Dat hij als 28 jarige met zijn mama een jas koopt helpt ook niet.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef ToT het volgende:
Als je incorrecte grammatica en spelling gebruikt ben je wel redelijk onbeschoft.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat hij als 28 jarige met zijn mama een jas koopt helpt ook niet.
waarom reageer je als je allen wilt haten kom op dude xDquote:Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat hij als 28 jarige met zijn mama een jas koopt helpt ook niet.
Wil je serieuze reacties, kom dan met wat meer info.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:16 schreef jolo2 het volgende:
[..]
waarom reageer je als je allen wilt haten kom op dude xD
welk deel is verkeerd Nederlands dan?quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:13 schreef ToT het volgende:
Als je incorrecte grammatica en spelling gebruikt ben je wel redelijk onbeschoft.
"Onbeschofd" is niet bepaald goed gespeld. Ook kun je beter aanhalingstekens gebruiken als je zegt wat haar antwoord was.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:21 schreef jolo2 het volgende:
[..]
welk deel is verkeerd Nederlands dan?
ik kan je wel wat meer context geven, het gesprek was heel neutraal, maar ze kwam opeens zo uit de hoek met haar opmerking en toen zei ik kom we gaan en zijn we weg gegaan. Het was een dame die leek op een lesbische dame met kleding etc. (misschien iemand die het niet zo op mannen heeft?)quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Cue_ het volgende:
Wat meer context mag idd wel.
Al zijn er idd wel mensen die het niets vinden als je vraagt naar dingen die geld kosten.
Als ze als zei "Duitsland ofzo" mbt waar het gekocht was. Leek diegene al totaal geen behoefte te hebben aan 't gesprek .
Maar of dta zo is.. Kunnen we hier niet ruiken.
Je bent een vent die aan een schijnbaar lesbische kledingverkoopster in haar winkel vroeg waar ze haar jasje gehaald had?quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:24 schreef jolo2 het volgende:
[..]
ik kan je wel wat meer context geven, het gesprek was heel neutraal, maar ze kwam opeens zo uit de hoek met haar opmerking en toen zei ik kom we gaan en zijn we weg gegaan. Het was een dame die leek op een lesbische dame met kleding etc. (misschien iemand die het niet zo op mannen heeft?)
Is inderdaad geen reclame ...quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:14 schreef Nizno het volgende:
Slecht dat het personeel geen kleding uit de winkel draagt.
Wat wou je met een damesjasje?quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:24 schreef jolo2 het volgende:
[..]
ik kan je wel wat meer context geven, het gesprek was heel neutraal, maar ze kwam opeens zo uit de hoek met haar opmerking en toen zei ik kom we gaan en zijn we weg gegaan. Het was een dame die leek op een lesbische dame met kleding etc. (misschien iemand die het niet zo op mannen heeft?)
quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Wil je serieuze reacties, kom dan met wat meer info.
Misschien lag het aan je manier van vragen, of was ze inmiddels met andere klanten bezig? We weten te weinig over de situatie om in te kunnen schatten in hoeverre je idd een bokkenlul was of dat je je nog relatief normaal gedroeg.
"Blijft een geinig jasje, meid! Wat heeft dat wel niet gekost, dan?"
"Ik heb wel een ritje naar Duitsland over om dit jasje ook te kopen, ik vind hem echt leuk! Maar kun je me globaal vertellen hoeveel hij ongeveer gekost heeft?"
En dit.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:20 schreef Cue_ het volgende:
Wat meer context mag idd wel.
Al zijn er idd wel mensen die het niets vinden als je vraagt naar dingen die geld kosten.
Als ze als zei "Duitsland ofzo" mbt waar het gekocht was. Leek diegene al totaal geen behoefte te hebben aan 't gesprek .
Maar of dta zo is.. Kunnen we hier niet ruiken.
nee hoor ze was niet interessant voor mij, maar als iemand met een opvallend jasje rondloopt wekt dat toch interesse? zoek er niet teveel achter, het was gewoon chitchat want ze hadden toch al geen leuke jassenquote:Op donderdag 2 januari 2020 16:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat wou je met een damesjasje?
Misschien vond ze je wel eng, niet begrijpend waarom je zoiets zou vragen aan haar.. Of dat je haar wilde versieren ofzo.
Als het als chitchat bedoeld is, kan het wel wat lomp overkomen, ja. Misschien dat vriendinnen onderling spontaan kunnen zeggen dat ze de ander d'r jasje leuk vinden en dat ze dan even navragen waar ze het gehaald hebben en hoeveel het gekost heeft, maar als vent die toevallig d'r winkel in komt is het wel een beetje apart.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:39 schreef jolo2 het volgende:
[..]
nee hoor ze was niet interessant voor mij, maar als iemand met een opvallend jasje rondloopt wekt dat toch interesse? zoek er niet teveel achter, het was gewoon chitchat want ze hadden toch al geen leuke jassen
Dus je vroeg aan d'r waar ze dat jasje vandaan had met als achterliggende gedachte dat dat in ieder geval niet kwam uit de winkel waar je was? Dus het was sarcastisch? Want dat zal ze opgepikt hebben en dan is het niet raar dat ze dat onbeschoft vindt.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:39 schreef jolo2 het volgende:
[..]
nee hoor ze was niet interessant voor mij, maar als iemand met een opvallend jasje rondloopt wekt dat toch interesse? zoek er niet teveel achter, het was gewoon chitchat want ze hadden toch al geen leuke jassen
ik vind het grappig dat je dit zegt en de anderen hier ook want mijn moeder zei namelijk wel dat het onbeschoft was. Ik vond het inderdaad ook erg hard en dacht eerder aan onbeleefd of ongepast. (even voor de duidelijkheid ze reageerde zo toen ik vroeg wat je voor zo'n jasje betaald)quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:53 schreef Lienekien het volgende:
Misschien wist de verkoopster niet goed wat het woord ’onbeschoft’ betekent. Bedoelde ze iets in de geest van ‘onbeleefd’ of ‘onbetamelijk’.
Het is met de kennis van het vocabulaire soms kwalijk gesteld.
nee er zat geen gedachte achter (toevallig verkochten ze geen gucci, het was een score winkel). Soms lopen mensen met flitsende kleding rond en dan vraag je er wat over. Gek genoeg zegt iedereen hier dat ze het niet onbeschoft vinden.quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus je vroeg aan d'r waar ze dat jasje vandaan had met als achterliggende gedachte dat dat in ieder geval niet kwam uit de winkel waar je was? Dus het was sarcastisch? Want dat zal ze opgepikt hebben en dan is het niet raar dat ze dat onbeschoft vindt.
Dat jij haar niet interessant vond.. Weet zij toch niet?quote:Op donderdag 2 januari 2020 16:39 schreef jolo2 het volgende:
[..]
nee het was gewoon neutraal allemaal, ik snap alle reacties over vibe, etc. maar daarvan was niets aan de orde. Ik denk dat ik een mannenhater getroffen heb of iemand die met zichzelf in de knoop ligt? Mijn moeder zei ook al dat ze het niet zo hard had hoeven zeggen. Ik schrok een beetje van de reactie want waarom ga je opeens zo frontaal in de aanval? Het lijkt wel alsof mensen niet weten hoe ze zich irl moeten gedragen tegenwoordigquote:Op donderdag 2 januari 2020 17:41 schreef Detroit het volgende:
Zou het niet te maken kunnen hebben met een bepaalde vervelende vibe die je uitstraalt? Gecombineerd met mogelijk wat bijdehand bedoelde opmerkingen?
Ja je hebt gelijk, ik zie mijn fout nu wel in. Anderzijds zal ik nooit meer in die zaak komen begrijpelijkerwijze. Er kan een slotje komen op dit topic.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
- Wat een leuk jasje. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Oh daar helemaal. Mag ik een onbeschofte vraag stellen: hoeveel kostte deze in Duitsland?
Elke andere vorm zou ik als onbeschoft beschouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |