Allen hartelijk gegroet,quote:Buitenland • Vandaag, 07:31 • Aangepast Vandaag, 09:35
De paus kust een beeld van Jezus AFP
"God houdt van iedereen, ook van de slechtsten onder ons. " Dat heeft paus Franciscus gezegd in de kerstnachtmis in de Sint-Pieter in Vaticaanstad. Duizenden gelovigen woonden de viering bij.
De geboorte van Jezus herinnert ons eraan dat God iedereen onvoorwaardelijk liefheeft, zei de paus. "Wacht niet op de liefde van je buren, voordat je hun liefde geeft. En wacht niet op het respect van anderen voordat je hen dient", zei Franciscus in de nachtmis.
God zal altijd blijven houden, zei de Paus. Ook als je "verkeerde ideeën hebt of er een rommeltje van hebt gemaakt":
Paus: *liefde van God is onvoorwaardelijk
Later vandaag spreekt de paus nog het Urbi et Orbi uit, de traditionele zegen voor de stad en de wereld.
Ook viering Betlehem
Op de geboorteplek van Jezus, in Betlehem, verzamelden zich ook duizenden gelovigen voor de viering van Kerst.
Mensen uit de hele wereld zijn daar bij elkaar gekomen om samen te zingen en te bidden. De stad op de Westelijke Jordaanoever heeft de afgelopen tijd extra hotels gebouwd, omdat steeds meer mensen de geboorteplek van Jezus willen bezoeken.
Bij de nachtmis in Betlehem was onder anderen de Palestijnse president Abbas aanwezig. Aartsbisschop Pizzaballa riep gelovigen op om toenadering tot elkaar te zoeken.
Kerstviering in Betlehem
Kerst op straat in Betlehem
De Israëlische regering maakte onlangs bekend dat Palestijnse christenen in de Gazastrook met Kerst naar heilige plaatsen mogen reizen. Naast Betlehem zijn dat Jeruzalem en Nazareth.
Staatshoofden en regeringsleiders staan vandaag stil bij Kerst. De kersttoespraak van koning Willem-Alexander wordt vanmiddag om 13.00 uur uitgezonden, onder meer op nos.nl, NPO1 en NPO Radio 1.
Het is anders gewoon in lijn met het leven van Jezus.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:22 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat een lul die paus. Echt zo een SJW paus dit.
Tja, van mij mag die zonder meer de volgende kruistochten afkondigen.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:22 schreef Duveldrinker het volgende:
Helaas toch nog veel te veel mensen. Iig te veel om met z'n allen te besluiten om religie achter de voordeur te schoppen (oa religieus onderwijs afschaffen en belastingvoordelen opheffen).quote:Op woensdag 25 december 2019 12:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ach niemand neemt dat gezever echt serieus, toch? Het is een ritueel, zoals alle religies aan elkaar hangen van rituelen. Daar voelen sommige mensen zich prettig bij, maar of ze er ook echt in geloven is een ander verhaal
Gelukkig is er de linkse NPO om ons te vertellen dat ontkerkelijking heel slecht isquote:Op woensdag 25 december 2019 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Helaas toch nog veel te veel mensen. Iig te veel om met z'n allen te besluiten om religie achter de voordeur te schoppen (oa religieus onderwijs afschaffen en belastingvoordelen opheffen).
Hij zegt niet zo veel raars, wat mij betreft.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:50 schreef Filosoofert het volgende:
Ik mis denk ik ff het punt, waarom is het raar wat de Paus zegt?
Lolquote:Op woensdag 25 december 2019 12:25 schreef FireFox1 het volgende:
God houdt zeer veel van mijn ex zo te lezen.
Ook al zo'n gutmensch die Jezusquote:Op woensdag 25 december 2019 12:24 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Het is anders gewoon in lijn met het leven van Jezus.
Wat mij betreft is het niet zozeer aversie tegen religie, maar eerder het tamelijk 'lege' van zo'n toespraak. We weten allemaal dat het mooie woorden zijn en dat het verder allemaal geen effect heeft. Dat geldt ook voor toespraken van onze koning bijvoorbeeld. Wat heeft dat allemaal voor zin, behalve dan dat het een ritueel is.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij zegt niet zo veel raars, wat mij betreft.
Maar de combinatie: religie is inherent natuurlijk een redelijk hypocriet feest, + dat je afzetten tegen het Christendom natuurlijk zeer modieus is.
Christenen kun je rustig bij het oude vuil zetten, die doen toch niks terug
Ja, het ontstijgt de onsterfelijke woorden van Bill & Ted allemaal niet: Be excelent to eachother!quote:Op woensdag 25 december 2019 13:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het niet zozeer aversie tegen religie, maar eerder het tamelijk 'lege' van zo'n toespraak. We weten allemaal dat het mooie woorden zijn en dat het verder allemaal geen effect heeft. Dat geldt ook voor toespraken van onze koning bijvoorbeeld. Wat heeft dat allemaal voor zin, behalve dan dat het een ritueel is.
Daar is een forum voor he.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat een zeikwijven weer hier zeg. Altijd maar dat commentaar geven...
Sterker nog, God houdt zelfs van Jigggy's ex.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:25 schreef FireFox1 het volgende:
God houdt zeer veel van mijn ex zo te lezen.
Niet geluisterd (sorry, geen zin in vandaag, npo radio), maar ik gok dat ze klagen over minder sociale cohesie?quote:Op woensdag 25 december 2019 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gelukkig is er de linkse NPO om ons te vertellen dat ontkerkelijking heel slecht is
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2018-12-19
Iedereen houdt van Jigggy's ex. Althans, voor 20 minuten, als je ¤10 kan missen.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sterker nog, God houdt zelfs van Jigggy's ex.
Eh, sorry??quote:Op woensdag 25 december 2019 13:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Nou gelukkig houdt die ook van kindermisbruikers als jullie dan.
Waarom mogen jongeren niet naar geluk streven? Omdat de babyboomers alle geluk al hebben ingepikt? 🤔quote:Op woensdag 25 december 2019 13:31 schreef Scjvb het volgende:
Alhier genoten v.e. mooie pauselijke toespraak, kerstbrood, wijn
en de woorden ''troost voor allen die lijden''
, evenals de toespraak van de koning die zei dat ''het streven naar geluk geen obsessie mag worden.''
![]()
Laatste is tevens een boodschap die vooral bestemd voor jongeren is.
Vrouw (79) slachtoffer van straatroofquote:Op woensdag 25 december 2019 13:31 schreef Scjvb het volgende:
, evenals de toespraak van de koning die zei dat ''het streven naar geluk geen obsessie mag worden.''
![]()
Zo strikt zou ik het ook niet willen stellen, maar dat zou u aan de koning moeten vragen.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom mogen jongeren niet naar geluk streven? Omdat de babyboomers alle geluk al hebben ingepikt? 🤔
Misschien dat hij gul doneert aan de minderbedeelden via de Rotary Club.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Vrouw (79) slachtoffer van straatroof
Kan je dit vrouwtje niet een hart onder de riem steken, wellicht uitnodigen voor de kerstborrel, en wat christelijke liefde meegeven? Ik denk dat ze dat wel fijn zou vinden, zo van haar mede Haarlemmers.
(waarmee ik absoluut niet wil insinueren dat jij of het christelijke geloof hier ook maar op enige manier iets mee te maken zou hebben oid, maar gewoon alleen maar dat het een heel mooi gebaar zou zijn, zo deze tijd van het jaar.)
quote:Op woensdag 25 december 2019 13:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Vrouw (79) slachtoffer van straatroof
Kan je dit vrouwtje niet een hart onder de riem steken, wellicht uitnodigen voor de kerstborrel, en wat christelijke liefde meegeven? Ik denk dat ze dat wel fijn zou vinden, zo van haar mede Haarlemmers.
(waarmee ik absoluut niet wil insinueren dat jij of het christelijke geloof hier ook maar op enige manier iets mee te maken zou hebben oid, maar gewoon alleen maar dat het een heel mooi gebaar zou zijn, passend bij deze tijd van het jaar.)
Oprecht, dat geloof ik bij jou echt meteen. Al denk ik dan wel dat je haar uit moet gaan nodigen (als je toevallig / via via weet wie ze is dan), want ze zal wss niet vanuit haarzelf zo op de stoep staan.quote:
Dat is nu te laat. Daaraan voorafgaand had eerst een formele uitnodiging aan mevrouw gestuurd moeten worden.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Oprecht, dat geloof ik bij jou echt meteen. Al denk ik dan wel dat je haar uit moet gaan nodigen (als je toevallig / via via weet wie ze is dan), want ze zal wss niet vanuit haarzelf zo op de stoep staan.
Geen kinderen liefhebben.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Pedotopic van een pedopromoter over een pedoknuffelaar
Dat is een vrij ernstige aantijging. Realiseert u zich dat wel?quote:Op woensdag 25 december 2019 13:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Het is de huidige, wat vrijzinnige theologie. In principe kies je zelf. Maar je bent altijd welkom. Ik denk dat dat waar is. Maar weten is een tweede.quote:
U vergist zich schromelijk, beste dame.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:09 schreef maryen65 het volgende:
Wat een ranzige foto, die eerste. Daarom is misbruik in de kerk natuurlijk zo populair
Dus al die kinderen die misbruikt zijn door de kerk zit het tussen de oren?quote:Op woensdag 25 december 2019 15:17 schreef Scjvb het volgende:
[..]
U vergist zich schromelijk, beste dame.
Deze foto heeft verreweg ook maar iets van doen met hetgeen u suggereert, en genereert hooguit het verkeerde beeld wat bij sommigen tussen de oren zit.
Scjvb
Nee, dat zal ik zeker niet ontkennen m.b.t. het verleden. Alleen blijft het best handig en eerzaam om het kaf van het koren te blijven scheiden en deze afbeelding hierbij dus niet ten onrechte daarmee te associëren.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:22 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dus al die kinderen die misbruikt zijn door de kerk zit het tussen de oren?
En het is absoluut niet ''populair'', voor alle duidelijkheid.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:09 schreef maryen65 het volgende:
Wat een ranzige foto, die eerste. Daarom is misbruik in de kerk natuurlijk zo populair
nee ,quote:
veel huichelaars zeker wel en daar heeft ie dan geluk meequote:Op woensdag 25 december 2019 12:46 schreef TTSS het volgende:
Gelukkig voor 'm zijn er vrij veel slechte mensen in het Vaticaan.
Zolang kaf en koren nog samen met elkaar op blijft trekken en het koren zelfs zijn best doet om het kaf niet weg te laten waaien, is dat inderdaad best moeilijk ja.quote:Op woensdag 25 december 2019 15:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nee, dat zal ik zeker niet ontkennen m.b.t. het verleden. Alleen blijft het best handig en eerzaam om het kaf van het koren te blijven scheiden en deze afbeelding hierbij dus niet ten onrechte daarmee te associëren.
Scjvb
Het is geen aantijging, maar een constatering.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat is een vrij ernstige aantijging. Realiseert u zich dat wel?
Dit.quote:Op woensdag 25 december 2019 13:16 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Toch nog iemand die van me houdt.
Uiteraard is het een aantijging, want uw opmerking was een valse constatering en van een wansmakelijke orde.quote:Op woensdag 25 december 2019 20:06 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het is geen aantijging, maar een constatering.
Je hebt nochtans zelf een artikel gepost waaruit bleek dat het tot vorige week officieel beleid van de Kerk was om justitie tegen te werken bij de vervolging van kindermisbruikers.quote:Op woensdag 25 december 2019 20:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Uiteraard is het een aantijging, want uw opmerking was een valse constatering en van een wansmakelijke orde.
quote:Op woensdag 25 december 2019 12:00 schreef Scjvb het volgende:
Paus in nachtmis: God houdt ook van slechtste mensen
[..]
Allen hartelijk gegroet,
...
Fijne kerst!
Scjvb
Een enkele beeldenstorm was niet genoeg voor de afgoden en fictieve goden aanbiddende en uitbeeldende religieuzen. Waarom zijn er maar zo weinig atheïsten?quote:Op donderdag 26 december 2019 08:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je hebt nochtans zelf een artikel gepost waaruit bleek dat het tot vorige week officieel beleid van de Kerk was om justitie tegen te werken bij de vervolging van kindermisbruikers.
Tweeduizend jaar misbruik. Het is nog steeds moeilijk te bevatten.
Dit is een oproep tot Katholiek extremisme?quote:Op woensdag 25 december 2019 12:00 schreef Scjvb het volgende:
Paus in nachtmis: God houdt ook van slechtste mensen
Eh??quote:Op donderdag 26 december 2019 08:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je hebt nochtans zelf een artikel gepost waaruit bleek dat het tot vorige week officieel beleid van de Kerk was om justitie tegen te werken bij de vervolging van kindermisbruikers.
Tweeduizend jaar misbruik. Het is nog steeds moeilijk te bevatten.
quote:Op donderdag 26 december 2019 13:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Eh??
Dat zijn uw woorden, beste dame.
Nergens beweerde of suggereerde ik met nadruk dat wansmakelijk, zeer verwerpelijk en wellicht onwelriekend misbruik tot voor kort buiten justitie gehouden werd om misbruik toe te blijven dekken zonder er verder ook maar iets aan te doen. De organisatie heeft wereldwijd zelf al erg veel gedaan. De verwarring bij dit onderwerp zit 'm in het feit dat het instituut van oudsher en tot voor kort alles zelf regelde.
Critici, maar uiteraard ook legio waardige katholieken, vonden het inderdaad niet altijd even kies dan wel dubieus dat de Kerk tot die bewuste datum,17 december jl. haar eigen onderzoeken regelde alsook foute geestelijken vervolgde waar mogelijk.
Dat het zo lang heeft geduurd tot ca 10, 20 en 30 jaar geleden, waardoor het alsnog kon voorkomen door niet samen te werken met justitie en ''vieze vissen'' recentelijk alsnog door de mazen van het net konden zwemmen, blijft uiteraard voor sommigen een reden om zich daarover goed over achter de oren te krabben.
Maar desalniettemin zou ik u en eventuele anderen aanraden om werkelijk alle informatie hieromtrent nog 's goed door te nemen.
Scjvb
Waarde TS,quote:Op donderdag 26 december 2019 13:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Eh??
Dat zijn uw woorden, beste dame.
Nergens beweerde of suggereerde ik met nadruk dat wansmakelijk, zeer verwerpelijk en wellicht onwelriekend misbruik tot voor kort buiten justitie gehouden werd om misbruik toe te blijven dekken zonder er verder ook maar iets aan te doen. De organisatie heeft wereldwijd zelf al erg veel gedaan. De verwarring bij dit onderwerp zit 'm in het feit dat het instituut van oudsher en tot voor kort alles zelf regelde.
Critici, maar uiteraard ook legio waardige katholieken, vonden het inderdaad niet altijd even kies dan wel dubieus dat de Kerk tot die bewuste datum,17 december jl. haar eigen onderzoeken regelde alsook foute geestelijken vervolgde waar mogelijk.
Dat het zo lang heeft geduurd tot ca 10, 20 en 30 jaar geleden, waardoor het alsnog kon voorkomen door niet samen te werken met justitie en ''vieze vissen'' recentelijk alsnog door de mazen van het net konden zwemmen, blijft uiteraard voor sommigen een reden om zich daarover goed over achter de oren te krabben.
Maar desalniettemin zou ik u en eventuele anderen aanraden om werkelijk alle informatie hieromtrent nog 's goed door te nemen.
Scjvb
Prima onderbouwing!quote:
Ik bagatelliseerde nergens wat, en uiteraard is er het een en ander voorgevallen in het verleden, maar bij tijd en wijle probeer ik de meest fervente critici te laten inzien dat het allemaal lang zo zwart wit niet is als zijzelf vaak denken en hier etaleren.quote:Op donderdag 26 december 2019 14:17 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Waarde TS,
Ik meen mij toch een topic te herinneren waar je dit wellicht (echt WTF) onwelriekende misbruik op zijn minst bagatelliseerde.
groetjes
stalybridge
Goed, Ollie.quote:Op donderdag 26 december 2019 15:27 schreef OllieA het volgende:
Toch fijn dat god ook houdt van schijtlollige taalverkrachters als TS.![]()
Ollie
Dat mensen die hun posts in hoogdravende zalvende stijl gelardeerd met infantiele smileys blijven schrijven ondanks dat hen door slachtoffers van kerkelijk misbruik meermaals is verzocht daar mee op te houden niet te goeder trouw zijn ?quote:Op donderdag 26 december 2019 15:49 schreef Scjvb het volgende:
Heeft u verder nog wat zinnigs te melden over dit serieuze en met oog op het verleden voor verschillende mensen vrij gevoelige onderwerp?
Ik herhaal het dan nog maar een keer voor je: De katholieke kerk zou moeten worden vervolgd als de criminele club die het is.quote:Op donderdag 26 december 2019 15:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Goed, Ollie.
Heeft u verder nog wat zinnigs te melden over dit serieuze en met oog op het verleden voor verschillende mensen vrij gevoelige onderwerp? Zo niet, dan laat ik het hierbij voor vandaag.
Scjvb
Flauwekul, de religieuzen dagen atheïsten uit om alleen te komen spreken. Terwijl de religieuzen én langer én breder én met meer geoefende handen zijn. Waardoor men niets heeft aan dat luisterend oor, want de religieuzen zijn toch doof voor atheïsten.quote:Op donderdag 26 december 2019 14:38 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Prima onderbouwing!![]()
Maar even serieus, het lijkt erop dat u ergens toch zelf een probleem hebt, hetgeen u al dan niet bewust op anderen projecteert. Dat kan natuurlijk anders, want daar valt te allen tijde aan te werken. Bovendien heeft de RK-kerk altijd haar deuren wagenwijd open staan voor mensen van allerhande pluimage en dito levensvragen, en biedt zij waar nodig ook nog een luisterend oor.
Fijne kerst!
Ik vind de titel een beetje verkeerd gekozen, God wil dat we buigen voor Hem, er zijn geen goede mensen.quote:Op donderdag 26 december 2019 14:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ik bagatelliseerde nergens wat, en uiteraard is er het een en ander voorgevallen in het verleden, maar bij tijd en wijle probeer ik de meest fervente critici te laten inzien dat het allemaal lang zo zwart wit niet is als zijzelf vaak denken en hier etaleren.
Scjvb
En dat is HET probleem van het christelijk geloof. En daarom zal het moeten verdwijnen, goedschiks dan wel kwaadschiks. Pas dan zal de mens weer evolueren tot betere wezens..quote:Op donderdag 26 december 2019 21:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik vind de titel een beetje verkeerd gekozen, God wil dat we buigen voor Hem, er zijn geen goede mensen.
'Weer evolueren tot betere wezens'? Is de mens ooit een goed wezen geweest dan? En wat is 'een beter wezen'.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:54 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
En dat is HET probleem van het christelijk geloof. En daarom zal het moeten verdwijnen, goedschiks dan wel kwaadschiks. Pas dan zal de mens weer evolueren tot betere wezens..
Kun je svp de bron citeren waaruit blijkt dat God ook van de slechte mensen houdt?quote:Op woensdag 25 december 2019 13:31 schreef Scjvb het volgende:
![]()
Elke knie zal buigen staat er geschreven.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik vind de titel een beetje verkeerd gekozen, God wil dat we buigen voor Hem, er zijn geen goede mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
je moeder heeft een lulquote:Op woensdag 25 december 2019 12:22 schreef Duveldrinker het volgende:
zegt meer over jou dan over de Pausquote:Op woensdag 25 december 2019 12:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Ach niemand neemt dat gezever echt serieus, toch? Het is een ritueel, zoals alle religies aan elkaar hangen van rituelen. Daar voelen sommige mensen zich prettig bij, maar of ze er ook echt in geloven is een ander verhaal
Tering.. hoeveel domheid kan een persoon in zich hebbenquote:Op woensdag 25 december 2019 13:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
Misschien probeert hij alle kinderverkrachters bij de kerk te bagatelliseren door te zeggen dat god ook van hen houdt. Tja... je moet je vrienden in de kerk beschermen hé.quote:Op woensdag 25 december 2019 12:46 schreef TTSS het volgende:
Gelukkig voor 'm zijn er vrij veel slechte mensen in het Vaticaan.
Natuurlijk is de mens ooit een goed wezen geweest. Sterker nog, mensen kunnen goede wezens zijn. Maar dan moet je ze wel opvoeden met dat idee, en niet met het onmenselijke dogma van "de mens is slecht, alleen God is goed".. Let wel, een God die genocide gebood op andersdenkenden. En toen een koning 1 mens in leven liet werd die Godheid boos. Koning Saul was die koning die een koning in leven liet. Werd die koning gedood door een profeet van God...quote:Op donderdag 26 december 2019 22:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
'Weer evolueren tot betere wezens'? Is de mens ooit een goed wezen geweest dan? En wat is 'een beter wezen'.
Religie hoort bij de mens als stront en pis, daar kom je niet zo snel van af hoor. Mensen zullen altijd behoefte blijven hebben aan zingeving voor hun armzalige leventjes.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 00:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Elke knie zal buigen staat er geschreven.Ehm..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarde @Tengano,quote:Op donderdag 26 december 2019 23:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kun je svp de bron citeren waaruit blijkt dat God ook van de slechte mensen houdt?
De kop van dit mooie bericht op Eerste Kerstdag betekent weinig anders dan dat God zeer vergevingsgezind is.Dus houdt God uiteraard óók van hen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 00:13 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Misschien probeert hij alle kinderverkrachters bij de kerk te bagatelliseren door te zeggen dat god ook van hen houdt. Tja... je moet je vrienden in de kerk beschermen hé.
====
Allen,
Hier op Aarde is men de laatste 10 jaar, wellicht zelfs al wat langer, wereldwijd hard bezig geweest om Het Kwaad binnen sommige r. -k. kerken uit het stoffige verleden in grote omvang aan te pakken om uiteindelijk schoonschip te maken en gerechtigheid zoveel mogelijk maar bovenal waardig te laten geschieden.
Op NL'se bodem is de alom zeer bekende commissie Deetman hiervoor flink actief geweest, mij dunkt.
https://www.rkkerk.nl/dossiers/dossier-misbruik/
Lichtend voorbeeld van straffen op buitenlandse bodem, en vanzelfsprekend nog zoveel meer.
https://www.volkskrant.nl(...)e-kinderen~b40d681b/
Iedereen 'n mooi weekend toegewenst!
Scjvb-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |