abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190833984








[ Bericht 43% gewijzigd door Vonkenboer op 07-04-2020 07:55:04 ]
  woensdag 1 januari 2020 @ 21:23:29 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_190834082
Yay deel drie!
disclaimer
pi_190834125
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 12:14 schreef Tink89 het volgende:
Ik zou ook proberen of je kunt ventileren. En anders een gematteerd raam van plafond tot de grond naast je deur, net als naast veel voordeuren bijvoorbeeld?
Is een van de opties die ik bekijk :Y Maar ik vind die raampjes tot op heden niet goedkoop.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2019 12:21 schreef d.k. het volgende:
Je hebt het licht alleen nodig als je niet slaapt, toch? Waarom maak je dan geen luiken in de muur naar de gang? Als je ze open zet/klapt heb je licht, als je ze (meer) sluit heb je alsnog lucht.

Of zo'n jaloezie systeem of schutter achtig.
interessant idee :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien zijn de slaapkamers al veel lichter als de wanden zijn gestuukt?

Waarom wil je dat de slaapkamers lichter zijn? D.w.z., wil je er meer doen dan slapen of kleren aantrekken? Zo niet, dan zou ik het donkere omarmen.

Ik vind zelf dit soort binnenramen zo leuk. O+

[ afbeelding ]

Kunnen ventileren is wel heel fijn. Dan wordt het zoiest:

[ afbeelding ]

En ik zou zelf wel goed isoleren zodat je in de slaapkamer zo min mogelijk hoort van wat er elders in huis gebeurt.
Ik vind het er leuk uit zien, maar gek als we dat bij 1 slaapkamer toepassen en bij de rest niets. En het lijkt me niet betaalbaar.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2019 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een andere suggestie: glazen deuren nemen?
Onpraktisch ivm verduisteren bij slapen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 16:01 schreef BBach het volgende:
Wij hebben voor de slaapkamers in een zeer gelijkaardige layout ook binnenramen, ten zeerste aangeraden. Bij voorkeur idd te openen. Als jullie in de muur plaats hebben voor contragewichten, zou ik een guillotineraam aanraden omdat je dan geen plaatsverlies hebt als het raam open is. Naar (geluids) isolatie is dat wel slechter dan een vast raam.
Mooie vooruitgang weer, ik volg met veel plezier.
Ja ik ken jullie constructie. Lijkt me alleen lastig om zelf te bouwen.

Mijn moeder kwam gister met de geniale optie om gewoon de muur een stukje uit elkaar te halen en dan het kozijn te verplaatsen. Daarmee verbreed je het stukje waar nu een kledingkast zou kunnen zodat het een bed kan worden. En dan zet je de kledingkast in het donkere stuk neer en dat is minder erg. Dan zorg je gewoon voor een lamp er boven en heb je in elk geval in het bed wel daglicht.

Dus ik ga morgen een stuk muur uit elkaar schroeven -O- En weer opnieuw bouwen *O*
  woensdag 1 januari 2020 @ 22:11:41 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190835888
Das wel het voordeel van metalstud muurtjes. Als je blokken gelijmd had was het flink minder makkelijk geweest!
pi_190841027
Omdraaien bleek de truuk, helemaal tevreden nu O+
pi_190841071
^O^ goed bezig :)

Hoe is het met de krassen?
pi_190841090
Ze komen nog een keertje langs voor de krassen. Ben niet helemaal tevreden.


Stucplaat of gipsplaat tegen de voorzetwanden?
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 12:05:27 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190841115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:02 schreef Puala het volgende:
Ze komen nog een keertje langs voor de krassen. Ben niet helemaal tevreden.

Stucplaat of gipsplaat tegen de voorzetwanden?
Volgens mij hebben stucplaten de voordelen dat je het niet hoeft voor te strijken als je het wilt gaan stucadoren. Dat moet je bij gipsplaten wel doen.
Stucplaten schroef je ook niet strak tegen elkaar aan, maar met een kleine kier.
Met het stucen smeer je die dicht en dan hangt het sutcwerk als het ware aan de stucplaat.

Volgens mij zijn ze wel alleen maar geschikt voor of specifiek ontwikkeld voor plafonds.

In natte ruimten moet je zonder meer van die groene gips platen gebruiken.
pi_190841153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:02 schreef Puala het volgende:
Ze komen nog een keertje langs voor de krassen. Ben niet helemaal tevreden.


Stucplaat of gipsplaat tegen de voorzetwanden?
Met 9mm osb achter het gips worst het lekker stevig en kun je er later makkelijk iets aan ophangen of aan vastmaken. Absolute tip. Daarna maakt dikte gips ook minder uit
pi_190841166
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:09 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

[..]

Met 9mm osb achter het gips worst het lekker stevig en kun je er later makkelijk iets aan ophangen of aan vastmaken. Absolute tip. Daarna maakt dikte gips ook minder uit
Zit er al zie ik, ben weer lekker scherp...

Goed bezig!
  donderdag 2 januari 2020 @ 12:20:18 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190841258
We hebben ze hier door elkaar gebruikt (ene plafond stucplaat, andere gipsplaat en het zelfde bij muren). En stukadoors hier vinden beiden prima.

Voordeel van gipsplaten is dat je ze in grote formaten zijn, wat scheelt met schroeven. Je moet ze daarentegen wel voorstrijken zoals hierboven al gemeld. Andere kant op vind ik stucplaatjes van 40x200 ideaal omdat ze handzaam zijn en met osb eronder kan je ze toch overal schroeven waar het je uit komt.

Wel 1 tipje, kijk of je een gipsplaatschroevendraaier kan lenen. Die dingen schroeven zo snel! Scheelt echt veel tijd en een lamme arm :P . Die ik heb geleend heeft niet zo een autolaad functie waar je schroeven op een plastic strip in stopt en dat scheelt al enorm :Y .
pi_190841428
Wat een vaart zit er in *O*
Ik vind het machtig mooi om te zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 12:48:52 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190841529
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:20 schreef bleiblei het volgende:

Wel 1 tipje, kijk of je een gipsplaatschroevendraaier kan lenen. Die dingen schroeven zo snel! Scheelt echt veel tijd en een lamme arm :P . Die ik heb geleend heeft niet zo een autolaad functie waar je schroeven op een plastic strip in stopt en dat scheelt al enorm :Y .
Hm, die dingen zijn eigenlijk nog verrassend goedkoop :o

https://www.gereedschapce(...)rEAkYAyABEgKKOPD_BwE
pi_190844815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hm, die dingen zijn eigenlijk nog verrassend goedkoop :o

https://www.gereedschapce(...)rEAkYAyABEgKKOPD_BwE
Puala is dan misschien een uitzondering maar hoeveel wandjes plaats een normaal mens in een leven?

Zo iets zou je gewoon een weekje moeten kunnen huren voor een geeltje.
pi_190844878
quote:
99s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Puala is dan misschien een uitzondering maar hoeveel wandjes plaats een normaal mens in een leven?

Zo iets zou je gewoon een weekje moeten kunnen huren voor een geeltje.
Als je een huis verbouwt heb je een hoop gipsplaten te schroeven, wij hebben buiten de badkamer wandjes (2 kleine) alleen plafonds maar zijn heel blij met onze makita met accu. Hebben ‘n gekocht met T idee hem na de verbouwing weer te verkopen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_190844974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 17:29 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Als je een huis verbouwt heb je een hoop gipsplaten te schroeven, wij hebben buiten de badkamer wandjes (2 kleine) alleen plafonds maar zijn heel blij met onze makita met accu. Hebben ‘n gekocht met T idee hem na de verbouwing weer te verkopen.
Weer verkopen is net zo iets als huren voor een periode.
Afgelopen maand helpen verbouwen waarbij we 100+ gipsplaten hebben verwerkt, het schroeven met normale accumachine was prima bij te houden met het op maat snijden (veel buizen).
pi_190845867
Ik heb toevallig de schroeven vanmiddag gekocht en al in huis, dus ik denk niet dat ik nog ga wisselen. De platen zijn besteld. Stucplaten voor het plafond en gipsplaten voor de wanden. Komt qua lengte net wat beter uit :) Woensdag wordt de hele bende bezorgd.

En vandaag belde ze ook voor alle spullen van de badkamer *O* Ook daarvoor zijn de leverdata afgesproken.

We gaan komende maand heel veel meters maken *O*
pi_190877688
En de eerste spullen van de badkamer zijn geleverd *O* En de kraan voor in de keuken *O*

En de eerste meters buis zitten er in voor de spotjes. Moet alleen nog even op zoek naar centraaldozen voor 19mm buis, bestaan die? En waar kun je die halen?
pi_190879365
https://www.sandervunderi(...)19mm-buis-ch80r.html

daar hebben ze deze, ook van ABB Haf
  zaterdag 4 januari 2020 @ 21:43:38 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190880572
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 20:39 schreef exlurker het volgende:
https://www.sandervunderi(...)19mm-buis-ch80r.html

daar hebben ze deze, ook van ABB Haf
Oeh, die had ik eerder moeten kennen. Ik kom consequent ruimte te kort in die blauwe vierkante centraaldozen :P .

Enne, @Puala , welke kranen e.d. hebben jullie nu besteld?
pi_190880939
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oeh, die had ik eerder moeten kennen. Ik kom consequent ruimte te kort in die blauwe vierkante centraaldozen :P .
Komt qua ruimte ongeveer gelijk
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:04:23 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190881019
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Komt qua ruimte ongeveer gelijk
Waar laat je dan de lasdoppen & draden bij 12 aansluitingen? heb er nu een paar van 8, maar das echt niet grappig om erin gepropt te krijgen :{ .
pi_190881210
ABB Haf 161 geen optie dan?
pi_190881316
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Waar laat je dan de lasdoppen & draden bij 12 aansluitingen? heb er nu een paar van 8, maar das echt niet grappig om erin gepropt te krijgen :{ .
Nja ik heb er geen 12 inzitten. 8-10 Max en dat is wel proppen.. het gaat, maar is proppen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:18:03 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190881371
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:15 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nja ik heb er geen 12 inzitten. 8-10 Max en dat is wel proppen.. het gaat, maar is proppen.
Vooral als je wisselschakelaars domotica voorbereid en door 1 pijpje nul, fase, aarde en 2 keer schakeldraad hebt lopen :D . Maar goed. Volgende keer doe ik dit anders O-) .
pi_190881671
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 21:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oeh, die had ik eerder moeten kennen. Ik kom consequent ruimte te kort in die blauwe vierkante centraaldozen :P .

Enne, @:puala , welke kranen e.d. hebben jullie nu besteld?
Alles zwart, zowel badkamer als keuken.

Deze voor de keuken in zwart: https://www.quooker.nl/458-taps/223-flex.html

Wastafel: https://sanitairkamer.nl/(...)aibaar-sk11754.html#

Douche: https://sanitairkamer.nl/(...)ddouche-sk22101.html

Bad: https://sanitairkamer.nl/(...)uche-set-sk6703.html

Toiletkraan is wel wit: https://sanitairkamer.nl/(...)etkraan-4005200.html
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:34:16 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190881743
Geen inbouw? :o ;)
Douche ziet er wel erg tof uit trouwens :Y .
En die quookers... Wij hebben er dadelijk ook 1, ben benieuwd of het z'n geld waard is :P .
pi_190881770
Nee ik had liever een sunshower dan inbouwkranen ;) Ik vind het mooi, maar niet zijn geld waard. En het praktische van schoonmaken boeit me ook weinig. Dus de keuze was niet moeilijk.

De quooker heb ik heel lang over getwijfeld, maar het lege aanrecht gaf de doorslag.
pi_190881971
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vooral als je wisselschakelaars domotica voorbereid en door 1 pijpje nul, fase, aarde en 2 keer schakeldraad hebt lopen :D . Maar goed. Volgende keer doe ik dit anders O-) .
Meer centraaldozen :7
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 22:53:18 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190911297
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wel netjes bereikbaar houden hè !
Foto's maken en een plattegrondje met de afmetingen. In het ergste geval gaan we de zaag in het plafond zetten ;)
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 22:31:20 #32
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190911791
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Foto's maken en een plattegrondje met de afmetingen. In het ergste geval gaan we de zaag in het plafond zetten ;)
Al overwogen om ze in een hoekje van de kamers te maken ? Of op plaatsen waar je kasten komen ? Ik zou ze niet weg werken iig. uiteindelijk gaat het ook gewoon tegen de wet en regelgeving in.

https://www.sbkopleidinge(...)rische-verbindingen/
pi_190912075
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Al overwogen om ze in een hoekje van de kamers te maken ? Of op plaatsen waar je kasten komen ? Ik zou ze niet weg werken iig. uiteindelijk gaat het ook gewoon tegen de wet en regelgeving in.

https://www.sbkopleidinge(...)rische-verbindingen/
Ik begrijp je punt, maar ik ga het niet herzien ;)
pi_190912225
:D
Hooray for boobies!
pi_190912965
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, maar ik ga het niet herzien ;)
De volgende bewoners zullen je vervloeken. :P
pi_190915189
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:24 schreef archito het volgende:

[..]

De volgende bewoners zullen je vervloeken. :P
Want, in elk huis trek je als eerst de centraaldozen open? :’)
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 08:21:41 #37
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190915245
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:42 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt, maar ik ga het niet herzien ;)
Maar je wilt ook niet naar andere mogelijkheden kijken ? Hoe ga je het met de verlichting doen dan ? Overal inbouw spots of inbouw design bakken ?

Ik mag hopen dat je nooit geen storingen of problemen krijgt !

Denk je ook nog aan rookmelders? Daar kun je ook mooi dozen achter kwijt.
pi_190915355
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:13 schreef Puala het volgende:

[..]

Want, in elk huis trek je als eerst de centraaldozen open? :’)
Haha nee, maar ooit gaat er iemand nog in het huis verbouwen waarschijnlijk.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook niet overal volgens de regels heb gedaan hoor. :+
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:23:23 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190917736
Ik probeer het te voorkomen, maar heel soms kan je niet anders als je het nog een beetje netjes wil doen. Wij hebben 2 van die kleine koppeldoosjes in het plafond zitten waar je niet makkelijk bij kan (net als de led-trafo's). Je ziet ze zitten door de openingen van de spots, maar als er iets mis is, moet toch de zaag in het plafond.

Dus ergens snap ik de keuze. Al begrijp ik ook het protest hiero wel.

Wat betreft "nieuwe bewoners"... Als je dit sort dingen doet. Zorg ervoor dat de nieuwe bewoners niet je telefoonnummer hebben O-) . Ben tot 2 maanden na de verhuizing ge-appt door de kopers van ons vorige huis met vragen over zaken die niet direct logisch in elkaar gezet waren :P (zoals een lichtschakelaar die niet de centraaldoos in het plafond schakelde (zat ook geen schakeldraad trouwens), maar een stopcontact die recht onder de schakelaar zat :D .
pi_190919756
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:23 schreef bleiblei het volgende:
Je ziet ze zitten door de openingen van de spots, maar als er iets mis is, moet toch de zaag in het plafond.
Ook tegen dat soort klussen ga je veel makkelijker aankijken dan de gemiddelde niet-klusser.
Ik pak tegenwoordig vrij impulsief klusjes op waar andere mensen ruim voor plannen of niet zelf aandurven.

Een glad gestuct plafond heb je met relatief weinig moeite weer strak afgewerkt.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 15:34:15 #41
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190920179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 14:57 schreef archito het volgende:

[..]

Ook tegen dat soort klussen ga je veel makkelijker aankijken dan de gemiddelde niet-klusser.
Ik pak tegenwoordig vrij impulsief klusjes op waar andere mensen ruim voor plannen of niet zelf aandurven.

Een glad gestuct plafond heb je met relatief weinig moeite weer strak afgewerkt.
Klopt, stuk gipsplaat bewaren en als je klaar bent met 2 latjes erop terug hangen. Hoef je alleen nog maar de zaaglijnen weer dicht te smeren en opnieuw te texen.
pi_190926847
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar je wilt ook niet naar andere mogelijkheden kijken ? Hoe ga je het met de verlichting doen dan ? Overal inbouw spots of inbouw design bakken ?

Ik mag hopen dat je nooit geen storingen of problemen krijgt !

Denk je ook nog aan rookmelders? Daar kun je ook mooi dozen achter kwijt.
Op 4 lampen na wordt alles inbouwspots. En we maken netjes een tekening, laten alles vastleggen op schaal en hangen die wel in de meterkast. En dan heeft een volgende bewoner daar vast veel plezier van over 50 jaar.

En rookmelders zijn al aangeschaft, koolstofmelder ook en zelfs een gasdetector. Kon aan een mooi dealtje komen. En het is een leuk idee om daar een doos achter te plaatsen, maar blijft zichtbaar. Dus helaas geen optie ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 08:42 schreef archito het volgende:

[..]

Haha nee, maar ooit gaat er iemand nog in het huis verbouwen waarschijnlijk.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook niet overal volgens de regels heb gedaan hoor. :+
Ja, over 50 jaar is het vast allemaal anders dan nu. Ik ga niet nu al nadenken over hoe het er over 50 jaar aan toe gaat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:23 schreef bleiblei het volgende:
Ik probeer het te voorkomen, maar heel soms kan je niet anders als je het nog een beetje netjes wil doen. Wij hebben 2 van die kleine koppeldoosjes in het plafond zitten waar je niet makkelijk bij kan (net als de led-trafo's). Je ziet ze zitten door de openingen van de spots, maar als er iets mis is, moet toch de zaag in het plafond.

Dus ergens snap ik de keuze. Al begrijp ik ook het protest hiero wel.

Wat betreft "nieuwe bewoners"... Als je dit sort dingen doet. Zorg ervoor dat de nieuwe bewoners niet je telefoonnummer hebben O-) . Ben tot 2 maanden na de verhuizing ge-appt door de kopers van ons vorige huis met vragen over zaken die niet direct logisch in elkaar gezet waren :P (zoals een lichtschakelaar die niet de centraaldoos in het plafond schakelde (zat ook geen schakeldraad trouwens), maar een stopcontact die recht onder de schakelaar zat :D .
Ghehe, die tip komt te laat. Ze hebben de gegevens al. En als lokale ondernemer zijn we sowieso snel te vinden, dus we moeten maar gewoon hopen dat dat niet aan de orde komt. We gaan het wel zien ;)
pi_190942973
Ik zie dat ik al even geen foto's heb laten zien. Hier even een snelle overview van de afgelopen 1,5 week.

De gang in opbouw O+







Zo was eerst de deur en het raam. Inmiddels is de deur een goeie meter opgeschoven



De gang vanuit de tuin, binnen is soms lastig foto's maken hoe het er uit ziet







We hebben ook nog een verrassing ontdekt in de tuin:



En zo zag het er vanavond uit toen ik naar huis ging:





Morgen gaat in de slaapkamers het houten regelwerk tegen het plafond aan. En morgenavond gaan we draden trekken. De bedoeling is dan om vrijdag en zaterdag het grootste gedeelte van de wanden en plafonds dicht te gaan zetten met gipsplaten in de slaapkamers. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.
pi_190944073
^O^
Hooray for boobies!
pi_190955646
We hebben licht in de gang _O_
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 21:30:54 #46
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190955794
Poeh, dat gaat als een speer zeg !
Ben benieuwd of jullie de wanden al dicht krijgen dit weekend :)
pi_190958151
Ik hoop het wel. Over 2 weken moet de stukadoor er in en de bijkeuken, hal en toilet moet nog. En de woonkamer/keuken. Dus eigenlijk is het streven wel dit weekend alles achter de badkamer klaar te hebben.
pi_190958267
Nou wat een avontuur vanavond. Mijn zusje, zwager en ik hebben heerlijk geklust. Veel gedaan en tevreden naar huis. Dus ik trek de deur dicht en draai de sleutel om. Maar 3-4 mm voor ik rond ben is er geen beweging meer in te krijgen. Niet op slot, niet van het slot.

En alle deuren op de knip of zonder sleutelgat buiten. En daar sta je dan :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Puala op 10-01-2020 00:05:26 ]
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 00:32:03 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190958664
Had je nog ergens een klein raam met enkel glas? :+ Of hoe ben je binnen gekomen?

Wij hebben een keer dus een ruit met enkel glas opgeofferd.
En een keer via de ladder en het slaapkamerraam.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190973554
De vloerverwarming mag aan, maar het lukt niet ;(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')