abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192386368
Hoe gaat het met het solliciteren in deze tijd?
pi_192395430
Vitale branche, bij mij gaat het door alsof er geen corona virus is. Ik verwacht eind deze week/begin volgende week van niet minder dan 4 procedures te horen of ik door ben naar het 2e gesprek en ik had bij alle procedures wel het gevoel dat ik mezelf goed heb kunnen neerzetten en dat er op zijn minst wel een redelijke klik was. 2 vergevorderde procedures vind ik al lastig, bedrijven willen vaak dat je 100% voor hun kiest, maar tegelijkertijd moet ik vanwege WW ook mijn kansen verhogen en dat heb ik gedaan door kansen te spreiden over meerdere procedures. Dus dat wordt echt heel hectisch.

Voor de rest gaat er heel veel over de video. Ik begin het al aardig onder de knie te krijgen. Skype, google hangouts, zoom, facebook, en dan vanuit 2 accounts. Daarnaast ook praktische zaken als verlichting en instellingen. Misschien moet ik een youtube kanaal beginnen :+ Zoom schijnt trouwens een slechte naam te hebben, da's dus weer jammer.
pi_192436581
Laatst meldde ik hier dat ik mijn eerste telefonische sollicitatiegesprek had. Die ging prima, dus (vanwege corona) door naar het video-interview met 'de baas'. In het Engels, en ook dat ging prima.
Zij waren ook positief, en had eerder deze week opnieuw een video-gesprek, dit keer met iemand van de afdeling waar ik zou gaan werken. En ook die is positief!

Heb nu een uitnodiging om over +/- twee weken een ochtend via Skype een paar uurtjes mee te kijken/werken.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 21:01:00 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192437198
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:26 schreef ChatGirl het volgende:
Laatst meldde ik hier dat ik mijn eerste telefonische sollicitatiegesprek had. Die ging prima, dus (vanwege corona) door naar het video-interview met 'de baas'. In het Engels, en ook dat ging prima.
Zij waren ook positief, en had eerder deze week opnieuw een video-gesprek, dit keer met iemand van de afdeling waar ik zou gaan werken. En ook die is positief!

Heb nu een uitnodiging om over +/- twee weken een ochtend via Skype een paar uurtjes mee te kijken/werken.
Mooi dat het nog zo doorloopt dan! :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_192437438
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:01 schreef Rene het volgende:

[..]

Mooi dat het nog zo doorloopt dan! :)
Ja! Enige 'nadeel' is wel dat er nu niet concreet een startdatum kan worden afgesproken. Zij en ik willen beide dat er zo snel mogelijk begonnen kan worden . Het hele bedrijf werkt nu thuis, maar ze werken wel veel via slack/mail etc dus er is wel overleg mogelijk. En ze doen nu ook in de ochtend en einde middag een soort teamvergadering/overleg via Zoom. Ze gaven ook aan dat het een vreemde en onbekende situatie voor iedereen is, en dat zij zelf ook nog uit aan het vogelen zijn hoe ze het moeten inrichten qua werken.

Maar zo ver is het nog niet. Eerst maar eens afwachten wat het over twee weken gaat brengen.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 21:21:23 #81
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192437568
Je veerbaarheid tonen is het enige dat je kan doen :) !
pi_192446301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:13 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ja! Enige 'nadeel' is wel dat er nu niet concreet een startdatum kan worden afgesproken. Zij en ik willen beide dat er zo snel mogelijk begonnen kan worden . Het hele bedrijf werkt nu thuis, maar ze werken wel veel via slack/mail etc dus er is wel overleg mogelijk. En ze doen nu ook in de ochtend en einde middag een soort teamvergadering/overleg via Zoom. Ze gaven ook aan dat het een vreemde en onbekende situatie voor iedereen is, en dat zij zelf ook nog uit aan het vogelen zijn hoe ze het moeten inrichten qua werken.

Maar zo ver is het nog niet. Eerst maar eens afwachten wat het over twee weken gaat brengen.
Heel herkenbaar inderdaad. Ik merk ook dat er wel beweging zit in de procedures, maar dat de onboarding wat lastig kan zijn. Ik had gister wel een goed 2e ronde gesprek en het is ook m'n eerste keuze van de procedures die ik nu heb lopen. Ze hebben de onboarding ondanks corona wel goed op orde. Het wordt een zeer spannende week aangezien ik als het goed is voor de andere 3 procedures te horen krijg of ik door ben.

WW is wel erg vervelend nu, eigenlijk moet ik de eerste accepteren die een bod doet en dat wordt niet noodzakelijkerwijs de baan die ik het meest zie zitten. 2 banen vielen erg tegen maar ondanks dat heb ik mezelf toch overtuigend neer weten te zetten qua voordelen van iemand met mijn profiel. Gelukkig ligt mijn voorkeursbaan wel voorop in de race.

[ Bericht 4% gewijzigd door Daboman op 04-04-2020 13:20:10 ]
pi_192537935
pfft wat een spannende week. In deze volgorde qua hoe graag ik de baan zelf wil:

Bedrijf 1 nog steeds positief na 2e rondegesprek, maar nog geen aanbod.
Bedrijf 2 heeft me in hun systeem ineens op 2e rondegesprek gezet (stond eerst op 1e ronde), maar laat niets horen.
Bedrijf 3 heeft de vacature ingetrokken na 1e ronde.
Bedrijf 4 laat niets horen na 1e ronde, daarom vermoedelijk niet door naar 2e ronde of in het reservebankje gezet

Ik heb geprobeerd de procedure bij 1 te versnellen door de bemiddelende partij te informeren dat ik het liefst bij hun opdrachtgever aan de slag ga, maar vanwege WW het eerste het beste bod wat er gaat komen moet accepteren. Het leek er even op dat 3 en 4 sneller met een aanbod zouden komen (indien ze met mij in zee zouden willen) terwijl de banen in de gesprekken vies tegen vielen. Hopelijk gaat dat goed, maar bemiddelaar en opdrachtgever moeten de constructie nog uitwerken en ik heb geen garantie dat dat gaat lukken. Ze zullen motivatie erg belangrijk vinden, maar ik vind het vrij moeilijk om een motivatie te geven die echt alleen maar op 1 bedrijf toepasbaar is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Daboman op 09-04-2020 18:03:50 ]
pi_192612102
Welke vacaturewebsite heeft jullie voorkeur? Ik irriteer me aan iedere vacaturewebsite :') Hoe kan ik het beste zoeken?
Moeten zij weten
pi_192612264
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:10 schreef H0D3NPYL het volgende:
Welke vacaturewebsite heeft jullie voorkeur? Ik irriteer me aan iedere vacaturewebsite :') Hoe kan ik het beste zoeken?
Ik maak eerlijk gezegd weinig gebruik van vacaturewebsites. Ik ben altijd te laat als ik bijv via indeed solliciteer. "sorry meneer, de vacature is al vervuld". Op zich ook wel logisch als je je bedenkt dat dit acquisitie op acquisitie is.

Je kunt beter in gesprek met uitzendbureaus. Beschouw de intake gesprekken als open sollicitatie. Ze zitten dichter bij het vuur en weten waar de vacatures daadwerkelijk zijn. Het liefst zou ik naar carrierebeurzen gaan maar dat gaat natuurlijk niet in het corona tijdperk. Ik zou zeggen dat uitzendbureaus "the next best thing" zijn.

Waarschijnlijk ben je er al mee doodgegooid, maar netwerken is echt de meest effectieve methode.
pi_192613002
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:22 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik maak eerlijk gezegd weinig gebruik van vacaturewebsites. Ik ben altijd te laat als ik bijv via indeed solliciteer. "sorry meneer, de vacature is al vervuld". Op zich ook wel logisch als je je bedenkt dat dit acquisitie op acquisitie is.

Je kunt beter in gesprek met uitzendbureaus. Beschouw de intake gesprekken als open sollicitatie. Ze zitten dichter bij het vuur en weten waar de vacatures daadwerkelijk zijn. Het liefst zou ik naar carrierebeurzen gaan maar dat gaat natuurlijk niet in het corona tijdperk. Ik zou zeggen dat uitzendbureaus "the next best thing" zijn.

Waarschijnlijk ben je er al mee doodgegooid, maar netwerken is echt de meest effectieve methode.
Thanks!
Moeten zij weten
pi_192614439
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 13:10 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ik heb vaker geluk via Indeed, als in dat ik word uitgenodigd.

Maar ik check ook altijd of de vacature op de site van het bedrijf staat. Dan reageer ik ook pas met mijn sollicitatie. En ik kijk ook naar hoe lang de vacature actief is. Uitzendbureau's heb ik dan weer minder succes mee. Op verschillende vacatures gereageerd, en dan word je gebeld 'ja, we hebben je reactie gezien, ik wil het er even met je over hebben', en dat elke keer. Het is nou niet alsof al mijn gegevens al bij jullie in het systeem staan en ik al 3x langs ben geweest bij jullie op kantoor /s.

Vind je bijvoorbeeld niet de juiste vacatures of vind je het allemaal onoverzichtelijke baggersites? Via Indeed en hun geavanceerde zoekfunctie kan je een hoop zaken uitschakelen (bv geen uzb's, tot een bepaalde datum, woorden uitsluiten). Wellicht dat je daarmee wat vindt?

Ik had trouwens vandaag een virtuele meeloopdag bij het ene bedrijf waar ik laatst al een telefonisch gesprek mee heb gehad. 4 gesprekken met verschillende personen van verschillende afdelingen, waar je normaal gesproken langs kon gaan zitten op kantoor, maar dat nu met de coronacrisis uiteraard niet gaat. Wel vermoeiend om 4x een half uur lang via webcam gesprekken te voeren. Maar iedereen daar was echt super relaxed en het was ook niet ongemakkelijk. Eind van de week weet ik meer. Fingers crossed!
pi_192615286
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 15:50 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik heb vaker geluk via Indeed, als in dat ik word uitgenodigd.

Maar ik check ook altijd of de vacature op de site van het bedrijf staat. Dan reageer ik ook pas met mijn sollicitatie. En ik kijk ook naar hoe lang de vacature actief is. Uitzendbureau's heb ik dan weer minder succes mee. Op verschillende vacatures gereageerd, en dan word je gebeld 'ja, we hebben je reactie gezien, ik wil het er even met je over hebben', en dat elke keer. Het is nou niet alsof al mijn gegevens al bij jullie in het systeem staan en ik al 3x langs ben geweest bij jullie op kantoor /s.

Vind je bijvoorbeeld niet de juiste vacatures of vind je het allemaal onoverzichtelijke baggersites? Via Indeed en hun geavanceerde zoekfunctie kan je een hoop zaken uitschakelen (bv geen uzb's, tot een bepaalde datum, woorden uitsluiten). Wellicht dat je daarmee wat vindt?

Ik had trouwens vandaag een virtuele meeloopdag bij het ene bedrijf waar ik laatst al een telefonisch gesprek mee heb gehad. 4 gesprekken met verschillende personen van verschillende afdelingen, waar je normaal gesproken langs kon gaan zitten op kantoor, maar dat nu met de coronacrisis uiteraard niet gaat. Wel vermoeiend om 4x een half uur lang via webcam gesprekken te voeren. Maar iedereen daar was echt super relaxed en het was ook niet ongemakkelijk. Eind van de week weet ik meer. Fingers crossed!
Ah, interessant dat jij een heel andere ervaring hebt. Dat kan natuurlijk prima naast elkaar bestaan, in mijn branche zijn de doorlooptijden van de sollicitatieprocedures echt idioot lang, ik heb er een lopen die al 7 weken oud is en daar zit ik pas in de aanloop naar het 2e gesprek (ik weet al wel een tijdje dat ik door ben). Misschien is het bij korte doorlooptijden beter. Of misschien ligt het aan de branche.

Heel nice dat het goed gaat, elke goede ervaring is er weer een, elke keer weer een stapje verder. Als ik jou zo hoor denk ik dat ze een aanbod gaan doen zodra ze kunnen.
pi_192665437
Ik mag nog even hier blijven, de keuze is niet op mij gevallen helaas.

Nadat ik dinsdag die gesprekken had, is er overleg geweest. De keuze was tussen mij en nog een andere persoon. Van de vijf personen waar ik mee gesproken heb, waren er twee minder enthousiast. En zoals ik gisteren uit het afwijzingstelefoontje opmaakte hanteren ze bij het bedrijf 'bij twijfel, niet doen'. Dus helaas -O-

Was er wel even goed ziek van, maar inmiddels heb ik er wel weer vrede mee. Op naar de volgende, het gaat een keer lukken!
pi_192665779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:33 schreef ChatGirl het volgende:
Ik mag nog even hier blijven, de keuze is niet op mij gevallen helaas.

Nadat ik dinsdag die gesprekken had, is er overleg geweest. De keuze was tussen mij en nog een andere persoon. Van de vijf personen waar ik mee gesproken heb, waren er twee minder enthousiast. En zoals ik gisteren uit het afwijzingstelefoontje opmaakte hanteren ze bij het bedrijf 'bij twijfel, niet doen'. Dus helaas -O-

Was er wel even goed ziek van, maar inmiddels heb ik er wel weer vrede mee. Op naar de volgende, het gaat een keer lukken!
Zonde! Blijf je ook in deze coronatijden gewoon doorsolliciteren?
pi_192665882
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:54 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Zonde! Blijf je ook in deze coronatijden gewoon doorsolliciteren?
Ja, dat wel. Ga vanavond denk ik even een algemeen mailtje opsturen voor uitzendbureau's/recruiters waar ik al eens contact mee heb gehad. Hun filialen zijn wel bijna allemaal dicht nu, maar wie weet hebben ze iets (tijdelijks). Desnoods word ik vuilnisman of putjesschepper :7, wil nu toch wel eens aan het werk.
pi_192665927
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:01 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Ga vanavond denk ik even een algemeen mailtje opsturen voor uitzendbureau's/recruiters waar ik al eens contact mee heb gehad. Hun filialen zijn wel bijna allemaal dicht nu, maar wie weet hebben ze iets (tijdelijks). Desnoods word ik vuilnisman of putjesschepper :7, wil nu toch wel eens aan het werk.
Hoelang zit je al thuis? Lijkt me inderdaad een zure situatie, de mensen die momenteel wel "werken" (en vaak ook de helft van de tijd kunnen netflixen thuis) profiteren flink van de situatie en jij zit op de bank thuis met een karige uitkering. :{

Wat is de branche waarin je wilt gaan werken?
  Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 14:24:04 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192666198
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:01 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ervaring met uitkeringen verstrekken/sociale dienst? Krijg opeens allemaal mailtjes in de mailbox van recruiters die met een korte cursus zo iemand aan de bak helpen :7
pi_192666246
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:06 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Hoelang zit je al thuis? Lijkt me inderdaad een zure situatie, de mensen die momenteel wel "werken" (en vaak ook de helft van de tijd kunnen netflixen thuis) profiteren flink van de situatie en jij zit op de bank thuis met een karige uitkering. :{

Wat is de branche waarin je wilt gaan werken?
Ik zit nu zo'n driekwart jaar thuis. Gelukkig heb ik thuis nog genoeg te klussen dus ik verveel me niet :D.

Ik heb een opleiding communicatie afgerond (járen geleden ondertussen). Heb daarna bij verschillende werkgevers gewerkt, waarbij ik vooral klantenservice/webcare/redactioneel werk deed. Een na laatste werkgever was een webshop waar ik de orderverwerking deed + content voor de website verzorgen. Zoiets zoek ik, dus wel afwisseling qua werkzaamheden. Daar had ik voor ik er ging werken geen ervaring in, maar ik pak werkzaamheden wel snel op. Dus ik kijk ook wel wat breder dan alleen wat precies bij mijn achtergrond past.
pi_192666279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:24 schreef Rene het volgende:

[..]

Ervaring met uitkeringen verstrekken/sociale dienst? Krijg opeens allemaal mailtjes in de mailbox van recruiters die met een korte cursus zo iemand aan de bak helpen :7
Nee, maar als ik dat met een korte cursus kan aanleren dan ben ik wel geïnteresseerd. Zijn ze in mijn regio (Eindhoven/Weert/Roermond)?
  Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 14:31:09 #96
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_192666315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:28 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Nee, maar als ik dat met een korte cursus kan aanleren dan ben ik wel geïnteresseerd. Zijn ze in mijn regio (Eindhoven/Weert/Roermond)?
Durf ik niet te zeggen.
Zat ook te denken aan het UWV. Zoeken ze ook best wat mensen momenteel. Toen kwam op manpower website: https://www.manpower.nl/2(...)AEgIiEvD_BwE&filter=([Categories][[ID]+In+(1531)])Linkje . VGZ bijvoorbeeld :)
pi_192666570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:31 schreef Rene het volgende:

[..]

Durf ik niet te zeggen.
Zat ook te denken aan het UWV. Zoeken ze ook best wat mensen momenteel. Toen kwam op manpower website: https://www.manpower.nl/2(...)AEgIiEvD_BwE&filter=([Categories][[ID]+In+(1531)])Linkje . VGZ bijvoorbeeld :)
Thanks! Ik ga dit weekend eens rondmailen.
pi_192666606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:27 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Ik zit nu zo'n driekwart jaar thuis. Gelukkig heb ik thuis nog genoeg te klussen dus ik verveel me niet :D.

Ik heb een opleiding communicatie afgerond (járen geleden ondertussen). Heb daarna bij verschillende werkgevers gewerkt, waarbij ik vooral klantenservice/webcare/redactioneel werk deed. Een na laatste werkgever was een webshop waar ik de orderverwerking deed + content voor de website verzorgen. Zoiets zoek ik, dus wel afwisseling qua werkzaamheden. Daar had ik voor ik er ging werken geen ervaring in, maar ik pak werkzaamheden wel snel op. Dus ik kijk ook wel wat breder dan alleen wat precies bij mijn achtergrond past.
Heb je het al bij de overheid geprobeerd? Gemeentelijke organisaties hebben vaak honderden communicatie-medewerkers in dienst.
pi_192667002
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:47 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Heb je het al bij de overheid geprobeerd? Gemeentelijke organisaties hebben vaak honderden communicatie-medewerkers in dienst.
Klopt. Heb net even snel gecheckt maar mijn gemeente en de omliggende gemeenten hebben momenteel niks openstaan. Maandag ga ik echt weer aan het zoeken, eerst het weekend gebruiken om nieuwe energie op te doen.
pi_192667434
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:08 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Klopt. Heb net even snel gecheckt maar mijn gemeente en de omliggende gemeenten hebben momenteel niks openstaan. Maandag ga ik echt weer aan het zoeken, eerst het weekend gebruiken om nieuwe energie op te doen.
Wat is je maximale reistijd? Gemeentes zijn er genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')