Uiteraard is het een aantijging, want uw opmerking was een valse constatering en van een wansmakelijke orde.quote:Op woensdag 25 december 2019 20:06 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Het is geen aantijging, maar een constatering.
Je hebt nochtans zelf een artikel gepost waaruit bleek dat het tot vorige week officieel beleid van de Kerk was om justitie tegen te werken bij de vervolging van kindermisbruikers.quote:Op woensdag 25 december 2019 20:40 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Uiteraard is het een aantijging, want uw opmerking was een valse constatering en van een wansmakelijke orde.
quote:Op woensdag 25 december 2019 12:00 schreef Scjvb het volgende:
Paus in nachtmis: God houdt ook van slechtste mensen
[..]
Allen hartelijk gegroet,
...
Fijne kerst!
Scjvb
Een enkele beeldenstorm was niet genoeg voor de afgoden en fictieve goden aanbiddende en uitbeeldende religieuzen. Waarom zijn er maar zo weinig atheïsten?quote:Op donderdag 26 december 2019 08:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je hebt nochtans zelf een artikel gepost waaruit bleek dat het tot vorige week officieel beleid van de Kerk was om justitie tegen te werken bij de vervolging van kindermisbruikers.
Tweeduizend jaar misbruik. Het is nog steeds moeilijk te bevatten.
Dit is een oproep tot Katholiek extremisme?quote:Op woensdag 25 december 2019 12:00 schreef Scjvb het volgende:
Paus in nachtmis: God houdt ook van slechtste mensen
Eh??quote:Op donderdag 26 december 2019 08:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je hebt nochtans zelf een artikel gepost waaruit bleek dat het tot vorige week officieel beleid van de Kerk was om justitie tegen te werken bij de vervolging van kindermisbruikers.
Tweeduizend jaar misbruik. Het is nog steeds moeilijk te bevatten.
quote:Op donderdag 26 december 2019 13:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Eh??
Dat zijn uw woorden, beste dame.
Nergens beweerde of suggereerde ik met nadruk dat wansmakelijk, zeer verwerpelijk en wellicht onwelriekend misbruik tot voor kort buiten justitie gehouden werd om misbruik toe te blijven dekken zonder er verder ook maar iets aan te doen. De organisatie heeft wereldwijd zelf al erg veel gedaan. De verwarring bij dit onderwerp zit 'm in het feit dat het instituut van oudsher en tot voor kort alles zelf regelde.
Critici, maar uiteraard ook legio waardige katholieken, vonden het inderdaad niet altijd even kies dan wel dubieus dat de Kerk tot die bewuste datum,17 december jl. haar eigen onderzoeken regelde alsook foute geestelijken vervolgde waar mogelijk.
Dat het zo lang heeft geduurd tot ca 10, 20 en 30 jaar geleden, waardoor het alsnog kon voorkomen door niet samen te werken met justitie en ''vieze vissen'' recentelijk alsnog door de mazen van het net konden zwemmen, blijft uiteraard voor sommigen een reden om zich daarover goed over achter de oren te krabben.
Maar desalniettemin zou ik u en eventuele anderen aanraden om werkelijk alle informatie hieromtrent nog 's goed door te nemen.
Scjvb
Waarde TS,quote:Op donderdag 26 december 2019 13:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Eh??
Dat zijn uw woorden, beste dame.
Nergens beweerde of suggereerde ik met nadruk dat wansmakelijk, zeer verwerpelijk en wellicht onwelriekend misbruik tot voor kort buiten justitie gehouden werd om misbruik toe te blijven dekken zonder er verder ook maar iets aan te doen. De organisatie heeft wereldwijd zelf al erg veel gedaan. De verwarring bij dit onderwerp zit 'm in het feit dat het instituut van oudsher en tot voor kort alles zelf regelde.
Critici, maar uiteraard ook legio waardige katholieken, vonden het inderdaad niet altijd even kies dan wel dubieus dat de Kerk tot die bewuste datum,17 december jl. haar eigen onderzoeken regelde alsook foute geestelijken vervolgde waar mogelijk.
