Ik was in augustus aangenomen bij een bedrijf wat grote oliepompen maakt en 3 grote projecten had aangenomen. Door de dalende olieprijs werden die projecten ingetrokken en ik kon in november weer een nieuwe baan zoeken. Eind van het jaar is lastig om een baan te vinden. Begin dit jaar kwam ik wat leuke vacatures tegen waar ik een goede kans op maakte en die werden allemaal door corona ingetrokken.quote:
Gelukkig ben ik met nog 2 vacatures bezig.quote:Hierbij melden wij u dat de vacature AutoCad Tekenaar Engineer on hold is gezet door onze opdrachtgever door de dalende olieprijs.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:15 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik was in augustus aangenomen bij een bedrijf wat grote oliepompen maakt en 3 grote projecten had aangenomen. Door de dalende olieprijs werden die projecten ingetrokken en ik kon in november weer een nieuwe baan zoeken. Eind van het jaar is lastig om een baan te vinden. Begin dit jaar kwam ik wat leuke vacatures tegen waar ik een goede kans op maakte en die werden allemaal door corona ingetrokken.
Nieuwe vacatures zijn nu nauwelijks te vinden.
Dat eerste is natuurlijk zwaar klote, dat andere is dan wel weer mooi meegenomen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:11 schreef Superbadeendje het volgende:
Stik.
[..]
Gelukkig ben ik met nog 2 vacatures bezig.
Ik vind het ook wel belangrijk dat men ondanks tegenslagen wel positief blijft. Lukt het vandaag niet, morgen weer een kans.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:05 schreef K44S het volgende:
[..]
[..]
Dat eerste is natuurlijk zwaar klote, dat andere is dan wel weer mooi meegenomen.
Schouders er onder en GAAN.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:18 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel belangrijk dat men ondanks tegenslagen wel positief blijft. Lukt het vandaag niet, morgen weer een kans.
Ben je sportinstecteur?quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:16 schreef K44S het volgende:
[..]
Schouders er onder en GAAN.
--
Zojuist het bericht via NOS dat o.a. de sportscholen onder STRIKTE voorwaarden weer open mogen vanaf 1 Juli.
Mee maken of alles wat m'n werkgever vanuit de fitness heeft toegezegd, ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Nog mooier:quote:
Van gleuf tot gleuf gaan tot je zak leeg is.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:32 schreef K44S het volgende:
[..]
Nog mooier:
Fitness instructeur EN postboden.
Niks is minder waar.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:33 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Van gleuf tot gleuf gaan tot je zak leeg is.
Postbode Siemen, je moet ons een verhaaltje vertellen want we vervelen ons.quote:
Dat is zeker belangrijk. Goed om te zien dat je de spirit erin houd! En momenten dat je er even doorheen zit gaan ook gewoon weer over.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:18 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel belangrijk dat men ondanks tegenslagen wel positief blijft. Lukt het vandaag niet, morgen weer een kans.
Idd, dat is ook belangrijk. Ik had vorige week gereageerd op een geschikte vacature en kreeg gisteren een afwijzing. Ik heb gevraagd naar de reden en toen kreeg ik te horen dat het onderbuik gevoelens waren van hem. Beetje vreemd aangezien we elkaar niet eens hebben gesproken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:25 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat is zeker belangrijk. Goed om te zien dat je de spirit erin houd! En momenten dat je er even doorheen zit gaan ook gewoon weer over.
Balen man, ik heb de laatste 10 jaar veel opdrachten aangepakt. Sommige waren tijdelijk en anderen weer kans op vast. Maar tja dan moest er bij het bedrijf weer bezuingt worden en ik was dan als eerste de pineut. Veel succes met het vinden van een nieuwe baan.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Me ook maar eens melden in dit topic.
Woon in regio Roermond en verlies per 30-6 helaas ook mijn baan.
Ik heb een opleiding in de logistieke richting (planning/logistiek management)
Vanaf 2005 aan het werk geweest, in diversen functies, helaas bijna nooit een vast contract gehad. Door diversen omstandigheden.
In 2005 begonnen bij een logistiek bedrijf (planning/administratieve functie). Redelijk snel een vast contract gekregen . Hier tot begin 2008 gewerkt omdat de vestiging in Nederland sloot.
In 2008 de overstap gemaakt naar groothandel in muziekinstrumenten.
Door de kredietcrisis moest 1/3e van personeelsbestand geschrapt worden en werd het tijdelijke contract welke ik hier had niet verlengd.
Na 3 maanden thuiszitten (want nergens passende vacatures) ben ik begin 2009 uiteindelijk maar bij een energiebedrijf begonnen om meterstanden na te kijken en te corrigeren. Eerst op uitzendbasis en later via jaarcontract via bedrijf. Langzaam binnen bedrijf opgewerkt, maar helaas bood men geen vaste contracten aan (policy op dat moment).
Hier heb ik tot 2011 gewerkt.
Tussendoor 3 weken bij een groot logistiek bedrijf gewerkt, maar beide partijen kwamen al snel tot conclusie dat we niet passen bij elkaar.
Na paar weken thuis zitten per toeval weer op uitzendbasis bij energiebedrijf terecht gekomen (andere afdeling) en ook daar weer begonnen onderaan de ladder.
Van hieruit ben ik gaan solliciteren naar een baan die echt past bij mijn opleiding en ervaring.
Zo ben ik eind 2011 bij een bedrijf begonnen dat reparaties verricht aan witgoed en andere electronica.
Hier maakte ik de afspraken met de klanten en plande ik de monteurs in.
Een functie die ik erg leuk vond. Jammer genoeg kwam het bedrijf midden 2013 in financieel zwaar weer en kon men daarom geen contract aanbieden.
Aansluitend heb ik wel wat functies in logistiek/transport gehad (oa administratieve functie in warehouse) maar gemerkt dat dit mij niet echt ligt (te oppervlakkig werk). Bij de meeste bedrijven wel positieve referenties gehad, alleen de pech dat er geen vast contract aangeboden kon worden.
Bij een werkgever hield de klant waar ik voor werkte er mee op.
Bij ander bedrijf werden de werkzaamheden naar het hoofdkantoor verplaatst (150km verderop).
Bij de derde werkgever had ik na 2 jaar nog steeds geen contract via het bedrijf en heb ik besloten verder te zoeken.
Zodoende eind 2018 bij een bedrijf begonnen dat onderhoud en reparaties verricht aan CV ketels/airco’s en dergelijke. Een functie die ik erg leuk vond en erg leek op de baan die ik van 2011 tot midden 2013 had. Helaas wordt ook hier ivm het coronavirus het contract niet verlengd.
Kan dus weer gaan solliciteren (inmiddels 7 of 8e keer). Zie er dit keer nog meer tegen op dan anders. Zeker omdat ik deze functie erg leuk vond, passend bij mijn opleiding en het bedrijf erg goede secundaire arbeidsvoorwaarden had. vergelijkbare banen zijn er niet heel veel, en puur callcenter achtig zie ik mezelf niet doen (zeker omdat salaris daar stuk lager is)
Ik ben in 2009 begonnen met werken, mijn eerste contract was er 1 bij Fortis bank. Nog voordat mijn eerste werkdag zou beginnen hoefde ik al niet meer te komenquote:Op vrijdag 29 mei 2020 13:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
Toen ik begin 2009 werkeloos thuis zat belde regiomanager van een uitzendbureau me op. Hij kon zich niet voorstellen dat ik met mijn CV nog thuis zat. Al helemaal niet toen ik vertelde dat door de economische crisis heel veel vacatures 'on hold' of teruggetrokken werden door bedrijven. Ook hier kon die manager zich geen voorstelling van maken. Hij had een bedrijf in zijn portefeuille dat zeker mensen nodig had. Dag later belde hij me schoorvoetend op. Bedrijf waar hij het over had had ook vacatures 'on hold' gezet
Dat probleem had ik een jaar later ook. 10 jaar gewerkt bij een engineeringsbureau toen het ineens slecht ging. Ik had veel en brede ervaring opgedaan dus ik maakte mij niet direct zorgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ben in 2009 begonnen met werken, mijn eerste contract was er 1 bij Fortis bank. Nog voordat mijn eerste werkdag zou beginnen hoefde ik al niet meer te komen. Per direct werd al het flexibele personeel eruit gegooid, paar weken later ook de minder flexibele.
Bizarre tijd.
Had van mij kunnen komen, al ben ik wel binnen m'n branche gebleven. Ik merk inderdaad ook dat het verliezen van een baan die echt aan je hart ligt veel zwaarder weegt dan een waar je niet op je plek zit. En het liggen aan je hart hoeft niet eens te komen van het werk zelf, het kan ook van de band met je collega's en/of klanten komen.quote:Op donderdag 28 mei 2020 17:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Me ook maar eens melden in dit topic.
Woon in regio Roermond en verlies per 30-6 helaas ook mijn baan.
Ik heb een opleiding in de logistieke richting (planning/logistiek management)
Vanaf 2005 aan het werk geweest, in diversen functies, helaas bijna nooit een vast contract gehad. Door diversen omstandigheden.
In 2005 begonnen bij een logistiek bedrijf (planning/administratieve functie). Redelijk snel een vast contract gekregen . Hier tot begin 2008 gewerkt omdat de vestiging in Nederland sloot.
In 2008 de overstap gemaakt naar groothandel in muziekinstrumenten.
Door de kredietcrisis moest 1/3e van personeelsbestand geschrapt worden en werd het tijdelijke contract welke ik hier had niet verlengd.
Na 3 maanden thuiszitten (want nergens passende vacatures) ben ik begin 2009 uiteindelijk maar bij een energiebedrijf begonnen om meterstanden na te kijken en te corrigeren. Eerst op uitzendbasis en later via jaarcontract via bedrijf. Langzaam binnen bedrijf opgewerkt, maar helaas bood men geen vaste contracten aan (policy op dat moment).
Hier heb ik tot 2011 gewerkt.
Tussendoor 3 weken bij een groot logistiek bedrijf gewerkt, maar beide partijen kwamen al snel tot conclusie dat we niet passen bij elkaar.
Na paar weken thuis zitten per toeval weer op uitzendbasis bij energiebedrijf terecht gekomen (andere afdeling) en ook daar weer begonnen onderaan de ladder.
Van hieruit ben ik gaan solliciteren naar een baan die echt past bij mijn opleiding en ervaring.
Zo ben ik eind 2011 bij een bedrijf begonnen dat reparaties verricht aan witgoed en andere electronica.
Hier maakte ik de afspraken met de klanten en plande ik de monteurs in.
Een functie die ik erg leuk vond. Jammer genoeg kwam het bedrijf midden 2013 in financieel zwaar weer en kon men daarom geen contract aanbieden.
Aansluitend heb ik wel wat functies in logistiek/transport gehad (oa administratieve functie in warehouse) maar gemerkt dat dit mij niet echt ligt (te oppervlakkig werk). Bij de meeste bedrijven wel positieve referenties gehad, alleen de pech dat er geen vast contract aangeboden kon worden.
Bij een werkgever hield de klant waar ik voor werkte er mee op.
Bij ander bedrijf werden de werkzaamheden naar het hoofdkantoor verplaatst (150km verderop).
Bij de derde werkgever had ik na 2 jaar nog steeds geen contract via het bedrijf en heb ik besloten verder te zoeken.
Zodoende eind 2018 bij een bedrijf begonnen dat onderhoud en reparaties verricht aan CV ketels/airco’s en dergelijke. Een functie die ik erg leuk vond en erg leek op de baan die ik van 2011 tot midden 2013 had. Helaas wordt ook hier ivm het coronavirus het contract niet verlengd.
Kan dus weer gaan solliciteren (inmiddels 7 of 8e keer). Zie er dit keer nog meer tegen op dan anders. Zeker omdat ik deze functie erg leuk vond, passend bij mijn opleiding en het bedrijf erg goede secundaire arbeidsvoorwaarden had. vergelijkbare banen zijn er niet heel veel, en puur callcenter achtig zie ik mezelf niet doen (zeker omdat salaris daar stuk lager is)
Klantcontact, maar het mag niet de hoofdmoot zijn dus. Dan weet je al enigszins wat je wil. .quote:Op zaterdag 30 mei 2020 12:55 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik heb een logistieke achtergrond maar heb gemerkt dat ik in de echte logistieke warehouses/transport bedrijven niet op mijn plek zit.
Eigenlijk heeft elk bedrijf wel een logistieke afdeling (denk bv aan het ziekenhuis waar materialen ook centraal opgeslagen liggen).
Leukste werkervaringen waren voor mij tot nog toe bedrijven waar ik klantcontact had en ik voor deze klanten de afspraak voor een reparatie kon inplannen.
Helaas zijn dit soort vacatures schaars. Puur callcenter zoek ik niet, en echte plannerfunctie bij een transportbedrijf al helemaal niet.
quote:Op maandag 1 juni 2020 14:09 schreef JDx het volgende:
Ik krijg niet eens antwoord op mn sollicitatites, iedereen is bang ofzo, ben dit weekend nog getest op Corona en heb 't niet, maarja maak dat de bedrijven maar wijs.
Ik denk nier dat het bedrijven gaat om nieuwe mensen met mogelijk coronaquote:Op maandag 1 juni 2020 14:09 schreef JDx het volgende:
Ik krijg niet eens antwoord op mn sollicitatites, iedereen is bang ofzo, ben dit weekend nog getest op Corona en heb 't niet, maarja maak dat de bedrijven maar wijs.
Kan zijn dat ze nu niemand aan kunnen nemen omdat het een onzekere tijd is.quote:Op maandag 1 juni 2020 14:09 schreef JDx het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |