abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190617604
Het is tijd voor een nieuwe reeks nu Piet ons heeft verlaten. Er is veel kennis in CUL, laten we elkaar helpen :Y)
Spoilers!
pi_190617638
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 19:49 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb voor een gerechtje verse diepgevroren kingkrab (alleen pootvlees, geen schaal) maar ik heb geen idee hoe ik dat klaar moet maken.
Veel recepten hebben het over voorgekookte kingkrab of verse poten mét schaal maar dat heb ik dus niet.
Hoe lang moeten ze koken/stomen?
En kan dat diepgevroren of moet ik ze eerst ontdooien?
Spoilers!
  maandag 23 december 2019 @ 20:07:59 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_190617751
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 20:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is tijd voor een nieuwe reeks nu Piet ons heeft verlaten. Er is veel kennis in CUL, laten we elkaar helpen :Y)
Wel jammer dat Piet er niet meer is in deze culinaire dagen maar er zijn vast wel anderen die weleens king crab hebben klaargemaakt.
Dit topic heeft me vaker geholpen dus ik dacht 't weer eens te proberen :)

recept moet eigenlijk ook met Noordzee krab maar dat mag van september tot januari niet gevangen worden dus ik heb 't mezelf weer moeilijker gemaakt dan nodig. :')
  maandag 23 december 2019 @ 20:51:15 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190618800
Misschien een idee om deze te koppelen aan de reeks?
Nu kom ik er slechts per toeval achter door te kijken bij "nieuwe topics".
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190619541
Ik mis Piet. Ik mis Robin.
Is dat zo?
pi_190624822
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Wel jammer dat Piet er niet meer is in deze culinaire dagen maar er zijn vast wel anderen die weleens king crab hebben klaargemaakt.
Dit topic heeft me vaker geholpen dus ik dacht 't weer eens te proberen :)

recept moet eigenlijk ook met Noordzee krab maar dat mag van september tot januari niet gevangen worden dus ik heb 't mezelf weer moeilijker gemaakt dan nodig. :')
Kingkrab heeft nauwelijks iets nodig, heel erg licht opwarmen tot lauwwarm is al genoeg. Te ver is echt niet lekker.

Nog een gezellig filmpje erbij:
  dinsdag 24 december 2019 @ 14:48:34 #7
45 SiGNe
pi_190629671
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 07:57 schreef anndb het volgende:

[..]

Kingkrab heeft nauwelijks iets nodig, heel erg licht opwarmen tot lauwwarm is al genoeg. Te ver is echt niet lekker.

Nog een gezellig filmpje erbij:
Mar dat is ook weer met schaal, die is er bij mij al af en het is al in kleine stukken gesneden...
Vacuum verpakt ook, ligt nu te ontdooien in de koelkast.
Denk dat ik het wil koken, evt in de vaccum verpakking maar hoe lang?
5-10 minuten las ik veel maar de een heeft het dan over stomen op 58 graden (hoe kan je stomen zonder water te koken?)

Dit was nou zo'n typisch Piet onderwerp denk ik, die weet dat wel.
Overigens vind ik eigenlijk dat z'n naam ook weer terug in de TT mag, het was zijn topic.. hij heeft Fok weliswaar verlaten maar 't is nog wel zijn topic vind ik.
pi_190629862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 14:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Mar dat is ook weer met schaal, die is er bij mij al af en het is al in kleine stukken gesneden...
Vacuum verpakt ook, ligt nu te ontdooien in de koelkast.
Denk dat ik het wil koken, evt in de vaccum verpakking maar hoe lang?
5-10 minuten las ik veel maar de een heeft het dan over stomen op 58 graden (hoe kan je stomen zonder water te koken?)

Overigens vind ik eigenlijk dat z'n naam ook weer terug in de TT mag, het was zijn topic.. hij heeft Fok weliswaar verlaten maar 't is nog wel zijn topic vind ik.
Zo dik is die schaal niet en zijn nog door de midden, gewoon even opwarmen. Echt niet te lang, gewoon dat het lauwwarm is is genoeg. 5-10 min zou ik al veel te lang vinden.
  dinsdag 24 december 2019 @ 15:09:28 #9
45 SiGNe
pi_190629917
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:06 schreef anndb het volgende:

[..]

Zo dik is die schaal niet en zijn nog door de midden, gewoon even opwarmen. Echt niet te lang, gewoon dat het lauwwarm is is genoeg. 5-10 min zou ik al veel te lang vinden.
Ik denk dat ik dat ga doen ja, 't moet later ook nog de oven in.
Ik wilde crab cakes met parmazaan maken:
https://homeiswheretheboa(...)-bites-and-a-winner/
pi_190629966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als je dat zo gaat doen zou ik het gewoon zo er in gaan gebruiken, krijgt al genoeg warmte in je crab cakes.
pi_190629984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als het later nog de oven in gaat gewoon ontdooid verwerken. Wil je het zo eten alleen opwarmen. 60-65 graden is meer dan genoeg.

Zeker niet koken, dan verlies je veel smaak. Stomen zou ik doen.

P. S. Ik mis Piet, waarom is hij erg eigenlijk? Robin vond ik een sacherijnig kutwijf, maar wel verstand van koken.
Whatever...
  dinsdag 24 december 2019 @ 15:14:36 #12
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_190629995
Waar heb je die krab eigenlijk gekocht @SiGNe?
  dinsdag 24 december 2019 @ 16:16:10 #13
45 SiGNe
pi_190631006
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:14 schreef Zilverberk het volgende:
Waar heb je die krab eigenlijk gekocht @:signe?
Bij de vishandel Vosole in Zeist.
"Slechts" ¤85 per kilo en dat was dan nog de "goedkope" variant uit Chili, Alaska King crab is nog duurder.
Ben blij dat ik geen kilo nodig had. ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 15:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als het later nog de oven in gaat gewoon ontdooid verwerken. Wil je het zo eten alleen opwarmen. 60-65 graden is meer dan genoeg.

Zeker niet koken, dan verlies je veel smaak. Stomen zou ik doen.

P. S. Ik mis Piet, waarom is hij erg eigenlijk? Robin vond ik een sacherijnig kutwijf, maar wel verstand van koken.
dank voor de tip.. ga ik doen, stomen.

En Piet is weggegaan omdat Fok CUL in zee ging met een commerciele partij terwijl er vrij weinig aandacht aan de tijd en moeite die hij in Fok CUL heeft gestoken werd gegeven.
Voelde zich gepasseerd.

En Robin net zoiets dacht ik, teveel meningsverschillen met de modjes ook.
Maar die 2 waren wel een aanwinst hier!
pi_190631149
Aha, jammer. Ik vond Piet toch altijd wel een enorme aanwinst voor dit subforum.
Whatever...
pi_190631155
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:16 schreef SiGNe het volgende:
En Robin net zoiets dacht ik, teveel meningsverschillen met de modjes ook.
Robin had absoluut geen problemen met welke mod dan ook. Wel met veel andere users. Ik mis haar ook, ze was echt een aanwinst.

Piet vond het inderdaad niet tof dat FOK! samenwerkt met andere bedrijven zodat we wedstrijden, verlotingen en Q&A's kunnen houden. Hij voelde zich inderdaad gepasseerd en wilde meer dankbaarheid vanuit de crew voor zijn inzet voor de users.

Jammer dat dingen zo lopen. Maar gelukkig zijn er nog wel heel veel andere behulpzame users met kennis en kunde over.
Spoilers!
  dinsdag 24 december 2019 @ 16:29:26 #16
45 SiGNe
pi_190631252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Robin had absoluut geen problemen met welke mod dan ook. Wel met veel andere users. Ik mis haar ook, ze was echt een aanwinst.

Piet vond het inderdaad niet tof dat FOK! samenwerkt met andere bedrijven zodat we wedstrijden, verlotingen en Q&A's kunnen houden. Hij voelde zich inderdaad gepasseerd en wilde meer dankbaarheid vanuit de crew voor zijn inzet voor de users.

Jammer dat dingen zo lopen. Maar gelukkig zijn er nog wel heel veel andere behulpzame users met kennis en kunde over.
Oh, ik dacht dat ze ook weleens ruzie met de mods had omdat ze af en toe weleens ene "time-out" kreeg.
Hoe dan ook, haar kennis van de aziatische keuken was in combinatie met de Franse kookstijl van Piet super!
Vulden elkaar erg goed aan.

Ik zou ze terug vragen.. allebei.. excuses aanbieden, platfom geven die ze verdienen, evt vergoeding geven.
Die commerciele partij horen we verder ook niet zoveel van
pi_190631393
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat ze ook weleens ruzie met de mods had omdat ze af en toe weleens ene "time-out" kreeg.
Hoe dan ook, haar kennis van de aziatische keuken was in combinatie met de Franse kookstijl van Piet super!
Vulden elkaar erg goed aan.

Ik zou ze terug vragen.. allebei.. excuses aanbieden, platfom geven die ze verdienen, evt vergoeding geven.
Die commerciele partij horen we verder ook niet zoveel van
Ik denk dat je wat Robin betreft het een en ander verkeerd hebt onthouden ;) Er was geen conflict met de crew dus excuses aanbieden lijkt me nutteloos. Ik kan dat ook niet van de vele users waarmee ze een conflict had vragen. Als die conficten uberhaupt de reden zijn waarom ze weg is gegaan want ze heeft nooit een reden gegeven. Misschien wilde ze wel gewoon minder online zijn, werd ze mantelzorger, verhuisde ze naar een plaats met slechte wifi. Wie zal het zeggen.

Ik ga in geen geval excuses aanbieden aan Piet. Als hij een probleem had, had hij dat aan moeten geven. Dan had hij nog veel meer veren in zijn reet gekregen dan hij altijd al kreeg. Wij wisten niet dat hij meer respect wilde tot hij ineens uit de bocht vloog en wegbleef.

Vergoeding? De enige die betaald krijgt uit FOK! is Danny.

Verder laat ik het hier bij. Users komen en gaan.
Spoilers!
  dinsdag 24 december 2019 @ 17:22:23 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_190631989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

Oh?
In mijn tijd was moderator zijn nog een prima betaalde baan. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_190632030
Komt U maar door met de vragen. Er zijn hier genoeg mensen die kunnen helpen.
  dinsdag 24 december 2019 @ 18:40:24 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190633014
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 14:48 schreef SiGNe het volgende:

Dit, maak hier lekker een compleet nieuwe reeks los van Piet van ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 24 december 2019 @ 18:40:44 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190633017
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat Robin betreft het een en ander verkeerd hebt onthouden ;) Er was geen conflict met de crew dus excuses aanbieden lijkt me nutteloos. Ik kan dat ook niet van de vele users waarmee ze een conflict had vragen. Als die conficten uberhaupt de reden zijn waarom ze weg is gegaan want ze heeft nooit een reden gegeven. Misschien wilde ze wel gewoon minder online zijn, werd ze mantelzorger, verhuisde ze naar een plaats met slechte wifi. Wie zal het zeggen.

Ik ga in geen geval excuses aanbieden aan Piet. Als hij een probleem had, had hij dat aan moeten geven. Dan had hij nog veel meer veren in zijn reet gekregen dan hij altijd al kreeg. Wij wisten niet dat hij meer respect wilde tot hij ineens uit de bocht vloog en wegbleef.

Verder laat ik het hier bij. Users komen en gaan.
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190642935
Vrolijk kerstfeest Robin & Piet! Ik mis jullie!
  donderdag 26 december 2019 @ 09:45:38 #23
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_190657872
En waar is Iwanius gebleven? Ik mis zijn recensies...
pi_190679300
Ik wil diverse bitterballen maken maar heb dat nooit gedaan. Waar moet ik op letten? Goed op laten stijven in de koelkast toch?
Spoilers!
pi_190682648
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 14:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil diverse bitterballen maken maar heb dat nooit gedaan. Waar moet ik op letten? Goed op laten stijven in de koelkast toch?
Goed laten opstijven. Handen nat maken tijdens het rollen zodat je handen minder plakken.
Verder lage bakjes voor je paneer en je melk, dat rolt makkelijker. En de tweede rol doen met schone handen (altijd dubbel paneren).

En vals spelen met een velletje gelatine door de ragout mag. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')