Dat het zo lang heeft geduurd tot ca 10, 20 en 30 jaar geleden, waardoor het alsnog kon voorkomen door niet samen te werken met justitie en ''vieze vissen'' recentelijk alsnog door de mazen van het net konden zwemmen, blijft uiteraard voor sommigen een reden om zich daarover goed over achter de oren te krabben.
Maar desalniettemin zou ik u en eventuele anderen aanraden om werkelijk alle informatie hieromtrent nog 's goed door te nemen.
Scjvb
Prima onderbouwing!quote:
Ik bagatelliseerde nergens wat, en uiteraard is er het een en ander voorgevallen in het verleden, maar bij tijd en wijle probeer ik de meest fervente critici te laten inzien dat het allemaal lang zo zwart wit niet is als zijzelf vaak denken en hier etaleren.quote:Op donderdag 26 december 2019 14:17 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Waarde TS,
Ik meen mij toch een topic te herinneren waar je dit wellicht (echt WTF) onwelriekende misbruik op zijn minst bagatelliseerde.
groetjes
stalybridge
Goed, Ollie.quote:Op donderdag 26 december 2019 15:27 schreef OllieA het volgende:
Toch fijn dat god ook houdt van schijtlollige taalverkrachters als TS.![]()
Ollie
Dat mensen die hun posts in hoogdravende zalvende stijl gelardeerd met infantiele smileys blijven schrijven ondanks dat hen door slachtoffers van kerkelijk misbruik meermaals is verzocht daar mee op te houden niet te goeder trouw zijn ?quote:Op donderdag 26 december 2019 15:49 schreef Scjvb het volgende:
Heeft u verder nog wat zinnigs te melden over dit serieuze en met oog op het verleden voor verschillende mensen vrij gevoelige onderwerp?
Ik herhaal het dan nog maar een keer voor je: De katholieke kerk zou moeten worden vervolgd als de criminele club die het is.quote:Op donderdag 26 december 2019 15:49 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Goed, Ollie.
Heeft u verder nog wat zinnigs te melden over dit serieuze en met oog op het verleden voor verschillende mensen vrij gevoelige onderwerp? Zo niet, dan laat ik het hierbij voor vandaag.
Scjvb
Flauwekul, de religieuzen dagen atheïsten uit om alleen te komen spreken. Terwijl de religieuzen én langer én breder én met meer geoefende handen zijn. Waardoor men niets heeft aan dat luisterend oor, want de religieuzen zijn toch doof voor atheïsten.quote:Op donderdag 26 december 2019 14:38 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Prima onderbouwing!![]()
Maar even serieus, het lijkt erop dat u ergens toch zelf een probleem hebt, hetgeen u al dan niet bewust op anderen projecteert. Dat kan natuurlijk anders, want daar valt te allen tijde aan te werken. Bovendien heeft de RK-kerk altijd haar deuren wagenwijd open staan voor mensen van allerhande pluimage en dito levensvragen, en biedt zij waar nodig ook nog een luisterend oor.
Fijne kerst!
Ik vind de titel een beetje verkeerd gekozen, God wil dat we buigen voor Hem, er zijn geen goede mensen.quote:Op donderdag 26 december 2019 14:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ik bagatelliseerde nergens wat, en uiteraard is er het een en ander voorgevallen in het verleden, maar bij tijd en wijle probeer ik de meest fervente critici te laten inzien dat het allemaal lang zo zwart wit niet is als zijzelf vaak denken en hier etaleren.
Scjvb
En dat is HET probleem van het christelijk geloof. En daarom zal het moeten verdwijnen, goedschiks dan wel kwaadschiks. Pas dan zal de mens weer evolueren tot betere wezens..quote:Op donderdag 26 december 2019 21:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik vind de titel een beetje verkeerd gekozen, God wil dat we buigen voor Hem, er zijn geen goede mensen.
'Weer evolueren tot betere wezens'? Is de mens ooit een goed wezen geweest dan? En wat is 'een beter wezen'.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:54 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
En dat is HET probleem van het christelijk geloof. En daarom zal het moeten verdwijnen, goedschiks dan wel kwaadschiks. Pas dan zal de mens weer evolueren tot betere wezens..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |