar op tijd op gewezen en ik word er heel gelukkig van als ik het in de app kan afvinken :D
Ik zou gek worden :o
pi_190869793
Een schema in ons geval zou tof zijn ware het niet dat het niet te combineren valt met wel of niet thuis aanwezig zijn van zowel mijn broer als ik ;-)

Dan is hij bij zijn vriendin en dan ik weer bij de mijne! :D
Just say hi!
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:01:43 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190869817
Wel eens schema’s gemaakt, maar dat was geen lang leven beschoren. Bepaalde dingen doen we wel wekelijks, maar andere dingen kunnen gerust minder vaak. Ik bepaal wel op het oog of het nodig is.

Bepaald bezoek is trouwens ook wel vaak een goede aanleiding voor een ‘grote beurt’.

En ramen lappen vind ik ook onnodig. :+
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')