abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190843931
Zojuist was ik in een winkel met mijn moeder om een jas te kopen (ik ben 28). Ik vroeg de verkoopster waar ze haar jasje gekocht had (gucci jasje). Ze zegt Duitsland ofzoiets. Even later vraag ik wat zo'n jasje kost (het was een opvallend jasje met veel kleuren) en toen werd ik voor onbeschofd uitgemaakt waar mijn moeder bij stond (jaja).
Nu vroeg ik mij af: was ik wel onbeschofd?

[ Bericht 0% gewijzigd door jolo2 op 02-01-2020 16:15:31 ]
pi_190843981
Als je incorrecte grammatica en spelling gebruikt ben je wel redelijk onbeschoft.
pi_190843989
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef ToT het volgende:
Als je incorrecte grammatica en spelling gebruikt ben je wel redelijk onbeschoft.
Dat hij als 28 jarige met zijn mama een jas koopt helpt ook niet.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_190843995
Over geld praten is voor sommigen uit den boze, en dus onbeschoft ;)

Ik vind het een normale vraag daarentegen
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 2 januari 2020 @ 16:14:31 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_190844003
Slecht dat het personeel geen kleding uit de winkel draagt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Spellchecker donderdag 2 januari 2020 @ 16:14:37 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190844006
Ik vind dat niet echt onbeschoft.
pi_190844009
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

_O- Ook dat idd! :')

En Duitsland is ook wel zo ver weg om mama een jasje voor je te laten kopen.

pi_190844037
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

waarom reageer je als je allen wilt haten kom op dude xD
pi_190844061
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:16 schreef jolo2 het volgende:

[..]

waarom reageer je als je allen wilt haten kom op dude xD
Wil je serieuze reacties, kom dan met wat meer info. :)
Misschien lag het aan je manier van vragen, of was ze inmiddels met andere klanten bezig? We weten te weinig over de situatie om in te kunnen schatten in hoeverre je idd een bokkenlul was of dat je je nog relatief normaal gedroeg.

"Blijft een geinig jasje, meid! Wat heeft dat wel niet gekost, dan?"
"Ik heb wel een ritje naar Duitsland over om dit jasje ook te kopen, ik vind hem echt leuk! Maar kun je me globaal vertellen hoeveel hij ongeveer gekost heeft?"
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:20:22 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190844096
Wat meer context mag idd wel.

Al zijn er idd wel mensen die het niets vinden als je vraagt naar dingen die geld kosten.

Als ze als zei "Duitsland ofzo" mbt waar het gekocht was. Leek diegene al totaal geen behoefte te hebben aan 't gesprek .
Maar of dta zo is.. Kunnen we hier niet ruiken.
pi_190844101
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef ToT het volgende:
welk deel is verkeerd Nederlands dan?
pi_190844111
Sowieso is het wel een beetje apart om te vragen naar bij welke concurrent ze die jas gekocht had. :P
Krijg er toch een beetje een Herman Finkers-feeling bij die kussentjes verkocht bij de V&D en mensen doorverwees naar de zaak er tegenover die veel meer keuze had qua kleuren! ;)
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 16:22:49 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190844122
Zullen we even proberen serieus op TS te reageren aub? Dank.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190844128
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:21 schreef jolo2 het volgende:

[..]

welk deel is verkeerd Nederlands dan?
"Onbeschofd" is niet bepaald goed gespeld. Ook kun je beter aanhalingstekens gebruiken als je zegt wat haar antwoord was.
pi_190844141
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Cue_ het volgende:

Al zijn er idd wel mensen die het niets vinden als je vraagt naar dingen die geld kosten.

Als ze als zei "Duitsland ofzo" mbt waar het gekocht was. Leek diegene al totaal geen behoefte te hebben aan 't gesprek .
ik kan je wel wat meer context geven, het gesprek was heel neutraal, maar ze kwam opeens zo uit de hoek met haar opmerking en toen zei ik kom we gaan en zijn we weg gegaan. Het was een dame die leek op een lesbische dame met kleding etc. (misschien iemand die het niet zo op mannen heeft?)
pi_190844164
Tijd dat de scholen weer gaan beginnen.
pi_190844170
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:24 schreef jolo2 het volgende:

[..]

ik kan je wel wat meer context geven, het gesprek was heel neutraal, maar ze kwam opeens zo uit de hoek met haar opmerking en toen zei ik kom we gaan en zijn we weg gegaan. Het was een dame die leek op een lesbische dame met kleding etc. (misschien iemand die het niet zo op mannen heeft?)
Je bent een vent die aan een schijnbaar lesbische kledingverkoopster in haar winkel vroeg waar ze haar jasje gehaald had?
  Spellchecker donderdag 2 januari 2020 @ 16:27:22 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190844176
quote:
99s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:14 schreef Nizno het volgende:
Slecht dat het personeel geen kleding uit de winkel draagt.
Is inderdaad geen reclame ...
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:28:23 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190844187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:24 schreef jolo2 het volgende:

[..]

Wat wou je met een damesjasje?

Misschien vond ze je wel eng, niet begrijpend waarom je zoiets zou vragen aan haar.. Of dat je haar wilde versieren ofzo.
pi_190844203
Ligt aan de manier waarop je het vroeg.

"Wat kost dat nou?!" Vind ik redelijk onbeschoft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190844223
quote:
2s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Wil je serieuze reacties, kom dan met wat meer info. :)
Misschien lag het aan je manier van vragen, of was ze inmiddels met andere klanten bezig? We weten te weinig over de situatie om in te kunnen schatten in hoeverre je idd een bokkenlul was of dat je je nog relatief normaal gedroeg.

"Blijft een geinig jasje, meid! Wat heeft dat wel niet gekost, dan?"
"Ik heb wel een ritje naar Duitsland over om dit jasje ook te kopen, ik vind hem echt leuk! Maar kun je me globaal vertellen hoeveel hij ongeveer gekost heeft?"
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Cue_ het volgende:

En dit.
"Pools are perfect for holding water"
pi_190844329
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:28 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat wou je met een damesjasje?

Misschien vond ze je wel eng, niet begrijpend waarom je zoiets zou vragen aan haar.. Of dat je haar wilde versieren ofzo.
nee hoor ze was niet interessant voor mij, maar als iemand met een opvallend jasje rondloopt wekt dat toch interesse? zoek er niet teveel achter, het was gewoon chitchat want ze hadden toch al geen leuke jassen
pi_190844416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:39 schreef jolo2 het volgende:

[..]

nee hoor ze was niet interessant voor mij, maar als iemand met een opvallend jasje rondloopt wekt dat toch interesse? zoek er niet teveel achter, het was gewoon chitchat want ze hadden toch al geen leuke jassen
Als het als chitchat bedoeld is, kan het wel wat lomp overkomen, ja. Misschien dat vriendinnen onderling spontaan kunnen zeggen dat ze de ander d'r jasje leuk vinden en dat ze dan even navragen waar ze het gehaald hebben en hoeveel het gekost heeft, maar als vent die toevallig d'r winkel in komt is het wel een beetje apart.
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 16:47:51 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190844438
quote:

[..]

Dus je vroeg aan d'r waar ze dat jasje vandaan had met als achterliggende gedachte dat dat in ieder geval niet kwam uit de winkel waar je was? Dus het was sarcastisch? Want dat zal ze opgepikt hebben en dan is het niet raar dat ze dat onbeschoft vindt.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 2 januari 2020 @ 16:53:51 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190844500
Misschien wist de verkoopster niet goed wat het woord ’onbeschoft’ betekent. Bedoelde ze iets in de geest van ‘onbeleefd’ of ‘onbetamelijk’.

Het is met de kennis van het vocabulaire soms kwalijk gesteld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190844799
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:53 schreef Lienekien het volgende:
Misschien wist de verkoopster niet goed wat het woord ’onbeschoft’ betekent. Bedoelde ze iets in de geest van ‘onbeleefd’ of ‘onbetamelijk’.

Het is met de kennis van het vocabulaire soms kwalijk gesteld.
ik vind het grappig dat je dit zegt en de anderen hier ook want mijn moeder zei namelijk wel dat het onbeschoft was. Ik vond het inderdaad ook erg hard en dacht eerder aan onbeleefd of ongepast. (even voor de duidelijkheid ze reageerde zo toen ik vroeg wat je voor zo'n jasje betaald)

[ Bericht 5% gewijzigd door jolo2 op 02-01-2020 17:28:54 ]
pi_190844843
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus je vroeg aan d'r waar ze dat jasje vandaan had met als achterliggende gedachte dat dat in ieder geval niet kwam uit de winkel waar je was? Dus het was sarcastisch? Want dat zal ze opgepikt hebben en dan is het niet raar dat ze dat onbeschoft vindt.
nee er zat geen gedachte achter (toevallig verkochten ze geen gucci, het was een score winkel). Soms lopen mensen met flitsende kleding rond en dan vraag je er wat over. Gek genoeg zegt iedereen hier dat ze het niet onbeschoft vinden.
  donderdag 2 januari 2020 @ 17:40:16 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190844996
quote:

[..]

Dat jij haar niet interessant vond.. Weet zij toch niet? :?

Gaat erom hoe het overkwam. En dat is voor jou lastig te bepalen. En voor ons nog wel meer :+
  donderdag 2 januari 2020 @ 17:41:54 #29
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_190845014
Zou het niet te maken kunnen hebben met een bepaalde vervelende vibe die je uitstraalt? Gecombineerd met mogelijk wat bijdehand bedoelde opmerkingen?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 2 januari 2020 @ 17:43:04 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_190845026
Misschien dacht ze wel dat je bedoelde dat ze het type is dat ze dat niet zou kunnen bepalen. Zij als verkoopster.
En dacht ze dat je het denigrerend bedoelde.
pi_190845397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:41 schreef Detroit het volgende:
Zou het niet te maken kunnen hebben met een bepaalde vervelende vibe die je uitstraalt? Gecombineerd met mogelijk wat bijdehand bedoelde opmerkingen?
nee het was gewoon neutraal allemaal, ik snap alle reacties over vibe, etc. maar daarvan was niets aan de orde. Ik denk dat ik een mannenhater getroffen heb of iemand die met zichzelf in de knoop ligt? Mijn moeder zei ook al dat ze het niet zo hard had hoeven zeggen. Ik schrok een beetje van de reactie want waarom ga je opeens zo frontaal in de aanval? Het lijkt wel alsof mensen niet weten hoe ze zich irl moeten gedragen tegenwoordig
pi_190847978
Als je aan een vreemde vraagt wat haar jasje kost is dat vrij onbeleefd. Er zijn wel manieren om het netjes te vragen maar als je niet zelf in kunt schatten hoe je dat doet is de kans groot dat je het op een onbeleefde manier gevraagd hebt.
pi_190848091
- Wat een leuk jasje. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Oh daar helemaal. Mag ik een onbeschofte vraag stellen: hoeveel kostte deze in Duitsland?

Elke andere vorm zou ik als onbeschoft beschouwen.
pi_190852008
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
- Wat een leuk jasje. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Oh daar helemaal. Mag ik een onbeschofte vraag stellen: hoeveel kostte deze in Duitsland?

Elke andere vorm zou ik als onbeschoft beschouwen.
Ja je hebt gelijk, ik zie mijn fout nu wel in. Anderzijds zal ik nooit meer in die zaak komen begrijpelijkerwijze. Er kan een slotje komen op dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')