quote:Op maandag 23 december 2019 19:49 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb voor een gerechtje verse diepgevroren kingkrab (alleen pootvlees, geen schaal) maar ik heb geen idee hoe ik dat klaar moet maken.
Veel recepten hebben het over voorgekookte kingkrab of verse poten mét schaal maar dat heb ik dus niet.
Hoe lang moeten ze koken/stomen?
En kan dat diepgevroren of moet ik ze eerst ontdooien?
Wel jammer dat Piet er niet meer is in deze culinaire dagen maar er zijn vast wel anderen die weleens king crab hebben klaargemaakt.quote:Op maandag 23 december 2019 20:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is tijd voor een nieuwe reeks nu Piet ons heeft verlaten. Er is veel kennis in CUL, laten we elkaar helpen
Kingkrab heeft nauwelijks iets nodig, heel erg licht opwarmen tot lauwwarm is al genoeg. Te ver is echt niet lekker.quote:Op maandag 23 december 2019 20:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wel jammer dat Piet er niet meer is in deze culinaire dagen maar er zijn vast wel anderen die weleens king crab hebben klaargemaakt.
Dit topic heeft me vaker geholpen dus ik dacht 't weer eens te proberen
recept moet eigenlijk ook met Noordzee krab maar dat mag van september tot januari niet gevangen worden dus ik heb 't mezelf weer moeilijker gemaakt dan nodig.
Mar dat is ook weer met schaal, die is er bij mij al af en het is al in kleine stukken gesneden...quote:Op dinsdag 24 december 2019 07:57 schreef anndb het volgende:
[..]
Kingkrab heeft nauwelijks iets nodig, heel erg licht opwarmen tot lauwwarm is al genoeg. Te ver is echt niet lekker.
Nog een gezellig filmpje erbij:
Zo dik is die schaal niet en zijn nog door de midden, gewoon even opwarmen. Echt niet te lang, gewoon dat het lauwwarm is is genoeg. 5-10 min zou ik al veel te lang vinden.quote:Op dinsdag 24 december 2019 14:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mar dat is ook weer met schaal, die is er bij mij al af en het is al in kleine stukken gesneden...
Vacuum verpakt ook, ligt nu te ontdooien in de koelkast.
Denk dat ik het wil koken, evt in de vaccum verpakking maar hoe lang?
5-10 minuten las ik veel maar de een heeft het dan over stomen op 58 graden (hoe kan je stomen zonder water te koken?)
Dit was nou zo'n typisch Piet onderwerp denk ik, die weet dat wel.
Overigens vind ik eigenlijk dat z'n naam ook weer terug in de TT mag, het was zijn topic.. hij heeft Fok weliswaar verlaten maar 't is nog wel zijn topic vind ik.
Ik denk dat ik dat ga doen ja, 't moet later ook nog de oven in.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:06 schreef anndb het volgende:
[..]
Zo dik is die schaal niet en zijn nog door de midden, gewoon even opwarmen. Echt niet te lang, gewoon dat het lauwwarm is is genoeg. 5-10 min zou ik al veel te lang vinden.
Als je dat zo gaat doen zou ik het gewoon zo er in gaan gebruiken, krijgt al genoeg warmte in je crab cakes.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ga doen ja, 't moet later ook nog de oven in.
Ik wilde crab cakes met parmazaan maken:
https://homeiswheretheboa(...)-bites-and-a-winner/
Als het later nog de oven in gaat gewoon ontdooid verwerken. Wil je het zo eten alleen opwarmen. 60-65 graden is meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ga doen ja, 't moet later ook nog de oven in.
Ik wilde crab cakes met parmazaan maken:
https://homeiswheretheboa(...)-bites-and-a-winner/
Bij de vishandel Vosole in Zeist.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:14 schreef Zilverberk het volgende:
Waar heb je die krab eigenlijk gekocht @:signe?
dank voor de tip.. ga ik doen, stomen.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als het later nog de oven in gaat gewoon ontdooid verwerken. Wil je het zo eten alleen opwarmen. 60-65 graden is meer dan genoeg.
Zeker niet koken, dan verlies je veel smaak. Stomen zou ik doen.
P. S. Ik mis Piet, waarom is hij erg eigenlijk? Robin vond ik een sacherijnig kutwijf, maar wel verstand van koken.
Robin had absoluut geen problemen met welke mod dan ook. Wel met veel andere users. Ik mis haar ook, ze was echt een aanwinst.quote:Op dinsdag 24 december 2019 16:16 schreef SiGNe het volgende:
En Robin net zoiets dacht ik, teveel meningsverschillen met de modjes ook.
Oh, ik dacht dat ze ook weleens ruzie met de mods had omdat ze af en toe weleens ene "time-out" kreeg.quote:Op dinsdag 24 december 2019 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Robin had absoluut geen problemen met welke mod dan ook. Wel met veel andere users. Ik mis haar ook, ze was echt een aanwinst.
Piet vond het inderdaad niet tof dat FOK! samenwerkt met andere bedrijven zodat we wedstrijden, verlotingen en Q&A's kunnen houden. Hij voelde zich inderdaad gepasseerd en wilde meer dankbaarheid vanuit de crew voor zijn inzet voor de users.
Jammer dat dingen zo lopen. Maar gelukkig zijn er nog wel heel veel andere behulpzame users met kennis en kunde over.
Ik denk dat je wat Robin betreft het een en ander verkeerd hebt onthoudenquote:Op dinsdag 24 december 2019 16:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze ook weleens ruzie met de mods had omdat ze af en toe weleens ene "time-out" kreeg.
Hoe dan ook, haar kennis van de aziatische keuken was in combinatie met de Franse kookstijl van Piet super!
Vulden elkaar erg goed aan.
Ik zou ze terug vragen.. allebei.. excuses aanbieden, platfom geven die ze verdienen, evt vergoeding geven.
Die commerciele partij horen we verder ook niet zoveel van
Oh?quote:Op dinsdag 24 december 2019 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vergoeding? De enige die betaald krijgt uit FOK! is Danny.
Dit, maak hier lekker een compleet nieuwe reeks los van Piet van ofzoquote:Op dinsdag 24 december 2019 14:48 schreef SiGNe het volgende:
Dit was nou zo'n typisch Piet onderwerp denk ik, die weet dat wel.
Overigens vind ik eigenlijk dat z'n naam ook weer terug in de TT mag, het was zijn topic.. hij heeft Fok weliswaar verlaten maar 't is nog wel zijn topic vind ik.
quote:Op dinsdag 24 december 2019 16:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk dat je wat Robin betreft het een en ander verkeerd hebt onthoudenEr was geen conflict met de crew dus excuses aanbieden lijkt me nutteloos. Ik kan dat ook niet van de vele users waarmee ze een conflict had vragen. Als die conficten uberhaupt de reden zijn waarom ze weg is gegaan want ze heeft nooit een reden gegeven. Misschien wilde ze wel gewoon minder online zijn, werd ze mantelzorger, verhuisde ze naar een plaats met slechte wifi. Wie zal het zeggen.
Ik ga in geen geval excuses aanbieden aan Piet. Als hij een probleem had, had hij dat aan moeten geven. Dan had hij nog veel meer veren in zijn reet gekregen dan hij altijd al kreeg. Wij wisten niet dat hij meer respect wilde tot hij ineens uit de bocht vloog en wegbleef.
Vergoeding? De enige die betaald krijgt uit FOK! is Danny.
Verder laat ik het hier bij. Users komen en gaan.
Goed laten opstijven. Handen nat maken tijdens het rollen zodat je handen minder plakken.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil diverse bitterballen maken maar heb dat nooit gedaan. Waar moet ik op letten? Goed op laten stijven in de koelkast toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |